پروتکل‌ها رعایت شود، نیازی به تعطیلی نیست

گروه اجتماعی الف،   3990902020

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا گفت: مسئولیت‌های اجتماعی و فردی بسیار مهم است و اگر همه دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند نیاز به تعطیل کردن و محدودیت نخواهد بود.

پروتکل‌ها رعایت شود، نیازی به تعطیلی نیست

به گزارش صدا و سیما، دکتر علیرضا رئیسی شب گذشته (شنبه) در گفتگو با رسانه ملی افزود: اگر در اعمال محدودیت واقعا بالای ۸۵ درصد عمل کنیم قطعا بعد از ۲ هفته شاهد کاهش بیماری در کشور خواهیم بود و اگر مردم به درستی عمل کنند و شیوه نامه ها را رعایت کنند نیازی به ایجاد محدودیت نیست، هر جا که نکات بهداشتی رعایت شده کمترین بیماری را داشته ایم.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا گفت: تا وقتی که وضع شهری قرمر باشد محدودیت‌ها هم ادامه خواهد داشت.

رئیسی افزود: همین طرح را ما در ۴۳ شهر اجرا کردیم که گزارش‌ها امیدوارکننده بود و الان در ۴۰ شهر شاهد سیر نزولی بیماری هستیم.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا با اشاره به تصویب طرح ممنوعیت تردد از ساعت ۲۱ شب تا ۴ بامداد گفت: دوشنبه هفته قبل من خودم طرح منع تردد را اعلام کردم در خصوص جزئیات آن مباحثی بود که امروز مطرح و در نهایت جزئیات طرح هم تصویب شد.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا با اشاره به اینکه هر طرحی ممکن است در اجرا نواقصی داشته باشد گفت: کاش آن‌هایی هم که مشاغل ضروری دارند قبل از ساعت ۲۱ تعطیل کنند و اگر قرار است مغازه‌ای تا دیروقت باز باشد بهتر است با تاکسی رفت و آمد کند تا جریمه نشود؛ به هر حال این طرح ۲ هفته است و همه باید تحمل کنند و تا وقتی که همه دست به دست هم ندهیم نمی‌توانیم بیماری را کنترل و مرگ و میر را کاهش دهیم.

دکتر رئیسی گفت: پیشنهادی امروز مطرح شد مبنی بر این که با استفاده از یک سیستم هوشمند بتوانیم بهتر و سریع‌تر بیماریابی کنیم و از ورود افراد ناقل و مبتلا به اماکن عمومی و پاساژ‌ها و وسایل حمل و نقل عمومی و ... جلوگیری کنیم.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا با اشاره به رهگیری هوشمند بیماران و شناسایی مبتلایان بدون علامت افزود: الان همه آزمایشگاه‌های کشور را به هم وصل کرده ایم و خطوط هوایی و ریلی هم (شرکت رجا) به آن وصل شده اند و از طریق کد ملی افراد می‌توانند مبتلایان را شناسایی و از پذیرش آن‌ها و خدمت دهی به آن‌ها خودداری کنند.

او با اشاره به اهمیت تست بیشتر و بیماریابی بیشتر گفت: بدینوسیله ما می‌توانیم افراد بیمار را در خانه نگهداریم و افراد سالم می‌توانند وارد جامعه شوند و فعالیتشان را انجام دهند.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا با اشاره به تولید کیت رپیت توسط شرکت‌های دانش بنیان در کشور با هدایت و حمایت ستاد اجرایی امام (ره) گفت: شرکت‌های تولید داخل امروز روزانه ۱۰۰ هزار تست رپید و سریع دارند تولید می‌کنند و تست‌های پی سی آر را هم از ۲۲ هزار به ۴۰ هزار مورد روزانه رسانده ایم که بسیاز به ما در شناسایی و کنترل بیماران بدون علامت کمک می‌کند.

او با شاره به شروع و اجرای طرح محله محور هم گفت: یکی از برنامه‌های ما محافظت از افراد آسیب پذیر با قرنطینه معکوس است یعنی ما تلاش می‌کنیم شرایطی را به نحوی برای این افراد ایجاد کنیم که بیمار نشوند مثلا با تهیه مایحتاج ضروری آن‌ها و تحویل در منازلشان.
 
آقای علیزاده معاون سازمان امور مالیاتی هم در این گفتگو گفت: با توجه به شرایط موجود تصمیم گرفته شده که عملیات اجرایی وصول مالیات مستقیم تا بهمن‌ماه متوقف شود.

او با اشاره به فراه کردن نهایت تسهیلات برای اشخاص حقیقی و مؤدیان مالیاتی گفت: برای صدور یا تجدید پروانه‌های کسب‌و کار واحد‌های اقتصادی نیز اشخاص حقیقی، نیازی به اخذ گواهی پرداخت مالیاتی نخواهند داشت.

علیزاده با بیان این که اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده که هر سه ماه یک بار باید تسلیم شود، مقرر شد به مدت یک ماه برای سه ماهه سوم و چهارم امسال تمدید شود، گفت: در خصوص جرایم پرداخت نشده بدهی مالیاتی و عوارض که مهلتی برای آن در نظر گرفته شده بود، مقرر شد بخشودگی آن به شرط پرداخت همه آن تداوم یابد.

او با بیان این که مالیات بر درآمد از درآمد افراد اخذ می‌شود و اگر درآمدی نداشته باشد قاعدتا مالیاتی هم نخواهد داشت که بخواهند تقاضای بخشودگی کنند گفت: مالیات بر ارزش افزوده برای دوره سوم و چهارم سال ۹۹ به مدت یکماه تمدید شده و به ۱۵ بهمن و ۱۵ اردیبهشت موکول شده است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

    2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

    3. جلاد، به پایان سلام کن!

    4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

    5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

    6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

    7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

    8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

    9. انتقام از پوتین؟

    10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

    11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

    12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

    13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

    14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

    15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

    16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

    17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

    18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

    19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

    20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

    21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

    22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

    23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

    24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

    25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

    آخرین عناوین