کرونای بد؛ کرونای خوب!

اکبر نبوی،   3990809102 ۵۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۵ تکراری یا غیرقابل انتشار
کرونای بد؛ کرونای خوب!

آقای جهانگیری (معاون اول رئیس جمهور) در نامه ای به وزیر کشور، از او خواسته به موضوع یک اجتماع مذهبی در شهر مشهد و چگونگی برگزاری آن و اینکه آیا مجوز داشته یا خیر و آیا شیوه نامه های بهداشتی در جریان برگزاری آن رعایت شده و ... رسیدگی کند

به گمانم باید این حساسیت را در شرایط رشد روز افزون مبتلایان و درگذشتگان ناشی از ویروس کرونا، ارج نهاد و به فال نیک گرفت. بی رنگ و روی، از دولت توقع همین است که نسبت به هر آنچه که مهار این بیماری را دشوار می کند و سلامت عمومی جامعه را به خطر می اندازد، حساسیت بالا و برای برخورد با آن، سرعت عملی جدی و قاطع داشته باشد. امیدواریم وزیرکشور هرچه سریعتر به این مساله رسیدگی کند و افکار عمومی را از نتایج بررسی های خود، آگاه سازد.

اما، اجازه بدهید که به انگیزه دولت با تردید نگاه کنیم و صداقت اش را خیلی راحت باور نکنیم. دلایل این تردید را رفتار و سیاست های دو و حتی چند گانه ی آقای روحانی در موضوعات گوناگون بوجود آورده و در واقع، «درون دولتی» ست و نه «بیرون دولتی».

کمتر از یک ماه پیش، یکی از چهره های زبده و شاخص هنرِ موسیقی و آواز کشور و صاحب نام در گستره ی ایران فرهنگی، در میان بهت و دریغ مردم و پس از چند سال مبارزه بی امان با بیماری سرطان، به سفر بازپسین کوچ کرد و داغی سنگین بر جای نهاد. منظورم مرحوم استاد محمدرضا شجریان است.

طبیعتا چنین چهره و شخصیتی، باید با وداعی باشکوه تا منزل آخرت همراهی می شد و پُرسه هایی شایسته برای اش منعقد می گردید. اما شرایط عادی نبود و نیست. ویروس کرونا، در میان بی مبالاتی هموطنان و بی فکری دولت، بی رحمانه می تازد و هر روز قربانیان بیشتری را شکار می کند. بنابراین، زمینه ی بهداشتی برای چنان بدرقه ای و پُرسه های بایسته ای فراهم نبود. با این حال، شماری از هموطنان، بدون در نظر گرفتن این شرایط، اطراف بیمارستانی که جناب شجریان بستری بود، گِردِهَم آمدند، در مراسم تشییع ایشان در تهران و مشهد حضور پیدا کردند. و ..  تصاویری که از همه ی این گردهمایی ها در رسانه ها منتشر می شد، به روشنی نشان می داد که شیوه نامه های بهداشتی رعایت نشده است. آقای جهانگیری (دولت) هم هیچ واکنشی نشان نداد و هیچ دستوری صادر نکرد برای اینکه  بررسی شود که آیا شیوه نامه های بهداشتی در آنها رعایت شده یا خیر.

وقتی که با چنین رفتارهای دوگانه ای از سوی دولت روبرو می شویم، نخستین چیزی که در ذهن مان می شکند صداقت و بی طرفی دولت در موضوعات و مسائلی ست که دستکم در ظاهر به هم شبیه اند و ویروس کرونا در همه این رخدادها، به راحتی جولان می دهد، تور پهن می کند و قربانی می گیرد.

این رفتارهای دوگانه، متاسفانه مساله ی دیگری را نیز گوشزد می کند، و آن، تداوم پافشاری دولت برای تعمیق و گسترش دوقطبی سازی های اجتماعی ست. حتی دوقطبی سازی های کاذب. در حالیکه اگر دولت بخواهد از سر صدق و راستی برای کشور کار کند و در بهبود شرایط زیست جمعی مجاهده نماید، باید هرچه بیشتر بر هم گرایی ها تاکید ورزد و خود، پیشگام این امر مهم باشد. نه آنکه در کوره ی واگرایی ها بدمد و اقشار گوناگون را دو یا چندپاره کند و رودروی هم قرار دهد.

و سخن پایانی: آیا از دید دولت، ما در کشور با کرونای خوب و بد روبرو هستیم؟ آیا کرونای خوب بی خطر است و فقط به برخی مراسم اختصاص دارد و کرونای بد، مهلک است و صرفا در اجتماعات مذهبی ترکتازی می کند؟

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۶۶۶۳۱۲۰۰:۱۴:۴۸ ۱۳۹۹/۸/۱۰
یک بام و دو هوا
ناشناس۱۶۶۶۵۵۲۰۸:۴۶:۲۵ ۱۳۹۹/۸/۱۰
باید تمام کسانی که اجتماع ورزشگاه مشهد را بر پا کردند، اعم از شرکت کنندگان و تر تیب دهندگانشان باید مجازات شوند. چون هم با جان مردم بازی کردند و هم به دین لطمه وارد کردند.
ناشناس۱۶۶۶۵۷۱۰۸:۵۷:۵۰ ۱۳۹۹/۸/۱۰
دولت امروز که شنبه است به فکر جلو گیری از مسافرت های ۴ روزه آخر هفته باشد و نگذارد عصر روز دوشنبه که همه در جاده ها هستند و یا به مقصد رسیده اند طرحی را عنوان کند
ناشناس۱۶۶۶۶۰۷۰۹:۲۶:۱۳ ۱۳۹۹/۸/۱۰
یک بام چند هوای جهانگیری خون تهرانیها رنگین تره که پرسنل اداراتش ۵۰درصد شده؟ بقیه ایرانیها آدم نیستن؟
ناشناس۱۶۶۶۸۱۰۱۲:۰۳:۰۹ ۱۳۹۹/۸/۱۰
بحث کمرنگ و پررنگی نیست . بحث شلوغی ، تراکم و اذحام جمعیت و البته آمار بسیار بالای مبتلایان و فوت شدگان تهرانست . اینی که میگویند 50درصد تعطیل و این حرفا هم به نظر آمار درستی نمی دن . اگر 50 درصد تعطیل هستند پس چرا خیابان ها و اتوبوس و مترو انقدر شلوغه . الان شلوغی خیابان های مثلا نسبت به قبل و یا حتی پارسال این موقع که تعطیلی و کرونا نبود، چه فرقی کرده شلوغ تر نباشه خلوتر نیست.
ناشناس۱۶۶۶۶۸۲۱۰:۱۹:۲۶ ۱۳۹۹/۸/۱۰
اگر پروتکل ها را رعایت کرده باشند هیچ مشکلی نبود و شما بی خود دنبال خود نمایی نباشید برای فعالیت های مذهبی که می خواهید خراب کنید
ناشناس۱۶۶۶۷۱۹۱۰:۴۳:۵۶ ۱۳۹۹/۸/۱۰
با این حساب که شما میفرمایید باید تمام افرادی که اجتماع مراسم تشییع مرحوم شجریان را در تهران و مشهد برپا کردند اعم از ترتیب دهندگان و شرکت کنندگان محاکمه و مجازات بشوند.
ناشناس۱۶۶۶۷۶۳۱۱:۱۴:۵۶ ۱۳۹۹/۸/۱۰
اون اجتماع مشهد برای شجریان خودجوش بود. کسی دعوتنامه عمومی نداد. میخوان از چه کسی شکایت کنند؟ اما این برنامه مشهد توسط نهادی برنامه ریزی شده بود و مردم رو عمدا جمع کرده بود
ناشناس۱۶۶۶۷۸۳۱۱:۳۳:۵۰ ۱۳۹۹/۸/۱۰
مراسم تشییع شجریان خودجوش نبود و با اطلاع رسانی قبلی انجام شد.
ناشناس۱۶۶۶۹۴۷۱۳:۳۱:۰۵ ۱۳۹۹/۸/۱۰
آيا اگر در مراسم به اصطلاح خودجوش، يك مامور درخواست رعايت پروتكل بهداشتي ميكرد، يك لشگر او را كتك نمي زدند؟ ضمنا در شبكه هاي وابسته تبليغ زيادي براي حضور در مراسم خودجوش!! شد. الان فصل ماهي گيري هستش.
ناشناس۱۶۶۶۳۱۴۰۰:۱۵:۵۴ ۱۳۹۹/۸/۱۰
مثلا کرونا تو کنسرتهای کیش خیلی نایسه و باعث تقویت سیستم ایمنی میشه
ناشناس۱۶۶۶۵۷۲۰۸:۵۹:۰۴ ۱۳۹۹/۸/۱۰
از حسن و اسحاق ملول و بیزاربم
ناشناس۱۶۶۶۶۵۲۱۰:۰۴:۴۹ ۱۳۹۹/۸/۱۰
بارها گفتیم با دولتی سر و کار داریم که از عمد.....!!!
ناشناس۱۶۶۶۳۱۷۰۰:۲۱:۰۰ ۱۳۹۹/۸/۱۰
بعد از 8-9 ماه از شروع کرونا، چرا باید شاهد وقوع چنین اتفاقاتی باشیم؟ آیا تنها دست آورد گرد هم آیی های این چنینی، چیزی جز ابتلای بیشتر مردم به ویروس نیست؟ کجای دین و مذهب به عده ای اجازه چنین کاری را می دهد؟
ناشناس۱۶۶۶۳۱۸۰۰:۲۲:۰۰ ۱۳۹۹/۸/۱۰
چرا شما از هر فرصتی برای تاختن به دولت استفاده می کنید؟
ناشناس۱۶۶۶۶۵۵۱۰:۰۷:۲۱ ۱۳۹۹/۸/۱۰
چشمات رو باز کن خوب خواهید دید وقتی در فضای مجازی کنسرت ها را در قشم و کیش دیدم تعجب کردم که چگونه این ها آزاد است ولی برای فعالیت مذهبی این همه سر و صدا
ناشناس۱۶۶۶۷۲۱۱۰:۴۵:۰۹ ۱۳۹۹/۸/۱۰
متاسفانه عملکرد دولت روحانی در مقابله با کرونا و تورم بسیار ضعیف بوده است.
ناشناس۱۶۶۶۷۴۱۱۰:۵۶:۵۶ ۱۳۹۹/۸/۱۰
شرایط موجود در شان مردم نیست دولتی ها باید پاسخگو باشند.
ناشناس۱۶۶۶۳۲۱۰۰:۲۷:۲۶ ۱۳۹۹/۸/۱۰
یک چهره شاخص فوت کرده و عده زیادی از طرفداران اون برحسب علاقه گرد هم آمده بدون آنکه فراخوانی داده شده باشد و یا خانواده متوفی نقشی داشته باشند ...یقه چه کسی را بگیرند؟؟آقای جهانگیری اگر میخواست شائبه جانبداری پیش نیاید باید چه دستوری صادر میکرد؟؟اینکه بروند تک تک افراد حاضر در مراسم را بگیرند؟؟؟واقعا این مراسم با مراسمی که از مدتها قبل برای آن مقدمه چینی و فراخوان داده شده یکی است که این مطلب را نوشته اید؟؟
ناشناس۱۶۶۶۳۲۳۰۰:۲۹:۱۰ ۱۳۹۹/۸/۱۰
كروناي خوب كروناي مراسم مذهبي است ، كروناي بد ،كروناي مراسم ملي است !!!!!!!!!!
ناشناس۱۶۶۶۶۶۲۱۰:۱۰:۴۲ ۱۳۹۹/۸/۱۰
راست گفتند در آخر الزمان برای دین داری انواع و اقسام دشنام خواهید شنید ولی برای فعالیت های ضد دین و ضد خدا به به می کنند
ناشناس۱۶۶۶۷۳۲۱۰:۵۱:۵۴ ۱۳۹۹/۸/۱۰
روحانی و جهانگیری باید در مورد افزایش تعداد جان باختگان و مبتلایان به کرونا در کشور پاسخگو باشند در حالیکه مراسم عزاداری ماه محرم و صفر تعطیل شد چرا آمار کرونا افزایشی شد؟!
حامد۱۶۶۶۷۶۸۱۱:۱۹:۲۲ ۱۳۹۹/۸/۱۰
مراسم ها تعطیل نشد باید شهر های کوچک رو ببینید و همچنین سفر ها هم تعطیل نشد.
ناشناس۱۶۶۶۷۸۶۱۱:۳۵:۲۳ ۱۳۹۹/۸/۱۰
دولتی ها باید در مورد ممنوع نشدن سفرها و شیوع شدید کرونا پاسخگو باشند.
ناشناس۱۶۶۶۳۳۸۰۰:۴۵:۳۴ ۱۳۹۹/۸/۱۰
انتقادتان درست بود اما مثالی که زدید غلط. به دلیل رعایت پروتکل های بهداشتی بود که مراسی درخور استاد برگزار نشد ، خودتان هم خوب می دانید که اگر قرار بود تشییع جنازه استاد در روزهای عادی برگزار شود چه جمعیت کثیری شرکت می کرد ، بعد شما مراسم خاکسپاری را با مراسمی که نه لزومی برای انجام داشت و نه همانگی برای آن شده بود یکی می دانید ؟
ناشناس۱۶۶۶۶۵۹۱۰:۰۸:۳۳ ۱۳۹۹/۸/۱۰
جمعیت همین قدر می رفتند و بیشتر هم نمی رفتند خودتان را گول نزنید
ناشناس۱۶۶۶۷۲۸۱۰:۴۸:۰۶ ۱۳۹۹/۸/۱۰
در شرایط اپیدمی کرونا هیچ لزومی برای برگزاری مراسم تشییع جنازه و خاکسپاری با حضور انبوه جمعیت نبود باید مراسم را با حضور خانواده مرحوم و تعداد اندک افراد برگزار می کردند.
ناشناس۱۶۶۶۳۴۱۰۰:۴۹:۱۲ ۱۳۹۹/۸/۱۰
رفتار اسحاق و حسن و اطرافیانشون کاملاً طبیعی و بدیهیست ______ در ۸ ماه پایانی ، دو به هم زنی‌های بیشتری رو از این دولت خواهیم دید
ناشناس۱۶۶۶۳۴۴۰۰:۵۰:۵۶ ۱۳۹۹/۸/۱۰
هر دو مورد کاملا اشتباه بوده است ولی قیاس مع الفارق بود. مورد اخیر یک گردهمایی رسمی برنامه ریزی شده با برگزار کننده مشخص بود و قطعا منظور دولت بازخواست شرکت کنندگان در مراسم نیست بلکه برگزار کنندگان و کسانی که مجوز دادند بایست پاسخگو باشند ولی در مورد شجریان چه کسی باید بازخواست شود؟ مراسم رسمی برگزار نشد چیزی شبیه به جشن گرفتن طرفداران پرسپولیس بود. آیا باید افرادی که از روی علاقه خود اقدام نادرستی انجام دادند بازخواست شوند ؟
ناشناس۱۶۶۶۳۴۶۰۰:۵۴:۰۳ ۱۳۹۹/۸/۱۰
رفتار و کردار جهانگیری و روحانی مثل کسیست که داره سقوط میکنه و همه چیزو میخواد با خودش ببره
ناشناس۱۶۶۶۳۸۴۰۱:۵۳:۴۸ ۱۳۹۹/۸/۱۰
هرچی تو و حسن میگین درسته اسحاق!! در مورد مسائل بهداشتی و درمانی و آموزشی و کهکشانی و نجومی و فلسفی و نظری و .... همه رو درست میگی اما حالا زنگ حسابه اسحاق بگو ببینیم تا حالا چیکار کردی؟
ناشناس۱۶۶۶۳۹۲۰۲:۱۷:۱۹ ۱۳۹۹/۸/۱۰
دو روز پیش وقتی خبرنگار از اسحاق میپرسه آیا قیمت کالاها کاهش خواهد یافت یا نه ؟ گفته بود : دعا کنید!!! _ ضمناً ایشون همزمان هم فرمانده اقتصاد مقاومتی و هم رئیس ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادیه تو خود حدیثمفصل بخوان از این مجمل
ناشناس۱۶۶۶۳۹۳۰۲:۱۸:۲۳ ۱۳۹۹/۸/۱۰
نویسنده در مورد مراسمی که در مشهد بدون مجوز در ورزشگاه برگزار شد چیزی نشنیده یا ایشان هم فقط میخواستند قلم فرسایی کنند .
ناشناس۱۶۶۶۶۶۶۱۰:۱۳:۲۷ ۱۳۹۹/۸/۱۰
ظاهرا شما پرتی با مجوز می روند چون پلیس و بقیه هم باید باشند برای این جور تجمعات
ناشناس۱۶۶۶۳۹۴۰۲:۱۹:۲۶ ۱۳۹۹/۸/۱۰
گیرم که خلق را به فریبت فریفتی با دست انتقام طبیعت چه میکنی؟
ناشناس۱۶۶۶۴۰۲۰۳:۰۳:۰۳ ۱۳۹۹/۸/۱۰
اون اجتماع چند هزار نفری مذهبی در یک استادیوم ورزشی از قبل برنامه ریزی شده توسط نهاد های حکومتی بود. ولی حضور در مراسم دفن آقای شجریان نه از پیش برنامه‌ریزی شده بود و نه به دعوت خانواده و گروه و سازمان خاصی. حضور مردم هم‌کاملا خود جوش بود.هرچند جمعیت بسیار کمتری هم در مراسم حضور داشتند. متن شما اصلا مقایسه درستی نبود.
ناشناس۱۶۶۶۴۰۸۰۳:۵۶:۰۶ ۱۳۹۹/۸/۱۰
کرونا خوب و بد نداره . همش چینیه .
ناشناس۱۶۶۶۷۳۳۱۰:۵۳:۱۴ ۱۳۹۹/۸/۱۰
شواهد نشان میدهد که کرونا ویروس ساخته و پرداخته شیطان بزرگ است.
ناشناس۱۶۶۶۴۲۶۰۶:۲۱:۰۹ ۱۳۹۹/۸/۱۰
احسنت .کاملا با نویسنده موافقم
ناشناس۱۶۶۶۴۵۲۰۷:۴۰:۳۴ ۱۳۹۹/۸/۱۰
اکبر جان، مقایسه یک اجتماع برنامه ریزی شده و متولی دار و رسمی در یک مکان از قبل تعیین شده با یک تجمع مردمی بدون برنامه و خودجوش!!!
ناشناس۱۶۶۶۶۷۱۱۰:۱۴:۴۸ ۱۳۹۹/۸/۱۰
خوب برنامه ریزی شده و رعایت پروتکل ها هم رعایت کرده باشند مشکل شما دیگر چی هست؟
احمد۱۶۶۶۴۹۶۰۸:۱۱:۳۱ ۱۳۹۹/۸/۱۰
آقای نبوی عزیز، احتمالاً اجازه میفرمایید، بنده هم به عنوان یک شهروند، به انگیزه شما برای نوشتن این مطلب با تردید نگاه کنم و صداقت تان را خیلی راحت باور نکنم.
ناشناس۱۶۶۶۶۷۹۱۰:۱۷:۳۸ ۱۳۹۹/۸/۱۰
انگیزه شما چی هست برای تجمعی که حداقل ها را رعایت کردن این طور می تازید ولی برای ان تجمع و یا کنسرت ها صداتون در نمی آید و خاموش هستید؟ اول این را مشخص کن!!!
ناشناس۱۶۶۶۵۲۰۰۸:۲۶:۳۵ ۱۳۹۹/۸/۱۰
وقتي آقاي رائفي پور از دلار جهانگيري بارها گفت، خب واضحه، جهانگيري دنبال تسويه حساب بود. قسم جلاله مي خورم اين دولت اصلا كاري رو واسه مردم نكرده و نمي كنند.
ناشناس۱۶۶۶۵۴۹۰۸:۴۳:۲۰ ۱۳۹۹/۸/۱۰
رافئی پور کی هست و جایگاهش کجا است؟ چه کسانی به او بال و پر داده اند؟
ناشناس۱۶۶۶۷۱۲۱۰:۴۰:۱۱ ۱۳۹۹/۸/۱۰
توزیع رانت دلار 4200 تومانی نشانه کم سوادی جهانگیری بود.
ناشناس۱۶۶۶۷۷۸۱۱:۳۰:۵۸ ۱۳۹۹/۸/۱۰
شخصیت مردمی و علمی و ولایی و شفاف رائفی پور خیلی‌ها رو عذاب میده خوشبختانه اسحاق و حسن هم احتیاجی به دشمن ندارن اعمال و رفتارشون زیرآب خودشونه زده دیگه چیزی ازشون باقی نمونده
ناشناس۱۶۶۶۵۵۶۰۸:۴۸:۰۳ ۱۳۹۹/۸/۱۰
نه که بقیه برای مردم کار می کنند!
ناشناس۱۶۶۶۵۲۳۰۸:۲۸:۳۲ ۱۳۹۹/۸/۱۰
احسنت با این مقاله روشنگرانه و منطقی
ناشناس۱۶۶۶۵۵۹۰۸:۴۹:۲۸ ۱۳۹۹/۸/۱۰
منطق یعنی هر چه که به نفع من است!
خودم۱۶۶۶۵۶۸۰۸:۵۶:۲۹ ۱۳۹۹/۸/۱۰
کلا همه چیز در کشور ما دو قطبی شده در هر مسئله ای هر دو جناح رفتاری از روی تعصب نشان می دهند آقا جون اجتماع در دوران کرونا کار خیلی خطرناکی است چه طواف دور خانه خدا باشه چه اجرای کنسرت دیگه بحث نداره
محمدرصا۱۶۶۶۶۰۱۰۹:۲۲:۲۵ ۱۳۹۹/۸/۱۰
یعنی آقای رائفی پور اینقدر خطرناکه برای این دولت چی ها؟
dayani۱۶۶۶۶۰۹۰۹:۲۷:۳۰ ۱۳۹۹/۸/۱۰
مقایسه ای کاملا نادرست است، مورد مشهد سازمان یافته و به خواسته فردی مورد حمایت برگزار شد، اما تشییع جنازه بدون سازمان یافتگی و به اصطلاح خود شما کاملا خودجوش بود.
ناشناس۱۶۶۶۶۵۸۱۰:۰۸:۱۴ ۱۳۹۹/۸/۱۰
این دولت نابوده چون به وعده هاش با مردم پابند نبود ولی شما نیت خیر نداری وگرنه یک مراسم از پیش تعیین شده با برکزار کننده معلوم را با اجتماع خودجوش مردم در تشییع یکی از بزرگترین افتخارات اخیر کشور مقایسه نمیکردی.
ناشناس۱۶۶۶۶۹۲۱۰:۲۳:۵۰ ۱۳۹۹/۸/۱۰
دو موضوع کاملا غیر قابل قیاس هستند.برنامه ریزی و ساماندهی یک مراسم با حضور خودجوش مردم هیچ ارتباطی با هم ندارند.
محمد۱۶۶۶۶۹۸۱۰:۲۷:۱۵ ۱۳۹۹/۸/۱۰
گردهمایی مشهد که با دعوت یک سازمان انجام شده قابل قیاس با تجمع خودجوش مردم در جلوی بیمارستان نیست. علاوه بر این فرزند استاد شجریان از مردم خواسته بود که برای مراسم نیاییند.
ناشناس۱۶۶۶۷۵۴۱۱:۰۸:۴۰ ۱۳۹۹/۸/۱۰
هر دو بد هستند اما درکیش متاسفانه هر شب کنسرت داشتیم, همین الان هم کلی مراسم مختلف ساحل وکشتی تفریحی داریم. ولی کرونا بین اینها مرز نمیگذاره.
ناشناس۱۶۶۶۹۳۴۱۳:۲۵:۴۶ ۱۳۹۹/۸/۱۰
والله ما هر چه جنس چینی خریدیم همش اشغال بود . نمی دونم این کروناش چرا ایطو از اب در اومد.
ناشناس۱۶۶۷۷۵۵۰۹:۲۳:۰۳ ۱۳۹۹/۸/۱۱
دولت خوب داره ماهيگيري ميكنه
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

آخرین عناوین