آموزش و پرورش ایرادات در طراحی سئوالات آزمون سمپاد را پذیرفت

گروه اجتماعی الف،   3990707126 ۲۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، از پذیرش بیش از ۲ هزار داوطلب مازاد در آزمون سمپاد امسال خبر داد و گفت: آموزش و پرورش ایرادات و خطاهای فاحش در طراحی سئوالات آزمون ورودی استعدادهای درخشان تابستان ۹۹ را پذیرفت.

آموزش و پرورش ایرادات در طراحی سئوالات آزمون سمپاد را پذیرفت

به گزارش فارس، روح‌الله متفکرآزاد با اشاره به طرح سئوال خود از وزیر آموزش و پرورش در نشست امروز کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، اظهار کرد: این سئوال در خصوص دلیل نابسمانی و خطاهای فاحش در آزمون ورودی استعدادهای درخشان تابستان 1399 بود. 

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مشکلات جدی آزمون سمپاد، اعتراضات به جا و به حق داوطلبان را به دنبال داشت، افزود: ایراد نخست این بود که این آزمون با چندین مرتبه تأخیر برای دانش آموزان بالاخره برگزار شد و در این رابطه برای داوطلبان و خانواده‌ها اطلاع رسانی دقیق و درستی صورت نگرفت که موجب ایجاد استرس برای داوطلبان شد که البته این ایراد به دلیل شیوع ویروس کرونا قابل درک است.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر کارنامه آزمون بایستی یک هفته پس از اعلام نتایج منتشر می‌شد که تا داوطلبانی که پذیرفته نشده یک هفته فرصت برای اعتراض به نتایج داشته باشند که این زمانبندی نیز در آزمون امسال رعایت نشد.

حدود 10 درصد از سئوالات به جای یک گزینه صحیح، دارای دو گزینه صحیح  بوده است

متفکرآزاد، اصلی‌ترین مشکل در برگزاری آزمون سمپاد امسال را برای پایه هفتمی‌ها دانست که  حدود 10 درصد از سئوالات آزمون به جای یک گزینه صحیح دارای دو گزینه صحیح بوده است و گفت: این یعنی آزمون با اشکال جدی مواجه بوده است چرا روی جلد دفترچه آزمون خطاب به داوطلب قید شده اگر برای سئوالی دو پاسخ صحیح انتخاب کنید، جواب سئوال باطل تلقی شده و این سئوال برای شما نمره منفی دارد.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس یادآور شد: به همین دلیل بخشی از دانش آموزان به این سئوالات پاسخ ندادند که این مسئله نتیجه آزمون را تغییر می‌دهد.

وی اضافه کرد: حتی برخی سئوالات از منابعی خاص عیناً در آزمون قید شده و هیچ تغییری نکرده بود به این شکل که حتی گزینه درست نیز همان بوده که در برخی منبع خاص بوده است.

راهکار آموزش و پروش برای جبران اشتباه در جذب استعدادهای درخشان

متفکر تصریح کرد: همه این موارد از وزیر و معاونان وی در حوزه مربوطه سئوال شد که ضمن تشکر از پاسخگویی وزیر و پذیرش بخشی از خطاهای رخ داده، عنوان شد که با در نظر گرفتن سه شیوه در تصحیح سئوالات آزمون، برای اینکه مشکلی برای دانش آموزان ایجاد نشود، بیش از 2 هزار داوطلب را به صورت مازاد پذیرفتند تا همه داوطلبانی که از سئوالات دارای ایراد نمره منفی گرفته‌اند، امتیاز آن‌ها به نحوی اصلاح و جبران شود. 

وی افزود: وزیر آموزش و پرورش توضیح داد که امسال به خاطر شرایط کرونا و تأخیر چندباره در برگزاری آزمون و برای لو نرفتن سئوالات، مجبور به تغییر چندباره تیم طراحان سئوال شدند که بخشی از مشکلات در آزمون امسال ناشی از همین تغییرات بود.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: نهایتا به خاطر مکتوب شدن پاسخ‌های وزیر و معاونان وی و راهکارهای عنوان شده برای جبران خسارات از داوطلبان از پاسخ‌هایوزارت آموزش و پرورش درباره این سئوال به دلیل حصول نتیجه مطلوب قانع شدم.

دیدگاه کاربران

سید۱۶۱۸۶۰۹۲۱:۴۶:۳۶ ۱۳۹۹/۷/۷
همین بلا ها را بر سر کنکوریها آوردید
ناشناس۱۶۱۹۵۸۸۱۲:۱۵:۵۷ ۱۳۹۹/۷/۸
سلام ، من خودم یکی از دانش آموزانی بودم که خیلی تلاش کرده بودم و به مادرم این امیدواری را داده بودم که در آزمون تیزهوشان حتما قبول میشوم ، ولی وقتی نتایج اعلام شد و دیدم که قبول نشدم خیلی اعصابم بهم ریخت و مادرم گریه میکرد چون باورم نمی شد که قبول نشوم ، اینجا حق من ضایع شد ، ای کاش دوباره سوالات را بررسی میکردند یا که دوباره آزمون برگزار میکردند
ناشناس۱۶۱۹۵۹۷۱۲:۲۵:۰۹ ۱۳۹۹/۷/۸
خواهشافقط یه چیز اگه به فکردانش آموزان هستیدخود کنکور رو حذف کنید
ناشناس۱۶۱۹۶۴۰۱۲:۵۲:۱۴ ۱۳۹۹/۷/۸
سمپاد نمونه بارز بی عدالتی آموزشی است اکثر دانش اموزان سمپاد نخبه نیستند حتی بعضی ضریب هوشی بالاهم ندارند صرفا با معلم خصوصی وهزینه گزاف وارد سمپاد می شوند ومعلمین سمپاد هم از اسم این مدرسه در اموزشگاهها وکلاسهای خصوصی استفاده می کنند این نمونه بی عدالتی در مدارس واستفاده نامساوی دانش آموزان از امکانات است کسی که پول دارد می تواند با معلم خصوصی وارد مدارس سمپاد شوداگر دنبال عدالت محوری در اموزش وپرورش هستیم مدارس سمپاد را حذف وتمام مدارس یکسان شوند.تا جلو مافیای سمپاد کلاسهای خصوصی یک عده افراد گرفته شود.
ناشناس۱۶۱۹۶۶۴۱۳:۰۶:۵۱ ۱۳۹۹/۷/۸
برید بببینید موسسات مشاوره ،معلمین سمپاد واموزشگاههای ازاد برای همین ازمون های سمپاد چقدر پول هنگفتی به جیب می زنند.چرا نمی خواهیم واقعیات را بپذیریم که شاید ۲درصد نخبه وبا هوش واقعی در بین بچه های سمپاد باشند بقیه تماما با معلم خصوصی وشرکت در گروههای درسی خصوصی ومعلم خصوصی وارد سمپاد می شوند که این ارزشی ندارد واین جای افراد دیگر را گرفتن است .امیدواریم در اینده نزدیک ‌واز سالهای ۱۴۰۰به بعد هم ازمون سمپاد حذف شود وهم کنکور تا جلو بی عدالتی اموزشی گرفته شود وشرایط برای همه یکسان باشد .این جای تاسف است که در مدارس سمپاد کتابهای اضافه تری تدریس شود و ازمایشگاهها مجهز تر باشند.وحال انکه بقیه بچه ها محروم باشند از این امکانات لطفا شرایط تحصیل را برای تمام بچه یکسان کنید جلو موسسات واموزشگاهای ازاد را بگیرید و وبا افزایش حقوق معلمان از انها تعهد بگیرید که حق نداشته باشد هیچ کلاس خصوصی داشته باشند ویا در اموزشگاههای ازاد تدریس کنند .کتابهای مدارس سمپاد باید با سایر مدارس یکسان باشد وحتی امکانات مدارس سمپاد با سایر مدارس یکسان باشد.نباید بی عدالتی وتبعیض در اموزش وامکانات اموزشی وجود داشته باشد وافرادی که پول دارند با پول بچه شان به مدارس سمپاد روانه کنند واقعیتی که الان با ان مواجهیم متاسفانه متاسفانه متاسفانه.
ناشناس۱۶۱۹۷۰۶۱۳:۲۴:۵۲ ۱۳۹۹/۷/۸
دیگه چه فایده بچه های ما دراین وسط ضرر کردن و همش باند بازی شد
یاس کبود۱۶۱۹۷۴۹۱۳:۴۳:۴۳ ۱۳۹۹/۷/۸
سلام وقت بخیر. ببخشید حالا ما باید کجا بریم پیگیری کنیم
آیدا۱۶۱۹۷۵۵۱۳:۴۴:۳۴ ۱۳۹۹/۷/۸
سلام من فرزانگان 1 تهران قبول شدم و درصدی که خودم حساب کردم 94 بوده یعنی امکان داره کمتر زده باشم؟
ناشناس۱۶۱۹۷۷۸۱۳:۵۶:۱۱ ۱۳۹۹/۷/۸
سلام به همه دست اندرکاران آزمون سمپاد. شما به هیچ روشی نمی توانید زمانی را که یک دانش آموز کوشا صرف این سوالات ایراددار کرده و از دست داده،جبران کنید.مگر آزمون باطل اعلام شود.و آزمون مجدد گرفته شود. خیلی ها بخاطر این سوالات ایراد دار، بدون دانایی و شانسی یکی از دو گزینه را زدند و پذیرفته شدند و ظرفیت اشغال کردند.و دانش آموزی را که تشخیص داد و گزینه ای را نزد،از آنها عقب افتاد.و حقش ضایع شد. ما ها که یکسال هزینه کردیم و فرزندانمان وقت گذاشتند،و انصافا در آزمون های آزمایشی تراز خوبی را کسب می کردند نتیجه نگرفتیم و خیلیها بدون تجربه ی آزمون بخاطر این سوالات ایراددار شانسی پذیرفته شدند. واقعا دلم به حال بچه ام میسوزه. ما از این بی عدالتی نمیگذریم.قابل بخشش نیست.
شیعه۱۶۱۹۷۹۵۱۴:۰۳:۱۱ ۱۳۹۹/۷/۸
مجلسی های .. نیروی خدماتی در مدارس با کمبود مواجهه آموزش پرورش که خوابیده شما هم که استاد خبر های ..حداقل در این مورد منفعل نباشین
بابل۱۶۱۹۷۹۷۱۴:۰۴:۳۴ ۱۳۹۹/۷/۸
این تعداد اضافه را کی اعلام می کنند
ناشناس۱۶۱۹۸۰۰۱۴:۰۵:۰۶ ۱۳۹۹/۷/۸
حق ما که پایمال شد دیگه چه فایده این حرفا به درد خودتون میخوره
زهرا۱۶۱۹۹۰۵۱۵:۱۱:۵۷ ۱۳۹۹/۷/۸
منم این آزمون رو دادم و قبول شدم ولی چون دیر اعلام کردن یه مدرسه دیگه ثبت نام کردم و نرفتم فرزانگان
معصومه اختری۱۶۱۹۹۷۱۱۵:۵۳:۰۶ ۱۳۹۹/۷/۸
واقعا از این طراحان سوال باید تشکر کرد کجای دنیا این طور با روح وروان ی دانش آموز 12 ساله این طور می‌کنند 13_14 سوال دو جواب داشت؟؟؟؟
هادی۱۶۲۰۰۷۱۱۷:۰۵:۴۲ ۱۳۹۹/۷/۸
حالا نتایج دوباره بررسی میشه و نفرات بیشتری وارد مدارس سمپاد میشن؟؟؟؟؟
مریم۱۶۲۰۰۹۵۱۷:۳۳:۰۰ ۱۳۹۹/۷/۸
یعنی قراره نفرات جدید بگیرن؟ کی اعلام میشه اسامی جدید؟
مجید۱۶۲۰۱۲۷۱۷:۵۵:۰۴ ۱۳۹۹/۷/۸
پس چرا به مرکز سمپاد زنگ زدیم میگوید این خبر کذب است؟؟!!
فرزندان بیگناه ما۱۶۲۰۱۷۹۱۸:۵۱:۰۰ ۱۳۹۹/۷/۸
باسلام وعرض ادب بچه های ششم واقعا بهشون ظلم شد هم پول کلاس رو دادن ولی مدرسه کلاسی نگذاشت! امتحان رو با نگرانی رفتند واز همه مهمتر اینکه از ترس امتیاز منفی که سوالات 2جوابی بوده پاسخ ندادند و الان باید ناراحت وافسرده باشند ای کاش برای ورودی سال آینده بتونن امتحان بدن که از هشتم بروند که اینقدر بی روحیه نباشند وآینده ی خود رو تباه شده ندونن. چراکه این دانش آموزان میخوان تو المپیاد ها شرکت کنند که در مدارس عادی هیچ توجهی نیست واهمیت نمیدن
محمد۱۶۲۰۱۹۱۱۹:۰۰:۰۹ ۱۳۹۹/۷/۸
این خبر کذب محضه رییس مرکز تیزهوشان گفته این خبر کذبه خیلی از بچه ها با ضریب هوشی ۱۴۰ و ۱۵۰پذیرفته نشدند
ناشناس۱۶۲۰۲۱۰۱۹:۲۰:۰۶ ۱۳۹۹/۷/۸
واقعا جای تأسف داره کسایی که حتی نمیتونن درست سوال طراحی کنن یا اینکه درست نمره گذاری کنند چه صلاحیتی دارن که دانش آموز تیز هوش رو از معمولی تشخیص بدن اینا خودشون هوششون زیر نرماله .خدا به داد برسه بچه ها طفل معصوم چه گناهی دارن
علی۱۶۲۰۲۳۵۱۹:۵۳:۵۲ ۱۳۹۹/۷/۸
سلام الان تکلیف بچه من چیه با وجود اعتراض زدیم بالاترین امتیاز نسبت به نفر پذیرفته شده مال بچه من بود بازم زده پذیرفته نشده اصلا رسیدگی کردن چرا بچه هایی با درصد پایین تر نسبت به پسر من پذیرفته شدن آخه چه اعتراضی چه کشکی شما که صدای بچه های مارا میشنوید بگوش مسئولین برسونید تا حق بچه من هم ضایع نشه خدا ازتون راضی باشه
محمدی۱۶۲۰۳۰۱۲۱:۱۲:۱۶ ۱۳۹۹/۷/۸
تکمیل ظرفیت ۱۰درصدی فقط برای ششم به هفتم بوده که وزیر خبر نداره در صورتیکه پایه نهم به دهم هم سوالتشون کمتر از مال هفتم سوالات اشتباه نداشته ،پس پایه دهم تو این مملکت زندگی نمی کنند،باید تکمیل ظرفیت ۱۰درصدی برای پایه دهم هم قرار دهند یا به راحتی از اول آزمون استاندارد بگیرند.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. بازی با کلمات

    2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

    3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

    4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

    5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

    6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

    7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

    8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

    9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

    10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

    11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

    12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

    13. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

    14. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

    15. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

    16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

    17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

    18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

    19. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

    20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

    21. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

    22. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

    23. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

    24. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

    25. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

    آخرین عناوین