وزارت بهداشت: حمله بیولوژیک بودن کرونا در حال بررسی است

گروه اجتماعی الف،   3990702099 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مدیر هماهنگی ستاد ملی کرونا در پاسخ به پرسشی درباره حمله بیولوژیک بودن کرونا گفت: در نیروهای مسلح و خارج از نیروهای مسلح؛ این موضوع بررسی شده ولی هنوز به نتیجه قطعی اطلاعاتی در مورد حمله بیولوژیک بودن نرسیده ایم و هنوز در حال بررسی هستیم.

وزارت بهداشت: حمله بیولوژیک بودن کرونا در حال بررسی است

به گزارش ایرنا، سردار نصرالله فتحیان روز چهارشنبه در نشست خبری آنلاین از وزارت بهداشت افزود: میزان هماهنگی دستگاهها برای کنترل کرونا در اسفند تا اردیبهشت بسیار خوب بود اما از تیرماه به بعد میزان هماهنگی ها کم شده  و این در حالی است که بنا به نظر ستاد ملی کرونا در جاهایی که امکانپذیر است، دورکاری ها باید اجرا شود.

وی افزود: میزان هماهنگی دستگاهها برای کنترل کرونا در اسفند تا اردیبهشت بسیار خوب بود اما از تیرماه به بعد میزان هماهنگی ها کم شده است و نظر ستاد ملی کرونا این است که در جاهایی که امکانپذیر است، دورکاری ها اجرا شود. امیدواریم با حکمرانی دقیق و مستحکم و همراهی مردم و با تصمیمات قوی ستاد ملی کرونا، اپیدمی کرونا در کشور مهار شود، اوج همراهی مردم با دولت در ۱۳ بدر بود. اگر برای مردم تکلیف را مشخص کنیم، بسیاری از مشکلات بر طرف می شود. فقط توصیه کفایت نمی کند وقتی می گویند مسافرت ها به گسترش اپیدمی لطمه زده است، باید اقدام عملی برای کاهش سفرها انجام شود. امیدواریم با تصمیمات قوی و یکپارچه با کنترل و کاهش بیماری کووید۱۹ مواجه باشیم.

فتحیان گفت: با توجه افزایش موارد ابتلا و بستری کرونا، دورکاری ها باید برگردد البته در مورد بازگشت محدودیت های ترددها و اجرای طرح ترافیک اطلاعی ندارم که ستاد ملی کرونا چه تصمیم جدیدی گرفته است اما امیدواریم تصمیمات به موقع در این زمینه اتخاذ شود.

مدیر هماهنگی بین بخشی ستاد ملی کرونا درباره تعهدات نیروهای مسلح برای کنترل کرونا گفت: در نیروهای مسلح از مجموعه هفت هزار تخت بیمارستانی که در اختیار دارند،حدود ۷۰ درصد یعنی حدود چهار هزار تخت تا به بیماران کرونا اختصاص داده شده است. این تعداد در موج های مختلف کرونا کم و زیاد شده است، خود من هم به عنوان بیمار کرونایی بستری شدیم اما در تمام  ایام اپیدمی نیروهای مسلح اعم از سپاه، ارتش و نیروی انتظامی به تعهد خود پایبند بودند. 

سردار فتحیان گفت: دخایر استراتژیک اقلام بهداشتی و درمانی کرونا نیز بسیار خوب است در کل کشور ذخایر خوبی است البته باید بیشتر شود تا در موج های بعدی با کمبود مواجه نشویم.

وی درباره ابتلا کادر درمانی به کرونا گفت: یکی از بیمارستانهایی که بیشترین میزان درگیری با کرونا را داشت بیمارستان بقیه الله بود. تعدادی از کادر درمان آنها به بیماری کووید۱۹ مبتلا شدند و در مجموع  ۱۰درصد شهدای سلامت کادر نیروهای مسلح در سپاه، ارتش و نیروی انتظامی هستند.

حمله بیولوژیک بودن کرونا در حال بررسی است

رئیس موسسه بهداری رزمی در پاسخ به پرسشی درباره حمله بیولوژیک بودن کرونا گفت: در نیروهای مسلح و خارج از نیروهای مسلح؛ این موضوع بررسی شده ولی هنوز به نتیجه قطعی اطلاعاتی در مورد حمله بیولوژیک بودن نرسیده ایم و هنوز در حال بررسی هستیم.

وی درباره کمک های خیرین نیز گفت: در موسسه خیریه امدادگران عاشورا ۶۰ هزار بیمار سرطانی را تحت پوشش داریم برای آنها سبد ارزاق در نظر گرفتها یم. ۳۰۰ هزار نفر آنها سبد ۳۰۰ هزار تومانی دریافت کرده اند. در مجموعه نظام سلامت به خصوص در موج اول در فروردین و اردیبهشت حمایت های زیادی از خیرین داشتیم آمار ریالی آن را ندارم اما گره های زیادی را باز کردند.

سردار فتحیان درباره ابتلای سربازان به کرونا گفت: بر اساس بررسی های میدانی از پادگانهای نظامی، امروز معدل رعایت دستورالعمل های بهداشتی در پادگانها از معدل کشوری بالاتر و آمار موارد ابتلا هم بسیار کمتر است. در مجموع وضعیت نگران کننده ای را از مجموعه نیروهای مسلح و پادگانها نداریم و در مناطق مرزی هم پروتکل های بهداشتی بهتر از میانگین کشوری رعایت می شود.

وی با اشاره به حضور جامعه پزشکی در دوران دفاع مقدس افزود: اگر حضور جامعه پزشکی در زمان دفاع مقدس نبود نمی توانستیم ۱۰۰ هزار عمل جراحی را انجام دهیم. این یک رکورد جهانی است که هنوز بی نظیر است، پست های امدادی و بیمارستانهای صحرایی که در دوران دفاع مقدس ایجاد شد، کاری خیره کننده بود، اقدامات درمانی برای بیش از ۱۰۰ هزار مصدوم شیمیایی هم از کارهای برجسته آن دوران است.

سردار فتحیان گفت: در تمام جنگ ها اپیدمی ها بسیار تلفات می دهد اما در جنگ تحمیلی هشت ساله اپیدمی گسترده نداشتیم و این به علت عملکرد موفق جامعه پزشکی در آن دوران است. آن دوران یک تجربه نمونه و الگو و مدل  است که می تواند برای آینده و امروز استفاده شود. از دانشگاههای علوم پزشکی می خواهیم از کادر با تجربه دوران دفاع مقدس تجلیل کنند، تجربه آنها را  ثبت کنند و به جوانان امروز منتقل کنند.

مدیر هماهنگی ستاد ملی کرونا گفت: آنچه در دوران دفاع مقدس موجب موفقیت و برتری ایران شد، روحیه جهادی بود که با فرهنگ غنی ایرانی تجلی پیدا کرد، این تجربه و این الگو باید تا ۱۰۰ سال سینه به سینه به نسل های آینده منتقل شود، جامعه پزشکی و پرستاری و امدادگران در دوران دفاع مقدس رو سفید شدند و امروز نیز پزشکان ،پرستاران، کادر بهداشتی،  و حتی نیروهای خدماتی در صف مقدم دفاع از سلامت مردم هستند.  

وی گفت: باید تجارب طب نظامی در دوران دفاع مقدس ثبت و به نسل امروز منتقل شود، برای این کار یک درس دواحدی برای تدریس این تجربه های گرانقدر تعیین شده، کتاب آن هم آمده شده و به زودی با حضور وزیر بهداشت رونمایی می شود، این کتاب با عنوان معارف و آشنایی با بهداری زرمی در دانشگاههای علوم پزشکی تدریس خواهد شد.

سردار فتحیان افزود: مطالب تصویری زیادی هم آماده شده، تلاش می شود، دانشجویان حماسه های دوران دفاع مقدس را از طریق انیمیشن ببنیند، پوسترهایی نیز در این زمینه آماده شده که در مراکز درمانی و داروخانه ها نصب می شود.

رئیس موسسه بهداری رزمی گفت: یکی از کارهایی که در موسسه بهداری رزمی انجام دادیم، تجلیل های تخصصی از جمله برای شهدای پزشک و شهدای داروساز است که هر سال انجام می شود. در چهلمین سال دفاع مقدس از مظلومیت رانندگان آمبولانس و امدادگران هم باید بگوییم. بیش از دو هزار نفر از این نیروهای جان برکف شهید شدند، افرادی که نقش مهمی در نجات مجروجان دوران دفاع مقدس داشتند و امیدوارم هلال احمر و وزارت بهداشت هم از آنان تجلیل کنند.

سردار فتحیان افزود: مرکز تحقیقات بهداری رزمی و سامانه بهداری رزمی ایجاد شده است، بیش از ۱۰۰ هزار رزمنده بهداری رزمنده داریم که هر کدام می توانند خاطرات خود را نقل کنند، هزاران عکس و فیلم کوتاه از آن دوران داریم که می توانیم با تدوین و انتشار آنها این تجربه گرانقدر را برای استفاده امروز به کار بگیریم.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۶۰۹۵۱۰۱۶:۲۴:۱۰ ۱۳۹۹/۷/۲
اونوقت کی به کی حمله کرده؟ همه جای دنیا رو ورداشته. نکنه ترامپ راست میگه و کار چینه؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  11. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  12. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  13. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  14. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  15. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  16. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  17. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  18. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  19. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  20. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  21. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  22. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

  23. با انواع شیوه‌های اعدام در دنیا آشنا شوید

  24. رئیسی: همه بخش‌های تولیدی مخاطب شعار سال هستند

  25. همکاری شریفی‌نیا با رهبری درارتباط با موسیقی و قرآن

آخرین عناوین