گزارش نیویورک تایمز از وعده‌های توخالی ترامپ

گروه جهان الف،   3990617077 ۲۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی میزان پایبندی دونالد ترامپ را به وعده های انتخاباتی اش را بررسی کرده و نوشته است، رئیس جمهور آمریکا به شعارهای انتخاباتی خود عمل نکرده  است.

گزارش نیویورک تایمز از وعده‌های توخالی ترامپ

به گزارش الف "نیکولاس کریستوف" که دو بار برنده جایزه پولیتزر شده است، در این گزارش نوشت: 

چهار سال پیش که دونالد ترامپ نامزد انتخابات بود، در کارزهایش بیش از 280 مورد  وعده انتخاباتی داد. نگاهی به عملکرد او بیندازیم. 

" من دیواری بسیار، بسیار بزرگ در مرزهای جنوبی مان احداث خواهم کرد..."(16 ژوئن 2015)

ترامپ در این مناطق مرزی که هزار و 984 مایل طول دارد،  تاکنون 307 مایل از دیوار را ساخته است. بیشترین بخش این دیوار، جایگزین موانع مرزی ای خواهد شد که نابود شدند یا از آنها فقط برای توقف خودرو استفاده میشد.

" ... و من مکزیک رامجبور خواهم کرد که هزینه ساخت آن دیوار را بدهد." 

مکزیک چنین هزینه ای را نمی پردازد. ساخت هر مایل از دیوار جدید حدود 30 میلیون دلار هزینه دارد و نگه داری آن نیز پرهزینه خواهد بود؛ زیرا قاچاقچیان انسان دیوار را با اره های 50 دلاری شکافته اند.

" ما آنها را (مهاجران بدون مدرک) پیدا خواهیم کرد، ما آنها را بیرون خواهیم کرد." (مصاحبه با سی ان ان، 29 ژولای 2015) 

ترامپ در سه سال نخست ریاست جمهوری اش، حدود 750 هزار مهاجر بدون مدرک را اخراج کرد اما اغلب آنها در تلاش برای بازگشتن به کشور هستند. البته او هرگز تلاش نکرد تا همه مهاجران بدون مدرک را اخراج کند بلکه به اقدامات وحشت آفرین علیه مهاجران متوسل شد؛ نظیر جداکردن کودکان از اعضای خانواده...  

" ما کشور نظم و قانون خواهیم  بود... جنایت و خشونتی که امروز کشور ما را تحت تاثیر قرار می دهد، به زودی، واقعا به زودی پایان خواهد یافت. از 20 ژانویه 2017، امنیت به  کشور بازخواهد گشت." (سخنرانی 21 ژولای 2016)

ترامپ خود به صورت تلویحی پذیرفته که نتوانسته است نظم و قانون را برقرار کند. زیرا در 27 آگوست 2020 گفته بود "در خیابان ها خشونت و خطر وجود دارد." وی هر از گاهی به این خشونت ها اشاره می کند.

" اصلی ترین وظیفه دولت دفاع از جان شهروندانش است. هر دولتی که در این کار ناکام باشد، دولتی است که ارزش رهبری ندارد." (سخنرانی 21  ژولای 2016) 

تا روز دوشنبه بیش از 189 هزار نفر در آمریکا از ویروس کووید-19 کشته شدند. این رقم دو برابر کانادا و پنج برابر آلمان است. آمریکا 4 درصد از جمعیت جهان را دارد ولی 22 درصد از کشته شدگان کرونا در جهان، در آمریکا قربانی شده اند.

" ما درنظر داریم با تمام دانشجویان خود که در حال غرق شدن در بدهی هایشان هستند، همکاری کنیم تا فشار از این جوانان رفع شود." (سخنرانی 21 ژولای 2016) 

ترامپ درصدد بوده است تا شرایط بازپرداخت وام های دانشجویی را به گونه ای تغییر دهد که دانشجویان مجبورند در مدت ده سال،  200 میلیارد دلار اضافی بازپرداخت کنند. وی همچنین تلاش کرد برنامه موسوم به "بخشیدن وام خدمات عمومی" را لغو کند.

"ما برنامه بیمه سلامت و بهداشت دوران اوباما را که فاجعه بار بود لغو کرده، برنامه ای دیگر را جایگزین آن خواهیم کرد." (سخنرانی 21 ژولای 2016)

ترامپ نتوانسته است قانون بیمه سلامت و بهداشت را کنار بگذارد، گرچه همچنان به دنبال آن است تا از طریق دادگاه آن را نادیده بگیرد. وی هرگز هم توضیح نداده است چه چیزی جایگزین آن خواهد شد.

" بیمه خدمات درمانی عالی با هزینه ای بسیار کمتر در اختیار مردم قرار خواهیم  داد. که هیچ هزینه ای برای آمریکا درپی نخواهد داشت." (27 ژولای 2018) 

تعداد افراد بیمه نشده در آمریکا برای نخستین بار در یک  دهه گذشته، افزایش یافته است. یکی از دلایل این مساله حملات شدید ترامپ به قانون خدمات درمانی دوران اوباما بوده است. علاوه بر آن، 400 هزار کودک آمریکایی بدون بیمه هستند.

" من بزرگ ترین رئیس جمهور کارآفرینی خواهم بود که خداوند تاکنون آفریده  است." ( سخنرانی 16 ژوئن 2015) 

میزان کارآفرینی در دولت ترامپ با همان نرخ دولت اوباما ادامه یافت، ولی شیوع کرونا به  آن روند پایان داد. هم اکنون در مقایسه با زمانی که ترامپ به قدرت رسید، تعداد آمریکایی های شاغل تقریبا 5 میلیون نفر کاهش یافته است. در معیار عدد  و رقم، این بدترین سابقه هر رئیس جمهور در دوران نوین است.

" اکنون زمان مقابله با فساد در واشنگتن دی سی است. به همین دلیل است که پیشنهاد اصلاحات قومی می  دهم تا بار دیگر صداقت دولتمان را نشان دهم." (17 اکتبر 2016)

هشت نفر از دستیاران ترامپ به ارتکاب جنایت متهم و یا محکوم شده اند. گروه های مستقل نظارت بر امور قومی-نژادی بارها ترامپ، اعضای دولت و خانواده اش را به نقض جدی ارزش های قومی-نژادی متهم کرده اند. دادیار منطقه منهتن هم ماه پیش اعلام کرد درباره " احتمال عملکرد بسیار جنایی و طولانی مدت " در حال تحقیق از ترامپ و شرکت او است. 

" من درنظر دارم قضات بسیار محافظه کار را به کار گیرم." (20 مارچ 2016) 

ترامپ قضات محافظه کار (و جوانی) را در قوه ی مقننه منصوب کرده است و این مساله یکی از عناصر اصلی میراث او خواهد بود. "میچ مکانل" رهبر اکثریت جمهوری خواهان در سنا بود که به یاری ترامپ شتافت. مکانل مانع از آن شده بود که اوباما این پست های خالی را پُر کند و لذا ترامپ وارث تعداد زیادی از پست های خالی شده بود که باید پُر می شد.

" ما مردم آمریکا را مفتخر به حقایق خواهیم کرد، و نه چیزِ دیگر." (21 ژولای 2016)

به گزارش واشنگتن پست، ترامپ از زمان حضور در  کاخ سفید بیش از 20 هزار بیانیه دروغ و یا گمراه کننده اعلام کرده است.

" ما جاده ها، بزرگ راه ها، پل ها، فرودگاه ها و راه آهن های آینده را خواهیم ساخت." (21 ژولای 2016) 

ترامپ هرگز تلاش نکرده است تا قانونی درباره طرح های زیربنایی تصویب کند.

" ما قصد داریم مالیات طبقه میانی جامعه را قطع کنیم... ما تضمین خواهیم کرد که منافع حاصله، صرف طبقه متوسط، کارگران مرد و زن خواهد شد؛ و نه افرادی که درآمد بسیار زیادی دارند." (27 سپتامبر 2017) 

ترامپ قانون حذف مالیات ها را تصویب کرد اما تمرکز آن بر قشر پول دار بود. "مرکز  مستقل سیاست مالیات" آمریکا تخمین زده است که در سال مالی 2018، بیست درصد از منافع حاصله، نصیب یک درصد بالایی جامعه شده و تا سال 2027، 82 درصد از این منافع روانه آن یک درصد خواهد شد.

" ما باید از شر 19 تریلیون دلار بدهی راحت شویم...من می توانم به سرعت از عهده این کار برآیم...در مدت هشت سال." (مصاحبه 31 مارچ 2016)

این بدهی افزایش یافته و احتمالا به زودی در سطحی خواهد رسید که از سال 1946 تاکنون در اقتصاد آمریکا سابقه نداشته است. بخشی از این مساله ناشی از قطع مالیات ثروتمندان و بخشی دیگر نتیجه شیوع کرونا بوده است. 

" ما به کسری تجاری طولانی مدت پایان خواهیم داد." (15 اکتبر 2016)

هم اکنون، میزان کسری تجاری نسبت به آخرین سال حضور اوباما در کاخ سفید، بیشتر است.

" ما ارتشِ تُهی شده خود را کاملا بازسازی خواهیم  کرد... ما به دادِ کهنه سربازانِ عزیز  خود خواهیم رسید." (21 ژولای 2016)

ترامپ بودجه ارتش را افزایش داده، گرچه از آن برای ساختن دیوارِ موردنظر خود استفاده کرده است. وی برنامه ای را گسترش داده است که اوباما آن را امضا کرده بود. بر اساس این برنامه، کهنه سربازان می توانند پزشک خصوصی داشته باشند. این در حالی است که گزارش ها حاکی است ترامپ کشته شدگان در جنگ را " ساده لوح" خوانده و از کسانی که تلاش می کنند نظامیان قطع عضو شده در رژه های نظامی حاضر شوند، به شدت انتقاد کرده است. 

" ما قصد داریم داعشی های وحشی را شکست دهیم." (21 ژولای 2016) 

آمریکا خلیفه گری داعش را سرنگون کرد، روندی که در دوران اوباما آغاز شد. اما داعش همچنان در سطحی کمتر فعال است.

" ما قصد داریم میان اسرائیل و فلسطینی ها صلح برقرار کنیم. قطعا این کار را انجام خواهیم داد." (3 می 2017) 

صلح بین اسرائیل و فلسطینی ها، مانند همیشه دست نایافتنی است. اما کشورهای عربی نظیر امارات عربی متحده به سمت اسرائیل گرایش داشته اند.

" هیچ کس نمی تواند به ما امر و نهی کند." (سخنرانی 16 ژوئن 2015) 

روسیه استثناء آشکار است. کشوری که در انتخابات 2016 ریاست جمهوری آمریکا دخالت کرد و به نظر می رسد در حال دخالت در  انتخابات  2020 نیز است...

" برخلاف بسیاری از روسای جمهوری قبل، من به وعده هایم عمل می کنم." (سخنرانی 4 فوریه 2020)

خوب، این گونه نبوده است.

 

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۵۸۷۹۸۵۱۴:۰۹:۲۳ ۱۳۹۹/۶/۱۷
روحانی هم همانند ترامپ هیچکدام از وعده های خود را عملی نکرده است.
ناشناس۱۵۸۸۲۱۷۱۶:۲۵:۰۱ ۱۳۹۹/۶/۱۷
خواهشا اینو نگذار کنار اون
ناشناس۱۵۸۸۲۲۸۱۶:۳۰:۴۹ ۱۳۹۹/۶/۱۷
مغلطه اى ضعيف
تهرانی۱۵۸۸۰۰۲۱۴:۱۳:۰۸ ۱۳۹۹/۶/۱۷
وقتی روحانی با آن کارنامه توانست با وعده و بازی رسانه ای مجددا در 96 رییس جمهور شود قطعا ترامپ هم میتواند مجددا رییس جمهور شود پس خودتان را به زحمت نیندازید
ناشناس۱۵۸۸۰۳۹۱۴:۳۱:۰۷ ۱۳۹۹/۶/۱۷
ترامپ به هر وعده ای که داد ، عمل کرد . کشیدن دیوار مرزی با مکزیک خروج از برجام و ....
ناشناس۱۵۸۸۲۳۵۱۶:۳۲:۳۲ ۱۳۹۹/۶/۱۷
ببخشيد ميگيم نيويورك تايمز با چندين دهه سابقه كارمندان خودش رو اخراج كنه و از افراد ايرانى ..و پرايد ٩٠٠ دلارى در عراق و سبز و بنفش سابق و ديگه تمومه الان استفاده كنه
ناشناس۱۵۸۸۲۷۲۱۶:۵۱:۱۷ ۱۳۹۹/۶/۱۷
دیوار رو کی کشیده دقیقا؟ امان از ..
ناشناس۱۵۸۸۵۳۰۲۰:۳۴:۱۱ ۱۳۹۹/۶/۱۷
برو خوشحال باش و ازش تعریف کن خود حقیر پندار
ناشناس۱۵۸۸۰۴۱۱۴:۳۲:۵۶ ۱۳۹۹/۶/۱۷
ترامپ اقتدار به بادرفته آمریکا در زمان اوباما را مجددا احیاء کرد
ناشناس۱۵۸۸۲۱۹۱۶:۲۶:۰۹ ۱۳۹۹/۶/۱۷
اوباما مایه ننگ آمریکا
ناشناس۱۵۸۸۲۴۲۱۶:۳۶:۲۷ ۱۳۹۹/۶/۱۷
طبق نظر انجمن علوم سياسى امريكا كه نهادى مستقله، اوباما جزو ١٠ رييس جمهور برتر تاريخ امريكاست و ترامپ از آخر دومه، البته ميگيم اعضاش رو اخراج كنند و از براندازان كم هوش و منفعل و بيسواد ايرانى استفاده كنند
ناشناس۱۵۸۸۰۴۶۱۴:۳۴:۰۷ ۱۳۹۹/۶/۱۷
مردم آمریکا و مردم بسیاری از کشورهای جهان عاشق ترامپ هستند
ناشناس۱۵۸۸۲۳۸۱۶:۳۵:۱۰ ۱۳۹۹/۶/۱۷
كمتر منو و تو و امثالهم رو ببين، نرخ مقبوليت ترامپ تقريبا ٤٠ درصده و توى نظرسنجى هاى نيشن وايد انتخابات ٢٠٢٠ خيلى از بايدن عقبه، البته كه بله طرفدار هم داره،توى امريكا اكثر طرفدارانش از اقشار كم سواد هستند تون ايران هم همينطور
ناشناس۱۵۸۸۰۵۱۱۴:۳۷:۰۶ ۱۳۹۹/۶/۱۷
به همه وعده هاش عمل کرده . دمش گرم
ناشناس۱۵۸۸۰۹۲۱۴:۵۰:۵۶ ۱۳۹۹/۶/۱۷
ترامپ اتفاقا تنها رئیس جمهوری بود به وعده هاش عمل کرد اقتصاد امریکا به مراتب بهتر شده فقط شاخص بورسهای امریکا از 2016 تا الان را ببینید
ناشناس۱۵۸۸۶۶۶۲۲:۴۹:۲۱ ۱۳۹۹/۶/۱۷
پاسخی طوطی وار و سراسر غلط براندازان وطنی، اقتصاد امریکا در دوران ترامپ هیچ اتفاق خاصی توش نیفتاده، نرخ بیکاری در زمان آخر بوش به 10 درصد رسیده بود و این اوباما بود که به 4 درصد رسوندش و ترامپ که اقتصاد سالمی رو تحویل گرفته بود کردش 3 درصد! همچین میگند بیکاری رو فلان کرده انگار 50 درصد امریکایی ها کارتن خواب بودند، در ضمن افزایش مشاغل و رشد تولید ناخالص داخلیش هم از اوباما بیشتر نبوده.از منابع مختلف و معتبر مثل بانک جهانی و صندوق بین المللی پول و سی آی اِی فکت بوک استفاده کن نه از منوتو و پنوتو
ناشناس۱۵۸۸۱۷۳۱۵:۳۹:۵۷ ۱۳۹۹/۶/۱۷
ما کاری به نیویورک تایمز نداریم ولی ترامپ هر چی قول قبل از ریاست جمهوری در مورد ایران و برجام داد همه تو پر بودند، دیگه نیازی به تایید نیویورک تایمز نیست
ناشناس۱۵۸۸۲۶۲۱۶:۴۶:۴۹ ۱۳۹۹/۶/۱۷
نیویورک تایمز اشتباهی گرفته بگین بیاد دولت ما رو ارزیابی کنه باور کنید مغزش هنگ میکنه . تازه ترامپ رو بعنوان قهرمان ملی معرفی میکنه.
ناشناس۱۵۸۸۳۲۸۱۷:۲۳:۳۳ ۱۳۹۹/۶/۱۷
ها ؟؟!!
ناشناس۱۵۸۸۴۷۲۱۹:۲۷:۳۶ ۱۳۹۹/۶/۱۷
یکبار هم از وعده های توخالی روحانی قلم فرسایی کنید.خالی بندی ترامپ به مردم امریکا مربوط می شود
ناشناس۱۵۸۸۵۰۳۱۹:۵۹:۰۳ ۱۳۹۹/۶/۱۷
ترامپ به همه وعده هاي دور اول خود عمل كرده است وما شاهد آن هستيم چون همه بر نامه هايي كه بر عليه ايران مطرح كرده بود كاملا انجام داده حتي بيشتر از انچه گفته بود
ناشناس۱۵۸۸۵۳۲۲۰:۳۶:۰۱ ۱۳۹۹/۶/۱۷
چهل میلیون امریکایی در فقر مطلق حالا امریکا هلاکان زود بروند و وضعیت مملکتمان را به رخ بکشند صحبت از امریکا و درامد سرانه بالای آن است
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بی‌بی‌سی: پهپاد ترکیه در شناسایی محل سقوط بالگرد رئیس‌جمهور ایران اشتباه کرد

  2. ابلاغ قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تا دو هفته دیگر

  3. سردار رادان: رسیدگی به وضعیت حجاب مطالبه مردمی بود

  4. شهادت رئیسی و خودفرهیخته پنداری برخی از ما !

  5. پاسخی که شهید رئیسی به امانوئل مکرون داد

  6. رئیس‌جمهور بعدی چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. ۶ نکته کلیدی درباره سقوط بالگرد رئیس جمهور/ یک کارشناس خبره صنعت هوایی توضیح می‌دهد

  8. برای مقاصد خود، از شهادت رئیس‌جمهوری هم نمی‌گذرند!

  9. گمانه‌زنی‌ها درباره نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری/ انتقاد رسانه اصولگرا از سوءاستفاده انتخاباتی از شهادت رئیسی

  10. چرخش راهبردی یک کشور عربی در مقابل ایران

  11. بازخوانی یک جنجال قابل‌تامل در ماجرای یافتن بالگرد رئیس جمهور

  12. لطفاً شوق خدمت نداشته باشید!

  13. سعید جلیلی کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری می‌شود

  14. نظرات برگزیده مخاطبان الف: شورای نگهبان درباره ردصلاحیت‌ها باید پاسخگو باشد/ قدرت نظامی بالا باعث نتیجه‌دادن مذاکرات می‌شود

  15. همه چیز برای فروش !

  16. بی‌تفاوتی به فقدان رئیس‌جمهور و تلقی فانتزی از امر ملّی

  17. حماس با دمپایی، اسیر اسرائیلی می‌گیرد

  18. آرایش انتخاباتی جناح‌های سیاسی در آستانه انتخابات/ اصلاح‌طلبان به موقعیت ۹۲ برمی‌گردند؟!

  19. «بیژن زنگنه» با این کارنامه رویش می‌شود نسخه هم بپیچد؟!

  20. فرانکنشتاین خاورمیانه!

  21. پیشنهاد عجیب شریعتمداری به شورای نگهبان/ ابقای قالیباف در ریاست مجلس / آخرین گمانه‌زنی‌های انتخاباتی

  22. سانحه بالگرد شهید رئیسی و احتمالات/ «موج کوهستان» یعنی چه؟

  23. مقتدی صدر: سکوت بس است، سفیر آمریکا را اخراج کنید!

  24. و باز هم اعتبارنامه تاج گردون‌!

  25. "محسن هاشمی" کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری می‌شود

آخرین عناوین