چند نکته درباره گزینش در ادارات و نهادها

گروه سیاسی الف،   3990616142 ۸۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۴ تکراری یا غیرقابل انتشار
چند نکته درباره گزینش در ادارات و نهادها

سخنان اخیر رهبری در دیدار با مدیران آموزش و پرورش درباره گزینش، این موضوع مهم را مورد توجه قرار داده است. آیت‌الله خامنه‌ای درباره بحث گزینش افراد در آموزش و پرورش بیان کردند: «ما یک سابقه‌ی نامطلوبی در امر گزینش از سالهای قبل در جاهای مختلف داشته‌ایم که معیارهای گزینش، معیارهای درستی نبوده؛ فرض کنید مثلاً راجع به فلان مسئله‌ی فقهیِ خیلی کمیاب که از یک فقیه هم آدم بپرسد، معلوم نیست حاضر باشد بتواند جواب بدهد، از یک جوانی بپرسند که اگر جواب نداد، رد بشود؛ این کارها را نکنید. یک گزینش درست و حسابیِ کاملاً خردمندانه و صحیح انجام بگیرد تا با گزینش وارد بشوند.»

احتمالا همه ما تاکنون درباره آنچه در گزینش ادارات و نهادها می‌گذرد چیزهایی به گوشمان خورده است. حتی ممکن است گذر خودمان هم به این به گزینش افتاده باشد. در گزینش معمولا سوال‌های مذهبی و اعتقادی از افراد پرسیده می‌شود: در نمازجمعه شرکت می‌کنی؟ هنگام شک بین رکعت سوم و چهارم نماز چه باید بکنیم؟ همسرت چادری است؟ آستین کوتاه می‌پوشی؟ و سوال‌هایی از این دست.

احتمالا در آن روزهایی که تشکیلات گزینش برای نهادها در حال راه‌اندازی بود، مسئولین امر با خود می‌اندیشیده‌اند که باید تعهد افراد متقاضی برایشان اثبات شود و به همین منظور این تشکیلات را راه‌اندازی کردند. اما پرسشی که اکنون و پس از گذشت چهل سال از انقلاب دغدغه خاطر دلسوزان انقلاب شده است میزان کارایی این سیستم است.

یکی از مهم‌ترین مشکلات این نظام گزینش افراد به اولویت‌بندی میان تعهد و تخصص برمی‌گردد.آیا در نظام جمهوری اسلامی به همان میزان که به تعهد افراد اهمیت می‌دهیم به تخصص‌شان هم اهمیت می‌دهیم؟ مشهور است که از شهید چمران پرسیده‌اند تعهد مهم‌تر است یا تخصص؟ و ایشان پاسخ داده‌اند که هرکس تخصص ندارد و کاری را می‌پذیرد تعهد هم ندارد.

حکایت همچنان همان است متاسفانه افرادی که تعهد ظاهری دارند به‌راحتی می‌پذیرند که در جایی مشغول به کار شوند که شاید هیچ ارتباطی به تخصص ایشان نداشته باشد. در جمهوری اسلامی برای تشخیص تعهد ظاهری افراد ساز و کار گزینش طراحی شده است اما برای تشخیص تخصص افراد برای انجام آن مسئولیت هیچ ساز و کاری طراحی نشده است.

اتفاقا به نظر می‌رسد جمهوری اسلامی در چهل سال گذشته بیش از آنکه از جهت متعهد نبودن افراد ضربه خورده باشد از نداشتن تخصص ضربه خورده است و متاسفانه این رویه همچنان ادامه دارد. 

شاید اگر از روز اول ساز و کاری برای تشخیص تخصص و امانتداری افراد در نظر می‌گرفتیم امروز نتیجه بهتری می‌گرفتیم.

اما انتقاد مهم دیگری به ساز و کار کنونی گزینش مطرح است و آن هم ظاهرگرایی دینی است. در وضعیت کنونی چنانکه چند مثال آن را با هم مرور کردیم بیش از همه چیز به رعایت ظواهر دینی کار دارند. ظواهر دینی در جای خود مهم هستند اما تاکید زیاد بر آن باعث می‌شود برای تشخیص دینداری فرد متقاضی همانگونه که رهبری اشاره کردند متوسل به پرسش‌هایی از احکام شوند که بسیار دور از زندگی متعارف هستند.

به‌علاوه چیزهایی ملاک قرار می‌گیرند که اساسا از منظر دینی معیار نیستند. مثلا پوشیدن لباس آستین‌کوتاه یا چادری بودن همسر. در این موارد شاهد هستیم که نگاه ظاهری به امر دینی باعث می‌شود متولیان گزینش دایره دینداری بسیار کوچک کنند و فردی که آستین‌کوتاه می‌پوشد از آن خارج شود.

وقتی ملاک تدین به ظواهر فروکاسته شود ناگزیر، عمق دینداری فراموش می‌شود و ثمره هم همین می‌شود که شاهد هستیم. انبوهی از مدیران متخلف در سال‌های کنونی شاهدی بر این مدعاست که فردی می‌تواند ظواهر را رعایت کند اما در کارش پاکدستی نداشته باشد و امانتدار نباشد.

از طرف دیگر، ظاهرگرایی باعث می‌شود افراد جامعه به شکل ناخودآگاه به سمت ریاکاری یا دروغگویی سوق داده شوند. طبیعتا با معیارهای بسته، اگر اصل بر صداقت متقاضیان باشد، افراد بسیار کمی از جامعه می‌توانند در گزینش، قبول شوند. همین مسئه باعث می‌شود افراد متقاضی برای عبور از این مرحله سخت، مجبور شوند دروغ بگویند و ریا کنند.

همین‌که متقاضیان در روزهایی منتهی به گزینش مجبور می‌شوند به سراغ رساله توضیح‌المسائل بروند نشان‌دهنده تشویق سیستماتیک به ریا در جامعه است.

در نهایت باید گفت به نظر می‌رسد روش کنونی گزینش، نه‌تنها اهداف موردنظر را محقق نمی‌کند بلکه اثرات بسیار سوئی در جامعه باقی می‌گذارد. امیدواریم اظهارنظر صریح رهبری باعث شود این رویه عوض شود.

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۵۸۷۳۴۴۰۰:۰۹:۱۳ ۱۳۹۹/۶/۱۷
میگید ولی خودتان عمل نمیکنید چون دهها سال مسئول خودتان بودید . این که بیایید و بگویید باید بشود و خود عملا کاری نکرده باشید سند اجحاف نرم است
ناشناس۱۵۸۷۵۹۸۰۹:۲۱:۰۳ ۱۳۹۹/۶/۱۷
مهمتر بند پ است...بعضی که استخدام می شوند اکثرا اقوامشان یا آشنایان وهمشهری هایشان در همان اداره هستند...به پسوند بعضی فامیل ها در بعضی ادارات توجه کنید
ناشناس۱۵۸۷۶۰۵۰۹:۲۶:۲۶ ۱۳۹۹/۶/۱۷
ثمره گزینش آقایان، شده هزاران فساد مالی، اقتصادی و اخلاقی. انصافا اگر آن جماعت مردود در این گونه گزینش ها سر کار بودند شرایط فساد در مملکت بیشتر از حالا می شد واقعا؟
مهدیار۱۵۸۷۸۴۴۱۲:۳۷:۱۴ ۱۳۹۹/۶/۱۷
نکته این است که این دست افراد مفسد خیلی وقت ها مسیر گزینش را هم دور می زنند
سيد حسين عباسي نيا۱۵۸۷۸۰۳۱۲:۰۲:۲۲ ۱۳۹۹/۶/۱۷
با سلام با عرض پوزش موضوع گزارش فوق به زعم بنده يكطرفه ديده شده است ، در هيئت گزينش ي بخش از فرايند گزينش مصاحبه حضوري است و بخش اعظمي از فرايند گزينش به تحقيقات محلي و تحقيقات از محل كار و همچنين استعلامات مربوط به تائيد مدارك و..مي باشد كه در گزارش بدان پرداخته نشده است . متاسفانه اينكه بخشي از افرادي كه از فيلتر گزينش رد مي شوند و دست به فساد مي زنند نيز دستاويزي براي محكوم كردن فرايند فعلي عنوان شده كه اين موضوع نيز مي بايست به درستي بررسي شود به نظر شما شمر بن ذلجوشن كه هفتاد حج انجام داده در ركاب مولا علي ع به درجه جانبازي نائل شده و حافظ قران بود آيا قبل از واقعه كربلا در همين گزينش قبول ميشد يا رد ؟؟؟قطعاً قبول ميشد چرا كه ميزان حال فعلي افراد است . بله بنده و امثالهم موافق اين هستيم كه به تخصص با نگاه ويژه تري پرداخته شود ولي اينكه تدين فرد مورد ملاك نباشد به زعم اين حقير صحيح نيست
ناشناس۱۵۸۸۰۷۳۱۴:۴۵:۴۱ ۱۳۹۹/۶/۱۷
چون اساس و بنیان کشورداری ما از ابتدا بر روی ظواهر دینی و انقلابی شکل گرفته و در نتیجه اغلب افرادی ظاهر انقلابی و مذهبی ولی غیر متعهد و غیر متخصص در بخشهای مهم و حساس جا خوش کردند و سالهاست که حضور دارند و برای کل کشور تصمیم گیری می کنند.
ناشناس۱۵۸۷۳۴۵۰۰:۱۱:۲۱ ۱۳۹۹/۶/۱۷
البته داشتن رابطه یا همان پارتی اغلب اصلیترین پارامتر موفقیت در گزینش و پیشرفت در سلسله مراتب دست یافتن به سرچشمه زلال و گوارای مواهب دولتی و غیر دولتی دنباله آن و همچنین رسیدن به مناصب مدیریت است به این زودی ها هم درست شدنی نیست که نیست متولیان کار هم سرها زیر برف چون منافع ایجاب میکند
ناشناس۱۵۸۷۳۴۸۰۰:۱۴:۵۴ ۱۳۹۹/۶/۱۷
بعد از سالها آسیب به همه کس و همه چیز..صبح به خیر!
ناشناس۱۵۸۷۳۶۹۰۰:۲۹:۵۰ ۱۳۹۹/۶/۱۷
اگر گزینش ها درست بود که نباید این همه فساد و تخلف در ادارات وجود میداشت از آنجا که بعضا خود گزینش گران در منجلاب فساد .. گرفتارند شریک دزد و رفیق قافله اند و مصداق هرچه بگندد نمکش میزنند وای بروزی که بگندد نمک لذا باید تدابیر دیگری برای استخدام ها در نظر گرفت
ناشناس۱۵۸۷۶۰۱۰۹:۲۱:۵۳ ۱۳۹۹/۶/۱۷
خاوری از چن فیلتر گذر کرد و بعد اینگونه دزد دراومد.
ناشناس۱۵۸۷۷۰۱۱۰:۳۳:۴۳ ۱۳۹۹/۶/۱۷
نتیجه گزینش و استخدام سلیقه ای شده وضع امروز. افراد بی سواد در ادارات دولتی مشغول به کارند و نخبه ها یا از کشور رفتن یا بی کار و یا سر کارهای بی ربط به استعدادشان
ناشناس۱۵۸۷۳۹۳۰۰:۴۹:۲۵ ۱۳۹۹/۶/۱۷
کارمندم برای گزینش به سراغ تمام همسایگانمان میروند آبرویمان را بعد از بیست سال خدمت صادقانه در محل برده اند چند وقت قبل اعلام کردند هر کس مایل است تقاضای تبدیل وضع شغلی بدهد از ترس مراجعات مکرر به در وهمسایه وبقال محل تقاضا ندادم لازم بذکر است بعد از بیست سال خدمت تقریبا کسی نیست که در محل کار بنده را نشناسد
ناشناس۱۵۸۷۳۹۵۰۰:۵۰:۱۷ ۱۳۹۹/۶/۱۷
اونیکه بدون تخصص وارد دولت شده, الان بیست سال سابقه داره. دیگه حسابی به سیستم ضربه زده
ناشناس۱۵۸۷۳۹۹۰۰:۵۱:۴۷ ۱۳۹۹/۶/۱۷
من فرزندم برای جذب یکی از قوه های سه گانه رفته بود روحانی گزینش از وی سوال کرد چند درصد بوسنی هرزگوین شیعه هستند ویااینکه افرادی که حضرت فاطمه س را به شهادت رساندن چه قومی بود .. وروزی چند بار کفش راازپات درمیاری مقلد کی هستی ..بهرحال الحمدالله خدارو شکر بوجود سهمیه بگیران و .. وپارتی داران فرزندم رد شد خدارو شکر
ناشناس۱۵۸۸۱۷۲۱۵:۳۹:۲۳ ۱۳۹۹/۶/۱۷
دقیقا مثل خودم
ناشناس۱۵۸۷۴۰۴۰۰:۵۷:۲۱ ۱۳۹۹/۶/۱۷
گاها در گزینش ها چه ظلم هایی که به افراد شده است.
ناشناس۱۵۸۷۴۰۶۰۱:۰۰:۳۵ ۱۳۹۹/۶/۱۷
عذر میخواهم مگر روسای بانک مرکزی و وزرای اقتصاد و.. متخصص نیستند پس چرا متعهد نیستند؟
ناشناس۱۵۸۷۶۶۹۱۰:۱۵:۳۵ ۱۳۹۹/۶/۱۷
کی گفته متحصص هستند؟
ناشناس۱۵۸۷۸۴۳۱۲:۳۵:۴۶ ۱۳۹۹/۶/۱۷
رشته انها اقتصاد است
ناشناس۱۵۸۷۸۱۶۱۲:۱۲:۳۰ ۱۳۹۹/۶/۱۷
متخصصند؟
ناشناس۱۵۸۷۴۱۱۰۱:۰۵:۲۵ ۱۳۹۹/۶/۱۷
دیر شده برادر.. خیلی دیر
ناشناس۱۵۸۷۴۱۲۰۱:۰۸:۰۲ ۱۳۹۹/۶/۱۷
چه عجب بعد اینهمه سال یادتون افتاده الان تکلیف من که واقعا عاشق وطنم بودم و دوست داشتم در ایران کار کنم اما الان در ینگه دنیا مشغولم چی میشه؟ اگر چه از لحاظ مادی بسیار تامینم اما دلم همیشه با ایرانه. ولی چه سود.
ناشناس۱۵۸۸۵۷۴۲۱:۱۶:۴۰ ۱۳۹۹/۶/۱۷
فقط میشه تشویقت کرد از دور همین
ناشناس۱۵۸۸۵۷۶۲۱:۱۷:۱۴ ۱۳۹۹/۶/۱۷
دمت گرم که وطنتو دوست داری
ناشناس۱۵۸۷۴۲۸۰۱:۲۵:۳۰ ۱۳۹۹/۶/۱۷
بابا این نکته ای که اشاره کردید مال ۲۰ سال پیشه خودم با ظاهر مذهبی بدلیل ظاهرم چندین بار در مصاحبه ها رد شدم برخی مسئولان از افراد مذهبی میترسن و بیشتر ملاکشون افراد بله قربان گو البته اونم با واسطه و توصیه هست
ناشناس۱۵۸۷۴۵۹۰۲:۱۹:۳۳ ۱۳۹۹/۶/۱۷
یک معیار ناعادلانه دیگر انواع سهمیه است
ناشناس۱۵۸۷۴۶۷۰۳:۰۸:۱۵ ۱۳۹۹/۶/۱۷
موافقم
ناشناس۱۵۸۷۴۷۲۰۳:۲۸:۱۲ ۱۳۹۹/۶/۱۷
برای مثال وقتی شما مریض می شوید دنبال بهترین پزشک هستید حالا یهودی باشد, مسیحی یا مسلمان فرقی نمی کند. مهم این هست که آن پزشک بهترین هست و شما را می تواند به بهترین نحو معالجه کند. در نتیجه تخصص ارجحیت دارد به تعهد. متخصص های با تعهد هم در اینجا تخصصشان را از راه رانت بدست آوده اند در نتیجه تخصص کافی را باز ندارند و فقط مدرک دارند!! البته دیگر خیلی دیر شده! کلا باید.. که هر کسی فارغ از قومیت و دین بر اساس تخصص بتواند پیشرفت کند. کاری که کشورهای پیشرفته چندین دهه هست که انجام می دهند. شهردار لندن مسلمان هست. حالا اگر تو ایران یک فردی باشد متخصص ولی مسیحی باشد کنار گذاشته می شود. در نتیجه با این عملکرد.. کشور ظرف سالها از نخبگان خالی شده وبعضا متملقان وارد سیستم شده اند و کشور را به این وضعیت رسانده اند با انبوهی از مشکلات اقتصادی, اجتماعی و ..
ناشناس۱۵۸۸۴۳۶۱۸:۵۲:۱۵ ۱۳۹۹/۶/۱۷
اولا معالجه فرق می کنه دوما معنای تعهد یعنی دزدی نکردن، فساد اخلاقی نداشتن، کار را درست انجام دادن و .. لیکن در گزینش های فعلی این معیار ها دقیق بررسی نمی شود دلیل بر پاک کردن صورت مسئله نیست بلکه باید راهکار ارائه کرد. خود شما اگر خواستگار برای دخترت بیاد و لا ابالی و بی بندوبار و یا معتاد باشه ویا سابقه سوء داشته باشه به دامادی قبولش می کنی ولو اگر پروفسور باشه و خوش تیپ هم باشه؟ بررسی عاملیت به نماز و اعتقادات فقط یک بند از وظایف گزینش هست. عدم اعتیاد و عدم اشتهار به انواع فسادهای مالی و اخلاقی و غیره و پایبندی به قانون و کیان مملکت، از سایر شرایط گزینش است که هر کدام اهمیت بسزای خود را دارد. لابد می پرسید پس با این همه بررسی چرا اینهمه مفسد وجود دارد که باید گفت که یک نقص قانون گزینش همین هست که گزینش را فقط برای ورود به دستگاه اداری گذاشته اند و بعدش دیگه فرد از دست گزینش رها میشه و آدمی هم هر لحظه در معرض تغییر هست.موقع استخدام، واقعا خوبه ولی بعدش خراب میشه دوم اینکه افراد فاسد مگه چند درصد از کل رو تشکیل میدن، با اینکه کمش هم زیاده ولی شاید یک درصد هم نباشن، پس ضریب خطای یک درصد برای کارنامه گزینشها کارنامه درخشانی در دستگاههای اداری است.آن هم با اینهمه محدودیت های قانونی. سوم اینکه مگه دست گزینش بازه که هرکسی را دلش خواست اخراج کنه یا قبول نکنه، قانون بسیار سختگیرانه و به نفع داوطلب استخدام تنظیم شده و تا سه بار قابلیت طرح شکایت و درخواست تجدید نظر در محاکم مختلف را داده. پس بیاییم برای حل مسئله، صورت آن را پاک نکنیم چرا که از جای دیگری بیرون می زند و آنوقت دیگر نمی شود جمعش کرد.
علی رادان۱۵۸۷۴۹۴۰۶:۲۴:۳۶ ۱۳۹۹/۶/۱۷
لازمه یه سری به حراست ادارات بزنید!!!
ناشناس۱۵۸۷۴۹۷۰۶:۵۵:۵۹ ۱۳۹۹/۶/۱۷
برای گزینش بچه های مردم انواع سوال احکام سیاسی روانشناسی.. میپرسن و باید بلد باشن ولی بچه ها خودشون نه آزمون استخدامی میدن نه یک گزینش دارن جالبه تو شهر خودشونم با مدرک غیرمرتبط استخدام میشن چه عدالتی واقعا که ..
ناشناس۱۵۸۷۴۹۸۰۶:۵۹:۵۲ ۱۳۹۹/۶/۱۷
تعهد بعضیا ظاهري و رياكاري بوده و ضربه اساسي به نظام و گزينش در اين خطا مقصر اصلي هستند!!
ناشناس۱۵۸۷۵۱۰۰۷:۳۴:۳۴ ۱۳۹۹/۶/۱۷
اگر همه به صحبتهای رهبری گوش کنند و زیاده روی در امور نکنند مملکت درست میشه
لیلا۱۵۸۷۵۱۵۰۷:۴۰:۳۸ ۱۳۹۹/۶/۱۷
بعد از این همه سال متوجه این مسئله شدین؟ بازم خداروشکر.
ناشناس۱۵۸۷۵۱۹۰۷:۴۷:۵۲ ۱۳۹۹/۶/۱۷
گزینش:یقه بسته، انداختن پیراهن روی شلوار، داشتن تسبیح و انگشتر، ریش ..شرکت در نمازهای جماعت، ..
ناشناس۱۵۸۷۵۴۳۰۸:۲۴:۱۰ ۱۳۹۹/۶/۱۷
شب به خیر دیگر خیلی دیر شده است
ناشناس۱۵۸۷۵۴۹۰۸:۳۲:۱۲ ۱۳۹۹/۶/۱۷
معزل اصلی آمیختن اعتقادات و ایدئولوژی در همه امور است.
ناشناس۱۵۸۷۶۶۵۱۰:۱۴:۱۵ ۱۳۹۹/۶/۱۷
معضل اصلی بیسوادی است
فرهاد۱۵۸۷۵۵۲۰۸:۳۸:۴۴ ۱۳۹۹/۶/۱۷
تبریک تبریک،تبریک به شما ، تبریک به خودم،تبریک به همه،بالاخره بعد از چهل سال و عوض شدن سرنوشت خیلیها و ضربات جبران ناپذیر به کشور یه حرف حساب هم شنیدیم .
محمد۱۵۸۷۵۵۵۰۸:۴۰:۳۶ ۱۳۹۹/۶/۱۷
مصداق صحبتهای رهبر در گزینش ناجا است نیرویی که پنج سال خدمت میکند .اموزش میبیند.سازمان هزینه میکنه بعد پنج سال تجربه و کسب تخصص علارغم تایید مبادی زیر ربط به غیر از حفاظت اطلاعات از خدمت منفک میشود و اخراج میشود
کارمند شرکت نفت۱۵۸۷۵۶۲۰۸:۴۹:۳۱ ۱۳۹۹/۶/۱۷
من کارمند رسمی دولت هستم و یه کار بسیار تخصصی انجام میدم در شرکت نفت. بجز دانشگاه برای دوره های تخصصی خارج از کشور هم رفته بودم قبل از استخدام. ۱۵ سال پیش که گزینش رفتم با شلوار جین، و تی شرت آستین کوتاه و بوت خود واقعیم رو نشون دادم، و نشون به همین نشون ۴ سال منو میکشوندن گزینش تهران تا بالاخره کفش چرمی سیاه، پیرهن گشاد روی شلوار و ته ریش و شلوار پارچه ای پوشیدم ( که هنوز از این فیلم بازی کردنم متاسفم و خجالت میکشم ) که بعد از آخرین گزینش انداختمشون توی سطل زباله روبروی ساختمون گزینش. سوال هایی ازم پرسیدند توی اون مدت و مطالبی رو وقت گزاشتم و خوندم که یه آخوند پای منبر باید بلد باشه. تمام چیزی که میخوام بگم اینه که چه افراد متخصصی و با افتخاری بودند که مثل من ریا نکردند و راهشون از شرکت دولتی به خاطر گزینش جدا شد و تعداد زیادی آدم بی تخصص هم به خاطر همین گزینش الان توی دولت دارن استراحت میکنن.
ناشناس۱۵۸۷۵۶۷۰۸:۵۳:۳۴ ۱۳۹۹/۶/۱۷
با سلام من خودم با گزینش همکاری میکنم به نظر بنده فقط گواهی سو پیشینه کافی وکلا دفاتر گزینش جمع بشن
ناشناس۱۵۸۷۸۰۷۱۲:۰۴:۱۰ ۱۳۹۹/۶/۱۷
اونوقت تو بیکار میشی !!!!
ناشناس۱۵۸۷۹۲۰۱۳:۳۱:۱۱ ۱۳۹۹/۶/۱۷
اتفاقا نه.آدمی منطقی و روشنفکری مثل ایشون میتونه همه جا مشغول به کار بشه.آدم های ناتوان و بی سواد هستند که میخوان یک گوشه بخزن و مشغول یک کارد ساده بشن و اخرش هم بعد از 30 سال بازنشست
ناشناس۱۵۸۷۵۹۰۰۹:۱۲:۲۱ ۱۳۹۹/۶/۱۷
شهید چمران: کسی که تخصص ندارد و کاری را می پذیرد تعهد هم ندارد. در کانون کارشناسان افراد فاقد تخصص(بنام کارشناسان حوادث کار) برای خود سابقه می سازند و کارشناس رسمی می شوند و در گزارش نویسی الفبای کارشان را نیز نمی دانند.
ناشناس۱۵۸۷۵۹۹۰۹:۲۱:۳۲ ۱۳۹۹/۶/۱۷
اگر شما بخوای زن و بچه ات رو با اتوبوس بفرستی راه دور دو تا راننده باشن یکی نماز شب خون و مومن و معتقد و امانتدار ولی تاره تصدیق رانندگی گرفته...و اون یکی بی دین و سوسول و نماز نخون ...ولی ۲۰ سال سابقه شوفری داره........زن و بچه رو به کدوم میسپری؟؟؟؟
ناشناس۱۵۸۷۹۲۵۱۳:۳۲:۰۴ ۱۳۹۹/۶/۱۷
نمیفرستم. دنبال یکی دیگه میگردم
ناشناس۱۵۸۷۶۰۷۰۹:۲۷:۳۱ ۱۳۹۹/۶/۱۷
زین پس به جای واژه نامانوس «گزینش» بگویید «تفتیش عقاید » متشکرم
ناشناس۱۵۸۷۶۱۶۰۹:۳۳:۲۲ ۱۳۹۹/۶/۱۷
بله ما دچار ظاهرگرایی دینی و به اصطلاح قشری مذهب هستیم. بعد می بنیم که فساد از در و دیوارش میزنه بیرون.
ناشناس۱۵۸۷۶۲۳۰۹:۴۰:۴۱ ۱۳۹۹/۶/۱۷
جالب اینه همه اینها را مردم از سالها پیش فریاد میزدند و شما تازه دارید به خود مردم میگویید! اون روز که یک زرتشتی فقط به صرف زرتشتی بودن برای شورای شهر یزد از طرف بالاترین نهاد نظارتی مردود شد شما کجا بودید؟ اون روزی که یک نماینده به علت عکسهای شخصی بدون حجابش رد صلاحیت شد شما کجا بودید؟ ایا آنگلا مرکل که حجاب ندارد المان را در بهترین موقعیت اقتصادی سیاسی نگه نداشته؟ سالهاست به بیراهه رفتیم و امیدی هم به اصلاح و تغییر نداریم.
جواد۱۵۸۷۶۳۹۰۹:۵۳:۵۱ ۱۳۹۹/۶/۱۷
من خودم تمام مراحل فوق سخته ناجا وقبول شدم اما درآخر منو بخاطر سابقه پدرم که دوماه زندان رفته بود اونم بخاطر یه مسعله مالی مورد کردن الان روز شب نفرینشون میکنم خودآقا امام حسین جوابشونوبده
ناشناس۱۵۸۷۶۵۹۱۰:۱۱:۵۸ ۱۳۹۹/۶/۱۷
حق با شماست ولی بهتره یک مقدار روی املا کار کنید شاید جای دیگه قبول بشید
ناشناس۱۵۸۸۰۲۲۱۴:۲۳:۲۳ ۱۳۹۹/۶/۱۷
شانس آوردی. خدا کشتی انجا که خواهد برد/ وگر ناخدا جامعه از تن درد فکر نکنید روزی شما دست کسی غیر خدا هست. اینو با تمام وجودم بهش پی بردم.
ناشناس۱۵۸۷۶۴۲۰۹:۵۶:۳۵ ۱۳۹۹/۶/۱۷
تائیدیه گزینش ، سوپیشینه ، تائیدیه صلاحیت اداره اطلاعات ،......... بررسی صلاحیت فرد هرساله .،...... نتیجه وضعیت فعلی دولت و بدون بهره وری
ناشناس۱۵۸۷۶۵۰۱۰:۰۵:۴۱ ۱۳۹۹/۶/۱۷
میشناسم مسوول گزینش دانشگاهی که خودش مفسد فی الارض هست. یعنی بدتر از اون توی اون منطقه نیست! این آدم مسوول گزینش هست. از وقتی این موضوع رو فهمیدم به خیلی چیزها پی بردم!
ناشناس۱۵۸۷۶۵۲۱۰:۰۷:۰۵ ۱۳۹۹/۶/۱۷
خدارو شکر خدا خیرتون بده اقا، خیلیا به خاطر این کار نتونستن شاغل بشن در صورتی ک عاشق اون کار بودن
ناشناس۱۵۸۷۶۷۷۱۰:۲۱:۳۸ ۱۳۹۹/۶/۱۷
خیلی خیلی دیر شده جامعه به معنی واقعی تبدیل به خودی و غیر خودی شده و خودی ها چنان تفاوت فاحشی در سطح زندگی و رفاه با بقیه دارند که اظهرمن الشمس است
علی۱۵۸۷۶۷۹۱۰:۲۳:۰۵ ۱۳۹۹/۶/۱۷
در گزینش اخلاق محور هم دچار اشتباه شده اند . این همه فساد و رانت ثمره همین افراد با اخلاقی است که گزینش فرمودین .......
ناشناس۱۵۸۷۶۸۸۱۰:۲۸:۰۹ ۱۳۹۹/۶/۱۷
حالا که خودتان اقرار کرده اید حق بسیار ی از جوانان این مملکت از بین رفت خواهشا دیگر اسمی از عدالت و انصاف و احقاق حق در این نزنیدتازه شما فقط در یک مورد گزینش صحبت کرده اید موارد بسیار است
ناشناس۱۵۸۷۷۰۸۱۰:۴۱:۵۶ ۱۳۹۹/۶/۱۷
باسلام با استعلام از اداره اطلاعات وناجا و قوقضایه تحقیقات محلی کافی است بعداز آزمون بقیه اضافه است
ناشناس۱۵۸۷۷۱۲۱۰:۴۵:۴۰ ۱۳۹۹/۶/۱۷
اهل نماز هست؟ نماز جماعت شرکت میکنه؟ مراسمهای مذهبی شرکت میکنه؟ لباسش چطوره؟ با کیا رفت و امد میکنه؟ و ..............
ناشناس۱۵۸۷۷۴۸۱۱:۰۸:۵۵ ۱۳۹۹/۶/۱۷
گزینش = ایجاد رانت استخدام برای خودی ها !
ناشناس۱۵۸۷۸۱۴۱۲:۱۱:۰۶ ۱۳۹۹/۶/۱۷
فردی که در نهاد ما همه را گزینش کرده بود در نهایت بعد از سی سال خدمت خود تو زرد از کار در آمد و انواع فسادها را خود کرده بود فساد مالی گرفته تا فساد اخلاقی و در نهایت با بی آبرویی اخراج شد. این آدم هزاران نفر را به خاطر مثلا ریش نداشتن یا ندانستن شکیات نماز در رکعات مختلف رد صلاحیت کرده بود.
ناشناس۱۵۸۷۸۲۴۱۲:۱۷:۴۳ ۱۳۹۹/۶/۱۷
در گزینش سعی کنید انچه سوال کننده دوست دارد انگونه جواب دهید نه انچه درست است
ناشناس۱۵۸۷۸۲۷۱۲:۲۱:۵۶ ۱۳۹۹/۶/۱۷
به جای استخدام آدمهای با وجدان کاری، آدمهای متملق استخدام میشوند ... همین است که کار مفید در ادارات یک ساعت است ... افراد درستکار و صادق هیچگاه جایگاهی ندارند
سینا۱۵۸۷۸۲۹۱۲:۲۳:۴۲ ۱۳۹۹/۶/۱۷
این به برکت تحریمه که فهمیدین دولت نیاز به افراد شایسته داره.درسته همه دین قبول داریم ولی تکنولوژی با استین کوتاه یا بلند یا رکعت نماز پیش نمیره
ناشناس۱۵۸۷۸۵۳۱۲:۴۳:۵۱ ۱۳۹۹/۶/۱۷
این مطلب رو باید حداقل بیست سال پیش می نوشتید.
ناشناس۱۵۸۷۸۵۹۱۲:۴۸:۱۷ ۱۳۹۹/۶/۱۷
نویسنده این مطلب فردی با اطلاعات کم و خیلی کم می باشد
ناشناس۱۵۸۷۸۷۴۱۲:۵۷:۴۶ ۱۳۹۹/۶/۱۷
رتبه اول آزمون کتبی بودم . در مصاحبه سوال میپرسید گفت آهنگ چی گوش میدی؟گفتم سیاوش قمیشی و معین . چند تا آهنگ رو با هم خوندیم . گفتم عجب آدم باحالیه . ساده بودم ردم کردند .
سروش۱۵۸۷۹۰۶۱۳:۲۱:۵۶ ۱۳۹۹/۶/۱۷
یادش بخیر یه همکار جدید تو شرکت نفت برامون اومد یه پسر جوان با کلی سواد فنی و دانش و رتبه یک دانشگاه نفت اما به خاطر اینکه عموش 20 سال پیش عضو سازمان مجاهدین بود تو گزینش رد شد. بلافاصله مهاجرت کرد کانادا و الان داره تو یک پالایشگاه نفتی با حقوق بالا کار می کنه و به معنای واقعی خوشبخت شد
ناشناس۱۵۸۷۹۳۲۱۳:۳۵:۲۵ ۱۳۹۹/۶/۱۷
اگر در جامعه ای دزدی نیست برای گزینش آدم درست نیست بخاطر قوانین سفت و سخت اون جامعه است.هرچه قوانین محکمتر دزد و فاسد کمتر.در چنین جامعه ای حتی اگه دزد استخدام بکنی بازهم نمیتونه دزدی بکنه
ناشناس۱۵۸۷۹۵۸۱۳:۵۴:۱۰ ۱۳۹۹/۶/۱۷
تخصص میتواند تعهد بیاورد چون کسی که به موضوعی علم دارد بعید است که به آن آسیب بزند مگر اینکه قصد قبلی داشته باشد یا معاند باشد ولی تعهد هرگز تخصص نمیاورد
ناشناس۱۵۸۷۹۸۲۱۴:۰۷:۰۸ ۱۳۹۹/۶/۱۷
اگه فقط تو این سالها متخصصها را استخدام می‌کردید میزان آسیب به کشور به مراتب کمتر از الان بود چون تخصص غالبا تعهد میآورد ولی تعهد هیچگاه تخصص نمیاورد در ضمن یه متخصص معاند در بین سایر متخصصان سریع شناسایی میشود و کار چندانی نمی تواند بکند ولی برای یه متخصص معاند بهترین مکان حضور در بین متعهدان بیسواد است
ناشناس۱۵۸۸۰۲۸۱۴:۲۶:۲۱ ۱۳۹۹/۶/۱۷
خدای من شاهد هست از نوجوانی نماز میخوندم و روزه میگرفتم به دلیل اعتقادات شخصی و خانوادگی برای آموزش و پرورش بعد از اتمام دانشگاه به گزینش رفتم شخص مصاحبه کننده گفت جلوی من نماز بخون که ایا بلدم یانه فکر میکنم به دلیل استرس رکوع و سجود و جابجا گفتم گفت دروغ میگی نماز بلد نیستی در صورتی که قران رو هم در نوجوانی ختم کرده بودم و الان با مدرک ارشد دانشگاه سراسری بیکارم هرگز اون سیستم و شخص مصاحبه کننده رو نمیتونم ببخشم پس میزان دانش اخلاق و رفتار درست انسانها نباید در اولویت باشد از من که گذشت برای دیگران انشالا شرایط بهتر شود
ناشناس۱۵۸۸۴۶۰۱۹:۱۳:۳۲ ۱۳۹۹/۶/۱۷
نویسنده ی گرامی از صحبت رهبری سوء برداشت به جامعه القا نکن منظور ایشون جدی گرفتن و واقعی شدن و کارآمد کردن گزینش است نه آنچه مرقومه ی شما به اذهان متبادر می کند
مجید۱۵۸۸۴۶۶۱۹:۲۰:۲۲ ۱۳۹۹/۶/۱۷
گزینش دانشگاه شاهد : تعداد نمازهای قضا شده به عدد در سال ؟!! نام مرجع تقلیدتان ؟! استبرا چیست ؟!در خانه ماهواره دارید ؟! و ...
ناشناس۱۵۸۸۴۶۸۱۹:۲۳:۰۲ ۱۳۹۹/۶/۱۷
يه سوال؟ كي گفته هر كي مذهبي نيست متعهد نيست؟
ناشناس۱۵۸۸۵۲۵۲۰:۲۷:۲۰ ۱۳۹۹/۶/۱۷
سال71 با رتبه عالی مرحله اول تربیت معلم قبول شدم گزینش ردم کرد از همسایه خدانشناس راجع به شرکت در نمازجمعه و نماز خواندن سوال کردند طرف هم غرض ورزانه زیرآب زنی کرد ما مسیر زندگیم عوض شد میدانم جای من فرد بیسوادی تنها بدلیل حفظ ظاهر استخدام شد و من هنوزهم عقده انتقام دارم عین واقعیتی بود که بر سرمان آوردند.
ناشناس۱۵۸۸۶۴۰۲۲:۲۴:۱۶ ۱۳۹۹/۶/۱۷
لذتی که در عفو هست در انتقام نیست
ناشناس۱۵۸۸۶۹۲۲۳:۳۵:۰۷ ۱۳۹۹/۶/۱۷
بنده چندین ساله که در آزمون تصدی قضا قبول میشم وازلحاظ تحقیقات محلی هم مشکلی ندارم ولی مرحله اخر بهم میگن نمره مصاحبه عقیدتیت و پایینه!!!!!!!!!!!!!!!!!و مردود میشم
yektanetتریبون

آخرین عناوین