سخنگوی سازمان سنجش: تعویق یک ماهه کنکور سراسری تصویب نشده است

گروه اجتماعی الف،   3990521057 ۱۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

سخنگوی سازمان سنجش گفت: هنوز تعویق یک ماهه کنکور سراسری تصویب نشده است باید این پیشنهاد در ستاد ملی مبارزه با کرونا بررسی شود و مدت تعویق را اعلام کنند.

سخنگوی سازمان سنجش: تعویق یک ماهه کنکور سراسری تصویب نشده است

فاطمه زرین آمیزی، سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره دلیل پیشنهاد سازمان سنجش برای تعویق یک ماهه کنکور سراسری گفت: تصمیم گیری در خصوص تعویق یک ماهه کنکور بر عهده ستاد ملی مدیریت کرونا گذاشته شد و برای این موضوع هم تصمیم گیرنده ستاد کروناست.

سخنگوی سازمان سنجش افزود: هفته گذشته (یعنی دو هفته مانده به برگزاری کنکور سراسری ۹۹) پروتکل‌های بهداشتی که وزارت بهداشت برای برگزاری کنکور‌ها اعلام کرد، تغییر کرد.

وزارت بهداشت برای برگزاری کنکور سراسری دو شرط جدید گذاشت

مدیرکل روابط عمومی وزارت علوم ادامه داد: وزارت بهداشت برای برگزاری کنکور سراسری دو شرط جدید گذاشت. یکی فاصله دو متر بود به این صورت که فاصله یک متر و ۲۰ حداقلی را ۲ متر تعیین کرد. شرط دوم نیز این بود که در مناطق گرمسیر نباید بیشتر از ۲۰ درصد فضا اشغال شود.

زرین آمیزی ادامه داد: پروسه برگزاری آزمون سراسری و پروتال بندی حوزه‌ها از دو هفته قبل از برگزاری کنکور شروع نمی‌شود بلکه سازمان سنجش از دو ماه قبل پروتال حوزه‌ها را باز می‌کند. هم اکنون دانشگاه‌ها و حوزه‌های اجرایی برگزاری آزمون این پورتال را پُر کرده اند و حتی در حد کلاس، سالن و دانشگاه ظرفیت دانشگاه‌ها بسته شده است. بر مبنای این ظرفیت‌ها چاپ سوالات و بسته بندی دفترچه‌های سوال انجام شده است.

او بیان کرد: اینکه در یک فاصله کم این شرط‌های ابلاغی وزارت بهداشت را اجرا کنیم، نیازمند وجود زیر ساخت‌های لازم است.

سخنگوی سازمان سنجش اضافه کرد: سازمان سنجش به مسئولین وزارت بهداشت اعلام کرد که بر اساس پروتکل‌های بهداشتی کنکور ارشد و دکتری می‌توانیم کنکور سراسری را برگزار کنیم اما وزارت بهداشت مصر است که این پروتکل‌ها سختگیرانه باشد.

مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش تصریح کرد: بر اساس نظر سنجی سازمان سنجش از داوطلبان، رضایت داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد درباره رعایت پروتکل‌های بهداشتی از داوطلبان کنکور دکتری بیشتر بود.

او با بیان اینکه در برخی از حوزه‌ها و مناطق توانایی اجرای این پروتکل‌ها را داشتیم، گفت: می‌توانستیم فاصله ۲ متر بین هر داوطلب را رعایت کنیم اما در برخی حوزه‌ها، فضای انجام این شرط را نداشتیم و باید فضای جدیدی را اضافه می‌کردیم و این امر در فرصت باقی مانده تا کنکور سراسری برای سازمان سنجش امکان پذیر نبود.

زرین آمیزی بیان کرد: به همین دلیل از وزارت بهداشت خواستیم که یا به سازمان سنجش زمان بدهند تا این پروتکل‌ها را اجرا کند و یا وزارت بهداشت در اجرای این شروط تخفیف بدهد که در نهایت وزارت بهداشت اعلام کردند که کنکور را به تعویق بیندازیم.

او درباره زمان اعلام نتایج با توجه به این تعویق گفت: اگر کنکور یک ماه به تعویق بیفتد و در اواخر شهریور برگزار شود؛ نتایج آبان ماه اعلام می‌شود. البته نمی‌توان اوایل و یا اواخر آبان را مشخص کرد، زیرا برخی از رشته‌ها مثل رشته‌های دانشگاه فرهنگیان، مصاحبه و آزمون عملی دارند.

۵۰ روز زمان برای اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری نیاز است

او تاکید کرد: اعلام نتایج، امری زمان بر است و حدود ۴۵ تا ۵۰ روز زمان نیاز داریم تا بعد از برگزاری کنکور بتوانیم نتایج نهایی را اعلام کنیم.  زمان اعلام نتایج متناسب با تعویق زمان برگزاری کنکور به تعویق می‌افتد.

هنوز تعویق یک ماهه کنکور سراسری تصویب نشده است

او در پایان گفت: هنوز تعویق یک ماهه کنکور سراسری تصویب نشده است باید این پیشنهاد در ستاد ملی مبارزه با کرونا بررسی شود و مدت تعویق را اعلام کنند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۵۵۶۶۵۹۱۲:۲۱:۵۲ ۱۳۹۹/۵/۲۱
اینقدر با روان ما بازی نکنید بگزارید کنکور بدیم. فقط به فکر سلامتی جسم ما نباشید, به فکر سلامت روان ما هم باشید. از دست شما روانی شدیم. بزارید کنکور بدیمممم.
حسین۱۵۵۶۷۲۱۱۲:۴۱:۱۴ ۱۳۹۹/۵/۲۱
تعویق کنکور لازم و ضروری است.سازمان سنجش می خواست به هر قیمتی کنکور رو زود برگزار کنه.به امید عدالت آموزشی در ایران.که با وجود سازمان سنجش به این شکل محال محقق بشه.
ساغر۱۵۵۶۸۳۲۱۳:۲۸:۴۹ ۱۳۹۹/۵/۲۱
بابا ما رو هواییم اعلام کنین دیگه.آه
حسین۱۵۵۶۸۸۳۱۳:۵۷:۲۲ ۱۳۹۹/۵/۲۱
چرا اینقدر با اعصاب و روان میلیونها جوان کشور بازی میکنید؟؟ کلا این پروژه.. باعث شدیدترین مسایل روحی و روانی شده است. تو رو به امام حسین مته روی روح بچه های ما نگذارید. پسر من کاملا اعصابش بهم ریخته
حسین۱۵۵۶۸۸۹۱۳:۵۹:۳۲ ۱۳۹۹/۵/۲۱
اینها همه فقط یک بازی سیاسی وکشمکش جناحی است لطفا با آینده بیش از یک میلیون دانش آموز بازی نکنین
رها۱۵۵۶۹۰۳۱۴:۰۹:۴۵ ۱۳۹۹/۵/۲۱
تعویق کنکور سراسری قطعی هست
سید جلال حسینی۱۵۵۶۹۵۳۱۴:۳۸:۲۰ ۱۳۹۹/۵/۲۱
تناقض در تناقض چطور کنکور به تاخیر میافتد ولی مراسم محرم که احتمال سرایت و ابتلا بیشتر است پابرجا
N۱۵۵۷۱۶۵۱۷:۲۱:۳۲ ۱۳۹۹/۵/۲۱
جمله «وزارت بهداشت در اجرای این شروط تخفیف بدهد» دقیقا یعنی چه؟ یعنی مشکل شما اعتراض وزارت بهداشت است؟ سلامتی دانش آموزان مهم نیست؟ میگویید وزارت بهداشت سخت گیری کمتری در پیش بگیرد که بتوانید راحت کنکور را برگزار کنید؟ پس جان دو میلیون دانش آموز اهمیت ندارد؟
فاطمه کلایی۱۵۵۷۱۶۹۱۷:۳۰:۲۴ ۱۳۹۹/۵/۲۱
دقیقا یعنی چی که میگین وزارت بهداشت کمتر سختگیری کنه وزارت بهداشت به فکر سلامت ماست بعد شما میگین امیدواریم وزارت بهداشت کمتر سخت بگیره؟ پس جون ما چی؟ مهم نیست؟ از این دومیلیون یک درصد هم بگیرن میشه بیست هزار هر کدوم از این بچه ها با خانوادشون بگیم سه نفر دیگه ارتباط داشته باشن میشه هشتاد هزار تا،خودتون فکر کنین چجوری میخوایم کنکور بدیم؟ میگن تو ورزشگاه برگزار میشه خب تو شهری مثل تهران امکانات هست بقیه شهر ها چی؟ وسط این گرما تو ورزشگاه؟ استرس کنکور،استرس کرونا، گرما دیگه چی قراره بهش اضافه بشه که اینده مونو خراب کنیم؟ خواهش میکنم صبر کنین، سر آزمون های دیگه با اینکه جمعیت کم بوده اما خیلیا راضی نبودن، میگفتن ازدحام بوده، نه ماسکی نه شیلدی نه اسپری هیچی نبوده، البته خیلیا راضی بودن فک کنم یکی می‌گفت تو دانشگاه شهید بهشتی آزمون داده و خیلی راضی بود ولی درصد زیادی ناراضی بودن،خواهش میکنم تلاش سه ساله یه مشت نوجوون رو آنقدر راحت خراب نکنید خیلیا از استرس کنکور سر جلسه حالشون بد میشه حالا فکر کنین کرونا هم اضافه بشه، نه میتونیم راحت چیزی بخوریم نه آسایش داریم امروز رفتم کلی دستکش و شیلد خریدم واسه آزمون با این حال بازم مطمئن نیستم خواهش میکنم تا وقتی مطمئن نشدین کنکور برگزار نکنین.خواهش میکنم، من الان کنکوریم خودم دارم میگم خواهش میکنم، میگن ممکنه سوالا لو بره یا احتمال تقلب بیشتر میشه خب بندازین عقب که هم بتونین این مشکلات رو کنترل کنین هم پروتکل های بهداشتی رو رعایت کنین، به خدا جون میلیون ها آدم وسطه
ناشناس۱۵۵۷۵۲۲۲۲:۵۴:۴۵ ۱۳۹۹/۵/۲۱
با روحیه فرزندان ما چرا بازی می کنند .
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. این صدای اقتدار ایران است ...

  4. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  5. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  6. وحدت ملی با وعده صادق

  7. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  8. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  9. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  10. کمی دیر نیست؟

  11. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  12. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  13. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  14. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  15. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  16. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  17. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  18. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  19. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  20. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  21. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  22. اسراییل چه باید بکند؟ 

  23. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  24. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  25. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

آخرین عناوین