جهانگیری: مخالف کالابرگ هستیم

گروه اقتصادی الف،   3990515075 ۴۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

معاون اول رئیس‌جمهور در ادامه با اشاره به طرحی که در مجلس در دست بررسی است، گفت: ما تا این لحظه با کالا برگ موافق نیستیم.

جهانگیری: مخالف کالابرگ هستیم

به گزارش فارس اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کارهای بسیار دشواری بر دوش خبرنگاران است، گفت: من صمیمانه از طرف دولت از خبرنگاران و روزنامه‌نگاران تشکر می‌کنم. خبرنگاران هم زبان نقد مردم به مسئولان و هم زبان انتقال مسائل کشور به مردم هستند.خبرنگاران حوزه دولت در شرایط کرونا در چنین شرایطی به نحو مطلوب در حال اطلاع رسانی هستند.

وی با بیان اینکه علیرغم محدودیت منابع دولت در سال جاری تصمیمات خوبی را برای بهبود معیشت مردم اتخاذ کرد گفت: دولت تلاش کرد میزان پرداختی به کارکنان، بازنشستگان، فرهنگیان، اساتید دانشگاه و همه اقشاری که حقوق ثابت دریافت می کنند را افزایش دهد تا بخشی از فشارها بر مردم کاهش یابد.

جهانگیری با تاکید بر اینکه دولت اهتمام ویژه ای برای تأمین کالاهای اساسی مورد نیاز جامعه دارد به خصوص کالاهایی که با ارز ترجیحی ۴۲۰۰ تومان تأمین می شود، خاطرنشان کرد: دولت تلاش می کند سایر اقلام و کالاها نیز در بازار به وفور در اختیار مردم باشد البته ممکن است که قیمت برخی از این کالاها بالا باشد اما سیاست اصلی دولت این است که این کالاها به میزان کافی و به وفور در اختیار مردم قرار گیرد.

معاون اول رییس جمهور یکی از جهت گیری های دولت را حمایت از بخش تولید عنوان و خاطرنشان کرد: کارگروه هایی در زمینه رفع موانع پیش روی تولید فعال هستند که یکی از این کارگروه ها در وزارت صنعت، معدن و تجارت و با حضور دستگاه های ذیربط به صورت مستمر برگزار می شود.

جهانگیری ادامه داد: ما به دلایل شرایط تحریم مشکلاتی داریم. اولویت دولت رسیدگی به مسائل معیشتی است که در حوزه معیشت دولت تصمیمات خوبی گرفته است. 

وی تصریح کرد: تلاش دستگاه‌ها این است کالاها در شهرها و روستاها وجود داشته باشد، هر چند برخی از آنها با قیمت بالا وجود دارد.

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به جلسه روز گذشته شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا گفت: با دستوری که مقام معظم رهبری دادند، در جلسه روز گذشته شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا تأکید شد که کارگروهی برای جهش تولید و حل مسایل و موانع پیش روی تولید ایجاد شود که این کارگروه از هفته آینده فعال خواهد شد.

جهانگیری با تاکید بر اینکه بخش تولید همچنان در رأس امور کشور قرار دارد، گفت: خوشبختانه در هر یک از بخش های تولیدی کشور نظیر بخش کشاورزی، صنعت و معدن، نفت و گاز، نیرو و راه آهن، شاهد سرمایه گذاری و دستاوردهای قابل توجهی هستیم و طرح هایی که هر پنجشنبه توسط رییس جمهور افتتاح می شود جزو طرح های بزرگ و افتخار آمیز کشور است.

معاون اول رییس جمهور با تأکید بر اینکه تلاش دولت این است که گره ها را از زندگی مردم بگشاید در پاسخ به سوالی درباره توزیع کالابرگ خاطرنشان کرد: دولت تا این لحظه با توزیع کالابرگ موافق نیست و علت آن این است که اگر دولت بخواهد اقلام و کالاها را از طریق کالا برگ به دست مردم برساند باید همه امور در بخش تأمین و توزیع به اقصی نقاط کشور را برعهده بگیرد. در زمان جنگ ستاد بسیج اقتصادی و تشکیلات وسیعی به عنوان مراکز تهیه و توزیع کالا در سراسر کشور فعال بود که در سال های اخیر این تشکیلات و فرایندها تغییر کرده و نوعی نظام آزاد توزیع کالا در کشور شکل گرفته است.

معاون اول رییس جمهور تاکید کرد: شرایط کشور به گونه ای است که برای تأمین کالاها با محدودیت مواجه نیستیم و خوشبختانه کالاهای مورد نیاز به وفور در اختیار مردم قرار دارد.

جهانگیری با یادآوری اینکه حجم تجارت خارجی کشور بیش از صد میلیارد دلار در سال است، گفت: این میزان از حجم تجارت خارجی سالانه ایران را جزو کشورهای رده بالا در حوزه اقتصاد و تجارت خارجی قرار می دهد و در چنین کشوری ضرورتی برای توزیع کالا برگ احساس نمی شود.

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به حادثه انفجار لبنان گفت: در جلسه امروز، دستگاه‌ها گزارشات مختلفی از حادثه لبنان دادند. بسیار متأسف هستیم بابت این حادثه و دولت و ملت ایران کنار مردم و دولت لبنان هستند. ایران آماده ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به دولت و ملت لبنان است. جمعیت هلال احمر نیز اعلام آمادگی کرده تا در تأمین نیاز‌های بهداشتی و درمانی به این کشور کمک کند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۵۴۹۵۸۷۱۲:۴۶:۱۷ ۱۳۹۹/۵/۱۵
وقتی مجلس تصویب کند شما چه بخواهی و چه نخواهی باید اجرا کنی در ضمن نمیخواهید به این مرحله برسید بسیار خوب دست واسطه ها را از تولید و توزیع کوتاه کنید تا قیمت ها بی جهت بالا نرود
پشیمون جهرمی۱۵۴۹۷۲۲۱۴:۳۲:۳۴ ۱۳۹۹/۵/۱۵
مخالفید؟ بله چون نمیخواهید افتضاحی که ببار آوردید را قبول کنید وضع خرابتر از بازگشت کوپن است
ناشناس۱۵۴۹۷۷۴۱۵:۲۶:۲۴ ۱۳۹۹/۵/۱۵
از دلار ۴۲۰۰ تومنی به اینجا رسیدی اسحاق؟!
ناشناس۱۵۴۹۸۹۹۱۷:۵۷:۴۸ ۱۳۹۹/۵/۱۵
ویران کردین ایران رو تو و حسن ، اسحاق باید محاکمه‌ بشین تو و حسن ، اسحاق
ناشناس۱۵۵۰۱۱۲۲۱:۳۷:۱۶ ۱۳۹۹/۵/۱۵
وای به تو و حسن اسحاق ..
ناشناس۱۵۴۹۹۹۹۱۹:۳۸:۴۷ ۱۳۹۹/۵/۱۵
نتونه بخوره الهی هرکی بوده نخوره الهی
mostafa.ksmali95@yahoo.com۱۵۴۹۷۴۷۱۵:۰۵:۴۵ ۱۳۹۹/۵/۱۵
اقای جهانگیری درست می گویند نباید کالا برگ توزیع شود بلکه باید قانون از کجا اورده ای بدرستی در کشور اجرا شود و تعدیل و توزیع صحیح ثروت صورت بگیرد تا دیگر نیازمند به کالابرگ نباشیم چاره کار ملی کردت ثروت های حرام و نامشروع است
ناشناس۱۵۵۰۰۲۴۲۰:۱۱:۳۱ ۱۳۹۹/۵/۱۵
زمان انتخابات 96 مگه یادت نیست قالیباف میگفت باید داراییهای مسئولان اعلام شود اسحاق میگفت به کسی مربوط نیست دیگران چقدر دارایی دارند! الان هم قالیباف آن حرفش یادش رفته و این هم یک چیزی میگوید من در آوردی! این نشان میدهد همه شان دارند مردم را بازی میدهند و ..
ناشناس۱۵۴۹۸۲۲۱۶:۱۳:۲۹ ۱۳۹۹/۵/۱۵
ایشان دلایل خود برای مخالفت با کالابرگ را توضیح داده است. هر گونه نقدی به رأی ایشان باید همراه با نقد به استدلالِ ارائه شده، باشد. (وگرنه خدای ناکرده معنی اش این است که فرد با خواندن تیتر و بدون توجه به متن کامل سخنان، کامنت گذاشته است!!!!) به هر حال ایشان معتقد است که کالابرگ برای زمانی است که کالا کم است نه اینکه گران باشد. (مانند زمان جنگ) در صورتیکه الان کالا فراوان است ولی گران است. در چنین شرایطی بن خوار و بار باید توزیع شود نه کوپن. ایشان توضیح داده که کالابرگ، شبکه توزیع ویژه ای را می طلبد که در زمان جنگ نامش «ستاد بسیج اقتصادی» بود. این شبکه الان تغییر بنیادین کرده و شبکه توزیع فعلی فاقد توانایی لازم برای چنین کارکردی است و تکیه بر آن، مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد.
ناشناس۱۵۵۰۰۱۰۱۹:۵۳:۲۱ ۱۳۹۹/۵/۱۵
حکایت تایید واژه مسکن اجتماعی و تکذیب واژه مسکن مهر ،
ناشناس۱۵۵۰۰۱۹۲۰:۰۶:۰۲ ۱۳۹۹/۵/۱۵
لطفاً با واژه ها بازی نکنید ، هدف نهایی کالا برگ یا بن خوار و بار یا .. این است که میلیاردها ارز خارجی که با نرخ دولتی برای واردات کالاهای اساسی تخصیص داده می شود سر از کانادا و ..در نیاورد
ناشناس۱۵۵۰۰۹۰۲۱:۱۹:۴۵ ۱۳۹۹/۵/۱۵
الان مواد مخدر به وفور تو کشور هست دلیل کارآمدی دولت نیست کالاهای اساسی با ارز 4200 وارد میشه ولی با ارز 20000پای مردم حساب میشه این هنر نیست
ناشناس۱۵۵۰۳۵۱۰۸:۵۷:۰۲ ۱۳۹۹/۵/۱۶
مجلس اجازه دهد دولت اسم طرح ها را انتخاب کند بعد قبول میکند
ناشناس۱۵۵۰۴۴۹۱۰:۴۴:۴۱ ۱۳۹۹/۵/۱۶
آخه اصلاح طلب ها که از وضعیت اقتصادی مردم خبر ندارن.اقشار متوسط ومحروم جامعه همون کوپن را به یک زخم زندگی می زنند ولی تقصیر خودشونه که موقع انتخابات فریب می خورند و رای به اصلاح طلب ها می دهند
علی 671۱۵۴۹۶۲۳۱۳:۱۴:۴۲ ۱۳۹۹/۵/۱۵
چون با توزیع کالا برگ جلو خیلی از رانت ها گرفته می شود باید مخالف باشید .حداقل با کالا برگ می توان باور کرد که هر چند یک بار گاهی مواقع فقیران به مرغی یا گوشتی دسترسی پیدا می کنند ولی بدون کالابرگ هر گز چون رانت خوران نمی گذارند .شما که فکر مردم نیستید فکر پر کردن جیب های ثروتمندان هستید .کدام فقیر یا نداری از دلار 4200 تومانی شما نفع برد جز سرمایه دارها و رانت خوران .با این گرونی و نداری فقط کوپن است که بدرد فقیران و ضعیفان می خورد و ممکن است چیزی گیرشان بیاید .
ناشناس۱۵۴۹۶۳۸۱۳:۲۵:۳۳ ۱۳۹۹/۵/۱۵
شاید کالابرگ بتواند جلوی خالی تر شدن سفره ها را بگیرد.
ناشناس۱۵۴۹۷۱۶۱۴:۲۸:۱۴ ۱۳۹۹/۵/۱۵
از همون اول به جای ارز جهانگیری باید کوپن میدادن توجیه آقایون این بود کوپن مردم رو میرسونه آقای جهانگیری کوپن دستت بگیر برو تو بازار اگه زنده برگشتی سلامت می کنم ارز رو به شکر دادی وارد کننده هم با آب قاطی کرد آب‌نبات صادر کرد مردم بدبخت هم زیر فشار گرونی له شدن. آقایون رانت خوار هم با تفاوت ارز دولتی و آزاد جیبشون پر پول شد
ناشناس۱۵۴۹۷۲۶۱۴:۳۸:۰۸ ۱۳۹۹/۵/۱۵
شما فعلا بگو آن ۳۰ میلیارد دلار(۶۰۰هزار میلیارد تومان) را چه جوری بین پولدارها تقسیم کردی!!
ناشناس۱۵۴۹۷۳۶۱۴:۴۸:۲۷ ۱۳۹۹/۵/۱۵
تمام منافع ورانتهای برنامه ریزی شده شان با کوپن ازبین میرود ایشان واتاق تحت حمایتشان معلوم است که مخالفند
معلم۱۵۴۹۷۹۶۱۵:۵۰:۵۸ ۱۳۹۹/۵/۱۵
ثابت شده است که هرگونه دونرخی سازی منجر به فساد میشود
ناشناس۱۵۴۹۸۰۸۱۶:۰۰:۴۶ ۱۳۹۹/۵/۱۵
سلام بر ونزوئلا درود ..
ناشناس۱۵۴۹۸۳۴۱۶:۱۹:۲۱ ۱۳۹۹/۵/۱۵
تو چرا نظر اقتصادی می دهی . مگر عرضه ارز ۴۲۰۰ تو نبود که یکهو دلار را تا به مرز بیست و .. رساند . چرا نظر می دهی می بایست جلوتر از این بدهکاران اقتصادی محاکمه می شدی چون عامل بودی ولی متاسفانه در کشور ما هیچ مدیری را باز خواست نمی کنند . می دانی چه خانه هایی را خراب .. آدمهایی که افتادند و هیچ وقت دیگر بلند نمی شوند . وقتی ..مثل اختلاسگران بوجود می آیند و ..
ایرانی۱۵۴۹۸۴۸۱۶:۴۲:۱۵ ۱۳۹۹/۵/۱۵
اقای جهانگیری!اگرشماموافق کوپن باشید ماشک میکردیم درعدم صداقتتان وهمراهی .. گرانی مانند برادر مهدی وجناب ح.ف..حقاکه نشان دادید چگونه ..اید وازاینکه مردم به حداقل حق خودبرسندچقدرناراحت ومخالفید.بکجا میخواهید برسید..؟
ناشناس۱۵۴۹۸۶۸۱۷:۰۴:۲۸ ۱۳۹۹/۵/۱۵
کاملا منطقی هست که کسی که موافق دلار 4200 برای عده ای هست مخالف کالابرگ برای عمده مردم باشه.
ناشناس۱۵۴۹۸۶۹۱۷:۰۶:۳۶ ۱۳۹۹/۵/۱۵
طرح کوپن خیلی منطقی تر از ارز پاشی به سبک آقای جهانگیری است. الان معلوم نیست که دلارهای 4200 تومانی دست کی رسیده اما کوپن صاحبش معلومه
ناشناس۱۵۴۹۸۷۲۱۷:۱۱:۵۶ ۱۳۹۹/۵/۱۵
اصلاح طلبان فقط ححححححححرررررررررررررفففففففففففف می زنند اما مرد عمل نیستند . فقط خوب بلدند رقبا را تخریب کنند
ناشناس۱۵۴۹۸۹۰۱۷:۴۳:۲۶ ۱۳۹۹/۵/۱۵
احنمالا آقای جهانگیری و تمام دولت تدبیر و امید فقط و فقط با توزیع کل موجودی صندوق ذخیره ارزی با نرخ دلار ۴۲۰۰ تومان بین خودی هایشان موافق هستند .
ناشناس۱۵۴۹۹۰۵۱۸:۰۲:۰۶ ۱۳۹۹/۵/۱۵
مخالفت آقای جهانگیری با کالا برگ دقیقا حکایت مخالفت آقای زنگنه با کارت سوخت است که پس از چهار سال با تحمیل خسارت های غیر قابل محاسبه و جبران ( جانی و مالی و امنیتی و .. ) به مملکت و ملت مجدداً احیا کردند ،
ناشناس۱۵۴۹۹۰۹۱۸:۰۳:۰۶ ۱۳۹۹/۵/۱۵
..‌ جهانگیری که قابل دفاع نیست . در باره حریر چی هم .. فرهنگ ملاحظه و مماشات .
ناشناس۱۵۵۰۰۰۴۱۹:۴۳:۰۶ ۱۳۹۹/۵/۱۵
معلومه که موافق نیستی اون از یارانه معیشتی بنزین که به من کارگر ندادید الان هم نمی دونیم چه جوری اعتراض کنیم چون اصلااهمیت نمی دید این هم از کوپن که موافقش نیستید کی یارانه بنزین بازنگری میشه حداقل به این جواب بدید
حسن۱۵۵۰۰۲۲۲۰:۰۸:۲۱ ۱۳۹۹/۵/۱۵
"مخالف کالا برگ هستی" اسحاق جان تو اون بدی که توی اقتصاد با تصویب ارز رانتی و ویژه خواری 4200 تومنی زدی بسه واسه همه ملت.ارز ارزان میدید دست یه مشت دوست و آشنا و ..و ..و به راحتی دو ساعت بعد توی بازار آزاد به چند برابر قیمت به ملت میفروشن یه شبه مولتی میلیاردر میشن..اتفاقا در اقتصاد رانتی و بیماری که شما بوجود آوردید فعلا بهترین راه کوپنی کردن اقلام اساسیه.در این مملکت خصوصی سازی و مردمی کردن اقتصاد فقط به نفع یه عده دونه درشت و دزد بوده.
ناشناس۱۵۵۰۰۵۷۲۰:۴۳:۴۸ ۱۳۹۹/۵/۱۵
معلومه خودت داري مردم كي هستن ديگه
ناشناس۱۵۵۰۰۹۵۲۱:۲۵:۰۰ ۱۳۹۹/۵/۱۵
دولت تلاش کرد میزان پرداختی به کارکنان، بازنشستگان، فرهنگیان، اساتید دانشگاه و همه اقشاری که حقوق ثابت دریافت می کنند را افزایش دهد تا بخشی از فشارها بر مردم کاهش یابد. آخه تا حالا با حقوق کارگری زندگی کردی ببینی چه طعمی داره
ناشناس۱۵۵۰۱۰۷۲۱:۳۴:۲۸ ۱۳۹۹/۵/۱۵
سفره افراد کم درآمد و عیال وار واقعا داره دیگه خالی خالی تر می گردد.
ناشناس۱۵۵۰۱۹۲۰۰:۴۳:۰۵ ۱۳۹۹/۵/۱۶
کوپن برابر است با گدایی توصف ایستادن واقعا بعد از سالها حقمان این بود
ناشناس۱۵۵۰۳۰۰۰۷:۰۷:۵۵ ۱۳۹۹/۵/۱۶
شما موافق حراج کردن سکه و اعطای ارز هستین از قضا ما هم با شما مخالفیم
ناشناس۱۵۵۰۴۲۹۱۰:۱۴:۳۰ ۱۳۹۹/۵/۱۶
مردم شب و روز به سیاست فکر میکنن سیاسیون به تجارت آقازاده هاشون
ناشناس۱۵۵۰۵۴۶۱۲:۰۱:۳۲ ۱۳۹۹/۵/۱۶
لطفا شما مخالف ..بردار گرامیت باش . راه افتادن کوپن الکترونیکی زمینه فساد امثال اخوی گرامی..ر ا کم میکند.
ناشناس۱۵۵۰۹۳۵۱۶:۵۴:۳۶ ۱۳۹۹/۵/۱۶
تو مملکت ما که خدارو شکر وضع مالی کارمندان بازنشسته ها معلم ها وهمه ی کسانی که به هر طریقی حقوق بگیر دولت هستند خیلی خوب است پس افرادی مثل ما که شوهرم در یک تولیدی زیر پله کفاشی کار میکنه وبیمه ای هم براش رد نمیکنه بادو تا بچه ومستاجر و به نون شبمان محتاج تو این مملت آدم نیستیم که گفتی کالابرگ ننننننننه حقوق حقوق بگیران را اضافه کنیم
شاهرخ۱۵۵۰۹۷۰۱۷:۳۵:۲۹ ۱۳۹۹/۵/۱۶
آقای جهانگیری لطفا بما یعنی ملت ایران بفرمائید .. که اصلا بهیچ عنوان اظهار نظر نکنید.. از طرح دلار جهانگیریتان و از گفتنهای مکرر آی ملت ایران یادتان هست هیچی گیرتان نمی‌آمد و دلار هر روز گران میشد گفتنهایتان برای جمع آوری رأی بیشتر شما جا داشت توبه کنید از اینکه شما باز اظهار نظر میکنید ..
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بی‌بی‌سی: پهپاد ترکیه در شناسایی محل سقوط بالگرد رئیس‌جمهور ایران اشتباه کرد

  2. لحظۀ پیداشدن لاشه بالگرد توسط تیم پهپادی

  3. شهادت رئیسی و خودفرهیخته پنداری برخی از ما !

  4. پاسخی که شهید رئیسی به امانوئل مکرون داد

  5. ۶ نکته کلیدی درباره سقوط بالگرد رئیس جمهور/ یک کارشناس خبره صنعت هوایی توضیح می‌دهد

  6. برای مقاصد خود، از شهادت رئیس‌جمهوری هم نمی‌گذرند!

  7. شهادت رییس جمهور در حادثه بالگرد/ پیام‌های تسلیت شخصیت‌ها در پی شهادت رئیسی

  8. گمانه‌زنی‌ها درباره نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری/ انتقاد رسانه اصولگرا از سوءاستفاده انتخاباتی از شهادت رئیسی

  9. انتخاباتی حساس، حیاتی و سرنوشت‌ساز

  10. چرخش راهبردی یک کشور عربی در مقابل ایران

  11. بازخوانی یک جنجال قابل‌تامل در ماجرای یافتن بالگرد رئیس جمهور

  12. خوشحالی مجری شبکه ۱۴ اسرائیل از خبر شهادت رئیس جمهور ایران

  13. نظرات برگزیده مخاطبان الف: شورای نگهبان درباره ردصلاحیت‌ها باید پاسخگو باشد/ قدرت نظامی بالا باعث نتیجه‌دادن مذاکرات می‌شود

  14. اطلاعیه ستاد کل درباره حضور ناموفق پهپاد ترکیه در ایران 

  15. سعید جلیلی کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری می‌شود

  16. لنگرگاه جمهوری اسلامی در بحران‌ها کجا است؟!

  17. او این چنین جاودانه شد

  18. شناسایی هویت شهدای سانحه بالگرد رئیس‌جمهور/ تایید سوختگی پیکرها/ آیت‌الله آل‌هاشم یک‌ساعت پس از حادثه زنده بوده است

  19. سانحه بالگرد شهید رئیسی و احتمالات/ «موج کوهستان» یعنی چه؟

  20. عملکرد سیاه آمریکا در تحریم ها از نگاه ظریف/ توضیحاتی درباره انتخابات ریاست جمهوری/ آرامش در بازار ارز

  21. سخت، اما گذرا...

  22. خاری در چشم دشمنان

  23. جنایتکاری که حتی ظاهرسازی هم نمی کند!

  24. تشکیل جلسه شورای عالی امنیت ملی با حضور تمام اعضا

  25. صدای پرقدرت صداقت 

آخرین عناوین