خدایی: ۸۵ درصد داوطلبان کنکور دکتری از وضعیت برگزاری آزمون رضایت داشتند/ برخی دنبال جمع‌کردن فالوئر هستند

گروه فرهنگی الف،   3990512059 ۱۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

رییس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: بعد از برگزاری آزمون دکتری ما از داوطلبان کنکور نظرسنجی کرده‌ایم که آیا از تمهیدات بهداشتی کنکور راضی هستید یا خیر، بیش از ۸۵ درصد رضایت داشتند.

خدایی: ۸۵ درصد داوطلبان کنکور دکتری از وضعیت برگزاری آزمون رضایت داشتند/ برخی دنبال جمع‌کردن فالوئر هستند

به گزارش ایسنا، دکتر ابراهیم خدایی با بیان این مطلب به تشریح نحوه اجرای پروتکل‌های بهداشتی کنکور دکتری و برخی حواشی این آزمون اشاره کرد و گفت: همه پروتکل‌ها و زمان‌بندی‌های برگزاری کنکورها و آزمون‌های کشوری مصوب ستاد ملی مبارزه با کرونا است. این شیوه‌نامه‌هایی که برای کنکور تدوین شده کار مشترک وزارت بهداشت، وزارت علوم و سازمان سنجش بوده است بنابراین ما سعی داریم که حداکثر پروتکل‌ها را انجام دهیم.

وی در ادامه با تاکید بر این‌که جایگزینی برای حدف کنکور وجود ندارد، افزود: وضعیت آموزشی کشور نمی‌تواند گسست داشته باشد و بخشی از پذیرش دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی بدون آزمون امکان‌پذیر نیست و جایگزینی هم برای کنکور نداریم.

رئیس سازمان سنجش در خصوص حواشی برخی عکس‌های منتشر شده از جلسه آزمون دکتری وزارت علوم، تاکید کرد: در این آزمون ماسک برای داوطلبان اجباری بود به طوری‌که حتی برای ۳۰ درصد از داوطلبان ماسک پیش‌بینی کرده بودیم اما به هر حال امتحان ۵ دقیقه‌ای نیست و لحظاتی ممکن است که داوطلب آب بخورد یا بیسکوئیت بخورد و عکاسان هم به دنبال سوژه‌اند و این لحظات را ثبت کرده‌اند.

خدایی با اشاره به رضایت ۸۵ درصدی داوطلبان کنکور دکتری از وضعیت برگزاری آزمون دکتری، خاطرنشان کرد: بعد از برگزاری آزمون ما از داوطلبان کنکور دکتری نظرسنجی کرده‌ایم که آیا از تمهیدات بهداشتی کنکور راضی هستید یا خیر، بیش از ۸۵ درصد رضایت داشتند.

رییس سازمان سنجش آموزش کشور تاکید کرد: در آزمون دکتری مسئول نظارت بر پروتکل‌های بهداشتی، معاونت بهداشتی وزارت بهداشت بود و یک نماینده بهداشت هم در حوزه‌ها مستقر بود. طبق اعلام رسمی، وزارت بهداشت به سازمان سنجش نمره قبولی دادند و یک سری نکات هم گوشزد کردند که حتماً رعایت می‌شود. ضمن این‌که به مراقبان جلسه نیز گفته شده بود که اگر داوطلبی ماسک خود را برداشت به فرد تذکر دهند. اما فضای امتحان به گونه‌ای است که نمی‌تواند به صورتی باشد که تمرکز داوطلب به‌هم بخورد. مواردی از این دست نادر بود.

به گفته وی، متوسط افراد در هر حوزه کنکور دکتری ۵۰۰ نفر بود ولی در کنکور سراسری به‌دلیل گستردگی ۲۸۰۰ نقطه داریم و تمرکز کمتری وجود دارد. بیشترین تراکم در گروه علوم تجربی است که حدود ۶۰۰ هزار نفر هستند و هر حوزه‌ای ۲۱۰ نفر است. در یک فضای بزرگ ۲۱۰ نفر را جا می‌دهیم که به قول دکتر  حریرچی ورودی یک روز پاساژهای تهران است. در واقع  ما یک میلیون نفر را زیر یک سقف جمع نمی‌کنیم بلکه در ۲۸۰۰ حوزه پخش می‌شوند. 

خدایی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، با تاکید بر این‌که مصوبه‌ای برای تعویق کنکور نداشته‌ایم، افزود: تاکنون نیز بر اساس مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا پیش رفته‌ایم و در هر صورت سازمان سنجش آموزش کشور مجری است. اما به طور کلی کنکور بیشتر یک موضوع جذاب اجتماعی و سیاسی شده و صدای کنکور بیشتر شنیده می‌شود و برخی علاقه دارند که اظهارنظر کنند و برخی هم می‌خواهند فالوئر جمع کنند.

وی ادامه داد: اما بحث مجلس در خصوص کنکور جداست. نمی‌دانم اگر مجلس تصویب کند که کنکور لغو شود مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا چه می‌شود. سازوکار آن چه خواهد بود.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور خاطرنشان کرد: این سازمان مجری قانون است و ما به عنوان کارشناس نظر خودمان را می‌دهیم. ستاد ملی مبارزه با کنکور مصوبه‌ای درباره تأخیر و لغو کنکور نداشته است و کنکور را به چهار روز افزایش داد و پس از آن پروتکل‌ها و فاصله‌گذاری ها را تعیین کرده است. سازمان سنجش آموزش کشور یک دستگاه اجرایی است و وارد مباحث حاشیه‌ای نمی‌شود. به طور کلی اگر به ما بگویند که کنکور را برگزار نکنید، برگزار نمی‌کنیم. اگر به ما بگویند برگزار کنید برگزار خواهیم کرد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۵۴۵۹۰۵۱۱:۰۱:۰۲ ۱۳۹۹/۵/۱۲
خدایی با نزدیک 15سال ریاست سازمان سنجش خدای کنکور شد قحط الرجاله ؟
ناشناس۱۵۴۵۹۱۹۱۱:۰۶:۳۰ ۱۳۹۹/۵/۱۲
کنکور که مثل مراسم عروسی نیست.! سر جلسه کنکور, همه ساکت هستند و اصلا حرفی زده نمیشه. بهداشت هم که رعایت میشه. مدتش هم که مشخصه. برای چی کنکور ندیم؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!
ناشناس۱۵۴۶۱۱۵۱۲:۵۲:۱۷ ۱۳۹۹/۵/۱۲
برید کنکورتون رو بدید بعد یه هفته هم با علابم کرونا راهی بیمارستانها بشید وپدر کادر درمان رو دربیارید ..
ناشناس۱۵۴۶۶۰۶۱۸:۵۴:۴۶ ۱۳۹۹/۵/۱۲
جدا یعنی برگزاری کنکور آنقدر سبب گسترش شیوع کرونا میشه؟ شما یک سر به مراکز خرید وپاساژها ورستورانهای شهرهای بزرگ بزنین ببینین مردم نه فاصله اجتماعی رورعایت می کنند نه دستورات بهداشتی رو.خیلیا هم ماسک ندارند.یا یک سر به مترو واتوبوسها بزنین کنکور پیشکش.اونهایی که واقعا درس خوندن ویکسال زحمت کشیدند باید امتحان بدن وپاییز هم برن دانشگاهی که لیاقتشو دارن .اونهایی هم که درس نخوندن هم نگران نباشن بهتره به جای نق زدن بیان کنکور بدن الان دانشگاه آزاد وپیام نور وغیر انتفاعی به اندازه ای هست که تا مقطع دکتری بدون نگرانی بیای بالا.
ناشناس۱۵۴۶۸۰۹۲۲:۵۰:۲۱ ۱۳۹۹/۵/۱۲
شما هم برو ..نیا به کنکوریا کاری نداشته باش
ناشناس۱۵۴۵۹۲۰۱۱:۰۶:۵۲ ۱۳۹۹/۵/۱۲
کنکور باید برگزار بشه. بخدا دیگه روانی شدیممممممم.
ناشناس۱۵۴۵۹۲۸۱۱:۰۸:۴۳ ۱۳۹۹/۵/۱۲
حدود سی چهل درصد کلا ازخیرش گذشتن از جمله من که مجبورم کرده بودید مسافرت بین شهری داشته باشم.حالا آمار میدید.لااقل دوران کرونا یک حوزه توی هر شهر میگذاشتید.
داوطلب کنکور دکتری۱۵۴۵۹۴۷۱۱:۱۹:۵۵ ۱۳۹۹/۵/۱۲
وضعیت کنکور یادآور مثل دم خروس را باور کنیم یا قسم حضرت عباس شده. در حالی که رئیس سازمان سنجش دکتر خدایی اعلام می فرمایند که آزمون دکتری با رعایت پروتکل های بهداشتی انجام شده و %85 شرکت کنندگان در این آزمون از رعایت مسائل بهداشتی ابراز رضایت نموده اند، رئیس مجلس شورای اسلامی در نطق علنی خود در صحن مجلس از رعایت نشدن اصول بهداشتی در این آزمون ابراز تاسف می نمایند. حداقل مشاهدات عینی من به عنوان یک شرکت کننده در آزمون دکتری موید سخنان رییس محترم مجلس شورای اسلامی در خصوص عدم رعایت مطلوب اصول بهداشتی اعلام شده توسط ستاد ملی مبارزه با کروناست و وظیفه انسانی و اخلاقی خود می دانم که در حد توان خود به مسئولین مربوطه در خصوص عواقب تکرار سهل انگاری های انجام شده در زمینه انتخاب حوزه امتحانی فاقد شرایط اولیه برگزاری آزمون (حیاط مکفی، سیستم تهویه مناسب)، عدم رعایت فاصله مجاز صندلی ها و عدم رعایت فاصله افراد حین تردد تذکر دهم. علاوه بر این، پیشنهاد می شود یک گروه مستقل از سازمان سنجش آموزش، تحت نظارت مجلس شورای اسلامی از داوطلبین کنکور دکتری نظرسنجی دقیقی در خصوص نحوه برگزاری این آزمون انجام دهد.
ناشناس۱۵۴۵۹۴۸۱۱:۲۰:۱۷ ۱۳۹۹/۵/۱۲
با سلام و تشکر اولا کنکور رقابتی است. پس شرایط بحرانی برای همه هست. دوما تعیین تاریخ و رعایت آن بی نهایت کار مفیدی است. من خودم تاریخ امتحان میان ترم مشخص کردم برخی ها امضا کردن بیفتد عقب بعد نتیجه شون بد شده حتی امضای خودشان هم قبول نداشتن. پس لطفا به حرف کسانیکه .. .. .. چون تجربه ندارن به مردم قول عقب انداختن می دهند گوش ندهید دانش آموز های مستعد و کوشا ماهها شب و روز برنامه ریزی کردن اینها از افرادی که نمی خونن مهم تر هستند
ناشناس۱۵۴۶۰۱۳۱۲:۰۲:۵۴ ۱۳۹۹/۵/۱۲
پوتزده درصد ناراضی از وضعیت بهداشتی کمه؟
ناشناس۱۵۴۶۱۲۷۱۳:۰۶:۱۴ ۱۳۹۹/۵/۱۲
احتمال "تقیه کردن" 85 درصد داوطلبان فراموش نکنیم.
سید۱۵۴۶۱۳۹۱۳:۱۶:۱۹ ۱۳۹۹/۵/۱۲
والدین نیایند بدرقه حله
ناشناس۱۵۴۶۲۸۱۱۴:۴۵:۲۸ ۱۳۹۹/۵/۱۲
بدرقه نمیان جناب سید. وقتی گفتند کیف و گوشی به هیچ عنوان نیارید و تحویل نمیگیریم میشه بگید چطور برگردیم منزل؟ البته یکی مثل بازیکن ورزشی گوشی رو تا داخل سالن هم میبره.
رضا۱۵۴۶۳۱۳۱۵:۰۳:۵۳ ۱۳۹۹/۵/۱۲
ایشان نفرموده اند که چند در صد داوطلبان در کنکور شرکت نکرده اند . بدیهی است کسانی که شرکت کرده اند ، با توجه به تمام احتمالات شرکت کرده اند .شما از هشتاد و پنج در صدی موافقان کنکور دکتری گفته اید ، اما داوطلبانی را که شرکت نکرده اند بحساب نیاورده اید که این خطایی آشکار است.
ناشناس۱۵۴۶۳۶۰۱۵:۲۱:۵۹ ۱۳۹۹/۵/۱۲
علیرغم احترام به دغدغه های پیشنهاد کنندگان تعویق کنکور، لیکن به نظر می رسد تمامی جوانب را در نظر نمی گیرند منجمله اینکه بسیاری از دانش آموزان پسر با تعویق کنکور، از سوی نظام وظیفه دچار مشکل خواهند شد از سوی دیگر هیچ چشم اندازی برای کاهش سطح ابتلا به ویروس کرونا در کشور وجود ندارد و بلکه پیش بینی ها نشان از وخیم تر شدن اوضاع دارند
ناشناس۱۵۴۶۴۷۵۱۷:۰۲:۲۵ ۱۳۹۹/۵/۱۲
چه جالب ، نتیجه همه نظرسنجی های موافق حرف آقایان ۸۵ درصده!! مثل نظرسنجی صدا و سیما :)
حمید۱۵۴۶۵۴۳۱۷:۵۵:۱۶ ۱۳۹۹/۵/۱۲
بعنوان شرکت کننده در امتحان‌ می گم که قطعا آمار ۸۵ درصد و‌اطلاعات ایشون اشتباهه
ناشناس۱۵۴۶۶۳۸۱۹:۲۲:۳۷ ۱۳۹۹/۵/۱۲
هیچ آشپزی نمیگه غذام شوره
ناشناس۱۵۴۶۷۳۸۲۱:۱۳:۴۴ ۱۳۹۹/۵/۱۲
یا کنکور برگزار شه یا منو نفر اول اعلام کنید
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  2. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  3. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  4. و ناگهان اخلاق!

  5. این ۲ مشکلِ بزرگ در بازار مسکن ایران

  6. زیباکلام: اسرائیل برای رهگیری موشک ایران خیلی هزینه داد/ ۷ اکتبر نشان داد که فلسطین هنوز زنده است!

  7. بخش املاک "دیوار"مسدود می‌شود/ فرصت یک هفته‌ای به سکوها

  8. خیانت و وطن فروشی علنی در مقابل دوربین

  9. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  10. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  11. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  12. موضوع خودروهای لوکس پسران معاون سابق قوه قضائیه چه بود؟

  13. سرانجام دختر فوت شده در متروی تجریش چه شد؟

  14. توقیف محموله صادراتی رژیم صهیونیستی در مرز بازرگان

  15. فریب نخوریم! 

  16. دبی؛ چند روز پس از سیل

  17. تصاویر اختصاصی شبکه پاکستانی از اسکورت جالب زمینی و هوایی رئیسی در لاهور

  18. رفتار عجیب یک شهروند در مترو تهران ؛ پارک موتور مقابل پله‌های ورودی ایستگاه!

  19. قالیباف: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. کمی دیر نیست؟

  8. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  9. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  10. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  11. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  12. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  15. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  16. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  17. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  25. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

آخرین عناوین