نامه قالیباف به رهبر انقلاب/ بازیگران کلیدی مجلس اصولگرا/ دوباره کرونا/احمدی‌نژاد از غوغای منطقه فارغ است

گروه سیاسی الف،   3990507163 ۱۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه ها منتشر می شود که دنبال کردن آنها حتی برای آنانکه اهل مطالعه اخبار هستند کار را دشوار می‌کند. بسته خبری- تحلیلی الف با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل های صورت گرفته در این زمینه مخاطبان خود را از مهمترین وقایع روز آگاه می‌کند.

نامه قالیباف به رهبر انقلاب/ بازیگران کلیدی مجلس اصولگرا/ دوباره کرونا/احمدی‌نژاد از غوغای منطقه فارغ است

آخرین آمار کرونا در ایران

سیما سادات لاری،سخنگوی وزارت بهداشت بعد از ظهر سه شنبه در ارتباط زنده تلویزیونی با اشاره به شناسایی ۲ هزار و ۶۶۷ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹، مجموع افراد مبتلا در کشورمان را ۲۹۶ هزار و ۲۷۳ نفر اعلام کرد.

سخنگوی وزارت بهداشت، با اشاره به ۲۳۵ مورد جدید فوتی در شبانه روز گذشته، گفت: تاکنون ۱۶ هزار و ۱۴۷ نفر از افراد مبتلا، جان خود را از دست داده‌اند.

لاری گفت: استان‌های تهران، مازندران، گلستان، فارس، آذربایجان شرقی، اردبیل، اصفهان، البرز، ایلام، خراسان رضوی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، لرستان و هرمزگان در وضعیت قرمز قرار دارند.

دکتر سعید نمکی، وزیر بهداشت نیز گفت: درباره واکسن کرونا نمی‌خواهیم حرف‌های توهم‌آمیز بزنیم، امروز فقط می‌توانیم بگوییم در ساخت واکسن از خیلی افراد دنیا که مدعی ساخت واکسن هستند عقب نیستیم اما چند سؤال در خصوص واکسن مطرح است.

بیشتر بخوانید:

آمار کرونا در ایران: ۲۳۵ بیمار جان باختند/ ۲۶ استان در وضعیت قرمز و هشدار

وضعیت استان‌ها از زبان سخنگوی وزارت بهداشت

آژیر قرمز ویروس کرونا در پایتخت

***

چالش انتصاب بذرپاش

الیاس نادران در نامه‌ای از محمدباقر قالیباف خواست تا درباره ابهامات به وجود آمده در انتخاب رئیس جدید دیوان محاسبات توضیحاتی ارائه دهد. در بخشی از این نامه آمده است:«... تخلف آشکار دیگر از ناحیه هیئت رئیسه مجلس اتفاق افتاد. با وجود آنکه دستور هفتگی مجلس چاپ شده بود و نظر کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات ساعت ۱۷ روز ۳۱/۴/۹۹ به هیئت رئیسه اعلام گردید، به فاصله چند ساعت پیامکی به نمایندگان رسید که دستور هفتگی تغییر کرده و انتخاب رئیس و دادستان دیوان محاسبات در ۰۱/۵/۹۹ انجام خواهد شد.

حداقل از دو نفر از اعضای هیئت رئیسه سوال کردم مگر هیئت رئیسه جلسه ای برای تغییر دستور تشکیل داده است؟ گفتند نه. ظاهرا این مسئله به یکی از دبیران هیئت رئیسه تفویض شده است. توجه شود که هیچ فردی یا نهادی حق ندارد وظایف و اختیارات خود را به دیگری تفویض کند، آنهم در امر مهمی مثل دستور هفتگی مجلس که اطلاع از آن از زمره حقوق همه نمایندگان است.

مشاهده می شود بر خلاف ادعای آقای رئیس مجلس فرایندهای قانونی طی نشده است و با توجه به رونمایی از اسنادی در این خصوص راستی آزمایی ادعاهای آقای مهرداد بذرپاش در سوابق شغلی، مقالات علمی و ... معلوم شد که دغدغه دلسوزان برای رعایت شان منزلت و اقتدار مجلس بلاوجه نبوده است.»

دیده بان شفافیت و عدالت نیز طی بیانیه ای از پی گیری انتصاب بذرپاش توسط این موسسه از طریق کمیسیون اصل ۹۰ مجلس خبر داد. در بخشی از این بیانیه آمده است: «پیرو مسائل پیش آمده پیرامون انتخاب رئیس دیوان محاسبات و ملاقات مسئولان دیده‌بان شفافیت و عدالت با رئیس و برخی نمایندگان مجلس در عصر یکشنبه، صبح امروز سه‌شنبه ۱۳۹۹/۵/۷ هیئت مدیره سازمان مردم نهاد دیده‌بان شفافیت و عدالت تصمیم گرفت که اعتراض به این انتخاب مجلس محترم را از طریق کمیسیون اصل ۹۰ پیگیری نماید».

بیشتر بخوانید:

یادداشت انتقادی نادران درباره تخلف در فرآیند انتخاب بذرپاش

پی گیری انتخاب بذرپاش از طریق کمیسیون اصل ۹۰

نماینده تهران: کمیسیون بودجه در فرایند انتخاب رییس ⁧‫دیوان محاسبات‬⁩ کوتاهی کرده است

***

حمایت تمام قد روحانی از بورس

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، روز سه شنبه در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت در خصوص عرضه سهام شرکت های دولتی در بورس گفت: با طراحی ها و برنامه ریزی های خوبی که از سوی دستگاه های مختلف انجام گرفته است، می توان امیدوار بود بورس کشور در مسیر حرکتی منطقی و پایدار باشد. این فرآیند که در راستای مردمی سازی اقتصاد کشور و هدایت نقدینگی به سمت بازار سرمایه است، می تواند تولید کشور را نیز رونق ببخشد.

رئیس جمهور تمامی دستگاه های دولتی را موظف کرد بر اساس قواعد و دستورالعمل های مصوب ستاد در خصوص واگذاری سهام کارخانجات در بورس، اقدامات خود را تسریع بخشند.

روحانی از وزارت امور اقتصادی  دارائی خواست با توجه به سرمایه گذاری گسترده ای که در سالهای اخیر در شرکت های بزرگ کشور شده و ارزش سهام دولت در این شرکت ها افزایش یافته است، واگذاری بخشی از سهام دولت در بورس را به طور منظم و مستمر و بر اساس برنامه زمانبندی شده ادامه دهد.

وی با اشاره به نقش تعیین کننده شرکت های بزرگ دولتی در سرعت بخشیدن به عرضه سهام در بورس افزود: با توجه به تجربه موفق عرضه سهام شرکت های بزرگی در ماه های اخیر، سایر شرکت های بزرگ نیز می توانند این تجربه را تکرار کنند.

***

نامه رئیس مجلس به رهبری
علیرضا منادی،رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: طبق آخرین اطلاع ما مسئولان ستاد ملی مبارزه با کرونا متفق القول مصر بر برگزاری کنکور سراسری در موعد تعیین شده یعنی در اواخر مرداد ماه هستند. در پاسخ به سوالات ما مبنی بر چگونگی برگزاری این آزمون می گویند که کنکور با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود.

وی افزود: با توجه به اینکه از مجلس تنها رئیس مجلس عضو این ستاد است ما نمی توانیم نکات خود را بگوییم. به همین دلیل آقای قالیباف مکاتبه ای داشتند تا از مقام معظم رهبری برای عضویت روسای کمیسیون های آموزش و بهداشت و احتمالا رئیس کمیسیون اجتماعی اذن بگیرند که هنوز پاسخ آن به ما گفته نشده است. شاید با عضویت در این ستاد حرف هایمان بیشتر شنیده شود.

***

الان قضاوت درباره عملكرد رئیس دولت اصلاحات راحت‌تر است

سیدمحمدعلی ابطحی، عضو مجمع روحانیون مبارز با آرمان‌ملی مصاحبه ای داشته که در ادامه بخش هایی از آن آمده است: 

فشارها بر آقای روحانی دو دلیل دارد اولین دلیل عملکرد ایشان است چون از ابتدا جایگاه سیاسی وی روشن نبود و با حمایت جریان اصلاح‌طلب انتخاب شد ولی بعد از انتخاب خود را مستقل از این جریان اعلام کرد و از اصلاح‌طلبان فاصله گرفت. همین امر موجب شد پشتیبانی سیاسی نداشته باشد. از طرف دیگر ایشان در روند عملکرد خود از ابتدای شروع دوره اول تمام نگاه خود را به سمت سیاست خارجی برد و مسائل داخلی بسیار سنگین و بزرگ بود و مورد توجه قرار نگرفتند.

وقتی سیاست خارجی با آمدن ترامپ دچار مشکل شد بر مسائل داخلی آثار بدی بر جای گذاشت و این بالانس از دست دولت خارج شد. نکته سوم این است که جریانات سیاسی مخالف دولت آقای روحانی برای کسب قدرت بیشترین فشار را بر ایشان وارد کردند. بخشی از این فشار خودخواسته و بخشی تحمیلی بود. انصافا در دوره مدیریت ایشان هیچ‌بلای تلخی نبود که پیش نیامده باشد. از سیل و زلزله و کرونا تا تحریم‌های شدید همه این بحران‌ها با دولت ایشان مصادف شد و هر نقدی که متوجه دیگران است بر سر او شکسته می‌شود و هم جریانات خارجی و هم جریانات افراطی داخلی همه به این نقطه واحد رسیده‌اند تا مسائل را به دوش آقای روحانی بیفکنند.

جریان اصلاحات هیچ‌نقشی در اداره کشور نداشت و حتی در بسیاری از موارد آقای روحانی و دولت ایشان در نقش تقابل با اصلاحات ظاهر شد. طبیعی است که اصلاح‌طلبان دچار مشکلی جدی شده بودند. در دولت آقای احمدی‌نژاد یکبار اصولگرایان دچار این مشکل شدند و آقای احمدی‌نژاد را به قدرت رسانده بودند و آقای احمدی‌نژاد اصولگرایی را متلاشی کرد. اصولگرایان در آن دوره نه در اداره کشور نقشی داشتند و نه می‌توانستند خود را از دولت جدا کنند در این دوره اصلاحات به چنان وضعیتی دچار شد. اصلاح‌طلبی با اینکه نفوذی در جامعه دارند ضعف دولت به او منتسب شده است.

***

درهاي بسته «پاستور» به روي ساكن «بهشت»

اعتماد نوشت: درهاي «پاستور» در طول يك ماه گذشته به روي سكان‌دار «بهشت» بسته‌ بوده است. گويا روابط دولت و شهرداري «شكرآب» شده و روحاني و حناچي دل خوشي از يكديگر ندارند. اولين ‌بار خبر عدم حضور شهردار تهران در جلسات هيات دولت را محمدجواد حق‌شناس، عضو شوراي شهر تهران در توييتر خود اعلام كرد.

يكشنبه شب هم حسن خليل‌آبادي، ديگر عضو شوراي شهر كه در يك برنامه تلويزيوني صحبت مي‌كرد در مورد چرايي عدم دعوت از حناچي براي حضور در جلسات هيات دولت توضيح داد. اما ريشه‌هاي اين قهر سياسي را بايد در «جماران» جست‌وجو كرد.

با اين حال پيگيري‌ها... از دولت در ارتباط با اين موضوع بي‌نتيجه ماند... يكي از اعضاي شوراي شهر تهران ... گفته اين موضوع در حال حل و فصل است و شهردار هم ترجيح داده در نشستي كه با اعضاي شوراي شهر داشته در اين مورد سكوت كند اما در همان نشست به اختلاف به وجود آمده اشاره كرده‌ و پيگيري‌هاي شوراي شهر در مورد تخلف ملك جماران را علت آن عنوان كرده است. گفته مي‌شود كه علي ربيعي، سخنگوي دولت اگرچه به ‌دليل ابتلا به كرونا قرار نيست، نشست خبري برگزار كند اما احتمالا ظرف امروز و فردا به اين پرسش كه چرا حناچي ديگر در جلسات هيات دولت حضور ندارد، پاسخ خواهد داد.

***

نمی‎توان جلوی عزاداری امام حسین(ع) را گرفت

آیت الله مکارم شیرازی، مرجع تقلید شیعیان گفت: به هیچ قیمت نمی‌توان جلوی برگزاری مراسم عاشورا را گرفت، در زمان رضاخان با عاشورا چه کردند اما همه دیدند که کاری از پیش نبردند.

وی با تأکید بر اینکه "شکی نیست که اصولی داریم که به‌هیچ‌وجه نمی‌توانیم آنها را رها کنیم و از جمله آنها مسئله عزاداری محرم و صفر است"، افزود: اگر این امور را رها کنیم اسباب دردسر است، اگر بخواهیم عمل کنیم باید به‌شکلی باشد که هم پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود و هم از جنبه‌های معنوی و مذهبی غافل نشویم همان گونه که در مورد نماز جمعه هم این دستور داده شده است.

مرجع تقلید شیعیان بیان کرد: اگر ضابطه و معیاری در این خصوص نداشته باشیم، مشکلاتی پیش خواهد آمد، بنابراین قطعاً باید متولیان امر در این خصوص توجه کافی و لازم را داشته باشند تا هم دغدغه‌های مذهبی و دینی مردم مورد توجه قرار گیرد و هم پروتکل‌های بهداشتی و سلامت آنان حفظ شود.

***

واکنش متفاوت رهبر انقلاب به یک شعار خاص 
فارس: رهبر انقلاب در دیدار با خانواده نیروی دریایی سپاه به تعابیر موجود در سرودی که اول مراسم خوانده شده بود همچون «ناخدای کشتی ولایت» و «نوح ما»، اعتراض کردند: «به همه این را می‌گویم و گفته‌ام و تکرار می‌کنم: مبادا آن صفاتی، خصالی، مناقبی که متناسب با وجود ولی عصر ارواحنافداه هست، این‌ها را تنزل بدهیم در سطح انسان‌های کوچک و ناقصی مثل این حقیر و امثال این حقیر... این نوح، امام زمان است... وجود مقدس خاتم‌الانبیاء نوحِ کشتیبان این امت است.»

رهبر انقلاب در جمع فرماندهان نیروی زمینی ارتش از استفاده‌ تعبیر «جانم فدای رهبر» در مراسم رسمی نیروهای مسلح انتقاد و تصریح کرده بودند: «نه خدا راضی است، نه احکام اسلام اجازه می‌دهد که ما بگوییم ارتش ما، یا نیروهای مسلح ما، یا عناصر ما، برای خاطر فلان آدم بمیرند؛ نه. بله، برای خاطر اسلام همه بمیرند؛ فلان آدم هم برای خاطر اسلام بمیرد.» پس از این بیانات و در دیگر مراسم رسمی نظامی بعدی، این شعار حذف شد.

***

بازیگران کلیدی مجلس اصولگرا 

فرارو نوشت: با گذشت حدود دو ماه از آغاز به کار مجلس یازدهم و با انتصاب مهرداد بذرپاش به عنوان رییس دیوان محاسبات و علیرضا زاکانی به عنوان رییس مرکز پژوهش‌های مجلس، تقسیم قدرت در این مجلس اصولگرا کامل و تکلیف جایگاه‌های کلیدی مجلس روشن شده است. با توجه به اینکه در هر مجلسی تعدادی از نمایندگان به عنوان چهره‌های کلیدی و با نفوذ نقش آفرینی می‌کنند، درباره مجلس یازدهم نیز تکلیف چهره‌های کلیدی تقریبا روشن شده است. حالا می‌توان گفت با نفوذترین و اثرگذارترین نمایندگان چه کسانی‌اند.

با نگاهی به این اتفاقات می‌توان گفت این نمایندگان موثرترین چهره‌های در مجلس یازدهم هستند: محمدباقر قالیباف، علیرضا زاکانی، حمیدرضا حاجی بابایی، الیاس نادران، علی نیکزاد ثمرین. 

چهره‌های بانفوذ دیگری هم در مجلس یازدهم حضور دارند از جمله مرتضی آقاتهرانی دبیرکل جبهه پایداری و نماینده تهران که نقش پشت پرده در مراوادات سیاسی مجلس دارد. مجتبی ذوالنوری نماینده قم و رییس کمیسیون منیت ملی مجلس هم از جمله نمایندگان با نفوذ است، اما تندروی‌های گاه و بی‌گاهش مانع از آن می‌شود نقش کلیدی در مجلس پیدا کند.

***

برنامه دمکرات ها در انتخابات یک گام مثبت در شناخت ایران است

علی ربیعی با برگزاری مکتوب نشست خبری این هفته به دلیل مثبت شدن تست کرونای خود در پاسخ به پرسشی درباره ارزیابی وی از برنامه حزب دموکرات آمریکا برای انتخابات پیشرو ریاست جمهوری این کشور اظهار کرد: اعتقاد داریم که یک گام کوچک ولی مثبت در شناخت واقعیت های ایران است اما هنوز جاه طلبانه است. در مجموع، ما اهمیتی به جملاتی که بر روی کاغذ نقش می بندند، نمی دهیم و منتظر گام های عملی هستیم که هدف از آن تصحیح و جبران اشتباهات گذشته است.

حزب دموکرات آمریکا چند روز قبل برنامه خود را برای سال ۲۰۲۰ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری منتشر کرد. بر اساس این برنامه آمریکا به برجام بازخواهد گشت.

***

واکنش احمد توکلی به ادعای جنجالی میرسلیم
احمد توکلی در نامه‌ای به مصطفی میرسلیم از وی خواست تا برای ادعای خود در مورد رشوه قالیباف به نمایندگان مجلس به دیده بان شفافیت و عدالت سند ارائه کند. در این نامه آمده است: جنابعالی دو نوبت به رسانه‌ها اطلاع دادید که آقای دکتر قالیباف برای توقف تحقیق و تفحص مجلس دهم از شهرداری تهران مبلغ «شصت‌وپنج میلیارد تومان» به برخی نمایندگان رشوه داد تا تلاش کنند که تحقیق و تفحص رأی نیاورد.

درستی و نادرستی این ادعا در هر دو صورت برای مردم و نظام اهمیت بسیار دارد، دیده‌بان شفافیت و عدالت براساس تکلیف ذاتی و متکی به اساسنامه قانونی‌اش کشف حقیقت در این زمینه را آغاز کرده است. خواهشمند است تمامی اسناد و مدارک خویش را این سازمان مردم نهاد ارائه فرمایید.

بیشتر بخوانید:

نامه احمد توکلی به میرسلیم درباره قالیباف

***

احمدی‌نژاد، ز غوغای منطقه فارغ

فرهیختگان نوشت: محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور سابق یک‌بار دیگر دست به قلم شد؛ این بار مخاطب او باراک اوباما یا دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق و فعلی آمریکا نیستند. مخاطب تازه‌ترین نامه او، محمد بن‌سلمان، ولیعهد جوان عربستان سعودی است. برخلاف نامه‌های گذشته او این بار برای دنیا نسخه‌ای تجویز نکرده و افق دید خود را به محدوده غرب آسیا و بحران یمن محدود کرده است...اینکه آیا واقعا آنچه در یمن در حال رخ دادن است و یا ‌انگیزه نهفته در آن همان چیزی است که احمدی‌نژاد تصور می‌کند، باید گفت که خیر. نه‌تنها درک او از تحولات یمن کودکانه و دور از واقعیت است که شناخت او نیز از پادشاه فعلی عربستان و به‌ویژه ولیعهد بی‌تجربه‌اش نیز ساده‌لوحانه است. 

دیدگاه کاربران

کور پیش بین در خشت خام و کج و کوله۱۵۴۰۹۱۳۲۱:۳۷:۴۸ ۱۳۹۹/۵/۷
مسله عنوان شده از سوی اقای میر سلیم باید بطور کامل شفاف سازی شود در اینمورد حتما باید یکی از دو طرف دعوی محکوم و به مجازات های قانونی برسند پست و سمت دو طرف دعوا نباید باعث شود که روی دعوا سر پوش گذاشته شود و یا بگویند دو طرف مصالحه کردند و از این دست ماست مالی ها چون موضوع مطرح شده با حیثیت کشور و اعتماد عمومی مردم گره خورده است امتحان بزرگی میش روی قوه قضایه است در ضمن نباید رسیدگی طولانی و به فراموشی سپرده شود
ناشناس۱۵۴۰۹۲۴۲۱:۴۵:۳۱ ۱۳۹۹/۵/۷
تنها راه نجات اقتصاد کشور و ایجاد عدالت اجتماعی اجرای قانون از کجا آورده ای برای تمامی ثروت های کلان که شامل 99.999999 درصد انها می باشد
ناشناس۱۵۴۱۲۸۲۰۹:۱۲:۱۳ ۱۳۹۹/۵/۸
اقای قالیباف با تصویب قوانین سخت به مبارزه با 4 درصدی ها که در شعارهای انتخاباتی از ان یاد می کردید بپردازید
دیده بان بدون دوربین و بدون توپچی۱۵۴۰۹۲۹۲۱:۵۰:۳۷ ۱۳۹۹/۵/۷
بهترین راهکار و گزینه این است که اقای بذر پاش خودشان از سمت ریاست دیوان محسبات انصراف دهند وقت گرانبهای نمایندگان مجلس حق الناس است و باید صرف گره گشایی از مشکلات مردم شود ایشان مانند اقای تاجگردون وقت مجلس و سایرین را ضایع نگردانند الحمدالله در کشور نیروهای اماده به خدمت . شایسته فراوان است
ناشناس۱۵۴۰۹۴۷۲۲:۱۵:۱۲ ۱۳۹۹/۵/۷
احمدی نژاد بدنبال صلح در یمن است در واقع ایشان جور تعلل و کم کاری ظریف و وزارت خارجه را می کشد.
ناشناس۱۵۴۰۹۵۰۲۲:۱۶:۱۴ ۱۳۹۹/۵/۷
روحانی باید در مورد ساخت و ساز غیر قانونی در ملک جماران پاسخگو باشد.
ناشناس۱۵۴۰۹۵۸۲۲:۲۱:۴۵ ۱۳۹۹/۵/۷
رضا قُلدر نتوانست جلوی عزاداری امام حسین (ع) را بگیرد ان شاءالله مراسم عزاداری امسال با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار خواهد شد.
ناشناس۱۵۴۱۰۳۳۲۳:۴۲:۲۰ ۱۳۹۹/۵/۷
برای ایجاد عدالت اقتصادی و اجتماعی باید به یکباره تمامی مالکیت و پول رایج کشور را باطل اعلام کنیم و برای مدتی مردم از ط یق تامین اجتماعی اداره شوند و بتدریج فوندانسیون و زبر بنای اقتصادی سالم را برنامه ریزی کرد که افراد از راه کار و تلاش اقتصادی و فکری به سرمایه و ثروت مشروع برسند
ناشناس۱۵۴۱۰۶۵۰۰:۲۰:۴۲ ۱۳۹۹/۵/۸
احمدی نزاد یک کار انسان دوستانه کرده میخواهند قبول بکنند میخواند نکنند مسولیت از او ساقط شده اگر هم بن سلمان را علیجناب خطاب کرده بخاط ان همه کودکی است که ازگرسنگی دارند تلف می شوند اگر شما زیر کولر نشستید وایراد میگیرید مشکلی نیست
ناشناس۱۵۴۱۱۵۲۰۴:۲۱:۱۷ ۱۳۹۹/۵/۸
1 — مجلس باید برای حفظ جایگاه اجتماعی خود و آقای بذرپاش، اسناد سوابق آقای بذرپاش را برای اطلاع عموم منتشر کند .
ناشناس۱۵۴۱۱۵۴۰۴:۲۴:۴۴ ۱۳۹۹/۵/۸
2 - منتظر باشید ، آقای احمدی نژاد در آینده به نتانیاهو هم نامه بنویسد، و بگویند عالیجناب نتانیاهو ، برادر یا پسر عموی گرامی ... آماده ام در تثبیت اسرائیل در کنار شما باشم .
ناشناس۱۵۴۱۳۵۸۱۰:۱۴:۵۰ ۱۳۹۹/۵/۸
بنده خدا هیچ تریبونی ندارد در هیچ جا دیده نمیشود لذا به هر ریسمان پوسیده چنگ می اندازد !!!! حتی اگر بال عبای بن سلمان یا کروات نتانیاهو باشد !!!!
ناشناس۱۵۴۱۱۸۳۰۷:۱۲:۱۴ ۱۳۹۹/۵/۸
" شناخت او نیز از پادشاه فعلی عربستان و به‌ویژه ولیعهد بی‌تجربه‌اش نیز ساده‌لوحانه است. "، کار از ساده لوحی گذشته، یکی باید او را درمان کند.
ناشناس۱۵۴۱۱۹۰۰۷:۳۵:۱۲ ۱۳۹۹/۵/۸
تطهیر و اصلاحِ اصلاح طلب‌ها فقط یک توهّم است _____ شنیدین حتی اسم خاتمی و جهانگیری و آخوندی و ربیعی و ابتکار و نوبخت و زنگنه و ظریف و ترکان و ...... حال مردم رو خراب میکنه
ناشناس۱۵۴۱۱۹۲۰۷:۳۸:۲۴ ۱۳۹۹/۵/۸
"....جریان اصلاحات هیچ‌نقشی در اداره کشور نداشت و حتی در بسیاری از موارد آقای روحانی و دولت ایشان در نقش تقابل با اصلاحات ظاهر شد...." به یاد ندارم جریان چپ قدیم و اصلاح طلب فعلی از اول انقلاب تا کنون مسئولیت حتی یکی از اعمال خود را پذیرفته باشد ...نمونه اش همین حرف ابطحی ...(شاخص ترین آنها دهه اول انقلاب که چپ ها تقریبا فعال مایشا بودند و تمامی تندروی های این دهه حاصل کار اینهاست )آدم شاخ درمیاره که اینجوری میگن ....جریان اصلاحات حداقل نیمی از کابینه به اضافه اکثریت استانداران و هزاران مدیران میانی در این دولت داشته و دارد و هنوز میگوید کاره ای نیست.... شما حتی زمانی که کل دولت و اکثریت 90درصدی مجلس ششم را هم داشتید و هر کار دلتان خواست کردید باز هم آخرش گفتین ما کاره ای نبودیم..... این رفتار بچه مسلکانه و ننر بازی اصلا مناسب و در شان و قواره ی یک جریان سیاسی بزرگ نیست...
پارس آباد۱۵۴۱۲۰۴۰۸:۰۰:۲۵ ۱۳۹۹/۵/۸
سال 64 هجری که به دستور یزید کعبه را با منجنیق آتشین کوفتند وبه آتش کشیدند ابن زبیر مانع خاموش کردن آن شد تا کعبه کامل بسوزد و مثلا یزید رسوا شود . امروز یمن در آتش است لطفا اگر توان خاموش کردن آتش را ندارید حداقل مانع فعالیت خیر خواهانه در این زمینه نباشید .
000۱۵۴۱۲۲۳۰۸:۲۳:۴۱ ۱۳۹۹/۵/۸
احمدی نژاد به دنبال اسپانسر برای انتخابات 1400 هستش
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. قبل از مهاجرت، بعد از مهاجرت!

  2. نیش و کنایه های «بومرنگی» روحانی!

  3. اصلاح‌طلبان مقابل «نصیری» سکوت نکنند

  4. «عبدالحمید» تازه از کما بیدار شده/ مواضعش تلفیقی از بی‌خردی و بی‌سوادی است/ او هیچ‌چیز نمی‌داند

  5. چرا این همه بد اخلاقی؟

  6. جدال روایت ها در ماجرای مسمومیت پزشکان شیرازی

  7. ادعای عجیب روحانی: ما بورس را رشد دادیم، اینها بورس را زمین زدند!

  8. هزینه ای که هیچ دولتی حاضر نشد بپردازد!

  9. نظرات برگزیده مخاطبان الف: دولت در گام اول باید مشکلات را انکار نکند/ رانندگان اسنپ و تپ‌سی باید حمایت شوند

  10. واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان در شیراز

  11. بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش‌الظلم در راسک

  12. هشدار دیوان کیفری بین‌المللی به آمریکا و رژیم اسرائیل

  13. حقوق خبرنگار جنجالی صدا و سیما چقدر است؟/ پاسخ «یوسف سلامی» به میزان درآمد ماهیانه خود

  14. قحطی مانتوی بلند و دکمه‌دار در تهران!

  15. کیهان: دیدید ورود زنان به ورزشگاه غلط بود؟!

  16. برای این عکس شما تیتر بزنید

  17. حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد

  18. تضادی عجیب و پر ابهام!

  19. درباره توبه تتلو

  20. تأملي در راهبرد ائتلاف از شاهزاده تا تاجزاده !

  21. دو ناوشکن آمریکایی در دریایی سرخ شکار شدند

  22. رشد شدید بدهی‌ها در دولت روحانی/ عبور از بحران بدهی در دولت رئیسی

  23. دو چالش بزرگ در حکمرانی ها

  24. سردار رادان: عده ای تلاش می کنند مردم قانونگریز شوند

  25. امیر تتلو در مدح امام علی (ع) شعر سرود

پربحث‌های هفته

  1. نیش و کنایه های «بومرنگی» روحانی!

  2. اصلاح‌طلبان مقابل «نصیری» سکوت نکنند

  3. «عبدالحمید» تازه از کما بیدار شده/ مواضعش تلفیقی از بی‌خردی و بی‌سوادی است/ او هیچ‌چیز نمی‌داند

  4. چرا این همه بد اخلاقی؟

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: دولت در گام اول باید مشکلات را انکار نکند/ رانندگان اسنپ و تپ‌سی باید حمایت شوند

  6. بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش‌الظلم در راسک

  7. هشدار دیوان کیفری بین‌المللی به آمریکا و رژیم اسرائیل

  8. تأملي در راهبرد ائتلاف از شاهزاده تا تاجزاده !

  9. اقدامات قوه قضائیه درباره ماجرای صدیقی / واکنش اصلاح‌طلبان به سخنان اخیر مهدی نصیری/ تک و پاتک رسانه‌های دولت و مجلس

  10. قوه قضائیه تصاویر و مستندات جدیدی از مرگ نیکا شاکرمی منتشر کرد

  11. پشت‌پرده بازخوانی مرگ نیکا شاکرمی توسط انگلیسی‌ها / چهار نکته درباره یک خودکشی خاص در محله امیر اکرم!

  12. پاسخ طحان‌نظیف به انتقادات روحانی از شورای نگهبان/ رقیب جدید قالیباف برای ریاست مجلس دوازدهم

  13. دروغگویی BBC برای خون‌شویی

  14. دولت با نظام بانکی شوخی ندارد

  15. درخواست مهم ایران از طالبان درباره مهاجران افغان

  16. طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رییس‌جمهور

  17. جزایر ایرانی به سمت مسکونی شدن خواهند رفت

  18. دشمن حتما در عرصه اقتصادی ناکام خواهند ماند/مسئولان اجازه ندهند کارخانه‌ای تعطیل شود

  19. شناور سپاه از خط استوا عبور کرد/ اولین ماموریت در نیمکره جنوبی

  20. دیوید کامرون: اوکراین مجاز است با سلاح‌های انگلیسی، روسیه را بزند!

  21. ۲۳دلیل برای اثبات دروغ بی‌بی‌سی

  22. فلسطین باید به صاحبان اصلی آن برگردد/ دانشجویان آمریکایی نه تخریب کردند نه شیشه‌ای شکستند اما این جور با آنها رفتار می‌شود

  23. راستی‌آزمایی گزارش بی‌بی‌سی در مورد جزئیات مرگ نیکا شاکرمی

  24. تاکید وحیدی بر استقبال مردمی از طرح نور فراجا/ ارزیابی معاون رئیسی از همکاری مجلس با دولت

  25. "مصلحت قطعی" همچنان در انتظار تصمیم مجمع تشخیص مصلحت نظام

آخرین عناوین