آب پاکی وزارت بهداشت روی دست مخالفان برگزاری کنکور: هیچ‌کدام از آزمون‌ها به تعویق نمی‌افتند

گروه فرهنگی الف،   3990507081 ۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

مشاور معاون آموزشی وزارت بهداشت با تاکید بر این که مخالفان برگزاری کنکور به جای تلاش برای تعویق، دنبال راهکارهایی برای برگزاری بهتر این آزمون باشند، گفت: با توجه به اینکه تصویر روشنی از ادامه روند شیوع کرونا در کشور وجود ندارد، بنابراین ما نمی‌توانیم هیچ کدام از آزمون های سال ۹۹ را به تعویق بیندازیم.

آب پاکی وزارت بهداشت روی دست مخالفان برگزاری کنکور: هیچ‌کدام از آزمون‌ها به تعویق نمی‌افتند

دکتر حسین قنبری در گفتگو با ایسنا، ضمن بیان این مطلب و در واکنش به مخالفت برخی برای برگزاری آزمون های سال ۹۹ از جمله کنکور تاکید کرد: متاسفانه تلاش ها و اقداماتی که عده ای برای تعویق یا حذف کنکور سال ۹۹ و همچنین آزمون های دیگر  انجام می دهند، به مراتب فشار و استرس زیادی را به خانواده‌ها و داوطلبان وارد می کند و تبعات این نوع فشارهای روانی برای داوطلبان آزمون های مختلف بخصوص آزمون سراسری بیشتر از تبعات نگرانی های ناشی از ابتلا به کرونا خواهد بود.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه مخالفان برگزاری کنکور به جای تلاش برای تعویق این آزمون دنبال راهکارهای منطقی برای تامین سلامت داوطلبان باشند تاکید کرد: برگزاری این آزمونها با اجرای پروتکل های سختگیرانه و دقیق بهداشتی، امکان ابتلا داوطلبان به ویروس کرونا را تقریباً کاهش می دهد. اما تبعات برگزار نشدن این آزمون فشارهای اجتماعی و روانی داوطلبان، خانواده‌ها و جامعه را افزایش خواهد داد، بنابراین باید بپذیریم آزمون‌ها نیز بخشی از زندگی در شرایط کرونایی کشور است هستند و نمی توان آنها را نادیده گرفت.

مشاور معاون آموزشی وزارت بهداشت همچنین خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تصویری روشن از آینده شیوع کرونا ویروس در جامعه وجود ندارد بنابراین ما نمی‌توانیم برنامه‌ریزی در برای آینده آزمون های کشوری ارائه بدهیم به همین جهت مخالفان برگزاری آزمون ها از جمله کنکور به جای پاک کردن صورت مسئله برای تعویق  این آزمون ها، سیستم آموزش کشور را برای ترم آینده  با اخلال مواجه نکنند.

دکتر قنبری گفت: به هیچ عنوان امکان تعویق و یا حتی حذف آزمون های پیش رو را نداریم چرا که همانطور که عنوان شد وضعیت شیوع ویروس کرونا در کشور نامشخص است و ما نمی توانیم  آموزش پزشکی را تعطیل کنیم.

مشاور معاون آموزشی وزارت بهداشت همچنین با تاکید بر اینکه  دانشجویان سال اول دوره دستیاری باید برای ترم آینده وارد چرخه درمانی کشور شوند، گفت: با تعویق برگزاری آزمون ها از جمله آزمون دستیاری نیاز کشور به سیستم درمانی کشور با اخلال مواجه می شود و دانشجویان دوره دستیاری باید از از ابتدای ترم بتوانند وارد بیمارستان‌های کشور شوند و ما نیازمند خدمات ارائه شده از سوی این دانشجویان در شرایط فعلی شیوع کرونا هستیم.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۵۴۰۲۵۱۱۳:۳۸:۴۳ ۱۳۹۹/۵/۷
کنکور فقط سالي يکبار است و ضمنا فضاي برگزاري کنکور قابل مديريت است لطفا مانع برگزاري کنکور و تعيين تکليف و راحتي ميليونها دانش آموز نشويد.
داوطلب کنکور دکتری۱۵۴۰۲۸۳۱۳:۵۳:۳۲ ۱۳۹۹/۵/۷
امیدوارم ما داوطلبین آزمون دکتری، موش‌های آزمایشگاهی مسئولین برای بررسی میزان انتقال بیماری در جلسات آزمون نشده باشیم و پروتکل‌های بهداشتی واقعاً سخت‌گیرانه رعایت شوند.
داوطلب۱۵۴۰۳۵۱۱۴:۲۱:۱۳ ۱۳۹۹/۵/۷
برخی شهرها اصلا شرایط خوبی ندارند حتی از وضعیت قرمز هم گذرانده اند اگه در این شرایط کنکور برگزار شود که درحال حاضر می‌بینیم کادر درمان در این شرایط تمام تلاش هایشان را دارند می‌کنند و واقعا خسته شده اند و ما شاهد از دست دادن جمعیت زیادی ازمردم بوده ایم که آمار اکنون تکان‌دهنده تر از روز های گذشته هست اگر این جمعیت جوان دوبار بیمار شوند آیا بیمارستانها ظرفیت پذیرش رادارند واز طرفی برخی دیگر درگیر این بیماری هستند خیلی سخت هست با ماسک شرکت کنند لطفاً به تعویق بی اندازید کنکور را در زمان مناسب تر برگزارکنید
داوطلب کنکور دکتری۱۵۴۰۴۹۷۱۵:۴۷:۳۵ ۱۳۹۹/۵/۷
بسیار عالی! یکی از طنزهای مدیریتی این است که آزمون دکتری در اسفند ۹۸ که تعداد تلفات روزانه کرونا هنوز سه رقمی نشده بود، برای حفظ سلامتی داوطلبان لغو گردید تا در مرداد ۹۹ و تلفات روزانه بیش از ۲۰۰ نفر برگزار شود! حال که مسئولین مصمم به برگزاری کنکور در این شرایط هستند، لطفاً از هم اکنون مسئولیت به مخاطره انداختن سلامت داوطلبین را بر عهده گرفته و آن را به بروز خطای انسانی در حوزه‌های امتحانی تقلیل ندهند.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  9. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  10. انتقام از پوتین؟

  11. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  12. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  13. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  14. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  15. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  16. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  17. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  18. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  19. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  20. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  21. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  22. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  23. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  24. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  25. جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد/ اعمال از هفته آینده            

آخرین عناوین