محسن رضایی: باید مسئولیت به شوراهای شهر و روستا واگذار شود تا شاهد تحول در کشور باشیم

گروه سیاسی الف،   3990322038

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: باید در حوزه مدیریت فرهنگی و اقتصادی کشور یک تحول جدی صورت بگیرد.

محسن رضایی: باید مسئولیت به شوراهای شهر و روستا واگذار شود تا شاهد تحول در کشور باشیم

به گزارش فارس محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح امروز در سی و دومین اجلاسیه شورای عالی استانها گفت: نکات خوبی از سوی اعضا مطرح شد و مشخص شد که شوراهای شهر و شورای عالی استانها رشد خوبی در این سالهای اخیر داشته اند.

وی افزود: مسئله مهمی که باید با شما منتخبان کشور باید در میان بگذاریم بحث تحول در ساختار مدیریت کشور است زیرا این تحول ساختار منجر به تحول در کل دستاوردهای کشور پدید می آورد.

وی ادامه داد: امروز در حوزه امنیت و دفاعی کشور تحول خوبی را شاهدیم و امروز حکمرانی کشور این روزها مردمی شده است و دیگر مثل گذشته جناحی و منطقه ای نیست.

محسن رضایی گفت: ما و شمایی که میراث دار شهدا هستیم باید روز به روز کاری کنیم که جمهوری اسلامی پایبند تر به ارزش های شهدا باشیم.

وی ادامه داد: امروز نیازمند حکمرانی مردمی در حوزه فرهنگ و اقتصاد داریم و فلسفه جمهوری اسلامی را عده ای به اشتباه با فلسفه غربی ها یکی می دانند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: جمهوری اسلامی فلسفه خود را دارد زیرا آمده است تا هم اراده خداوند و هم اراده مردم را محقق کند برخلاف آنچه در غرب رخ داد و اراده خدا از اداره جامعه قطع شد.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی از طریق مردم سالاری دینی دنبال آن است که ولایت از بالاترین نقطه تا پایین ترین نقطه ساری و جاری باشد و معنویت و ارزش های الهی باید در متن جامعه باشد اما در کنار آن باید خواست مردم هم جامعه عمل پوشانده شود.هنوز متاسفانه عده ای هستند که این فلسفه را درک نکرده اند یا اگر هم درک کرده اند اعتقادی به آن ندارد.

رضایی افزود: یکی از نمونه های تحقق حکمرانی مردم در بستر ارزش های اسلامی همین فعالیت شوراها در روستاها و شهرها است. باید نگاه کنیم ببینیم که موانع برای تحقق کامل این حکمرانی چیست تا حل شود.

وی ادامه داد: حکمرانی مردمی در باور و رفتار کسانی که می آیند در برخی از مسؤولیت ها قرار میگیرند رخنه نکرده است. اینها در شعار حرفهای خوبی می زنند اما در عمل کاری نمی کنند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: شما باید بر تصمیمات استانی نظارت داشته باشید در حالی که من براساس گفته های خودتان به این رسیدم که گویا شما از حداقل حقوق خود هم بهره مند نیستید.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب صحبت از تحول کردند و باید یادمان باشد در همین حوزه شهرها و روستاها هم تحول ایجاد شود. باید مسؤولیت به شوراهای روستا و شهر واگذار شود تا شاهد تحولات گسترده تر باشیم.

رضایی افزود: اگر قرار است در کشور یک تحول اقتصادی بزرگ رخ دهد باید هم مسؤولیت ها واگذار شود و هم باید اختیارات به مدیریت های محلی واگذار شود تا اینها بتوانند نقش خود را به درستی انجام دهند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: هیچ شهر و روستایی نیست که منابع گسترده ای نداشته باشد و هیچ مردمی در هیچ شهر و روستایی وجود ندارند که صاحب یک پتانسیل ویژه نباشند و باید مسیر حرکت اینها باز شود.

وی ادامه داد: دستیابی به موفقیت با این کارهای پشت میز نشینی و فعلی محقق نمی شود و باید یک تحول گسترده در نحوه انجام کارها شکل بگیرد. 

محسن رضایی گفت: وقتی رهبر انقلاب می گویند باید به سراغ تحول برویم و حتی دست روی مسئله عدالت می گذارند یعنی ما نقص های داریم که باید برای آن اتفاق بزرگی را رقم بزنیم.

وی به ارسال بنزین در قالب حرکت کشتی های نفتکش به ونزوئلا اشاره کرد و گفت: ما در این داستان برادری را با اقتصاد ترکیب کردیم. اینگونه نبود که فقط بنزین بدهیم و پولی هم نگرفته باشیم. ما قبل از رسیدن کشتی های مان به ونزوئلا ما به ازای آن را گرفته بودیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: این کار یک کار بزرگی بود. کشتی های ما در وسط مسیر بودند که برخی در داخل کشور گفتند باید کشتی ها را برگردانیم زیرا احتمال جنگ وجود داشت اما مدیریت تحول خواه بچه های سپاه را بالا سر ناوهای آمریکایی ها فرستاد تا بدانند دست ما بسته نیست.

رضایی افزود: آمریکایی ها آمدند به ناخداهای کشتی های ما پیشنهاد و وعده پول دادند تا مسیرشان را عوض کنند اما این پیشنهادها بی شرمانه از سوی عزیزان ما مورد پذیرش قرار نگرفته و کشتی ها به ونزوئلا رسید.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین