طرح ترافیک از چه ساعتی اجرا می شود؟

گروه اجتماعی الف،   3990318006

بعد از کش و قوس های فراوان طرح ترافیک اجرا شد. پلیس ساعت اجرای طرح را ۸:۳۰ اعلام کرد اما در اطلاعیه شهرداری زمان اجرا ۸ صبح اعلام شده بود اما یکی از مدیران ارشد شهری گفت: ساعت اجرای طرح همان زمانی است که پلیس اعلام کرده است.

به گزارش فارس،  با شیوع ویروس کرونا طرح ترافیک از روزهای پایانی اسفند لغو شد اما مدیران شهری معتقد بودند که با لغو طرح ترافیک در محدوده مرکزی افزایش یافته و حتی باعث شیوع بیشتر کرونا شده است.بعد از کش و قوس های فراوان بالاخره طرح ترافیک روز گذشته به صورت آزمایشی در تهران آغاز شد.

ساعت اجرای طرح ترافیک 8 صبح

مدیریت شهری بسته پیشنهادی برای اجرای طرح ترافیک در نظر گرفت و قرار شد برای سفرهای ضروری تسهیلاتی در نظر گرفته شودو جلوی سفرهای غیرضروری هم گرفته شود.

محمد علیخانی رئیس کمسیون عمران شورای شهر تهران در این باره گفت:  در این بسته پیشنهادی که به تصویب شورای ترافیک تهران رسید؛ پیش‌بینی شده است که برای شلوغ نشدن حمل‌ونقل عمومی، برای خودروهایی که به حمل‌ونقل عمومی کمک می‌کنند، تسهیلاتی در نظر گرفته شود؛ مانند  تاکسی‌های اینترنتی که بالغ بر ۲۰۰ هزار خودرو را در بر می‌گیرند. همچنین در این طرح برای سرویس ادارت و آژانس‌های تاکسی تلفنی و سرویس‌ مدارس نیز تسهیلات رایگان برای تردد در محدوده‌ها در نظر گرفته شده است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌و‌نقل و ترافیک به سفرهای کادر درمانی نیز در محدوده طرح ترافیک اشاره کرد و گفت: کادر درمان بیمارستان‌ها نیز با ثبت در سامانه طرح ترافیک می‌توانند به صورت رایگان در محدوده طرح ترافیک تردد داشته باشند.

وی افزود: کارمندان دولت نیز پیش از ساعت ۸ می‌توانند با وسیله نقلیه شخصی رایگان وارد طرح شوند و در ساعت ۲ تا ۴ نیز از محدوده رایگان خارج شوند. در نتیجه تمام راه‌ها برای تنظیم ترافیک و عدم ایجاد مشکل و فاصله‌گذاری اجتماعی در نظر گرفته شده است.

علیخانی با تاکید بر اینکه این بسته ترافیکی با مدنظر قرار دادن کامل پروتکل‌های بهداشتی تدوین شده است، گفت: در روزهای لغو طرح ترافیک، ترافیک شدید محدوده مرکزی شهر برای مردم و بخش‌های مختلف نظیر خطوط ویژه اتوبوسرانی و پارک خودروها مشکل‌ساز شده است.

به اعتقاد این مقام مسوول، از زمانی که طرح ترافیک اجرا نشد، تنها مسافران مترو و اتوبوس با کاهش مواجه شدند، ولی فاصله‌گذاری اجتماعی در سایر بخش‌ها و نقاط دیگر مانند فروشگاه‌ها و مراکز تجاری داخل محدوده دیگر معنایی ندارد و این موضوع بیشتر بر شلوغی‌ها دامن زده است.

ساعت اجرای طرح ترافیک 8:30 است

با توجه به اینکه در بسته پیشنهادی ساعت اجرای طرح ترافیک 8 اعلام شده بود اما پلیس ساعت اجرای طرح ترافیک را 8:30 اعلام کرد.

سردار محمدرضا مهماندار، رییس پلیس راهور تهران بزرگ در این باره  گفت: با هماهنگی‌های انجام شده میان شورای ترافیک شهر تهران و ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم بر آن شد تا دو طرح ترافیکی که اجرای آن در پایتخت متوقف شده بود، دوباره و از روز، شنبه ۱۷ خردادماه اجرایی شد.

تشریح نحوه خروج از طرح

وی درباره شیوه اجرای طرح و تغییرات رخ‌داده در آن نیز گفت: فعلا و به طور موقت بنا شد تا هر دو طرح ترافیکی به جای ساعت ۶:۳۰ از ساعت ۸:۳۰ صبح آغاز شود و در ساعت ۱۶ نیز به پایان برسد. به این ترتیب افراد می‌توانند همچنان برای رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی با خودروی شخصی وارد این محدوده شوند. همچنین برای رعایت حال کارمندان وافرادی که ساعت کارشان زودتر به پایان می‌رسد، امکان خروج از طرح ترافیک برای افرادی که قبلا وارد این محدوده شده‌اند، از ساعت ۱۴ و برای یک بار ممکن است.

 

رییس پلیس راهور تهران بزرگ با بیان این که تغییری در محدوده اجرای طرح ترافیک و کاهش آلودگی هوا (زوج و فرد سابق) اعمال نشده است، گفت: طبیعی است که ورود خودروهای غیرمجاز در ساعت اجرای طرح مشمول جریمه خواهد شد.

تاکید دوباره شهرداری بر اجرای طرح در ساعت 8

با وجود اینکه پلیس در ساعت ابتدایی روز گذشته ساعت اجرای طرح ترافیک را 8:30 اعلام کرد اما در عصر همان روز شهرداری دوباره ساعت اجرای طرح را 8 صبح اعلام کرد.

شهرداری تهران  اعلام کرد: طبق مصوبه شورای ترافیک شهر تهران و بنابر اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا و پیروز حناچی شهردار تهران، از آنجا که زمان کار اداره ها از ۷ تا ۱۴ است طرح ترافیک و طرح محدوده آلودگی هوا از ساعت ۸ تا ۱۶  اجرا می‌شود، همچنین بعد از ساعت ۱۴ خروج از محدوده‌های ترافیکی بلامانع است.

پنجشنبه‌ها هم طرح آلودگی هوا از ساعت ۸ صبح تا ۱۳ اجرا می‌شود و در صورت تردد از سهمیه تردد رایگان فصلی کسر خواهد شد.

ساکنان محدوده‌های ترافیکی نیز طبق روال در صورت تأیید اطلاعات ملک خود می‌توانند تا قبل از ساعت ۹ صبح یک‌بار خروج و بعد از ساعت ۱۶ بعدازظهر یک‌بار ورود رایگان به محدوده محل سکونت خود داشته باشند.

امسال برای ورود به محدوده‌ها باید پس از شارژ حساب شهروندی به میزان کافی، اقدام به رزرو طرح مورد نظر شود. در مورد محدوده طرح آلودگی هوا پس از اتمام سهمیه مجاز فصلی نیز باید در حساب کاربری، رزرو انجام شود.

هر خودرو با پلاک تهران به شرط ثبت نام در سایت «تهران من» و افزودن خودرو در حساب کاربری تهران من، ۲۰ روز در هر فصل مجاز به تردد رایگان در محدوده کنترل آلودگی هوا (زوج یا فرد سابق) است. این مزیت نیز برای خودروهای پلاک شهرستان تا ۱۵ روز برای هر فصل برقرار است. اما برای روزهای بیشتر از سهمیه مجاز هر فصل، تعرفه به صورت نیم بها (نصف هزینه ورود به محدوده طرح ترافیک) محاسبه می‌شود.

یکی از مدیران ارشد: ساعت اجرای طرح همان ساعتی است که پلیس اعلام کرده است

بعد از این اطلاعیه شهرداری تهران به سراغ یکی از مدیران ارشد شهرداری تهران رفتیم. وی در این باره به خبرنگار فارس گفت: ساعت اجرای طرح ترافیک8:30 صبح است و پلیس هم این موضوع را اعلام کرده است.

وی در پاسخ به این پرسش که شهرداری در اطلاعیه خود ساعت اجرای طرح را 8 صبح اعلام کرده است،گفت: آنها اشتباه اعلام کردند و ساعت 8:30 طرح آغاز می شود.

این مدیر ارشد شهرداری تهران گفت: امروز اتوبوس و واگن اضافه کردیم و خیلی مشکلی نبود و ازدحام جمعیت نداشتیم.

مدیران شهری تاکید دارند برای اجرای طرح مجوزهای لازم اخذ شده است. ناهید خداکرمی در خصوص اجرای طرح ترافیک به فارس گفت: طرح اجرا شد و برای این کار تمامی مراحل قانونی طی شده است و ستاد کرونا و شورای عالی ترافیک مجوز این کار را صادرکرده اند.

وی در خصوص شلوغی مترو و اتوبوس گفت: ما تابع سیاست های ستاد کرونا هستیم و آنها تصمیم گیران اصلی هستند. در حال حاضر آنها تصمیم به اجرای طرح گرفته اند و ما تبعیت می کنیم.

این عضو شورای شهر تهران به بازگشایی تمام صنف ها اشاره کرد و گفت:لغو طرح ترافیک باعث ترافیک شدید در محدوده مرکزی شده بود و همچنین میزان سفرهای غیرضروری افزایش یافته بود.

وی در پاسخ به این پرسش که برخی شهروندان هنوز در مترو از ماسک استفاده نمی کنند، گفت:  از شهروندان درخواست می کنیم به موارد بهداشتی توجه کرده و حتما از ماسک استفاده کنند. البته تعداد زیادی از مردم از ماسک استفاده می کنند.

بر اساس این گزارش، طرح ترافیک از روز گذشته در تهران اجرایی شد البته به گفته مدیران شهری مشکل خاصی ایجاد نشد اما در ساعت اجرای طرح شهروندان دچار ابهام شده بودند اما درنهایت  اعلام شد که ساعت اجرای طرح 8:30 است. البته نباید از این نکته هم غافل شد که وزارت بهداشت فعلا به اجرای طرح ترافیک چراغ سبز نشان داده است اما وزیر بهداشت اعلام کرد در صورتی که میزان مسافران زیاد شود حتما در تصمیم گیری تجدید  نظر خواهد شد چرا که سلامت شهروندان بسیار مهم است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین