امروز تهرانی‌ها سورپرایز شدند!

فرزانه زنگیان،   3990306120 ۳۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۴ تکراری یا غیرقابل انتشار
امروز تهرانی‌ها سورپرایز شدند!

ظاهرا مسئولان محترم تصمیم گرفته اند هر روز صبح که شهروندان تهرانی برای آغاز فعالیت روزانه و کسب و کار از منزل خارج می شوند به آنها با سورپرایزهای رنگارنگ و متفاوت شوک بدهند تا زندگی از کسالت ایام مهمانی کووید ۱۹ بیرون بیاید و زندگی شهروندان دچار روزمرگی نشود!

امروز، اول صبح هم چشم مان به جمال افزایش نرخ تاکسی های خطی زرد و ون های مسافر کش درون شهری تهران روشن شد وبا شور و شعف، عیدی شورای شهر و مسئولان تاکسیرانی را دریافت کرده و حدود ۲۵% افزایش کرایه تاکسی را پرداختیم.

جالب تر از آن مسئلۀ دونرخی شدن قیمت ها است که به نسبت ۳ یا ۴ مسافر تاکسی های خطی متفاوت خواهد بود. یعنی بدون اینکه ما متوجه شویم کووید ۱۹ با ما وداع گفته و تاکسی ها اجازه دارند ۴ مسافر هم سوار کنند و مسئلۀ فاصلۀ اجتماعی هم حل شده و موضوع از سوی مسئولان به رسمیت شناخته می شود ! 

برای مثال تاکسی زرد مبدا پونک و مقصد ونک که تا روز شنبه ۳ مرداد برای ۳ مسافر نفری ۵ هزار تومان دریافت می کرد امروز نفری ۶/۷۰۰ برای ۳ مسافر و ۵/۳۰۰ برای ۴ مسافر دریافت می کند.

ظاهرا این افزایش کرایه در بیشتر نقاط شهر تهران اعمال شده و یا در حال اجراست. این در حالی است که در اسفند ماه سال گذشته شاهد افزایش نرخ کرایه تاکسی زرد خطی و ون در تهران بوده ایم. قبلا نیز علیرضا قنادان  مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران در این باره گفته بود: «هنوز تکلیف افزایش نرخ ۲۵ درصدی کرایه تاکسی مشخص نیست و در بلاتکلیفی است. 

با وجود اینکه اعضای شورای شهر ۱۱ درصد به نرخ کرایه تاکسی در سال ۹۸ اضافه کردند و اگر ۲۵ درصد هم در سال جاری به نرخ‌ها اضافه شود در واقع نرخ کرایه تاکسی در سال ۹۹، ۳۶ درصد افزایش می‌یابد. »

پس احتمالا امروز روز تحقق وعده هاست ! چون ظاهرا تکلیف افزایش ۲۵ درصدی کرایه تاکسی مشخص شده و شهروندان تهرانی باید ۳۶% افزایش قیمت کرایه نسبت به چندماه قبل را بپردازند.

اعلام، اعمال و اجرای چراغ خاموش افزایش کرایه تاکسی های خطی شهر تهران، مسلما  بر مبلغ کرایه تاکسی های اینترنتی و مسافرکش های آزاد درون شهری تاثیر گذاشته و شهروندان تهرانی در آن حوزه ها نیز با افزایش بها روبرو خواهند بود.

سوال این است که در حالی که با همان قیمت قبلی و با توجه به شرایط موجود تعداد مسافران تاکسی به حداقل رسیده و از حجم مسافران به شدت کاسته شده است آیا این افزایش قیمت کمکی به رانندگان خواهد کرد و تعداد مسافران کمتر از این نخواهد شد؟ امروز صبح درپایانۀ مسافربری ونک به پونک راننده محترم تاکسی به مسافران می گفت: شما سوار بشوید و شش هزار تومان بدهید، هفتصد تومان بقیه را نمی خواهم، چون با این وضع مجبورم خالی برگردم !

و سوال دیگر این که هنوز جوهر افزایش اندک حقوق کارمندان خشک نشده ، مسئولان محترم باید در تلاشی قابل تحسین چاله های جدیدی برای آن حفر کنند ؟

نکتۀ قابل توجه دیگر اینکه در تماس های که مردم باشماره ۱۸۸۸ ( سامانۀ شهرداری تهران) داشته اند کارشناسان این سامانه گفته اند این افزایش قیمت مصوب شده و قرار بوده اجرا شود، اما هنوز جدول چگونگی افزایش قیمت اعلام نشده است و اگر راننده ای امروز پول اضافه ای دریافت کرده شمارۀ پلاکش را به ما اعلام کنید ، در حالی که رانندگان محترم می گویند افزایش قیمت ها از دیروز به ما اطلاع داده شده است !

الان با اجازه تان بروم شمارۀ پلاک های تاکسی های خطی شهر را جمع آوری کرده و به سامانه شهرداری تهران اعلام کنم . خدا را چه دیدید شاید فرجی حاصل شد !

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۴۶۰۰۷۰۱۶:۳۶:۳۱ ۱۳۹۹/۳/۶
نمیدونم چه داستانیه قیمت همه چی سر به فلک میشه همه لال میشوند فقط به محض اینکه کرایه تاکسی و غیره افزایش پیدا میکنه ندای هَلْ مِنْ ناصِرٍ یَنْصُرُنی همه به گوش فلک میرسه. بابا خودتونو اصلاح کنید
ناشناس۱۴۶۰۴۰۶۲۰:۴۵:۱۹ ۱۳۹۹/۳/۶
کرایه تاکسی و هزینه رفت و آمد در کلانشهری مثل تهران بشدت روی بقیه قیمت ها تاثیر میگذاره پس خیلی مهمه
ناشناس۱۴۶۰۵۸۱۰۰:۰۰:۳۵ ۱۳۹۹/۳/۷
وقتی به بزن و برقص رای میدی نمیتونی دنبال عدالت باشی ____ وقتی خرزل میکاری نمیتونی گُل بچینی تهرونیا حقه‌شونه
ناشناس۱۴۶۰۷۳۶۰۳:۵۰:۰۶ ۱۳۹۹/۳/۷
الان اگر به رئیسی رای داده بودید همه چی ارزون شده بود.
ناشناس۱۴۶۰۰۸۱۱۶:۴۷:۰۰ ۱۳۹۹/۳/۶
شما نگران نباشید مردم اول عصبانی میشن یه چند روز بگذره فقط غر میزنن بعد یه ماه همه چی عادی میشه
قیمت۱۴۶۰۰۸۹۱۶:۵۳:۳۷ ۱۳۹۹/۳/۶
باید یکم منصف باشین اولا گیر دادین کرایه تاکسی که ۳۰ درصد گرون شده اما گیر نمیدین گونی برنج که پایه غذای مردم هست دو برابر شده شما اینو در نظر نمیگیرید درسته تاکسی سهمیه سوخت میگیره اما همون سهمیه قیمتش از ۱۰۰۰ تومن شده ۱۵۰۰ یعنی پنجاه درصد افزایش بعد آیا قیمت بیمه امسال-هزینه زندگی راننده تاکسی و لوازم یدکی افزایش پیدا نکرده؟؟؟ کمک فنر پراید از ۱۳۰ تومن خرداد پارسال رسیدن به ۲۵۰ هزار تومن بدون دستمزد.. لاستیک ایرانی پارسال با ۵۰۰ تومن میشد بگیری البته ارزونترین مدلش الان تو دو ماه از عید تا الان شده ۷۵۰ تومن بجای آسمون ریسمون بافتن درباره گرون شدن کرایه درد مملکت دوا‌ کنید سکه تو یک هفته نشه هفت تومن دلار نشن ۱۷۰۰۰ تومن برنج از ۸۰ نشه ۱۵۰ چرا باید هر هشت سال یک بار مردم به خاک سیاه بیفتن ..
م۱۴۶۰۰۹۰۱۶:۵۳:۴۲ ۱۳۹۹/۳/۶
سورپرایز؟؟!!عادی شده دیگه
ناشناس۱۴۶۰۰۹۸۱۶:۵۷:۴۶ ۱۳۹۹/۳/۶
کجای دنیا ناگهان ۲۵ درصد قیمت کالا یا خدمات اساسی و اصلی جامعه را افزایش می دهند ؟ با توجه به مشکلات روحی و معیشتی مردم آیا نمیتوان چشم به برنامه ریزی های صحیح تری از جانب دولتمردان داشت ؟
ناشناس۱۴۶۱۳۶۴۱۳:۳۸:۵۳ ۱۳۹۹/۳/۷
نه نمیتوان چشم داشت. الکی دنبال خبر خوب نباش.
ناشناس۱۴۶۰۱۰۳۱۷:۰۵:۱۰ ۱۳۹۹/۳/۶
سورپرایز فارسیش چی میشه خبرنگار؟ خجالت هم خوبه.
ب۱۴۶۰۸۷۵۰۸:۴۳:۱۹ ۱۳۹۹/۳/۷
شگفتانه! تا حالا استفاده کردي از اين کلمه؟
علی۱۴۶۰۱۱۴۱۷:۱۲:۲۹ ۱۳۹۹/۳/۶
همین تصمیم گیری های اشتباه مشکلات مردم را بیشتر کرده و منجر به نارضایتی عمومی میشه. دولت از راه های دیگر می تونه به رانندگان تاکسی کمک کنه. مثلا با امتیاز پایین آوردن نرخ قطعات برای آنها . این افزایش قیمت دردسرهای رانندگان را هم دوچندان میکنه
ناشناس۱۴۶۰۱۲۳۱۷:۱۴:۲۹ ۱۳۹۹/۳/۶
شما تهرانی ها دنیارو هم بخورین سیر نمی شین
ناشناس۱۴۶۰۴۹۶۲۲:۳۱:۴۷ ۱۳۹۹/۳/۶
چقدر ربط داشت. بعضی ها حرص دارند انگار
ناشناس۱۴۶۱۱۶۹۱۱:۵۰:۰۵ ۱۳۹۹/۳/۷
مغزها رو باید شست
علی۱۴۶۰۱۳۲۱۷:۲۸:۳۰ ۱۳۹۹/۳/۶
چرا نمی‌خواهید بپذیرید که اقتصاد رو هواست. قیمت دلار و طلا و مسکن و خودرو و حبوبات و لبنیات و لباس و ..ببینید بعد قضاوت کنید. ما خیلی وقته هر روز سورپرایز شدیم
ناشناس۱۴۶۰۲۲۴۱۸:۱۵:۰۱ ۱۳۹۹/۳/۶
يكبار براي هميشه در اين كشور بايد بجاي افزايش حقوق دنبال كاهش قيمتها رفت اين يك فريب بزرگ به قيمت فقر عموم مردم است كه حقوقها را افزايش ميدهند و مردم ساده لوح باور ميكنند چه اشكالي دارد امسال دولت بجاي افزايش قيمت بيست درصدي حقوقها ١٥ درصد قیمتها را كاهش دهد والله امتحان كنيد ٤٢ سال است راه افزايش را دنبال كرده ايد دو - سه سال هم سياست كاهش قيمتها را دنبال كنيد . البته اگر فكر عموم مردم هستيد .
ناشناس۱۴۶۰۲۹۴۱۸:۵۹:۱۸ ۱۳۹۹/۳/۶
۵۳۰۰ ببخشید ۳۰۰ تومان پول خرد از کجا بیاورید من دو سال صد تومانی ندیدیم و استفاده نکردم
ناشناس۱۴۶۰۳۲۴۱۹:۱۵:۴۵ ۱۳۹۹/۳/۶
جهش تولید که خیلی سخته اما جهش خدمات عالیه
ناشناس۱۴۶۰۳۳۹۱۹:۳۱:۱۵ ۱۳۹۹/۳/۶
باز هم میان راست راست تو چشم مردم نیگاه میکنن و میگن : گزارشهایی به ما رسیده مبنی بر اینکه عده‌ای خودسرانه ۹۵٪ به کرایه‌هاشون افزودن!!!! .. این‌تخلف هست و شهروندان اگه شکایت دارن به ما بگن ما شدیداً برخورد میکنیم!!!!!! _________ بعضیها..درس میدن
رضا۱۴۶۰۳۴۸۱۹:۳۸:۵۷ ۱۳۹۹/۳/۶
جالب اینجاست که نرخ تورم رسمی 42 درصد هست، حقوق کارمندان و بازنشستگان 15 درصد افزایش پیدا میکنه و کرایه تاکسی ها 33 درصد. مشخص نیست این افزایش ها چه مبنای علمی داره. بنظر میرسه هردمبیلی باشه تا مبنای علمی و منطقی ..
ناشناس۱۴۶۰۶۵۱۰۱:۰۱:۴۲ ۱۳۹۹/۳/۷
بجاي افزايش حقوقها عموم مردم خواهان كاهش قيمتها شوند
مصی۱۴۶۰۳۹۰۲۰:۲۳:۳۹ ۱۳۹۹/۳/۶
تو اقتصاد سر و گردن با هم باید رشد کنه. نمیشه همه چی گرون بشه کرایه تاکسی گرون نشه که! هر چند ما از عصبانیت بخوایم به زمین و زمان هم ناسزا بدیم
سعید۱۴۶۰۴۳۶۲۱:۲۴:۰۲ ۱۳۹۹/۳/۶
گناه راننده تاکسی چیه که هزینه هاش چند برابر شده ولی کرایه فقط ۲۵درصد بالا رفته؟ ی خورده انصاف داشته باشید این چند وقته هم که همه دارن از وسیله شخصی استفاده میکنن درآمد تاکسیا کم شده. افزایش حقوق از اول سال اعمال میشه ولی نرخ تاکسی بعد دو ماه
ناشناس۱۴۶۱۸۰۵۱۸:۳۰:۴۲ ۱۳۹۹/۳/۷
شما دربست برو. دربست 200ت..
ناشناس۱۴۶۰۴۴۰۲۱:۲۸:۲۱ ۱۳۹۹/۳/۶
کارگر و کارمند ۱۵ درصد افزایش ولی بقیه چیزها از ۲۵ به بالا! الان ماست دوبار پارسال هربار ۱۶ درصد بالا برد یکبار اول سال ۱۶ درصد تا آخر سالم باز بالا میبره
ناشناس۱۴۶۰۵۰۴۲۲:۴۱:۳۰ ۱۳۹۹/۳/۶
راننده تاکسی قشر مظلومیه که نویسنده چماقش را برایشان بلند کرده تورم واویلا می‌سازند طبیعی است که نرخ خدمات بالا برود
پدرام۱۴۶۰۵۰۶۲۲:۴۶:۰۰ ۱۳۹۹/۳/۶
مردم ما واقعا حقشونه توی دنیا بابت ۰/۵درصد تورم همه صدایشان در میاید در اینجا ، دولت و مسئولین ، .. تورمی که سالانه به چهل پنجاه در صد و تا سیصد درصد در میاورد و ما مردم ناراحتی مان را با جوک خالی می کنیم !
ناشناس۱۴۶۰۸۸۲۰۸:۵۱:۰۵ ۱۳۹۹/۳/۷
شاید ما تنها ملتی هستیم که از بدبختی های خود جوک می سازیم.
حمیدرضا۱۴۶۰۵۷۷۲۳:۵۶:۲۶ ۱۳۹۹/۳/۶
با این قیمتهای امروز بنظرم تاکسی اینترنتی بصرفه تره
ناشناس۱۴۶۰۹۱۰۰۹:۲۰:۵۳ ۱۳۹۹/۳/۷
برادرعزیز. نرخ تاکسی اینترنتی هم غوغا شده. کنترل بفرما
ناشناس۱۴۶۰۶۷۵۰۱:۳۰:۴۷ ۱۳۹۹/۳/۷
زنده باد خر باید به اصل خودمون برگردیم و از مظاهر مادی دوری کنیم و مثل پدرانمان به دوران خر سواری برگردیم
ناشناس۱۴۶۰۶۹۷۰۲:۰۳:۵۹ ۱۳۹۹/۳/۷
حقوق من 800000 هزار تومان افزایش یافته اگر هزینه سفر شهری راپنج در صد حساب کنیم و در ماه 50 سفر با تاکسی داشته باشم باید روزی 400 تومان اضافه شود
روحانی۱۴۶۰۷۱۶۰۲:۴۷:۱۴ ۱۳۹۹/۳/۷
اگه مجلس انقلابی جدید,رییس جمهور رو استیضاح کنه همه چی خوب میشه.
ناشناس۱۴۶۰۷۲۳۰۳:۰۸:۴۸ ۱۳۹۹/۳/۷
بهتر نیست از واژه شگفت زده به جای سوپرایز استفاده کنیم! فارسی را پاس بداریم!
ناشناس۱۴۶۰۸۴۷۰۸:۱۱:۰۳ ۱۳۹۹/۳/۷
25درصد گرون میکنن اگر خیلی اعتراض کنید میشه20درصد همه هم خوشحال میشن.
صالح کعب۱۴۶۱۶۴۳۱۶:۳۱:۰۸ ۱۳۹۹/۳/۷
هر بلای بر سر ایرا میاد والله همش از این طهرانیهاست
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  9. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  10. انتقام از پوتین؟

  11. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  12. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  13. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  14. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  15. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  16. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  17. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  18. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  19. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  20. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  21. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  22. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  23. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  24. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  25. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

آخرین عناوین