بده‌بستان‌‌‌های پشت پرده برای یارگیری در مجلس آینده/ روایت تاجیک از تلاش برای حذف خاتمی/ انتقادات تند قوچانی از عارف و محمود صادقی با حمایت از روحانی

گروه سیاسی الف،   3990215139 ۱۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار مهمی در رسانه ها در حوزه های مختلف منتشر می شود. بعضاً این اخبار توسط خبرگزاری ها و رسانه ها مورد توجه قرار می گیرد و تحلیل می شود اما ممکن است برخی از اخبار چندان دیده نشود. الف در نظر دارد بسته خبری ویژه ای را منتشر نماید که اخبار مهم آن روز به صورت خلاصه جمع آوری شده و مخاطبان می توانند برای اطلاع کامل تر درباره آن موضوع به اصل خبر مراجعه کنند.

بده‌بستان‌‌‌های پشت پرده برای یارگیری در مجلس آینده/ روایت تاجیک از تلاش برای حذف خاتمی/ انتقادات تند قوچانی از عارف و محمود صادقی با حمایت از روحانی

آخرین آمار کرونا در ایران

کیانوش جهانپور،سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۲۲۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد.

وی گفت: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۹۸۶۴۷ نفر رسید.

به گفته جهانپور، متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۷۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند. مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۲۷۷ نفر رسید.

وی گفت: خوشبختانه تا کنون ۷۹۳۹۷ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند.

بیشتر بخوانید:

آمار ابتلا و فوتی‌های جدید کرونا در کشور افزایش یافت

شروع پیک کرونا در ۱۵ استان کشور + جدول

***

کرونا و الکل برای کشتن مردم در ایران رقابت می‌کنند/ تهران صدرنشین تلفات

اعتماد آنلاین نوشت: بیش از چهار هزار ایرانی از اول اسفندماه سال 98 تا ششم اردیبهشت‌ماه سال 99 جان‌شان را از دست دادند. اشتباه نکنید، علت مرگ این افراد نه کرونا بوده و نه تصادف جاده‌ای؛ این افراد جان خود را به خاطر استفاده از الکل متانول از دست دادند، الکل غیراستانداردی که در ماه‌های اخیر در رقابت با کرونا به جان مردم کشور افتاده است.

آمار اعلام‌شده از سوی سازمان پزشکی قانونی در 19 فروردین‌ماه امسال نزدیک به 800 نفر بود و به سرعت این رقم افزایش پیدا کرد. آن هم در حالی که کل آمار تلفات ناشی از مصرف الکل در مدت مشابه سال قبل (اسفند 97 و فروردین 98) در کشور 66 نفر بوده است... بیشترین تعداد ارجاعات نیز مربوط به استان تهران با 192 مورد بوده است. همچنین سن درگذشتگان ناشی از مسمومیت با الکل در دوماهه اخیر بین 14 تا 78 سال بوده است.

***

گزارش تخلف تحصیلی حسین فریدون در مجلس قرائت شد

سیدحمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز(دوشنبه، 15 اردیبهشت 99) پارلمان متن کامل گزارش این کمیسیون درباره تخلفات تحصیلی حسین فریدون، برادر حجت‌الاسلام روحانی رئیس‌جمهور را قرائت کرد.

براساس این گزارش، جمع زیادی از نمایندگان مجلس خواستار اِعمال ماده 234 آیین‌نامه داخلی مجلس برای این گزارش شده‌اند که طبق این ماده، تخلفات و متن کامل گزارش برای بررسی‌های بیشتر به قوه‌قضائیه ارسال می‌شود.

بیشتر بخوانید:

 تخلفات تحصیلی حسین فریدون در جلسه علنی قرائت شد

***

افطاری به قصد یارگیری

صبح نو نوشت: یکی دو روزی می‌شود که انتشار یک خبر و واکنش‌ها به آن، فضای رسانه‌ها را درگیر خود کرده است؛ خبری که بنا بر جزئیات آن قرار است یکی از نمایندگان منتخب مجلس یازدهم، دیگر منتخبان منطقه «زاگرس» [کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال‌وبختیاری، لرستان، خوزستان، کرمانشاه، اصفهان و مرکزی] را به یک نشست هم‌اندیشی برای راه‌اندازی فراکسیون زاگرس‌نشینان دعوت کند. آنگونه که برخی منابع آگاه گفته‌اند این مهمانی به دعوت یکی از منتخبان مجلس یازدهم که درصدد تشکیل فراکسیون زاگرس‌نشینان است، انجام شده. درخصوص این نماینده منتخب همچنین آمده است که وی حاشیه‌‌‌های زیادی برای تایید صلاحیتش در انتخابات مجلس یازدهم داشت.

وی در ایام تبلیغات انتخاباتی هم تبلیغات پرحاشیه‌‌ای انجام داد که واکنش‌‌‌های فراوانی را به دنبال داشت... فشار افکار عمومی باعث شد تا متولیان افطاری اعیانی، محل برگزاری نشست را از هتل اسپیناس به جای دیگری منتقل کنند... اینکه برخی افراد با سابقه شبهه‌ناک اقتصادی و با در اختیارداشتن شبکه تو در توی حامی-پیرو در دستگاه‌ها و سازمان‌‌‌های مختلف، در آستانه آغاز به کار مجلس یازدهم آمده‌اند و به بهانه مراسم افطاری، مترصد بده‌بستان‌‌‌های پشت پرده برای یارگیری در مجلس آینده هستند، اصلا کار درستی به نظر نمی‌رسد. 

***

 دولت هیچ نظری در مورد انتخاب رئیس مجلس ندارد

علی ربیعی، سخنگوی دولت در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: در مورد انتخاب رئیس مجلس یازدهم و شائبه دخالت دولت در این زمینه، گفت: حساسیت دولت این است که ان‌شاالله مجلس پویایی برای حل مشکلات باشد و دولت هیچ نظری در مورد انتخاب اعضای هیأت رئیسه و اعضای کمیسیون ها ندارند. من دخالت دولت در انتخاب ریاست مجلس را تکذیب می‌کنم. دولت هیچ دخالتی در امور سایر قوا ندارد. دخالت در امور دیگر قوا شکاف در قوا را به مردم القا می‌کند.

وی با توجه به اینکه برخی از دخالت یکی از معاونان رئیس جمهور در عرصه انتخاب هیات رئیس مجلس نیز اظهار داشت: اگر نماینده ای این خبر را اعلام کرده بگوید کدام معاون رئیس جمهور برای چه فردی تلاش می‌کند تا مشخص شود. ما هیچ دخالتی در امور سایر قوا نداریم.

بیشتر بخوانید:

ربیعی: ۶۳ درصد تهرانی‌ها پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کردند/ در مورد خروج ایران از برجام  تصمیم‌گیری نشده است

***

تکذیب شرط و شروط در جلسه وحدت مجلس

سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی، منتخب مردم تبریز در خصوص انتشار 8 مصوبه از جلسه{برخی منتخبان مجلس یازدهم} از سوی برخی رسانه‎ها که در آن اشاراتی به تشکیل هیات‌رئیسه مجلس، رقابت میان افراد و... شده بود، گفت: ما چنین مصوبه‌ای در جلسه نداشتیم، گزارش جلسه را من نوشته‌ام و اساسا چنین موضوعاتی مورد تصویب حاضران قرار نگرفته است.

میرتاج‌الدینی تصریح کرد: جلسه هفته گذشته جلسه همفکری و وحدت بود و منتخبان نظرات خود را بیان کردند، البته عمده موضوع جلسه نیروهای انقلاب، کارآمدی مجلس یازدهم و ارائه راهکارها برای انتخاب هیات‌رئیسه مجلس و کمیسیون‌ها بود که بررسی فرآیند انتخاب آن به جلسه دیگری موکول شد.

ایلنا هم نوشت: بیشترین مدعیان ریاست مجلس را در این دوره از مجلس شاهد هستیم، به گونه‌ای که مجلس را می‌توان به پنج طیف مختلف درون جریان اصولگرایی تقسیم کرد که جبهه پایداری با افراد شاخصی چون مرتضی آقاتهرانی ... جریان نو‌اصولگرایی با قالیباف؛ جریان سنتی اصولگرا با افرادی همچون میرسلیم؛ اصولگرایان مستقل با چهره‌هایی مثل حاجی‌بابایی و احمدی‌نژادی‌ها با افرادی همچون نیکزاد وزیر مسکن و شهرسازی دولت دهم در آن وجود دارند و به نظر می‌رسد که هر کدام با ابزارها و پتانسیل‌های خودشان برای تصاحب صندلی پارلمان خیز برداشته‌اند.

اکنون باید دید قالیباف چه واکنشی به شروط هشت‌گانه اصولگرایان که در پایان هفته گذشته برای تشکیل هیئت رئیسه و کمیسیون‌های تخصصی مجلس یازدهم تصمیم‌گیری شده خواهد داشت، یکی از شروط تاکید می‌کند: « شرط کاندیداتوری برای ریاست مجلس آن باشد که فرد مورد نظر، خود را کاندیدای ریاست جمهوری سال ١٤٠٠ اعلام نکند».

به نظر می‌رسد که این شرط را متخص قالیباف گذاشته باشند؛ چراکه پیش از این جلسه و در فروردین‌ماه جوانان اصولگرای مجلس یازدهم در جلسه‌ای تحت عنوان «برنامه‌ریزی برای جهش تولید» و «تشکیل مجلس در تراز گام دوم انقلاب» که با حضور زاکانی و قالیباف برگزار شد، بر این موضوع اصرار ورزیدند.

ناصر ایمانی فعال سیاسی اصول‌گرا در گفتگو با فرارو با تاکید بر اینکه جلسات برگزار شده توسط منتخبان اصول‌گرا به هیچ وجه برای این نبوده که صندلی‌های مهم مجلس را مشخص کنند، گفت: این موضوع که یک جمع چند نفره بنشیند و تصمیم بگیرد که چه کسی رئیس شود، چه کسی نائب رئیس و... و این امر نیز به تمامی نمایندگان ابلاغ شود، به هیچ عنوان چنین موضوعی نمی‌تواند عملیاتی شود، چرا که ممکن است برخی‌ها برای خود تصمیماتی بگیرند که دیگران نتوانند آن‌ها را از اجرای این تصمیم منصرف کنند، بنابراین در حال حاضر نمی‌توان در این باره سخنی گفت. 

این فعال سیاسی اصول‌گرا بیان داشت: این که مطرح شده جبهه پایداری برای ریاست آقای قالیباف بر مجلس شرط کرده که او دیگر در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده نامزد نشود، مسئله بدی نیست، نمایندگان به عنوان منتخبان مردم می‌توانند چنین شروطی را تعیین کنند، بنابراین سایر نمایندگان نیز می‌توانند در این زمینه شروطی را اعلام کنند.

***

توافق مدیران دولت نهم و دهم بر سر ریاست پارلمان یازدهم

شمس‌الدین حسینی، منتخب مردم تنکابن، رامسر و عباس‌آباد در مجلس یازدهم با بیان اینکه قطعاً من کاندیدای ریاست مجلس خواهم شد، گفت: از آنجایی که اولویت و مطالبه اصلی مردم، مشکلات اقتصادی است و تعدادی از منتخبان تأکید داشتند که باید به مسائل اقتصادی مردم بپردازیم، من کاندیدا خواهم شد چون فکر می‌کنم مجلس باید با اولویت و نگاه اقتصادی اداره و مدیریت شود. 

وی افزود: الآن هیچ شخصی رسماً کاندیدا نیست و کاندیداتوری باید در صحن صورت بگیرد؛ هر ۲۷۶ نماینده می‌توانند در صحن کاندیدا شوند و شانس خود را برای خدمت و مسئولیت بیشتر بیازمایند.

منتخب مردم تنکابن، رامسر و عباس‌آباد در مجلس یازدهم اضافه کرد: مجلس رئیس از پیش تعیین شده ندارد و هیچ گروهی بیرون از صحن نمی‌تواند برای مجلس تصمیم بگیرد؛ اینکه گروهی فکر کنند از قبل می‌توانند کسی را به عنوان رئیس یا هیأت رئیسه یا رؤسای کمیسیون‌ها القا کنند، خلاف قانون اساسی و مشی پارلمانی و مردم‌سالاری است.

***

انتقاد تند تاجیک از حزب کارگزاران

محمدرضا تاجيك، تئوريسن اصلاح طلب گفت و گويي با شرق داشته كه در ادامه بخش هايي از آن آمده است: 

* بسياري از اصلاح‌طلبان امروز را در «هيچ‌کجا» و «هرکجا»ي نظري و عملي مي‌بينيم. اينان اصلاح‌طلبي را دقيقا در همان موقف و موضعي تعريف مي‌کنند که قدرت و منفعتشان اقتضا مي‌کند. اين عده براي رسيدن به قدرت آرام و قرار ندارند. کک قدرت افتاده توي تن و جانشان و آرامش و قرار را از آنان ربوده است. اينان تابعان قدرت‌اند؛ بنابراین هرکجا قدرت هست، آنان نيز هستند. 

*در ميان برخي از مناديان اصلاح‌طلبي شاهد تمايل و گرايشي فزاينده به‌سوي نوعي انسداد و تصلب و انجماد گفتماني هستيم... اينان می‌کوشند به‌دور گفتمان اصلاح‌طلبي هاله‌اي قدسي بکشند، آن را اخته کنند و آن را پاياني بدانند بر توالي و تکثر گفتمان‌ها. 

* اين تأملات ژرف بر آنان واضح و مبرهن کرده که تا وقتي که خاتمي هست، امکان جهيدن بر پشت مرکب و تاختن به‌ سوي کاخ قدرت وجود ندارد. پس بايد به ‌نام واسازي و بازسازي جريان اصلاحات، بازي «اصلاحات، بدون خاتمي» را راه و جا انداخت. 

* امروز حذف خاتمي، تسطيح و هموار‌کننده مسير برخي شبه‌اصلاح‌طلبان به ‌سوي دروازه‌هاي قدرت است. اينها داستان‌هاي عاشقانه ايراني زياد خوانده و شنيده‌اند و بر اين باور شده‌اند که براي رسيدن به معشوق بايد دست به معامله‌اي بزرگ زد و قرباني‌ها تقديم کرد و وفاداري را به اثبات رساند. 

* امروز خاتمي (نه به‌مثابه يک شخص، بلکه به‌عنوان يک نماد) همان «دال اعظم» جريان اصلاح‌طلبي است که ساير دال‌هاي تهي و شناور از او معنا مي‌گيرند.

رو به «مردم»، پشت به «قدرت»؟

اعتماد نوشت: فارغ از نگاه‌ توسعه‌محور كارگزاراني‌ها يا رويكرد دموكراسي‌خواهانه باقي اصلاح‌طلبان كه تفاوت‌نظر در اولويت‌بندي‌ها را نشان مي‌دهند، «اصلاحات جامعه‌محور و اصلاحات قدرت‌محور» در پارادايم اين جريان سياسي همواره مورد بحث بوده است. هر زمان اصلاح‌طلبان توانسته‌اند راهي به كرسي‌هاي قدرت باز كنند، نقد و نظر در مورد اين دو گزاره فروكش كرده و هر زمان بنا به هزار و يك دليل سياسي و غيرسياسي از قدرت دور مانده‌اند، پررنگ‌تر شده است... يكي از پايه‌هاي اين نگاه تحليلي به كارگزاراني‌ها ارايه ليست انتخاباتي براي مجلس يازدهم آن هم در شرايطي كه هيچ گروه ديگري ليست انتخاباتي ارايه نكرد، است. اتفاقي كه رويكرد قدرت‌محور اين حزب را نشان مي‌دهد...

***

روحانی ذاتا به اصلاح طلبان نزدیکتر بوده تا اصولگرایان

 محمد قوچانی، در سرمقاله روزنامه سازندگی نوشت: بازخوانی گفت‌وگوی دبیرکل کارگزاران نشان می‌دهد که غلامحسین کرباسچی به هیچ وجه متعرض کاریزمای سیاسی جناب‌آقای خاتمی نشده است... بدیهی است یاران دکتر عارف مطابق معمول با جاخالی دادن سعی می‌کنند تیر نقد به رئیس ایشان بخورد اما دیگر اصلاح‌طلبان که در نقد عارف از کارگزاران جلوتر هستند نباید فریب این تاکتیک را بخورند...اینکه سیاستمدار تازه‌آمده‌ای چون جناب آقای محمود صادقی،‌ تبار کارگزاران را مستقل از اصلاح‌طلبان معرفی کند و اصلاح‌طلبی را با معیارهای چپ‌گرایی از دست رفته و منسوخ‌شده‌ی دهه‌ی 60 می‌سنجد اوج ناآگاهی تاریخی و فقر دیدگاه نظری است اما اینکه روشنفکر برجسته‌ای مانند جناب آقای علیرضا علوی‌تبار دفاع کارگزاران سازندگی از «دین مدنی» و «الهیات سیاسی» را مقدمه‌ی «همزیستی با برخی از گرایش‌های قدرتمند سیاسی» ارزیابی کند فارغ از دقت این انتقادات نشان می‌دهد که ما در درون جبهه اصلاحات به شدت نیازمند گفت‌وگوی انتقادی هستیم.

قوچانی در ادامه می نویسد:اگر به آرشیو روزنامه‌های سال 1376 رجوع کنید نام بوروکرات‌هایی مانند دکتر محمدرضا عارف را به راحتی می‌توانید در گمانه‌زنی روزنامه‌نگاران از کابینه‌های آقایان خاتمی و ناطق نوری ببینید. اما همان زمان رجالی سیاسی مانند حسن روحانی و حسن حبیبی با وجود فاصله داشتن از جناح چپ با خودداری از نامزدی و عدم حمایت از رقیب سیدمحمد خاتمی نقش محوری در پیروزی اصلاحات داشتند و در مبانی تئوریک اصلاحات، (در توسعه، دیپلماسی، دموکراسی و...) به اصلاح‌طلبان نزدیک‌تر بودند تا اصول‌گرایان.

طرف گفت‌وگوی احزابی مانند کارگزاران سازندگی ایران در این میدان نه استاد محترم دانشگاه تهران دکتر محمدرضا عارف که احزاب و روشنفکران نزدیک به حزب اتحاد ملت ایران اسلامی است که باید بر سر راهبرد اصلاحات به تفسیری صادقانه و شفاف برسیم. مخاطب ما همچنین افرادی مانند برادر گرامی جناب آقای عبدالله ناصری نیست که به رجال‌الغیب احزاب سیاسی بدل شده است و خبر از اختلافات و جلساتی می‌دهد که در کارگزاران وجود ندارد و به عنوان مشاور سیدمحمد خاتمی حرف‌های کذبی را به کارگزاران نسبت می‌دهد.

روزنامه آرمان ملی هم در یادداشتی نوشت: محمدرضا عارف قبل از اینکه بخواهد در عرصه جدیدی وارد شود باید به این پرسش مهم و تاریخی پاسخ دهد؛ چرا نماینده مجلس شد و چه استراتژی‌ای را در این سال‌ها در مجلس دنبال کرد؟ کدام سخنرانی آتشین و نطق ماندگار را در مجلس انجام داد؟ حرف دل مردم را پشت کدام تریبون فریاد زد؟ وی در کارنامه خود معاون اول رئیس‌جمهوری که مسئولیت مهم اجرائی و راهبردی است را با خود یدک می‌کشید اما نتوانست مثل یک لیدر موثر رفتار کند و به عبارتی عارف در مجلس عالیجناب سکوت بود.

  علی‌رضا علوی‌تبار، در یادداشتی با عنوان«کارگزاران و یک انتخاب راهبردی» در مشق نو نوشت:حزب کارگزاران سازندگی به سوی ائتلاف با بخشی از قدرت که بیرون از جبهه اصلاحات قرار دارد، حرکت می‌کند. بخشی که کنترل نهادهای اقتصادی عمومی غیردولتی را در اختیار دارد، هدایت سیاست خارجی کشور در منطقه را در اختیار دارد، از اعتماد هسته اصلی قدرت در ایران برخوردار است و برای در اختیار گرفتن قدرت در نهادهای انتخابی خیز برداشته است. منطق و زمینه‌های ذهنی و عملی این گرایش به ائتلاف را می‌فهمم اما به موفقیت آن شک دارم. آنها که می‌توانند تمام قدرت را در اختیار داشته باشند چه نیازی به شریکی دارند که پشتوانه قدرتمند و تأثیرگذاری در جامعه و در عرصه سیاست ندارد؟

عبدالله ناصری، فعال سیاسی اصلاح طلب در گفت و گو با جماران با بیان اینکه اظهارات سیاسی غلامحسین کرباسچی مبنای تحلیلی ندارد، گفت: متاسفانه عواطف و علقه های شخصی در نگاه دبیرکل حزب کارگزاران به مسائل بسیار نقش دارد. درباره اظهارات اخیر او و محمد قوچانی باید گفت که آن دو اصولا مسیر دیگری را در کارگزاران در پیش گرفته اند. اما از سوی دیگر به نظر می رسد که مشکل آقای کرباسچی بیشتر از آنکه دغدغه ای حزبی باشد، مسأله ای شخصی است. به نظر می رسد که دلیل این گونه اظهارات از سوی کرباسچی به ماجرای بازداشت او در سال 77 بازمی گردد. گفته می شود آقای کرباسچی انتظار داشته که آقای خاتمی به خاطر بازداشت او از سمت خود استعفا دهد.

وی افزود: این روزها حرفی که آقای کرباسچی می زند با زبان ژورنالیسم از سوی محمد قوچانی تحریر می شود. این دو معتقدند که باید تحت هر شرایطی با اصحاب قدرت کنار آمد و با آنها کار کرد.

بیشتر بخوانید:

قوچانی: باید مرز اصلاح‌طلبی با قدرت‌طلبی روشن شود

***

موفقیت جهانگیری در 1400 به میزان برائت از دولت بستگی دارد

علی صوفی،عضو شورای‌عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان گفت و گويي با فرهیختگان داشته كه در ادامه بخش هايي از آن آمده است: 

* برخی تصمیمات توسط نهاد انتخابی ریاست‌جمهوری، اثرات بسیار منفی‌ای در زندگی مردم شکل گرفته است. تصمیماتی نظیر افزایش نرخ ارز و افزایش قیمت بنزین که منجر به اعتراضات خیابانی هم شد.

* اگر اصلاح‌طلبان اجازه می‌یافتند همه کاندیدا‌ها و ژنرال‌‌های خود را که در معرض رد صلاحیت قرار گرفتند، به میدان بیاورند، باز نمی‌شد اطمینان پیدا کرد که مردم اقبالی به اینها نشان دهند.

*اصلاح‌طلبان عامل انتخاب این مجلس و این دولت هستند و بنابراین باید این مساله را در درجه اول صادقانه بپذیرند و اعتراف کنند. ما باید مسئولیت شرایط موجود جامعه از هر نظر را بپذیریم.

* حضور جهانگیری در دولت روحانی به جایگاه اجتماعی ایشان لطمه ‌زده است... هنر جهانگیری است که چطور بتواند در مواجهه با مردم خود را از ارتباطی که با دولت روحانی و عملکرد ایشان داشته، مبرا کند. اینها به هنر جهانگیری و اصلاح‌طلبان که به کمک ایشان می‌آیند، بستگی دارد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۴۳۶۵۳۵۲۰:۵۲:۵۸ ۱۳۹۹/۲/۱۵
با این برنامه هایی که دولت در پیش گرفته است حوادثی همچون آبان گذشته دور از انتظار نیست
ناامید۱۴۳۶۵۳۸۲۰:۵۵:۴۰ ۱۳۹۹/۲/۱۵
مارو وادار به تکرار کردن الان خودشون به جون هم افتادن
ناشناس۱۴۳۶۵۴۷۲۱:۰۰:۲۶ ۱۳۹۹/۲/۱۵
برخورد با نمایندگان مفسد اقتصادی به کجا انجامید
ناشناس۱۴۳۶۶۳۲۲۲:۱۹:۵۷ ۱۳۹۹/۲/۱۵
قوچانی از زمانی که نان کارگزاران را خورد مردم را فراموش کرد.
ناشناس۱۴۳۶۶۵۲۲۲:۳۹:۵۰ ۱۳۹۹/۲/۱۵
واقعا جهانگیری لیاقت مبصری یک کلاس درس پایه پنجم را دارد که میخواهد رییس جمهور شود؟
ناشناس۱۴۳۶۶۵۵۲۲:۴۲:۰۳ ۱۳۹۹/۲/۱۵
این برخلاف ادعایش ضدمردم ترین دولتی بود که دیدم
ناشناس۱۴۳۶۶۹۲۲۳:۲۴:۴۹ ۱۳۹۹/۲/۱۵
اصلاح طلبان اقتصاد کشور و معیشت مردم را نابود کردند و باید از سیاست کناره گیری نمایند.
ناشناس۱۴۳۶۷۱۳۲۳:۴۴:۲۱ ۱۳۹۹/۲/۱۵
امروز بر همگان آشکار شده که بی‌شک ترامپ، آخرین میخ‌ها را بر تابوت‌ آمریکا خواهد زد. ان‌شاءالله دنیا شاهد فروپاشی ایالات نه چندان متحده خواهد بود.
ناشناس۱۴۳۶۹۱۴۰۸:۲۲:۲۷ ۱۳۹۹/۲/۱۶
ینی شما فکر میکنید مجلسی باقی مونده که بده بستانی هم بخواد توش انجام بشه
ناشناس۱۴۳۷۱۰۹۱۱:۵۵:۴۶ ۱۳۹۹/۲/۱۶
ان هم مجلس 18 درصدی
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. من عجله ندارم!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. نیش و کنایه های «بومرنگی» روحانی!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. اصلاح‌طلبان مقابل «نصیری» سکوت نکنند

  6. قحطی مانتوی بلند و دکمه‌دار در تهران!

  7. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  8. ادعای عجیب روحانی: ما بورس را رشد دادیم، اینها بورس را زمین زدند!

  9. حقوق کارکنان وزارت کشور ترمیم می‌شود

  10. دور باطلی که تمامی ندارد!

  11. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  12. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  13. حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد

  14. تضادی عجیب و پر ابهام!

  15. برای این عکس شما تیتر بزنید

  16. نظرات برگزیده مخاطبان الف: دولت در گام اول باید مشکلات را انکار نکند/ رانندگان اسنپ و تپ‌سی باید حمایت شوند

  17. دو ناوشکن آمریکایی در دریایی سرخ شکار شدند

  18. رشد شدید بدهی‌ها در دولت روحانی/ عبور از بحران بدهی در دولت رئیسی

  19. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  20. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  21. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  22. سردار رادان: عده ای تلاش می کنند مردم قانونگریز شوند

  23. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  24. سقوط در آغوش پهلوی!

  25. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

پربحث‌های هفته

  1. نیش و کنایه های «بومرنگی» روحانی!

  2. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  3. اصلاح‌طلبان مقابل «نصیری» سکوت نکنند

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: دولت در گام اول باید مشکلات را انکار نکند/ رانندگان اسنپ و تپ‌سی باید حمایت شوند

  5. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  6. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  7. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  8. اقدامات قوه قضائیه درباره ماجرای صدیقی / واکنش اصلاح‌طلبان به سخنان اخیر مهدی نصیری/ تک و پاتک رسانه‌های دولت و مجلس

  9. اگر این صحنه‌ها در ایران بود...

  10. نگاهی به فرمان ضد فساد هشت ماده ای 

  11. قوه قضائیه تصاویر و مستندات جدیدی از مرگ نیکا شاکرمی منتشر کرد

  12. پشت‌پرده بازخوانی مرگ نیکا شاکرمی توسط انگلیسی‌ها / چهار نکته درباره یک خودکشی خاص در محله امیر اکرم!

  13. دروغگویی BBC برای خون‌شویی

  14. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  15. دولت با نظام بانکی شوخی ندارد

  16. طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رییس‌جمهور

  17. جزایر ایرانی به سمت مسکونی شدن خواهند رفت

  18. معلمان تلاش کنند گره ذهنی دانش آموزان باز شود

  19. دشمن حتما در عرصه اقتصادی ناکام خواهند ماند/مسئولان اجازه ندهند کارخانه‌ای تعطیل شود

  20. وزیر تعاون: تمام دغدغه رییس جمهور معیشت مردم است

  21. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

  22. ناصر ایمانی: فرض کنیم یکی از این صحنه های ضرب و شتم ....

  23. ۲۳دلیل برای اثبات دروغ بی‌بی‌سی

  24. فلسطین باید به صاحبان اصلی آن برگردد/ دانشجویان آمریکایی نه تخریب کردند نه شیشه‌ای شکستند اما این جور با آنها رفتار می‌شود

  25. سخنگوی دولت: هیچ مرجعی معطل تصویب قانون جدید حجاب نیست

آخرین عناوین