آخرین وضعیت ظرفیت اختصاص یافته به کاروانهای حج تمتع

گروه اجتماعی الف،   3990125142

درجلسه شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت اعلام شد که ۶۷ درصد از ظرفیت تخصیص یافته به کاروان حج تمتع پر شده است.

به گزارش مهر، در این جلسه که امروز به ریاست حجت الاسلام سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تشکیل شد، به دارندگان قبوض ودیعه گذاری تا تاریخ ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۳۸۶ توصیه شد تا هرچه زودتر با مراجعه به سامانه https://reserve.haj.ir ثبت نام خود را انجام دهند.
در این جلسه آقای اکبر رضایی سرپرست معاونت حج و عمره سازمان حج و زیارت با ارائه گزارشی در مورد فرآیند ثبت نام حج ۹۹ اظهار داشت: برای تکمیل ظرفیت خالی کاروان‌های حج تمتع آینده در برخی شهرها و شهرستان‌ها، اولویت‌های جدید روز چهارشنبه ۲۷ فروردین ماه اعلام خواهد شد.
گفتنی است سازمان حج و زیارت با انتشار اطلاعیه‌ای از دارندگان قبوض ودیعه گذاری حج تمتع از ۱۶ اردیبهشت ماه لغایت ۳۱ خرداد ماه سال ۱۳۸۶ به عنوان اولویت‌های ذخیره دعوت کرده است تا از ساعت ۱۰ صبح روز چهارشنبه، برای ثبت نام در یکی از کاروان‌های دارای ظرفیت خالی به سامانه مذکور مراجعه و نسبت به نام نویسی اقدام کنند.
آقای رضایی افزود: کادر پزشکی و درمانی مرکز پزشکی حج و زیات هلال احمر نیز در حال تکمیل شدن است و معاینات زائران حج ۹۹ از اوایل اردیبشت ماه آغاز خواهد شد.
سرپرست حجاج ایرانی نیز با اشاره به مشکلاتی که شیوع ویروس کرونا در کشور ایجاد کرده است خواستار دقت نظر بیشتر در اجرای برنامه‌های سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری برای حج آینده شد و از آغاز برنامه‌های آموزشی زائران از اول اردیبهشت ماه خبر داد.
در ادامه این جلسه رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه اعضای کمیته‌های اعزامی به عربستان برای پیگیری فرآیند قراردادهای حج آینده یکشنبه شب به کشور بازگشتند، اظهار داشت: این هشت نفر بدلیل مشکل ویروس کرونا و لغو پروازها در عربستان چندین هفته بود که در این کشور بودند و نمی‌توانستند به ایران بازگردند.
آقای علی رضا رشیدیان همچنین به اقدامات انجام شده برای تأمین ارز مورد نیاز حج ۹۹ اشاره کرد و افزود: هرچند شرایط برگزاری حج کاملاً روشن نیست ولی برنامه ریزی ها در حال پیگیری است و امیدواریم که با فروکش کردن بلیه کرونا زمینه مناسب برای برگزاری حج فراهم شود.
وی همچنین به اقدامات انجام شده در حوزه عتبات عالیات اشاره کرد و گفت: پروتکل‌هایی در خصوص اعزام زائر به عتبات و سوریه تهیه و به طرف‌های مقابل ارائه شده است تا انشاءالله با هماهنگی و تعامل طرفین، رعایت نکات بهداشتی و ایمنی و بهبود شرایط ایجاد شده ناشی از شیوع ویروس کرونا، بار دیگر شاهد از سرگیری سفر متقابل زائران ایرانی و این کشورها باشیم.
در پایان این جلسه سرپرست حجاج ایرانی نکات چهارده گانه رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار کارگزاران حج و زیارت را یادآور شد و از مجموعه سازمان حج و بعثه خواست گزارش‌های خود را در خصوص این نکات هرچه سریع‌تر تدوین و ارائه دهند تا جمع بندی و به دفتر مقام معظم رهبری منعکس شود.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  8. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  9. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  10. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  14. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  15. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  18. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  20. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  21. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  22. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. احتمال دارد دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان برگردد

آخرین عناوین