توصيه صادق زيباكلام برای كاستن از رنج مردم/تهران در تب کرونا/ روايت محسن هاشمی از خطر جدی مترو برای مسافران

گروه سیاسی الف،   3990124098 ۱۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار مهمی در رسانه ها در حوزه های مختلف منتشر می شود. بعضاً این اخبار توسط خبرگزاری ها و رسانه ها مورد توجه قرار می گیرد و تحلیل می شود اما ممکن است برخی از اخبار چندان دیده نشود. الف در نظر دارد بسته خبری ویژه ای را منتشر نماید که اخبار مهم آن روز به صورت خلاصه جمع آوری شده و مخاطبان می توانند برای اطلاع کامل تر درباره آن موضوع به اصل خبر مراجعه کنند.

توصيه صادق زيباكلام برای كاستن از رنج مردم/تهران در تب کرونا/ روايت محسن هاشمی از خطر جدی مترو برای مسافران

آخرین آمار کرونا در ایران

 کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت درباره آخرین وضعیت ویروس کرونا در ایران اظهار کرد: از دیروز تا امروز ۲۴ فروردین ۱۳۹۹ و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی ۱۶۵۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد.

او افزود: با در نظر گرفتن موارد جدید، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷۱۶۸۶ نفر رسید. متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۱۷ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند.

سخنگوی وزارت بهداشت  تصریح کرد: تا کنون ۴۴۷۴ نفر از بیماران، جان باخته و دیگر در بین ما نیستند. خوشبختانه روند بهبود یافتگان سرعت بالایی گرفته و تا کنون ۴۳۸۹۴ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند.

بيشتر بخوانيد:

کرونا جان ۱۱۷ نفر دیگر را در ایران گرفت/ تعداد مبتلایان به ۷۱۶۸۶ نفر افزایش یافت

***

 فعالیت کسب و کارهای کم ریسک در تهران از شنبه‌ آغاز می‌شود

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز یکشنبه در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا اظهارداشت: اگر شرایط ما در کشور به همین صورت باشد که امروز مشاهده می‌کنیم، قاعدتاً اجتماع حضوری{در ماه مبارك رمضان} نخواهیم داشت و باید این زحمت را صدا و سیما و شبکه‌های اجتماعی مجازی به عهده بگیرند و مردم از طریق صدا و سیما و شبکه‌های مجازی استفاده بکنند.... از شنبه سی‌ام فروردین کسب و کارهای کم‌ریسک با همان پروتکل‌های بهداشتی و با همان اتصال به سامانه و دریافت کد شروع می‌شود؛ برای کسب و کارهای پرریسک هم مطالعه و فکر شده و در اطلاع‌ ثانوی به مردم خبر داده می‌شود تا آن بررسی‌ها را به پایان برسانیم.

روحاني گفت: می‌دانیم در خانه ماندن سخت است، بعضی‌ها کسب و کار دارند و تعطیلی آن سخت است، بچه‌هایی که مدرسه می‌رفتند، ماندن در خانه برایشان سخت است؛ ولی چاره‌ای نبوده جز اینکه با کمک همدیگر از این ویروس خطرناک به خوبی عبور کنیم.

بيشتر بخوانيد:

روحانی: شرایط در ماه رمضان هم اینگونه باشد، اجتماعاتی نخواهیم داشت

***

سیستم هواکشی مترو با وجود شرایط کرونایی خطرناک است
 محسن هاشمی در حاشیه دویست و هشتمین جلسه شورای شهر تهران در مورد سیستم هوادهی و هواکش‌های مترو گفت: این سیستم به صورت دوگانه عمل می‌کند و در زمان حریق خروج هوا از مترو انجام می‌گیرد و زمان‌های معمولی هوادهی به درون واگن‌های مترو را داریم. همچنین در تمام ساعات به صورتی این سیستم عمل کرده که درجه هوا بر روی عدد 23 قرار داشته باشد.

وی گفت: سیستم مترو ایرواشر است به صورتی که آب را در مخازنی پودر و از طریق فن‌های بزرگ داخل تونل دمیده می‌شود که از این طریق رطوبت در مترو کنترل باشد. در قطار نیز سیستم هوادهی به صورتی است که رطوبت داخل کنترل می‌شود و با کاهش رطوبت هوا خنک نگه داشته می‌شود.

رئیس شورای شهر تهران گفت: بر همین اساس به عبارتی هوا هم زده شده و این هم زدن هوا خطرناک است و بخشی از هوای داخل واگن به بیرون فرستاده شده و بخشی از هوای داخل ممکن است آلوده به ویروس باشد. بنابراین باید به روش دیگری جهت سیستم هواکشی داخل مترو عمل شود.

هاشمی افزود: سیستم هواکشی مترو با وجود شرایط کرونایی خطرناک است و از طرفی اگر فاصله گذاری اجتماعی عمل نشود بسیار مشکل ساز بوده و باید مترو متوقف شود.

بيشتر بخوانيد:

محسن هاشمی: اگر فاصله گذاری اجتماعی رعایت نشود مترو باید متوقف شود

***

اختصاص ۲۰ درصد حقوق ماهانه فرماندهان سپاه به آسیب‌دیدگان کرونا

سردار پاسدار رمضان شریف سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه از تصمیم فرماندهان سپاه برای اختصاص ۲۰ درصد از حقوق ماهیانه خود به افرادی که به دلیل شیوع بیماری کرونا شغل خود را از دست داده اند، خبر داد و گفت: فرماندهان در ستاد فرماندهی کل، حوزه مرکزی تا سپاه های استانی در این نهضت مومنانه مشارکت کرده اند و به فضل الهی تا پایان بحران کرونا با اختصاص ۲۰ درصد از حقوق ماهیانه خود بخشی از نیازهای این دسته از هموطنانی که تحت تأثیر بیماری کرونا شغل خود را از دست داده اند، را تامین خواهند کرد.

بيشتر بخوانيد:

کمک مومنانه سپاه به افرادی که شغل خود را از دست داده اند

***

تهران هنوز در تب کرونا/ بی توجهی برخی از شهروندان به هشدارها  و رعایت فاصله گذاری

روزنامه ايران نوشت: با توجه به درخواست مکرر مسئولان از شهروندان به رعایت طرح فاصله گذاری اجتماعی متأسفانه روز گذشته بسیاری از مسافران بدون ماسک، دستکش و رعایت فاصله اجتماعی وارد اتوبوس‌ها می‌شدند و به تذکرات توجهی نداشتند. این اتفاق در خطوط متروی شهر تهران نیز مشاهده می شد و حجم مسافران مترو نیز نسبت به روزهای گذشته افزایش چشمگیری داشت.

***

باید توده‌های فقیر را در برابرامواج بیماری حفظ کرد

سعید لیلاز، فعال سیاسی اصلاح‌طلب به روزنامه ایران گفت: به نظر من دولت الان دارد اقدامات نسبتاً مؤثری در نوع مواجهه با این مشکل انجام می دهد. آن 3-4 میلیون نفری که به طور خیلی شدید و مستقیم با بحران اقتصادی ناشی از کرونا دست و پنجه نرم می­‌کنند چند تا ویژگی دارند.

اولاً برخلاف خیلی از تصورها متشکل هستند و می‌­توانند اقدامات مؤثر اجتماعی انجام دهند.

ثانیاً به نان شب محتاج هستند و این واقعیت محض زندگی آنهاست که باید بی‌ملاحظه پذیرفته شود. ثالثاً عمدتاً حاشیه‌نشین هستند و در واقع جغرافیای زیست آنها به صورت بالفعل جغرافیای خطرآفرینی است. رابعاً تحرک پذیری فیزیکی و اجتماعی بسیار بالایی دارند.

حمایت مؤثر دولت از این گروه‌ ها در کوران بیماری کرونا شاید در نگاه اول یک اقدام اقتصادی به نظر برسد اما به نظر من ماهیت آن اساساً اجتماعی و سیاسی است و اثر اصلی ‌اش را در آن حوزه نشان می‌دهد.

کما اینکه ما در این اواخر به صورت جسته و گریخته می ‌شنویم که محبوبیت آقای روحانی بعد از آنکه تمام قد پشت فرمان اداره این مسأله نشسته، در حال افزایش نسبی است و توانسته کم‌وبیش با توجه به امکاناتی که کشور دارد، پاسخ منتقدان داخلی ‌اش را در بعد اجرایی بدهد. ضمن اینکه من معتقدم دولت ایران علی‌رغم تمام مشکلاتی که با آن درگیر است حتی در قیاس با کشورهای خارجی هم کم‌وبیش در مدیریت این وضعیت بهتر عمل کرده است...

دولت آقای روحانی تا الان مسیر درستی را آمده و از اینجا به بعد هم نباید برای هزینه کردن منابع بیشتر در خصوص رفع آثار اقتصادی کرونا و خصوصاً به نفع اقشار پایین دست و فقیر، هراس داشته باشد. حداقلی ترین نتیجه این هزینه کردن آن است که جلوی یک سری بحران­ های اجتماعی بعدی را خواهد گرفت که هم آثار بلند مدت اجتماعی و فرهنگی و سیاسی دارند و هم آثار بسیار عمیق اقتصادی.

بيشتر بخوانيد:

ليلاز:  دولت دارد اقدامات نسبتاً مؤثری در نوع مواجهه با این مشکل انجام می دهد

***

نگرانی بیشتر؛ تلفات کمتر

عباس عبدی، در روزنامه ايران نوشت: نظرسنجی ایسپا به سفارش معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران از مردم تهران درباره ابعاد گوناگون کرونا نکات مهمی دارد که شایسته توجه است... با اینکه زنان به علل گوناگون در مقایسه با مردان خطر کمتری از جانب کرونا آنان را تهدید می‌کند ولی از نظر ابتلا شدن با فاصله زیادی از مردان نگران‌ترهستند. این نکته از این جهت مهم است که احتمالاً وجود همین نگرانی نزد زنان موجب می‌شود که محتاط‌ تر باشند و کمتر دچار این بیماری شوند. بنابراین کاستن از نگرانی مردم می‌تواند به تشدید این بیماری و شیوع آن کمک کند! ... حقوق‌بگیران بیشتر مدافع ماندن در خانه و تعطیلی هستند. شاید مهم‌ترین تفاوت را در منطقه سکونت پاسخگویان بتوان دید. بیش از 40 درصد پاسخگویان ساکن مناطق 16، 17 و 18 موافق آغاز کسب و کارهستند. درحالی که موافقت با آغاز کسب و کارها در مناطق 22، 9، 8، 3 و 2 که بیشترساکنان آن حقوق‌بگیران طبقه متوسط و نیزافراد مرفه‌ترهستند، کمتراز 13 درصد است. و این تفاوت بسیار بالایی است که ناشی از تفاوت ساختار اقتصادی، شغلی و تحصیلی ساکنان این دو دسته از مناطق شهراست.

***

 در کنار دولت از رنج بیکاری مردم بکاهیم

صادق زیباکلام در روزنامه ايران نوشت: واقعیت این است که دولت مقدورات و امکاناتی دارد که چه بسا کفاف رسیدگی تام به همه نیازمندان و آسیب‌دیدگان را نداشته باشد بخصوص که اولویت آن بحث‌های درمانی و بهداشتی و محافظت از جان شهروندان هم باید باشد.

بنابراین راهکاری که می‌توان به آن اتکا کرد همان همت والایی است که همواره  نزد ایرانیان و البته برخی چهره‌های خیر و سرشناس به صورت خاص‌تر وجود داشته و دارد. کمک‌های مردمی به نیازمندان تازگی ندارد و قطعاً پایانی هم نخواهد داشت و حالا زمانی است که به هر نحو ممکن برای دفاع از هموطنان باید پای به میدان بگذاریم.

***

مهم‌ترین آزمون مجلس یازدهم

روزنامه فرهيختگان نوشت: مجلس یازدهم در شرایطی فعالیت خود را آغاز خواهد کرد که به‌لحاظ اقتصادی، سیاسی و اجتماعی کشور درگیر چالش‌های متفاوتی است و قاعدتا حل‌وفصل همه آنها بدون یک عزم جمعی، ایده‌های نو و برنامه‌های مدون میسر نخواهد بود، البته در این مسیر مجلس باید بتواند از ظرفیت ریل‌گذاری خود برای سیستم اجرایی کشور استفاده کند و دولت چه در سال پایانی دوره دوازدهم و چه دولت سیزدهم باید با همراهی این مجلس بر مشکلات فائق آید. از ابتدای خردادماه مجلس آغاز به‌کار خواهد کرد و طبعا در ابتدای فعالیت خود با فرآیندهای قانونی ازجمله انتخاب رئیس مجلس، هیات‌رئیسه و روسای فراکسیون‌ها مواجه خواهد بود.

آنچه مسلم است اینکه اگر این فرآیند تبدیل به یک چالش سیاسی و البته درگیری درون‌جناحی در مجلس شود حتما بر دیگر شئون مجلس نیز تاثیر خواهد گذاشت و نمی‌توان انتظار اقداماتی موثر و مهم از آن داشت. از این‌رو هرچه یک رقابت سالم و مبتنی‌بر تخصص و تعهد نامزدها صورت گیرد حتما فرصت بیشتری برای رسیدگی به دغدغه‌های مردم، فعالیت‌های کارشناسی و ساماندهی به امور کشور فراهم خواهد آمد، علاوه‌بر اینکه سایه و شائبه درگیری و چالش سیاسی تا پایان از سر فعالیت‌های مجلس رفع خواهد شد. در کنار این مساله توجه ویژه نمایندگان به وظایف تخصصی خود و حرکت آنها در مسیر قانون و ضوابط معین نیز در این مسیر تاثیر قابل‌توجهی خواهد داشت....

فرهيختگان در يادداشتي ديگر تاكيد مي كند: اگر رقابت بر سر ریاست مجلس یا اعضای هیات‌رئیسه به فضای رسانه‌ای و رسمی کشیده شود _که همین حالا اخباری از این رقابت به گوش می‌رسد_ در افکار عمومی جنگ قدرت تازه‌وارد‌ها ترجمه می شود، در این حالت است که افتتاحیه مجلس تبدیل به اختتامیه آن می‌شود. نکته خطرناک دیگری که ممکن است این مجلس به آن مبتلا شود و برخی از اعضا هم نشان دادند ظرفیت چنین کاری را دارند تبدیل نمایندگان به وزیر شعار است، دوستان دقت بفرمایید که شرایط کشور به گونه‌ای است که در آن دسته‌بندی بالا مردم انتظار تغییرات ملموس از دسته عقلای منتقد دولت را دارند و ارائه تصویر رادیکال و شعاری چندان بوی تغییرات مثبت را به مشام نمی‌رساند؛ که حتی می‌تواند اثر معکوس روی مردم داشته باشد.

 شرق هم در گزارشي نوشت: درست 46 روز تا زمان آغاز به کار مجلس یازدهم باقی مانده. آخرین برگ‌های مجلس دهم با کرونا ورق خورده و به نظر می‌رسد اولین فصل مجلس یازدهم هم چالش کرونا خواهد بود؛ البته چالشی که مجلس یازدهم بعد از انتخاب رئیس باید با آن مواجه شود... در بین چهره‌های شاخص اصولگرا که در مجلس یازدهم حضور دارند، نام محمدباقر قالیباف، مصطفی میرسلیم، مرتضی آقاتهرانی و علیرضا زاکانی بیش از هر فرد دیگری شنیده شده است.

حسین مرعشی، سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی مي گويد: فکر می‌کنم آقای قالیباف برنده رقابت ریاست مجلس یازدهم خواهد بود. مهم‌ترین امتیاز ایشان نسبت به رقبا تجربه است. به‌هرحال ایشان تجربه بیشتری دارد و نهادی در سطح شهرداری تهران را 12 سال اداره کرده است. اما دیگر منتخبان مجلس یازدهم چنین تجربه‌ای در این سطح ندارند. از سوی دیگر شخص آقای قالیباف در جمع افراد مطرح‌شده، صلاحیت بیشتری برای ریاست مجلس دارد.

عبدالله ناصری، فعال سیاسی اصلاح‌طلب اما مي گويد: اگر ملاحظه دولت و منافع ملی را در نظر بگیریم، در بین افراد مطرح‌شده شاید آقای میرسلیم بهترین گزینه باشد... از سوی دیگر تجربه ریاست آقای قالیباف می‌تواند مثل تجربه بهزاد نبوی در مجلس ششم باشد.

***

عباس سليمي نمين از ايران پس از كرونا گفت

عباس سليمي‌نمين، تحليلگر اصولگرا گفت و گويي با روزنامه اعتماد داشته كه در ادامه بخش هايي از آن آمده است:

* در 40 سال گذشته نيز برخي با اهدافي خاص همچنان اين باور را در جامعه پمپاژ مي‌كردند كه اگر مي‌خواهيم جامعه رو به جلويي داشته ‌باشيم بايد دنباله‌رو كشورهاي غربي باشيم. كرونا شوك جدي هم در اين زمينه وارد كرد و نشان داد كه جامعه سرمايه‌داري نمي‌تواند، بهشت موعود را براي كشورها رقم بزند بلكه همواره به دنبال منافع اقليت است و به هيچ‌وجه منافع اكثريت را دنبال نمي‌كند.

*   قطعا براي اينكه بتوانيم به قشر مستضعف جامعه كمك كنيم بايد در بخش اقتصاد توجه ويژه‌ و هم‌زماني به رشد صنايع داشته ‌باشيم. يعني با تمركز صرف بر سلامت و مباحث مربوط به درمان و امور پزشكي، راحت‌طلبي را دنبال نكنيم. بايد با وجود تلاش براي درمان و سلامت به رشد صنايع توجه داشته ‌باشيم. در واقع بايد به هر دو به صورت مساوي توجه كرده و هيچ كدام را قرباني ديگري نكنيم. نه سلامت را قرباني اقتصاد و نه اقتصاد را قرباني سلامت كنيم، چه الان چه پس از پايان كرونا. منظور از اقتصاد نيز اركان و پايه‌هاي اقتصاد است نه پول. پول را بايد در چنين شرايطي هزينه كرد و بحث ديگري است بلكه فعاليت‌هاي اقتصادي مد نظرم است كه تحرك و پويايي و اشتغال و... ايجاد مي‌كند.

***

۳ کار متفاوت رهبر انقلاب در زمان خستگی و ملالت

بخش فقه و معارف پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR به مناسبت فرارسیدن عید ولادت حضرت بقیةالله‌الاعظم ارواحنافداه، در گفتگویی کوتاه با حجت‌الاسلام محمدحسن رحیمیان تولیت مسجد مقدس جمکران، به روایت‌هایی از حضور حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در مسجد مقدس جمکران و پاسخ به برخی شبهات می‌پردازد. در بخشي از مصاحبه آمده است:

*یکی از دوستان دفتر نقل می‌کرد که حضرت آقا هر زمانی که مثلاً احساس خستگی و ملالت می‌کنند یکی از این سه کار را انجام می‌دهند -حالا این نقل ایشان است ولی مشاهدات ما هم تقریباً گویای همین است- به زیارت امام رضا علیه‌السّلام می‌روند، اما به‌خاطر اینکه شرایط آن خیلی آسان نیست، سالی دو سه بار بیشتر نمی‌روند، و دیگری مسجد جمکران و دیدار با خانواده‌های شهدا است. دیدار با خانواده‌های شهدا یک امر متمایز و فوق‌العاده‌ای برای ایشان است. 

*یکی از نکاتی که می‌توان اینجا به آن اشاره کرد و از نظر تربیتی خیلی جالب هست، بر خلاف خیلی‌ها که وقتی می‌خواهند برای تفریح به سفر بروند، بچه‌هایشان را هم همراه خودشان می‌برند، ولی آقا معمولاً‌ هر بار که به مسجد می‌آیند چند نفر از اعضای خانواده‌شان و چند نفر از نوه‌هایشان را به همراه خود می‌آورند که من همیشه این را به‌عنوان یک درس برای دیگران عرض می‌کنم که ما باید بچه‌هایمان را از همان سن کودکی همراه خودمان وصل بکنیم و به مسجد و عبادت پیوند بدهیم که به نظر من از نظر تربیتی نکته‌ی خیلی مهمی است.

بيشتر بخوانيد:

نوه‌های حضرت آیت‌الله خامنه‌ای کجا ایشان را همراهی می‌کنند؟

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۴۱۲۱۸۱۲۰:۳۷:۰۹ ۱۳۹۹/۱/۲۴
یکی نامه مینویسد، یکی توصیه میکند،! ولی کسی عمل نمیکند..
ناشناس۱۴۱۲۲۳۴۲۱:۳۹:۳۹ ۱۳۹۹/۱/۲۴
بهترین توصیه برای کاستن از رنج مردم اینه که امثال زیباکلام دهنشون را ببندند
ناشناس۱۴۱۲۵۸۵۰۹:۴۱:۵۸ ۱۳۹۹/۱/۲۵
حمايت اخير ليلاز و زيبا كلام از دولت، از كرونا هم خطرناكتر است، بايد ترسيد، اون هم بعد از حمله به دولت، راستي، 1400 ميخان چي بگن؟!
ناشناس۱۴۱۲۲۹۵۲۲:۵۵:۲۷ ۱۳۹۹/۱/۲۴
وضعیت پرداخت حقوق کارگران شرکتهای خصوصی در ماه فروردین را دولت مشخص کند
ناشناس۱۴۱۲۲۹۸۲۳:۰۰:۱۵ ۱۳۹۹/۱/۲۴
اقای لیلاز منظور از اقدام موثر دولت چیست ؟
ناشناس۱۴۱۲۳۰۵۲۳:۲۵:۰۴ ۱۳۹۹/۱/۲۴
کسانی که در ایران سیاست سازش با غرب را دنبال می‌کردند و نحوه عملکرد ضعیف مقابله با کرونا در این کشورهای به اصطلاح توسعه‌‌یافته را دیدند امیدوارم به اشتباه خود پی برده باشند و متوجه شوند که چرا نباید ایران دیکته‌های غربی را اجرا کند و به توان و ظرفیت‌های داخلی توجه بیشتری داشته باشد.
ناشناس۱۴۱۲۳۰۸۲۳:۲۶:۳۹ ۱۳۹۹/۱/۲۴
اروپای مدرن نتوانست از مردم خود در برابر کرونا محافظت کند و این روزها شاهد تزلزل اقتصادش به خصوص در حوزه تولیدی و گردشگری است و باید دید برای مهار گرسنگی چه خواهد کرد!!!!
رهبران۱۴۱۲۵۹۲۰۹:۴۵:۱۷ ۱۳۹۹/۱/۲۵
نفس شما از جای گرم درمیاد ! الان کشور ما کرونا رو کنترل کرده یا گرسنگی رو … کمی صبور باش جوان کشور های اروپایی عاجز شدند اما صادق هستند در آمار و اخبار
ناشناس۱۴۱۲۶۲۱۱۰:۰۹:۱۱ ۱۳۹۹/۱/۲۵
مثل انتقال ويروس ايدز و هپاتيت توسط خون هاي آلوده فرانسه به زنان و كودكان و محكوم شدن شركت فرانسه يا دادن بمب شيميايي توسط سوئد به صدام يا آزمايش ويروس ايدز توسط پزشكان فرانسه روي كودكان ليبي يا صداقت در اجراي برجام.اجنبي معاشي؟؟؟؟
ناشناس۱۴۱۲۳۷۰۰۰:۲۷:۲۸ ۱۳۹۹/۱/۲۵
استیضاح روحانی باید در الویت مجلس یازدهم باشد.
ناشناس۱۴۱۲۳۷۱۰۰:۲۸:۱۸ ۱۳۹۹/۱/۲۵
آقای زیبا کلام یه شماره کارت برام بفرست. یه چند میلیارد برات بریزم اینقدر اظهار نظر نکنی. اون کسانی که ازشون حمایت کردی جیب ملت رو نزنند نمی خواد به فکر محرومین باشی.. نمیدونم الف چرا حرف های این رو هی منتشر میکنه...
ناشناس۱۴۱۲۴۷۸۰۷:۲۳:۵۰ ۱۳۹۹/۱/۲۵
فاصله طبقاتی زیاد اینجاست که دمار از روزگار زیاده خوران در میاورد از انجا که افراد حاشیه نشین شهرها امکانات مالی و بهداشتی کمتری دارند لذا شیوع این بیماری به همه طبقات اجتماعی بیشتر خواهد شد و اینگونه دست انتقام از آستین کرونا در می اید
موسوی۱۴۱۲۶۳۹۱۰:۲۱:۴۶ ۱۳۹۹/۱/۲۵
حرف آقای زیبا کلام ، حرف درست و بجایی است
ناشناس۱۴۱۲۶۴۵۱۰:۲۶:۲۸ ۱۳۹۹/۱/۲۵
زیبا کلام خودش از هر کروناویروسی بدتره و پرخطرتره!!!!!!!!!!!!1
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. حالا زمان مذاکره است

  2. محل بالگرد رئیس جمهور پیدا شد/ شهادت رئیس جمهور به همراه همراهانشان

  3. تعطیل کردن شنبه از یک مجلس انقلابی بعید بود/ اکثر مردم ارتباط اقتصادی با خارج ندارند

  4. از کوه خواری تا سیل غافلگیرانه در مشهد

  5. واکنش رهبر معظم انقلاب به سانحه سقوط بالگرد رییس جمهور : همه برای سلامت این جمع خدمت‌گزار دعا کنند/ ملت ایران نگران و دلواپس نباشند

  6. توضیحات وزیر کشور درباره حادثه فرود سخت بالگرد حامل رییس جمهور

  7. سخنی با خانم‌ها و آقایان نماینده و برگزیده

  8. اسب‌ زین‌شده وزارت کار برای تضعیف حقوق قانونی کارگران!

  9. حکم امیر تتلو صادر شد

  10. واکنش آمریکا به بروز سانحه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور ایران

  11. ماجرای سوار نشدن رئیسی به خودروی بنز از زبان نماینده مجلس

  12. رئیس هلال احمر به محل حادثه بالگرد رئیس جمهور رفت/ اعزام ۴۰ تیم واکنش‌سریع

  13. چالش امتحانات نهایی و استرس مضاعف میلیون‌ها دانش‌آموز

  14. دیروز مشهدی ها با تشکیل زنجیره انسانی پاکبان گرفتار در سیلاب را نجات دادند

پربحث‌های هفته

  1. این نامه دلسوزانه است؟!

  2. دفاع از جمهوریت یا دفاع از الیگارشی؟

  3. مقاومت بی‌مبنای طلافروشان در مقابل شفافیت/ دولت عدول نکند، مردم هم حمایت می‌کنند

  4. حالا زمان مذاکره است

  5. نامه روحانی به مردم ایران درباره دلایل رد صلاحیتش/ این دفاعیه‌ شخصی نیست، دفاع از جمهوریت نظام است

  6. امضای مردم گیلان پای طومار حمایت از طرح نور

  7. محل بالگرد رئیس جمهور پیدا شد/ شهادت رئیس جمهور به همراه همراهانشان

  8. جریمه کشف حجاب ۴ و نیم میلیون تومان است

  9. نظرات برگزیده مخاطبان الف: نقش شورای نگهبان در کاهش مشارکت مردم چیست؟/ زندانی‌شدن زیباکلام به ضرر نظام تمام شد

  10. نوش‌دارو بعد از مرگ سهراب!

  11. حمله رسانه اصولگرا به رائفی‌پور/ انتقاد شریعتمداری از نمایندگان موافق تعطیلی شنبه‌ها

  12. فرش‌های سعدآباد کجاست؟

  13. محکومیت ساداتی‌نژاد به حبس/ روایت خاندوزی از کاهش تورم/ شانس قالیباف برای ریاست مجلس دوازدهم چقدر است؟

  14. ماجرای سفر عبدالحمید به ترکیه چیست؟

  15. حاج‌علی‌اکبری: گلایه‌ای از مجلس برای تصویب تعطیلی «شنبه‌ها» داریم

  16. شهادت رییس جمهور در حادثه بالگرد/ پیام‌های تسلیت شخصیت‌ها در پی شهادت رئیسی

  17. واکنش وزیر کشور به برخورد خشن برخی ماموران / نظر واعظی درباره نقاط ضعف و قوت دولت رئیسی

  18. واکنش روزنامه اصولگرا به زندانی‌شدن زیباکلام/ دستور اژه‌ای درباره پرونده چای دبش

  19. در آستانۀ سکولارشدنِ زیارت؟

  20. مأمور خاطی بازداشت شد

  21. تعطیل کردن شنبه از یک مجلس انقلابی بعید بود/ اکثر مردم ارتباط اقتصادی با خارج ندارند

  22. آیا واقعاً آزادسازی قیمت‌ها تنها راه است؟

  23. چراغ سبز دولت به ارز آزاد؟!

  24. پاسخ حماس به توهم صهیونیست ها

  25. اعتراض بانوان به پوشش‌های نامناسب

پربحث‌های هفته

  1. این نامه دلسوزانه است؟!

  2. دفاع از جمهوریت یا دفاع از الیگارشی؟

  3. حالا زمان مذاکره است

  4. نامه روحانی به مردم ایران درباره دلایل رد صلاحیتش/ این دفاعیه‌ شخصی نیست، دفاع از جمهوریت نظام است

  5. محل بالگرد رئیس جمهور پیدا شد/ شهادت رئیس جمهور به همراه همراهانشان

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: نقش شورای نگهبان در کاهش مشارکت مردم چیست؟/ زندانی‌شدن زیباکلام به ضرر نظام تمام شد

  7. حمله رسانه اصولگرا به رائفی‌پور/ انتقاد شریعتمداری از نمایندگان موافق تعطیلی شنبه‌ها

  8. محکومیت ساداتی‌نژاد به حبس/ روایت خاندوزی از کاهش تورم/ شانس قالیباف برای ریاست مجلس دوازدهم چقدر است؟

  9. حاج‌علی‌اکبری: گلایه‌ای از مجلس برای تصویب تعطیلی «شنبه‌ها» داریم

  10. شهادت رییس جمهور در حادثه بالگرد/ پیام‌های تسلیت شخصیت‌ها در پی شهادت رئیسی

  11. واکنش وزیر کشور به برخورد خشن برخی ماموران / نظر واعظی درباره نقاط ضعف و قوت دولت رئیسی

  12. واکنش روزنامه اصولگرا به زندانی‌شدن زیباکلام/ دستور اژه‌ای درباره پرونده چای دبش

  13. رئیس جمهور: باید گره های ذهنی در رابطه با تشکیل خانواده و افزایش جمعیت باز شود

  14. تعیین تکلیف اسرائیل در حج امسال

  15. دستور محسنی اژه‌ای درباره پرونده‌های فولاد مبارکه و چای دبش

  16. آیت‌الله علم‌الهدی: ولایت مقدم بر عدالت است

  17. رحیم‌پور ازغدی: قبلا به شوخی می‌گفتند کاخ سفید را حسینیه می‌کنیم الان اما در حال رخ دادن است

  18. مخالفت آیت‌الله سبحانی با تعطیلی شنبه

  19. آخرین تصمیم دولت برای حمایت از نهضت ملی مسکن

  20. برائت نامه محمدعلی رامین از پسرش یاسین و مهناز افشار

  21. حل يك ابرچالش نظام

  22. محکومیت‌وزیر‌سابق جهادبه ۳ سال حبس/ احضار ۲ وزیر ‌در چای‌دبش 

  23. تعطیلی شنبه‌ها در مجلس رأی آورد/ نمایندگان چه گفتند؟

  24. تعطیلی پنجشنبه در مجلس رأی نیاورد/ نمایندگان چه گفتند؟

  25. اطلاعیه اداره‌کل زندان‌های اصفهان درباره توماج صالحی

آخرین عناوین