طرح تعطیلی یک ماهه کشور از دستور کار مجلس خارج شد/ یک نماینده مخالف: قرنطینه یعنی خودکشی بخاطر ترس از مرگ

گروه سیاسی الف،   3990119087 ۴۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

در پی اخطار یکی از نمایندگان و رای موافق مجلس طرح سه فوریتی تعطیلی یک ماهه کشور از دستور کار پارلمان خارج شد.

طرح تعطیلی یک ماهه کشور از دستور کار مجلس خارج شد/ یک نماینده مخالف: قرنطینه یعنی خودکشی بخاطر ترس از مرگ

به گزارش خبرآنلاین، حرف و حدیث ها درباره طرح سه فوریتی برای قرنطینه یک ماهه کشور از چندی قبل رسانه ای شد. طرحی که از سوی نمایندگانی از جمله عبدالکریم حسین‌زاده، طیبه سیاوشی، پروانه سلحشوری، بهرام پارسایی و ... مطرح شد.

هرچند تعطیلی جلسات مجلس تا امروز طرح آن را در صحن علنی به تعویق انداخت اما امروز یعنی در اولین جلسه علنی این موضوع مطرح شد که موافقان و مخالفان درباره آن صحبت کردند اما در نهایت با اخطار علی ادیانی از دستور کار خارج شد.

ننگ عدم تصمیم گیری را به جان نخریم

عبدالکریم حسین زاده از طراحان این طرح سه فوریتی اولین فردی بود که در مقام موافق درباره این طرح صحبت کرد. او گفت: شما یک ماه است که درون خود گریه می‌کنید و احساس می‌کنید که باید کاری انجام دهید ولی ما امکان و اختیار مداخله در تصمیمات کشور را نداریم. بارها درخواست قرنطینه کردیم در گزارش مرکز پژوهش‌ها هم آمده بود که در قم و گیلان غفلت چند هفته‌ای کردیم.

او با بیان اینکه سوال این است که چرا سه فوریت، گفت: سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده است که کشورهایی که قرنطینه را جدی نگیرند باید منتظر یک موج دوم از شیوع این بیماری داشته باشند.

حسین‌زاده همچنین گفت: هربار با واژه قرنطینه، قرنطینه هراسی کردیم و گفتیم قرنطینه یعنی تاثیر پذیری از این وضعیت. من می‌گویم چرا از آنطرف فکر نمی‌کنید و نمی‌گویید کشورها بگویند ما با وجود تحریم‌ها اما جان مردم را ارجح قرار دادیم و قرنطینه کردیم.

او گفت: از مجلس فعلی ۴۰ روز مانده هرچند این عدد زمان زیادی نیست اما برای حفظ جان کادر درمانی یک عمر است ما می خواهیم برای کشور چه کنیم؟  یک بار می گوییم از شنبه عادی است یک بار می‌گوییم تا ۲۰ فروردین تعطیل و بار دیگر می‌گوییم تا ۲۳ فروردین این بی اعتمادی مردم را افزایش می‌دهد.

این نماینده گفت: ما بین دوگانه تست گسترده در کره جنوبی و قرنطینه در چین هیچ‌ کدام را انتخاب نکردیم و در مواجهه با این موضوع سردرگم بودیم اما باید تصمیم عاجلی بگیریم تاریخ ما را قضاوت خواهد کرد.

رئیس فراکسیون حقوق شهروندی گفت: امروز باید ننگ عدم تصمیم گیری قاطع را به جان نخریم و یک تصمیم مهم بگیریم.

قرنطینه یعنی خودکشی از ترس مرگ 

شادمهر کاظم‌زاده نماینده مردم دهلران اما در مخالفت با طرح سه‌فوریتی تعطیلی یک ماهه کشور، گفت: این طرح خودکشی از ترس مرگ است و اینکه کل کشور را یک ماه تعطیل کنیم مخالف مصالح مختلف است.

او افزود: طبق گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس به صورت مستقیم و غیرمستقیم فقط ۱۸.۵ درصد مشاغل از ویروس کرونا متأثر هستند و دلیلی ندارد که ۸۰ درصد بخش‌های دیگر کشور را هم تعطیل کنیم.

کاظم‌زاده گفت: طرح تعطیلی یک ماهه کشور مخالف تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر جهش تولید در بخش‌های مختلف کشورمان است و نباید تلاش‌های همه بخش‌های کشور را نادیده بگیریم که به دنبال جهش تولید هستند.

نماینده مردم دهلران در مجلس گفت: لغو آزمون‌ها و انتقال آن به شهریورماه در حالی که ۸۰ تا ۹۰ درصد مسیر طی شده ضرورتی ندارد من هم به شیوه‌ی اجرا نقد دارم ولی باید مسیر را اصلاح کنیم تعطیلی یک ماهه ضرر و زیان جبران‌ناپذیری به ما وارد می‌کند. ما باید به پساکرونا، مسائل و مشکلات اقتصادی و رکود تورمی مضاعف فکر کنیم. هزینه‌های تعطیلی یک ماهه کشور باید از کجا تأمین شود؟

اخطاری به معنای تیر آخر

بعد از صحبت کردن یک موافق و یک مخالف صدای اخطار اخطار برخی نمایندگان بلند شد در این زمان علی ادیانی نماینده قائم شهر در اخطاری گفت : این طرح با ۴ ماده قانون اساسی در تغایر است و اولین آن اصل ۷۹ است. دوستانی که این پیشنهاد را مطرح کرده‌اند یک بار آن را به دقت بخوانند چرا که در این موضوع دولت باید لایحه بدهد و اساسا این موضوع نمی‌تواند به صورت طرح مطرح شود.

وی گفت: طبق اصل ۷۹ قانون اساسی، دولت حق دارد با تصویب مجلس، به طور موقتی محدودیت‌های ضروری برای مقابله با بیماری کرونا برقرار کند، اما این در صورتی است که ضرورت آن واقعا احساس شود، از طرف دیگر دولت موظف است مجدداً از مجلس کسب مجوز کند، بنابراین دولت باید در این زمینه لایحه ارائه دهد.
وی همچنین گفت: تعطیلی و محدود کردن حقوق شهروندی جزو اختیارات شورای عالی امنیت ملی است و از این منظر طرح تعطیلی یک ماهه کشور مغایر اصل ۱۷۶ قانون اساسی است.

ادیانی با اشاره به اینکه این طرح سه فوریتی با اصل ۷۵ قانون اساسی نیز مغایرت دارد، گفت: زیرا این طرح موجب افزایش یا کاهش هزینه دولت می‌شود، با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری درباره بنزین، هر نوع اظهارنظری باید برای اختصاص منابع حاصل از افزایش قیمت بنزین و موارد دیگر با هماهنگی شورای عالی اقتصادی انجام شود که از این منظر نیز طرح سه فوریتی پیشنهادی مغایر با اصل ۱۱۰ قانون اساسی نیز هست. طبق قانون مدیریت بحران که در شهریور سال گذشته تصویب شد،‌ مشکل این قانون مرتفع شده، بنابراین نیازی به ارائه طرح سه فوریتی برای عبور از این بحران نیست.

پزشکیان که ریاست مجلس را در غیاب لاریجانی به عهده داشت در پاسخ به این اخطار گفت: مشخص است که این طرح ایراد دارد و ما نباید از ابتدا آن را می‌پذیرفتیم و حال این اخطار را به رای می‌گذاریم.

از آنجا که دستگاه رای گیری در مجلس ایراد داشت برای رای گیری پزشکیان از نمایندگانی که این اخطار را وارد می‌دانند خواست تا قیام کنند و به این ترتیب بود که طرح سه فوریتی  از دستور کار خارج شد.

دیدگاه کاربران

علی۱۴۰۴۸۶۹۱۳:۰۳:۴۰ ۱۳۹۹/۱/۱۹
خه وقتی کاری را نمیتونین انجام بدین چرا طرح میدین؟
حسنعلی سبد سبد گل یاس۱۴۰۵۴۸۶۱۸:۱۹:۰۸ ۱۳۹۹/۱/۱۹
از جناب دکتر توکلی ریاست سمن دیده بان شفافیت و عدالت که هیچ صنمی با هیچ یاسمنی ندارد درخواست داریم طی یک نامه رسمی که در رسانه ها هم منتشر شود از شورای محترم نگهبان بخواهند لیست و مستندات تخلفات و فسادهای نمایندگان رد صلاحیت شده را به قوه قضاییه جهت رسیدگی ارسال فرمایند
ناشناس۱۴۰۵۷۰۶۲۱:۱۰:۲۸ ۱۳۹۹/۱/۱۹
مجلس ما ثابت کرده مجلس دولته و نه ملت.
ناشناس۱۴۰۵۸۵۵۲۳:۴۲:۳۸ ۱۳۹۹/۱/۱۹
مجلس زیر نظر قوه مجریه
ناشناس۱۴۰۵۹۵۲۰۱:۳۹:۴۳ ۱۳۹۹/۱/۲۰
مگر خود مردم فکری بحال خودشون بکنن از این دولت و مجلس هیچی بر نمیاد
ناشناس۱۴۰۴۸۹۵۱۳:۱۱:۵۶ ۱۳۹۹/۱/۱۹
.امیدی به شما نیست
mostafa.kamali95@yahoo.com۱۴۰۵۳۲۱۱۶:۵۷:۳۰ ۱۳۹۹/۱/۱۹
هیچ دستگاهی در این کشور وظیفه خود را بدرستی انجام نمی دهد فساد سیستمی شده چرا مدعی العموم به فساد نمایندگان رد صلاحیت شده ورود نمی کند
ناشناس۱۴۰۴۸۹۹۱۳:۱۳:۲۶ ۱۳۹۹/۱/۱۹
ههه بابا جمع کنید تخته کنید در این مجلسوو نه بودجه تصویب کرده نه بنزین چهل روزم تعطیل بوده جمع کنید
محمد قاسگی۱۴۰۴۹۱۲۱۳:۲۰:۵۵ ۱۳۹۹/۱/۱۹
اقای ادیانی زمانی که دولت به صورت غیر قانونی بنزین رو گرون گرد اخطار قانون اساسی ندادی اصولا همینه حالا که مردم دارن از بین میرن یادتون افتاده قانون اساسی هم داریم
ناشناس۱۴۰۴۹۳۷۱۳:۳۴:۱۱ ۱۳۹۹/۱/۱۹
اگر مثل چین فقط ۲ ماه کشور قرنطینه کامل بشه برای همیشه از شر این اپیدمی مرگبار خلاص میشیم. چرا با جان مردم بازی می‌کنید درحالیکه ایران در صندوق بین‌المللی پول بیش از ۴/۵ میلیارد دلار موجودی بلااستفاده داره؟!!!
ناشناس۱۴۰۵۶۴۰۲۰:۲۴:۰۴ ۱۳۹۹/۱/۱۹
حتی اروپاییها هم نمیتونن کاری که چین کرد رو بکنن. نمونه اش اسپانیا و ایتالیا که با وجود قرنطینه شدید بازهم انقدر وضعشون خرابه.
ناشناس۱۴۰۴۹۴۲۱۳:۳۶:۰۴ ۱۳۹۹/۱/۱۹
حقوقی که این نمایندگان می گیرند ان شاالله حرام اندر حرام است.
ناشناس۱۴۰۴۹۶۱۱۳:۴۱:۲۹ ۱۳۹۹/۱/۱۹
این چه استدلال مسخره ای است که 80 درصد شاغلان مشاغل در معرض کرونا قرار نمی گیرند اگر کرونا به شغلافراد توجه میکرد 20 نماینده مجلس و آقای لاریجانی درگیرش نبودند وای به حال ما
ناشناس۱۴۰۵۵۹۴۱۹:۳۹:۴۳ ۱۳۹۹/۱/۱۹
اون ۸۰ درصد بقیه مشاغل پرواز میکنن میرن سر کار. از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده نمیکنن‌. سر کار هم با هم در ارتباط نیستن
ناشناس۱۴۰۴۹۹۸۱۳:۵۷:۱۰ ۱۳۹۹/۱/۱۹
کلی تبلیغ برای یک طرح سه فوریتی و بعد یکماه، هیچ! همین برای ملت بیچاره چند میلیارد خرج برداشته خدا میدونه!
ناشناس۱۴۰۵۳۳۳۱۷:۰۲:۵۰ ۱۳۹۹/۱/۱۹
خداوند می خواهد این مجلسیان مفتضح و با دلت و خواری این چند ماه پایانی را طی کنند
ناشناس۱۴۰۵۰۰۵۱۳:۵۹:۵۸ ۱۳۹۹/۱/۱۹
خیانت اینها به کشور در تاریخ ثبت خواهد شد
ناشناس۱۴۰۵۰۰۷۱۴:۰۰:۵۴ ۱۳۹۹/۱/۱۹
همه دنیا قرطینه کردن ! همه دنیا نفهم هستن فقط ما می فهمییم !
ناشناس۱۴۰۵۰۳۷۱۴:۱۵:۲۳ ۱۳۹۹/۱/۱۹
من هم با ماشین اختصاصی میومدم سر کار و دائم از همکارانم و خودم تست گرفته میشد و بهم کیف قرمز حاوی ماسک و ژل میدادند میگفتم قرنطینه یعنی خودکشی از ترس مرگ. یک اسفند دود کنید با این آی کیوهای بالاتون مردم چشمتون نکنند این همه راه از دهات هاتون اومدید نماینده شدید..
ناشناس۱۴۰۵۰۴۶۱۴:۲۰:۰۶ ۱۳۹۹/۱/۱۹
رحمه الله من یقرآ الفاتحه مع الصلوات
ناشناس۱۴۰۵۰۵۰۱۴:۲۲:۰۳ ۱۳۹۹/۱/۱۹
مدعی العموم باید نمایندگان رد صلاحیت شده فاسد را محاکمه کنند
ناشناس۱۴۰۵۰۵۳۱۴:۲۴:۳۱ ۱۳۹۹/۱/۱۹
عجب پس شماها چرا اینهمه مدت تعطیل بودین؟ بقیه آدم نیستن ؟ شماها با ماشینای شخصی جابجا میشید مردم تو سیتم نقلیه عمومی بصورت فشرده و امکانات و رسیدگی های خاص دارید.
ناشناس۱۴۰۵۰۹۰۱۴:۴۳:۱۴ ۱۳۹۹/۱/۱۹
یه جلسه میزارن طرح سه فوریتی بدن یه جلسه هم برای برداشنش میزارن
ناشناس۱۴۰۵۶۴۶۲۰:۳۰:۰۳ ۱۳۹۹/۱/۱۹
به گفته خودشون هم هر دقیقه مجلس 30 میلیون تومن هزینه داره.
ناشناس۱۴۰۵۱۱۴۱۴:۵۴:۴۶ ۱۳۹۹/۱/۱۹
چرا مجلس باز شد ؟ همین طوری شش تا ارگان نظر ضد و نقیض میدن هیچکدام هم اجرا نمیشه ظاهرا همون ایده هشتاد در صد آلوده یکی دو میلیون فوتی داره چراغ خاموش اجرا میشه
ناشناس۱۴۰۵۱۵۹۱۵:۱۶:۵۹ ۱۳۹۹/۱/۱۹
آن نماینده شجاع و بی باک که امکانات پزشکی و بهداشتی او مهیاست می‌تواند برای خود تصمیم بگیرد نه موکلینی که نه الکل دارند نه ماسک نه پول
ناشناس۱۴۰۵۱۸۰۱۵:۲۶:۲۶ ۱۳۹۹/۱/۱۹
مجلس را چنان بی اهمیت کرده اند که کسی حتی پیگیر مسایل مجلس هم نیست
ناشناس۱۴۰۵۱۸۵۱۵:۲۷:۵۷ ۱۳۹۹/۱/۱۹
نمايندگان بي مسئوليت و...
ناشناس۱۴۰۵۲۰۷۱۵:۳۷:۳۷ ۱۳۹۹/۱/۱۹
آره بابا !!! مردم باید کار کنند تا مالیات بدهند وگرنه چه کسی میخواد خرج دولت رو بده ؟!!! اون 150 میلیارد دلار برجامی که دیگه چیزی ازش نمونده !!!
محسن۱۴۰۵۲۲۴۱۵:۴۳:۵۹ ۱۳۹۹/۱/۱۹
تصمیمات بزرگ در شرایط سخت ، توان بالایی می طلبد که نه مجلس و نه دولت توان لازم را ندارند متاسفانه سیاست اکثر مسئولین ما این است که هیچ کاری نکن و آنهم برگفته از این جمله است که " املای ننوشته غلط هم ندارد "
ع.م۱۴۰۵۲۳۲۱۵:۴۹:۴۰ ۱۳۹۹/۱/۱۹
مرد حسابی شرایط کشور و دنیای الان رو با زمانی که قانون اساسی نوشته و تدوین شد یکی میکنید!! کجای قانون اساسی ما پیش بینی قرنطینه ناشی از اپیدمی و پاندمی رو کرده آخه؟!!
ناشناس۱۴۰۵۲۴۸۱۵:۵۹:۱۱ ۱۳۹۹/۱/۱۹
خدایی این هم مجلسه که هیچ اراده ای از خودش نداره؟ حتما باز هم دستور از بالا اومده
ناشناس۱۴۰۵۲۵۷۱۶:۰۲:۳۹ ۱۳۹۹/۱/۱۹
این مجلس که سودی برای این مردم نداره .پیشنهاد میشه لااقل ساختمانش را بدهند وزارت بهداشت به عنوان سردخانه فوتی های کرونا استفاده کند
ناشناس۱۴۰۵۲۶۱۱۶:۰۴:۳۰ ۱۳۹۹/۱/۱۹
چرا امکانات مملکت را هدر می دهید . تعطیلش کنید
حجت۱۴۰۵۲۸۸۱۶:۲۶:۱۶ ۱۳۹۹/۱/۱۹
مجلسیان محترم که خودشان هفته ها در قرنطیه بودند چرا اعتراضی به تعطیلات خود نداشتند؟!!
علی۱۴۰۵۳۰۲۱۶:۳۸:۵۳ ۱۳۹۹/۱/۱۹
اومدن سهمیه دستکش وماسک وماده ضدعفونی بگیرن د‌ولت تخته گازجیب ملت روخالی میکنه اینها هم تخت توخونه خوابند
ناشناس۱۴۰۵۳۳۱۱۷:۰۱:۱۸ ۱۳۹۹/۱/۱۹
هر دقیقه از برگزاری جلسه مجلس چندین میلیون تومان هزینه داره. از اول هم معلوم بود. این نمایندگان کاری نمیتونن بکنن. بجای ش این هزینه خرج کرونا میشد بهتر بود.
ناشناس۱۴۰۵۴۰۴۱۷:۳۵:۰۵ ۱۳۹۹/۱/۱۹
باز بدون اجازه طرح دادین؟!
ناشناس۱۴۰۵۵۵۲۱۹:۰۴:۲۴ ۱۳۹۹/۱/۱۹
مردم برای پاس کردن چکهایشان که چند ماه پیش جنس خریده اند مجبورند جنسهایشان را بفروشند که با این تعطیلی ممکن نیست، چکار باید کرد؟؟
ناشناس۱۴۰۵۷۵۶۲۱:۴۱:۴۱ ۱۳۹۹/۱/۱۹
علت رد این قانون اینه که میخوان از جون ملت مایه بزارن نه از پس انداز کشور
ناشناس۱۴۰۵۹۸۵۰۲:۵۹:۰۰ ۱۳۹۹/۱/۲۰
خوب شما یه ماه تعطیل بودین راستی حقوق هم دریافت کردید حلاله تو قانون اساسی چیزی نگفته در این مورد؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  8. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  9. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  10. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  11. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  12. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  13. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  14. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. واکنش ضرغامی به طرح نور و بازگشت گشت ارشاد

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

    2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

    3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

    4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

    5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

    6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

    7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

    8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

    9. مجلس مقابل این اقدام بایستد

    10. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

    11. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

    12. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

    13. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

    14. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

    15. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

    16. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

    17. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

    18. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

    19. رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد/ اگر حال جامعه کارگری خوب شود، حداقل نیمی از مردم حالشان خوب می‌شود

    20. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

    21. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

    22. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

    23. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

    24. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

    25. یک سیلی برای تنبیه

    آخرین عناوین