شوخی تلخ سخنگو با روابط خارجی کشور

محمدعلی حبیبی،   3990118084 ۱۹۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۶۷ تکراری یا غیرقابل انتشار
شوخی تلخ سخنگو با روابط خارجی کشور

روز یکشنبه کیانوش جهانپور، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت در نشست خبری که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد اظهاراتی درباره کشور چین بیان کرد که جنجال ایجاد کرد. این بخش جنجالی احتمالا در پاسخ به سوالی درباره اپیدمی کرونا در ژاپن بود. ابتدا سخنان جهانپور را به نقل از ایرنا بخوانید:

«جهانپور گفت: در ژاپن اپیدمی اتفاق نیافتاد و واژه اپیدمی وقتی گفته می‌شود که یک درصد جمعیت به ویروس مبتلا شده باشند. در ایران هم نمی‌توان گفت در همه جای کشور اپیدمی داریم. مرحله تک گیری و انفرادی در برخی مناطق کشور وجود دارد. در قسمت عمده مناطق کشور در مرحله طغیان و در برخی شهرها در مرحله اپیدمی یا همه گیری هستیم. حتی در کره جنوبی هم اپیدمی اتفاق نیفتاده است.

وی ادامه داد: در چین وضعیت متفاوت بود و ووهان تجربه اپیدمی داشت. به نظر می‌رسد آمارهای چین یک شوخی تلخ بود. زیرا بسیاری در همه جهان فکر کردند این بیماری مثل آنفلوآنزا است و مرگ و میر کمتری دارد. همه این موارد مبتنی بر گزارش‌هایی بود که از چین گزارش می‌شد و به نظر می‌رسد چین شوخی تلخی در این زمینه با همه دنیا انجام داد. اگر در چین گفته می‌شود دو ماهه یک اپیدمی مهار شده، باید بیشتر درباره آن فکر کرد.»

این سخنان باعث شد برخی از فعالان رسانه‌ای به جهانپور اعتراض کنند. اما جهانپور با تاکید مضاعفی یک توییت در این زمینه منتشر کرد. توییت جهانپور با پاسخ سفیر چین در ایران همراه شد و این پینگ پنگ یک بار دیگر هم ادامه پیدا کرد. این توییت‌ ها را در زیر مشاهده کنید: 

پس از این اتفاقات بود که سیدعباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه در توییتی انگلیسی تلاش کرد اشتباه سخنگوی وزارت بهداشت را جبران کند. موسوی نوشت: «دولت و ملت چین پیشگام مبارزه با ویروس کرونا و اعطای کمک های سخاوتمندانه به سایر کشورها در اقصی نقاط جهان است. شجاعت، تعهد و حرفه‌ای‌گری چین در مهار کرونا شایسته تبریک است. ایران همواره قدردان چین در این شرایط بوده است.» این توییت با واکنش سفیر چین روبرو شد که نوشت: «شایعات نمی‌توانند دوستی ما را از بین ببرند.»

پس از این اتفاقات کیانوش جهانپور در توییت دیگری نوشت: « ... و اما، دولت و ملت ایران قدردان دولتها و ملت هایی است که بویژه در این همه گیری جهانی كرونا در کنارشان ایستادند و حافظه تاریخی ایرانیان البته این قسمت ماجرا را هم فراموش نخواهد کرد. حمایت های چین از ملت ایران در این روزهای سخت، هکذا فراموش ناشدنی است. بیگانگان ذوق زده نشوند.»

فارغ از درست یا غلط بودن ادعای جهانپور درباره محققان چینی، در این زمینه چند نکته به نظر می‌رسد:

*سخنگوی یک مجموعه ویترین یک مجموعه در افکارعمومی است. به همین جهت سخنگو باید بیش از همه چیز مراقب سخنانش باشد که خدای ناکرده سخن اشتباهی بر زبان نراند و مهمتر از آن، سخنانش پیامدهای بدی نداشته باشد. پس یک سخنگو باید به تبعات سخنش فکر کند. 

*جهانپور در توییت مدعی شده مباحث علمی را نباید با سیاست آمیخت. این سخن درستی است که برداشت غلطی از آن صورت گرفته است. برای توضیح باید به این پرسش پاسخ دهیم که وزارت بهداشت چه تفاوتی با یک مرکز علمی ویروس شناسی دارد. وزارت بهداشت یک نهاد سیاسی است که متکفل امر سلامت و بهداشت در کشور است اما یک مرکز ویروس شناسی صرفا یک نهاد علمی است. خروجی وزارت بهداشت سیاستگذاری برای سلامت یک کشور است اما خروجی یک مرکز ویروس شناسی نهایتا مقالات و کتاب های علمی است. وزارت بهداشت حق اعمال حاکمیت دارد اما یک مرکز علمی چنین حقی ندارد.

با تامل در این نکته متوجه می‌شویم سخنگوی وزارت بهداشت در وهله اول به عنوان یک مقام سیاسی سخن می گوید و در مقام بیان گزاره های علمی نیست. اصحاب علم و آکادمی به بحث علمی مشغولند اما سخنگوی وزارت بهداشت تمام سخنانش سیاسی است چون در مقامی سیاسی حضور دارد. 

این تفاوت را در همین مثال اخیر هم می توانیم ببینیم. اگر یک محقق دانشگاهی حوزه پزشکی سخنان جهانپور را بیان می کرد نه تنها سفیر چین واکنشی نشان نمی داد بلکه روزنامه نویسان داخلی هم احتمالا به آن توجهی نمی کردند اما وقتی سخنگوی یک وزارتخانه چنین سخنی می گوید مناقشه شکل می گیرد.

*نتیجه ای که از دو نکته بالا به دست می‌آید این است که سخنگوی وزارت بهداشت به عنوان یک مقام سیاسی همواره باید به تبعات سیاسی سخنانش بیندیشد و چیزی نگوید که بعدا خودش مجبور به رفع و رجوع آن شود. به علاوه اساسا در حیطه وظایف سخنگوی وزارت بهداشت نیست که با سفیر یک کشور وارد مجادله شود. وزارت خارجه متکفل روابط خارجی است و اگر قرار است سخنی به کشورهای خارجی گفته شود باید از طریق این وزارت خارجه باشد نه وزارت بهداشت.

*با نگاهی به شرایط کنونی کشورمان متوجه می شویم سخنان جهانپور درباره چین نه تنها سودی به حال ما نداشت بلکه احتمالا باعث ضررهایی در آینده می شود. چین کشوری است که از همه نظر در ماجرای کرونا به ایران کمک کرده است. حمایت های مالی و تجهیزاتی از یک سو و حمایت سیاسی از سوی دیگر. 

کمک های مالی چندمیلیون دلاری توسط افراد سرشناس چینی به ایران اهدا شد. در زمینه تجهیزات، به گفته سفیر ایران در چین تاکنون 28 هواپیمای باری تجهیزات اهدایی از سوی چینی ها را به کشور ما آورده است. در زمینه حمایت سیاسی هم چین کشوری بود که رسما خواستار لغو تحریم‌های ایران توسط آمریکا شد دوستی خویش با ملت ایران را اثبات کرد.

در چنین شرایطی آیا صحیح است سخنگوی وزارت بهداشت چنین سخنانی درباره چین به زبان براند و بدتر از آن در توییتر بر آن سخنان تاکید کند؟ هرچند به نظر می رسد خود جناب جهانپور هم به اشتباه خود پی برد اما ای کاش قبل از این سخنان، ایشان را درباره تاثیرات سیاسی سخنانش توجیه می کردند.

 

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۴۰۳۴۷۸۱۵:۱۵:۴۰ ۱۳۹۹/۱/۱۸
ایشون گفته چین با 80 هزار مبتلا، حدود 3000 کشته شوخی تلخه.. خب! آلمان با 150 هزار مبتلا، 3100 کشته داره، چرا اون رو نمی گید؟! چون غربی اند و نایس؟
علی۱۴۰۳۵۳۸۱۵:۳۱:۰۰ ۱۳۹۹/۱/۱۸
انقلاب ما شعارش اینه نه غربی نه شرقی ،ما هیچ تعارفی با چینی ها نداریم همون جور که با اروپایی ها ندارم،چین هم یه دولت ظالم داره که به مسلمون های چین ظلم میکنه
ناشناس۱۴۰۴۰۳۰۲۰:۲۹:۴۰ ۱۳۹۹/۱/۱۸
تنها کشوری که اکنون در شرایط تحریم از ایران نفت می خرد چین است تنها کشوری که تجهیزات پزشکی و ماسک و گان و دستکش و الکل و دستگاه ونتیلاتور و دارو به ایران ارسال کرد چین است تشخیص دوست و دشمن در این شرایط خیلی سخت نیست !
ناشناس۱۴۰۴۰۸۶۲۱:۱۰:۱۵ ۱۳۹۹/۱/۱۸
نفت رو مفت میخرن عاشق چشم ابروی شما نیستن
ناشناس۱۴۰۴۶۷۲۱۱:۲۶:۲۷ ۱۳۹۹/۱/۱۹
برو به قیمت به همون غربی های وحشی بفروش اگه می تونی!!!
ناشناس۱۴۰۴۸۷۵۱۳:۰۶:۴۹ ۱۳۹۹/۱/۱۹
چرا کره جنوبی و ژاپن و اروپا حاضر نیستن نفت ایران را مُفت بخرند ؟!
یه الفی۱۴۰۶۲۸۹۱۰:۵۳:۳۹ ۱۳۹۹/۱/۲۰
بقیه هم بیایند و مفت بخرند برای مفت خری هم خیلی ها عُرضه ندارند
ناشناس۱۴۰۴۱۲۶۲۱:۵۳:۵۸ ۱۳۹۹/۱/۱۸
در قرآن کریم و بویژه در آیه پنجاه و شش سوره مائده خداوند مسلمانان را با دوستی کفار منع کرده.مگر چین و روسیه لادین و کفار نیستند چرا باید خلاف دستور قرآن کریم عمل کنیم؟
ناشناس۱۴۰۴۱۷۵۲۲:۲۹:۴۳ ۱۳۹۹/۱/۱۸
نفت ارزان می خرد، اجناس بنجل را با چند برابر قیمت بازار جهانی به ایران می فروشد. به این می گویند: معامله دوسر باخت!!!!
ناشناس۱۴۰۴۸۸۹۱۳:۱۰:۳۷ ۱۳۹۹/۱/۱۹
جنس های چینی درجه یک و دو و سه دارند تجار ایرانی جنس های درجه 3 را می خرند و وارد می کنند پس مشکل از چین نیست.
ناشناس۱۴۰۴۲۴۳۲۳:۳۳:۴۲ ۱۳۹۹/۱/۱۸
الکی جو ندیم باید بپرسیم این آقای سخنگو چرا از ابتدای بهمن مخفیکاری کرده کرونا رو؟ چرا دولت و شخص وزیرکشور مخالف تعویق انتخابات بود؟ چرا...
ناشناس۱۴۰۴۵۰۵۰۹:۱۳:۲۷ ۱۳۹۹/۱/۱۹
مطمئن باش هیچ گربه ای برای رضای خدا موش نمیگیره.
ناشناس۱۴۰۴۸۸۴۱۳:۰۹:۰۲ ۱۳۹۹/۱/۱۹
چرا کشورهایی اروپایی حاضر به خرید نفت ارزان ایران نیستن ؟!
ناشناس۱۴۰۴۰۴۷۲۰:۴۲:۴۴ ۱۳۹۹/۱/۱۸
حال و روز غرب که اینروزها واویلاست به‌اضافه اینکه در مواجهه با ما نه‌تنها تحریمها رو حداقل موقتی برنداشتن که بیشترش هم کردن و معنی «نه غربی» بیشتر از هر زمان دیگه‌ای قابل درکه.. ولی در همین زمان که چین بیشترین کمک‌ها رو به کشورمون کرده(۲۸ هواپیما پر از اقلام موردنیازمون) بیان شعار «نه شرقی» دقیقا مصداق بارز نفوذی‌گری و حتی موذی‌گری است!
ناشناس۱۴۰۴۰۶۶۲۰:۵۶:۲۱ ۱۳۹۹/۱/۱۸
آمار مبتلایان به کرونا در کشور از مرز 60 هزار نفر گذشت و آمار جان باختگان به 3 هزار و 739 نفر رسید قطعا"اگر کمک های بشردوستانه چین نبود تلفات بیشتری می دادیم باید کمی منصف باشیم.
ناشناس۱۴۰۳۵۸۴۱۵:۵۰:۳۹ ۱۳۹۹/۱/۱۸
نمیدونم آمارتون از کجاست المان با یکصد هزار درگیر ۱۵۰۰کشته تا حالا داشته
ناشناس۱۴۰۳۶۵۱۱۶:۲۳:۱۴ ۱۳۹۹/۱/۱۸
پس حتی آمارش از چین هم کمتره؟؟ یعنی داره با دنیا تلختر شوخی می کنه؟
ناشناس۱۴۰۳۶۹۵۱۶:۴۸:۵۸ ۱۳۹۹/۱/۱۸
تمام کشورهای دنیا باید از چین شکایت و ادعای خسارت کنند. خواسته یا نا خواسته ویروس را چین به جان دنیا انداخت.
ناشناس۱۴۰۳۷۸۲۱۷:۳۵:۵۵ ۱۳۹۹/۱/۱۸
سالهاست که چین با صادرات اجناس بنجل به ایران، کارگاه ها و کارخانجات ما را تعطیل و سبب بی کاری چندین میلیون نفر شده. چه اصراری برای گسترش روابط با چین است؟؟؟؟ چرا اینقدر در این رابطه ملاحظه کاری می شود؟؟؟؟
ناشناس۱۴۰۳۷۸۴۱۷:۳۶:۵۱ ۱۳۹۹/۱/۱۸
ترامپ به درستی از کرونا با نام «ویروس چینی» یاد می کند.
ناشناس۱۴۰۴۰۱۴۲۰:۱۶:۵۳ ۱۳۹۹/۱/۱۸
کرونا ویروس ساخته و پرداخته شیطان بزرگ است امریکایی ها در گرجستان و اوکراین و قزاقستان 25 آزمایشگاه میکروبی دارند و به تولید و تکثیر اینجور ویروس ها مشغول هستن.
ناشناس۱۴۰۴۰۹۰۲۱:۱۳:۴۱ ۱۳۹۹/۱/۱۸
واردات کالاهای چینی از دولت اصلاحات با شعار توسعه اقتصادی آغاز شد که باعث تعطیلی تولیدکنندگان داخلی شد البته واردات کالاهای چینی بعد از برجام 70 درصد افزایش یافت.
ناشناس۱۴۰۳۷۶۴۱۷:۲۴:۲۷ ۱۳۹۹/۱/۱۸
آلمانها 50 روز پنهانکاری نکردند، ضمنا با شعار تست بیشتر و انجام هفته ای 500 هزار تست کرونا و شناسایی ناقلین پنهان، آمار مرگ و میر را پایین آوردند، هرچند از توانایی سیستم بهداشتی یکپارچه و منظم و همچنین نظم و انضباط و قانون گرایی آلمانها هم نباید غافل بود
ناشناس۱۴۰۴۰۷۰۲۰:۵۸:۵۸ ۱۳۹۹/۱/۱۸
آلمانی ها با استفاده از طب سنتی موفق شدند تعداد جان باختگان کرونا را به حداقل برسانند چین هم با استفاده از طب سنتی موفق به کاهش جان باختگان کرونا شد.
ناشناس۱۴۰۴۲۵۵۲۳:۴۴:۰۳ ۱۳۹۹/۱/۱۸
کیفیت نظام پزشکی آلمان با چین ابدا قابل قیاس نیست
ناشناس۱۴۰۳۶۴۲۱۶:۱۹:۴۱ ۱۳۹۹/۱/۱۸
ایشون نگفته آمار 80000 هزار مبتلا و 3000 کشته چین شوخی تلخه...گفته اطلاعاتی که از بیماری بیرون میداد شوخی تلخ بود...ضمنا آمار آلمان و از کجات در آوردی؟؟؟
ناشناس۱۴۰۴۶۷۴۱۱:۲۶:۵۸ ۱۳۹۹/۱/۱۹
منظور از امار چیه.مهمتر از امار موارد ابتلا و مرگ و میر اماری وجود دارد؟ اشتباه خود را به گردن چینی ها نندازیم و گرنه ....
ناشناس۱۴۰۷۹۲۷۱۵:۳۴:۴۴ ۱۳۹۹/۱/۲۱
اطلاعات بیماری فقط مرگ و میر نیست
ناشناس۱۴۰۳۶۶۲۱۶:۲۵:۴۴ ۱۳۹۹/۱/۱۸
اگر قرار یک فرد علمی و کارشناس نتونه ایرادی از یک کشور دیگه بگیره خیلی کشورهایی دیگه ای هستند که از چین برای ما بهتر و پر فاییده تر میتونن باشن و بهتره جایگاه فعلی چین رو به اونا بدیم!!! انقد بدبخت شدیم که حق نداریم ایراد علمی و درست از چین بگیریم؟
ناشناس۱۴۰۸۱۸۲۱۹:۴۸:۵۳ ۱۳۹۹/۱/۲۱
یک فرد علمی و کارشناس بهتر نیست در مراکز علمی در حضور دیگر عالمان کارشناسان اظهار نظر کند؟
ناشناس۱۴۰۳۷۳۶۱۷:۱۳:۴۶ ۱۳۹۹/۱/۱۸
جهت اطلاع روزنامه واشنگتن پست و سی آن آن حداقل قربانیان در ووهان چهل و دوهزار نفر است این پنهانکاری فریب جهان بود نه تنها جهانپور . البته این رسانه ها مخالف سرسخت ترامپ هم هستند
ناشناس۱۴۰۳۹۶۰۱۹:۳۴:۰۵ ۱۳۹۹/۱/۱۸
جمعیت چین ده برابر المان هست. خواهید دید در آینده نزدیک که آمار واقعی چیست. همه به عنوان شاهد هستیم و کسی جایی نخواهد رفت
ناشناس۱۴۰۴۲۰۴۲۳:۰۰:۳۴ ۱۳۹۹/۱/۱۸
چین فقط استان هوبی رو قرنطینه کرده بود آمار کشته های چین برای استان مذکور با حدود ۶۰ میلیون جمعیت هست
ناشناس۱۴۰۴۶۵۱۱۱:۱۶:۲۲ ۱۳۹۹/۱/۱۹
یعنی از اون استان به جاهای دیگه چین کسی نتونسته بره و فوری با پشت پیشتاز شوت شده به همه جای دنیا؟؟؟؟
ناشناس۱۴۰۳۹۸۳۱۹:۵۳:۳۵ ۱۳۹۹/۱/۱۸
50 میلیارد دلار پول ایران در چین بلوکه است حالا چندین میلیون دلار کمک چین هیچ منتی نداره.پشیبانی چین و روسیه از لغو تحریمها عملا کدام گره رو باز کرده؟
ناشناس۱۴۰۴۰۱۱۲۰:۱۲:۰۸ ۱۳۹۹/۱/۱۸
آلمان با 110 هزار مورد تأیید شده فقط 1500 کشته دارد. یعنی نرخ مرگ و میر یک و نیم درصد. چینی ها از ابتدا گفتند نرخ مرگ و میر حدود دو درصد است. ایرانی ها (مخصوصاً حریرچی) بودند که هر روز می اومدن تلویزیون می گفتن مرگ و میر آنفلوآنزا بیشتره.
ناشناس۱۴۰۴۰۸۷۲۱:۱۱:۱۱ ۱۳۹۹/۱/۱۸
چین و آلمان با برنامه ریزی دقیق و قرنطینه کامل موفق به مهار کرونا شدند اما ایران و ایتالیا و امریکا و اسپانیا و انگلیس با بی برنامگی در صدر جدول کرونا در جهان هستند.
ناشناس۱۴۰۴۰۵۲۲۰:۴۶:۳۹ ۱۳۹۹/۱/۱۸
حالا اگر سفیر آلمان به معاون وزارت بهداشت ما این حرفا رو میزد چکارش میکردید؟
ناشناس۱۴۰۴۱۸۷۲۲:۳۹:۲۹ ۱۳۹۹/۱/۱۸
آلمان در حوزه بهداشت و درمان بمراتب از چین جلوتر است
ناشناس۱۴۰۴۲۱۱۲۳:۰۴:۲۳ ۱۳۹۹/۱/۱۸
حالا از کی چین آمار درست داده؟
ناشناس۱۴۰۴۳۰۳۰۰:۳۷:۳۵ ۱۳۹۹/۱/۱۹
امام خمینی گفت نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی...یعنی نه روسیه نه چین!ازشرق!
امید۱۴۰۳۴۸۶۱۵:۱۷:۳۲ ۱۳۹۹/۱/۱۸
صحبت های ایشون کاملا به حقیقت نزدیکه،هرچند به مزاق سیاستمداران داخلی خوش نمیاد.
دكتر عباسي۱۴۰۳۷۲۹۱۷:۱۰:۵۱ ۱۳۹۹/۱/۱۸
عزيزجان صحبت هاي ايشان كاملا برخلاف واقعيت هستند از ٢٠١٢ تا ٢٠١٩ كرونا در كشورهاي عربي و حتي ايران خودمان ٦٨٠ كشته داد، وزارت بهداشت چكار. كرد جز اينكه گفت انفلوانزا بوده؟ گ زارشات و هشدارهاي بهداشت جهاني به ايران و ساير كشورها را در اوايل ژانويه بخوانيد، هرروز هسدار ميدادند، وزارت بهداشت به كدامشان عمل كرد؟ اين حرف فقط براي تبرئه مديران. وزارت بهداشت است. كاملا هم اشتباه بود.
ناشناس۱۴۰۳۷۶۶۱۷:۲۵:۴۹ ۱۳۹۹/۱/۱۸
چین به کل دنیا دروغ گفت یک ماه هم ویروس را مخفی کرد الان هم به دروغ ادعای مهارش را داره چین باید غرامت پرداخت کند
ناشناس۱۴۰۴۰۹۶۲۱:۲۱:۳۸ ۱۳۹۹/۱/۱۸
امریکا چرا بابت خروج از برجام به ایران غرامت پرداخت نکرد ؟!
ناشناس۱۴۰۴۶۱۰۱۰:۴۱:۵۳ ۱۳۹۹/۱/۱۹
چون قانونا نباید چیز ی پرداخت می کرد
ناشناس۱۴۰۳۷۸۹۱۷:۳۸:۵۶ ۱۳۹۹/۱/۱۸
ایشان به عنوان سخنگوی اطبا حق دارد در مورد اطلاعات پزشکی غلطی که چینی ها به دنیا دادند سخن بگوید. وزرات خارجه و سایرین دخالت بی جا کرده اند
ناشناس۱۴۰۳۹۶۳۱۹:۳۶:۰۲ ۱۳۹۹/۱/۱۸
کی گفته سخنگو اطبا هست ایشون فقط پول میگیره روزانه امار بده نه اینکه سر از خود با هر روزنامه خارجی برای مطرح شدن مصاحبه کنه باید این مصاحبه های مسولین با رساناهایک قانون و حسابی داشته باشد اشکال ما مجلس و قوه قضاییه است که این مسولین ازادانه هر کاری میکنند
ناشناس۱۴۰۳۴۹۳۱۵:۱۹:۴۷ ۱۳۹۹/۱/۱۸
رسانه های جریان غربگرا، مثل ایسنا و ایرنا، پیشنهاد کمک ناچیز اروپا رو تو بوق و کرنا می‌کنند، بعد کمک های اهدایی چین که در حد بالا و از روز اول بود، رو سانسور می کنند.. البته درسته ما هم به چین کمک کردیم،. اما چه جریانی از روابط خوب 2 کشور راضی نیست؟! کدخدادوستان می دانند وجهه خوب چین در بین ملت، یعنی تنفر بیشتر ملت از کدخدا!! بعضی از خبرنگاران داخلی، برای این که جایگاهی در بین رسانه های ملکه برای روز مبادا داشته باشند، سعی می کنند از گل نازک تر به کشورهای منظومه کدخدا نگن!!
ناشناس۱۴۰۳۵۷۰۱۵:۴۶:۴۶ ۱۳۹۹/۱/۱۸
انصافاً منظور شما از روابط خوب دو کشور چیه؟ چرا در شرایطی که تا همین یک ماه قبل از عید هنوز یکی دو تا بانک ایتالیایی با ایران کار می کردن، هیچ بانک چینی حاضر نیست با ایران کار کنه؟ و همین موسسه اعتباری مسخره (کونلون) هم با هزار و یک ناز و ادا هزینه های 15 تا 20%ای به ایرانی ها تحمیل می کنه (درست شنیدین: شما اگر بخواین 100 هزار دلار از بانک کونلون برداشت کنین، 80 هزار دلار گیرتون میاد! این اغراق نیست، عدد در اسفند ماه به 21% هم رسیده بود!)
ونوس۱۴۰۴۳۶۴۰۱:۴۲:۰۴ ۱۳۹۹/۱/۱۹
در مورد بقيه موارد نظري ندارم ولي در مورد كونلون بانك والله دروغ ميگوييد. يا اگر كسي بهتان گفته والله دروغ گفته است.
علی۱۴۰۴۵۷۸۱۰:۱۹:۵۴ ۱۳۹۹/۱/۱۹
چرا نسنجیده میگی وقتی اطلاع نداری؟ 5 سال پیش در یک شرکت خصوصی در زمینه نفت مدیر ارشد بودم و برای انتقال پول های پروژه ها از همین بانک باید 18 درصد کمیسیون میدادیم.
احسان۱۴۰۴۹۷۰۱۳:۴۶:۱۴ ۱۳۹۹/۱/۱۹
قسم نخور مرد حسابی، دقیقاً همینه.اگه هم بدن حدود ۱۴٪ کارمزد میگیرن
محمود۱۴۰۶۵۸۰۱۴:۳۰:۵۸ ۱۳۹۹/۱/۲۰
اگه برادر 14 درصد سراغ داری بگو بقیه تجار هم استفاده کنن
ناشناس۱۴۰۶۴۲۷۱۲:۴۴:۲۲ ۱۳۹۹/۱/۲۰
الان فقط برای غذا و دارو کار میکنه
علی۱۴۰۹۰۷۸۲۲:۵۱:۲۶ ۱۳۹۹/۱/۲۲
قسم نخورید اقااااا
ناشناس۱۴۰۳۶۸۰۱۶:۴۱:۰۹ ۱۳۹۹/۱/۱۸
دوست گرامی یادت نره که کرونا هم کمک کشور چین بودددددد
ناشناس۱۴۰۳۶۸۶۱۶:۴۴:۲۴ ۱۳۹۹/۱/۱۸
میلیاردها دلار پول بی زبون این مملکت تو چین بلوکه شده.اونوقت میگی به ما کمک کرده؟
ناشناس۱۴۰۴۰۱۷۲۰:۱۹:۱۸ ۱۳۹۹/۱/۱۸
بلوکه شدن پولهای ایران بدلیل تحریم های امریکاست چین مقصر نیست.
ناشناس۱۴۰۴۲۹۸۰۰:۳۱:۲۶ ۱۳۹۹/۱/۱۹
خوب تحریمها رو اجرا نکنه
ناشناس۱۴۰۶۶۸۸۱۵:۵۹:۳۷ ۱۳۹۹/۱/۲۰
خوب فرانسه و آلمان و انگلیس هم میتونن همینو بگن
علی۱۴۰۴۰۰۵۲۰:۰۹:۱۷ ۱۳۹۹/۱/۱۸
ایران به خاطر منافع اقتصادی چین، در اوج بحران این کشور را کمک کرد و باعث شد همه گیری در ایران اتفاق بیفتد و همه گیری از طریق ایران به دنیا سرایت کند. بنابراین ضرر این کمک ایران به چین هزارها برابر این کمکهایی است که ارسال میکنه
ناشناس۱۴۰۳۴۹۶۱۵:۲۰:۴۳ ۱۳۹۹/۱/۱۸
اگر این ماجرا در دولت آقای امدی نژاد بود چقدر تبلیغ می شد که اینها به دو راز عقل وخرد و تدبیر هستند؟
استاد دانشگاه۱۴۰۳۴۹۹۱۵:۲۱:۴۷ ۱۳۹۹/۱/۱۸
چین و روسیه هیچوقت قابل اعتماد نبوده و نخواهند بود، از ما گفتن.
سجاد۱۴۰۳۶۱۴۱۶:۰۷:۳۵ ۱۳۹۹/۱/۱۸
بازم از آمریکا قابل اعتمادترند عزیزم
سید۱۴۰۳۷۲۱۱۷:۰۳:۴۶ ۱۳۹۹/۱/۱۸
در قرنطینه هستی گاهی تاریخ بخون
ناشناس۱۴۰۳۸۸۰۱۸:۳۶:۱۲ ۱۳۹۹/۱/۱۸
اگر تاریخ بخونیم خیانتکار تر از فرانسه پیدا نمی کنیم نگاهی به پشت پرده روابط دیپلماسی ایران و اروپا و غرب از ابتدای دوره قاجار بیندازید و در ضمن واقعا کتاب مطالعه کنید نه از ویکی پدیا
ناشناس۱۴۰۳۹۶۶۱۹:۳۶:۳۹ ۱۳۹۹/۱/۱۸
اما این روسیه بود که سرزمین های شمالی را از ایران جدا کرد
ناشناس۱۴۰۴۰۴۱۲۰:۳۴:۰۳ ۱۳۹۹/۱/۱۸
تاریخ ایران از کودتای 28 مرداد 32 و سرنگون کردن دولت قانونی مصدق تا کاپیتولاسیون و تحقیر ملت ایران و حمایت همه جانبه از صدام در جنگ تحمیلی و تحریم های ظالمانه و ترور سردار سلیمانی خباثت امریکایی ها را نشان می دهد.
ناشناس۱۴۰۳۷۳۰۱۷:۱۰:۵۵ ۱۳۹۹/۱/۱۸
اره حتما حق با جنابعالیه.اوضاع و احوالمون اینو ثابت میکنه!!
ناشناس۱۴۰۳۶۲۳۱۶:۱۱:۰۰ ۱۳۹۹/۱/۱۸
میشه بفرمایید شما استاد کدام دانشگاه هستید؟
ناشناس۱۴۰۳۶۴۱۱۶:۱۹:۱۹ ۱۳۹۹/۱/۱۸
بله می دونیم که فقط فرانسه و امریکا و انگلیس و برجام و امضای جان کری قابل اعتمادند
ناشناس۱۴۰۳۹۶۸۱۹:۳۷:۵۹ ۱۳۹۹/۱/۱۸
من به فرانسه و امریکا و انگلیس بیش از چین و روسیه اعتماد دارم
ناشناس۱۴۰۴۰۸۲۲۱:۰۶:۲۰ ۱۳۹۹/۱/۱۸
امریکا شیطان بزرگ و 3 کشور خبیث اروپایی محور شرارت در منطقه و حامی اصلی تروریسم در جهان هستن.
ناشناس۱۴۰۳۶۵۷۱۶:۲۴:۲۳ ۱۳۹۹/۱/۱۸
غرب قابل اعتمادتره بعد یکسال و نیم 500 هزار دلار تراکنش مالی!!! یعنی خرج سفر و ماموریت و اقامت آقایان هم درنمیاد
ناشناس۱۴۰۳۶۵۹۱۶:۲۴:۴۹ ۱۳۹۹/۱/۱۸
چشم بسته غیب میگی ؟ معلومه که نه تنها چین و روسیه , بلکه هیچ کشور دیگری قابل اعتماد نیست. روابط کشور ها با همدیگر مبتنی بر رفتار داش مشتی و جوانمردی و رفاقت و اعتماد و دوستی نیست . همه کشورها و حتی ایران بر مبنای منافع ملی خودشان رفتار میکنند. نه هیچ کشوری دوست صد در صد ماست و نه هیچ کشوری دشمن صد در صد ما . آنجایی که منافعشان باشه دوست ما میشن و آنجایی که نباشه همان دوستان دشمن میشن. امریکا و اسرائیل تا وقتی شاه بود و منافعشان را تامین میکرد بهترین دوست ایران بودند , ولی حالا دشمن خونی ما شده اند .
ناشناس۱۴۰۳۷۸۵۱۷:۳۷:۰۸ ۱۳۹۹/۱/۱۸
شما!!!! آها بریم به امضای کری اعتماد کنیم؟!!! باشه داداش... زیباکلام نیستی تو احیانا؟!! ای شیطون... همه جا هستیا
ناشناس۱۴۰۳۵۰۱۱۵:۲۲:۰۵ ۱۳۹۹/۱/۱۸
بدون شک آمار چین دروغی بیش نیست
ناشناس۱۴۰۴۰۲۰۲۰:۲۱:۱۹ ۱۳۹۹/۱/۱۸
چین با برنامه ریزی دقیق و قرنطینه کامل موفق به مهار کرونا شد و آمارها صحیح هستن.
ناشناس۱۴۰۴۳۶۱۰۱:۳۶:۲۷ ۱۳۹۹/۱/۱۹
ویروس از ووهان به قم رسید ولی به پکن نرسید. در حالی که قاعدتا اوایل مدتی ناشناخته بوده به نظر عجیب و غیرقابل باور هست
ناشناس۱۴۰۴۰۳۴۲۰:۳۱:۱۵ ۱۳۹۹/۱/۱۸
کلا بدون گیر دادن به دیگران چه غرب چه شرق و مقصر دونستن آنها اموراتمون نمیگذره
ناشناس۱۴۰۳۵۰۵۱۵:۲۳:۱۷ ۱۳۹۹/۱/۱۸
ناهماهنگی تو دولت موج میزنه.. سخنگوی وزارت بهداشت چیزی میگه که سخنگوی وزارت خارجه، مجبوره بیاد تکذیب کنه!! دولتی که سهمیه احزاب و افراد باشه،. همینه..
ناشناس۱۴۰۳۵۰۶۱۵:۲۳:۲۳ ۱۳۹۹/۱/۱۸
چین تمام دنیا رو آلوده کرده، حالا شما دارین ازشون قهرمان میسازید؟ ضرری که به ایران و جهان زده با هزار برابر این کمک ها جبران نمیشه
ناشناس۱۴۰۳۵۵۷۱۵:۴۱:۴۱ ۱۳۹۹/۱/۱۸
چین کرده؟!
ناشناس۱۴۰۳۸۱۷۱۷:۵۱:۵۵ ۱۳۹۹/۱/۱۸
نه ویروس از کره ماه آمد !!!
ناشناس۱۴۰۴۰۲۳۲۰:۲۲:۱۴ ۱۳۹۹/۱/۱۸
نظامیان امریکایی عامل ورود کرونا به شهر ووهان چین بودند.
ناشناس۱۴۰۳۸۸۳۱۸:۳۸:۵۵ ۱۳۹۹/۱/۱۸
کی از چین قهرمان ساخت و از کجا معلوم منبع شیوع چین بوده آمار آنفلوآنزای آمریکا بسیار مشکوکه هیئت ورزشی ارتش آمریکا چرا اطلاعاتش رو شفاف نمیکنه چرا به این ویروس میگید چینی ولی به آنفلوانزای خوکی نگفتید آمریکایی
ناشناس۱۴۰۳۵۰۸۱۵:۲۳:۴۸ ۱۳۹۹/۱/۱۸
بابا عزت داشته باشید.اینقدر ضعیف نباشید.چطوره سخنگوی وزارت بهداشت را دار بزنیم تا دوستان چینی ما خوشحال شوند.میتوانید بفرمایید این بیماری از کجا وارد کشور ما شد.
ناشناس۱۴۰۳۵۲۶۱۵:۲۸:۰۲ ۱۳۹۹/۱/۱۸
دانشجویان ایرانی ساکن چین..
ناشناس۱۴۰۳۷۵۰۱۷:۱۹:۰۵ ۱۳۹۹/۱/۱۸
اتهام زدن درست نیست ولی احتمالا ویروس بدلیل ادامه پروازهای ماهان و ورود طلبه ها و دانشجویان و کارگران چینی به کشور ما وارد شد
محمدحسین۱۴۰۶۵۴۹۱۴:۰۸:۰۵ ۱۳۹۹/۱/۲۰
اتهام زدن درست نیست...
ناشناس۱۴۰۳۵۶۴۱۵:۴۴:۴۴ ۱۳۹۹/۱/۱۸
این عزتتون در برابر کدخدا چرا تبلور نداره؟!!
ناشناس۱۴۰۳۶۴۰۱۶:۱۹:۰۶ ۱۳۹۹/۱/۱۸
عزت داشتن به معنای بی احترامی و جنگ نیست، به معنای حرف درست رو زدن به هرکس که میخواهد باشد است.چه چینی چه امریکایی.
ناشناس۱۴۰۳۷۴۴۱۷:۱۶:۲۲ ۱۳۹۹/۱/۱۸
الان بگیم هم مرگ بر آمریکا و هم مرگ بر چین، مشکل شما و کدخدای خیالی تان حل میشه؟
فرهاد۱۴۰۳۵۱۰۱۵:۲۴:۰۸ ۱۳۹۹/۱/۱۸
چه زود فراموش کار شدیم شعار آن پیر سفر کرده و از آرمانهای اصلی انقلاب شعار ، نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی بود
ناشناس۱۴۰۳۵۱۴۱۵:۲۴:۵۴ ۱۳۹۹/۱/۱۸
چین هم از جمله مقدسات شد؟
محمد قاسمی۱۴۰۳۵۱۶۱۵:۲۵:۱۴ ۱۳۹۹/۱/۱۸
جای تاسف داره من متوجه نمیشم چطور وزارت بهداشت از میزان دقیق آمار کرونا در ایران خبر نداره با چه معیاری تعداد افراد مبتلا در چین رو دقیق ندونسته؟ البته حرکات عجیب دولت پس از اجرای برجام باعث قهر چین و تنها گذاشتن ایران در تحریم مجدد امریکا شد. و این سخن سخنگو که بی عرضگی مدیریت کشور رو میرسونه رو اینبار بجای امریکا گردن چین انداختند تا خودشون رو از اتهام بی عرضگی مبرا کنند. قطعا این سخنان زحمات وزارت خارجه در جریان اوج کرونا در چین رو به باد داد. و باز هم ملت جان بر کف هزینه این امر را متقبل میشوند.
بلادور۱۴۰۳۸۰۲۱۷:۴۴:۵۹ ۱۳۹۹/۱/۱۸
آسمون ریسمون نباف برادر.!! منشاء ویروس ممکنه هر کشوری از جمله آمریکا باشه، که البته هنوز به صورت قطعی مشخص نشده. اما جائی که اول بار ظاهر شده و جمع زیادی را مبتلا کرد وهان در چین بود. مخفی کاری اولیه چین و اطلاعات غلط دادن در مورد خطر واقعی کووید 19 همه را تو دردسر انداخت.
مرتضی۱۴۰۳۵۱۸۱۵:۲۵:۳۸ ۱۳۹۹/۱/۱۸
واقعا نتیجه استقلال ازادی جمهوری اسلامی این بود که حتی یک انتقاد کوچک از چین نمی شود کرد؟ اگر بجای چین این بیماری از ایران به همه جای دنیا منتشر شده بود الان اوضاع چطور بود؟
ناشناس۱۴۰۳۵۲۳۱۵:۲۶:۴۳ ۱۳۹۹/۱/۱۸
از ایها در دولت کم نداریم ریشه در این دارد کا ادم های را در جاهای خیلی بزرگتر از خودشان میگذارئم تا زمانیکه روابط و باند بازی اصل اولیه در انتصاب است وضع همین است. سیستم گزینش و ارتقا و انتصاب باید اصلاح شود
ناشناس۱۴۰۳۵۳۵۱۵:۳۰:۴۵ ۱۳۹۹/۱/۱۸
یکی به این اقا بگه شما یک صدم اقدامات چین(وکره) رو انجام ندادید انوقت توقع داشتید مثل چین(وکره) نتیجه بگیرید؟ جو کاشتید و توقع داشتید گندم درو کنید
ناشناس۱۴۰۳۵۳۶۱۵:۳۰:۴۹ ۱۳۹۹/۱/۱۸
کمکهای چین تازه جبران قسمت اندکی از بلایی خانمانسوز است که بر سر ایران و دنیا آورده اند. باید از چین غرامت گرفته شود
ناشناس۱۴۰۳۵۳۹۱۵:۳۱:۰۳ ۱۳۹۹/۱/۱۸
باید یاد بگیره که ما به عنوان کشوری با سیاست نه شرقی نه غربی حق نداریم برادر بزرگتر، چین رو ناراحت کنیم
ناشناس۱۴۰۳۵۴۲۱۵:۳۱:۳۷ ۱۳۹۹/۱/۱۸
بعد از آبروریزی کشورهای غربی که نزدیک بود به خاطر ماسک، با هم وارد جنگ جهانی بشن!!، رسانه های اصلاح طلب و حامیان خارجی شون مثل بی بی سی، شروع کردن این سخن سخنگوی وزارت ض بهداشت رو پروبال دادن و هر روز مصاحبه با کارشناسان در باره مخفی کاری چین و... از زباله پوشی پزشکان تو آمریکای کدخدا چه خبر آقای زیبا کلام و دوستان؟! خخخ
ناشناس۱۴۰۳۵۴۹۱۵:۳۶:۲۱ ۱۳۹۹/۱/۱۸
نمردیم و دیدیم که علیه چین نمیشه حرف زد.
ناشناس۱۴۰۳۵۵۳۱۵:۳۸:۳۸ ۱۳۹۹/۱/۱۸
بعید میدانم دکتر جهانپور خیلی اهل علم باشد زیرا اصولاً سخنگو یا رکابط عمومی وزارت ها و از جمله وزارت بهداشت باید سیاسی باشند. او باید و باید از عبارات و جملات و استدلال های علمی استفاده کند و از به کار بردن عبارات و جملاتی مانند شوخی تلخ و به آمارخودمان اعتماد بیشتری داریم و چینی ها چنین گفتند خودداری کند. مثلاً میتوانست بگوید: اگرچه آمارهای ارایه شده اولیه میزان کشندگی کووید ۱۹ را کمتر از آنفولانزای تیپA مطرح کرده است ولی مطالعات انجام شده توسط پژوهشگران برجسته ایرانی نشان دهنده آن است که میزان کشندگی این ویروس بیشتز از آنفولانزای نوع A است و نتایح مطالعات انجام شده در کشور چین را تایید نمی کند. البته این بیماری عفونتی نوپدید و اطلاعات ما درباره آن هنوز ناچیز است و با گذشت زمان و جمع ووری اطلاعات و انجام پژوهش های بیشتر مشخص خواهد شد که میزان کشندگی کووید ۱۹ چقدر است.
ناشناس۱۴۰۳۵۵۸۱۵:۴۱:۵۶ ۱۳۹۹/۱/۱۸
در اینکه سخنگوی وزارت بهداشت هنوز نمیدونه جایگاه سیاسی داره عجیبه و خودش رو احتمالا به جهت شغلش علمی میدونه عجیبه !
ناشناس۱۴۰۳۵۶۹۱۵:۴۵:۴۳ ۱۳۹۹/۱/۱۸
اگر اسم این خفت کاپیتالاسیون از نوع چینی نیست پس چیست؟
ناشناس۱۴۰۴۰۴۳۲۰:۳۶:۴۷ ۱۳۹۹/۱/۱۸
خفت اصلی تخریب و بتن ریزی تاسیسات 30 میلیارد دلاری هسته ای و تشدید تحریم ها از سوی امریکا و اروپا بود.
ناشناس۱۴۰۴۰۵۸۲۰:۵۲:۰۴ ۱۳۹۹/۱/۱۸
عراقچی: نتیجه برجام تحریم بیشتر بود.
ناشناس۱۴۰۴۱۲۸۲۱:۵۸:۰۲ ۱۳۹۹/۱/۱۸
یکی از 5+1 همون چینه
ناشناس۱۴۰۴۴۰۳۰۳:۰۲:۲۱ ۱۳۹۹/۱/۱۹
بزرگترین پالایشگاه نفت جهان رو با ۶ میلیارد دلار ساختن اونوقت بابت یه رآکتور آب سنگین سی میلیارد رفته؟
ناشناس۱۴۰۴۹۰۸۱۳:۱۸:۵۱ ۱۳۹۹/۱/۱۹
زمان استفاده از سوخت های فسیلی به پایان رسیده است باید برای انرژی هسته ای و 20 هزار سانتریفیوژ 30 میلیارد دلار هزینه می شد.
ناشناس۱۴۰۸۰۳۶۱۷:۲۹:۱۴ ۱۳۹۹/۱/۲۱
البته اونم توافقی با چندکشور از جمله چین بود اخوی
دلارام۱۴۰۳۵۷۹۱۵:۴۹:۳۶ ۱۳۹۹/۱/۱۸
واقعا سخنگوی بهداشت نباید بحث آکادمیک بکنه .اولا. اینکه آمارها ی چین واقعیند یانه؟وقتي به امارهاي اونا شبهه وارد میکنین خب مردم ایران هم هراماری که شما اعلام میکنین میگن دروغه.چین جلوی امریکاوایساد وکمکهائی که دراین بحران کرد صدها برابر یک میلیون ماسکی که ما براشون ارسال کردیم .لطفا کمی تفکراقای دکتر
پدرام۱۴۰۳۸۵۶۱۸:۱۸:۲۲ ۱۳۹۹/۱/۱۸
کیت های تشخیص معیوب هم جزء همین کمک ها بوده ؟
ناشناس۱۴۰۴۴۳۱۰۶:۱۰:۰۴ ۱۳۹۹/۱/۱۹
وظیفه اش بود بیشتر از اینهم مدیون ایران است.
ناشناس۱۴۰۳۵۸۲۱۵:۵۰:۰۰ ۱۳۹۹/۱/۱۸
خیلی زشت است که بتوانیم به امریکا هر چه دلمون خواست بگیم و از چین بترسیم!
ناشناس۱۴۰۴۰۲۶۲۰:۲۵:۰۹ ۱۳۹۹/۱/۱۸
چین ابرقدرت اقتصادی و نظامی دنیاست اما امریکا دیگر ابرقدرت نیست.
ناشناس۱۴۰۳۵۸۸۱۵:۵۲:۵۰ ۱۳۹۹/۱/۱۸
چین اطلاعات بیماری رو 1 ماه پنهان کرد همین الانم داره قطعات ازمایش معیوب می فرسته درباره هیچی هیچ وقت صادق نبوده شدیم برده چین که انتظار معذرت خواهی هم داره
کهن۱۴۰۳۵۸۹۱۵:۵۳:۲۳ ۱۳۹۹/۱/۱۸
ناهماهنگی اینگونه ایجاد میشود که سخنگوی وزارت بهداشت واقعیت مسلم را بدون در نظر گرفتن مسایل سیاسی به درستی بیان میکند ولی وزارت خارجه به واسطه ماموریت ذاتی خود هر موضوعی را با درنظر گرفتن جنبه های سیاسی و روابط دوجانبه موضع گیری میکند. کار سفیر هم دفاع از سیستهای کشور متبوع خود هست. پس اتفاق عجیبی نیفتاده هر کس کار خودش را داره انجام میده.
ناشناس۱۴۰۳۵۹۸۱۵:۵۸:۴۵ ۱۳۹۹/۱/۱۸
لطفا ایشون را ببخشید اطلاع نداشتند که به همت آقایون ما چند سالی است که جزو مستعمرات چین شدیم
حمید۱۴۰۳۶۰۳۱۶:۰۱:۱۸ ۱۳۹۹/۱/۱۸
اجنبی اجنبیه!واقعا باید تاسف خورد به حال ادمای که به خاطر تنفر از کدخدا یا همون شیر برن بچسبن به کفتار و سگ وحشی!چین دنیا رو به لجن کشیده اونوقت واسه ما شده دوست و صحبت از کمکهای سخاوتمندانه اونا می شه.غرب هم جتی خودشو داره و به همراه روسها قرنهاست جهان را به سخره گرفته اند.
ناشناس۱۴۰۳۶۱۲۱۶:۰۷:۰۹ ۱۳۹۹/۱/۱۸
اگه این ویروس از آمریکا شروع شده بود, تا حالا صد بار پدر جد آمریکا رو درآورده بودید!!
ناشناس۱۴۰۳۹۸۶۱۹:۵۵:۲۱ ۱۳۹۹/۱/۱۸
البته توی حرف و با پاره کردن گوش مخاطبان داخلی پدر آمریکا رو در آورده بودند
رسول۱۴۰۳۶۱۳۱۶:۰۷:۲۱ ۱۳۹۹/۱/۱۸
کرونا را چین تولید کرد که اقتصاد دنیا را نابود کنه خودش داروی کرونا را داره،این کاملا مشخصه،مگه میشه ظرف2ماه یک اپیدمی را آن هم تو کشوری مثل چین کنترل کرد،دولت مردهای ما هم اینو میدونند ولی چاره ای نداردجز اینکه با چین مدارا کنند
ناشناس۱۴۰۳۶۲۱۱۶:۱۰:۲۵ ۱۳۹۹/۱/۱۸
ظاهرا دنیا بابت صدور ویروس ووهان، یه چیزی هم به این چینیها بدهکار شده!
ناشناس۱۴۰۳۶۲۲۱۶:۱۰:۴۸ ۱۳۹۹/۱/۱۸
چین, تنها کاری که برای ما میکنه اینه که در سازمان ملل در مورد مسایل هسته ای نظر مثبت به ما داره. آقا, نخواستیم هسته ای روووووو. چه کسی رو باید ببینیم؟؟ چین عین زالو اقتصاد مملکت ما رو ویران کرده.
ناشناس۱۴۰۳۶۲۴۱۶:۱۱:۲۲ ۱۳۹۹/۱/۱۸
خدا رو شکر این چشم بادامی ها هنوز ابرقدرت دنیا نیستند
محسن۱۴۰۳۶۲۵۱۶:۱۱:۲۳ ۱۳۹۹/۱/۱۸
دوستی با یک کشور باعث نمیشه که حقایق گفته نشه در ضمن در موردجنبه های علمی این بیماری هم فقط وزارت بهداشت می تواند نظر بدهد نه وزارت خارجه.
ناشناس۱۴۰۳۶۲۷۱۶:۱۲:۲۱ ۱۳۹۹/۱/۱۸
سخنان و توییتهای سفیر چین در حیطه وظایف و مسوولیتهایش است؟
ناشناس۱۴۰۳۶۲۸۱۶:۱۲:۳۹ ۱۳۹۹/۱/۱۸
چین دنیا رو آلوده کرد الان هم داره ماسک میفروشه
ناشناس۱۴۰۳۶۳۳۱۶:۱۴:۱۳ ۱۳۹۹/۱/۱۸
حالا تصور بفرمایید همین توییتها را سفیر یک کشور غربی در ایران انجام داده بود، الان کفن پوشان بر بالای دیوار سفارتخانه اش بودند!
ناشناس۱۴۰۳۶۳۴۱۶:۱۴:۱۶ ۱۳۹۹/۱/۱۸
اینقدر ادای مودبها رو در نیارین. کلا نمیشه واقعیت رو گرفت با شمشیر دیپلماسی گردنتو میزنن. شما اگر دیپلماسی بلد بودید که الان لازم نبود از توییت سفیر چین اینقدر بترسین
ناشناس۱۴۰۳۶۳۵۱۶:۱۵:۱۲ ۱۳۹۹/۱/۱۸
پنهانکاری چین شوخی تلخ نبود، جنایت علیه بشریت بود
ناشناس۱۴۰۴۰۴۵۲۰:۳۸:۳۷ ۱۳۹۹/۱/۱۸
آمار چین واقعی بود آمار جان باختگان کرونا در امریکا و اروپا نشان داد که کشورهای مدعی پیشرفت و تکنولوژی چقدر عقب افتاده اند.
ناشناس۱۴۰۳۶۳۷۱۶:۱۷:۱۶ ۱۳۹۹/۱/۱۸
متاسفانه افرادی که در کشور ما مسئولیت دارند همگی اهل خالی شو آف هستند و حد و مرز این کاررا هم درست بلد نیستند. . از هرجا کم می آورند به این و آن گیر میدهند. مثل اینکه در این مملکت نه اخلاقی وجود دارد و نه قانونی حکمفرماست. بابا کارتان را انجام بدهید چکار دارید که دیگران چه غلطی میکنند. به اندازه کافی آدمهایی برای این کری خوانیها در این مملکت داریم!.
ناشناس۱۴۰۳۶۳۸۱۶:۱۷:۲۸ ۱۳۹۹/۱/۱۸
یادش بخیر، در کتابهای تاریخ ما چقدر از دخالتهای بیجای سفیران آمریکا و انگلیس در امور داخلی کشور ما در زمان پهلوی اول و دوم می نوشتند. انگار تاریخ دوباره در حال تکرار شدن است!
محمد یعقوبی۱۴۰۳۶۴۳۱۶:۱۹:۴۳ ۱۳۹۹/۱/۱۸
جناب آقای حبیبی در مورد فاجعه کرونا مقصر اول و آخر و وسط حکومت چین است و علایق امثال من و شما تفاوتی در این واقعیت ایجاد نمی کند .
اوزی در غربث۱۴۰۳۶۴۵۱۶:۲۰:۲۰ ۱۳۹۹/۱/۱۸
کاملا درست است .چین همه جا به ایران کمک کرده است حتی در پخش سراسری آن در ایران
ناشناس۱۴۰۳۶۴۶۱۶:۲۰:۵۰ ۱۳۹۹/۱/۱۸
گرد و غبار کرونا بخوابه، آمار واقعی تلفات در چین هم معلوم خواهد شد، فعلا با ارسال ماسک و دستکش ، در دنیا پروپاگاندا براه انداخته اند تا معلوم نشود ویروس ووهان چطور در دنیا همه گیر شد.
ناشناس۱۴۰۳۸۳۴۱۸:۰۱:۱۲ ۱۳۹۹/۱/۱۸
مثل ترامپ نادان حرف نزن وگرنه در رتبه او از نظر هوشی خواهی بود اسم ویروس کوید۱۹ هست
ناشناس۱۴۰۳۹۹۶۲۰:۰۰:۵۷ ۱۳۹۹/۱/۱۸
جناب دکتر اسم ویروس "کرونا ویروس" و اسم بیماری "کووید ۱۹" است
ناشناس۱۴۰۴۱۴۳۲۲:۱۱:۳۱ ۱۳۹۹/۱/۱۸
اسم ویروس سارس جدید هست. ولی به اشتباه بهش میگن کرونا در حالیکه کرونا خانواده این ویروس هاست
ناشناس۱۴۰۳۶۴۷۱۶:۲۱:۱۱ ۱۳۹۹/۱/۱۸
ایشون باید صحبت هایی رو مطرح کنند که ما خوشمون میاد
ناشناس۱۴۰۳۶۵۲۱۶:۲۳:۱۴ ۱۳۹۹/۱/۱۸
با این حساب بهتر است شعار نه شرقی و نه غربی به شعار نه غربی و نه ایرانی تغییر کند
ناشناس۱۴۰۳۶۵۶۱۶:۲۳:۵۹ ۱۳۹۹/۱/۱۸
از سخنان بحق سخنگوی وزارت بهداشت باید حمایت بشود. حتی صدای سازمان بهداشت جهانی هم از پنهانکاری چین دراومده.
ناشناس۱۴۰۳۶۶۱۱۶:۲۵:۱۶ ۱۳۹۹/۱/۱۸
کشوری که خفاش میخوره قابل اعتماد اخه؟ اینا دینو ایمون ندارند. نباید دوستای خودمون بدونیمشون.
ناشناس۱۴۰۳۶۷۷۱۶:۳۷:۳۱ ۱۳۹۹/۱/۱۸
بعد از اتمام این ماجرای کرونا اولین اقدام باید درخواست غرامت از چین باشه بابت تلفات جانی و خسارات مالی.
ناشناس۱۴۰۳۷۱۳۱۶:۵۸:۴۱ ۱۳۹۹/۱/۱۸
آقای سخنگو عین حقیقت را گفته و حقیقت برای ... تلخه .
ناشناس۱۴۰۳۷۳۳۱۷:۱۲:۲۵ ۱۳۹۹/۱/۱۸
ما این همه هزینه برای استقلال کشورمون ندادیم که یه پزشک نتونه یه حرف علمی بزنه
ناشناس۱۴۰۳۷۴۰۱۷:۱۴:۳۲ ۱۳۹۹/۱/۱۸
از شعار نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی، فقط نه غربی اش باقی مانده
ناشناس۱۴۰۳۷۴۷۱۷:۱۷:۲۹ ۱۳۹۹/۱/۱۸
چین هم یک کشور دیکتاتوری است و دروغ می‌گوید.
ناشناس۱۴۰۳۷۵۸۱۷:۲۱:۲۳ ۱۳۹۹/۱/۱۸
یعنی جناب نگارنده چین عاشق چشم وابروی ایرانا که اینطوری دفاع میکنید
ناشناس۱۴۰۳۷۵۹۱۷:۲۲:۴۵ ۱۳۹۹/۱/۱۸
اگه وزارت بهداشت در مورد اپیدمی کرونا نظر تخصصی نده کی باید نظر بده ؟ انتقاد از چین هم شده خط قرمز سیاست خارجی ما ؟!! هلند اعلام کرده حداقل ۳۰ درصد کیتهای چینی معیوبه
saeid۱۴۰۳۷۸۰۱۷:۳۱:۱۶ ۱۳۹۹/۱/۱۸
از حق نگذریم چین خیلی کمک کرده بهمون تووی اوضاعی که اکثر کشورها از ترس امریکا جرات کمک کردن ندارن نباید کاری کرد که این کشورهم از کنارمون فرار کنه این مقامات کشور باید سیاستمدار تیز هوش باشن
ناشناس۱۴۰۳۷۹۴۱۷:۴۲:۲۹ ۱۳۹۹/۱/۱۸
اقای جهانپور یکی ازشعارها را بحق یاداوری کرد.چین همه چیز صادرات میکند ازجمله کرونا.حدود هفت میلیارد نفر را درسراسر جهان گرفتار وبعدش هم اگرفردی حرف حقی زد با هجوم طرفداران کج فهم قرار میگیرد.اگر سیاستهای شکست خورده فعلی ادامه پیدا کند نسلهای اینده را تا گردن غرق وگرفتار تعظیم به کمونیستها خواهیم کرد.
ناشناس۱۴۰۳۷۹۵۱۷:۴۲:۳۱ ۱۳۹۹/۱/۱۸
نویسنده درست میگه هر حرف درستی را نباید هر کسی بگه! اصلا اگه هر کس وظیفه خودش را انجام بده مشکلات حل میشه. آقای سخنگو خیلی دلسوز بود این را واگذار مبکرد به یه مروز علمی که بیان کنه...ولی در ۶ر حال دلمون حال اومد ازین حرف!!
بلادور۱۴۰۳۸۲۲۱۷:۵۵:۴۵ ۱۳۹۹/۱/۱۸
سفیر چین به جای حواله دادن سخنگو به بولتنهای وزارت بهداشت چین، یک مقاله توضیحی شفاف میداد به روزنامه ها و مستدلا سخنان کیانوش جان ما رو رد میکرد. آنوقت مردم عادی هم متوجه واقعیت می شدند.
ناشناس۱۴۰۳۸۲۹۱۷:۵۹:۴۱ ۱۳۹۹/۱/۱۸
وزیر بهداشت اسکاتلند بخاطر سفر به محل تولدش برای سر زدن به والدینش در ایام قرنطینه اخراج شد علت اینکه مسولان در اروپا باید هواسشون به رفتار و گفتارشون باشه چون اولین و کوچکترین خطا اخرینش خواهد بود و به صندلیشون جوشکاری نشدند که هر غلطی کنند بتونند مسول باقی بمانند حالا این مسول خیلی هنر کنه بتونه در یک شرکت کاری برای خودش پیدا کنه نه اینکه از یک مسولیت به پست دولتی دیگه بره
ناشناس۱۴۰۳۸۶۵۱۸:۲۴:۱۰ ۱۳۹۹/۱/۱۸
وحشت به جان نویسنده افتاده و نگران کمکهای اتی چین به ایران است! چه فرقی داره که مجیز گو و وابسته به چین باشی یا امریکا یا روسیه؟!
ناشناس۱۴۰۴۱۶۴۲۲:۲۳:۴۳ ۱۳۹۹/۱/۱۸
فرق داره آمریکا ابر قدرت و تولید کننده تکنولوژی و کالای با کیفیته چین کمونیسته و مسلمانان سین کیانگ رو سرکوب میکنه و تولید کننده کالای بنجله و مثل انگل از تکنولوژی و ابداعات آمریکا و ژاپن و کره جنوبی بهره میبره
ناشناس۱۴۰۳۸۷۸۱۸:۳۵:۲۶ ۱۳۹۹/۱/۱۸
باز هم دو دستگی بین ارزشی ها و ضد ارزشیها که شرق خوبه یا غرب و کدوم قابل اعتمادترند. تعصب لعنتی رو بریزید دور. هیچکدوم قابل اعتماد نیستند. به همدیگه نپرید به خاطر چین و روسیه و آمریکا. هر کدوم زورشون برسه بقیه دنیا رو می چاپند کما اینکه اگه ما هم بتونیم همین کار رو می کنیم. تاریخ رو بخونید. مللی که مورد ظلم بوده اند بعد از اینکه توانش رو پیدا کردند شروع کرده اند به ظلم به دیگران. چه بسا بدتر از قبلیها. ولی کلا خیلی بده بعد از ۴۰ سال شعار یک ایراد کوچیک آماری از چین بگیری مورد هجمه شدید واقع میشی و این دردی است بی درمان!
امید۱۴۰۳۹۰۸۱۹:۰۱:۰۷ ۱۳۹۹/۱/۱۸
کلا چینی ها بویی از انسانیت نبرده اند. تو فرهنگشون هم اصل بر افزایش ثروت و قدرت مالی به هر قیمت ممکن ، است. من ساکن استرالیا هستم و میبینم که اقلیت چینی ساکن در اینجا، چطور با هدایت دولت چین، اقدام به جمع آوری و صادرات اقلام حیاتی استرالیا مانند شیر خشک به کشور چین می نمایند. در یک کلام جهانی که چین قدرت اول آن باشد، بسیار جهان ترسناک و خطرناکی خواهد بود.
ناشناس۱۴۰۴۱۵۴۲۲:۱۹:۴۸ ۱۳۹۹/۱/۱۸
شما انسانید؟
ناشناس۱۴۰۳۹۲۹۱۹:۱۳:۱۲ ۱۳۹۹/۱/۱۸
آفرین به آقای جهانپور که شرافت علمی و وجدان کاری ومصالح ملت را فدای مصلحت های پوچ سیاسی نکرد ! و به مردم دروغ نگفت ! چین دروحله اول مسوول صدورو انتشار ویروس به تمام دنیاست ودرآینده باید پاسخوگوباشد! اما درمورد حرف های سخنگوی وزارت خارجه و نویسنده مقاله جز شرمندگی وتاسف چه بایدگفت ؟
ناشناس۱۴۰۳۹۸۵۱۹:۵۴:۰۸ ۱۳۹۹/۱/۱۸
در این دنیایی که ما هستیم همه دروغ میگویند و از اینکه به آنها دروغگو بگویند ناراحت میشوند. جانب هیچ کس را نباید گرفت. باید قوی شد. در طول تاریخ هر وقت ضعیف بودیم هرکی رسید زد و رفت. تعریف دوست و دشمن تغییر کرده و جای انرا مشتری و رقیب گرفته.
ناشناس۱۴۰۳۹۹۲۱۹:۵۸:۴۱ ۱۳۹۹/۱/۱۸
نقد کاملا صحیح میباشد هر کشوری سیاست خاص خودش را دارد ولی سیاست خارجی از طرف وزارت خارجه باید پیگیری شود اقای جهان
امیر۱۴۰۴۰۱۸۲۰:۲۰:۱۲ ۱۳۹۹/۱/۱۸
از بی برادری ! گویا کشور چین شده برادر ما !!؟؟ این چین همان چینی بود که در سازمان ملل بهنگام قضیه هسته ای برعلیه ما رای داد !!؟؟
ناشناس۱۴۰۴۰۶۲۲۰:۵۳:۵۸ ۱۳۹۹/۱/۱۸
چین و روسیه اخیرا"قطعنامه های ضد ایرانی را وتو می کنند اما امریکا و اروپا هنوز از تهدید و تحریم ملت ایران دست برنداشته اند.
علی۱۴۰۴۵۴۳۰۹:۵۱:۰۲ ۱۳۹۹/۱/۱۹
کدوم قطعنامه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ کدوم رو وتو کردند؟
ناشناس۱۴۰۴۸۱۰۱۲:۲۶:۱۶ ۱۳۹۹/۱/۱۹
اتفاقا اجلاس اخیر FATF در چین و به ریاست این کشور برگزار شد که طی آن کشور ایران به لیست سیاه وارد شد لطفاً اطلاعات ندارید اظهار فضل نفرمایید
عمران۱۴۰۴۰۳۱۲۰:۲۹:۵۲ ۱۳۹۹/۱/۱۸
ای کاش هر کس در زمینه کاری خودش انجام وظیفه کند. وظیفه وزارت بهداشت سیاست گذاری و حفظ سلامت کشور است. انتقاد و اعتراض به کشورهای خارجی در حوزه کاری وزارت خارجه است. اگر هم قرار است به حوزه ی یکدیگر وارد شوند باید با هماهنگی باشد.
ناشناس۱۴۰۴۰۵۰۲۰:۴۵:۰۲ ۱۳۹۹/۱/۱۸
متاسفم که عزیزانی هستند که فکر میکنند وادادگی در برابر بیگانه تنها شامل کشور های غربی میشود اگر مثلا یک سفیر اروپایی( مثلا سفیر فرانسه) هم اینطور برای مدیران ما خط نشان میکشید آیا همین گونه حرف میزدید یا اینکه الان جلوی سفارت تحصن کرده بودید
ناشناس۱۴۰۴۰۷۹۲۱:۰۴:۳۵ ۱۳۹۹/۱/۱۸
سفیر چین برای ایران خط و نشان نکشید مغلطه نکنید.
ناشناس۱۴۰۴۲۶۸۰۰:۰۰:۱۱ ۱۳۹۹/۱/۱۹
استناد آقای جهان‌پور به باد هوا بود اونم تازه خودش نقض کرده. معلومه چن چندید شما؟
ناشناس۱۴۰۴۰۵۳۲۰:۴۶:۵۲ ۱۳۹۹/۱/۱۸
اگه قراره سیاستمداران به عواقب سخنانشون در مورد دیگر کشورها دقت داشته باشند که هزاران برابر بدتر از این صحبتِ سخنگوی وزارت بهداشت که اتفاقاً درست و به‌جا هم گفته رو هر روز در مورد آمریکا و اروپا میگید، چرا به اونا هیچ‌کس تذکر نمیده؟! تازه تشویقشون هم می‌کنید که !!!
ناشناس۱۴۰۴۰۷۵۲۱:۰۳:۲۵ ۱۳۹۹/۱/۱۸
امریکا و اروپا به ایران در بحران کرونا نه تنها کمک نکردند بلکه تحریم ها را تشدید کردند اما دولت و ملت چین بیشترین کمک ها را به ما ارسال کردند.
ناشناس۱۴۰۴۱۲۳۲۱:۵۱:۱۹ ۱۳۹۹/۱/۱۸
مواظب باشید از ترس غربی ها کشور رو به شرقی ها نفروشیم
ناشناس۱۴۰۴۱۵۲۲۲:۱۸:۵۶ ۱۳۹۹/۱/۱۸
درود بر چین
ناشناس۱۴۰۴۲۴۹۲۳:۳۹:۰۱ ۱۳۹۹/۱/۱۸
سفیر انگلیس را دریابیم
حسن صیامیان۱۴۰۴۳۱۵۰۰:۴۳:۲۷ ۱۳۹۹/۱/۱۹
سلام آقای جهانپور تقصیری نداره چون این اطلاعات را بهش می دهند. این طور کلمات را بید یک کسی که آمار حیاتی خونده بگه. ضمن خسته نباشید به کادر درمان و افراد دلسوزی که در عرصه های مختلف برای از بین بردن کرونا اقدام می کنند. دوستان جبهه در بستر زمانی و مکانی سربازان خط مقدم آن عوض میشوند، یک روز نظامی ها خط مقدم برای دفاع از امنیت و کشور هستند، یک روز تیم درمانی در از بین بردن بیماری یا اثر بیماری، روزی هم بهداشت یاران و بهداشتکاران برای پیشگیری از بیماری و ... این کرونای منحوس، امید است باعث شود که کارهای تیمی را در کمک به سربازان خط مقدم در ما بهتر، موثرتر و نهادینه تر کند. هنوز دوستان فرق بین prevalence، Incidence، pandemic را نمی دانند هوز فرق بین disinformation misinformation malinformation را نمی دانند دوستا ن عزیزان این همه نیروهای هیات علمی و .... در این مدت کارهای متعددی انجام میدهند ای کاش برنامه ریزی می کردند هر دانشگاه علوم پزشکی روی موردی خاص کار کنه و نتیجه اش را با تقسیم کار و زمان بندی برای تصمیم گیری اساسی کشور کار می کردند. دوستان در حوزه پذیرش بیمار در بیمارستان تشخیص اولیه، تشخیص ثانویه یا حین بیماری و تشخیص نهایی است، دوستان ترخیص هم به چندین صورت است. ترخیص با بهبودی کامل، ترخیص به شرط مراجعه در دفعه یا دفعات بعدی، ترخیص با میل شخصی، انتقال به بیمارستان دیگر برای ادامه درمان، یا ترخیص به علت مرگ و میر اگر 10 تا مقاله فارسی و لاتین که در 5 سال اخیر نوشته شده است نگاه کنید به طور قطع نمیشه گفت اینقدر بر اثر بیماری کرونا مردند، یا این تعداد بر اساس تشخیص کرونا بهبود یافتند و یا این تعداد بر اساس بیماری کرونا جان باختند. امید است روزی برسد که افرادی که در این زمینه تخصص دارند، بتواند به سوالات جواب بدهند. موفق باشید دانشیار دانشگاه علوم پزشکی مازندران
ناشناس۱۴۰۶۶۰۹۱۴:۴۷:۲۸ ۱۳۹۹/۱/۲۰
شما دانشیاری؟ هنوز نمیدونی زبان "لاتین" زبان قرون وسطاییه که دیگه کمتر انسانی اونو بلده جه برسه به اینکه باهاش مقاله هم بنویسه؟؟؟ منظورت مقاله به زبان رایج یکی از کشورهای اروپاییه عزیزم؟
ناشناس۱۴۰۴۳۱۶۰۰:۴۷:۱۵ ۱۳۹۹/۱/۱۹
تمام محصولات چین زود ار بین میرود ولی این محصولشان واقعا عالی است و قصد خراب شدن ندارد
محمد۱۴۰۴۳۶۳۰۱:۳۸:۳۰ ۱۳۹۹/۱/۱۹
یاد حرف استادم افتادم که میگفتند تاریکی را نفرین نکن شمعی بیفروز چرا باید با این همه ثروت های خدادادی و جوان باغیرت این مملکت،حتما باید به یکی دیگه چه آمریکا باشه و چه چین، تکیه بدیم؟؟!!یعنی نمیتونیم خودمون باشیم؟؟؟؟؟
مهدی۱۴۰۴۳۶۸۰۱:۴۸:۴۶ ۱۳۹۹/۱/۱۹
الان شما اصولگرایان واقعا چه فرقی‌با اصلاح طلبان دارین؟ هیچ فرقی فرقتون فقط تو مصداقه. اونا غربی شما شرقی. آیا نمیخواهید فکر‌کنید؟
ناشناس۱۴۰۴۳۸۴۰۲:۰۲:۵۹ ۱۳۹۹/۱/۱۹
جهانپور بحث علمی و پزشکی کرده و باید علمی جواب بدن بهش. ضمنا جواب شوخی تلخ همون شوخی تلخه
رضا۱۴۰۴۳۸۹۰۲:۱۱:۴۶ ۱۳۹۹/۱/۱۹
نویسنده محترم اساسا خلط مطلب می کند. وظیفه وزارت بهداشت سیاستگذار امور بهداشت و درمان است نه حوزه وزارت خارجه. تنها سخنی که در این حدود دوماه از ایشان می پسندم که بدون ملاحظه سیاسی برخوردی فنی داشتند. چین اگر کاری برای ما می کند پولش را می گیرد و در چارچوب سیاست های خودش است و دلش برای ما نسوخته. واقعا نمیدانم چه زمانی امثال شما لین مساله را خواهید فهمید.
ناشناس۱۴۰۴۴۰۰۰۲:۵۵:۴۱ ۱۳۹۹/۱/۱۹
کمکهای مالی افراد چینی کجا و چطور خرج می شود؟
ناشناس۱۴۰۴۴۶۶۰۸:۰۹:۰۴ ۱۳۹۹/۱/۱۹
سخنان سخنگوی کرونا نیز در راستای سیاست مردم آزاری داخلی ست و متاسفانه تنها فعالیتی بوده که دولت به درستی انجام داده است غرب انواع دهن کجی ها را کرده ولی لب لوچه دولت هنوز امیدوار به نگاه کریمانه از سارقان شریکی ست که در این اوضاع به همدیگه هم رحم نمی کنن
ناشناس۱۴۰۴۴۹۳۰۸:۵۹:۲۰ ۱۳۹۹/۱/۱۹
مگر قرار نبود دوران با تحکم صحبت کردن سفرا تمام شود ؟ اصولا سفیر چین به چه حقی اینطور با یک مقام ایرانی صحبت می کند ؟ غیرت ما کجا رفته است ،
ناشناس۱۴۰۵۱۹۵۱۵:۳۳:۰۱ ۱۳۹۹/۱/۱۹
این ویروس از چین اومد حالا به خاطر چند تا ماسک که وارد کشور کردند میگید چین دوست ماست خساراتی که چین به ایران زد با چند تا ماسک قابل جبران نیست
ناشناس۱۴۰۶۲۶۷۱۰:۴۲:۳۷ ۱۳۹۹/۱/۲۰
ببین عزیزان جناب آقای جهانپور مطمعنن اطلاعات موثقی دارد که این سخنان را گفته است
ناشناس۱۴۰۸۵۳۶۰۹:۵۳:۲۳ ۱۳۹۹/۱/۲۲
اگر به جای سفیر چین سفیر انگلیس این حرف‌ها را زده بود چه می کردید الان کفن پوشان در حال فتح سفارت انگلیس بودیم بعد هم غرامت می دادیم
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. من عجله ندارم!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  7. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  8. دور باطلی که تمامی ندارد!

  9. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  10. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  11. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  12. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  13. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  14. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  15. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  16. حقوق کارکنان وزارت کشور ترمیم می‌شود

  17. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  18. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  20. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  21. اگر این صحنه‌ها در ایران بود...

  22. نگاهی به فرمان ضد فساد هشت ماده ای 

  23. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  24. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین