کرونا و برخوردهای جناحی

ناصر ایمانی ،   3990109111 ۵۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴۰ تکراری یا غیرقابل انتشار
کرونا و برخوردهای جناحی

سیاسی کردن و برخورد جناحی با موضوع کرونا مطلقا به مصلحت کشور نیست و نیاز به وحدت در شرایط حاد کنونی اهمیت فراوان دارد، اما انتقاد به نحوه مقابله مسوولان ذیربط در مواجه با کرونا با رعایت نکات علمی و کارشناسی و بدور از جنجال و هیاهو می تواند مفید باشد و هرگونه انتقادی را با اتهام جناحی بودن و دفاع مطلق از عملکرد دولت، مواجه نساخت.

مثلا هنوز مردم و کارشناسان مربوطه در خصوص اتخاذ روش های دولت طی یک ماه گذشته در مواجهه با کرونا توجیه نیستند و نمی دانند چرا اتخاذ روش های سختگیرانه تر ( و نه الزاما قرنطینه کامل) زودتر از این به اجرا در نیامد و تعلل در هفته های اول به چه دلیل صورت گرفت.

اگر توجیه منطقی و علمی و کارشناسی برای این رفتار وجود دارد، باید اطلاع رسانی کامل از سوی مسولان ذیربط برای افکار عمومی صورت می گرفت تا مردم در خصوص رفتار دولت کاملا اقناع شوند. اما وقتی این اقناع فکری صورت نمی گیرد، راه برای انواع شایعات و حتی تئوری توطئه هموار می گردد.

به عنوان مثال، اخیرا یکی از تحلیلگران برجسته جناح طرفدار دولت، مطرح نمودند که شخص اقای رییس جمهور در صدد بود که با تعلل در مواجه با کرونا و فراگیر شدن آن، راه را برای مذاکره با امریکایی ها و احیاء مجدد برجام هموار نماید.

نمیدانم آیا این تحلیل مبتنی بر اخبار موثق است یا تئوری توطئه اما مقامات دولتی با این تحلیل هیچگونه برخورد جناحی نکردند بلکه برعکس، سخنگوی محترم دولت با نوشتن یک یادداشت قابل تقدیر، موضع خود را در خصوص اینکه آمریکایی ها به هیچ قاعده اخلاقی در سیاست خارجی پایبند نیستند به صراحت اعلام و نظریه آن تحلیل گر جناح طرفدار دولت را با منطق رد کرد.

حال دقت کنیم که اگر این تحلیل از سوی یکی از چهره های سرشناس جناح منتقد دولت مطرح می شد، چه بلوایی براه می افتاد!

حتی تحلیلگر فوق الذکر عنوان نموده بود که اخباری دال بر اینکه آقای روحانی از موضوع کرونا برای مذاکره با امریکایی ها استفاده کرده اند، وجود دارد که اتهام بسیار مهم و قابل تاملی است. اما رییس دفتر رییس جمهور، به جای پاسخگویی به این اتهام بزرگ، به اتهام دیگری به تندی پاسخ داد و آن اینکه این منتقدین دولت، اعلام وجود کرونا سه روز قبل از روز انتخابات را ناشی از تعهد دولتی ها برای کاهش مشارکت مردم عنوان نموده بودند. در حالی که منتقدین صرفا یکی از دلایل کاهش مشارکت در انتخابات را هراس مردم از کرونا دانستد و نه عمدی بودن اعلام آن را. حتی عنوان نمودند که چرا وزارت بهداشت نتوانست وجود کرونا  را زودتر تشخیص داده و به مردم اعلام کند.

خلاصه آنکه بیماری جهان شمول کرونا فرصت مناسبی را برای سیاسیون ما فراهم آورده است که مسائل ملی و منافع عمومی کشور و مردم را در قالب های تنگ جناحی و سیاسی ارزیابی نکنیم و این دو را از یکدیگر تفکیک نماییم.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۳۹۲۵۳۷۰۰:۳۹:۲۴ ۱۳۹۹/۱/۱۰
با حسن روحانی تا 1400 !
ناشناس۱۳۹۲۵۸۶۰۱:۰۹:۳۶ ۱۳۹۹/۱/۱۰
با کرونا تا 1400.
حسن بحرانی۱۳۹۲۵۹۰۰۱:۱۴:۱۱ ۱۳۹۹/۱/۱۰
چرا عاقل کند کاری که باز آرد پشیمانی جناب دکتر روحانی شما حتما مشاوران زیادی در زمینه های مختلف دارید که قطعا حقوق های گزافی هم میگیرند چرا از نظرات مشاوران استفاده نمی شود چرا از تجربه کشور چین در قرنطینه همان روز اول مشخص شدن شیوع کرونا در کشور استفاده نکردید و باعث این همه خسارات انسانی و مادی شده اید
ناشناس۱۳۹۳۵۱۲۱۹:۱۸:۳۸ ۱۳۹۹/۱/۱۰
منظورت از مشاوران امثال آشنا، نهاوندیان، نیلی و ... است؟
ناشناس۱۳۹۳۶۴۰۲۲:۰۲:۲۷ ۱۳۹۹/۱/۱۰
برای اینکه توانایی چین را نداریم !! اینجا زور دولت به چند خودسر نمی رسد.
ناشناس۱۳۹۲۵۹۹۰۱:۲۷:۵۹ ۱۳۹۹/۱/۱۰
الآن دلیل قرنطینه نشدن شهرها و توسعه کرونا در کشور مشخص شد.
ناشناس۱۳۹۲۶۱۸۰۱:۴۸:۰۶ ۱۳۹۹/۱/۱۰
چرا ملت محکوم به این شد که ایشان را با این همه خسارات مادی و معنوی تا 1400 تحمل نماید
ناشناس۱۳۹۲۸۰۶۱۰:۰۷:۳۲ ۱۳۹۹/۱/۱۰
کشور تماما به فنا خواهد رفت!
ناشناس۱۳۹۲۸۵۵۱۰:۳۶:۳۳ ۱۳۹۹/۱/۱۰
روحانی ۱۴۰۰ را نخواهد دید اولویت مجلس یازدهم استیضاح و تایید عدم کفایت روحانی خواهد بود
ناشناس۱۳۹۳۳۴۳۱۶:۵۰:۵۴ ۱۳۹۹/۱/۱۰
باید استیضاح ولو برای چند ماه پایانی صورت بگیرد تا روسای جمهور بعدی بدانتد مصونیت ندارند و به خطا نروند
مسعودیان۱۳۹۲۹۸۹۱۲:۰۷:۰۵ ۱۳۹۹/۱/۱۰
چندمیگیرید خلاف جهت جامعه شنا کنید؟ باید بگید تا۱۴۰۰ با بلا و گرانی و رانت و دلارجهانگیری
مسعودیان۱۳۹۲۹۹۰۱۲:۰۷:۲۱ ۱۳۹۹/۱/۱۰
چندمیگیرید خلاف جهت جامعه شنا کنید؟ باید بگید تا۱۴۰۰ با بلا و گرانی و رانت و دلارجهانگیری
محمد قاسمی۱۳۹۲۵۳۹۰۰:۴۰:۴۱ ۱۳۹۹/۱/۱۰
جناح بازی و بازیگری پدر مردم رو در اورده از دولت کاملا قطع امید شده سوال این است چرا برای امر به این مهمی حکم حکومتی صادر نشد؟؟؟
ناشناس۱۳۹۲۵۸۹۰۱:۱۲:۰۲ ۱۳۹۹/۱/۱۰
روحانی بعنوان رئیس شورایعالی امنیت ملی و بالاترین مقام اجرایی کشور باید تمهیدات لازم و سختگیرانه را از روز اول مشاهده کرونا در ایران اتخاذ می کرد.
ناشناس۱۳۹۲۶۲۳۰۱:۵۳:۱۲ ۱۳۹۹/۱/۱۰
حکم حکومتی برای چی؟! رییس جمهور مسئول است و باید پاسخگوی عملکرد دولت باشد.
ناشناس۱۳۹۲۶۲۴۰۱:۵۳:۱۸ ۱۳۹۹/۱/۱۰
خنده های ملیحش مانند خنجری بر قلب ملت فرو میرود در اوج شیوع کرونا فرمودند از شنبه همه کارها به روال عادی بر میگردد و بزرگراه افتتاح میکردند و مردم را به سفر و تردد تشویق نمودند با افتتاحشون
ناشناس۱۳۹۲۷۲۶۰۷:۳۴:۵۰ ۱۳۹۹/۱/۱۰
در کشور ما حداقل در دو سه سال گذشته اتفاقات مهم زیادی رخ داده که اگر قرار بود برای هر کدام حکم حکومتی صادر شود پس انتخابات و رئیس جمهور به چه درد میخورند؟ حتی در دستور رهبر به نیروهای مسلح برای مبارزه با کرونا قید شده بود که با همکاری کامل با دولت باشد.
ناشناس۱۳۹۲۹۳۸۱۱:۳۱:۳۳ ۱۳۹۹/۱/۱۰
شما که خودت داری جناحی برخورد میکنی.واقعا درک نمیکنم چرا جناح راست هنوز داغدار شکستشون‌در سال ۹۲ هستند و از آغاز دولت دوازدهم یکریز بر علیه این دولت جوسازی و شانتاژ میکنند!!!
ناشناس۱۳۹۳۰۵۴۱۲:۵۱:۳۴ ۱۳۹۹/۱/۱۰
همش که نمیشه از حکم حکومتی مایه بگذارین مگه تو انتخابات رهبری نگفتن چشماتون را باز کنید (آگاهانه)رای بدهید. ولی بعضی مثل همیشه همه چی را به شوخی و خنده گرفتن وبا ساز ورقص رفتن رای دادن(توجه نکردن مملکت داری با ساز و آواز نمیشه...)
ایران۱۳۹۳۲۶۱۱۶:۰۴:۱۲ ۱۳۹۹/۱/۱۰
مگه مملکت رئیس جمهور نداره که هرزمان مشکل بوجود اومد حکم باید گرفته
ناشناس۱۳۹۲۵۵۳۰۰:۵۰:۱۹ ۱۳۹۹/۱/۱۰
این که وزارت بهداشت باید زود تر تشخیص بدهد یک حرف مفت است چون نه سابقه قبلی این بیماری در کشور وجود داشته و نه توان تشخیص اما در مورد دولت باید گفت که بدترین دولتی که امده سرکار این دولته و سابقه ناخوشایندی در پنهان کاری و یا فریب از چند سال پیش تا همین چند ماه قبل دارد پس چرا فکر نکنیم در پشت دنبال اهداف خاصی است برای باج دادن به طرف مقابل؟
ناشناس۱۳۹۲۵۶۰۰۰:۵۵:۳۲ ۱۳۹۹/۱/۱۰
خود این موضوع یک سیاست چند ده ساله است
ناشناس۱۳۹۲۵۶۷۰۰:۵۷:۴۶ ۱۳۹۹/۱/۱۰
وقتی وزیر خارجه شما مثل گداها راه به راه توییت می زند و درخواست اقلام می کند که خیلی از ان ها هم نیازی نیست معلوم است که دنبال مذاکره هستید چون ان ها همین طوری تحریم ها را بر نمی دارند و امتیاز می خواهند
ناشناس۱۳۹۲۵۷۳۰۱:۰۱:۰۹ ۱۳۹۹/۱/۱۰
با توجه به اینکه دولت عاشق مذاکره با کدخداست این تحلیل عباس عبدی شاید درست باشد که تعلل در مبارزه با کرونا در هفته های اول بخاطر این بود که راه برای مذاکره با امریکا و احیای برجام هموار شود.
ناشناس۱۳۹۲۵۷۶۰۱:۰۳:۱۶ ۱۳۹۹/۱/۱۰
اگر این اقدامات سختگیرانه که اخیرا"اجرا شد از روزهای اول انجام می شد تا حالا بحران کرونا در کشور جمع شده بود.
ناشناس۱۳۹۲۶۰۱۰۱:۳۲:۱۰ ۱۳۹۹/۱/۱۰
یعنی تحلیلگر موافق دولت گفته هدف دولت توسعه کرونا در جهت رفع تحریم بوده است ؟!
حمید۱۳۹۲۶۴۶۰۲:۱۳:۵۰ ۱۳۹۹/۱/۱۰
اگر عملکرد دولت مورد تایید نیست قطعا. نهادهای نظارتی می بایست جوابگو باشند
مرتضی۱۳۹۴۱۹۵۱۲:۲۷:۴۴ ۱۳۹۹/۱/۱۱
نهاد نظارتی رفته تعطیلات مجلس تکرار الان تعطیله
ناشناس۱۳۹۲۶۵۱۰۲:۲۰:۴۷ ۱۳۹۹/۱/۱۰
مردم ما برای حفظ خاک کشور در جنگ هشت ساله هزاران شهید دادن و با افتخار کشور رو حفظ کردن حال چه اشکال داره برای حفظ برجام دوباره حماسه سازی کنند افتخار برجام نتنها متعلق به این دولت و ۲۴ ملیون رای دهنده به ان بلکه متعلق به همه ملت و تاریخ این کشور است
ناشناس۱۳۹۳۷۵۸۰۰:۵۷:۵۹ ۱۳۹۹/۱/۱۱
عراقچی: نتیجه پایبندی به برجام تحریم بیشتر بود.
مهدی۱۳۹۲۶۵۷۰۲:۲۶:۲۶ ۱۳۹۹/۱/۱۰
آیا این خبر، ک دولت درخواست برداشت یک‌میلیارد دلار از صندوق ذخیره ملی را داده اند و موافقت نشده صحت دارد؟
ناشناس۱۳۹۲۶۵۹۰۲:۳۲:۵۲ ۱۳۹۹/۱/۱۰
در بازار نه ماسک هست نه دستکش نیازی به خارج ندارید ؟؟؟ ماسک همه جای دنیا گران شده اینجا قیمت مشخص کردن کسی نفروشه . این چه سیاست اشتباهی هست ؟؟؟
ناشناس۱۳۹۲۷۰۴۰۵:۳۲:۱۵ ۱۳۹۹/۱/۱۰
الان این مطلب شما جناحی نبود؟
ناشناس۱۳۹۲۷۳۷۰۸:۰۲:۳۴ ۱۳۹۹/۱/۱۰
الف جون ،سلامتی وجان مردم برای کسی اهمیت ندارد.
abbas۱۳۹۲۷۷۶۰۹:۴۱:۳۵ ۱۳۹۹/۱/۱۰
دیدگاه وزیر بهداشت چه بود؟ چرا قم و گیلان قرنطینه نشدند؟
ناشناس۱۳۹۲۷۹۲۰۹:۵۷:۵۸ ۱۳۹۹/۱/۱۰
مردم از همه جناح هابه سطوح امده انداميدي به اينده بهترنيست
ناشناس۱۳۹۲۸۴۳۱۰:۲۹:۰۸ ۱۳۹۹/۱/۱۰
سلام نامه سر گشاده واتهامات میرسلیم انتقاد دلسوزانه است یامقدمه فتنه بعداز کرونا
ناشناس۱۳۹۲۸۴۵۱۰:۳۰:۰۲ ۱۳۹۹/۱/۱۰
کرونا مثل بمبی بود که هنوز ترکش این بمب کامل به ما اصابت نکرده یکی از اثراتش نفت 14 دلاری بود اثرات دیگرش در روزهای بعد و با باز شدن کسب و کارها خود را نشان خواهد داد حالا شما اینجا نگران دعواهای جناحی باشید!!!! به قول معروف هنوز اشکش مانده!!!!!!
ناشناس۱۳۹۲۹۱۷۱۱:۲۱:۲۸ ۱۳۹۹/۱/۱۰
ما اصلا مجلس نداریم. یکی از این آقا و وزرایش سوال کنه دارید چیکار میکنید؟ اینها به هیچکس پاسخگو نیستند و این در نظام های سیاسی دنیا بی سابقه است.
احمد۱۳۹۲۹۷۴۱۱:۵۱:۴۵ ۱۳۹۹/۱/۱۰
بهتر است دعواهای سیاسی و بازی های سیاسی کنار گذاشته شود.... کشوری برنده است که بتواند این بحران را به خوبی مدیریت کند... اگر ادعایی داریم، اگر شعاری داریم باید بتوانیم بهتر از آمریکا و یا اروپا این بحران را مدیریت کنیم و این کار مستلزم اتحاد ملی از هر قشر و جناجی است.
پرویز۱۳۹۲۹۷۹۱۱:۵۳:۰۸ ۱۳۹۹/۱/۱۰
رطب خورده منع رطب کی کند.
ناشناس۱۳۹۲۹۹۸۱۲:۱۳:۰۳ ۱۳۹۹/۱/۱۰
نظرات اقای عبدی کاملا جناحی غیر مسئولانه است ضمنا ایشان از مخالفین صددر صدی روحانی است
ناشناس۱۳۹۳۰۶۴۱۳:۰۰:۳۸ ۱۳۹۹/۱/۱۰
روحانی: شرایط ما شرایط مرید جمع‌کردن یا جنگ سیاسی نیست
ناشناس۱۳۹۳۰۷۴۱۳:۰۸:۲۰ ۱۳۹۹/۱/۱۰
مردم جايگاهش كجا است ؟فقط زمان راي گيري مردم شريف ،فهيم و مردم ...
ناشناس۱۳۹۳۱۲۸۱۳:۴۶:۳۴ ۱۳۹۹/۱/۱۰
وقتی سردار باقری گفت 24 ساعت خیابان ها و جاده ها خلوت میکنیم چرا نشد؟؟ بخاطره تصمیم شخص رئیس شورای امنیت کشور و جناب روحانی!! اگر تحلیل اقای عبدی در خصوص برجام درست باشد بازی با جان مردم کشور ایران به چه قیمتی؟ آنهم از سوی مقامات ایران!
ناشناس۱۳۹۳۱۵۱۱۴:۰۹:۱۸ ۱۳۹۹/۱/۱۰
بعد از کرونا مردم حسابشان را با همه نهادها و جریانات سیاسی تسویه خواهند کرد
ناشناس۱۳۹۳۲۰۷۱۵:۱۷:۰۴ ۱۳۹۹/۱/۱۰
اینکه دولتمردان ، در مواقعی اقداماتی انجام می دهند که به ضرر مافع ملی است شکی نیست ولی شوق انکار ناپذیر دولت تدبیر در نزدیکی به غرب که دشمنی شان را به کشور عزیزمان اثبات کرده اند جای تاسف دارد .
ناشناس۱۳۹۳۲۱۹۱۵:۲۹:۳۳ ۱۳۹۹/۱/۱۰
به این دولت امیدی نیست
ناشناس۱۳۹۳۲۴۱۱۵:۴۳:۳۷ ۱۳۹۹/۱/۱۰
دلیل آن واضح است ، در هفته های اول ، مسئولان اجرایی اختیار لازم برای مدیریت اجرا را نداشتند ، خلاصه اینکه لازم بود کرونا تبدیل به فاجعه ای همه گیر شود تا مسئولان مجبور به اقدامات فعلی شوند
ناشناس۱۳۹۳۳۶۵۱۷:۰۶:۵۰ ۱۳۹۹/۱/۱۰
کسانی که درب های حرم را شکستند و علیه دولت شعار دادند رفتار جناحی نداشتند؟ آیا برخوردی شد؟ یک سوزن به خودتان بزنید یک جوالدوز به دیگران
عادل۱۳۹۳۶۴۷۲۲:۱۷:۱۹ ۱۳۹۹/۱/۱۰
عکس مقاله بیشتر نظر من رو جلب کرد . دیگه کاری به خود اقای روحانی ندارم و روی صحبتم با معاون اول و مشاوران ایشون و هیئت دولت هست : چرا کسی به ایشون نمیگه وقتی داری در مورد یه اتفاق بد صحبت میکنی ، لطفا نخند ؟ نخند ؟
ناشناس۱۳۹۳۸۱۱۰۳:۰۴:۲۷ ۱۳۹۹/۱/۱۱
کلا فقر سیاسی در بیشتر جناح ها مخصوصا اصولگرایان هست که به جای منافع ملی به هنگام بروز مشکلات به منافع جناحی فکر می کنند.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

    2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

    3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

    4. این صدای اقتدار ایران است ...

    5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

    6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

    7. وحدت ملی با وعده صادق

    8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

    9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

    10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

    11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

    12. کمی دیر نیست؟

    13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

    14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

    15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

    16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

    17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

    18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

    19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

    20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

    21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

    22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

    23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

    24. اسراییل چه باید بکند؟ 

    25. علم‌الهدی: نباید بیکار نشست تا تنها دولت بیاید تلخی معیشت را از سفره مردم بردارد

    پربحث‌های اخیر

      پربحث‌های هفته

      1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

      2. این صدای اقتدار ایران است ...

      3. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

      4. وحدت ملی با وعده صادق

      5. استخوانی در گلوی اسرائیل!

      6. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

      7. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

      8. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

      9. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

      10. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

      11. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

      12. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

      13. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

      14. اسراییل چه باید بکند؟ 

      15. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

      16. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

      17. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

      18. واکنش خاندوزی به ادعای منفعت دولت از افزایش قیمت ارز/ حمایت خاتمی از عملیات وعده صادق

      19. این تریبون به مرجعیت نمازجمعه کمک کرد؟

      20. تحلیل صالحی از حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی/ توضیحات کنعانی درباره کشتی توقیف‌شده در تنگه هرمز

      21. مشتِ آهنینِ ایران و" گنبدِ کابوسِ" اسرائیل

      22. حسین دهباشی به دادسرا احضار شد

      23. عبدالکریمی: مدافع تمام‌قد نیروهای دفاعی‌ ایران هستم

      24. احتمال تشکیل استان تهران غربی

      25. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

      آخرین عناوین