نمکی : موج اول اپیدمی کرونا را مهار کردیم

گروه اجتماعی الف،   3990106077 ۲۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

وزیر بهداشت گفت: با همکاری همه مسؤولان و دستگاه‌های ذی ربط و تلاش همکارانم در خط اول درمان و مقابله با شیوع ویروس موج اول اپیدمی کرونا مهار شد.

نمکی : موج اول اپیدمی کرونا را مهار کردیم

به گزارش فارس، سعید نمکی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در مصاحبه ای تلویزیونی درخصوص آخرین تصمیم گیری های ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا گفت: از همان روزهای اول یکی از برنامه های ما محدود سازی تردد ها و تجممعات و کانون هایی بود که به گسترش بیماری کمک می کرد.

وی افزود: تعطیلی مدارس و دانشگاه ها و ورزگشاه ها و عدم برگزاری بازی ها و عدم فعالیت سینماها و تئاتر ها و تعطیلی نماز جمعه ها و تعطیلی اماکن مذهبی از جمله این اقدامات بود.

نمکی خاطرنشان کرد: همه مراکزی که ما پیشنهاد دادیم با حمایت بی دریغ مسوولین تعطیل شد و یکی از نگرانی های ما بابت تردد های غیر ضروری بود.

وزیر بهداشت علیرغم همه تحریم‌ها موج اول اپیدمی با کمک و همکار یهمه همکارانم در خط مقدم درمان و مقابله با شیوع بیماری کنترل شد.

وی ادامه داد: از آن خیز اولیه کاسته شد اما ما نگران موج دوم بیماری بودیم که سفرها می تواند عامل بزرگی برای آن باشد که خوشبختانه طرح فاصله گذاری برای کنترل این موضوع نگاشته شد.

نمکی گفت: موضوع به وزیر کشور ارائه شد و مقرر شد زوایای اجرای آن بررسی شود که خوشبختانه امروز به رئیس جمهور ارائه و قرار شد برای اجرای آن اقدام شود. 

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح در چهار سطح در نظر گرفته شده برای کرونا مقرر شد بر اساس هر سطح یک سری اقدامات مشخص انجام داد و محدودیت های جدیدی اعمال کرد.

وی ادامه داد: این بحث به طور جدی در  حال اجراست و در این طرح کسبه ای که می توانند فعالیت کنند و برعکس آنها که باید تعطیل کنند مشخص شده اند.

نمکی گفت: یکی از نکات مهم این است که سوپر مارکت‌ها و فروشنده های لوازم مابحتاج عمومی مردم 24 ساعته فعال خواهند بود و مردم در این حوزه نباید نگرانی داشته باشند.

وزی بهداشت ادامه داد: در این طرح تلاش می شود تا تردد میان شهری و از استان به استان دیگر محدود خواهد شد البته یک زمانی را برای بازگشت مسافران در نظر گرفته ایم و اجازه خواهیم داد در یک چارچوبی به شهر خود برگردند.

وی افزود: ما تمام پلاک خودروهایی که از استانها خارج شده اند را در اختیار دارمی و با مالکان آنها تماس خواهیم گرفت و باید در زمان مشخص بازگردند و از آنها احوالاتشان را جویا خواهیم شد.

نمکی خاطرنشان کرد: این طرح قطعا در پیشگیری از شیوع کرونا موثر خواهد بود و بنا این سات که مزاحمتی برای سایر شهروندان ایجاد نکند.

وی در پاسخ به این سوال که از اواخر سال گذشته برنامه ریزی هایی داشتید دقیقا چه کارهایی انجام گرفته گفت: ما به محض اطلاع از شیوع کرونا در ووهان چین بلافاصله همکارانم را جمع کردم زیرا می دانستم ویروس بدون پاسپورت به همه جهان سفر خواهد کرد.

وزیر بهداشت گفت: برای ما محرز بود که صدای پای کرونا به داخل کشور ما هم خواهد رسید و برای همین برنامه مفصلی را مرور کردیم و اقداماتی که باید انجام میدادیم را ارزیابی کردیم.

اولین اقدام مطلع کردن دانشگاه های علوم پزشکی برای اطلاع رسانی به مردم بود و این کار شروع شد و اولین پیامک ما برای 40 میلیون مشترک برای مردم در همان روزهای اول فرستاده شد.

همان زمان نامه ای به معاون اول رئیس جمهور نوشتم برای قطع پروازها به چین و این جلسه برگزار شد و همراهی شد و پروازهای مستقیم به چین و برعکس لغو شد.

در 36 مبادی ورودی کشور اکیپ هایی را برقرار کردیم تا ورودی ها را چک کنند و مسافرین را ارزیابی کنیم البته امکاناتمان در ابتدا کم بود مانند همه دنیا.

دیدگاه کاربران

موسوی۱۳۸۸۳۶۳۱۹:۵۰:۲۶ ۱۳۹۹/۱/۶
مهار کردین و شد این؟!؟ توقع داشتین دیگه مثلا چی بشه؟!؟
ناشناس۱۳۸۸۳۸۲۲۰:۰۱:۰۱ ۱۳۹۹/۱/۶
2000 نفر مردند مهار کردید. دارید درباره جان انسانها حرف میزنید نه برگ درخت
ناشناس۱۳۸۸۳۹۱۲۰:۰۷:۱۲ ۱۳۹۹/۱/۶
خدا را شکر. تشکر ازمسئولان.
ناشناس۱۳۸۸۴۴۴۲۰:۴۹:۵۰ ۱۳۹۹/۱/۶
واقعا؟ امروز 2000 نفر مبتلای جدید داشتیم. چرا با آمارها و بیماری بازی ..؟
ناشناس۱۳۸۸۴۸۲۲۱:۲۳:۲۳ ۱۳۹۹/۱/۶
چطور مهار شد که ما نفهمیدیم با فقط شش هزار آزمایش روزانه نتایج مشخص است ..
ناشناس۱۳۸۸۴۸۵۲۱:۲۷:۴۲ ۱۳۹۹/۱/۶
خوبه بدون اینکه ماسک و دستکش به مردم بدهید مهارش کردید چرا ماسک و دستکشها یی که از محتکرین و قاچاقچی ها گرفتید رو بین مردم توزیع نکردید
ناشناس۱۳۸۸۴۸۸۲۱:۳۰:۳۵ ۱۳۹۹/۱/۶
طبق گزارش سخنگوي خودتان امروز بيش از ٢٠٠٠نفر ابتلاي جديد بوده وبيش از ١٤٠ فوتي كه از هر روز بيشتر بوده وشما همزمان اعلام مي كنيد آن را مهار كرديد يا از آمار امروز بي خبريد يا داريد به مردم دلداري ميدهيد؟
ناشناس۱۳۸۸۵۳۰۲۲:۰۰:۳۵ ۱۳۹۹/۱/۶
اگر دولت برای مهار کرونا جدی بود کار به موج دوم و .. نمیرسید و الان مهار شده بود.
ناشناس۱۳۸۸۵۳۵۲۲:۰۹:۲۲ ۱۳۹۹/۱/۶
دروغ
rassharif۱۳۸۸۵۳۶۲۲:۱۱:۵۸ ۱۳۹۹/۱/۶
کشور های شرقی آسیا، موج را رد کردند و تا کنون حرفی از موج اول نزدند ولی شما دقیقا میدانید با کاری که کردید موج های بعدی هم در راهند. چرا سفر های عید را جلو گیری نکردید!؟
ناشناس۱۳۸۸۵۵۳۲۲:۴۱:۰۶ ۱۳۹۹/۱/۶
شما که گفتی قرنطینه منسوخ شده
ناشناس۱۳۸۸۵۷۶۲۳:۳۶:۵۴ ۱۳۹۹/۱/۶
میشه بگین چند تا موج داره؟!!!!
ناشناس۱۳۸۸۶۲۶۰۰:۲۲:۵۸ ۱۳۹۹/۱/۷
مهار کردین؟ مهار کردین؟ مهار کردین؟ صرفا کنار ایستادین تا مردم گله ای مبتلا بشن، همین
ناشناس۱۳۸۸۶۳۹۰۰:۳۱:۰۶ ۱۳۹۹/۱/۷
با ۲۰۰۰ قربانی خوب کنترل کردی؟
ناشناس۱۳۸۸۶۶۶۰۱:۰۲:۲۳ ۱۳۹۹/۱/۷
مهار شد !
ناشناس۱۳۸۸۶۹۲۰۱:۴۲:۴۸ ۱۳۹۹/۱/۷
اگر از روز اول قم را قرنطینه کرده بودید و تمام امکانات کشور را برای ریشه کن کردن ویروس در مبدأ بسیج کرده بودید الان کل کشور دچار این ویروس نبود
ناشناس۱۳۸۸۷۲۱۰۲:۲۱:۳۸ ۱۳۹۹/۱/۷
بسمه تعالی آقای سعید نمکی وزیر محترم بهداشت درمان و آموزش پزشکی با سلام و احترام به شما و همکاران و همهٔ پزشکان و پرستاران محترم که برای سلامتی مردم ایران شب و روز ندارید و حقیقتاً از جان مایه می گذارید، صمیمانه خسته نباشید و خدا قوت عرض می‌کنیم. خدا پشتیبان شماست و حمایت و تشکر مردم و رهبری عزیز نیز پشت سرشماست. با تشکر مجدد
ناشناس۱۳۸۸۷۷۱۰۳:۵۸:۱۵ ۱۳۹۹/۱/۷
چیزی به نام موج دوم کرونا وجود ندارد، بیماری گسترش پیدا میکند به یک پیک میرسد و بعد سیرنزولی میگیرد. منتها شما دارید از موج دوم و یعنی پیک دوم صحبت میکنید و ذهن مردم را آماده میکنید صرفا بدلیل اینکه اقدامات لازم پیشگیرانه را انجام ندادید، قرنطینه را مثل خیلی از کشورها انجام ندادید و تازه الان که هزاران هموطن کشته شدن یادتون افتاده بعضی از اقداماتی که خیلی از کشورها چند هفته قبل انجام دادن، شما انجام بدهید. بازم تکرار میکنم موج دوم اصلا معنی ندارد، این صرفا ادامه سیرافزایشی تعداد بیماران و کشته شدگان این ویروس است که بدلیل سوء مدیریت در کنترل این بحران و جدی نگرفتن نظرات کارشناسان در حال افزایش است. شما اقدامات لازم برای جلوگیری از پیشرفت این بیماری بخصوص در روزهای عید که موقع مسافرت هست انجام ندادید و توصیه های متخصصان را جدی نگرفتید، حالا دارید ذهن مردم را آماده میکنید برای تداوم سیرافزایشی مبتلایان، اسمش رو هم گذاشتید موج دوم که طبیعی جلوه کند!
ناشناس۱۳۸۸۷۷۸۰۴:۳۲:۲۹ ۱۳۹۹/۱/۷
آفرین
ناشناس۱۳۸۸۹۲۰۱۰:۲۷:۳۸ ۱۳۹۹/۱/۷
شاخص چیه؟
اکبری۱۳۸۸۹۷۴۱۱:۲۳:۴۹ ۱۳۹۹/۱/۷
خداوند پزشکان پرستاران و همه کادر درمانی وتمامی زحمتکشان این مملکت را حفظ کند
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

آخرین عناوین