سرمشق سال ۹۹ 

مهندس محمود فرشیدی،   3990104105 ۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

انسان‌های ژرف‌اندیش تجربه دیگران را سرمشق و سرمایه برنامه‌ریزی برای زندگی خویش قرار می‌دهند و جامعه‌های فرهیخته از تاریخ و سرگذشت جامعه و مردمان پیشین عبرت می گیرند و رهبران حکیم و فرزانه با شناخت و بهره‌گیری از قوانین نظام هستی و سنت‌های الهی راه موفقیت را به ملت‌های خویش نشان می‌دهند و به دلیل همین تأمل در سرگذشت پیشینیان است که آینده نگری های شان جامه عمل می‌پوشد و وعده‌هایشان عینیت می‌یابد.

 

رهبر معظم انقلاب اسلامی در طلیعه نوروز نود و نه با نگاهی بر مبعث پیامبر گرامی اسلام به تبیین روند انقلاب و شرایط امروز کشورمان پرداختند و این نوشتار بهره‌ای از آن قیاس و رهنمود حکیمانه است.

 

آن روز که حضرت محمدص به پیامبری مبعوث شد و یکه و تنها قیام کرد و در روزگار حاکمیت جاهلیت، مردم مکه را به توحید و برابری و عدالت و آزادی و ارزش‌های انسانی دعوت فرمود چه کسی گمان می‌کرد که در آینده‌ای نه‌چندان دور تمدن اسلامی بخش عظیمی از جغرافیای جهان را فراگیرد.


آن روز هم که امام‌خمینی ره در خرداد چهل و دو پایه‌های انقلاب را با الهام گرفتن از دستورات بعثت پیامبر پایه ریزی کرد کسی باور نداشت که در بازه زمانی کمتر از نیم قرن، انقلاب اسلامی آن‌چنان رویاروی بزرگ‌ترین قدرت استکباری جهان ایستادگی کند و حتی آن‌چنان او را تحقیر نماید که در مقابل اسارت نیروهای نظامی یا موشک باران پایگاه نظامی خود نتواند هیچ‌گونه عکس‌العملی نشان بدهد !

 

رمز این اعجاز قرن را باید در الگو قرار دادن منشوری جستجو کرد که با مبعث حضرت محمدص به بشریت ارائه شد منشوری که هر ملتی در جهان آن را دستور زندگی خویش قرار دهد عزت و سربلندی و موفقیتش در هر دو جهان تضمین می شود منشوری که ساختار اندیشه و باورهای آن بر پایه معارف و ارزش‌ها و احکام اسلامی بنا شده است و در مقام عمل و اجرا نیز دستیابی به قدرت سیاسی، ابزار تحقق و صبر و استقامت تضمین کننده دستیابی به موفقیت آن است .

 

چنان‌که ملت ایران طی چهل و یک سال گذشته در مقابل سختی‌های مردافکن استقامت ورزید و در برابر جنایات رژیم ستم‌شاهی مقاومت کرد و به کمتر از سرنگونی نظام شاهنشاهی رضایت ندادو در انتخاب نوع حکومت هم دست رد به سینه التقاطیون و پسوندهای التقاطی آنان زد در تصویب قانون اساسی هم علی‌رغم توطئه روشنفکرنمایان غرب‌زده اصل مترقی ولایت فقیه را تصویب کرد در هجوم هماهنگ دشمنان به کشور نیز فرزندان میهن اسلامی با استقبال از شهادت، حماسه آفریدند اما تسلیم نشدند و توطئه‌ها و تحریم‌ها را هوشیارانه خنثی کردند و فریب دشمن و فریب‌خوردگان دشمن را نخوردند.

 

حاصل این صبر و استقامت ها در برابر انبوه تحمیل فشارهای دشمنان آن است که امروز ملت ایران مقاوم و آب‌دیده روی پای خویش ایستاده است و در برابر ملت‌های جهان به‌‌عنوان ملتی مورد احترام و سرافراز خودنمایی می کند ملتی که در مقابله با مشکلات، توانمندی و هم‌بستگی و فضیلت‌های فرهنگی خویش را در مقایسه با دیگر ملت‌هاآشکارا به نمایش گذاشته است و نه‌تنها در هنگام هجوم نظامی یا توطئه‌های دشمن بلکه در هنگام بروز حوادث طبیعی نظیر سیل و زلزله و ویروس کرونا نیز یکپارچه قیام می کند. زیرا در فرهنگ ملت ایران ، فردگرایی و خودخواهی منفور و محکوم است و بنی‌آدم اعضای یک پیکرند و تمامی افراد جامعه برای کمک به دردمندان احساس مسئولیت می‌کنند.

 

مردم ما در نظام ارزشی اسلام آموخته‌اند که هر کس یک نفر را زنده کند مانند آنست که تمامی بشریت را زنده کرده باشد برهمین اساس است که در هنگامه هجوم کرونا شاهد مجاهدت عمومی و درعین‌حال آرامش مثال‌زدنی ملت ایران علی‌رغم همه مصائب و مشکلات هستیم درحالی‌که کشورهای صنعتی و مدعی پیشرفت با اضطرابی عمومی و هجوم مردم به فروشگاه‌ها و درگیری بر سر مواد غذایی و لوازم بهداشتی و نظایر آن مواجه شده‌اند چندان که خبرنگاران و حتی سیاسیون غربی با شگفت زدگی از ایستادگی ملت ایران در رزمایش سلامت به مردم کشور خویش توصیه می‌کنند از رفتار ایرانیان درس بگیرند.

 

اینک که بلای کرونا کشورهای غربی را به ستوه آورده و تلفاتشان رو به افزایش است از طرفی زمینه سوء‌استفاده‌های سیاسی‌شان علیه ایران از میان رفته‌است و از طرف دیگر دستاوردهای شگفت کادر پزشکی قهرمان و مردم فداکار ایران آشکار شده است. اگر بنا بر بهره‌برداری سیاسی از کرونا باشد ایران می‌تواند اعلام کند که آماده است به اقشار محروم و خصوصاً سیاه‌پوستان آمریکا در زمینه تجربیات پزشکی خود و ارسال برخی کالاها و لوازم بهداشتی کمک نماید.

*وزیر اسبق آموزش و پرورش

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۳۸۸۸۰۸۰۶:۴۴:۰۵ ۱۳۹۹/۱/۷
خب خودتون بقیه کار ها رو دنبال کنید وانجام دهید ما رفتیم کمی استراحت کنیم نا سلامتی آدمیم خسته می شویم و...
ناشناس۱۳۸۸۸۴۵۰۸:۱۱:۴۹ ۱۳۹۹/۱/۷
مسولین ما بجای راه حل انشاء مینویسند
ناشناس۱۳۸۸۸۶۰۰۸:۵۹:۵۶ ۱۳۹۹/۱/۷
به جهانیان ثابت خواهیم کرد که در مقابله با این ویروس خطرناک رتبه اول را داریم.
ناشناس۱۳۸۸۸۷۷۰۹:۱۳:۳۱ ۱۳۹۹/۱/۷
وقتی دولت در اوج شیوع کرونا بزرگراه افتتاح میکنه و مردم را ترغیب به سفر و تردد میکند و جان مردم را با خطر بیشتر مواجه میکنه و زحمات کادر پزشکی را ازبین برده چی بگیم از این عدم عقلانیت و تدبیر این دولت دلخجسته
کمال۱۳۸۸۸۸۷۰۹:۲۸:۵۲ ۱۳۹۹/۱/۷
خداقوت عزیزان ایران اما روحانی بخاطر مخالفت با منع سفر که باعث مسافرت نزدیک نیمی از مردم و گسترش کرونا شد خستگی در خانه ماندن را بر تن ما گذاشت چه رسد به شما فرشتگان زمینی
ناشناس۱۳۸۸۹۴۳۱۰:۵۹:۵۰ ۱۳۹۹/۱/۷
سال ۹۹ باید سال 《 تکریم مدافعان سلامت 》 باشد .
ناشناس۱۳۸۹۲۲۱۱۴:۱۳:۱۱ ۱۳۹۹/۱/۷
الان وقت تعریف تاریخ و مدنی و جغرافیا و هندسه و مثلثات نیست الان وقت دارو و درمان و فعالیت پزشکی است
ناشناس۱۳۸۹۲۸۶۱۵:۲۲:۰۶ ۱۳۹۹/۱/۷
همه دنیا دنبال واکسن هستن برای کرونا ما هم دنبال ساخت دشمن هستیم از بغل کرونا فرق ما و دنیا در همین چیزاس
ناشناس۱۳۸۹۷۰۳۲۰:۵۶:۴۴ ۱۳۹۹/۱/۷
مردم ۴١سال دارن سختي و جنك وتحريم وفساد وتورم و...روتحمل ميكنن
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

آخرین عناوین