ادغام یارانه معیشتی و یارانه نقدی به نفع کیست؟

گروه اقتصادی الف،   3981115102 ۷۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان طرح حمایت معیشتی گفت: پرداخت یارانه ۷۲ هزار تومانی به ضرر اقشار نیازمند جامعه است و با تصویب آن در مجلس تمام زحماتی که برای ایجاد زیرساخت شناسایی و ایجاد و توسعه شناسنامه اقتصادی و اجتماعی ایرانیان انجام شده است هدر می‌رود.

ادغام یارانه معیشتی و یارانه نقدی به نفع کیست؟

به گزارش ایرنا، «حسین میرزایی» گفت: ذات هدفمندی این است که دولت به چه افرادی، چه میزان و به چه نحوی کمک کنید.

وی افزود: در طرح حمایت معیشتی تصمیم بر این شد که کمک‌ها به صورت نقدی باشد و به اقشار نیازمند پرداخت شود. منظور از نیازمندان این است که وقتی از محل افزایش بهای بنزین یارانه‌ می‌دهیم اولویت با کسانی است که خودرو و وضعیت مالی مناسبی ندارند.

سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان حمایت معیشتی گفت: در حال حاضر ۱۱ میلیون و ۹۰۰ هزار خانواده ایرانی خودرو ندارند و اگر از بعد شاخص‌های مختلف بررسی شود، شاهد خواهیم بود که واقعا نیازمند هستند و باید مشمول دریافت طرح حمایت معیشتی شوند.

وی تصریح کرد: بنا بر این بود که ۶۰ میلیون ایرانی که جزو سه دهک بالای درآمدی نیستند طرح معیشتی دریافت کنند. این افراد شناسایی شدند و در لیست قرار گرفتند.

میرزایی بیان کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی با یک استناد نادرست و در واکنش به مراجعه افرادی که مشمول طرح معیشتی نشدند بحث پرداخت یارانه ۷۲ هزار تومانی را مطرح کردند.

وی افزود: حدود ۳۰ درصد از معترضین به عدم دریافت طرح حمایت معیشتی که به نمایندگان مراجعه کرده بودند را بررسی کردیم و دیدیم که یارانه دریافت کردند، یکسری نیز خودمان رسیدگی کردیم و سرجمع مبلغ را برایشان واریز کردیم و برخی نیز براساس شاخص‌های اعلامی وضعیت مالی مناسبی داشتند و اصلا نباید طرح حمایت معیشتی دریافت می‌کردند.

سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان حمایت معیشتی اظهارداشت: صرف خوداظهاری نمی‌توان گفت که مشمول طرح حمایت معیشتی هستند و اما مبلغ واریز نشده است.

وی افزود: برای نمونه در مواردی شاهد بودیم که فردی ۲ تا سه ماشین به صورت وکالتی فروخته است در حالیکه در سیستم به نام فرد ثبت بوده است. بنا به استنادهای خوداظهاری افراد نمایندگان مجلس اعلام کردند که وزارت رفاه نقص داشته و ادغام دو یارانه در کمیسیون تلفیق تصویب شد.

حسینی ادامه داد: سوال من اینجاست ما که بارها از اعضای کمیسیون‌های تلفیق و اقتصادی مجلس خواستیم که به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیایند و توضیحات لازم ارائه شود اما هیچ‌کدام نیامدند.

وی افزود: حتی از مرکز پژوهش‌های مجلس به عنوان بازوی پژوهشی و دیوان محاسبات به عنوان بازوی نظارتی است و خواسته‌ایم که نماینده‌ای را در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مستقر کند، ولی هیچ کدام همکاری نکردند.

سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان حمایت معیشتی تاکید کرد: اگر بنا باشد هر فردی بر مبنای ظن خود و بدون کارشناسی پمپاژ بی اعتمادی در کشور کند نمی‌توان کشورداری کرد.

وی گفت: در حال حاضر با استناد به اظهارات افراد تصمیم گرفتند که یارانه نقدی و طرح حمایت معیشتی ادغام شود در حالیکه شاهد هستیم که صورت مساله بد تعریف شده است.

حسینی گفت: نمایندگان مجلس ابزار راست آزمانی اظهارات فرد را ندارد و این ابزار در وزارت کار وجود دارد و اینها باید بازدید می‌کردند و چنان چه مساله ای وجود داشت گوشزد می کردند اما هیچ اقدامی انجام نشده است. جدا از اینها تصمیمی گرفتند که به ضرر اقشار نیازمند است.

وی تصریح کرد: ترکیب یارانه نقدی و معیشتی برای یک خانوار ۵ نفره در شرایط کنونی ۴۳۲ هزار تومان است در حالیکه بعد از اجرای این طرح ادغام  ۳۶۰ هزار تومان می‌شود و در واقع ۷۰ هزار تومان کم می‌شود و براین اساس امر هدفمند کردن نقص شده است.

سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان حمایت معیشتی  افزود: این برخلاف تبصره ۱۴ قانون بودجه ۹۸ است چرا که در این تبصره گفته شده سه دهک بالای درآمدی باید شناسایی و از دریافت یارانه نقدی حذف شوند که با این اقدام نه تنها حذف نمی‌شوند بلکه هر دو یارانه را می گیرند.

وی درمورد تغییر شاخص‌های شناسایی دهک‌های بالای درآمدی گفت: درصدد هستیم مکانیزمی را ایجاد کنیم اما اینطور نیست که برای هر فرد شاخصی تعریف شود و اصلا سیستم براساس استثناها طراحی نمی‌شود.

حسینی تاکید کرد: باید ببینم قواعد چیست و استثناها را به سمت قواعد ببریم.

وی تصریح کرد: همه حساب‌های تجاری برای امورات تجاری است. در سراسر دنیا به اندازه‌ای بر تراکنش‌های بانکی نظارت دارند افراد جرات انجام تخلفات از این دست را ندارند چون در حکم فرار مالیاتی و پولشویی است.

سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان حمایت معیشتی تاکید کرد: اگر انتقادی وجود دارد این انتقاد به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیست بلکه به دلیل بی نظمی‌هایی در تعاملات مالی افراد است.

وی توضیح داد که اجرای طرح حمایت معیشتی تا انتهای سال به همان روال انجام می‌شود و براساس قانون عمل می کنیم و چنانچه مصوبه کمیسیون در مجلس تصویب شود رویه جدید را اجرا می‌کنیم.

دیدگاه کاربران

رایانه۱۳۱۹۳۴۷۱۵:۲۹:۲۵ ۱۳۹۸/۱۱/۱۵
به نفع کلید دارها
ناشناس۱۳۲۰۸۹۶۱۶:۵۰:۲۱ ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
چه عدالتی است من بچه یتیم دارم به من ندادند ولی به آشنا هامون که وضع مالی خوبی دارند تعلق گرفته
ناشناس۱۳۲۲۰۸۳۱۴:۱۶:۲۴ ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
دولت اینبار خیلی بی عدالتی رفتار کرد همه قشر پولدار این یارانه معیشتی را میگیرند وای بهشون
ناشناس۱۳۱۹۳۴۹۱۵:۳۰:۱۰ ۱۳۹۸/۱۱/۱۵
پنج دلار ماهانه این همه قیل و قال نمی خواهد ،نیم ساعت دستمزد آمریکا است
ناشناس۱۳۱۹۹۲۷۰۷:۴۱:۱۵ ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
اصلا کاری نمیکنند دیگه توی بوق کردن نمیخواد همش حرف حرف ‌‌چندرغاز دیگه کبرا وصغرا چیدن نمیخواد والله .چرا سخت گیریشون توی دزدی ها واختلاس ها نیست
ناشناس۱۳۱۹۳۵۲۱۵:۳۳:۰۰ ۱۳۹۸/۱۱/۱۵
والله من تا الان یادم نمیاد که مردم برنده گرانیها باشند !!!!
م.م۱۳۱۹۳۷۴۱۵:۵۵:۱۱ ۱۳۹۸/۱۱/۱۵
حذف همه زحمتی نداشته که هدر برود
علی۱۳۱۹۴۰۰۱۶:۲۳:۲۰ ۱۳۹۸/۱۱/۱۵
ادغام یارانه نقدی ومعیشتی؛ دقیقابه نفع اقشار نیازمندجامعه هستش ودقیقا به ضررجیب دولت کلکباز هستش.
ناشناس۱۳۱۹۴۷۶۱۷:۱۶:۳۴ ۱۳۹۸/۱۱/۱۵
عزیز طرح مجلس یعنی این است که یک فردی که دو یارانه را 100 هزار تومان درحال حاضر دریافت می کند می شود 70 هزار تومانی یعنی ضرر به نیازمند
ناشناس۱۳۱۹۶۳۸۲۰:۴۷:۲۶ ۱۳۹۸/۱۱/۱۵
برادر سهم پایین تر ین دهک ها قرار است زیادتر شود
ناسناس۱۳۲۲۱۶۸۱۵:۴۱:۱۵ ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
سلام برادر کسی کاری که دولت میکنه عدالت را اجرا کنه مخالف نیست ولی این کاری که دولت برای شناسایی افراد نیاز مند کرده اشتباه است من ی بازنشسته اموزش پرورش هستم با دریافتی ماهی 1700 بیماری که تا دلت بخواد گرفتاری دیگه چه بگم این کاملا اشتباه وقتی میگن تو این داری اون داری باید جایی باشه که وضعیت خودت توضیح بدی البته بازم باور نمیکنن
علی 671۱۳۱۹۴۱۶۱۶:۳۴:۰۰ ۱۳۹۸/۱۱/۱۵
آقای حسینی شما فقط از دیدی گاه خودتان به مسئله نگاه می کنید در یک خانواده اگر فرزند مجرد وجود داشته باشد خرجش در خانواده و در آمدش در جیب خودش است .حقوق زنان نیز برابر قانون در اختیار خودشان است و ربطی به مرد ندارد .پس باید در آمد سر پرست خانواده را در نظر گرفت و قضاوت کرد نه کل خانواده را مثلاً من یک کارمند باز نشسته آموزش و پرورش با حقوق 2500 تومان و یک خانواده پنج نفری و سه دانشگاه آزادی چه باید بکنیم که شما محروم کرده اید .آردی 95 ماشین است که شما ملاک ثروتمندی قرار داده اید .قرار این بود که اگر طرف سه سفر خارج رفته یا ماشین آن چنانی داشته باشد یا خانه میلیاردی ما که جزء هیچ کدام نبودیم یک برابر میزان تعیین شده شما کل خانواده در آمد دارد .این ملاک ثروتمندی است ..
ناشناس۱۳۱۹۴۳۱۱۶:۴۲:۲۸ ۱۳۹۸/۱۱/۱۵
به ضرر اقشار ضعیف جامعه هست.
رشید۱۳۱۹۴۷۷۱۷:۱۷:۴۰ ۱۳۹۸/۱۱/۱۵
چهل پنج تومن ده سال پیش از نظر ریالی ارزش قابل توجهی ندارد باید پنج برابر بشه
ناشناس۱۳۱۹۵۱۳۱۸:۲۰:۰۵ ۱۳۹۸/۱۱/۱۵
به نفع مردم
ناشناس۱۳۱۹۵۵۶۱۹:۰۵:۲۸ ۱۳۹۸/۱۱/۱۵
این ضرر هم مانند ضرر حذف کارت سوخت ، که در نهایت هیچکس پاسخگو نبود و نیست و نخواهد بود
کاربر۱۳۱۹۵۶۳۱۹:۱۳:۵۸ ۱۳۹۸/۱۱/۱۵
این آقایان در مجلس نه تنها فکر نمیکنند بلکه فقط فکر کسب رای هستند آخه کسب رای به چه قیمت یارانه فقط باید به نیازمندها داده شود و نه به همه چک کردن حسابهای بانکی بسیار کار درستی است
تقی۱۳۱۹۶۳۵۲۰:۴۷:۰۴ ۱۳۹۸/۱۱/۱۵
انگار شما نفست از جای گرم در میاااااددددد
ناشناس۱۳۱۹۶۴۴۲۰:۵۲:۲۴ ۱۳۹۸/۱۱/۱۵
برادر تقریبا تمام مردم زیر خط فقر هستند ۷۰۰ دلار خط فقر هست
ناشناس۱۳۱۹۷۳۶۲۳:۱۴:۵۶ ۱۳۹۸/۱۱/۱۵
کاملا درست است افرادی را میشناسم با حساب های میلیاردی و چندین خانه که یارانه میگیرند!
ناشناس۱۳۱۹۷۳۹۲۳:۱۸:۰۱ ۱۳۹۸/۱۱/۱۵
حق همه است و باید به همه داده شود
ناشناس۱۳۲۰۴۹۵۱۳:۴۳:۵۱ ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
معلومه ک گرفتی این حرفا رو میزنی من با سه ملیون حقوق نه ب خودم دادن نه ب برادرام همه هم. کارگریم
ناشناس۱۳۲۰۹۶۵۱۷:۳۴:۲۷ ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
برادرم چطور کار درستی هست؟. شخصی که از سر نداری و بیکاری منزل شخصیش را فروخته و در بانک گذاشته تا با سودش امرار معاش کند و دولت به همین دلیل یارانه معیشتی به اونمیدهد چه گناهی کرده؟.
داود فغفوری۱۳۲۱۰۶۹۱۸:۵۳:۱۱ ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
۶۰ملیون دارم تو بانک مسکن بردم کشاورزی صندوق یکم سپرده گذاری کنم نشد دوباره آوردم مسکن دو مرحله این بین بانکها تکرار شد حالا ای گردش حساب میشه به من معیشتی نمیدن خودم هم پایین شهر مستاجرم
ناشناس۱۳۱۹۵۸۶۱۹:۵۵:۰۸ ۱۳۹۸/۱۱/۱۵
دیگه چه کلکی میخواهند بزنند .یارانه معیشتی با دزد کلک به یه عده نیازمند واریز نکردید حالا در سدد کلک ودروغ قانونی هستید تا یارانه . معیشتی .و نفس کشیدن از قشر محروم جامعه بگیرید.اقاسیستم شناسایی شما غلط هست تازه شما جرات ندارید حساب بعضی از نیروهای حکومت ورود کنید پس همین حالا نفس کشیدن از ما بگیرد خلاص.
ناشناس۱۳۲۲۰۷۷۱۴:۱۳:۵۱ ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
این یارانه معیشتی دقیقا به نفع اقشار پر درآمد هست نه کم درآمد و ضعیف به هرچی پولدار و درآمد بالا میبینم برای اونها ریختند نه برای ما و امثال ما که کم درآمد هستیم دولت طرفدار قشر پولداره من ضعیف .. بهشون
ناشناس۱۳۱۹۶۱۶۲۰:۳۵:۳۷ ۱۳۹۸/۱۱/۱۵
زمانی 45تومان یارانه حاملهای انرژی دادن ملت قراربود اگر حاملهای انرژی گران شوند به همان مقدار یارانه زیاد شود اما کجابرکجا؟احمدی نژاد طرههایی پیاده کرد ملت بدبخت شدن.وادامه دارد.بخاطر خدا کم اراجیف مفت بضرر ملت ببافین.خدارادر نظر بگیرین.قشرکارگر له شد.
ناشناس۱۳۱۹۶۲۰۲۰:۳۸:۵۲ ۱۳۹۸/۱۱/۱۵
نمی فهمم چرا دولت اصرار این قدر دارد درست عمل کرده است؟ یعنی مردم بی عدالتی و نادرستی عملکرد سازمان فوق را نمی بینند که برای مثال حساب و کتاب چهار نفر را برای یک خانواده با سه یارانه بگیر در سامانه بسته حمایتی معیشتی می بینند و نمی دانند که با این سیستم اشتباه ثبت اعتراض چکار کنند که اقلا یارانه اولیه شان هم قطع نشود و یا پر از موارد اشتباه دیگر که منجر به تبعیض و بی عدالتی در جامعه شده است
ناشناس۱۳۱۹۶۵۲۲۱:۰۴:۱۵ ۱۳۹۸/۱۱/۱۵
به نفع مردم و به ضرر ..که به دروغ گفتند به ۶۰ میلیون یارانه دادیم قطعا به اسم مستضعف و این بهانه که این طرح به ضرر اقشار کم درآمده زیر بار نخواهند رفت چون اگر زیر بار بروند دهها برابر اون چیزی که الآن به دروغ میگویند به ۶۰ میلیون دادند را واقعا باید بپردازند
ایرانی۱۳۱۹۶۶۰۲۱:۲۰:۴۸ ۱۳۹۸/۱۱/۱۵
دولت باید یارانه ومالیات را عادلانه بدهد وبگیرد هیچکس نمیتواند معترض باشد یارانه 40تومانی را با منت به نیازمندان می دهید ومالیات میلیاردی را با ذوق به ثروتمندان می بخشید اینه معنی عدالت اجتماعی می بخشید مالیات را از ثروتمندان صاحبان درآمد بگیرید اون معافیت ویارانه را به همه ایرانیان بدهید
رضا۱۳۱۹۶۷۳۲۱:۴۵:۱۳ ۱۳۹۸/۱۱/۱۵
ممنون که این همه به فکر نیازمندایی اگه شما نبودی بنده خداها چکارمیکردند نمیدانم ادغام چقدر به ضرر شماست که این همه ناراضی هستی با ۷۸ میلیون دیگه مقدار پرداختی معلوم میشه آمار از خود در آورده لو میره بترس از فردا روزی
ناشناس۱۳۱۹۶۸۹۲۲:۱۱:۰۴ ۱۳۹۸/۱۱/۱۵
خداخیرتون بده چون درست نکردن طرح معیشتی رو.
ناشناس۱۳۱۹۶۹۶۲۲:۲۰:۰۷ ۱۳۹۸/۱۱/۱۵
سلام یارانه معیشی تنهت بخاطر بنزین نیست خب کسانی که ماشین ندارن یارانه تعلق نگیره با گرون شدن بنزین همه چیز گرون شد قدرت خرید مردم خیلی خیلی پاینتر اومد
ناشناس۱۳۱۹۷۰۸۲۲:۳۸:۵۹ ۱۳۹۸/۱۱/۱۵
آقای میرزایی چقدر زحمت کشیدی برا زیرساخت های شناسایی حیف که هدر رفت از اول این طرح اشتباه بوده همون بهتر که مجلس تصمیم بگیره نه شما
معلم منطقه ۱۹۱۳۱۹۷۵۷۲۳:۳۷:۴۹ ۱۳۹۸/۱۱/۱۵
وقتی ابزار مناسبی برای شناسایی پردرامد ها نداریم بهتر است مساوات را اجرا کنیم . خیلی بد است که پولدار هایی که درامدشان مشخص نیست در حال گرفتن هر دو یارانه هسنند و ده ها هزار معلم و کارمند از دریافت یارانه محروم هستند . بهترین کار ممکن همین است که تصویب شده یعنی پرداخت مساوی بدون دهک بازی . این به عدالت نزدیک تر است
رضا۱۳۱۹۷۶۷۲۳:۴۷:۲۷ ۱۳۹۸/۱۱/۱۵
کشتین ما رو با این شندر غاز. یارانه رو هم قطع کنید،نخواستیم. سفره مونو از اینکه هست کوچکتر می کنیم.همین خجالت برای شما بس که شصت میلیون فقیر تو این کشور ثروتمند وجود دارن. میدانم که این هم مثل بقیه پیام هام حذف میشه.. انقلاب کردیم که حرف بزنیم..
ناشناس۱۳۱۹۸۰۶۰۰:۳۵:۱۱ ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
کار درستیه چک کردن حساب نه این که الکی تعدادی رو حذف کنند مارو الکی حذف کردن به کدوم دلیل خودمونم موندیم اصلا در کار دولت عدالتی وجود نداره همش میدن به بچه های خودشون برن آنطرف اب خوش بگذرونن والا اینا حلال نیست حق مردمه
ناشناس۱۳۱۹۸۲۴۰۱:۲۴:۱۹ ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
آقای میرزای شما گفتیدیارانه به کسانی تلق نمیگیره که ماشین پونصدمیلیونی و خونه ی ملیاری داشته باشن نه به ما که یه پراید قرازه با یه خونی که باصد میلیون وام خریدیم بعد بیست سال تازه تو رهن خونمون نتونستم پول رهنو جور کنیم این کجاش انصاف ما رو با اونی که شاسی دارو خونیه ی میلیاردی مقایسه کردید
عساکره۱۳۱۹۸۳۴۰۱:۵۷:۰۶ ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
باسلام من که،حدود20سال مریضم متاهلم دوتا بچه دارم توانایی کار ندارم اجاره نشین ولا درست نیست ماهی 45تومن میخواد چکارکنه ولا من اجاره میدم بقیه ماه باید گدایی کنم ازاین خونه به آن خونه دعا میکنم کی کمک کنه هرجا میرم فرمانداری شورا مجلس کسی کمک نمیکنند به نظر شما من چکارکنم
درد بازنشسته۱۳۱۹۸۳۵۰۱:۵۸:۴۸ ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
بازنشسته تامین اجتماعی هستم با 4 دانگ از یک ملک فرسوده 80 متری در منطقه نه چندان خوب با یک خودرو سمند مدل91، پس کمک معیشت من کجا رفت؟، از هر دوست بازنشسته که سوال کردم برای آنها نیز واریز نشد پس این واریزی برای چه کسانی بود؟
ناشناس۱۳۲۲۱۳۴۱۵:۰۴:۲۴ ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
برای پولدارها واریز شده چون اونا نیازمندتر از من و شما هستند که با حقوق یک میلیون پانصد تومان داریم زندگی میکنیم دولت طرفدار قشر مرفه است
ناشناس۱۳۱۹۸۳۷۰۲:۰۳:۴۸ ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
خب حرفاتون باعملتون جوردرنمیادبنده کارگرکارخونه مستاجرم باکلی قسط زمین خریدم یه پرایدپکیده دارم همسرم طلاشوفروخته پدرش پول سیسمونی روبهمون داده تاپولشوبه عنوان سپرده بخوابونیم وام بگیریم که این زمینوبسازیم کمه خوردوخوراکمون میگذاریم که بلکی یه پولی جمع کنیم زمینمونوبسازیم به مایارانه معیشتی تعلق نگرفته ازترس حذف یارانه نقدی اعتراض زدم ولی بعدانصراف زدم یعنی من بااین مشخصات جزوقشرمرفه بودم ولی خبرنداشتم.فقط میتونم بگم متاسفم به حال خودمون که حتی حق اعتراض نداریم.
ناشناس۱۳۱۹۸۴۵۰۲:۴۳:۳۰ ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
حسن گفت چنان رونقی ایجاد می کند که کسی دیگر یارانه نگیرد وراست گفت چنان ارزشی به پول داد که یارانه و کارانه ویارانه وتمام نه ها شد مجموعا پنچ دلار
حسین۱۳۱۹۸۶۵۰۵:۱۸:۱۷ ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
سلام من یک کارگرم ماشین ندارم خانه ندارم وسایل خانه ام هم دست دوم خراب بهم کمک دادن ما3نفریم تقریبا 58کم شده بایارانه ومعیشتی زندگی میکنم پول بانکی ندارم مشکل اصحا دارم داخلیم عفونت شدیدمعدم خونم .. تنگی نفس خواب ندارم کلی قرص مصرف میکنم شبانه روزی چندبارتصمیم خودکشی کردم منصفانه نهادهایه حمایتی رفتم میگن باید دکترت 80درصدبه بالابزنه قبول کنیم خواهشن شمابگین چکارکنم
ناشناس۱۳۲۰۰۰۶۰۹:۱۱:۴۲ ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
باسلام .مبلغ پنجاه میلیون توحسابم گشته تا بتونم بیشتر وام بردارم که بیست میلیونش برای دوستم بوده .به یارانه معشیت اعتراض زدم گفتن ماهیانه سیزده میلیون درامدته ی بچه سن رو گذاشتن تا بین مردم دودستگی ایجاد کنه آخه این انصاف بدون کارشناسی دقیق و فقط بخاطر اینکه تو کارتت چندبار مبلغ بالا جابجاشده پس کلی درآمدت هستش من اگه ماهیانه با خانواده ۴ نفریم ماهیانه سه میلیون درامدمون باشه روزی صدبار شکر میکنیم بعد شماها با قضاوت غلطتون میگید ماهیانه ۱۳میلیون درآمد داریم دیگه خستمون کردیدبا این استدلالاتون ناشناس
احمد۱۳۲۰۰۳۹۰۹:۲۷:۵۸ ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
اولا کسانی که از دیدگاه مسئول یارانه کمک معیشتی دارا هستند که این طور هم نیست .ثانیا بیت المال متعلق به کل ملت است نه اقشار خاص. ثالثا امروز تمام مردم بجز اقشار مرفه در فشار هستند
طاها۱۳۲۰۰۹۹۱۰:۱۲:۰۵ ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
آقای سخنگو ،،حالا دیگه نداشتن خودرو رو ملاک قرار دادین؟؟ خب خیلی خونواده ها توان مالی خرید دارن ولی خودرو نمیخرن ! وقتی دولت نمیتونه یا نمیخاد معیشتی رو به مردم نیازمند بده ،حتما بهتره ادغام بشه
۵۹۱۳۲۰۱۱۹۱۰:۱۸:۴۲ ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
لطفا درزمان ثبت اعتراض یارانه معیشتی قسمتی هم برای نوشتن مشکل درنظر بگیرید.من که مسوول خرید شرکتم هرماه بالای ۵۰ میلیون به حساب من واریز میشه برای خرید شرکت.نه ماشین دارم نه خونه خودم مستاجرم .کجاست اون ستاد شناسایی بی کفایت اعتراض هم داری یارانت وقطع میکند
علی۱۳۲۰۱۵۴۱۰:۳۷:۳۳ ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
نفت وگازودریاوطلاومس وغیره داریم یک یارانه ناچیزوکه اولم بوددارن میدن اینهمه قاروقیرنداره مثلن چی رومیخاین ثابت کنین باباول کنین دیگه شمارابخدا
محمد فرضی۱۳۲۰۲۳۶۱۱:۲۴:۴۲ ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
سلام اقای میرزایی یعنی ۷۸ میلیون نفر ایرانی دورغ میگن تو راست میکی
ناشناس۱۳۲۰۲۸۳۱۱:۵۲:۰۸ ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
ادغام بشه به ضرر افراد نیازمند چرا نمایندگان مجلس نمیفهمن
مهرعلیان۱۳۲۰۲۸۹۱۱:۵۸:۰۷ ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
یارانه و معیشتی رو ادغام نکنند اگه راست میگند ملاک تشخیص غنی و فقیر دارایی واملاک شخص باشد نه تراکنش حساب همین!
هموطن۱۳۲۰۴۶۲۱۳:۲۶:۱۳ ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
انتخاب عده ای که یارانه کمک معیشتی را میگیرندبدچه اساسی بوده؟ مگرنوبخت نگفت به همه ی بازنشستگان تعلق میگیرد؟ خب الان یکیش خودِمن،هم بازنشسته هستم وهم زن سرپرست خانواده،هم حقوق زیر۳میلیون میگیرم پس نیازمندهستم که یارانه قبلی رو هم بهم میدند( البته اگربعدازاعتراض اونم قطع نکنند) صرف اینکه بعداز بازنشستگی یه پراید دست دوم خریدم نشاندهنده ی مرفه بودن من است؟ بابا به کی بایدقسم بخورم که الان شاهدم که از بین نزدیکان من به کسی تعلق گرفته که هم حقوقش دو برابرمنه وهم ماشینش دوبرابر وشایدم بیشتراز ماشین من قیمت داره.حالا وضعیت دیگرشو کاری ندارم.اگرواقعامیخواندبه افرادنیازمندجامعه یارانه پرداخت کنندبه نظر من اول حساب بانکی همه ی افرادجامعه روبررسی کنند بعدافراد واجدشرایط رو انتخاب کنند آنوقت مطمئن باشندمن وخیلی افراد دیگه اعتراض نخواهیم کردمسئله اینه که این انتخابشون بسیارعجولانه صورت گرفته وافراددرست انتخاب نشدنداینه که باعث اعتراض شده.
ناشناس۱۳۲۰۴۷۵۱۳:۳۵:۰۴ ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
به نفع مسولین کشور .هیچ گربه ای محض رضای خدا موش نمیگیره .بسه بخدا .مسولین ما همانند کاعنان معبد امونند
ناشناس۱۳۲۱۱۱۳۱۹:۲۹:۵۲ ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
کاملا درسته حرف حق را گفتی
ناشناس۱۳۲۰۴۷۷۱۳:۳۶:۱۷ ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
نیازمند منم یک تک تومنی هم ندارم منتظرم یارانه واریز شه.حتی معیشتی هم نمیدن نتونستم اعتراض کنم.اینقدر هم حذف حذف نکنید لااقل استرس نگیریم.اگرقراربه نیازمندباشه بایدهمشو به من بدید
ناشناس۱۳۲۰۴۸۱۱۳:۳۷:۲۱ ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
به همه همون ۷۲ هزار رو بدهند خیلی بهتره.اینجور شناسایی و غیر مشمول کردن خجالت اوره
حسین۱۳۲۰۴۸۶۱۳:۳۹:۲۹ ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
این اقای سخنگوحقوق خودرابه پدرش میدهد؟ چرا حقوق فرزندان جزو درامدهای خانوارحساب میشود و آنهارا از دریافت یارانه معیشتی محروم میکند
رشیدی۱۳۲۰۵۶۵۱۴:۰۷:۵۳ ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
آخه اگه افرادمستحق ونیازمنددرست شناسایی شده باشن زور نداره.من مستاجرم.ماشینم ندارم.باحقوق ی دفترپیشخوان که خداشاهده ماهی یک ونیم بهم نمیده.صرف کارکردکارتخوان دفترم بهم میگن پردرآمدباماهی ۲۵میلیون درآمد.آخه چجورثابت کنم که بقران قسم ماهی یک ونیم هم درآمد من نیست.آقای میرزایی پاسخگو باش فردای قیامت همین
رشیدی۱۳۲۰۵۸۲۱۴:۱۲:۴۵ ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
من ازکجا بدونم به حرفام رسیدگی میشه؟؟؟
ناشناس۱۳۲۰۵۸۸۱۴:۱۷:۰۰ ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
قبلا گفته میشد یارانه حق تمام ملت ایران است وقرار شد برق آب گاز سوخت گران شودویارانه دولت که به آن تعلق میگیرد را نقدا ملت دریافت کنندو آن هموطنانی که مثلا خودرو ندارند یااز برق کمتر استفاده میکنند ضرر نکنند وانهایی هم که از منابع بیشتر استفاده میکنند بهای آن رابپردازند آنهایی هم که استفاده نمیکنند بهای گران شدن منابع را نمی پردازند
ناشناس۱۳۲۰۷۲۷۱۵:۰۸:۵۲ ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
آره خیلیم خوب میشه اگر هردوتا یارانه رو به همه یارانه بگیران بدن چون واقعا خیلی هارو الکی حذف کردن این حق همه ی مردمه
علی بویری۱۳۲۰۷۳۰۱۵:۰۹:۳۰ ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
اگه ادغام بشه درد سر کمتر میشه یه سری از خانواده ها میترسن اعتراض کنن چون شرط قطع یارانه نقدی گذاشتن من هم درامدم واقعا مناسب نیست ومیترسم اعتراض کنم
زهرا۱۳۲۰۷۷۲۱۵:۲۴:۳۶ ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
پول بنزین ویارانه حق همه مردمه......توبیت المال همه حق دارن
ایران نصیری۱۳۲۰۷۷۴۱۵:۲۶:۳۸ ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
سلام اتفاقا تلفیق یارانه معیشتی با یارانه به نفع اقشار ضعیفه همسر بنده که هم خانه ندارد مستاجر ه و مغازش هم‌اجاره است البته خانه مسکن مهر داشتیم بخاطر بالا آوردن قرض همسرم مجبور شد بفروشد معیشتی ما قطع شد اعتراض دادیم قبول نشد دلیلش تراکنش هشت میلیون بود به خدا بخاطر دادن اجاره بها و ریختن بیمه خرجمون از دخل زیاده آیا عدالت هستش معیشتی ما قطع بشه
بهداد۱۳۲۰۹۰۸۱۶:۵۳:۵۹ ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
مگه تا حالا به نفع مردم کاری صورت گرفته.ادغام معیشتی و یارانه‌ و مبلغ ۷۲ هزارتومان همین حرکت انجام بگیره از یه خانواده چهار نفری که سیصد پنجاه تقریبا دریافت میکرد. میاد پایین سیصد .همینجا کلی به جیب اینها باز میره‌ .پراید .. الان بازار بی ثبات ..شده‌ ۶۵ میلیون‌ بعد اینا‌که یارانه‌ رو باید حداقل‌ الان نفری‌ چهارصد پانصد‌ میکردند‌یا حتی دویست هزار تومان‌ ببین با این همه .. که از بی فکری آنها صورت گرفته‌ حال چه ترفندی دارند انجام می دهند‌ .از شبکه خبر دیدم کودکی سرطان استخوان داره مادرش گریان‌ .همون لحظه از خدای خود خواستم‌ درد و بلای‌ امثال این کودکان سر مدیران بی تدبیری و نا امید و اختلاس‌ گر بیاد .طفلان بیگناه آسوده شوند.
فربانی۱۳۲۰۹۴۸۱۷:۲۴:۱۹ ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
باید به کجا بریم بگیم که بچه های من مستاجر ن ماشین هم ندارن پس چرابسته معیشتی نمیدن
علی۱۳۲۱۰۳۳۱۸:۱۹:۴۱ ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
اثلا صحیح نیست طرح ۷۲هزارتومانی گول زدن مردم است
ناشناس۱۳۲۱۰۳۴۱۸:۱۹:۴۴ ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
من شاهد بودم دو کارمند که باسه بچه ی کوچیک یارانه حمایتی تعلق نگرفت بازبینی زدند نامه ی تهدید کننده مشاهده شد در صورتی که اونها اصلا ماشین نداشتن حقوقی که براشون تو نامه زده بودن با عقل جور در نمیومد بسیار بالا بود یکی از اون زوج معلم بود که خودتون می بینید قشر رنج کشیده اند اونها انصراف دادند آیا درسته که کسبه ای به صورت قولنامه پر زمینو خونه و وغیره یارانه معیشتی بگیره اون وقت دو تا کارمند اینجوری برای پرداخت وامشون متهم به گردش بالا وحقوق بالا انصرافشونو درج کنن کجای این عدالته
ناشناس۱۳۲۱۰۹۱۱۹:۱۱:۱۴ ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
به نظر من ادغام این دو یارانه وار درستیه ....به خدا شوهرمن کشاورزه و پول سه شریگ به حسابش وواریز میشع حالا برای اونا شامل شده واسه ما نه ....ماشینم داشتیم چند ساله وکالتی فروختیم .....تو فامیل اکثرا به پولدارا پرداخت شده ....لطفا این طرح و اجرا کنین تا عدالت برقرار بشه ...
ناشناس۱۳۲۱۴۸۳۰۰:۵۸:۲۰ ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
متاسفم برای روحانی.امیدوار بودم این بساط.. رو جمع کنه که هیچ، اونهایی رو هم که انصراف داده بودند رو پشیمان و محتاج کرد.
ناشناس۱۳۲۱۵۹۸۰۷:۴۳:۴۵ ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
به نظر من این طرح ادغام ، خوبه چون جلوی تبعیض در جامعه رو میگیره
پیمان۱۳۲۱۶۱۳۰۸:۰۵:۲۳ ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
بهتراست عادلانه به همه کمک کنندتاحق دیگران ضایع نشود
ناشناس۱۳۲۱۹۰۲۱۱:۵۴:۰۴ ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
به نظر من ادغام دو یارانه خیلی بهتره واقعا حق یه عده از مردم ضایع شده بعضی از مردم بدون بررسی یارانه معیشتی به حسابشون واریز شده اوضاع مالی خوبی هم دارن لطفا در شناسایی اقشار پر درامد دقت بیشتری شود گردش مالی ملاک بر درامد خانوار حساب نمیشه کسی که صندوق خانوادگی داره چطور باید توضیح بده که این پول مال خودش نیست وهر ماه باید به یک نفر تحویل دهد و در نهایت آش نخورده ودهن سوخته لطفا در این مورد حتما توضیح بدین تشکر.
مریم۱۳۲۱۹۱۹۱۲:۰۵:۵۴ ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
لطفا در مورد صندوق خانوادگی بیشتر توضیح بدین ما چه کار باید بکنیم آقای میرزایی لطفا حق مردم رو ضایع نکنید چرا باید ملاک گردش مالی باشه همسرم با 3 میلیون درآمدو5 نفر چطور جزء اقشار پر درآمد محسوب شده
ناشناس۱۳۲۱۹۶۹۱۲:۵۷:۱۰ ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
به نفع دولت،ثروتمندان،وبر ضرر مردم
ناشناس۱۳۲۱۹۷۲۱۳:۰۴:۳۲ ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
سلام حقوق ما 2 میلیون هست ماشینم نداریم کارگر هستیم چون شوهرم خرید شرکت میکنه پول هر روز توکارتش میریزن هیچ سودیم برای ما نداره ولی کمک معیشتی به ما ندادن تکلیف ما چیه؟ کی جواب گوی
مجید امیدی۱۳۲۱۹۷۸۱۳:۱۱:۳۲ ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
به نظرمن ادغام یارانه وکمک معیشتی کار درستیه وقتی نمیتونن پردرآمدو از کم درآمد جدا کنند من خودم راننده هستم کرایه بارنامه ما بیشتر به شماره کارتمون واریز میشه منو جزو اقشار پردرآمد حساب کردند کمک معیشتی ندادند من اصلا ماشین به نامم نیست از کرایه بارنامه ها یک چهارمش درامدخالص هست مابقی خرج خود ماشین میشه این دور از عدالته
محمد۱۳۲۲۳۱۸۱۹:۳۶:۲۴ ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
خنده داره. اما همه بدونید که هر وقت دولت یه چیزی میده به ملت واسه اینه که یه راهی باشه واسه پس گرفتنش. قبلا فقط از یارانه میخورد حالا هم از یارانه هم از معیشتی
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. حالا زمان مذاکره است

  2. وقوع سانحه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور در آذربایجان شرقی

  3. تعطیل کردن شنبه از یک مجلس انقلابی بعید بود/ اکثر مردم ارتباط اقتصادی با خارج ندارند

  4. از کوه خواری تا سیل غافلگیرانه در مشهد

  5. توضیحات وزیر کشور درباره حادثه فرود سخت بالگرد حامل رییس جمهور

  6. سخنی با خانم‌ها و آقایان نماینده و برگزیده

  7. اسب‌ زین‌شده وزارت کار برای تضعیف حقوق قانونی کارگران!

  8. حکم امیر تتلو صادر شد

  9. واکنش رهبر معظم انقلاب به سانحه سقوط بالگرد رییس جمهور : همه برای سلامت این جمع خدمت‌گزار دعا کنند/ ملت ایران نگران و دلواپس نباشند

  10. واکنش آمریکا به بروز سانحه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور ایران

  11. ماجرای سوار نشدن رئیسی به خودروی بنز از زبان نماینده مجلس

  12. رئیس هلال احمر به محل حادثه بالگرد رئیس جمهور رفت/ اعزام ۴۰ تیم واکنش‌سریع

  13. چالش امتحانات نهایی و استرس مضاعف میلیون‌ها دانش‌آموز

  14. دیروز مشهدی ها با تشکیل زنجیره انسانی پاکبان گرفتار در سیلاب را نجات دادند

پربحث‌های هفته

  1. این نامه دلسوزانه است؟!

  2. دفاع از جمهوریت یا دفاع از الیگارشی؟

  3. مقاومت بی‌مبنای طلافروشان در مقابل شفافیت/ دولت عدول نکند، مردم هم حمایت می‌کنند

  4. حالا زمان مذاکره است

  5. نامه روحانی به مردم ایران درباره دلایل رد صلاحیتش/ این دفاعیه‌ شخصی نیست، دفاع از جمهوریت نظام است

  6. امضای مردم گیلان پای طومار حمایت از طرح نور

  7. جریمه کشف حجاب ۴ و نیم میلیون تومان است

  8. وقوع سانحه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور در آذربایجان شرقی

  9. نظرات برگزیده مخاطبان الف: نقش شورای نگهبان در کاهش مشارکت مردم چیست؟/ زندانی‌شدن زیباکلام به ضرر نظام تمام شد

  10. نوش‌دارو بعد از مرگ سهراب!

  11. حمله رسانه اصولگرا به رائفی‌پور/ انتقاد شریعتمداری از نمایندگان موافق تعطیلی شنبه‌ها

  12. فرش‌های سعدآباد کجاست؟

  13. محکومیت ساداتی‌نژاد به حبس/ روایت خاندوزی از کاهش تورم/ شانس قالیباف برای ریاست مجلس دوازدهم چقدر است؟

  14. ماجرای سفر عبدالحمید به ترکیه چیست؟

  15. حاج‌علی‌اکبری: گلایه‌ای از مجلس برای تصویب تعطیلی «شنبه‌ها» داریم

  16. واکنش وزیر کشور به برخورد خشن برخی ماموران / نظر واعظی درباره نقاط ضعف و قوت دولت رئیسی

  17. واکنش روزنامه اصولگرا به زندانی‌شدن زیباکلام/ دستور اژه‌ای درباره پرونده چای دبش

  18. در آستانۀ سکولارشدنِ زیارت؟

  19. مأمور خاطی بازداشت شد

  20. تعطیل کردن شنبه از یک مجلس انقلابی بعید بود/ اکثر مردم ارتباط اقتصادی با خارج ندارند

  21. آیا واقعاً آزادسازی قیمت‌ها تنها راه است؟

  22. چراغ سبز دولت به ارز آزاد؟!

  23. پاسخ حماس به توهم صهیونیست ها

  24. اعتراض بانوان به پوشش‌های نامناسب

  25. پلیس این ۵ گروه را طبق لایحه حجاب باید بازداشت کند

آخرین عناوین