ترکیه یا ارمنستان/ راهنمای انتخاب مقصد گردشگری

گزارش بازرگانی،   3981012053

ترکیه و ارمنستان دو کشور غرب آسیا هستند که جاذبه های گردشگری فراوان آن ها من الجمله سواحل، جزایر، بناها و اماکن جذاب و شگفت انگیز سبب شده تا طرفداران فراوانی را از سراسر دنیا به خود جذب کنند. اگر قصد سفر به کشورهای آسیای غربی را دارید، و میان انتخاب ارمنستان یا ترکیه برای گذران اوقات فراغت‌تان مانده اید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

ترکیه

ترکیه با دارا بودن خط ساحلی  7200 کیلومتری، جای تعجب نیست که هر ساله میزبان میلیون ها مسافر که برای تماشای ترکیبی از فرهنگ ها، جاذبه های فراوان و سواحل بی همتا در تور ترکیه شرکت می کنند، است. در امتداد سواحل، آب های کریستالی با موج های کوچک خود توسط شن های سفید و درخشان محافظت می شوند.

جاذبه های طبیعی و خط ساحلی ترکیه از دیرباز نقش مهمی درکسب  ثروت این کشور داشته است و در حال حاضر نیز سواحل زیبای این کشور از مهم ترین دلایل محبوبیت تور ترکیه در تمامی قاره ها است. سواحل ترکیه از سه طرف احاطه شده و فرصت شنا کردن در آب های شفاف دریای اژه، آب های داخلی دریای سیاه و سواحل خیره کننده دریای مدیترانه را فراهم می کنند. اگر به دنبال تماشای سواحل فراموش نشدنی، جذاب و بسیار متنوع هستید، باید به ترکیه سفر کنید.

  • ساحل کباک

کباک در حدود 25 کیلومتری جنوب الودنیز واقع شده است که ساحلی جادویی با ماسه های سفید و آب های فیروزه ای کریستالی دارد. این ساحل از سه طرف توسط جنگل های زیبای کاج احاطه شده است و هیچ چیزی نمی تواند آرامش این منطقه را برهم بزند. گردشگران تور ترکیه تورینجا معمولا یک روز کامل را در این ساحل سپری می کنند.

 

  • تالاب آبی اولودنیز

داخل یک پارک ملی محافظت شده، جایی که دریای اژه با دریای مدیترانه بهم می رسند، تالاب آبی اولودنیز قرار دارد که بدون شک معروف ترین ساحل شنی در ترکیه است، شاید هم یکی از زیباترین سواحل سراسر جهان. همچنین  کوه باباداگ در این منطقه، برای آن دسته از گردشگران تور ترکیه که به پاراگلایدر علاقه دارند بسیار ایده آل است.

 

  • ساحل کلئوپاترا

ترکیبی جالب از زیبایی های طبیعی و امکانات رفاهی عالی، ساحل کلئوپاترا با چترهای رنگی در آلانیا را به یکی از بهترین های ترکیه تبدیل کرده است. این ساحل زیبا با شن و ماسه سفید، انواع مغازه ها،  آب های کم عمق و شفاف مدیترانه ای، کافه ها و رستوران ها منطقه ای ایده آل برای تفریح مسافران تور ارزان ترکیه است.

 

یکی دیگر از جاذبه های دیدنی ترکیه، شهر استانبول است که سهم به سزایی در جذب گردشگر، در غالب تور استانبول، برای این کشور دارد. در اطراف استانبول جزایر جذابی برای بازدید وجود دارد که گردشگران تور استانبول می توانند در این سواحل اوقات فراغت خوش و سرگرم کننده ای را سپری کنند.

  • جزیره کینالیادا
    این جزیره که در 12 کیلومتری جنوب استانبول قرار دارد، در گذشته به عنوان زندان و محلی برای تبعید متهمان استفاده می شد. کینالیادا به معنی جزیره حناست، زیرا زمین این جزیره که حاوی عنصر مس و آهن است به رنگ متمایل به سرخ در آمده است.

  • جزیره یاسیادا
    این جزیره که نام آن به معنی جزیره مسطح است، پس از گذر زمان به نام دموکراسی و آزادی تغییر کرد که البته هنوز هم با همان نام یاسیادا شناخته می شود. این جزیره که 0.05 کیلومتر مربع وسعت دارد توسط بیزانسی ها، همانند جزیره کینالیادا، به عنوان محل تبعید و زندانی استفاده می شد. شما می توانید در تور استانبول، در جزیره یاسیادا چهار سلول یک زندان زیرزمینی را از نزدیک ببینند.

  • جزیره صدف
    جزیره صدف در دوران تاریخی به نام آندیرکیتوس یا آندروویتا خوانده می شد، اما اکنون نام آن به معنی "جزایر مادر مروارید" است. این جزیره که 0.157 کیلومتر مربع مساحت دارد عمدتاً یک ملک خصوصی است و تمام جنگل های کاج این جزیره توسط صاحب آن کاشته شده اند. صاحب این جزیره اطمینان داده است که یک قانون ساخت و ساز سخت در این جزیره وجود دارد که به خانه هایی با بیش از دو طبقه اجازه ساخت و ساز نمی دهد تا از محیط و طبیعت این جزیره محافظت شود.

اگر عاشق ساحل هستید، اگر به ورزش های مهیج آبی علاقه دارید، اگر می خواهید به کشوری سفر کنید که از زیبایی هایش شگفت زده شوید، ترکیه بهترین انتخاب برای شماست.

 

ارمنستان

ارمنستان، این کشور تاریخی و بی نظیر به لطف موقعیت جغرافیایی و جاذبه های بی نظیرش در زمینه گردشگری و جذب توریست، در سال های اخیر رشد فراوانی کرده است. کوه آرارات نماد اصلی ارمنستان است و شهر ایروان، پایتخت این کشور، اولین مقصد گردشگران در تور ارمنستان است. این کشور که به دره گل ها نیز شهرت دارد اولین سرزمینی بود که دین مسیحیت را پذیرفت و به واسطه آن، کلیساهای تاریخی و باشکوهی را می توانید در این کشور فوق العاده پیدا کنید. آشنایی با فرهنگ و مذهب مردم هر کشور و همچنین بازدید از اماکن مذهبی آن می تواند برای هر توریستی جالب باشد. در ادامه شما را با برخی از مشهور ترین کلیساهای این کشور که می توانید آن ها را در تور ارمنستان پیدا کنید آشنا می کنیم.

 

  • کلیسای هاغارتسین

روستای دلیجان که که در شمال غربی ارمنستان قرار گرفته است، مجموعه کلیساهای هاغارتسین را شامل می شود. بر اساس افسانه ها، در اوایل ساخت این کلیسا عقابی بر فراز این سازه پرواز می کرده است و جالب است که بدانید به همین دلیل نام این کلیسا هاغارتسین است. حق در زبان ارمنی به معنای بازی کردن و آرتسین به معنای عقاب است. قدمت این کلیسا به قرن 13میلادی برمی گردد. اگر به تور ارمنستان می روید بازدید از این کلیسای باشکوه را از دست ندهید.

 

  • کلیسای نوراوانک

نوراوانک نیز یکی از مشهور ترین کلیساهایی است که می توانید در تور ارمنستان از آن بازدید کنید که این شهرت به واسطه زیبایی آن است. قدمت این کلیسا نیز به قرن 13 برمی گردد و بنایی دو طبقه دارد. نوراوانک در زبان ارمنی به معنی صومعه جدید است. بنای کلی این کلیسا شامل آجر هایی به رنگ نارنجی و زرد است که جلوه ی زیبایی به کلیسا داده است و فضای بیرونی آن طبیعت بسیار زیبایی است که دور تا دور آن را کوه فرا گرفته است.

اگر قصد بازدید از این کشور شگفت انگیز را دارید، بازدید از کلیساهای تاریخی و زیبای آن را فراموش نکنید.

اکنون تصمیم با شماست تا کدام یک از این دو کشور جذاب را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به سایت تورینجا سر بزنید

" این رپورتاژ آگهی توسط آژانس خبری ایران رپورتاژ نگارش و منتشر شده است."

.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  12. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  18. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  19. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  20. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین