جهانگیری و فریب مردم؛ چرا معاون رئیس‌جمهور جامعه را سرکار می‌گذارد؟

سعید نوروزی، گروه سیاسی الف،   3980402021 ۱۲۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴۵ تکراری یا غیرقابل انتشار
جهانگیری و فریب مردم؛ چرا معاون رئیس‌جمهور جامعه را سرکار می‌گذارد؟

مشکلات و نابسامانی‌های اقتصادی امروز جامعه کم نیست و به اذعان مسئولین دولتی وضعیت معیشت مردم در تنگا قرار گرفته و فشار سختی بر روی مردم قرار دارد و آقایان در جلسات رسمی قول داده و می‌گویند مشکلات حل می‌شود! در این بین چه بازار و چه کوچه و خیابان و محل کار، یک سوال مطرح است و آن اینکه چه زمانی قرار است وعده‌ دادن دولتی‌ها پایان یابد و اقدام آن‌ها را شاهد باشیم؛ اینکه وضعیت خوبی که بارها از آن سخن گفته‌اند و می‌گویند چه موقعی به واقعیت می‌پیوندد.

در این چندسالی که از دولت تدبیر و امید می‌گذرد روحانی و جهانگیری به عنوان مسئولین اصلی، بارها دم از آینده روشن و قول روزهای خوب اقتصادی داده‌اند، اما حال این روزهای اقتصاد حاکی از ناکارآمدی و بی‌برنامگی دولت دارد و از حامیان تا منتقدان دولت بر این موضوع اتفاق نظر دارند و چندین بار به ناتوانی دولت اعتراف کرده‌اند؛ حتی خیلی از حامیان آن‌ها با دیدن عملی نشدن وعده‌های انتخاباتی و اظهارات دولتی‌ها از حمایتشان پشیمان شده‌اند؛ در کنار این‌ها اما دولت مورد حمایت اصلاح‌طلبان به نظر برنامه‌ای برای بهبود این وضعیت ندارد و هر روز شاهد جابه‌جایی قیمت‌‌ها هستیم و در کنار افزایش قیمت کالاهای اساسی، شاهد کاهش قدرت خرید مردم هستیم.

اظهارات، نظرسنجی‌ها و وعده‌های روحانی که برای مردم روشن است؛ لیکن شاید در این بین مرور اظهارات شخص جهانگیری که بارها وعده و وعید به مردم داده‌اند و فقط حرف زده‌اند؛ آن هم به عنوان معاون اول شخص رئیس‌جمهور، رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و کاندیدای پوششی در انتخابات ۹۶؛ برای مردم جالب باشد تا ببینند کدام یک از این حرف‌ها به واقعیت پیوسته و عملی شده است:

وعده‌های هر ساله اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری

در سال ۹۲: آثار مثبت سیاست‌های اقتصادی دولت بر وضعیت معیشت مردم از سال بعد مشاهده خواهد شد.

در سال ۹۳: در سال آینده بخش قابل توجهی از موانع تولید برطرف خواهد شد. رونق اقتصادی برنامه اصلی‌ است.

در سال ۹۴: سال ۹۵ یکی از بهترین سال‌های رونق اقتصادی خواهد بود.

در سال ۹۵: در سال ۹۶ باید برای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال تلاش کنیم.

در سال ۹۶: از اوایل سال ۹۷ با رویکرد جدیدی به موضوع مفاسد وارد خواهم شود.

‏در سال ۹۷: عده‌ای به دنبال زدن جیب مردم هستند، ادبشان میکنیم!/ اقتصاد کشور به ثبات خواهد رسید و شاخص های اقتصادی دوباره مثبت میشود./ دوره سخت اقتصادی تا پایان سال۹۷ به اتمام می رسد.

و آخرین اظهارت امیددار ایشان (سال ۹۸) که چند روز قبل گفته است: اقتصاد كشور در سال ۹۸ با مشكلات جديدی روبرو شده و زندگی مردم تحت فشار قرار دارد! و در ادامه اعلام می‌کنند: معیشت مردم، رونق تولید و ایجاد اشتغال مهم‌ترین اولویت‌های اقتصادی دولت در سال ۹۸ هستند./ باید نشان دهیم که مرد روزهای سخت و شرایط پیچیده‌ایم.!

حال سوال اینجاست؛ کدام یک از این حرف‌ها و قول‌ها به مردم عملی شد؟ وضعیت اقتصادی امروز که به گفته بسیاری از تحلیلگران و کارشناسان بخشی کوچکی از آن بر گردن تحریم‌ها بوده و بخش بسیاری از آن به‌خاطر عملکرد غلط و ناکارآمدی مسئولان اجرایی و گره زدن مشکلات اقتصادی به خارج است.

سوال دیگر اینکه چرا آقای جهانگیری به وعده‌هایشان عمل نمی‌کنند؟! آیا مردم را با شعار و حرف فریب داده و سرکار گذاشته‌اند؟ آن حرارتی که در قول دادن به مردم در مناظره‌ها داشتند، چه شد؟ آیا سفره مردم بزرگتر شده است؛ آیا چرخ سانتریفیوژ و چرخ زندگی مردم باهم می‌چرخند؟

شخص آقایان جهانگیری و روحانی اگر پاسخی برای مردم ندارند پس حداقل کمتر وعده داده و بیشتر عمل کنند. و البته لازم است یک بار وعده‌هایی که در ایام انتخابات دادند را بازخوانی کنند، شاید فراموش کرده‌اند.

گوش مردم از حرف پر است، آن‌ها دغدغه هزینه‌های زندگی‌شان را دارند. ملت امروز ایران همان‌طور که خود آقایان اعتراف می‌کنند؛ درگیر مشکلات معیشتی و گرانی‌ها هستند و با پوست و گوشت خود حس می‌کنند که سفره‌شان از ماه‌ها و سال‌های قبل کوچک‌تر شده است، اما نجابت کرده و تحمل می‌کنند.

مردم، امروز منتظرند تا اقدامی مثبت و قابل لمس از سوی دولتمردان برای برطرف کردن نابسامانی‌ها ببینند؛ این حرف‌ها که وضعیت از سال بعد و ماه‌های آینده خوب می‌شود نه تنها دردی را دوا نمی‌کند که نمکی بر زخم‌هاست و در بین مردم با موجی از حرف‌های تند مواجهه می‌شود.

نکته اینجاست که اکنون دیگر سال ۹۲ و ۹۶ و زمان انتخابات نیست که دولتمردان با وعده‌ها و اظهارنظرهای پوپولیستی بتوانند مردم را به سمت خود بکشانند و جامعه را اقناع کنند تا همچنان در قدرت بمانند؛ چندسالی کوتاه از عمر دولتِ امید باقی مانده و دیگر

وقت دادن وعده‌های تکراری نیست، بلکه روز تحقق وعده‌هاست. هرچند کارنامه دولت‌های یازدهم و دوازدهم نشان می‌دهد تیم روحانی - جهانگیری در آزمون مملکت‌داری نمره قبولی نگرفته و خدمتگزار خوبی برای مردم نبوده‌اند... .

دیدگاه کاربران

تبریزی۹۶۵۷۹۱۰۸:۲۴:۵۴ ۱۳۹۸/۴/۲
بفرمایید چرا نباید مردم رو سر کار بذاره؟ مردمی که حاضرن با هر قیمتی اجناس رو بخرن، با هر میزان حقوقی کار کنن حتی اگه مصداق برده داری باشه، مردمی که ذلت رو عزت می دونن و حتی به خاطر عدم توانایی در پرداخت اجاره خونه تو کوچه بی خانمان می مونن و باز هم انگار به دهن هاشون چسب ام.دی.اف زدن همین هم براشون زیاده. من اگه جای جهانگیری بودم با وجود همچین مردمی حتی به خودم زحمت نمی دادم برای سر کار گذاشتن شون هم برم پشت تریبون و فکم رو خسته کنم. تو دفترم می نشستم حقوق نجومیم رو می گرفتم یک آب هم از روش می خوردم.
ناشناس۹۶۵۹۵۷۰۹:۴۸:۵۲ ۱۳۹۸/۴/۲
معلومه وقتی اخوی ایشان با اتهامات صدها میلیاردی و یا اخوی ...حسین فریدون با اتهامات مالی متعدد هیچ کسی با آنها برخورد نمیکند چرا نخندند .. ...منم بودم می‌خندیدم به همه
ناشناس۹۶۶۰۶۲۱۰:۴۷:۴۲ ۱۳۹۸/۴/۲
روحانی درست می گوید
ناشناس۹۶۶۱۶۱۱۱:۲۹:۲۶ ۱۳۹۸/۴/۲
چون دلار 4200 تومانی روحانی به شما ساخته است.
ناشناس۹۶۶۸۶۷۱۴:۳۹:۰۸ ۱۳۹۸/۴/۲
فقط دکتر محسن رضایی
علی۹۶۷۴۸۴۱۷:۴۵:۱۵ ۱۳۹۸/۴/۲
فقط محمود احمدی نژاد
ناشناس۹۶۸۶۵۳۱۳:۲۸:۴۶ ۱۳۹۸/۴/۳
فقط رئیسی
ناشناس۹۶۶۳۴۴۱۲:۲۸:۳۲ ۱۳۹۸/۴/۲
فقط یک جا درست گفت آنچونان رونق اقتصادی درست کنم که به یارانه احتیاج نداشته باشید
ناشناس۹۶۶۳۴۶۱۲:۲۸:۵۴ ۱۳۹۸/۴/۲
بله از آلبانی پیام بفرستی باید هم مثبت بدهی
ناشناس۹۶۶۶۶۷۱۴:۰۳:۴۳ ۱۳۹۸/۴/۲
آلبانی کجاست؟؟
ناشناس۹۶۶۴۲۵۱۲:۵۰:۴۲ ۱۳۹۸/۴/۲
روحانی باید درباره دلار 14000 تومانی و گوشت 120 هزار تومانی پاسخگو باشد و فرار به جلو نکند.
ناشناس۹۶۶۷۷۰۱۴:۲۲:۳۹ ۱۳۹۸/۴/۲
این عدم برخورد با مفسدان خودی نظیر حسین فریدون و مهدی جهانگیری مهمترین عامل روی اعصاب مردم است
رضایی۹۶۶۰۳۰۱۰:۳۰:۰۳ ۱۳۹۸/۴/۲
ارز۴۲۰۰گرفته ها از جهانگیری در اینجا و فضای مجازی به اسم مردم حمایت میکنن نباید گول بخوریم
ناشناس۹۶۶۶۵۵۱۴:۰۰:۴۴ ۱۳۹۸/۴/۲
تا موقعی که تعداد قابل توجهی از مردم در این کشور به اصلاحات ، یعنی ساسیت کف وسوت و رقص و ... رای می دهند و به اقتصاد و سیاست کاری ندارند وضعیت همین است و کاملا طبیعی است
ناشناس۹۶۷۹۴۴۲۳:۴۷:۳۳ ۱۳۹۸/۴/۲
محمود جونتم دیدیم.
امیر مانی۹۷۵۹۳۹۱۱:۴۶:۲۹ ۱۳۹۸/۴/۷
محمود جون مرد بود تمام وعده های روحانی و همراهان فقط برای رای آوردن بود و چه موفق بودند عده ای ساده لوح را فریب بدن. فریب خوردگان لطفا دیگه از رو برن خواهشا. فقط خادم بزرگ ملت ایران محمود احمدی نژاد
ناشناس۹۶۵۷۹۴۰۸:۲۵:۵۰ ۱۳۹۸/۴/۲
واقعا وقت تعویض طلایی تیم ظریف جهانگیری روحانی همین الانه
ناشناس۹۶۵۷۹۵۰۸:۲۶:۱۵ ۱۳۹۸/۴/۲
فقط محمود شما
یاری۹۶۶۰۱۳۱۰:۲۳:۵۸ ۱۳۹۸/۴/۲
واقعا گلی به جمال محمود در برابر این تحفه ها
محمود۹۶۶۰۶۸۱۰:۴۹:۲۸ ۱۳۹۸/۴/۲
اسمش هم نیارید همه این آتتیش ها از گور اون بلندمیشه!
ناشناس۹۶۶۱۷۳۱۱:۳۳:۲۸ ۱۳۹۸/۴/۲
آره ، چون با مسکن مهر حیلیها را خانه دار کرد ! چون یک چندر غازی از جیب آقازاده ها کند و به قلب یارانه به مردم داد
ناشناس۹۶۶۲۲۷۱۱:۵۰:۲۵ ۱۳۹۸/۴/۲
بنزین 100 تومنی رو محمود شما کرد 700 تومن. دلار 1000 به 4000. و کاغذ پاره ها در دوران ایشون بود
ناشناس۹۶۶۴۳۰۱۲:۵۳:۰۰ ۱۳۹۸/۴/۲
در دولت محمود من جوان مجرد سالی دو سه بار سفر خارجی میرفتم اما حالا با دلار 14 هزار تومانی و عوارض خروج از کشور 220 هزار تومانی امکان سفر نداریم و افسردگی گرفتیم .
ناشناس۹۶۶۴۸۱۱۳:۰۲:۵۷ ۱۳۹۸/۴/۲
بنزین ۴۰۰کردید ۱۰۰۰ هنوز طلبکارید یک کار مثبت این آقایان به من نشان بدهید وزیر مسکنش میگه افتخار من است که یک مسکن نساختم تحویل بگیر چکار باید بکنند تا شما قبول کنید اینها خیانتکارند
ناشناس۹۶۶۵۰۸۱۳:۱۱:۳۹ ۱۳۹۸/۴/۲
هیلاری کلینتون: تحریم های بانکی و نفتی جمهوری اسلامی در حمایت از سبزها و اصلاح طلبان بود.
ناشناس۹۶۶۰۴۵۱۰:۳۸:۰۹ ۱۳۹۸/۴/۲
الف منصف باش دوره احمدی نژاد اینچنین قلم فرسایی نمی کردی.
ناشناس۹۶۶۱۸۰۱۱:۳۵:۲۸ ۱۳۹۸/۴/۲
از قضا الف از منتقدین جدی احمدی نژاد بود و جتی انتقادهای تندتری هم به احمدینژاد وارد میکرد
ناشناس۹۶۶۴۵۳۱۲:۵۷:۲۵ ۱۳۹۸/۴/۲
در دولت احمدی نژاد کار و شغل بود اما در 6 سال گذشته رکود و بیکاری و افزایش نرخ اجاره خانه پدر مردم رو در آورده است احمدی نژاد با 10 میلیون تومان برای مردم مسکن مهر ساخت اما اکنون قیمت پکیج آن 10 میلیون شده است !
ناشناس۹۶۶۰۷۷۱۰:۵۳:۲۵ ۱۳۹۸/۴/۲
احمدی نژاد مرد بود مرد . سال 86 بامسکن مهر قیمت مسکن رو نصف کرد ولی اینا چیکار میکنن .فقط نشستن وبدبختی مرد رو نظاره میکنن .خدا لعنت کنه این دولت و حامیانش رو که هرچی ما ضعفا میکشیم ازاینهاست روز قیامت ازتون نمیگذریم
ناشناس۹۶۶۱۸۴۱۱:۳۶:۵۹ ۱۳۹۸/۴/۲
راست می گی بود! اما با زیرپاگذاشتن قولش به توصیه رهبری برای شرکت نکردن در انتخابات و موارد متعدد دیگر باید گفت مرد است و قولش پس مرد بود!
ناشناس۹۶۶۵۰۱۱۳:۰۸:۳۸ ۱۳۹۸/۴/۲
شما اصلاح طلبان که انقدر نگران حرف رهبری هستید پس چرا در برجام و ۲۰۳۰ نگران حرف ایشان نبودید ما هیچ وقت نامه جام زهر را که اصلاح طلبان به رهبری نوشتند فراموش نخواهیم کرد
ناشناس۹۶۸۰۴۴۰۳:۳۰:۰۴ ۱۳۹۸/۴/۳
بنده اصلاح طلب نیستم شما علم غیب داری؟ حداقل انسانیت را رعایت کنید!
ناشناس۹۶۶۵۰۰۱۳:۰۸:۱۹ ۱۳۹۸/۴/۲
تا اونجا که آمار نشون میده رشد قینت مسکن در دوره احمدی نژاد رکورد زد حالا کی نصف شد ما که خبر نداریم
ناشناس۹۶۶۷۳۶۱۴:۱۶:۵۵ ۱۳۹۸/۴/۲
ما تو گرونی خونه اون موقع خونه خریدیم و بعدش خونه ارزون شد البته نصف نشد ولی تنها باری که بعد از پله مسکن قیمت ثابت نموند و پایین اومد همون بار بود
ناشناس۹۶۶۷۹۴۱۴:۲۷:۱۸ ۱۳۹۸/۴/۲
رکورد افزایش قیمت مسکن در دولت روحانی بود مسکن اکنون 180 درصد گران شده است .
ناشناس۹۶۷۰۹۵۱۵:۳۷:۵۴ ۱۳۹۸/۴/۲
رکود افزایش قیمت مسکن تو دوره روحانی هست. و البته قطعا شما تکراری ها دوره خاتمی رو از یاد بردید که چه بلایی سر مسکن آورد. ..
ناشناس۹۶۷۴۸۸۱۷:۴۶:۳۱ ۱۳۹۸/۴/۲
بابا خجالت بکشید همه چی سه چهار برابر شده بعد با زدن محمود روحانی میخاهید توجیه کنید
ناشناس۹۶۵۸۰۲۰۸:۲۹:۳۰ ۱۳۹۸/۴/۲
اقای جهانگیری در دو سال باقی مانده فقط فکر انتخاب یاران خود در پست های کلیدی می باشد . (وزارت خانه ها ،مدیر عامل بانک ها و غیره )
ناشناس۹۶۷۶۹۹۲۰:۱۳:۴۱ ۱۳۹۸/۴/۲
سري به هيات مديره شركت هاي زير مجموعه بانك ملي بزنيد و وابستگي انها را ببينيد .
ناشناس۹۶۵۸۰۴۰۸:۳۲:۲۰ ۱۳۹۸/۴/۲
چون مردم بیکارند...... باید سرکارشان گذاشت
ناشناس۹۶۶۰۴۶۱۰:۳۸:۴۱ ۱۳۹۸/۴/۲
اشتغال نهصد هزاری همینه
ایمان جیرفتی۹۶۵۸۱۰۰۸:۳۴:۰۵ ۱۳۹۸/۴/۲
شنونده باید عاقل باشه که نیست و میره تو انتخابات فاجعه رقم میزنه. این وضعیت چیز جدید و تازه ای نیست.باید روی افزایش آگاهی مردم کار کرد.البته شاید یک عده از آگه کردن مردم بترسند و نونشون تو نا آگاهی مردم باشه.به هر حال حفظ و ادامه این انقلاب و به نتیجه رسیدن این انقلاب منوط به افزایش فهم و درک توده مردم و عوامه که متاسفانه کوتاهی میشه.
ناشناس۹۶۵۸۱۹۰۸:۳۹:۱۰ ۱۳۹۸/۴/۲
برجام برجام برجام میدونید شما نمی‌بینید ورگنه افتخارات دولت کم نبوده.. انشالله که جهانگیری سال ۱۴۰۰ در انتخابات شرکت کند
ناشناس۹۶۶۰۰۱۱۰:۱۷:۱۰ ۱۳۹۸/۴/۲
چرا که نه شرکت کند با ساز و آواز رای بیاورد دلار بشود 50هزار تا شما دلتون خوش بشه ملت هم انگار نه انگار
ناشناس۹۶۶۰۱۷۱۰:۲۴:۴۸ ۱۳۹۸/۴/۲
چند میگیری کامنت بذاری؟؟؟؟
ناشناس۹۶۶۰۳۶۱۰:۳۳:۱۹ ۱۳۹۸/۴/۲
بعدش هم به شما دلار 4200 تومانی تقدیم کنه
ناشناس۹۶۶۲۲۲۱۱:۴۸:۰۲ ۱۳۹۸/۴/۲
این برجام هم شده نون ما مسکن ما ذکر ما فکر ما نفس ما به خدا نفسمان بند آمد با این برجام نمیدانم این برجام نبود این دولت کار دیگر ی داشت که انجام دهد مگر وحی منزل بود کسی که کار برجام را انجام میدهد از دیگر امور معیشت مردم غافل شود واقعا کسی است این سئوال مرا جواب دهد آیا مردم به جز برجام گرفتاری دیگری ندارند آیا مردم فقط به برجام به این آقا رای دادند این برجام هم آخرش نافرجام شد که !!!!! دردمان را کجا فریاد کنیم .
ناشناس۹۶۶۳۹۳۱۲:۴۳:۱۸ ۱۳۹۸/۴/۲
رای ما فقط قالیباف اگر نشد لاریجانی
ناشناس۹۶۶۶۴۷۱۳:۵۹:۱۰ ۱۳۹۸/۴/۲
لاریجانی روحانی دوم است و ربطی به قلیباف ندارد
ناشناس۹۶۶۴۶۷۱۲:۵۹:۵۳ ۱۳۹۸/۴/۲
اصلاح طلبان کلا"باید از سیاست کناره گیری کنند که مردم رو بیچاره کردند.
ناشناس۹۶۵۸۲۵۰۸:۴۰:۵۵ ۱۳۹۸/۴/۲
مشکل این آقا اینه که به همه میگه ملت یادتونه؟ ولی خودش هیچی رو به یادنداره.
ناشناس۹۶۵۸۲۸۰۸:۴۲:۰۲ ۱۳۹۸/۴/۲
گلم اون ها که معلوم بود تو چرا باورت شده نکنه داری بی روغن سرخ میکنی برا خودت
ناشناس۹۶۵۸۳۰۰۸:۴۳:۰۱ ۱۳۹۸/۴/۲
دیگه وقتی برای عمل به وعده‌ها نیست این قبیله خودشونو نوکر ملت نمیدونن ، خودشون ارباب و ملت رو رعیت میدونن _________ عوضش در خدمت و نوکری به یانکی‌ها از همدیگه سبقت میگیرن شیطان رو کدخدا میدونن و برای تابعیت بچه‌هاشون به مملکت خیانت میکنن
ناشناس۹۶۵۹۷۸۱۰:۰۰:۵۰ ۱۳۹۸/۴/۲
محاکمه و اشد مجازات اسحاق و حسن و بیژن و جواد رو خواستاریم
ناشناس۹۶۶۰۷۳۱۰:۵۱:۵۲ ۱۳۹۸/۴/۲
عقل انتخاباتیمون ضعیفه تا وقتی عاقل نباشیم و ولنگار باشیم اینجماعت سوار بر گُرده‌ی مردمند وقتی پاکدست‌ها رو حذف میکنیم نمیتونیم انتظار معقول داشته باشیم خرزل میکاریم و گُل محمدی میخواهیم؟!!!!!!!
ناشناس۹۶۶۰۹۶۱۱:۰۱:۱۰ ۱۳۹۸/۴/۲
فریب و خیانت در امانت فقط بخشی از جرائم مفسدین است محاکمه و اشد مجازاتشان را میخواهیم
ناشناس۹۶۵۸۳۳۰۸:۴۳:۴۶ ۱۳۹۸/۴/۲
مشخص نمودن عوامل تاثیر گزار بر اقتصاد کشور و ناکامی وعده های محقق نشده مجالی دیگر میطلبد اما دروغ مقوله ای است که در ذات سیاست نهفته و این جناح و آن جناح ندارد
ناشناس۹۶۵۸۳۹۰۸:۴۵:۴۵ ۱۳۹۸/۴/۲
دروغ در ذات این جماعت اصلاح طلب است
مهدی۹۶۵۹۴۰۰۹:۳۶:۴۲ ۱۳۹۸/۴/۲
نه اینکه بقیه جناح ها محمد امین و یوسف صدیق هستند؟؟؟؟
ناشناس۹۶۶۴۷۵۱۳:۰۱:۵۶ ۱۳۹۸/۴/۲
ماهیت پلید اصلاح طلبان در قضیه ارتکاب قتل نجفی آشکار شد.
ناشناس۹۶۵۸۴۰۰۸:۴۵:۵۷ ۱۳۹۸/۴/۲
جهانگیری درست می گوید.
ناشناس۹۶۶۰۴۰۱۰:۳۵:۵۷ ۱۳۹۸/۴/۲
البته برای آنهایی که از دلار 4200 تومانی ایشان بهره مندشدند
ناشناس۹۶۵۸۴۳۰۸:۴۹:۰۲ ۱۳۹۸/۴/۲
جهانگیری ۲۵ اردیبهشت ۹۶: ⁣ما فراموش نکردیم سال ۹۰،۹۱ را؛ در مدت کوتاه به بهانه تحریم،قیمت ارز ۳ برابر شد؛مردم پولهایشان را تبدیل میکردند؛ به مسئولین اعتماد نداشتند؛ قیمتهای فردا قابل پیشبینی نبود
علی۹۶۵۸۶۹۰۸:۵۷:۱۴ ۱۳۹۸/۴/۲
متاسفانه خودشون هم میدانند که مدیریتی ندارند و در برابر مجلسی منفعل قرار دارد که دچار روزمرگی و کسالت است .اما هیچ برنامه‌ای برای کشور در هیچ سطحی وجود ندارد. همه دولت‌ها فقط نفت فروختند و خرج کردند . بیچاره ما که همیشه سر کار هستیم
ناشناس۹۶۵۸۷۳۰۸:۵۷:۳۴ ۱۳۹۸/۴/۲
ما ایرانی ها ضرب المثل های بسیار خوبی داریم، دوصد گفته چون نیم کردار نیست. همه مردم به مشکلات ناشی از تحریم ها و ناکارآمدی مزمن اقتصاد دولتی ، چه این دولت چه دولت های قبلی اگاهند. دیگر وعده و وعید لازم نیست، یک برنامه مدون درست کنید به مردم اعلام کنید و هر ماه یک طرح درست و حسابی افتتاح کنید و تکمیل کنید نه نیمه کاره. مردم هم راضی هستند به پیشرفت گام به گام. باور کنید وعده آفتاب تابان برجام و حل همه مشکلات کشور و چرخ صنعت با برجام می چرخد هم دیگر لازم نیست. واقعا چند کار اساسی انجام دهید بهتر است تا بخواهید همه مشکلات را یکدفعه حل کنید.
علی۹۶۵۸۸۰۰۸:۵۹:۴۰ ۱۳۹۸/۴/۲
اینا با لبخنداشون مردمو گرفتن
محسن۹۶۵۸۸۱۰۹:۰۰:۱۰ ۱۳۹۸/۴/۲
این دولت ((بی عرضه ترین دولت ادوار جمهوری اسلامی است )).و از دولت بی عرضه تر مجلسه
ناشناس۹۶۵۹۵۹۰۹:۴۹:۲۲ ۱۳۹۸/۴/۲
بقیه دولتها هم همچین تاجی به سر ملت نزدند. لذا همانور که مولا فرمودند اگر دین ندارید حداقل شرف داشته باشید
ناشناس۹۶۶۰۱۰۱۰:۲۱:۳۹ ۱۳۹۸/۴/۲
یادته احمدی نژاد رو مسخره میکروی برای انتخابات سیب زمینی مجانی میده الان همون رو 10هزار تومن میخری یادته با 20 میلیون قسطی 80 متر خونه مسکن مهر میداد و مسخره میشد الان همون رو میری 300میلیون میخری شرف داشت به اینا جرات داری چاپ کن
ناشناس۹۶۶۴۸۶۱۳:۰۴:۵۱ ۱۳۹۸/۴/۲
32 سال بعد از انقلاب اصلاح طلبان و کارگزارانی ها زمام اداره امور کشور را بعهده داشتن و دستاوردشون افزایش فاصله طبقاتی و بیکاری و فقر و فساد بوده است .
ناشناس۹۶۸۵۷۳۱۲:۵۱:۳۷ ۱۳۹۸/۴/۳
ای والله مجلس هم خیلی نا کارمد است شب بالای 140 نفر موافق استیضاح میشه فردا 20 نفر میشن آدم یاد کیف انگلیسی می افته
ناشناس۹۶۵۸۸۲۰۹:۰۰:۳۹ ۱۳۹۸/۴/۲
واسه زدن جهانگیری یه مقدار زود نیس اخوی؟ بذار به 1400 نزدیکتر بشیم اونوقت شروع کن!
ناشناس۹۶۵۹۳۵۰۹:۳۲:۱۳ ۱۳۹۸/۴/۲
اخه مبتکر دلار 4200 زدن داره؟ واقعا با چه رویی انتظار داری که در انتخابات شرکت کنه؟ چی داره واسه گفتن؟ از کدام کار مثبتش حرف بزنه؟ اگه بیل زن بود در این 8 سال معاونت بیل زده بود
ناشناس۹۶۵۹۴۲۰۹:۳۷:۳۱ ۱۳۹۸/۴/۲
بحث زدن نیست بحث حرف های تکراری و توهین به شعور مردم هست که هی میگن همچی درست میشه... تو جامعه نیستی؟؟ نمیبینی زندگی مردم رو؟
ناشناس۹۶۶۴۸۵۱۳:۰۴:۱۳ ۱۳۹۸/۴/۲
بچه زدن نداره
ناشناس۹۶۵۹۰۲۰۹:۰۶:۱۳ ۱۳۹۸/۴/۲
چى جورى قراره مشكلات حل بشه وقتى كه هر روز تحريم روى تحريم مياد ومبادلات تجارى ما كلاً با دنيا متوقف شده در شريط فعلى دولت كه سهله خود خدا فقط بايد به كمكمون بياد
ناشناس۹۶۶۰۴۷۱۰:۳۹:۴۳ ۱۳۹۸/۴/۲
چرا برای نا کار آمدی دولت بهانه میتراشی؟ حیف ومیل 18 میلیارد دلار ذخیره ارزی کشور چه ربطی به تحریم دارد؟ اگر همین 18 میلیارد دلار را درست مدیریت میکردن چقدر می توانست در حل مشکلات اقتصادی کشور کمک کند؟
ناشناس۹۶۶۴۸۹۱۳:۰۶:۱۲ ۱۳۹۸/۴/۲
عمده مشکلات کشور ناشی از سوء مدیریت دولته و به تحریم ها و عوامل خارجی مطرح نیست .
ناشناس۹۶۷۹۲۹۲۳:۲۰:۴۸ ۱۳۹۸/۴/۲
اصلا فکر کن تو دنیا فقط یک ایران وجود داره با این همه منابع خدادادی چرا شما هم مثل کسانی که تفکرشان با وابستگی پیوند خورده نمی‌توانید ذره‌ای فکر کنید که چطور از این همه استعداد طبیعی و انسانی و استراتژیک بهره ببریم
ناشناس۹۶۵۹۱۷۰۹:۱۷:۴۵ ۱۳۹۸/۴/۲
برغدر اینها ۶ساله ملت رو سرکار گذاشتند اون هم فقط برای قدرت از دین خود گذشتند تا به دنیای خود وهم حزبی های خود برسند
م۹۶۵۹۱۸۰۹:۱۷:۴۷ ۱۳۹۸/۴/۲
هر وقت با اقای جهانگیری و آقای رحمانی فضلی و اقای سیف مصاحبه میشد و میشود میگفتند ک اقدامات خوبی انجام شده و در این راستا در آینده شاهد اقدامات دیگر دولت خواهیم بود و مردم نگران نباشند . آقای جهانگیری : ما باقدرت این مسیر را طی میکنیم . اقای رحمانی فضلی : ما در این راستا همه امکانات دولت رابسیج خواهیم کرد و مسیر پیشرفت روشن است آقای سیف : همه چیزی در بازار ارز تحت کنترل است و نوسانات به دقت بررسی میشود . خود ریس جمهور بماند که هر لحظه میگوید : ماباید اقتصاد را رونق ببخشیم . ماباید ..... توسعه دهیم ماباید ...... ترقی کنیم ما باید ....................... ماباید .................................
ناشناس۹۶۵۹۲۲۰۹:۲۲:۵۵ ۱۳۹۸/۴/۲
نفاق صفت رذیله ای است که بنا بر موقعیت فرد اثرات آن به جامعه مترتب می شود .
ناشناس۹۶۵۹۶۱۰۹:۵۰:۲۹ ۱۳۹۸/۴/۲
دولت در ساختار سیاسی ایران مصداق چاقوی بدون تیغه (تعبیر بازرگان) یا تدارکاتچی (تعبیر خاتمی و تأیید احمدی نژاد و روحانی) یا پهپاد (خخ) یا هزاران مثال دیگر از این قبیل است. تا این موضوع شفاف و آزادانه و فراگیر بررسی نشود پاسخ دولت ها به ملت همین نداشتن اختیار کافی است. ولی این پاسخ با این که واقعیت غیر قابل انکار ی است ولی موجب رسوایی بیشتر می شود که چرا به ملت زمان تبلیغات نگفتید من تدارکاتچی هستم؟؟؟؟ هی روزگار
ناشناس۹۶۵۹۶۹۰۹:۵۵:۰۶ ۱۳۹۸/۴/۲
مي گويند مس سرچشمه دست جهانگيري و اعضاي خانواده اش است ، يعني واقعا بخور بخوريه؟!!!
یاسین۹۶۵۹۸۴۱۰:۰۷:۱۴ ۱۳۹۸/۴/۲
ادبیات جهانگیری شبیه ادبیات هیجانی بچه های 5 6 ساله است... الان می ریم کوه رو می کنیم... یوهو... الان همه تون رو غیب می کنم... الان هوا رو تاریک می کنم... دیش دیش دیش... آدم فضایی ها اومدن... فرار کنیم...
حرف حق۹۶۵۹۸۶۱۰:۰۸:۰۶ ۱۳۹۸/۴/۲
اگر مبالغي كه اين اقازادگان و برادر ها و دامادها و ديگر بستگان تا كنون اختلاس فرمودند را جمع كنيم سه تا مملكت مثل ايران اباد اباد ميشه
ناشناس۹۶۵۹۹۰۱۰:۰۹:۴۳ ۱۳۹۸/۴/۲
اصولگراها کشور رو به اینجا رسوندن طلبکار هم هستن
ناشناس۹۶۶۰۵۲۱۰:۴۱:۱۲ ۱۳۹۸/۴/۲
اصولگرا و اصلاح طلب هر کدوم به قدرت رسیدند مردم رو فراموش کردند
ناشناس۹۶۶۳۲۵۱۲:۲۴:۲۳ ۱۳۹۸/۴/۲
مشکل اینجاست که وقتی اصول گرا گند بزنه شما میگید اصلاح طلبها خوبند. ولی وقتی اصلاح گند میزنند میگید چپ و راست نداره!
ناشناس۹۶۶۰۵۳۱۰:۴۱:۴۶ ۱۳۹۸/۴/۲
نه داداش ! ما مقصریم که گول همین حرفها را خوردیم و به این دولت ناکارآمد رأی دادیم
ناشناس۹۶۶۵۰۲۱۳:۰۹:۲۳ ۱۳۹۸/۴/۲
مشکلات این کشور زیر سر اصلاح طلبان و کارگزارانی هاست .
ناشناس۹۶۷۹۰۴۲۲:۵۳:۲۳ ۱۳۹۸/۴/۲
مثبت اشتباه بود. الان دولت اصلاحاتی حاکم است خوابی؟
ناشناس۹۶۵۹۹۱۱۰:۱۰:۵۱ ۱۳۹۸/۴/۲
فریب کاری امثال محمود و حسن و اسحاق پایان ندارد.مردم باید چشم و گوش باز داشته باشند و فریب اینها را نخورند.
ناشناس۹۶۶۰۴۱۱۰:۳۵:۵۹ ۱۳۹۸/۴/۲
خدا از مسئول فریبکار نگذره.. کجا رفت ارمان‌های امام؟
ناشناس۹۶۶۰۴۲۱۰:۳۶:۲۱ ۱۳۹۸/۴/۲
چون مردم رو آدم حساب نمی کنند
ناشناس۹۶۶۰۷۱۱۰:۵۱:۳۱ ۱۳۹۸/۴/۲
وای بر ما که دم از شریعت اسلام می زنیم ولی درست بر عکس عمل می کنیم
ناشناس۹۶۶۰۸۷۱۰:۵۶:۵۴ ۱۳۹۸/۴/۲
متاسفانه این رفتارها اصلا ربطی به ایشون و و این دوره نداره کلا هرکی اومده همینکارو با مردم کرده شما یک نفر بگو اومد و واقعا برای مردم کار کرد فقط یکنفر(که در قید حیات باشه نه مثل رجایی مثلا)
ناشناس۹۶۶۰۸۸۱۰:۵۷:۲۱ ۱۳۹۸/۴/۲
بخدای لاشریک این دولت حامی ثروتمندان و دشمن فقرا و ضعیفان است.
ناشناس۹۶۶۱۱۶۱۱:۱۱:۴۰ ۱۳۹۸/۴/۲
امروز ما محصول تفکرات اصلاحات است - باید مسیر را عوض کنیم
ناشناس۹۶۶۱۱۸۱۱:۱۲:۲۱ ۱۳۹۸/۴/۲
مشکال این مملکت ریشه فاسده !!! جهانگیری فقط یه میوه تلخ محسوب میشه !!!
علی 671۹۶۶۱۲۲۱۱:۱۳:۱۴ ۱۳۹۸/۴/۲
خیانتی که این دو نفر به این کشور و مردمش کردند و ظلم و فقری که این دو نفر برای این ملت بوجود آوردند .نه مغول کرد و نه چنگیز و نه ترامپ و نه هیچ موجود دیگر .این دونفر اگر حکومت عدل علی بود باید به سلابه کشیده شوند از خیانت به این مردم .چقدر وعده دروغ ، چقدر قول الکی و چه کردند با این ملت شجاع و دلاور .ملتی که به راحتی برای وجب به وجب خاک این کشور حاضرند از جون و مال و فرزندانشان بگذرند تا دشمن حیال خامی در کله ی بی مخش نفوذ نکند .و چه کردند با این ملت دلاور و مبارز .ما مردم به خاطر دین و شرفمان تمام این سختی ها را تحمل کردیم نه وعده های دروغین رئیس جمهور و جهانگیری که هر کدام برادرانشان جرءخیانت کنندگان به این مردم و خون شهدا هستند .
جوان ۲۸ساله بیکار۹۶۶۲۱۴۱۱:۴۴:۴۸ ۱۳۹۸/۴/۲
چرا معاون رئیس‌ جمهور جامعه را سرکار می‌گذارد!؟ چون مردم هم مقصرند و فریب حرفهای این جماعت رو میخورند وقتی معیار رای دادن مردم میشه سلبریتی، بزن و برقص، کنسرت، دیوار کشیدن تو خیابانها، ترس از جنگ و... اوضاع مملکت از این بهتر نمیشه ناسلامتی ۲۳ میلیون به همین آقای روحانی رای دادند به نظر من این مشکلات فعلی برای مردم لارم است تا فراموش نکنند که انتخابات محل عقده گشایی و تخلیه روحی و روانی نیست هرچند که حافظه تاریخی مردم ضعیف است
مجید۹۶۶۳۰۹۱۲:۱۸:۲۳ ۱۳۹۸/۴/۲
اصلا این اومده که مردم سر کار بذاره،
ناشناس۹۶۶۳۲۲۱۲:۲۳:۴۷ ۱۳۹۸/۴/۲
مگر ایجاد کار جزو وظایف دولت نبست خوب این که باید قدردانی شود ونه انتقاد
صابر۹۶۶۳۲۸۱۲:۲۴:۵۰ ۱۳۹۸/۴/۲
اگه مدیریت انقلابی و جهادی و کاردان و با وجدان و مومن باشه همون طور که در صنعت هسته ای و موشکی و علمی و سایبری و.. موفق شدیم و افتخار میکنیم ، حتما در شکستن کمر تورم و فقر و فساد هم موفق میشدیم و ان شاءالله با انتخاب احسن مردم به دور از هیجانات و احساساتِ دم انتخابات ، حتما به زودی از هر لحاظ کشوری بی رقیب در خاورمیانه و دنیا خواهیم شد.
ناشناس۹۶۶۳۷۴۱۲:۳۶:۵۹ ۱۳۹۸/۴/۲
به تدبیرشان امیدی نیست.
مهدی۹۶۶۵۳۷۱۳:۲۳:۳۵ ۱۳۹۸/۴/۲
آقای جهانگیری خودشان را به خواب زده اند مردم فهیم و آگاهند
ناشناس۹۶۶۵۵۵۱۳:۲۹:۱۷ ۱۳۹۸/۴/۲
نويسنده محترم سوراخ دعا را گم کرده
ناشناس۹۶۶۵۷۹۱۳:۳۷:۱۹ ۱۳۹۸/۴/۲
جهانگیری بنا به اظهار خود در انتخابات، آمده بود که اصلاح طلبان را نمایندگی و جایگاه آسیب دیده این جریان را بهبود بخشد، ولی آنچنان اصلاح طلبان را ضایع کرد که هرگز هیچ اصول گرایی قادر به آن نبود.
ناشناس۹۶۶۶۵۰۱۳:۵۹:۲۸ ۱۳۹۸/۴/۲
کسانی که به فکر فریب مردمند نمی دانند که خودشان غلام شیطانند مردم توکلشان به خداست وفقط به خاطر خدا تحمل میکنند
ناشناس۹۶۷۰۶۰۱۵:۲۹:۰۱ ۱۳۹۸/۴/۲
تا زمانی که قانونی برای بر خورد با دروغگویی و فریبکاری وجود نداشته باشه وضع همینه
محمّد جواد۹۶۷۰۷۶۱۵:۳۳:۲۶ ۱۳۹۸/۴/۲
این دولت اصلا درست و حسابی کار نمیکنه. بهتر بگم، نمیخواد کار کنه. بهتر بگم، عزم کرده کار نکنه. و بهتر و بهتر بگم که میخواد کشور را به زمین بزنه.
ناشناس۹۶۷۱۰۱۱۵:۳۹:۰۸ ۱۳۹۸/۴/۲
اصلاح طلبان همیشه مردم را سر کار می گذارند
ناشناس۹۶۷۳۲۵۱۶:۵۶:۴۱ ۱۳۹۸/۴/۲
الان خبر اومده میگن اختلاف باهم دارن... واقعا قشنگ معلومه مردم براشون مهم نیست و فکر خودشون و منابع خودشون هستن... چیه این دولت؟؟ چیه این رای دادنا......
ناشناس۹۶۷۵۴۷۱۸:۱۴:۰۵ ۱۳۹۸/۴/۲
تیم روحانی - جهانگیری در آزمون مملکت‌داری نمره قبولی نگرفته و خدمتگزار خوبی برای مردم نبوده‌اند
ناشناس۹۶۷۸۶۸۲۲:۱۸:۲۲ ۱۳۹۸/۴/۲
این خیلی جالب بود مردم نجابت بخرج داده و تحمل میکنند . بنظر اینجانب از ماهیان کوچک این جویبار هرگز نهگ بر نمیخیزد .
ناشناس۹۶۸۰۶۲۰۶:۳۳:۴۴ ۱۳۹۸/۴/۳
ژست های انتخاباتی و دوباره سرکار گذاشتن مردم
ناشناس۹۶۸۱۲۷۰۷:۵۱:۰۱ ۱۳۹۸/۴/۳
منحرف کردن افکار عمومی برای عدم توجه آنها به مواضع اصلی از برکات انتخاب یک مدیر در کنار خود است . البته فقط یک فرد را انتخاب کردن درست نیست که به آن هم توجه کافی شده است .
ناشناس۹۷۲۷۳۲۱۰:۵۶:۰۴ ۱۳۹۸/۴/۵
حال جیب داداشش و فک و فامیلش که خوبه
ناشناس۹۷۲۷۷۷۱۱:۲۰:۴۵ ۱۳۹۸/۴/۵
آقا دولت روحاني كارگزاراست نه خدمتگزار ! لطفا" خانم ها حجابشان را رعايت نمايند ! با رعايت حجاب همه چيز در مملكت درست مي شود !
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

پربحث‌های هفته

  1. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  2. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  3. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  4. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  5. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  6. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  7. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  8. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  9. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  10. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  11. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  12. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  13. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  14. نظرات برگزیده مخاطبان الف: آموزش و تربیت در رعایت حجاب بیشترین تاثیر را دارد/ عملیات وعده صادق یک پیروزی بزرگ برای ایران بود

  15. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  16. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  17. اژه‌ای: در قضیه حجاب نمی‌خواهیم هر فردِ کم توجه به قوانین را کیفر کنیم  

  18. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  19. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  20. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  21. عملیات "وعده صادق" ؛ بررسی ابعاد تسلیحاتی نظامی

  22. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

  23. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

  24. یک سیلی برای تنبیه

  25. رئیسی: می‌گفتند روی موشک‌ها شعار مرگ بر اسرائیل ننویسیم        

آخرین عناوین