۱۰ خبر پربازدید هفته/ از نظر مردم درباره نمایندگان مجلس و شروط بازگشت رئیس دولت اصلاحات به سیاست تا پیام موشکی ایران به اسرائیل و فرجام تلخ برجام

گروه سیاسی الف،   3970915103 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

اخبار پربازدید الف در هفته‌ای که گذشت در ادامه آمده است؛ برای مشاهده متن کامل خبر می توان بر روی عنوان خبر کلیک کرد تا در صفحه‌ای آن را مطالعه کرد.

۱۰ خبر پربازدید هفته/ از نظر مردم درباره نمایندگان مجلس و شروط بازگشت رئیس دولت اصلاحات به سیاست تا پیام موشکی ایران به اسرائیل و فرجام تلخ برجام

۱- گفت‌وگوی ویدئویی الف با مردم درباره عملکرد نمایندگان مجلس

پس از گذشت سه سال از فعالیت دهمین دورهٔ مجلس شورای اسلامی، به میان مردم پایتخت رفتیم تا نظرات و انتقادات آنان را در مورد عملکرد نمایندگان بشنویم.

بخش اول: استعفا بدید/ مشکل ما رفع حصر است؟ 

بخش دوم: از دختر صفدر حسینی تا نمایندگانی که اسم‌شان را هم نمی‌دانیم

 

۲- فرزندان مطهری و چمران کجا هستند؟

محمدمهدی چمران و علی مطهری به این سوال که «فرزندت کجاست؟» پاسخ دادند.

 

۳- خداحافظ استاد بااخلاق!

چند نکته هیچ وقت از روزهای دانشجویی از خاطرم محو نمی‌شود، اول ادب و خوش‌رویی استاد ابوالفضل زرویی نصرآباد و دیگری توصیه به استمرار در کار دانشجویی آن هم در حوزه طنز. اینکه در میانه راه از گلایه‌ها دلسرد نشویم و همچنان بنویسیم.

 

۴- پیام موشکی ایران به اسرائیل از فرودگاه رفیق حریری

المانیتور در گزارشی مدعی شد: در روز ۲۹ نوامبر یک هواپیمای متعلق به یک خط هوایی وابسته به ایران با پرواز مستقیمی از تهران در فرودگاه بین المللی رفیق حریری بیروت به زمین نشست. این هواپیمای به مدت چند ماه تحت نظر چندین آژانس جاسوسی کشورهای غربی بوده است!

 

۵- واکنش باهنر به بازگشت رئیس دولت اصلاحات به عرصه سیاست

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه رئیس دولت اصلاحات در فتنه عظیم سال ۸۸ قصور و تقصیرات متعددی داشته است گفت: اشخاصی همچون رئیس دولت اصلاحات در بعضی موارد با سکوت یا موضع گیری‌های دو پهلو و یا موضع گیری‌های غلط به فتنه گران کمک کرده و هزینه­‌های زیادی به نظام و مردم وارد کردند.

 

۶- احمد توکلی ادعای صالحی امیری را تکذیب کرد

نماینده مجلس نهم گفت: صالحی امیری مرا آدم ابلهی تصویر می‌کند که آنقدر ساده‌لوح است که با یک تلفن ناشناس آبروی فردی را می‌برد.

 

۷- برجامیون بپذیرند که برجام یک باخت بود و فرجام آن را ببینند

کارشناس مسایل بین‌الملل معتقد است که ساز و کار مالی با اروپایی‌ها هم نتیجه‌بخش نخواهد بود چراکه آنها بارها اعلام کردند که به تنهایی و بدون ارباب آمریکایی خود از اقدامات عملی در برابر تحریم‌ها علیه ایران عاجزند.

 

۸- آقای مطهری! این ادعاها بدون استدلال پذیرفتنی نیست

برای اثبات این ادعا آقای مطهری باید نشان دهد چه ارتباطی بین اجرای برجام، سرمایه‌گذاری خارجی و آزمایش موشکی کشورمان وجود دارد. برجام متنی است که تعهداتی را بر عهده ایران گذاشته است. در سه سالی که از اجرای برجام می‌گذرد طبق گزارشات آژانس انرژی اتمی، ایران به تمامی تعهداتش پایبند بوده است. پس به‌نظر مطهری کدام بخش از برجام اجرا نشده است؟

 

۹- چرا حقوق ۳۰۰۰ دلاری علی اکبر صالحی ۷۰۰ دلار شد؟

علی اکبر صالحی در گفتگویی مدعی شد، وضعیت فعلی اقتصاد و رشد قیمت ارز عمدتا ناشی از فشارهای خارجی است، ولی بررسی سوابق عملکرد مسئولان و اظهارات کارشناسان خلاف این ادعا را ثابت می کند.

 

۱۰- چرا نتوانستیم در اقتصاد موفق باشیم؟/ آیا تولید در ایران به صرفه است؟

امروز مردم انتظار دارند ولی تاکنون این انتظار از دولت به یاس تبدیل شده است. دولت مشاهده می‌کند این سیاستی که اجرا می‌شود بیکاری و فقر  را افزایش می‌دهد، اما سوال است که چرا آن را ادامه دادند؟