آقای مطهری! این ادعاها بدون استدلال پذیرفتنی نیست

محمدعلی حبیبی،   3970913143 ۵۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۸ تکراری یا غیرقابل انتشار
آقای مطهری! این ادعاها بدون استدلال پذیرفتنی نیست

تکرار یک ادعا باعث صحت آن ادعا نمی‌شود. این گزاره برای ما توضیح می‌دهد که یک ادعا هرچند بارها و بارها از جانب افراد مختلف مطرح شود باعث نمی‌شود آن ادعا با واقعیت منطبق باشد؛ تازمانی‌که برای آن ادعا دلیلی اقامه شود. با مطرح‌شدن استدلال می‌توان صحت آن را سنجید.

مثلا اگر کسی مدعی شود فردی عملکرد ضعیفی در یک سازمان داشته است، برای اثبات سخنش باید داده‌های دقیق و صحیح از عملکرد آن فرد ارائه کند. در غیر این‌صورت نمی‌توان ادعایش را پذیرفت.

یا اگر کسی مدعی شود اتفاق الف باعث اتفاق ب شده است، باید برای ارتباط این دو اتفاق، دلیل بیاورد و به مخاطب نشان دهد چگونه این دو پدیده با هم مرتبط‌‌‌اند.

پس به‌جای تکرار ادعا باید برای آن ادعا دلیل اقامه کرد وگرنه آن ادعا قابل بررسی نیست و نمی‌توان آن را واقعی پنداشت.

متاسفانه این رفتار در سیاستمداران کشور ما رایج است و ما در اینجا به دو مورد متاخر آن می‌پردازیم:

بهزاد نبوی و قدرت اندک دولت

آقای بهزاد نبوی در گفت‌وگویی با روزنامه سازندگی مدعی شده است دولت، در صورتی که نهادهای دیگر در مقابلش نباشند، حداکثر ۱۵ درصد قدرت را در اختیار دارد و تجربه دولت خاتمی این را به ما نشان می‌دهد.

متاسفانه نبوی استدلالی برای ادعایش اقامه نمی‌کند و اشاره کوتاهی به تجربه دولت خاتمی استدلالی برای این ادعا نیست. درحالی‌که باید به‌طور دقیق به مخاطب نشان دهد چگونه نقش دولت و به‌خصوص دولت خاتمی را در ساختار قدرت این‌قدر کم می‌داند.

این ادعا با رفتار سیاسی افراد و گروه‌ها در زمان انتخابات ریاست‌جمهوری هیچ سازگاری ندارد. تمام افراد و گروه‌های سیاسی در زمان انتخابات ریاست‌جمهوری همه تلاششان را برای کسب کرسی ریاست‌جمهوری به کار می‌بندند و مهم‌تر از آن وعده‌های مختلفی به مردم می‌دهند.

حدود ۱۵ ماه پیش، انتخابات ریاست‌جمهوری در کشور برگزار شد و همه ما تلاش همه‌جانبه فعالان سیاسی، به‌خصوص اصلاح‌طلبان برای پیروزی نامزد مورد نظرشان در انتخابات را به یاد داریم. به‌علاوه شعارهای رنگارنگ نامزدها در خاطر همه ما هست. آیا همه گروه‌های سیاسی کشور برای ۱۵ درصد قدرت اینگونه خود را به آب و آتش می‌زنند؟ آقای نبوی انتخابات سال ۸۴ را هم فراموش کرده‌اند که نامزد مورد حمایتشان شعارهای مختلفی را مطرح می‌کردند؟

نکته دیگر اینکه آیا نبوی تبعات منطقی ادعایش را می‌پذیرد؟ اگر ادعای نبوی را بپذیریم کارنامه دولت‌ها آنچنان قابلیت بررسی ندارد. مثلا این روزها خیلی از فعالان اصلاح‌طلب از اوضاع اقتصاد در دولت خاتمی به نیکی یاد می‌کنند و مدام از ۸ سال دولت احمدی‌نژاد به ۸ سال ویرانی و نابسامانی تعبیر می‌کنند. با پذیرش ادعای نبوی، نه دولت خاتمی نقشی در بهبود اوضاع اقتصادی کشور در آن زمان داشته و نه دولت احمدی‌نژاد ارتباطی با نابسامانی‌های کشور داشته است. آیا هیچ اصلاح‌طلبی این دو گزاره را می‌پذیرد؟

متاسفانه مشابه ادعای نبوی با بیانات مختلف توسط برخی دیگر از سیاستمداران تکرار شده است. به‌خصوص از جانب روسای جمهور و نزدیکانشان در سال‌های پایانی دور دوم ریاست‌جمهوری ادعاهای مشابهی مطرح شده است. اما تاکنون هیچ استدلال دقیقی برای این ادعا مطرح نشده است.

علی مطهری، برجام و کارشکنی‌های داخلی

آقایعلی مطهری که این روزها در کرسی نایب‌رئیسی مجلس تکیه زده است چندین و چند بار مدعی شده است برخی در داخل کشور به‌دنبال این بودند که برجام اجرا نشود و این باعث شد سرمایه‌گذاری خارجی انجام نشود و ترامپ بتواند به‌راحتی از برجام خارج شود.

برای اثبات این ادعا آقای مطهری باید نشان دهد چه ارتباطی بین اجرای برجام، سرمایه‌گذاری خارجی و آزمایش موشکی کشورمان وجود دارد. برجام متنی است که تعهداتی را بر عهده ایران گذاشته است. در سه سالی که از اجرای برجام می‌گذرد طبق گزارشات آژانس انرژی اتمی، ایران به تمامی تعهداتش پایبند بوده است. پس به‌نظر مطهری کدام بخش از برجام اجرا نشده است؟ و مهم‌تر از آن، اجرا نشدن آن بخش از برجام چه ارتباطی با سرمایه‌گذاری خارجی و خروج ترامپ از برجام دارد؟ ضمن آنکه در برجام هیچ بحثی درباره فعالیتهای موشکی ایران وجود ندارد که به دوام یا تضعیف برجام بیانجامد.

متاسفانه مطهری استدلالی برای این ادعا اقامه نمی‌کند و فقط آن را در مصاحبه‌ها و سخنرانی‌های مختلف، تکرار می‌کند؛ بدون اینکه به عواقب حقوقی گفته‌هایش توجه کند.
اینقدر اظهارات مطهری از واقعیت به دور است که صدای خبرنگار بی‌بی‌سی را هم درآورده است. بهمن کلباسی خبرنگار بی‌بی‌سی در توییتی نوشت:

مشابه این ادعا توسط حسن روحانی در مناظره‌های انتخاباتی مطرح شد. اما باز هم متاسفانه نه مطهری و نه روحانی استدلالی برای این ادعا مطرح نکرده‌اند.

آنچه مایه تاسف است این است که این دوستان گمان می‌کنند تکرار یک ادعا باعث صحت آن ادعا می‌شود و مدام این ادعای غلط را تکرار می‌کنند و بدتر اینکه هیچ رسانه‌ای، صحت این ادعاها را بررسی نمی‌کند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۶۶۳۸۵۴۱۵:۳۵:۰۴ ۱۳۹۷/۹/۱۴
مطهری خوار چشم دلواپسها
ناشناس۶۶۳۹۹۸۱۶:۴۴:۲۲ ۱۳۹۷/۹/۱۴
دکتر احمدی نژاد پیشنهاد چند برابر کردن یارانه ها رو داده و دختر ذخیره نظام (صفدر حسینی) گفته این حرف مغایر منافع ملی است !!!!! و باید عرض کنم آنچه مغایر منافع ملی است برجام و لوایح استعماری مثل FATF است نه افزایش یارانه ها !!!!
ناشناس۶۶۴۰۰۱۱۶:۴۵:۴۵ ۱۳۹۷/۹/۱۴
چقدر ایشون و رفقاش باسوادن . فرق خوار رو با خار نمیفهمن بعد میخوان مملکت داری کنن . الف هم کم کم داره میشه کودکستان .
علی۶۶۴۲۹۵۲۱:۳۳:۳۱ ۱۳۹۷/۹/۱۴
بعنوان یک‌ پزشک عرض میکنم ایشان و اکثر مسئولین خصوصا مجلسیها باید بدلیل اختلال شخصیتی دوقطبی به متخصص اعصاب و روان مراجعه کنند
ناشناس۶۶۴۵۰۷۰۱:۳۷:۱۴ ۱۳۹۷/۹/۱۵
مفهوم جمله مهم است نه اشتباه یک جمله اقای دلواپس
ناشناس۶۶۴۰۰۳۱۶:۴۶:۴۶ ۱۳۹۷/۹/۱۴
کلاس چندمی کوچولو ؟
ناشناس۶۶۴۰۱۹۱۶:۵۵:۰۷ ۱۳۹۷/۹/۱۴
مطهری چون صندلی مجلس را با رای امثال شمای مرفه وبی درد بدست آورده حالا برای رضایت دل شما وبه امید بدست آوردن صندلی بعدی نعل وارونه زده وبه هرچه که به ضرر ملت و احکام شرعه روی آورده است که انشاءالله با همت اکثریت مردم این خوابش محقق نخواهد شد
ناشناس۶۶۴۰۲۵۱۷:۰۱:۲۷ ۱۳۹۷/۹/۱۴
تمام صحبت های دلواپسان درباره غیرقابل اعتماد بودن شیطان بزرگ درست از آب درآمد و برجامیون روسیاه شدند.
علی۶۶۴۰۸۶۱۸:۰۲:۲۲ ۱۳۹۷/۹/۱۴
داداشی ! اصلا متوجه شدی چی گفت؟؟ وکی جوابشو داد؟؟!
گل آقا۶۶۴۱۰۰۱۸:۱۲:۰۲ ۱۳۹۷/۹/۱۴
انصافا تا الان نظری کارشناسی درمورد "برجام" "cft و "fatf" شنیدید؟!؟! مثلا بگه دقیقا این بند با فلان هدف ومنافع ملی مطابقت داره که ما بپذیریم
ناشناس۶۶۴۲۰۸۲۰:۰۶:۳۲ ۱۳۹۷/۹/۱۴
علی آقا مثل اشراف دیگه ، دغدغه ی تهیه ی مایحتاج و بیکاری و آبرمندی نداره. خیلی سیره
ناشناس۶۶۳۸۵۸۱۵:۳۵:۴۰ ۱۳۹۷/۹/۱۴
خوشبحال مطهری موقع خریدن رب گوجه فرنگی ماتم نمیگیره
ناشناس۶۶۳۸۷۳۱۵:۴۱:۱۸ ۱۳۹۷/۹/۱۴
هدف امریکایی ها از برجام تخریب و بتن ریزی صنعت هسته ای ایران بود که به آن نائل شدند و حالا برای فشار بیشتر به ما و محدود کردن اقتدار موشکی و منطقه ای ایران باید از برجام خارج می شدند و تحریمها را تشدید می کردند که کردند.
حسین۶۶۴۳۷۱۲۲:۳۲:۲۸ ۱۳۹۷/۹/۱۴
صنعت هسته ای چه مشکلی از مردم رو حل کرده ؟؟ اخه کیلو واتی چند ؟؟
ناشناس۶۶۳۸۷۹۱۵:۴۴:۲۰ ۱۳۹۷/۹/۱۴
در واقع برجام این درس بد را به دشمن داد که با زور میتوان از ایران امتیاز گرفت و همین باعث زیاده خواهی دشمنان در بحث موشکی و خروج آنان از برجام برای امتیازگیری بیشتر شد.
ناشناس۶۶۴۱۰۴۱۸:۱۴:۳۹ ۱۳۹۷/۹/۱۴
منتهی تا وقتی که سردمداران مملکت و زی نفوذان از جنس اصلاحات باشند
ناشناس۶۶۳۸۸۰۱۵:۴۴:۳۷ ۱۳۹۷/۹/۱۴
برجامشون تو زرد در اومده ، بهانه گیری می کنند...
سبحان۶۶۴۰۹۵۱۸:۰۸:۱۱ ۱۳۹۷/۹/۱۴
غیر از این هست بگید بابا انصاف هم خوب چیزی مگر روحانی نگفت ترک تحریم ها رو هیچ بند زنی نمی تونه بند بزنه پس چی شد؟ جهت اطلاع از کارآمدی برجام به صف نانوایی و قیمت خودرو و رب گوجه و....مراجعه فرمایید ضمنا به رای دهندگانی روحانی که نمی خوان از قبول اشتباه بفرمایند قیمت سکه وارز را هم می گوییم بقیه رونگفتم تا تتمه آبرویی باشه
ناشناس۶۶۳۸۸۵۱۵:۴۶:۲۶ ۱۳۹۷/۹/۱۴
اقازاده جناب مطهری در شهرداری پست گرفتن... ایشون هم برای تشکر و راضی کردن طیف تندرو اصلاحات ، مواضع تند می گیرن...
ناشناس۶۶۴۰۳۰۱۷:۱۰:۴۱ ۱۳۹۷/۹/۱۴
اقازاده حداد عادل هم در صدا و سیما پست گرفته
ناشناس۶۶۴۲۳۲۲۰:۲۸:۵۱ ۱۳۹۷/۹/۱۴
با سلام آقا چه ربطی داره. تهمت بیخود نزنین.
ناشناس۶۶۳۸۸۸۱۵:۴۸:۲۲ ۱۳۹۷/۹/۱۴
قول روحانی به موگرینی برای ماندن در برجام باعث شد ترامپ با خیالی آسوده از برجام خارج شود.
ناشناس۶۶۳۸۸۹۱۵:۴۹:۲۲ ۱۳۹۷/۹/۱۴
جناب! چه استدلالی بالاتر از حمله به همین آقای مظهری در فرودگاه شیراز
عدالت۶۶۳۸۹۲۱۵:۵۱:۱۰ ۱۳۹۷/۹/۱۴
چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است.
ناشناس۶۶۳۹۱۳۱۶:۰۲:۱۴ ۱۳۹۷/۹/۱۴
برا برجام و موارد مهم همه پرسی بذارید
ناشناس۶۶۴۲۶۰۲۱:۱۱:۴۰ ۱۳۹۷/۹/۱۴
مگر خود آمریکا برا برجام و موارد مهمتر از آن همه پرسی گذاشت؟!
ناشناس۶۶۳۹۱۴۱۶:۰۲:۱۷ ۱۳۹۷/۹/۱۴
مطهری راست میگه .
ناشناس۶۶۴۱۴۶۱۹:۰۰:۰۰ ۱۳۹۷/۹/۱۴
در مورد چی راست میگه؟!!!
ن.د۶۶۳۹۲۲۱۶:۰۶:۰۴ ۱۳۹۷/۹/۱۴
به نظرم حرف مطهری درسته.چه دلیلی داره بعد از امضای توافق موشکی آزمایش بشه که به زبان عبری روش نوشته شود"اسرائیل باید از بین برود"؟ اسرائیل از نظر ما کشوری نامشروع است ولی از نظر دنیا اینجور نیست و به عنوان یک کشور شناخته می شود.حالا ما وقتی روی موشک می نویسیم"اسرائیل باید از بین برود" در واقع داریم موجودیت کشوری را به بدترین شکل ممکن تهدید میکنیم.
ناشناس۶۶۳۹۳۸۱۶:۱۲:۴۴ ۱۳۹۷/۹/۱۴
اگه گذاشتن امریکا وشرکت های امریکایی در ایران سرمایه گذاری کنند به همین راحتی ترامپ نمی توانست از برجام خارج شود
ناشناس۶۶۳۹۵۰۱۶:۱۶:۲۴ ۱۳۹۷/۹/۱۴
حرف نبوی از منظر سیاسی کاملا درست است و همه مردم هم میدونند. ولی از منظر اقتصادی نه ! بالاترین مقام تصمیم گیرنده اقتصادی کشور همان دولت است. اگر گفته شود دولت در اقتصاد هم قدرت ندارد معنای ان فقط فساد ریشه دار عمیق است که در وجوهات سیاسی هم نفوذ کرده است وگرنه چرا باید دولت قادر نباشد تصمیمات اقتصادی بگیرد و انجام دهد؟
ناشناس۶۶۳۹۵۹۱۶:۲۲:۵۲ ۱۳۹۷/۹/۱۴
ان شخصی که بر ادامه خصومت با امریکا اصرار میکند مسبب اصلی فقر وفلاکت مردم است
ناشناس۶۶۴۲۹۸۲۱:۳۵:۰۴ ۱۳۹۷/۹/۱۴
امریکا با مردم ایران خصومت دارد زیرا یانکی ها کلا"با کشورهای استقلال طلب مشکل دارند.
ناشناس۶۶۳۹۶۳۱۶:۲۵:۴۹ ۱۳۹۷/۹/۱۴
مطهری ادم ساده لویی است..................
ناشناس۶۶۴۵۲۰۰۲:۰۸:۱۲ ۱۳۹۷/۹/۱۵
تو خوبی!
ناشناس۶۶۳۹۷۰۱۶:۲۹:۳۹ ۱۳۹۷/۹/۱۴
ببخشید برادران محترم همین شما با این افکارتان باعث شدید هی برید با امریکا صحبت کنید برجام رو تصویب کردید چه شد چه دست ا‌وردی داشته اقای مطهری یادشا ن رفته حمله داعش به مجلس رو چه کسانی جلوی داعش را گرفتند ما موشک نداشته باشیم مثل هسته ای چطور از خود دفاع کنیم که مارو کار عراق وسوریه و لیبی وافغانستان ویمن نیافتد التماس تفکر .
ناشناس۶۶۳۹۸۸۱۶:۳۹:۰۲ ۱۳۹۷/۹/۱۴
یعنی واقعا واقعا و واقعا اگر مطهری دلیل روشن بیاره شما زیر بار می روید ؟!
dayani۶۶۴۰۴۶۱۷:۳۵:۰۴ ۱۳۹۷/۹/۱۴
آقباس مطهری چیزی را میگوید که همه روزه آنرا با گفته ها و رفتارهای مخالفان دولت می شنویم و مشاهده می کنیم. صفحات روزنامه کیهان و همسویان با این روزنا مه بهترین مستندات در این زمینه را به نمایش می گذارد.
ناشناس۶۶۴۰۶۰۱۷:۴۶:۱۲ ۱۳۹۷/۹/۱۴
روحانی برخلاف داخل که وعده توخالی میده به وعده های خارجیش کاملا پایبنده، از جمله اینکه وعده ماندن در برجام بهرقیمتی، ترامپ جون هم که به میزان تعهد شیخ ما ایمان داشت با خیال راحت خارج شد، جناب مطهریم که شما فکر می کنید متوهمه، در واقع زیرکه، توجه بفرمایید به پست گرفتن آقازاده این آقازاده در شهرداری!!!
رضا۶۶۴۱۶۴۱۹:۲۰:۳۴ ۱۳۹۷/۹/۱۴
نویسنده با یک تیر دو نشانه را هدف گرفت. اخلاق حکم می کند و بقول حضرت علی ع با بیان یک کلمه حق ، باطلی را به خورد مردم ندهیم.طرح سخن بهزاد نبوی، کار شایسته ای نبود.
ناشناس۶۶۴۲۱۵۲۰:۱۳:۲۶ ۱۳۹۷/۹/۱۴
قماش تکرارچی برای فرار از بحران مشروعیت هرچیزی رو به زبون می یارن
ناشناس۶۶۴۲۲۶۲۰:۲۴:۴۸ ۱۳۹۷/۹/۱۴
بالاخره از ظرفیت رفراندم می توان بهره برد یا حرام است
هاج و واج۶۶۴۲۲۸۲۰:۲۵:۳۵ ۱۳۹۷/۹/۱۴
همه رو ول کنید فقط آیت الله بهمن کلباسی رو بچسبید که در رسانه بی بی سی از جمهوری اسلامی دفاع می کنه !!!!!!!!!!
ناشناس۶۶۴۲۶۳۲۱:۱۴:۴۵ ۱۳۹۷/۹/۱۴
اصلا وظیفه اصلی مطهری چیست؟! وضع قوانین برای رفاه مردم یا حاشیه سازی!
خانم۶۶۴۲۷۹۲۱:۲۵:۳۳ ۱۳۹۷/۹/۱۴
با سلام نویسنده بازیرکی جمله اصلی اقای مطهری را ننوشته. ایشان گفتن نوشتن جمله اسراییل نابود گردد رو موشک عملی بود که باعث تحریک غربیها شد. نه پرتاب موشک.لطفا این را بگذارید.
ناشناس۶۶۴۳۰۶۲۱:۴۰:۰۱ ۱۳۹۷/۹/۱۴
موشک پرانی بلافاصله بعد از تفاهم برجام با سروصدای زیاد و تهدید اسرائیل با نوشته روی آن، سازمان ملل و شورای امنیت را مجاب به صدور قطعنامه هم نکرد. ولی همکاران صاحبان این رفتار در واشنگتن پیام را دریافت کردند.
ناشناس۶۶۴۳۴۸۲۲:۱۲:۲۱ ۱۳۹۷/۹/۱۴
اقای مطهری شما در دوران دفاع مقدس مشغول جمع آوری آثار شهید مطهری بودید الا ن هم با این اظهار نظر ها به دشمن این جسارت را می دهید که با پا فشاری صنعت موشکی را محدود و در نهایت مانند عراق به ما حمله کنند مطمئا هستیم درآن زمان یا ایران نیستید یا مشغول ......الف خواهشا منتشر کن واقعیت است.
حسین۶۶۴۳۷۳۲۲:۳۳:۰۱ ۱۳۹۷/۹/۱۴
لطفا بفرمایید سودی که از برجام نصیب امریکا شد چی بود ؟ تعدادی از کشورهای اروپایی در ایران سرمایه گذاری کردند اما امریکا اجازه این کار را پیدا نکرد ایا اگر ما به جای امریکا بودیم در برجام میماندیم !!! درود بر مطهری
ناشناس۶۶۴۵۸۱۰۸:۱۵:۱۴ ۱۳۹۷/۹/۱۵
دراداره مطلوب یک کشور حلقه های متصل به هم شامل: سیاست، اقتصاد،قضا وحقوق شهروندی، ارتباط داخلی وخارجی،اظهارات واعمال بجا ونابجاوبسیاری دیگر عوامل زنجر وار متصل اند.
ناشناس۶۶۴۶۱۱۰۸:۵۹:۲۱ ۱۳۹۷/۹/۱۵
"آنچه مایه تاسف است این است که این دوستان گمان می‌کنند تکرار یک ادعا باعث صحت آن ادعا می‌شود و مدام این ادعای غلط را تکرار می‌کنند و بدتر اینکه هیچ رسانه‌ای، صحت این ادعاها را بررسی نمی‌کند." با این جمله موافقم ولی متاسفانه این امر فرهنگ رایج همه مسئولان ما در همه سطوح شده است، مثل دشمنی آمریکا، مثل معایب FATF و ...
ناشناس۶۶۴۶۱۳۰۹:۰۱:۰۵ ۱۳۹۷/۹/۱۵
حیف که چنین آدمی از شهید مطهری بر جامانده است.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

پربحث‌های اخیر

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  8. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  9. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

  10. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

  11. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

  12. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

  13. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

  14. پاسخی به یادداشت موسوی خوئینی ها 

  15. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

  16. به تنهایی نمی توانست

  17. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

  18. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

  19. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

  20. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

  21. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

  22. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

  23. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

  24. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

  25. ایران بر انتخابات ریاست جمهوری روسیه نظارت دارد

آخرین عناوین