اختصاصی الف؛ آذری جهرمی در گفتگو با الف: وزارت ارتباطات هیچ امکانات رایگانی در اختیار تلگرام قرار نداده است/ این دعوا، دعوای سیاسی است/ به سردار جلالی اطلاعات غلط دادند

گفت‌وگو: سعید نوروزی،   3970427049 ۲۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه این وزارتخانه هیچ امکاناتی را از محل اعتبار خودش در اختیار تلگرام قرار نداده است؛ گفت: این دعوا، دعوای سیاسی است و می فهمم موضوع چیست؛ حالا عده‌ای اصرار دارند که وزارت ارتباطات این کار را انجام داده است، و در طبقه نهم گذاشتید.

آذری جهرمی در گفتگو با الف: وزارت ارتباطات هیچ امکانات رایگانی در اختیار تلگرام قرار نداده است/ این دعوا، دعوای سیاسی است/ به سردار جلالی اطلاعات غلط دادند

به گزارش خبرنگار الف؛ دستور قضایی فیلترینگ شبکه پیام‌رسان تلگرام در 10 اردیبهشت از سوی دادستانی تهران صادر شد. آن‌طور که در دستور قضایی آمده بود، این فیلترینگ باید به‌گونه‌ای باشد که محتوای پیام‌رسان تلگرام به هیچ نحوی در کشور قابل‌دسترس نباشد، اما پس‌ازاین مسدودسازی شاهد بودیم که نسخه‌های فارسی تلگرام‌ به‌راحتی فعالیت می‌کنند که این موضوع موجب شده فیلترینگ تلگرام تا حد زیادی با چالش مواجه شود.

بر اساس این گزارش، پس‌ازاینکه سردار محمدحسین جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در گفتگویی عنوان کرد سرورهای هات تلگرام و تلگرام طلایی در طبقه نهم ساختمان مرکز امام (ره) وزارت ارتباطات قرار دارند (اینجا را بخوانید).

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در اطلاعیه عنوان کرد رسانه‌ها می‌توانند از طبقه نهم این وزارتخانه بازدید کنند و این اتفاق در روز دوشنبه هفته جاری انجام شد که در بازدید اصحاب رسانه‌ از طبقه نهم مرکز مخابراتی امام خمینی مشخص شد که سرور نسخه‌های فارسی تلگرام در این طبقه وجود ندارد، اما ابهاماتی همچنان باقی است که به آن پاسخ داده نشد. (اینجا را بخوانید).

 طی این بازدید ابعاد مختلف این قضیه را روشن نشد و این شائبه همچنان در ذهن وجود دارد که ممکن است سرور نسخه‌های فارسی تلگرام در سایر طبقات این ساختمان و یا سایر ساختمان‌های مرتبط با این وزارتخانه باشد؛ و یا اینکه  تلگرام از سرور شرکت‌های خصوصی استفاده می‌کند. و به همین دلیل وزارت ارتباطات نقش خود را تکذیب می‌کند. 

محمدجواد آذری جهرمی در گفتگو با خبرنگار الف و در پاسخ این ابهامات و اینکه عنوان شد باید کارشناسان به‌جای خبرنگاران بازدید می‌کردند، گفت: در سالن طبقه نهم هیچ‌چیزی نیست؛ حالا چه تفاوتی می‌کند که کارشناسان بازید کنند یا خبر نگاران ، ما شفاف اعلام کردیم.

وی افزود: وزارت ارتباطات جمهوری اسلامی ایران هیچ امکاناتی را از محل اعتبارات خود در اختیار این‌ها قرار نداده است؛ حالا میگویند یک شرکتی آمده از شما سرور گرفته، خوب آن شرکت گرفته و پولش را پرداخت کرده است. ما امکانات مجانی در اختیار کسی قرار ندادیم، بعد آقایان عنوان کردند در طبقه نهم است و گفتیم بیاید و از طبقه نهم بازید کنید که روز دوشنبه هفته جاری  بازدید انجام شد .

آذری جهرمی با بیان اینکه این دعوا، دعوای سیاسی است، بیان کرد: می‌فهمم موضوع چیست و شما و مردم هم می‌دانید که قضیه چیست. یک‌بار در دی‌ماه سال گذشته توسط مرکز ماهر و بار دیگر در اواسط خردادماه امسال اطلاعیه دادیم و شفاف گفتم که ما سروری در اختیار تلگرام قرار  ندادیم، حالا عده‌ای اصرار دارند که  وزارت ارتباطات این کار را انجام داده است و در طبقه نهم گذاشه است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: آدرس غلط به مردم می‌دهند؛ درواقع  بگونه‌ای  با اطمینان خاطر مسئله را بیان می‌کنند که تصور می‌شود که این اتفاق آن‌طور که بیان کردند، حتماً رخ داد و وجود دارد و به این بزرگی که دروغ نمی‌گویند.

جهرمی با اشاره به اینکه آقایان می‌توانند بروند و طبقه نهم را ببیند که در این سالن جز میز پینگ‌پونگ و فوتبال دستی چیزی نیست، اظهار کرد: چهار ماه است این گروه سیاسی این موضوعات را مطرح می کنند، البته آقای سردار جلالی خودش شخصا چنین نکته‌ای ندارد و ایشان فرد متدین و غیرتمندی است، ولی گزارش غلط به او دادند و ما می‌دانیم چه کسی گزارش غلط داده است، ما آن افراد را دقیقاً می‌شناسیم، دیدگاه فکرشان را هم می‌دانیم و خط سیاسی آن‌ها را هم می‌دانیم .  وزارت ارتباطات شفاف گفته است من یک سر سوزن امکانات رایگان در اختیار آن‌ها قرار نداده‌ است. پس با مردم و روان مردم بازی نکنیم.

وی گفت: می‌گویند اینترنت گرفته است، خب اگر گرفته پولش را می‌دهد و این مکانیزم در این چارچوب‌ها قرار نمی‌گیرد و هرچه هست حاشیه‌سازی  است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد اینکه این پشت پرده‌ها و جریان چه کسی است، گفت: مردم می‌دانند و نیاز به گفتن ما نیست.

*پیگیری برای تشکیل کارگروه ملی برای موضوع پارازیت‌ها

وی در مورد سوال خبرنگار الف مبنی بر اینکه  درباره پارازیت‌ها سازمانها اظهار نظرهای متفاوتی دارند و مردم در این مورد سرگردانند لذا به نظر می‌رسد باید یک «کارگروه ملی» متشکل از دستگاه‌های مرتبط و تخصصی ایجاد شود و جمعبندی نهایی را به مردم اعلام کنند ، پاسخ داد: به نظرم اگر اندازه‌گیرها را شفاف نشان دهیم، مابقی موضوع حل خواهد شد و انشا الله این موضوع (تشکیل کارگروه) هم پیگیری خواهد شد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۴۳۹۳۲۲۱۱:۳۰:۵۲ ۱۳۹۷/۴/۲۷
اگر تلگرام فیلتر شده چرا باپیامک رمز می فرستد؟
ناشناس۴۳۹۷۰۰۱۴:۵۹:۵۳ ۱۳۹۷/۴/۲۷
من که هر کاری میکنم برام پیامک نمیاد
ناشناس۴۳۹۳۲۳۱۱:۳۱:۱۸ ۱۳۹۷/۴/۲۷
سال گذشته خبر خرید و انتقال تجهیزات به نهاد ریاست جمهوری منتشر شد که رییس قوه قضاییه علت را خواستار شد که البته دولتی ها جواب ندادن.. سرورهای تلگرام طلایی انجاست ... مشاوران امنیتی اشنا ، برای دوقطبی سازی و مانور روی کنسرت و ورود زنان به ورزشگاه و منحرف کردن اذهان به بستر تلگرام نیاز دارند..
ناشناس۴۳۹۸۲۹۱۶:۲۸:۰۸ ۱۳۹۷/۴/۲۷
شما چه مشکلی با کنسرت و ورزشگاه رفتن زنان داری؟ اگر شماها اینقدر گیر ندین، امثال آشنا نمیتونن از اون برای انحراف افکار عمومی از مسایل مهمتر استفاده کنن.
ناشناس۴۳۹۸۳۳۱۶:۳۰:۴۲ ۱۳۹۷/۴/۲۷
خودت اعتراف میکنی کنسرت و استادیوم رفتن زنان بحث فرعی حساب میشه. اگر بحث فرعیه، چرا شما اینقدر رو این مسائل تمرکز کردین و نمیگذارین با چندتا راهکار ساده حل بشه و همه بتونن رو مسائل مهمتر تمرکز کنن؟
مازندرانی۴۳۹۳۲۷۱۱:۳۳:۰۷ ۱۳۹۷/۴/۲۷
جناب وزیر جوان و جسور عزیز که ایکاش کابینه اقتصادی ما هم از نیروهای خبره وجوانی مانند شما استفاده میکرد.ما مردم نمیدانیم پشت پرده این دعوای سیاسی چه کسانی هستند.ما مردم نمیدانیم هدف از ارجاع اخبار غلط به سردارمحترم چیست.ما نمیدانیم سروش متعلق به چه شخصی هست.شما که با افشای ارز 4200 تومانی کولاک کردید لطفا ادامه بدید تا مردم نیز متوجه بشن.
ناشناس۴۳۹۴۸۰۱۲:۵۴:۲۱ ۱۳۹۷/۴/۲۷
نگاه کن ببین چه گروه سیاسی و چه افرادی درست در بحبوحه شفاف سازی ارزی بحث حجاب و گشت ارشاد و شایعات مختلف در مورد رییس جمهور و برخی وزرایش را ساز می کنند....اکثرا هم برای اینکار کسانی چون رنجبران و سردار جلالی و ....را سپر قرار می دهند
ناشناس۴۳۹۳۳۷۱۱:۴۰:۴۵ ۱۳۹۷/۴/۲۷
امیدوارم این وزیر جوان را مجبور به استعفا نکنند
ناشناس۴۳۹۳۴۹۱۱:۴۵:۰۲ ۱۳۹۷/۴/۲۷
درود بر وزیر خوب دولت
ناشناس۴۳۹۳۶۳۱۱:۵۱:۵۷ ۱۳۹۷/۴/۲۷
امكانات غيررايگان چطور؟
ناشناس۴۳۹۳۸۵۱۲:۰۴:۱۹ ۱۳۹۷/۴/۲۷
آقای وزیر! ون شما ادعا شفاف سازی دارید به این سوالات لطفا پاسخ بدهید: اون شرکت که می گید اومده از شما سرور کرایه کرده، چقدر پول بهتون داده؟ محل درآمدش کجاست و چطوریه که بتونه پول رو بده؟
سید۴۳۹۳۹۷۱۲:۱۲:۲۰ ۱۳۹۷/۴/۲۷
پاسخ وزیر شفاف است : ما سرورها را به شرکتها اجاره می دهیم آنها هم به هر کس بخواهند اجاره میدهند / نتیجه:تلگرام طلایی و هات تلگرام از یک شرکت ایرانی ارایه دهنده خدمات سرور گرفته . بر این اساس است که وزیر میگوید ما نداه ایم
ناشناس۴۳۹۴۴۹۱۲:۳۶:۵۲ ۱۳۹۷/۴/۲۷
الان کی داره راست میگه؟؟؟
ناشناس۴۳۹۴۵۲۱۲:۳۷:۳۳ ۱۳۹۷/۴/۲۷
پس چی دادین به تلگرام؟؟
ناشناس۴۳۹۶۳۶۱۴:۳۲:۳۷ ۱۳۹۷/۴/۲۷
ساعت خواب!!!
ناشناس۴۳۹۴۵۸۱۲:۳۸:۲۵ ۱۳۹۷/۴/۲۷
دم اقای جلالی گرم که حرف رو بدون رودربایستی میزنن
علی۴۳۹۵۲۳۱۳:۱۵:۰۵ ۱۳۹۷/۴/۲۷
جناب آقای وزیر محترم در مورد شرکت راهکار سرزمین هوشمند توضیح بفرمایید چرا که این شرکت اصلی ترین ارائه دهنده خدمات پشت پرده به تلگرام طلایی است. ضمن اینکه گزارش فنی و مستند و مستدل دسترسی های خطرناک تلگرام طلایی موجود است، چرا برای آن پاسخی ارائه نمی شود؟ چگونه شرکت راهکار سرزمین هوشمند راه دور زدن فیلترینگ تلگرام را به رایگان ارائه می کند و اطلاعات حساس 25 میلیون ایرانی در اختیار این شرکت قرار گرفته؟ جناب آقای وزیر برای سوالات بالا هیچ پاسخی ندارید؟
ناشناس۴۳۹۶۰۹۱۴:۱۲:۱۰ ۱۳۹۷/۴/۲۷
سوالات بالا رو سردار جلالی مطرح نکرده که پاسخ بدن. به دستشون برسه سوال این رو هم جواب می دن. آفرین به این وزیر پاسخگو ، هیچ کس بی عیب نیست اما به نسبت عملکرد بقیه وزرا چه این دولت چه دولت های دیگه جز وزرا خوب و پاسخگو هستند . امیدوارم ایشون با همین فرمون و همین روش و منش در موقعیت های کلیدی تر ببینیم
ناشناس۴۳۹۵۸۲۱۳:۵۷:۰۴ ۱۳۹۷/۴/۲۷
در هر صورت مردم تلگرام را دوست دارند و می مانند من خودم از تلگرام اصلی و با فیلترشکن استفاده می کنم و هزار تا سروش و سردار هم بیان حق خودم می دونم که تلگرام را استفاده کنم این وزیر میدونه با زور نمیشه به مردم چیزی را تحمیل کرد ولی بقیه فقط منطق زور را دارند
ناشناس۴۳۹۸۲۵۱۶:۲۶:۱۷ ۱۳۹۷/۴/۲۷
فرمانده پدافند غیرعامل کشور با اون همه ادعا که اطلاعاتش غلط باشه پس وای بحال بقیه!!!!!!!!!!!!!!! در مورد سرور تلگرام به آقای فرمانده پدافند غیرعامل اطلاعات غلط دادن، در مورد دزدی ابرها هم به ایشان اطلاعات غلط دادن؟ اصلا اطلاعات غلط داده باشن، پس ایشون چکاره است؟ خودش نباید دقت کنه حرفی رو که میزنه تجزیه و تحلیل کنه ببینه درسته یا غلط؟
ناشناس۴۳۹۹۷۸۱۸:۳۹:۱۹ ۱۳۹۷/۴/۲۷
«سردار جلالی خودش شخصا چنین نکته‌ای ندارد و ایشان فرد متدین و غیرتمندی است، ولی گزارش غلط به او دادند» این جمله فقط در مقام تعارف گفته می شود. وگرنه فرد متدین و غیرتمند بدون تحقیق هیچ مطلبی به این صراحت نمی گوید. اینکه چه کسی راست می گوید و چه کسی دروغ امر دیگری است. صرف اینکه یک مقام بگوید دیگری دروغ می گوید و حتی بتواند دروغ آن مقام را ثابت کند مشکلی را حل نمی کند. متضرر اصلی در این نزاع سیاسی نظام است. مقامات عالی رتبه نظام یکدیگر را به دروغگویی متهم می کنند. آیا اعتمادی برای مردم باقی می ماند؟ در کشورهای دیگر احزاب سیاسی یکدیگر را به دروغگویی متهم می کنند. ولی وضعیت ایران متفاوت است. در اینجا قرار بر این است که مقامات کشور انسانهای متدین و پرهیزگاری باشند و به آن دنیا اعتقاد داشته باشند. چه بسیار انسانهای متخصص در بالاترین سطح به همین دلیل که متدین نیستند از احراز مقامات عالیه محروم شده اند، یعنی کشور از تخصص آنها محروم شده. حالا اگر قرار باشد مقامات متدین نیز دروغ بگویند ملت دو جانبه باخته است.
ناشناس۴۴۰۰۲۰۱۹:۱۶:۴۵ ۱۳۹۷/۴/۲۷
بس کنید همش تلگرام به فکر ما مردم باشید
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

    2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

    3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

    4. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

    5. این صدای اقتدار ایران است ...

    6. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

    7. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

    8. وحدت ملی با وعده صادق

    9. ارژنگ امیرفضلی و زندگی در شرایط سختِ تورنتو

    10. یک نکته قابل‌تامل در مورد توسعه قدرت نظامی ایران

    11. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

    12. استخوانی در گلوی اسرائیل!

    13. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

    14. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

    15. کمی دیر نیست؟

    16. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

    17. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

    18. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

    19. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

    20. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

    21. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

    22. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

    23. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

    24. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

    25. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

    پربحث‌های اخیر

      پربحث‌های هفته

      1. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

      2. کمی دیر نیست؟

      3. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

      4. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

      5. افزایش ۳۵ درصدی مزد کاهش قدرت خرید کارگران را جبران نکرد

      6. ماجرای طرح مالیات بر ازدواج چیست؟  

      7. ریزش قابل توجه بهای سکه و طلا در کمتر از ۲۴ ساعت

      8. افزایش قیمت دلار آزاد و سکه در معاملات امروز بازار

      9. مرغداری‌ها به ازای فروش هر کیلو مرغ ۱۲ هزار تومان ضرر می‌کنند!

      10. زعفران ایرانی به سرنوشت پسته و فرش دچار شد  

      11. خلجی: تغییر در تیم اقتصادی دولت کذب است

      12. افزایش حقوق بازنشستگان تأمین‌ اجتماعی در پرداختی اردیبهشت اعمال خواهد شد

      13. دستمزد ۱۴۰۳ ثابت ماند، حق مسکن کارگران افزایش نیافت

      14. موشک‌های سپاه کدام نقاط سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار داد؟

      15. اعلام زمان دومین حراج شمش طلا/ خریداران تا پایان امروز ۳۵۰ میلیون تومان واریز کنند

      16. مأموریت تحقق رشد اقتصادی ۸ درصدی همراه با عدالت اجتماعی و کاهش فاصله طبقاتی

      17. اعمال افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران از اردیبهشت ماه

      آخرین عناوین