تحلیل تاریخچه و عملکرد فینالیست‌های جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه

گروه ورزشی الف،   3970422030

تیم‌های فرانسه و کرواسی با نمایشی کم نقص در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه به فینال رسیدند.

 تحلیل تاریخچه و عملکرد فینالیست‌های جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ پس از گذشت ۶۲ بازی از رقابت های جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، تکلیف تیم های فینالیست این رقابت ها مشخص شد. تیم های فرانسه و کرواسی به ترتیب با برتری مقابل بلژیک و انگلیس برای سومین و نخستین بار راهی دیدار نهایی بزرگ ترین آوردگاه جهان ورزش شدند تا از ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه یک شنبه(۲۴ تیر) در این بازی مهیج به مصاف هم بروند.

تیم ملی فوتبال فرانسه

شاگردان دیدیه دشان در گروه سوم این رقابت ها با دانمارک، پرو و استرالیا هم گروه بودند. آنها در نخستین بازی خود با نتیجه خفیف ۲ بر یک کانگوروها را از سد راه برداشتند. آنتوآن گریزمان و عزیز بهیچ(گل به خودی) برای فرانسه در آن بازی گلزنی کردند. تک گل کیلیان امباپه در بازی با دانمارک سبب شد فرانسوی ها سند صعود خود به دور یک هشتم نهایی جام بیست و یکم را امضاء کنند. دیدار تشریفاتی آنها برابر دانمارک هم در مرحله گروهی با تساوی بدون گل پایان یافت تا فرانسه با ۳ بازی، ۲ برد، یک مساوی، ۳ گل زده، یک گل خورده، تفاضل گل مثبت ۲ و ۷ امتیاز به جمع ۱۶ تیم برتر برسد.

//تاپ ۷ صبح جمعه ////تحلیل تاریخچه و عملکرد فینالیست‌های جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه

خروس ها در مرحله یک هشتم نهایی طی دیداری جذاب و نفسگیر که در کنار بازی انگلیس- پاناما و بلژیک- تونس، پرگل ترین بازی جام بود با نتیجه ۴ بر ۳ یاران لیونل مسی در تیم ملی فوتبال  آرژانتین را مغلوب کردند. آنتوآن گریزمان، بنیامین پاوارد و کیلیان امباپه(۲ گل) گلزنان فرانسه در آن بازی بودند.

اروگوئه هم در روزی که ادینسون کاوانی را در ترکیب نداشت مقهور جاه طلبی شاگردان دشان شد و در بازی مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۲ بر صفر از این تیم شکست خورد. رافائل واران و آنتوآن گریزمان در آن بازی برای فرانسه گلزنی کردند.

در نهایت تک گل ساموئل اومتیتی در بازی نیمه نهایی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه برابر بلژیک سبب شد فرانسوی ها پس از ۱۲ سال لذت حضور در فینال را کسب کنند.

از نکات بارز فرانسه در این جام می توان به درخشش ستارگانی چون کیلیان امباپه و آنتوآن گریزمان اشاره کرد. نفراتی که نقش تعیین کننده ای در امور تهاجمی تیمشان دارند و با توانایی های خود می توانند به راحتی گره کور بازی را باز کنند.

از طرفی سازمان دفاعی فرانسه هم در طول جام با بهره گیری از چهره های جوان و با تجربه ای چون ساموئل اومتیتی، رافائل واران،بنیامین پاوارد و لوکاس هرناندز به تکامل رسید تا دشان که در جام جهانی ۱۹۹۸ کاپ قهرمانی جام جهانی را به عنوان کاپیتان بالای سر برد با تیم یک دست خود در آستانه فتح این رقابت ها به عنوان سرمربی قرار داشته باشد.

فرانسه با ۱۰ گل زده و میانگین ۱/۶ گل در رتبه پنجم گلزن ترین تیم های جام قرار دارد. این تیم همچنین با مجموع ۷۵ شوت در مجموع ۶ بازی شامل ۲۴ شوت داخل چارچوب، ۳۵ شوت بیرون از چارچوب در جایگاه پنجم برترین تیم ها از لحاظ خلق موقعیت گل و با دریافت ۱۰ کارت زرد در رده نهم بی اخلاق ترین تیم های جام جای گرفت.

//تاپ ۷ صبح جمعه ////تحلیل تاریخچه و عملکرد فینالیست‌های جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه

فرانسه که تا پیش از شروع جام در رتبه هفتم رنکینگ فیفا قرار گرفته بود نخستین بازی اش را اول می ۱۹۰۴ و در جریان تساوی ۳ بر ۳ مقابل بلژیک برگزار کرد.

پیروزی ۱۰ بر صفر مقابل آذربایجان در ۶ سپتامبر ۱۹۹۵ برترین نتیجه تاریخ این تیم است و ۲۲ اکتبر ۱۹۰۸ هم بدترین شکست تاریخ خروس ها رقم خورد. جایی که آنها با نتیجه ۱۷ بر. یک مغلوب دانمارک شدند.

فرانسه از نخستین دوره جام جهانی تاکنون در ۱۵ دوره این رقابت ها شرکت کرده که بهترین عنوان این تیم قهرمانی در جام جهانی ۱۹۹۸ به میزبانی خودش است.

قهرمانی سال های ۱۹۸۴ و ۲۰۰۰ هم بهترین عملکرد خروس ها در ۹ دوره حضورشان در رقابت های یورو از سال ۱۹۶۰ است.

آنها همچنین ۲ بار در جام کنفدراسیون ها شرکت کرده اند که هر ۲ بار در سال های ۲۰۰۱ و ۲۰۰۳ قهرمان شده اند. این تیم مدال طلای المپیک ۱۹۸۴ لس آنجلس را در کارنامه دارد.

لیلیان تورام و تیری هانری به ترتیب با ۱۴۲ بازی و ۵۱ گل ملی، رکورددار بیشترین بازی و گل ملی در این تیم هستند.

فرانسه از ماه می ۲۰۰۱ به مدت یک سال در صدر رنکینگ فیفا قرار داشت اما بدترین رتبه اش در رنکینگ فیفا سپتامبر ۲۰۱۰ و با ایستادن در جایگاه بیست و هفتم حاصل شد.

تیم ملی فوتبال کرواسی

کرواسی در گروه چهارم مسابقات با آرژانتین، نیجریه و ایسلند هم گروه بود. این تیم در نخستین بازی با ۲ گل اتوبو(گل به خودی) و مودریچ و نتیجه ۲ بر صفر از سد نیجریه عبور کرد. کروات ها در دومین بازی خود مقتدرانه با حساب ۳ بر صفر از سد آلبی سلسته گذشتند. آنته ربیچ، لوکا مودریچ و ایوان راکیتیچ در آن بازی برای شاگردان زلاتکو دالیچ گلزنی کردند. آنها در سومین بازی مرحله گروهی هم با ۲ گل میلان بادلی و ایوان پریشیچ در برابر تک گل گیلفی سیگوردسون ایسلند را شکست دادند.

شطرنجی پوشان در مرحله یک هشتم نهایی با درخشش دنیل سوباشیچ در ضربات پنالتی دانمارکی که با کاسپر اشمایکل سودای تاریخ سازی در سر داشت، در مجموع ۴ بر ۳ مغلوب کردند. سوباشیچ در آن بازی سه پنالتی مهار کرد. تک گل شاگردان زلاتکو دالیچ را هم ماریو مانژوکیچ به ثمر رساند.

//تاپ ۷ صبح جمعه ////تحلیل تاریخچه و عملکرد فینالیست‌های جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه

سناریوی برتری کروات ها در ضربات پنالتی مقابل روسیه میزبان در مرحله یک هشتم نهایی هم تکرار شد. کرواسی در این بازی پس از توقف ۲ بر ۲ در وقت های قانونی و اضافی در ضربات پنالتی ۴ بر ۳ حریف را از پیش رو برداشت تا پس از ۲۰ سال به مرحله نیمه نهایی برسد. آندره کراماریچ و دوماگوژ ویدا گلزنان کرواسی مقابل روسیه بودند.

کرواسی در مرحله نیمه نهایی هم پس از آنکه با ضربه ایستگاهی کیران تریپیر از انگلیس عقب افتاد به بازی برگشت و با ارائه نمایشی منطقی ۲ بر یک حریف خود را در پایان وقت های اضافی شکست داد. ایوان پریشیچ و ماریو مانژوکیچ برای کرواسی در آن بازی گلزنی کردند.

جنگندگی و تلاش برای کسب پیروزی تا آخرین دقایق بازی، ویژگی اصلی کروات ها در جام بیست و یکم بوده است و آنها این امر را به ویژه در بازی با انگلیس به اثبات رساندند. هر سه بازی کرواسی در مراحل حذفی جام جهانی به وقت های اضافی و ضربات پنالتی رسیده است اما این تیم بدون خستگی ناشی از این امر در بازی بعدی تنها با هدف پیشروی به مراحل بالاتر جام به میدان رفت تا سرانجام برای نخستین بار تجربه حضور در فینال یکی از بزرگ ترین رویدادهای ورزشی را تجربه کنند.

حضور نفراتی چون لوکا مودریچ، ایوان راکیتیچ، دنیل سوباشبچ، دوماگوژ ویدا، دژان لوورن، ایوان پریشیچ، ودران چورلوکا، آنته ربیچ و ماریو مانژوکیچ سبب شده است کادرفنی کروات ها با بهره گیری از گنجینه طلایی جوان های مستعد و باتجربه های باکیفیت در آستانه خلق یک شگفتی بزرگ قرار بگیرد.

//تاپ ۷ صبح جمعه ////تحلیل تاریخچه و عملکرد فینالیست‌های جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه

کرواسی بهترین تیم تدافعی جام بیست و یکم بوده است. این تیم همچنین از لحاظ گلزنی، خلق موقعیت گل و انضباطی هم وضعیت ایده آلی دارد. به ثمر رساندن ۱۲ گل، ایجاد ۱۰۰ موقعیت گل و دریافت ۱۴ کارت زرد سبب شده است کروات ها در این سه فاکتور رتبه های دوم، دوم و بیست و نهم جام را به دست آورند.

این تیم در اخرین رنکینگ اعلام شده از سوی فیفا در جایگاه بیستم جهان قرارداشت که طبیعی است با توجه به عملکرد خوبش در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه دست کم ۱۰ پله در این رنکینگ صعود می کند. کروات ها نخستین بازی ملی خود را ۲ آوریل ۱۹۴۰ برابر سوئیس برگزار کردند که در آن دیدار ۴ بر صفر به پیروزی رسیدند. البته پس از استقلال این کشور از یوگسلاوی سابق هم نخستین بازی کرواسی در تاریخ ۱۷ اکتبر ۱۹۹۰ مقابل آمریکا برگزار شد که نتیجه آن دیدار هم ۲ بر یک به سود کرواسی تمام شد.

برتری ۱۰ بر صفر مقابل سن مارینو در ۴ ژوئن ۲۰۱۶ و شکست ۵ بر یک از انگلیس در ۹ سپتامبر ۲۰۰۹، بهترین و بدترین نتایج تاریخ تیم ملی فوتبال کرواسی است. با احتساب جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه از سال ۱۹۹۸، کرواسی تاکنون در پنج دوره این مسابقات شرکت کرده است که صعود به فینال در سرزمین تزارها بهترین عملکرد این تیم محسوب می شود. شطرنجی پوشان همچنین از سال ۱۹۹۶ در پنج دوره از رقابت های یورو حاضر شده اند که موفق ترین دوره حضور آنها صعود به یک چهارم نهایی یورو ۱۹۹۶ و ۲۰۰۸ بوده است.

//تاپ ۷ صبح جمعه ////تحلیل تاریخچه و عملکرد فینالیست‌های جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه

داریو سرنا و داوور شوکر هم به ترتیب با ۱۳۴ بازی و ۴۵ گل ملی، رکورددار تعداد بازی و تعداد گل در این تیم هستند. فرانسه و کرواسی تاکنون پنج بار با هم بازی کرده اند که حاصل آن ۳ پیروزی برای خروس ها و ۲ تساوی بوده است. ۹ گل زده و ۳ گل خورده هم آمار گلزنی و دریافت گل آنها برابر حریف است. سومی ژانویه ۱۹۹۹ و صد و بیست و پنجمی مارس ۱۹۹۴ بهترینو بدترین رتبه های تاریخ کرواسی رنکینگ فیفا بوده است.

 

 

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

آخرین عناوین