تکلیف بقیه ورزشکاران چیست؟ درخواست معافیت برای چند ملی‌پوش/ آقای وزیر ورزش؛ چرا فقط فوتبال؟

گروه ورزشی الف،   3970422027 ۲۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

وزیر ورزش و جوانان در حالی خواستار معافیت هفت عضو تیم ملی فوتبال از خدمت سربازی شده که قهرمانان سایر رشته‌های ورزشی نقش پررنگ‌تری در افتخارآفرینی برای ایران دارند.

درخواست معافیت برای چند ملی‌پوش/ آقای وزیر ورزش؛ چرا فقط فوتبال؟

به گزارش مهر، مسعود سلطانی فر در نامه ای به سردار سرلشکر پاسدار دکتر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح درخواست خود مبنی بر معافیت سعید عزت اللهی آفاق، سردار آزمون، سید مجتبی {مجید} حسینی، علیرضا جهانبخش جیرنده، علیرضا صفر بیرانوند، مهدی ترابی و علی قلی‌زاده از خدمت سربازی را مطرح کرد. 

درخواستی که در نوع خود جالب است و برای نخستین بار از سوی یک مقام رسمی مطرح می شود. نکته مهم آنکه فقط برای همین هفت عضو تیم ملی فوتبال مطرح شده که همه آنها یا در خارج از کشور اشتغال دارند و یا در آستانه ترانسفر شدن هستند. جالب تر آنکه بر سر مهدی ترابی و حضور او به عنوان سرباز در تیم تراکتورسازی بحث های فراوانی این روزها مطرح است.

اینکه چرا وزیر ورزش که باید همه اهالی ورزش و قهرمانان سایر رشته های ورزشی را مورد تفقد خود قرار دهد با نادیده گرفتن تمام افتخارات رشته هایی چون کشتی، تکواندو، کاراته، جودو، والیبال، بسکتبال و .....، فقط تیم ملی فوتبال و ملی پوشان آن را مورد لطف خود قرار داده است، جای سوال دارد. 

در اینکه یکی از شروط کی روش برای تمدید قرارداد همین موضوع نظام وظیفه برخی ملی پوشان است شکی نیست و این نامه هم برای راضی کردن مربی اغلب شاکی تیم ملی تنظیم و ارسال شده، ولی آقای وزیر چرا و با کدام استدلال قانونی و منطقی چنین درخواستی را ارائه دادید؟ چرا جوانان این مرزو بوم، باید دو سال خدمت سربازی را سپری کنند ولی فوتبالیستی که درآمد میلیاردی دارد نباید این مدت زمان قانونی را سپری کند؟

اگر قرار است معافیتی برای قهرمانان ورزشی ایران درنظر گرفته شود، باید شامل همه قهرمانان در همه رشته های ورزشی شود. آیا عضو تیم ملی والیبال که با ارائه بازیهای درخور تحسین دل مردم ایران را شاد می کند نباید مورد لطف شما به عنوان مرد اول ورزش کشور قرار گیرد؟ چرا کشتی گیرانی که با مدالهای متعدد جهانی و المپیک بزرگترین افتخارات را نصیب ایران اسلامی می کنند از این قانون معاف شوند؟

این قبول که بازیهای تیم ملی در جام جهانی باعث شادی مردم ایران شد، ولی باید قبول کنید که ورزش ایران فقط فوتبال نیست و همه هزینه ها نباید برای تنها یک رشته ورزشی خرج شود! چرا قهرمانان رشته های دیگر ورزشی با آن آئین نامه کذایی ماه ها و بلکه سالها باید به دنبال جوایز خود برای کسب مدال جهانی و قاره‌ای باشند و وزیر چند روز از وقت گرانبهای خود را در روسیه صرف تهیه پاداش چند صد هزار دلاری اعضای تیم ملی فوتبال کند؟

آقای وزیر با اندک بررسی می توانید به این نکته برسید که که چند قهرمان تیم های ملی رشته های مختلف بهترین زمانهایی که قبل از اعزام باید برای تمرین و آماده‌سازی  در اردوی تیم ملی صرف شود، برای اخذ مجوز خروج از کشور برای همراهی تیم ملی در راهروهای وزارت ورزش، حوزه نظام وظیفه و .... تلف می شود؟

به شائبه حمایت از یک تیم خاص نمی پردازیم، ولی وزارت ورزش باید مسئولیت خود را در قبال همه رشته های ورزشی و همه قهرمانان به یک رویه مناسب طی کند و اگر قرار است معافیت از خدمت سربازی برای قهرمانان ورزشی درنظر گرفته شود، باید با اخذ مصوبه از هیات دولت شامل همه ورزشکاران شود.

دیدگاه کاربران

حسینی۴۳۰۹۲۸۰۸:۳۷:۰۱ ۱۳۹۷/۴/۲۲
ایشون وزیر فوتبال هستند نه ورزش. همیشه همین طور بوده.
امیر۴۳۱۴۶۴۱۴:۲۲:۰۹ ۱۳۹۷/۴/۲۲
ایشان وزیر پرسپولیس هستند نه فوتبال
ناشناس۴۳۱۶۲۳۱۵:۵۲:۲۹ ۱۳۹۷/۴/۲۲
اون بازیکنی که در عنفوان جوانی ماشین چند صد میلیونی سوار می شد به چه دلیل بایستی معاف شود؟ کیروش حق ندارد چنین شرطی بگذارد.
ناشناس۴۳۰۹۳۰۰۸:۳۷:۳۹ ۱۳۹۷/۴/۲۲
مگر ورزشکاران خونشون از بقیه جوانان این مرزوبوم رنگین تر است؟؟؟ حقوقها و قراردادهای بسیار بالا کافی نیست؟ تا الان چه امتیازی برای کسانی که سربازی رفتن قائل شدین؟؟؟
ناشناس۴۳۰۹۵۵۰۹:۲۵:۰۳ ۱۳۹۷/۴/۲۲
چرا مثلا یه روزنامه نگار از سربازی معاف نمیشه؟ یا کسی که در خانه برادر و خواهر معلول داره و هزاران نفر دیگه... فقط این فوتبالیست هایی که درآمدشون برای هفت نسل بعد از خودشون هم کافیه باید نعاف بشن
ناشناس۴۳۰۹۵۶۰۹:۲۶:۱۳ ۱۳۹۷/۴/۲۲
همه باید در مقابل قانون مساوی باشند، چه آن فوتبالیست، چه آن جوان کشاورزی که در دمای بالای 50 درجه گندم درو میکند تا مملکت مستقل باشد. اگر خدمت سربازی مقدس است سلبرتی ها چه از نوع فوتبالی و ....باید پیش قدم باشند.
ناشناس۴۳۰۹۵۸۰۹:۲۹:۵۶ ۱۳۹۷/۴/۲۲
اصلا شما بگو تکلیف بقیه مردم چیست ؟؟!!!... واقعا خدا رو خوش میاد این فوتبالیستهای نازپروده که سالی چند میلیارد پول به جیب میزنند سربازی معاف بشن چون حالا مثلا در تیم ملی و جام جهانی بازی کرده اند ... بعد یه مشت جوون فقیر که هیچ درامدی هم ندارن بدون هیچگونه حمایتی دو سال از عمر شریفشون رو در مرز پاکستان و در معرض حمله اشرار و قاچاقچیان بگذرونن ؟؟!!!!
ناشناس۴۳۰۹۵۹۰۹:۳۰:۲۱ ۱۳۹۷/۴/۲۲
این معافیت اوج بی انصافیست....هیچ دلیلی نداره
ناشناس۴۳۱۰۴۴۱۰:۳۴:۳۱ ۱۳۹۷/۴/۲۲
برای اینکه پول دلالی و...... فقط در فوتبال است.
احسان۴۳۱۰۶۰۱۰:۴۶:۵۸ ۱۳۹۷/۴/۲۲
معافیت هم بهشون ندن یا مثل یه سری فوتبالیستا جعلیشو میگیرن یا تو یه تیم نظامی بازی میکنن، کلا تو ایران همه چیز قانون داره ولی میتونه هم نداشته باشه..
محمد۴۳۱۰۶۵۱۰:۵۱:۵۹ ۱۳۹۷/۴/۲۲
یعنی چه این همه از بیت المال درآمد کسب کرده اند حداقل سربازیشان را خریداری کنند ، البته آنهای که از طریق باشگاههای داخل کشور به این افتخارات رسیده اند.
ناشناس۴۳۱۰۹۹۱۱:۱۶:۱۸ ۱۳۹۷/۴/۲۲
داداش مگه چی شده؟ هم سربازی نرن ، هم پولهای یا مفت بگیرن ، باشه سربازیشون رو مثل بقیه بخرن اما نه مثل بقیه ، کل پول قرارداد 4 سالشون رو به وزارت ورزش بدهند جهت هزینه کردن در ورزش مناطق محروم .
ناشناس۴۳۱۱۹۶۱۲:۱۲:۲۸ ۱۳۹۷/۴/۲۲
نه اینکه خیلی گل زدند؟
ناشناس۴۳۱۲۲۷۱۲:۲۷:۴۳ ۱۳۹۷/۴/۲۲
نباید تبعیض قائل شد اگر اینها صعود میکردند ویا قهرمان میشدند اقای وزیر چه کار میکرد ؟حتما نصف ایران را برایشان سند میزد،تازه این فوتبالیستها خدمت ندارند!! خدمتشان هم فوتبال ودراختیارتیمهای نظامی است وهیچ منعی برای فوتبالشان نداردحتی تیم ملی وباشگاهی، بماند اون درامدچند ده میلیاردی نوش جانشان، البته اینها مانند بقیه ورزشکاران در رشته های ورزشی دیگرمشکل خاص خود را دارندوقابل انکار نیست ولی ظلم درحق دیگر ورزشکاران وجوانان ایران است.
علی۴۳۱۲۹۲۱۳:۰۸:۵۵ ۱۳۹۷/۴/۲۲
اوضاع اقتصاد جالب نیست و بالاخره نارضایتی های به حقی مردم دارند. این به کنار. اختلاس ها و مفاسد و واردات 5 هزار خودرو و ویلای فلان شخص و ..... . اینها هم به کنار. نامه های اینچنینی وزیر ورزش و جوانان تاکید میکنم ورزش و ((جوانان)) (که ما هنوز نفهمیدیم بخش جوانانش شامل چه کارهایی هست) و ماجرای هژبری و ماجرای کارلوس پویول و .... این طور مسایل که بعضا باعث آبروریزی جهانی و استفاده حداکثری دشمن میشه و بعضا باعث افزایش حس بی اعتمادی به مسیولین میشه و بی عدالتی در جامعه را زیادتر میکنه را کجای دلم بذارم. الف بعضی وقتها نظراتی که توهین هم نداره نمیذاری و سلیقه ای عمل میکنید.
ناشناس۴۳۱۴۲۹۱۴:۱۰:۱۰ ۱۳۹۷/۴/۲۲
چرا ورزشکاران زن (البته در کل، چرا تمام خانمها) برای خروج از کشور نیازمند اجازه شوهر هستند؟؟؟؟
علی۴۳۱۴۷۱۱۴:۲۶:۰۸ ۱۳۹۷/۴/۲۲
به سردار آزمون و امثال آنها معافیت بدهید بروند پورشه سوار بشن و بچه ی خانواده فقیر و بیکس بره سیستان و بلوچستان و سایر مرزها شهید بشه و برای این آقا ها امنیت ایجاد کنه . وای برما و وای بر این وزیر با این طرز فکرش.
ناشناس۴۳۱۵۵۸۱۵:۰۹:۴۸ ۱۳۹۷/۴/۲۲
معلوم نیست تو فکر بعضی از این وزرا چی میگذره!
ناشناس۴۳۱۶۱۹۱۵:۵۰:۴۵ ۱۳۹۷/۴/۲۲
ای کاش نظراتمون را با بی احترامی به دیگران نمی گفتیم وفقط دلائلمون را محترمانه بیان میکردیم خوب مخالفیم درست توهین کردن برای چیه
ناشناس۴۳۱۶۷۲۱۶:۲۰:۲۲ ۱۳۹۷/۴/۲۲
یه میلیارد بدن و خلاص معاف شن پول که دارن اون طرف هم پول بدست اومده خرج سربازا بشه سربازی رفتنشون بدرد کسی نمی خوره ولی نرفتنشون حداقل مفید فایده میشه
ناشناس۴۳۱۷۸۰۱۷:۳۴:۱۷ ۱۳۹۷/۴/۲۲
فقط ایرانی ها هستند که چشم دیدن موفقیت هموطن هاشونو ندارن دیدید تا بهحال یک ایرانی راجع افراد موفق درست حرف بزنه خوب شما هم عرضه داشته باش برو فوتبالیست شو جای حسادت تلاشتو بیشتر کن
ناشناس۴۳۱۸۷۲۱۸:۳۷:۱۹ ۱۳۹۷/۴/۲۲
آخه اینهاگلی به گوشه جمال مملکت زدند!!!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

آخرین عناوین