سخنگوی سازمان غذا و دارو خبر داد: اعلام اسامی واردکنندگان دارو با ارز دولتی از سوی سازمان توسعه تجارت/محرومیت ارزی برای متخلفان

گروه اجتماعی الف،   3970422015

سخنگوی سازمان غذا و دارو با اشاره به نحوه برخوردها با متخلفان ارزی در حوزه دارو و تجهیزات، گفت: سازمان غذا و دارو در حال جمع‌آوری اطلاعات برای انتشار اسامی این شرکت‌ها بود، اما دوستان‌مان در سازمان توسعه تجارت ایران اعلام کردند که این اطلاعات را به صورت یکپارچه منتشر خواهند کرد و و بر همین اساس به جهت اینکه تعدد منابع و اطلاعات پیش نیاید، منتظر ماندیم تا سازمان توسعه تجارت این اسامی را اعلام کند.

دکتر کیانوش جهانپور در گفت‌وگو با ایسنا، درباره نحوه برخورد با شرکت‌های دارویی و تجهیزات پزشکی متخلفی که ارز دولتی دریافت می‌کنند، اما اقلام‌شان را با قیمتی بالاتر از قیمت مصوب سازمان غذا و دارو به فروش می‌رسانند، گفت: در صورت شناسایی چنین شرکت‌های متخلف، در وهله اول قاعدتا این شرکت‌ها از دریافت ارز دولتی محروم می‌شوند و در عین حال اگر اقلام‌شان را خلاف نرخ مصوب بفروشند چه در حوزه دارو و چه تجهیزات پزشکی به سازمان تعزیرات حکومتی معرفی می‌شوند و طبق قانون تعزیرات حکومتی با آنها برخورد قضایی لازم انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه مردم می‌توانند برای اطلاع از وضعیت تجهیزات پزشکی به سامانه IMED.FDA.GOV.IR مراجعه کرده و قیمت داروها را هم در سامانه IFANA.FDA.GOV.IR مشاهده کنند، درباره نحوه نظارت بر بازار دارو و تجهیزات پزشکی، گفت: بخشی از نظارت‌های ما مبتنی بر گزارش‌های مردمی است و مردم اگر با موردی از تخلف مواجه شدند مبنی بر اینکه قیمت دارو یا تجهیزات پزشکی با نرخ مصوب مغایرت داشت، می‌توانند از طریق سامانه 190 به ما اعلام کنند. بخش دیگری از نظارت‌ها نیز از طریق بیمارستان‌ها و مراکزی است که از این اقلام استفاده می‌کنند؛ به‌طوریکه اگر فاکتورها با نرخ مصوب مغایرت داشته باشد، تخلف را شناسایی و با متخلف برخورد می‌کنیم.

جهانپور ادامه داد: قسمت سوم نظارت‌ها نیز از طریق بازرسی‌های مستقیم بازرسان سازمان غذا و دارو، معاونت‌های غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور و همچنین ادارات بازرسی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور انجام می‌شود.

سخنگوی سازمان غذا و دارو درباره اعلام اسامی شرکت‌هایی که در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی ارز دولتی دریافت کرده‌اند، گفت: پیش از این اعلام کردیم که بانک مرکزی می‌تواند اسامی این شرکت‌ها را اعلام کند. با این وجود خود سازمان غذا و دارو نیز درصدد جمع‌آوری اطلاعات برای انتشار اسامی شرکت‌هایی بود که ارز دولتی دریافت کرده بودند، اما سازمان توسعه تجارت ایران اعلام کرد که این اسامی را رسما اعلام می‌کنند. بنابراین برای اینکه اطلاعات چند گانه نباشد، صبر می‌کنیم تا این مرکز اسامی را اعلام کند. البته ما هم اطلاعات‌مان را در این زمینه بروز می‌کنیم، اما مرکز توسعه تجارت اسامی را اعلام خواهد کرد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

آخرین عناوین