رائفی پور: بحران جنسی جامعه را فراگرفته/ مسئوان برای تسهیل ازدواج کاری نمی کنند

گروه اجتماعی الف،   3970421185 ۳۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

تحلیلگر مسائل اجتماعی با اشاره به برخی اشتباهات در الگوسازی برای زنان گفت: نشان دادن زنان موفق در داشتن تحصیلات بالاتر، راننده تریلی شدن و مشاغل سخت، راه اشتباهی است که ما رفته‌ایم در حالی که کار و وظیفه اصلی زن آدم ساختن است.

رائفی پور: بحران جنسی جامعه را فراگرفته/ مسئوان برای تسهیل ازدواج کاری نمی کنند

به گزارش فارس، همایش دختران انقلاب با حضور باشکوه جوانان انقلابی و جمعی از خانواده شهدا، همزمان با روز عفاف و حجاب در حسینیه شهید همت تهران برگزار شد.

علی اکبر رائفی پور پژوهشگر و تحلیلگر مسائل سیاسی و اجتماعی در این همایش با بیان اینکه عفاف و حیا فقط در پوشش خلاصه نمی شود، گفت: عفاف جهات مختلفی از جمله عفت در گفتار و رفتار را هم شامل می شود؛ اما گاه مشاهده می شود افرادی باحجاب هستند اما حرکات و سکانتشان باعث می شود نگاه جنسی به آنها صورت بگیرد.

وی افزود: پوشش بسیار مهم است آنقدر که زمانی که آدم و حوا ترک اولی کردند خداوند لیاقت داشتن پوشش را از آنها گرفت.

رائفی پور اضافه کرد: زنان برای انتخاب نوع پوشش باید به این پرسش پاسخ دهند که میخواهند چگونه دیده شوند، آیا صرفا زن بودن و جنسیت را برای هویت خود انتخاب کرده اند در حالی که اسلام نمی خواهد به زن نگاه صرفا جنسی وجود داشته باشد.

پژوهشگر مسائل اجتماعی خاطر نشان کرد: برخی جوانان به دلیل وجود دختران ارزان قیمت که به راحتی در دسترس هستند تعهد ازدواج را انتخاب نمی کنند و به آن تن نمی دهند.

وی با بیان اینکه برخی افراد آهن پرست شده اند، گفت: دخترانی که همه هویت خود را جنسی معرفی می کنند نهایتا بیست تا سی سال سال می توانند در عرصه تنوع طلبی مردان خریدار داشته باشند.

رائفی پور ادامه داد: رابطه های غربی اغلب به ازدواج ختم نمی شود و غربی ها می خواهند این اتفاق را در ایران هم گسترش دهند.

وی بیان داشت: در اسلام ازدواج باید به صورت علنی اعلام شود و در تشریع عموم احکام دینی نیز طرف زن گرفته شده است.

این پژوهشگر با بیان اینکه در فمنیسم رادیکال از مادر شدن نیز نهی شده است، گفت: برخی تنها زن را اقتصادی می بینند و ارزش آن را با میزان دیه می سنجند در حالی که میزان دیه مرد به دلیل آسیب اقتصادی حذف وی برای یک خانواده بیشتر تعیین شده است.

وی تصریح کرد: غربی که زن را برهنه می خواهد مرد پوشیده‌تر را بانزاکت‌تر می داند.

رائفی پور با بیان اینکه اسلام زن را خانه نشین نخواسته است، گفت: اسلام زنان را از فعالیت اجتماعی منع نکرده است و حجاب را در واقع به ضرر مردان برای حفظ زن تشریع کرده است.

وی بیان داشت: اولین باری که انگلیسی ها پای زنان را به فعالیت اقتصادی باز کردند با عنوان کارگرهای ارزان قیمت بود.

تحلیلگر مسائل اجتماعی با اشاره به برخی اشتباهات در الگوسازی برای زنان گفت: نشان دادن زنان موفق در داشتن تحصیلات بالاتر، راننده تریلی و مشاغل سخت، راه اشتباهی است که ما رفته ایم در حالی که کار و وظیفه اصلی زن آدم ساختن است.

وی بیان کرد: شال و روسری نماد حجاب است و روی چوب کردن آن در واقع هدف گرفتن حجاب و اصول است.

رائفی پور با بیان اینکه افزایش سن ازدواج برای جامعه خطرناک است، گفت: مسوولان ما متاسفانه کم کاری کرده اند و تسهیلات ازدواج آسان را برای جوانان فراهم نکرده اند.

وی افزود: مردان وظیفه کوتاه کردن نگاه را دارند و حتی اگر زن حجاب را رعایت نکند باید به وظیفه خود عمل کنند، زیرا اگر اعتیاد به نگاه جنسی در مرد ایجاد شود هرگز از زندگی زناشویی خود راضی نخواهد شد و به آرامش نمی رسد.

پژوهشگر مسائل اجتماعی خاطر نشان کرد: بسیاری از جوانان ما امکان ازدواج ندارند و جامعه، خانواده و مسوولان آنها را درک نمی کنند اما در عین حال در معرض موقعیت های تحریک آمیز جنسی در جامعه قرار می گیرند و به مشکلات روحی گرفتار می شوند.

وی گفت: بحران جنسی در جامعه به وجود آمده است؛ اما ما در اسلام بحران جنسی نداریم و راه‌های برون رفتی برای بحران در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به حضور خانواده مسیح علینژاد در این همایش بیان داشت: از فرزندان حضرت یعقوب هم تنها دو پسر خوب بودند. کمتر کسی حاضر است کاری که این خانواده امروز انجام دادند، انجام دهد. امیدوارم هزینه این کار را از خداوند و اهل بیت(ع) بگیرند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۴۳۰۴۰۴۱۹:۵۵:۰۳ ۱۳۹۷/۴/۲۱
اینا همه اش حرف است و در حد حرف باقی میماند ، ازدواج هر نوعش الان سخت و تا حدودی غیر ممکن شده دیگه بازش نمیکنیم همه کم و بیش از وضعیت نابسمان کشور مطلع هستند.
ناشناس۴۳۰۴۱۶۲۰:۰۳:۲۱ ۱۳۹۷/۴/۲۱
کجایید؟؟؟!!!! طرف از پس هزینه های خودش برنمیاد،می گویید ازدواج!!!!!!!!! نان نداره بخوره پیاز بخوره اشتهاش باز بشه!!!!!!
ناشناس۴۳۰۴۲۰۲۰:۰۴:۴۱ ۱۳۹۷/۴/۲۱
راه حل دراز مدت ازدواج هست که البته باید تسهیل بشه ولی در کوتاه مدت باید ازدواج موقت رو اجرا کنیم که اونم هم عرف جامعه نمی پذیره و نه دولت برای فرهنگ سازی و تسهیلش کاری انجام میده
ناشناس۴۳۰۹۳۶۰۸:۵۸:۱۳ ۱۳۹۷/۴/۲۲
دوست عزیز اصرار و لجبازی بر قوانین تبعیض آمیز ازدواج باعث شده اکثر جوانان رغبتی به ازدواج نداشته باشند و به دنبال ازدواج سفید و ....باشند دخترها می گن که منطقی نیست به خاطر ازدواج از کلیه ی حقوق انسانی و اجتماعی محروم بشیم و پسر ها از مهریه می نالند تا زمانی که علما بر اجرای قوانین عقب افتاده اصرار دارند و روحانیون تلاش می کنند که آن قوانین را منصفانه و عادلانه جلوه بدن در حالی که هیچ استدلال همه سویه و منطقی ندارند اوضاع به همین شکل هر روز بدتر می شود
هادی۴۳۰۴۲۹۲۰:۰۷:۳۵ ۱۳۹۷/۴/۲۱
یعنی باید نیاز جنسی جوانان گروگان گرفته بشه تا مجبور به ازدواج بشن؟ ازدواجی که به خاطر فشار جنسی باشه نتیجه ش میشه آمار طلاقی که امروز شاهدش هستیم
ناشناس۴۳۰۴۳۹۲۰:۲۱:۳۶ ۱۳۹۷/۴/۲۱
آقای عزیز، شغل باشه، خیلی از کارها حل میشه. اینقدر به این در و آن در نزنید.
ناشناس۴۳۰۴۸۳۲۱:۰۸:۰۷ ۱۳۹۷/۴/۲۱
استدلالهای جناب رائفی پور حتی یک کودک ده ساله را قانع نمی کنه توی این زمانه که مردم انواع و اقسام اطلاعات و تحلیل ها را از روشهای مختلف می خوانند و می شنوند اصرار این افراد بر توجیه کردن تبعیض های پر از سوال و تناقض واقعا عجیبه اون زمان که شماها بالای منبر حرفی می زدین و مردم چشم و گوش بسته قبول می کردند تمام شده باید توان استدلال و قانع کردن داشته باشید تا آنجا که من تحقیق کرده ام و در بین جوانان می شنوم پای استدلال در خصوص تبعیض های جنسیتی بر مبنای شرع به شدت می لنگه و حتی نوجوانان را قانع نمی کنه با واقعیت روبرو بشین و با فقه پویا و منطق با جوانان روبرو بشین تا همه چیز به باد نرفته
ناشناس۴۳۰۹۰۰۰۷:۳۲:۳۰ ۱۳۹۷/۴/۲۲
خب حداقل یک استدلال می آوردی و با دلیل صحبت های او را رد می کردی. این که اول بگویید کودک ده ساله را هم قانع نمی کند درست نیست. برخی از این دلیل ها در دین ما است. البته اگر دین را قبول داشته باشید!
ناشناس۴۳۰۴۹۲۲۱:۲۰:۱۶ ۱۳۹۷/۴/۲۱
بازم حرف و حرف و حرف و ...
ناشناس۴۳۰۵۱۲۲۱:۳۳:۰۷ ۱۳۹۷/۴/۲۱
من هیچ اصرای ندارم که جناب رائفی پور در عقایدشون تجدید نظر کنند چون بعد از چهل سال تکرار کردن استدلالهای در خصوص تبعیض های فاحش جنسیتی و فقهی به چشم خود دارند می بیندد که اوضاع مملکت و بخصوص جوانان به چه شکلی در آمده
ناشناس۴۳۰۵۲۰۲۱:۳۹:۳۱ ۱۳۹۷/۴/۲۱
نمی دونم چرا اصرار دارین عفاف را با حجاب مترادف معرفی کنید در صورتی که هم می شه با حجاب بود و بی عفت و هم می شه بی حجاب بود و عفیف
رضا۴۳۰۵۷۸۲۲:۲۰:۳۲ ۱۳۹۷/۴/۲۱
سخنرانی های خیلی زیبایی انجام میدن خدا حفظشون کنه
سعید۴۳۱۰۱۱۱۰:۰۹:۰۸ ۱۳۹۷/۴/۲۲
دقیقا سخن خوب میرونن ولی دریق از یک ذره عمل....منم برجی ۲۰ میلیون بگیرم حرف زیاد میزنم!!
محمد قاسمی۴۳۰۶۰۷۲۲:۵۲:۱۹ ۱۳۹۷/۴/۲۱
متاسفانه کمترین اطلاع از احکام اسلام نداره ازدواج هیچ تشریفاتی حتی شاهد هم لازم نداره اونی که تشریفات داره و سخت گرفته شده طلاق هست از الف بعید بود اسلام شناس و پژوهشگر خوب خیلی زیاد داریم
علی کریمی۴۳۰۶۲۶۲۳:۰۸:۲۷ ۱۳۹۷/۴/۲۱
جنای آقای علی اکبر رائفی پور پژوهشگر و تحلیلگر مسائل سیاسی و اجتماعی به عنوان یک نخبه در حوزه مسایل سیاسی و اجتماعی خیلی از متن جامعه عقب هستید.
ناشناس۴۳۰۷۲۳۰۰:۳۸:۳۱ ۱۳۹۷/۴/۲۲
اقای رافئی پور چرا اصل ماجرا را منکر هستی و پای دشمن را وسط می کشی ؟برادر ماوالدین هم بیکاریم و نمی تونیم به فرزندانمان کمک کنیم .قیمت طلا ....مسکن ..لوازم خانه و تورم و کاهش ارزش پول و نبود شغل را ببینید .کدام کمک دولتی باعث می شه این همه مشکل بی اثر شه ؟لطفا یک نفر بگه ؟
ناشناس۴۳۰۷۲۴۰۰:۳۹:۲۶ ۱۳۹۷/۴/۲۲
آفرین، نکات درستی را بیان کردید
رسولی۴۳۰۷۴۵۰۱:۰۴:۲۴ ۱۳۹۷/۴/۲۲
من از سایت الف میخوام درباره ازدواج موقت خط شکنی بوده نیاز داره جامعه ما به این موضوع با تشکر
ناشناس۴۳۰۸۷۹۰۶:۰۸:۵۸ ۱۳۹۷/۴/۲۲
جامعه به ازدواج آسان و چند همسری نیاز داره
ناشناس۴۳۰۹۲۶۰۸:۳۳:۴۰ ۱۳۹۷/۴/۲۲
شما حاضری خواهرت با کسی ازدواج موقت کنه ؟ یعنی مدتی وظیفه ی رفع نیاز جنسی کسی را به عهده بگیره و وقتی طرف تمکن مالی و شغلی برای ازدواج دائم پیدا کرد بره سراغ یک دختر جوان باکره ی دیگه ؟
ناشناس۴۳۰۷۶۲۰۱:۲۷:۱۷ ۱۳۹۷/۴/۲۲
ازدواج دختران وپسران به خانواده وخودشان مربوط میباشد مسئولان اگراقتصادراازگزند دزدان اختلاسگران زمینخواران رانتخواران قاچاقچیان مفتخواران مصون بدارند خانوادها خودمیدانند که برای ازدواج جوانانشان چه کنند
پیما۴۳۰۷۷۲۰۱:۳۹:۰۷ ۱۳۹۷/۴/۲۲
باور کنید جوانان 30 ساله امروز حتی اون بالای شهری هاش! مثل خودم حتی 1 میلیون پول تو جیبشون نیست. درست قیمت خونه ی پدری ما اینجا میلیاردی شده اما ما هم میلیاردی پول نداریم که خونه بخریم و ازدواج کنیم. درکل من که دیگه از انتقاد خسته شده کسی که نمیفهمه نمیفهمه!!!! حالا تو هرچی بگو.
ناشناس۴۳۰۸۰۳۰۲:۱۲:۱۹ ۱۳۹۷/۴/۲۲
این چه پژوهشگری هست که نمیداند دلیل ازدواج نکردن نداشتن شغل است وام بگیرند ازدواج کنند خرج فردا را از کجا بیاورند؟
رضا۴۳۰۸۱۶۰۲:۲۵:۴۷ ۱۳۹۷/۴/۲۲
این شد نظر کارشناسی؟. شبیه نظرهای کارشناسان اقتصادی دولت بود. همه چیزمون به همه چیزمون میاد واقعا.
احسان۴۳۰۸۵۲۰۴:۰۲:۱۹ ۱۳۹۷/۴/۲۲
استاد رائفی پور عزیز . مث همیشه عالی میگید ...
علیرضا-۳۸۴۳۰۸۵۴۰۴:۰۴:۳۹ ۱۳۹۷/۴/۲۲
اتفاقا من میخوام ازدواج کنم اگه عروس خانم میخواد امریکا زندگی کنه الف منتشر کن این درخواست منو عزیز
سام۴۳۰۸۵۸۰۴:۲۷:۱۰ ۱۳۹۷/۴/۲۲
متاسفم، این نگاه شماست که جنسیت زده است. تا کنون در سه قاره دنیا زندگی کرده‌ام و هیچ کجا قلمروی عموم را (مجازی و حقیقی) ناا امن تر از ایران برای بانوان ندیده ام. در خارج از ایران هم متاسفانه مردانِ ما کمترینن شرم و ازرمی نشان نمیدهند گویی از پادگان فرار کرده ا‌ند. قطعان این وضعیت ناشی از سیاست‌های این سالها بوده و عجب که هنوز با اصرار به این بیراهه ادامه میدهیم. اگر روزی دختری داشته باشم، نخواهم گذاشت در ایران زندگی کند. لطفا انتشار دهید. اینها را از روی خیرخواهی و بر اساس تجربه شخصی عرض کردم.
ناشناس۴۳۰۸۸۰۰۶:۱۴:۴۲ ۱۳۹۷/۴/۲۲
ازدواج آسان لازم و شدنیه اگر خانواده ها و طرفین منطقی باشن مثلا در همون اول دنبال اجاره خونه نباشن و حاضر به زندگی با والدین این در مورد دختران و پسران همچنین جامعه باید چند همسری توش باشه که یکی از نتایج مثبتش فرصت ازدواج مجدد برای خانم های مطلقه و آنهایی است که شوهر شان فوت می شود
ناشناس۴۳۰۸۹۷۰۷:۲۴:۰۵ ۱۳۹۷/۴/۲۲
متاسفانه میل جنسی در نوجوانان سن پایین هم بیدار شده زیرا مرتب در شبکه های اجتماعی ماهواره با دیدن صحنه های محرک تحریک می شند این بحران جنسی یکی از دلایلش همین شبکهای اجتماعی هستند که بچه های ناآگاه ما آزادانه درآن جولان میدهند واز مضرات آن بی اطلاعند
ناشناس۴۳۰۹۳۸۰۸:۵۹:۲۲ ۱۳۹۷/۴/۲۲
مسایل پیچیده راه حل های قوی و اندیشه ورزانه می طلبند. به عنوان یک استاد دانشگاه پیشنهاد کاملاً شدنی و اجرایی زیر را تقدیم می دارم. حاضرم با تمامی عزیزان و دلسوزانی که از این پیشنهاد و یا پیشنهادهای هم تراز پشتیبانی می کنند همراهی تمام عیار داشته باشم. به وزارت علوم پیشنهاد می‌شود برای همراستایی با استقرار سیاست های کلی «جمعیّت» ابلاغی مورخ ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ مقام معظم رهبری دستوری همانند محتوای زیر را صادر و ابلاغ نماید: چنانچه پدر و مادر جوانی دارای حداقل دو فرزند بوده، سن مادر حداکثر ۳۰ و سن پدر حداکثر ۳۵ سال باشد، هر یک می توانند بدون آزمون در یکی از مقاطع تحصیلات تکمیلی دانشگاهی با اخذ پذیرش ادامه تحصیل دهد. ۱- حداکثر ظرفیت این نوع پذیرش برای هر رشته ۲۰ درصد ظرفیت کل رشته است. ۲- پذیرش مادر منوط به این است که حداقل دو و نیم سال از تولد آخرین فرزند وی گذشته باشد (از اول مهرماه هر سال). ۳- حداقل معدل مقطع قبلی ۱۵ است. *** الان تعدادی از همکاران دانشگاهی همین روزهای گذشته در زمان مصاحبه های دکترا، با بانوان رفتاری دور از شان داشته و غیر مستقیم دانشجویان زن مجرد را ترجیح می‌دادند و یا منعکس می کردند که در طول تحصیل حق فرزندآوری ندارند! این طرز تلقی های شرم آور و تاثر برانگیز بایستی خاتمه یافته و تلقی مرغ و خروس مقاله گذار از دانشجوی دکترا و یا ارشد پایان پذیرد.
tabandeh۴۳۰۹۴۴۰۹:۰۴:۴۷ ۱۳۹۷/۴/۲۲
هر افزایش نرخ تورم، هر جهش نرخ ارز، می دونید چه حجم بیکاری به دنبال دارد، چه خانواده هایی که زیر فشار اقتصادی متلاشی میشن و نتیجه آن افزایش فساد و بزهکاری تو جامعه است. مشکلات اخلاقی که امروز تو جامعه ما بیداد میکنه قسمت زیادیش ریشه در وضعیت بحرانی اقتصاد ما داره. با پند و اندرز درست نمیشه. اگر کشور ما یه محیط امن و با ثبات اقتصادی داشت، اگر شرایط سرمایه گذاری فراهم بود و وضعیت اشتغال بهبود پیدا می کرد بسیاری از معضلات اخلاقی هم حل می شد
ناشناس۴۳۱۱۵۴۱۱:۵۳:۱۶ ۱۳۹۷/۴/۲۲
شما برو یه زن سیکل موفق بگیر. تا چشمتون در آد زنها دستشون تو جیب خودشون رفته
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. کمی دیر نیست؟

  9. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  10. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  11. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  12. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  18. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  19. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  20. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  21. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  22. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  23. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

آخرین عناوین