رونمایی از بند جنجالی قرارداد پیشنهادی جدید به کی‌روش

گروه ورزشی الف،   3970421048 ۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

این بار برای تمدید قرارداد با کارلوس کی‌روش به نظر می‌رسد سعی شده طرف ایرانی هم خواسته‌هایش را روشن‌تر عنوان کند و قراردادی با روح حرفه‌ای که همخوان با نظر منتقدان باشد در نظر گرفته شده است.

رونمایی از بند جنجالی قرارداد پیشنهادی جدید به کی‌روش

کارلوس کی‌روش همچنان برای تمدید قرارداد با فدراسیون ایران مردد است. او شرایطش را گفته و شروطش را به طور مشخص به مهدی تاج اعلام کرده است اما فدراسیون فوتبال که به نظر می‌رسد این بار با نهادهای بالادستی چون وزارت ورزش هم برای تمدید قرارداد، نظرات مشورتی را گرفته است، پیشنهادی را به مرد پرتغالی داده که او همچنان برای اعلام نظر نهایی مردد باشد.

این شرط البته شرطی رایج در همه قراردادهای حرفه ای از این دست است. اینکه قرارداد مشروط جدید با سرمربی به دو بخش برای 4 سال آینده تقسیم می شود. قراردادی 6ماهه که قابلیت تمدید برای 4سال را دارد. این بار فدراسیون فوتبال خواسته در ازای هزینه چند میلیون دلاری سالانه که برای داشتن سرمربی بزرگی چون کیروش می پردازد، از مرحله داشتن تیمی در جام جهانی عبور کند.

همان طور که خود کی‌روش در حین جام جهانی گفت، تیمی که 7سال است در صدر رنکینگ آسیایی حضور داشته، حالا برای آینده فوتبالش نیاز به این دارد که قهرمان جام ملت‌های آسیا شود. شخص کارلوس کی‌روش در ماه های اخیر بارها از این گفته که این تیم ملی توانایی قهرمانی در جام ملت‌ها را دارد. رویایی که بیش از 42 سال است به دل فوتبال ایران مانده.

شرط فدراسیون برای تمدید قرارداد با کی‌روش حضور در فینال جام ملت‌های آسیا در امارات است. فدراسیون که در قراردادهایش با این مربی، ده درصد از پاداش های قهرمانی تعلق گرفته از سوی فیفا و ای اف سی را به عنوان بند قرارداد برایش در نظر می گیرد، مثل خیلی از قراردادهای حرفه ای این بند را نمی گذارد که مثلا اگر تیم قهرمان نشد، 20 درصد از مبلغ قرارداد سرمربی به عنوان حسن انجام کار کم شود. 

ولی این بار تصمیم گرفته اند قرارداد 4 ساله با سرمربی به این شرط پس از 6 ماه به قرارداد بلند مدت بعدی تبدیل شود که تیم ایران حتما یکی از فینالیست های جام ملت‌ها باشد. 

این شرط البته خیلی شرط عجیبی نیست که کی‌روش برایش بخواهد واهمه داشته باشد. منتهی فدراسیون برای گذاشتن این شرط باید خواسته های سرمربی را هم بپذیرد. سرمربی در حرف هایش در تهران و قبل از ترک ایران به شفافیت هرچه بیشتر گفته بود اگر ایران قهرمانی در جام ملت‌های آسیا را می خواهد، فدراسیون باید یک بار در تمام این سال های همکاری مشترک، تضمین کند همه برنامه های مورد نظر تیم ملی در مسیر قهرمانی جام ملت‌ها را تضمین می کند. او صریح گفته نمی خواهد مثل 4 سال قبل بگویند بازیکنانش سرباز هستند و حق خروج از کشور را ندارند. می خواهد اردوها و بازی های دوستانه مورد نظرش به طور کامل انجام شوند.

ولی فدراسیون فوتبال به سختی بتواند این شرط ها را برای سرمربی برآورده کند. او بلافاصله پس از تمدید قرارداد با چالشی بزرگ روبرو می شود. بازی های آسیایی استقلال و پرسپولیس با اردوی اول تیم ملی انطباق دارد و فدراسیون فوتبال یا حتی وزارت ورزش در حالی که این دو نماینده باشگاهی شانس بزرگ برای تحقق رویای قهرمانی آسیا در لیگ قهرمانان را دارند، این شهامت را نخواهند داشت که ملی‌پوشان پرشمار استقلال و پرسپولیس را از این تیم ها بگیرند.

اگرچه شاید جدایی تعداد بیشتری از بازیکنان این دو تیم و لژیونر شدن‌شان، امکان سرمربی برای داشتن فرصت تمرین را بیش از قبل کند اما اتفاقی که قطعا در این شرایط می افتد، خالی تر شدن لیگ از ستاره هایش است.

منبع: خبر ورزشی

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۴۲۹۶۲۳۱۱:۳۰:۴۴ ۱۳۹۷/۴/۲۱
استخدام و اخراج کیروش باید به یک کمیته بی طرف از کارشناسان سپرده شود و بر اساس حقایقی که از آنالیز بازی ایران و حریفان انجام شود
ناشناس۴۲۹۷۶۵۱۲:۴۰:۵۸ ۱۳۹۷/۴/۲۱
متاسفانه باز هم قرادادی یطرفه به نفع کیروش منعقد خواهد شد
ناشناس۴۲۹۷۷۱۱۲:۴۳:۲۳ ۱۳۹۷/۴/۲۱
کار کردن در ایران نیاز به زرنگی و ..و خالی بندی دارد نتیجه مهم نیست ریاکاری مهم است که کی روش نداره
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  9. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  10. انتقام از پوتین؟

  11. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  12. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  13. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  14. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  15. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  16. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  17. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  18. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  19. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  20. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  21. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  22. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  23. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  24. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  25. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

آخرین عناوین