دستگیری سلطان سکه ایران/ با کارت ملی افراد معتاد ۶۰ میلیون دلار ارز دولتی گرفتند/ سوءاستفاده ۲ میلیارد دلاری صرافی‌ها با اجاره ۱۸۰۰ کارت ملی از خزانه دولت

گروه اقتصادی الف،   3970413092 ۸۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۶۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس پلیس تهران با بیان اینکه سلطان سکه با ۲ تن سکه بهار آزادی دو شب پیش در عملیات پلیس تهران دستگیر شد، گفت: بررسی‌های پلیس حکایت از آن دارد که صرافی‌ها ۲ میلیارد دلار به واسطه اجاره ۱۸۰۰ کارت ملی از افراد معتاد و بیکار دریافت کردند.

دستگیری سلطان سکه ایران/ با کارت ملی افراد معتاد ۶۰ میلیون دلار ارز دولتی گرفتند/ سوءاستفاده ۲ میلیارد دلاری صرافی‌ها با اجاره ۱۸۰۰ کارت ملی از خزانه دولت

به گزارش الف به نقل از خبرگزاری‌ها، سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی پایتخت در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص آخرین وضعیت نظارت پلیس در بازار ارز و سکه اظهار داشت: «سلطان سکه» فردی که در بازار هر کاری که دوست داشت انجام می‌داد و قیمت سکه را بالا و پایین می‌برد بعد از 3-4 ماه کار اطلاعاتی با تلاش کارآگاهان پلیس دو شب گذشته دستگیر شد.

فرمانده انتظامی پایتخت تصریح کرد: این فرد در طول 10 ماه فعالیت خود، بر اساس 500 سند و مدرکی که در خصوص وی به دست آمده در بحث دلالی سکه نقش اصلی را به عهده داشت و در این مدت حدود 2 تن سکه را جمع‌آوری کرده بود.

وی گفت: نفرات این فرد برایشان قیمت سکه مهم نبود؛ هر وقت سلطان سکه اراده می‌کرد افرادش برایش سکه‌های موجود در را بازار را می‌خریدند و فرد قیمت سکه را تغییر می‌داد.

سردار رحیمی ادامه داد: سلطان سکه فردی 58 ساله است که سابقه‌دار است؛ پسرش نیز چندی پیش دستگیر و هم اکنون با سند آزاد است.

سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی پایتخت در ادامه نشست خبری خود با اصحاب رسانه به انهدام باند شش نفره‌‌ای که اقدام به جعل دلار می‌کردند پرداخته و اظهار داشت:‌با اشراف اطلاعاتی پلیس، اعضای این باند جعل دلار شناسایی و هر شش نفر آنها دستگیر شدند. 

وی گفت: از این افراد بالغ بر ۱۶۰ هزار دلار مجعول کشف و ضبط شد؛ این افراد دو ماه فعالیت داشتند و بخشی از این دلارها را هم نیز توزیع کرده بودند. 

وی به دستگیری ۲ نفر که بالغ بر ۱۷۰ میلیارد تومان سکه خریداری کرده بودند اشاره و بیان داشت: این افراد بعد از کلاهبرداری از ده‌ها نفر متواری شده بودند که دو هفته پیش در مخفیگاه‌شان در یکی از شهرهای شمالی شناسایی و دستگیر شدند. 

فرمانده انتظامی پایتخت ادامه داد: از این افراد بیش از ۲۰ کیلو سکه و طلا کشف و ضبط شد. 

سردار رحیمی با تاکید بر این مطلب که شناسایی شرکت‌های متخلفی که ارز ۴ هزار تومانی را دریافت و مرتکب تخلف شده اند به طور ویژه در دستورکار پلیس است، گفت: بعد از این شرکت‌ها، پلیس در حوزه لوازم بهداشتی ـ آرایشی و خودرو وارد خواهد شد. 

وی در پاسخ به پرسش فارس در خصوص آخرین وضعیت بازار تهران گفت: وضعیت بازار تهران عالی است و هیچ‌گونه مشکلی نداریم؛ بازاریان همکاری بسیار خوبی با پلیس داشتند و برخوردهای کمی نیز که دربازار صورت گرفته با بازاریان نبوده است. 

فرمانده انتظامی پایتخت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه ۲۰ دستگاه خودروی نمایندگان مجلس به سرقت رفته است، افزود: موضوع آن چیزی که مطرح شده است نیست، تعدادی از آن خودروها پیدا شده است و در پروسه زمانی سه ساله این خودروها به سرقت رفته است؛ برخی از آن خودروهای سرقتی نیز سند نمره شده‌اند. 

وی در خصوص قطعی برق چراغ‌های راهنمایی گفت: با نماینده سازمان برق در این خصوص نشستی داشتیم تا چنین اتفاقاتی دیگر رخ ندهد؛ چون قطع چراغ‌های راهنمایی عملا کار پلیس را افزایش می‌دهد؛ البته باید شهرداری برای چراغ‌های راهنمایی برق اضطراری درنظر بگیرد. 

 فرمانده انتظامی پایتخت با اشاره به عملکرد پلیس در خصوص موضوعات بازار ارز و دلار گفت:‌ پلیس از بهمن‌ماه به بازار ارز وارد شده و با اجرای عملیات‌های مختلف و برخورد با دلالان بازار ارز، کار خود را پیش برده است. 

فرمانده انتظامی پایتخت به حوزه ارزهای دولتی پرداخت و تصریح کرد: شرکت‌ها یا مجموعه‌های مختلفی برای دریافت ارز دولتی ثبت سفارش کرده بودند و قرار بود اجناس را با ارز دولتی خریداری و وارد کرده و با همان قیمت نیز به مردم ارائه دهند. 

عالی‌ترین مقام انتظامی پایتخت اعلام کرد: 35 شرکت در زمینه واردات گوشی تلفن همراه، تبلت و قطعات کامپیوتر، ارز دولتی را دریافت کردند، 220 میلیون دلار برای این 35 شرکت اختصاص داده شد، اما متاسفانه بعد از بررسی‌ها شد که تمام این 35 شرکت تخلف کرده‌اند. 

سردار رحیمی در تشریح تخلفات این 35 شرکت گفت: بیش از 12 تیم از ماموران پلیس آگاهی در معیت بانک مرکزی، سازمان تعزیرات، وزارت صنعت و معدن و سازمان حمایت از مصرف‌کننده با محوریت پلیس آگاهی کار بررسی از این 35 شرکت را آغاز کردند. 

وی افزود: براساس اطلاعات، 86 میلیون یورو، 41 میلیون یوآن چین و 18 میلیون درهم امارات به این 35 شرکت پرداخت شد و این 35 شرکت جمعا 400 هزار گوشی موبایل از چهار برند معروف وارد کشور کردند. متاسفانه براساس اسناد موجود 300 هزار گوشی وارد شده توسط این شرکت‌ها تماما به قیمت ارز آزاد فروخته شد و 100 هزار گوشی نیز در انبارها احتکار شده بود که توسط پلیس توقیف شد. 

عالی‌ترین مقام انتظامی تهران بزرگ ادامه داد: مقادیر قابل توجهی نیز لب‌تاب و قطعات کامپیوتر توسط این شرکت‌ها با ارز دولتی وارد کشور شده و متاسفانه با قیمت ارز آزاد در کشور فروخته شده است. 

سردار رحیمی به تخلفات محرز این 35 شرکت پرداخت و اعلام کرد: این شرکت‌ها پس از ثبت سفارش کالا، ارز را دریافت کرده و بدون اینکه کالا وارد کنند، ارز را به صورت اسکناس گرفته و در بازار به فروش رساندند؛ بعضی از آنها جهت گمراه کردن بازرسان و سندسازی، بخشی از کالا را وارد کشور کرده و بقیه را به صورت آزاد فروخته‌اند. 

وی ادامه داد: تعدادی از این شرکت‌ها نیز کالای خریداری شده را با ارز دولتی خریداری و با قیمت ارز آزاد به فروش رساندند و برخی نیز کالا را وارد و احتکار کردند. 

وی به دستگیری تعدادی از صرافی‌ها اشاره کرد و گفت: با اشراف اطلاعاتی و بررسی سامانه سنا مشخص شد تعدادی از صرافی‌ها کارت ملی بالغ بر 1800 نفر را به قیمت 30 تا 50 هزار تومان اجاره کرده و با کارت آنها دلار دولتی دریافت کرده و در بازار به قیمت آزاد فروخته‌اند. 

سردار رحیمی ادامه داد: این صرافی‌ها از نیمه دوم سال گذشته این فعالیت را شروع کرده بودند که بررسی‌های پلیس حکایت از آن دارد که 2 میلیارد دلار توسط این صرافی‌ها و به واسطه اجاره 1800 کارت ملی از افراد معتاد و بیکار دریافت کردند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۴۱۸۰۸۹۱۱:۵۶:۴۱ ۱۳۹۷/۴/۱۳
اعدام
ناشناس۴۱۸۱۷۱۱۲:۳۰:۲۲ ۱۳۹۷/۴/۱۳
باید کسانی اعدام شوند که باعث و بانی این وضع شدند که کسی به دنبال سرمایه گذاری نره و همه به فکر دلالی باشند
ناشناس۴۱۸۳۲۴۱۳:۳۵:۲۶ ۱۳۹۷/۴/۱۳
سرمایه گذاری ؟ شما اسم اینو میذاری سرمایه گذاری ؟ 2 تن سکه ! خوب جانم همینها باعث وبانی این وضعند !
نجیب۴۱۸۶۵۱۱۵:۳۲:۵۹ ۱۳۹۷/۴/۱۳
باعث و بانی اصلی این ماجرا خود مردم هستند ولا غیر. آقا زاده و خانم زاده ها همه مشخص و مبرهن هستند ولی مردم میروند به دوستان و آشنایان همان ها رای میدهند.
مهدي۴۱۸۷۰۹۱۶:۰۰:۲۵ ۱۳۹۷/۴/۱۳
این سرمایه گذاری نیست خیانت به پول رایج کشوره سرمایه گذاری احداث کارخانه ساخت جاده است عزیز برادر هرکس در هر مقامی که به کشور خیانت کنه حکمش اعدامه و قطعا ملت از این امر حمایت خواهند کرد
ناشناس۴۱۸۳۱۴۱۳:۳۳:۱۹ ۱۳۹۷/۴/۱۳
فقط دریافت مالیات به میزان کل تفاوت نرخ سکه در بازار فعلی و نرخ سکه در بهار سال گذشته. اگر با دلاری های دانه درشت هم مهین کار را بکنند، درآمد کافی برای یارانه ها حاصل میشود. و قیمت ها به شرایط قبل بر میگردد.
یک معلم۴۱۹۷۲۰۱۱:۲۰:۴۰ ۱۳۹۷/۴/۱۴
مردم، اعدام و مصادره اموال این سلطان بی وجدان را که مثل مگس روی زخم های ملت نشست، خواستارند بگذار دست و دل کسانی که دست خود را در جیب ملت می برند تا ابد بلرزد.
ناشناس۴۱۸۴۸۰۱۴:۱۹:۱۳ ۱۳۹۷/۴/۱۳
اونایی که منفی میدن دلال هستن ؟؟؟؟؟؟
ایرانی۴۱۸۵۷۶۱۴:۵۷:۲۴ ۱۳۹۷/۴/۱۳
باید به جرم مفسد اقتصادی و به عنوان مفسد فی الارض در ملاء عام اعدامش کنن !! اگر 200 تا از این کله گنده های دزد رو اعدام کنند حساب کار دست خرده پاها میاد !! چقدر مردم عذاب بکشن !!!
ناشناس۴۱۸۵۸۷۱۵:۰۰:۴۰ ۱۳۹۷/۴/۱۳
توقیف کلیه اموال نامبرده و بقیه مفسدان اقتصادی به نفع صندوق محرومان که صرفا حهت اسیب دیدگان جنگ اقتصادی تاسیس وتحت نظر قوای سه گانه اداره شود
نجاري۴۲۱۷۲۶۰۸:۴۶:۰۹ ۱۳۹۷/۴/۱۶
همین عملکردهای اشتباه باعث رشد دلالی گردیده ببینید کشورهای موفق چگونه دلالی را از بین برده و یا به راه صحیح کشانده اند و عبرت بگیریم و اما در خصوص اعدام وتوقیف و ضبط اموال جز چرندیات می توان محسوب کرد .با گرفتن مالیات موثر می توان حق حکومت را ستاند
ناشناس۴۱۹۰۳۳۱۹:۰۳:۰۵ ۱۳۹۷/۴/۱۳
شرایط اقتصادی ما بخایم یا نخایم در حالت جنگی قرارگرفته ومقررات وبرخوردبا متخلفین باید براساس این شرایط وبا اشد مجازات اونا صورت بگیره چطور مسئولین ما اینو نمی فهمن باید اموال ودارایی های این افراد ضبط ومصادره واعلام عمومی بشه اونوقت اثارشو ببینید .یا اینکه کارخودشونه هان ای شیطونای ناقلا .
ناشناس۴۱۹۰۳۵۱۹:۰۵:۳۳ ۱۳۹۷/۴/۱۳
اعدام چرا کلیه اموال ودارایی هاشونو ضبط ومصادره ووبا عکس وتفصیلات ونام ونشان اعلام عمومی بشه .برن از صفر دنبال کارشرافتمندانه .
ناشناس۴۱۸۰۹۶۱۱:۵۸:۲۷ ۱۳۹۷/۴/۱۳
مصادره و اعدام لطفا سریعتر
ناشناس۴۱۸۰۹۹۱۱:۵۹:۵۳ ۱۳۹۷/۴/۱۳
2 تن؟!؟ یعنی تقریبا دویست و پنجاه هزار سکه! یعنی حدود 750 میلیارد تومن!! برای من جالبه که بدونم ایشون در زندگیش تاحالا چقدر مالیات داده؟ اصلا داده؟!
علی۴۱۸۶۷۰۱۵:۴۱:۲۶ ۱۳۹۷/۴/۱۳
نکته مهم اینجاست : این آدما که حاضر نیستند 100 تومن بدون حساب و کتاب خرج کنند چطوری 750 میلیارد رو سرمایه گذاری کردند ؟! مگر به شرط 100 درصدی سود کردن . پس حتماً خبر داشتند!!!!
محمد۴۱۹۱۱۸۲۰:۰۶:۱۳ ۱۳۹۷/۴/۱۳
شما هر شغلی هم داشته باشی دکتر مهندس و... کار کنی 750میلیارد نمی تونی جمع کنی این به گمونم پسر خاوری باشه به غیر اون کی می تونه750میلیارد سکه و ارز بخره.
ناشناس۴۱۸۱۰۰۱۱:۵۹:۵۴ ۱۳۹۷/۴/۱۳
پول داشته خریده فقط متوجه نمیشم جرمش چیست پولش را تبدیل به سکه کرده شما پیدا کن چگونه ایشان دارای چنین ثروتی شده که میتونه 2 تن طلا بخره و کجای کار شما می لنگد که همه مردم شدن دلال
جواد۴۱۸۴۲۲۱۴:۰۵:۳۸ ۱۳۹۷/۴/۱۳
جرمش اخلال در ارزش پول ملی است. با ایجاد تشنگی در بازار و خنثی کردن طرح عرضه سکه بانک مرکزی. در یک ماه دارایی مردم به کمتر از نصف رسیده. تشنج بازار
ناشناس۴۱۸۵۵۲۱۴:۵۰:۲۳ ۱۳۹۷/۴/۱۳
اخلال در بازار خودش جرمه دقت کنید که دلار مجعول هم داشته
ناشناس۴۱۸۶۴۷۱۵:۲۹:۳۸ ۱۳۹۷/۴/۱۳
به همین راحتی ؟؟؟ پول داشته خرید !!! بعد با دلال بازی تو بازار باعث صدمه به اقتصاد و 80 میلیون ادم شده . معلوم با وجود افرادی مثل شما فساد و رانت از این مملکت از بین نمیره
امیر۴۱۹۰۰۳۱۸:۳۹:۰۶ ۱۳۹۷/۴/۱۳
من هم منطق شما را قبول میکنم پول داشته خریده و بر این کار عیبی نیست و برچسب‌های بعضی دوستان که اخلالگر و غیره میزنند را قبول ندارم ولی یک امایی در این وسط هست: در هر کشور پیشرفته دنیا باشی، اگر به فرض از این 750 میلیارد تومان ارزش فعلی بازار، یک سوم ان سود باشد، باید رقمی در حدود 100-150 میلیارد را به دولت مالیات بدهد. اینگونه نیست که بدون هر حساب و کتابی در بازار معامله کنید و سود را به جیب خود بزنید و بازار را به هر شکل بچرخانید. جهت اطلاع نرخ مالیات بر درامد در این کشورها به صورت پلکانی است و در رنج درامدهای خیلی بالا، نرخ مالیات هم به حدی زیاد می‌شود که عملا زمینه شکاف اقتصادی را از بین می‌برد. برای ارقامی با این درشتی حداقل نرخ مالیات 50 درصدی وضع خواهد شد. فقط همین یک قاعده در ایران رعایت شود با وجود رانت‌های اطلاعاتی و سیاسی و غیره، انگیزه بسیاری از فعالیت‌های سوداگرانه از بین می‌رود.
ناشناس۴۱۸۱۰۵۱۲:۰۴:۰۵ ۱۳۹۷/۴/۱۳
2 تن میشه 250 هزار سکه
ناشناس۴۱۸۱۲۵۱۲:۱۱:۳۳ ۱۳۹۷/۴/۱۳
بازم اینم که اسم نداره
ناشناس۴۱۸۱۳۰۱۲:۱۲:۵۸ ۱۳۹۷/۴/۱۳
دقیقا جرمش چیه؟ اگر شغلش سکه و طلافروشی نباشه که به عنوان خریدار نمیشه بهش گفت چرا خریدی
ناشناس۴۱۸۷۳۳۱۶:۱۰:۳۷ ۱۳۹۷/۴/۱۳
احتکار = ضربه به بازار = مفسد
سراب!۴۱۸۹۰۷۱۷:۴۴:۰۵ ۱۳۹۷/۴/۱۳
همچین میگی احتکار که انگار زمان جنگ بوده و آرد و شکر و مواد غذایی جیره بندی شده رو احتکار کرده و جون مردم رو بخطر انداخته!!! سکه طلا خوردنی نیست و هرکس پول داره به قیمت روز بازار هر تعداد بخواد میتونه بخره. بیخود از خودتون پشت کامپوتر فتوا و قانون صادر نکنید. این دستگیری برای رد گم کردن از افراد پشت صحنه است. سراب!
اسدی۴۱۸۱۳۱۱۲:۱۲:۵۸ ۱۳۹۷/۴/۱۳
به چه جرمی ؟
ناشناس۴۱۸۷۳۸۱۶:۱۳:۳۳ ۱۳۹۷/۴/۱۳
حداقلش احتکار سکه.
سرباز۴۱۸۹۷۳۱۸:۱۹:۰۸ ۱۳۹۷/۴/۱۳
فرار مالیاتی
علی۴۱۸۱۳۳۱۲:۱۳:۱۵ ۱۳۹۷/۴/۱۳
احیانا داماد نجومی بگیر معروف نیست؟
رضا۴۱۸۱۳۶۱۲:۱۴:۰۷ ۱۳۹۷/۴/۱۳
اقا در منفی بودن اخلاقی کار این آقا شکی نیست اما مگر رفتن به بازار و خریدن سکه به نرخ روز خلاف است؟این بنده خدا که حتی ثبت نام هم نکرده و از بازار سکه خریده که برخلاف ارز خرید آن هم ممنوع نیست.برادر مشگل جای دیگر است که چرا حاکمیت اینقدر نقدینگی مازاد ایجاد کرده که در دست افرادی مثل ایشان متراکم شود و اجازه این نوع فعالیت ها را به او بدهد اگر پول مازاد نبود چگونه او می توانست این حجم سکه بخرد؟او هم همان جمشید بسم الله است
ناشناس۴۱۸۲۶۹۱۳:۱۱:۰۷ ۱۳۹۷/۴/۱۳
ایشون اخلالگر هستند در تمام دنیا این کار جرم است فقط اعدام
ناشناس۴۱۸۲۸۸۱۳:۲۳:۰۵ ۱۳۹۷/۴/۱۳
ایجاد انحصار و احتکار سکه جرم او است و اخلال در وضع اقتصاد مردم. قضیه اخلاقی نیست جرم اقتصادی است. دفاع کردن یک عده از این فرد خیلی جالب است.
محمد۴۱۹۹۷۴۱۴:۳۱:۳۴ ۱۳۹۷/۴/۱۴
یه سری ها دفاع می کنن اونم به خاطر اینکه کارت ملی هاشونو اجاره می دن و پول می گیرن اگر این افراد از بازار جمع بشن نونشون آجر میشه.
مازندرانی۴۱۸۱۳۹۱۲:۱۴:۴۹ ۱۳۹۷/۴/۱۳
فقط اعدام .
شاهرخ۴۱۸۷۴۷۱۶:۱۶:۵۷ ۱۳۹۷/۴/۱۳
مگه این آقا رفت با سرقت مسلحانه ویا تو قمار این سکه ها رو برد!!!؟؟؟؟ اینقدر که مسببه بی کفایت حکمش سنگین هست این آقا حکمی نداره..... صلاح دونست بره همه پولش رو بده سکه بخره..... کجای قانون مجازات اسلامی نوشته خرید سکه سقف داره ویا جرم هست؟؟؟؟؟
سید علی حجازی۴۱۹۴۱۲۰۰:۵۵:۵۸ ۱۳۹۷/۴/۱۴
قانون انقلاب قانون حق مردمان محروم قانون کسانی که حقوق ثابت دارند و به یکباره قدرت خریدشان به نصف میرسد قانون مستاجر ها که به یکباره ارزش بول آنان کفاف دادن رهن را نمی دهد قانون به یکباره گران شدن ماشین و کالاهای خارجی قانون احتکار پول و نقدینه برای فرار از مالیات در شکل تجمع این پشتوانه ارزشی در خانه قانون خالی کردن خزانه ملی قانون تسهیل و امکان خارج کردن این سرمایه از کشور قانون اخلال در اقتصاد کشوری که مردانه در برابر استعمار گران و نظام سلطه ایستاده است قانون کراهت کنز قانون :
ناشناس۴۱۸۱۶۳۱۲:۲۷:۳۶ ۱۳۹۷/۴/۱۳
هیچ تخلفی و یا زیر پا گذاشتن قانون نکرده پول چاپ کردید و به دست مردم دادید و بعضی دلشان خواسته طلا بخرند کجاش غیر قانونی است که طرف را بازداشت کردید
ناشناس۴۱۸۲۶۳۱۳:۰۸:۳۹ ۱۳۹۷/۴/۱۳
بخش زیادی از اون پول چاپ شده، بابت یارانه ای بوده است که هر ماه به حسابت واریز میشده
ناشناس۴۱۸۷۴۴۱۶:۱۴:۵۷ ۱۳۹۷/۴/۱۳
ماهم یارانه گرفتیم، ولی با پول تمام یارانه ای که تا حالا گرفتیم 4 تا سکه هم نمیتونیم بخریم!
ناشناس۴۱۸۷۷۷۱۶:۳۳:۲۴ ۱۳۹۷/۴/۱۳
برای یارانه نیازی به چاپ پول نیست چون ده برابرش رو دارن از ما پس میگیرند
محمد۴۱۸۲۷۴۱۳:۱۴:۴۱ ۱۳۹۷/۴/۱۳
از کجا اورده که این همه سکه خریده مشتی نکنه وزارت کاری میگیره
ناشناس۴۱۸۷۱۸۱۶:۰۲:۳۹ ۱۳۹۷/۴/۱۳
بقیه داستان رو هم اگر بگی تازه اول ماجرای تخلف و بلکه اخلال در نظام اقتصادی کشور شروع به خودنمایی میکنه... این آقا عملا قیمت سکه رو هر طور میخواسته تعیین میکرده. همونی که آقایون هی میومدن میگفتن حبابه!!!
مهدی۴۱۸۱۷۲۱۲:۳۰:۵۷ ۱۳۹۷/۴/۱۳
بنام خدا . ریشه ها علت غایی را بیابید. فردی سودجو برای کسب سودبیشتر اقدام می کند، وظیفه دولت جلوگیری از گل آلود شدن فضای کسب و کار است.
ناشناس۴۱۸۱۷۸۱۲:۳۵:۲۴ ۱۳۹۷/۴/۱۳
کاسه کوزه ها سر این بابا بیندازید.جمشید بسم الله جدید!
پیمان۴۱۸۱۹۴۱۲:۴۰:۴۲ ۱۳۹۷/۴/۱۳
طرف 58 ساله چیزی از عمرش باقی نمونده باز ببین چطوری داره به اقتصاد ضربه میزنه! آخه تو مگه فرصت میکنی دیگه این همه پول رو خرج کنی؟
ناشناس۴۱۸۱۹۸۱۲:۴۲:۳۸ ۱۳۹۷/۴/۱۳
اشکال از قوانین است . کجای قانون محدودیتی برای خرید سکه دارد. اینکه یکنفر سکه را بهر تعداد بخرد ،که قانونا جرم نیست. آنچه شما نوچه های وی نامیدید ، در واقع کسانی هستند که از طرف او خرید کرده اند. این کجایش جرم تعریف شده. قوانین پولشویی باید مشخص کننده این موارد باشند که متاسفانه یا این قوانین را نداریم یا ناقصند.
ناشناس۴۱۸۷۵۰۱۶:۱۸:۳۷ ۱۳۹۷/۴/۱۳
احتکار جرمه و حکمش هم مشخصه
یوسف۴۱۸۲۰۴۱۲:۴۴:۲۵ ۱۳۹۷/۴/۱۳
فکر کنم با رو کردن این طرف، دارن اون ژن خوبایی که با رانت بالای ۳۰ هزار سکه خریده بود رو ماست مال میکنن الف جان منتشر کن لطفا
ناشناس۴۱۸۲۰۷۱۲:۴۴:۵۳ ۱۳۹۷/۴/۱۳
عجب! آخه چرا باید یک شخص بتونه اوضاع اقتصادی مملکت را اینطور به هم بریزه ؟ 2 تن سکه ؟ چقدر پول می خواسته برای این کار ؟ از کجا آورده بوده ؟ با این نوع کارها ؟
ناشناس۴۱۸۲۱۶۱۲:۴۹:۰۱ ۱۳۹۷/۴/۱۳
یا علی!! یعنی ۲ هزار کیلو طلا، ببخشید من ماشین حسابم هنگ کرد میشه شما پولش رو حساب کنید؟؟؟
ناشناس۴۱۸۲۲۰۱۲:۴۹:۵۸ ۱۳۹۷/۴/۱۳
چرا اسم نمیبرید!!؟؟آشنا ماشنا هست؟آقازاده ماقازاده هستش!!!؟؟
ناشناس۴۱۸۲۳۰۱۲:۵۳:۴۰ ۱۳۹۷/۴/۱۳
یعنی الان قیمت سکه میاد پایین؟
رضا۴۱۸۲۵۳۱۳:۰۳:۳۱ ۱۳۹۷/۴/۱۳
یاد دستگیری جمشید بسم الله افتادم.ک بعد دستگیریشم قیمت دلار پایین نیومد
ناشناس۴۱۸۲۷۶۱۳:۱۵:۰۷ ۱۳۹۷/۴/۱۳
اخلال در نظام اقتصادی احتکار بر هم زدن نظم عمومی اقدام علیه امنیت ملی بدون فوت وقت اعدام در ملا عام بلکه افراد سودجو این مرز و بوم به خود آمدند
ناشناس۴۱۸۴۱۷۱۴:۰۴:۱۷ ۱۳۹۷/۴/۱۳
جمع کنید بابا پولدار بودن هم جرم شده . دوست داشته پول داشته خریده
ناشناس۴۱۸۳۴۹۱۳:۴۶:۰۵ ۱۳۹۷/۴/۱۳
خرید سکه به هیچ وجه جرم نیست دولت باید ببیند ایشان تابحال چقدر مالیات پرداخت کرده و اگر پرداخت نکرده جرم کرده و اینکه چگونه شرایط فراهم گردیده تا افرادی نظیر ایشان مالیات پرداخت نمی کنند. وگرنه با اعدام یک نفر هیچ مشکلی حل نمی شود باید مشکل از ریشه حل شود.
ناشناس۴۱۸۳۹۷۱۳:۵۹:۱۷ ۱۳۹۷/۴/۱۳
اول ازش بپرسید چفدر وام معوقه داره ! این آدمها وامهای نجومی از بانکها می گیرند و نه تنها پسش نمی دهند بلکه با اینکارها به اقتصاد کشور ضربه می زنند ....( البته بگذریم از بنده خدایی که اختلاسهای صندوق ذخیره فرهنگیان رو می گفت بدهی معوقه !)
ایرج۴۱۸۴۵۲۱۴:۱۱:۴۹ ۱۳۹۷/۴/۱۳
قانون پولشویی که میگن این جاها بدرد میخوره از کجا اورده ایی و باید مالیات کامل پرداخت شود..
غلام۴۱۹۰۳۰۱۸:۵۸:۱۹ ۱۳۹۷/۴/۱۳
حرفی میزنی ها. از این سوال کنند از کجا اوردی که باید از بقیه هم سوال کنند. نه راه خوبی نیست. یه راه جدید نشون بده
ناشناس۴۱۸۴۵۸۱۴:۱۳:۲۲ ۱۳۹۷/۴/۱۳
احتکار همیشه جرم است در هر موردی که باشد و البته این مورد نشانه بارز برهم زدن نظم اقتصادی است
ناشناس۴۱۸۴۷۴۱۴:۱۸:۱۴ ۱۳۹۷/۴/۱۳
دو تن سکه ؟؟ لطفا فیلم سکه ها را از صدا و سیما بخش کنید
هموطن۴۱۸۵۷۲۱۴:۵۵:۱۰ ۱۳۹۷/۴/۱۳
یعنی الان سکه ارزان میشه ؟
ناشناس۴۱۸۶۸۱۱۵:۴۵:۴۴ ۱۳۹۷/۴/۱۳
مگر امکان دارد دفتر چهای دربانک بامبلغ بیست هزار تومان برای مادرم باز کرده بودم وقتی که خواستم ببندم علیرغم داشتن شناسنامهاش وکارت ملی اش ومدارک خودم گفتند باید خودش باشد مگر می شود هرگز چنین بی نظمی را باور ندارم
مهدي۴۱۸۷۱۶۱۶:۰۲:۲۲ ۱۳۹۷/۴/۱۳
این اشهاص فقط اعدام حقشونه
شاهرخ۴۱۸۷۴۱۱۶:۱۴:۰۱ ۱۳۹۷/۴/۱۳
در کمال احترام دولت و یا دولتهای قبلی در مقابل شکست برنامه هاشون مثل قمار بازی هستن که وقتی پولهاشون رو باختن بعد بازی طرف رو میگیرن و کتکش میزنن و جیبش رو خالی می کنن...... بزرگترین مسبب این نابسامانی همین قوای سه گانه و دستگاهای عریض و طویل با چند ده هزار نفر نیرو تحت امر هستن که بستر این اتفاقات رو فراهم می کنن..... به عنوان مثال معاون اول آقای جهانگیری رسما جلوی هشتاد میلیون نفر اعلام میکنه هیچ محدودیتی برای ثبت سفارش برای دلار4200تومانی وجود نداره و همه میتونن ارز 4200واسه واردات بگیرن بعد میاد با شلوغ بازی و سرصدا و آی دزد دزد به همون هایی که خودش دلار داده اعلام جرم میکنه و میخواد منفورشون کنه......آخه برادرمن فرصت را شما مهیا می کنید این شرکتها که نرفتن مسلحانه و به زور ارز بگیرن!!!؟؟؟؟ بد نیست دولت بره یه گزارش ویا نظر سنجی بکنه مثلا بپرسه مسبب و مجرم از نگاه شما کیست؟؟؟ دولت ویا شرکتهایی که ارز دولتی گرفتن...؟؟...قطعا به صورت مطلق مردم دولت و بستر ساز رو مقصر میدونن..... پس این رفتارها بیشتر بجای اینکه آرامش به همراه بیاره که هیچ گاه نیاورد!!! بیشتر مایه نا امیدی و سرخوردگی مردم نسبت به دولت در مواجهه با مشکلاتیکه بانی و باعثش خودشون هست میشه
ناشناس۴۱۸۷۴۳۱۶:۱۴:۲۶ ۱۳۹۷/۴/۱۳
خدا قوت سردار
ناشناس۴۱۸۷۸۶۱۶:۳۸:۰۷ ۱۳۹۷/۴/۱۳
دولت رانت بین واردکنندگان توزیع کرده ومیکند .خوددولت برای کسری بودجه دلار وسکه را مرتب بالا میبرد. اگر قانون بدون تبعیض اجرا میشد این شرایط بحرانی بوجود نمیامد درپایان تجربه گذشته بیانگر انست که این اطلاع رسانی قابل اعتماد نیست .
ناشناس۴۱۸۸۰۸۱۶:۴۶:۴۵ ۱۳۹۷/۴/۱۳
در صورت امکان در مورد واگذاری ارز مسافرتی هم تحقیقاتی صورت بگیره چون خیلی از شعب بانک ها به بهانه پر شدن لیست انتظار، از ارائه خدمات به مسافر خودداری میکنن.در صورتیکه بارها اعلام شده بانکها بدون هیچ محدودیتی میتوانند به مردم خدمات بدهند.با توجه به شرایط اعلام شده و حق استفاده یکبار استفاده در طول سال، باید قبول داشت که دریافت ارز مسافرتی تنها برای خوشگذرانی و تفریح و آفتاب گرفتن در سواحل دریایی نیست. برخی با مشکلات عدیده ایی دست و پنجه نرم میکنند که به همین میزان ارز محدود مسافرتی نیاز دارند.خواهشمندیم جهت استمرار این طرح حداقل نظارت بر شعب بانکها افزایش یابد.
رضا۴۱۸۸۴۷۱۷:۰۶:۰۶ ۱۳۹۷/۴/۱۳
خوشم میاد هممون فقط نظر میدیم بعد به ما راننده تاکسیا گیر میدین که چرا چرت و پرت میگیم!! تو متن گفته بیشتر از 500 سند و مدرک علیهش وجود داره بعد شما میگی به چه جرمی!!؟
ناشناس۴۱۸۹۲۸۱۷:۵۶:۳۳ ۱۳۹۷/۴/۱۳
برای نظام اقتصادی کشورم که شرایط فساد اقتصادی را مهیا می‌کند تا سو استفاده چی خلق شود متاسفم.
سرباز۴۱۸۹۸۳۱۸:۲۲:۳۲ ۱۳۹۷/۴/۱۳
خدا قوت و دستمریزاد. به این میگن اشراف اطلاعاتی.
محمد۴۱۹۱۳۰۲۰:۱۵:۴۰ ۱۳۹۷/۴/۱۳
با احترام به نظر بقیه ولی فکر کنم این شخص با خانواده خاوری در ارتباط باشه . چون در ایران حتی یک آدم بلند پایه هم نمی تونه بالای صد میلیارد خرید کنه. چون ریسک بالایی می خواد ، وچون این فرد با این مقدار پول زیاد این همه سکه و ارز خریده قطع به یقین از کانادا می تونه باشه.
پیمان۴۱۹۲۲۶۲۱:۳۴:۲۶ ۱۳۹۷/۴/۱۳
بعضی ها فازشون چیه میگن به چه جرمی؟ بابا طرف نوکر آمریکاست داره با هدف مشخص به اقتصاد ایران ضربه میزنه! دیگه چیکار باید بکنه که بگید به چه جرمی؟
محمد۴۱۹۲۴۵۲۱:۵۹:۱۴ ۱۳۹۷/۴/۱۳
خوب بود سردار اسم ایشون را میگفت ، اخه کسیکه در نطام اقتصادی مملکت اخلال ایجاد میکند و ابروی نطام را مبرد باید ناشناس بماند پس حق حکومت در این مورد چیست.
ناشناس۴۱۹۲۹۵۲۲:۵۵:۴۳ ۱۳۹۷/۴/۱۳
اعدام در چهار راه استانبول والسلام
ناشناس۴۱۹۳۳۳۲۳:۴۱:۱۰ ۱۳۹۷/۴/۱۳
این همون جمشید بسم ا.. نیست!!!!
شاهرخ۴۱۹۳۵۵۰۰:۰۵:۵۲ ۱۳۹۷/۴/۱۴
بی توجهی دولت و قوه قضاییه و البته دستگاههای نظارتی باعث اینهمه بدبختی و گرفتاری واسه مردم شده.
سید علی حجازی۴۱۹۴۲۵۰۱:۱۸:۲۷ ۱۳۹۷/۴/۱۴
این شعر که اگر چه قابل دوستان را ندارد اما بیانش در صفحه نظرات مربوط به دزدان ملت و خائنان به اسلام و مسلمانان و کسانی که باعث رونق اقتصاد کافران شده و می شود رتج آور است و آدمی را رنج میدهد ولی می تواند هشداری باشد برای دیگرانی که امروزه بدجوری اسیر توطیه ها اقتصادی ترامپ جنایتکار و دیوانه شده اند -- من نمی گویم خیانت لیک می دانم که اینسان ارز ملت را فنا دادن کمتر از خیانت نیست کجایند آن نذیرانی که دادند در ره خلق و خدای خلق جان هاشان چه آسان میشود آرام از شهر و دیار خویشتن بگرفت و مردم را پریشان کرد چه آسان میشود مغلوب اغواهای دنیا شد عجب میدان شهر افتاده در دستان شوم لشکر زور و زر و تزویر خمینی را بگویید جانشین برحقش تنهاست خمینی را بگویید که هوایی گشته اند جمعی ز همراهان دوران نه چندان دور و آنک کامشان از شهد دنیا سخت شیرین است و کام بچه ها شان نیز چه آسان می شود برخویشتن شورید چه آسان می شوددل را به دنیا داد و عهد خویش را بشکست خمینی گفته بود از مردم نا اهل و از روزی که افتد انقلاب در دست نااهلان اگر اهل اید هنوز و مانده است در ذهنتان از پیر خمینی خاطراتی چند بیا مردانه برخیزیم علیه هجمه سنگین استعمار و فردا ر صفای دیگری بخشیم دور از هجمه زور وزر و تزویر
ناشناس۴۱۹۵۲۳۰۷:۴۳:۴۸ ۱۳۹۷/۴/۱۴
داعشان اقتصاد اعدام باید گردند
ناشناس۴۲۱۸۱۸۰۹:۵۵:۲۷ ۱۳۹۷/۴/۱۶
راحت باش ... بگو اصلا تمام ملت اعدام باید گردد ...
ناشناس۴۲۱۱۰۱۱۵:۲۰:۱۰ ۱۳۹۷/۴/۱۵
داغ مردم را تازه نکنید عمل کنید مفسدین اقتصادی باید اعدام شوند ملت را نابود کردن بعضی ها بخدا توان خرید نان خالی را ندارند ای گوش شنوا به داد مردم برسید خیانت کاران به ملت را فقط اعدام کنید
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  7. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  14. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  20. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

آخرین عناوین