امروز بانک مرکزی باید بپذیرد که خطا کرده است/ سیاست‌های ارزی دولت نه تنها جواب نداد بلکه به التهابات بازار دامن زد /خریداران سکه و ارز شناسایی شدند و باید اظهار نامه مالیاتی ارائه دهند

گروه اقتصادی الف،   3970404034 ۸۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۷۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

تاجگردون گفت: امروز بانک مرکزی ما باید بپذیرد که خطا کرده؛ هنوز که تحریم نیامده و اتفاق خاصی نیفتاده، پس نوع عملیات اقتصادی ما غلط بوده که نرخ ارز به این شکل در آمده است و پورابراهیمی هم می گوید: سیاست های ارزی دولت به التهابات بازار دامن زده و بیش از ۲۷هزار میلیارد دلار برای ورود کالا تقاضا شده و راه را برای ورادات باز کرده است.

امروز بانک مرکزی باید بپذیرد که خطا کرده است/ سیاست‌های ارزی دولت نه تنها جواب نداد بلکه به التهابات بازار دامن زد /خریداران سکه و ارز شناسایی شدند و باید اظهار نامه مالیاتی ارائه دهند

به گزارش الف؛ گفت‌وگوی ویژه خبری شب گذشته شبکه دو با موضوع نوسان قیمت ها در بازار، علل و راهکارهای مقابله با حضور غلامرضا تاجگردون رئیس کمیسیون برنامه‌ و بودجه و محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

تاجگردون رئیس کمیسیون برنامه‌ و بودجه مجلس در ابتدای برنامه با  اشاره به حضور اسحاق جهانگیری در مجلس اظهار کرد: امروز معاون اول رئیس جمهور به مجلس آمدند و درباره شرایط اقتصادی کشور حرف زدند، جلسه خیلی باز و راحتی بود و نیازها و مشکلات مردم مطرح شد. مجموع صحبت های امروز این بود که برای شرایط اقتصادی فعلی، هم باید تصمیمات مشخص تر گرفته شود و هم باید نوع مدیریت اقتصادی کشور خاص تر باشد.

وی ادامه داد: آنچه معلوم است حجم کوچکی از بازار ارز بر کل بازار چیره شده، یکی از دلایل آن نیز عدم وجود بازار دیگری (بازار دوم) برای این نوع معاملات است. در همین راستا طرحی آماده و ارائه شده، اما دولت اعتقاد دارد که بازار را خود باید فرماندهی کند. امروز بانک مرکزی ما باید بپذیرد که خطا کرده؛ هنوز که تحریم نیامده و اتفاق خاصی نیفتاده، پس نوع عملیات اقتصادی ما غلط بوده که نرخ ارز به این شکل در آمده است.

محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بنده در جلسه غیرعلنی مجلس طی سخنرانی خطاب به نمایندگان دولت گفتم که قاعدتاً در سیاست ارزی باید بازنگری جدی صورت گیرد، گفت: جلسه غیرعلنی امروز در مجلس به دلیل شرایط خاص مردم و تغییرات اقتصادی و اثرات آن بر مردم بود. عمده مباحث روی بحث ها و سیاست های ارزی دولت بود. در این جلسه دو رویکرد مطرح شد؛ اینکه اول مسیر حرکت در سیاست های ارزی باید بازبینی شود و بررسی های زیادی هم روی آن شده است. این به دولت انتقال داده شد و مورد توافق اولیه هم قرار گرفت.

وی ادامه داد: اعتقاد ما این است که خود این سیاست های ارزی به التهابات دامن زده است. بیش از ۲۷هزار میلیارد دلار برای ورود کالا تقاضا شده، سیاست های ارزی امروز جلوی صادرات را گرفته و راه را برای ورادات باز کرده است. انتظار ما از دولت مدیریت میدانی متناسب با شرایط اقتصادی کشور است، یعنی بانک مرکزی ما باید در بخش مدیریت ارزی فعال باشد. امروز بانک مرکزی باید بازار را مدیریت کند و عملیات میدانی متولیان اقتصادی دولت باید مدیریت شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: دو ماه قبل از عید، برنامه دوستان اقتصادی دولت را خواستیم. نگاه ما در مجلس همواره کمک به دولت بوده و هست؛ امروز بحث حمایت از نظام و کشور است. دولتی ها پیشنهاد خود را نیاوردند و التهاب ارز رسید به بهمن ماه ۹۶. چه کردند؟ سود سپرده بانکی را افزایش دادند. با رئیس بانک مرکزی صحبت شد که چرا این کار را کردید، نه تنها این کار بازار ارزی را سامان نداد،  بلکه روی بازار پولی اثر گذاشت.

پور ابراهیمی گفت: این روند ادامه داشت و ما فهمیدیم بانک مرکزی برنامه ای برای مدیریت ارزی ندارد. با صاحب نظران بررسی ها را شروع کردیم و در حوزه جذب منابع ارزی کار کردیم و طرح دو فوریتی آماده شد، یکی از محورها این بود دولت باید بازار را به دو بخش قسمت کند. بخش اول، بحث بازار نیاز های اولیه مردم و ... که اینها را با ارز ترجیحی اختصاص دهد. بقیه امور را هم در بازار دیگری پی بگیرد. در اولین روز کاری سال ۹۷با وزیر اقتصاد جلسه گذاشتیم. پیشنهاد ما را پذیرفتند، اما فهمیدیم دولت نرخ ارز ۴۲۰۰ را در نظر گرفته است، در واقع اختلاف نظر در مدیریت ارزی، روی بازار ثانویه ( بازار معامله آزاد) بود.

وی با اشاره به سیاست های اقتصادی دولت بیان کرد: دولت باید فارغ از تحریم‌ها و فضای خاص فعلی اقتصادی، مدیریت تقاضا در ارز داشته باشد.سامانه نیما باید سال‌ها قبل ارائه می‌شد بخشی از اجزا و برنامه دولت مثل سامانه نیما را می پذیریم، اما پتروشیمی ها که وابسته به نهادهای دولتی هستند، ولی به نوعی سامانه را دور می زنند. پتروشیمی ها که کنترل زیادی هم می شود، ارزشان را با نرخ دیگری غیر از سامانه نیما عملیاتی می کنند.

تاجگردون در ادامه با اشاره به شرایط امروز بازار اظهار کرد: امروز شرایط طوری شده که بازار ارزی فعلی به نفع واردات شده نه صادرات. باید بازاری فراهم کرد که عرضه و تقاضای آن به نفع صادرات باشد. باید بپذیریم که روش های ایذایی جواب نمی دهد، ما فکر می کنیم همه وظیفه دارند از منطق اقتصادی دولت تبعیت کنند. 

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا مجلس مشخصاً پیشنهاد و راهکاری برای کنترل و ساماندهی التهابات ارزی ارائه کرده است یا خیر، اظهار داشت: از آنجایی که به اصطلاح «فرمانده» دولت است ما خیلی بیشتر نمی‌توانیم در این رابطه دخالت کنیم. مشکل اینجا است که یک حجم کوچک بر کل بازار چیره شده است و یکی از دلایل آن عدم وجود بازار دیگری در این راستا است. ما حتی می‌خواستیم طرح یا پیشنهاد ویژه‌ای در این رابطه ارائه کنیم اما چون دولت گفت ما فرمانده هستیم دست نگه داشتیم.

پور ابراهیمی در ادامه اظهار کرد: وقتی اجازه واردات کالا می دهید، واردکننده با طرف مقابل سر قیمت توافق می کنند. اعتقاد ما این است باید بازار متشکل را تشکیل دهیم، با این کار قیمت ارز دو تا سه هزار تومان کاهش پیدا می کند. امروز صادرات کشور را متوقف کردیم و واردات تمام شده بر بازار اثر گذار می شود، اما صادرات با ۴۲۰۰ ! اگر این بازار متشکل شکل بگیرد و سامانه نیما هم باشد، نتیجه می دهد.

سید کامل تقوی نژاد رئیس کل سازمان امور مالیاتی در ادامه برنامه طی گفت‌وگوی زنده تلفنی گفت: اشخاصی که مبادرت به خرید و فروش ارز و سکه در قالب شخص حقیقی در نظام مالیاتی می کنند تا خرداد سال آینده فرصت دارند اظهار نامه مالیاتی ارائه دهند و لذا یک سال مهلت رسیدگی به اینگونه اظهار نامه ها وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه بخش عمده ای از خریداران سکه در ارقام بالا شناسایی شده اند، افزود: هر کسی که در طول سال بیش از ۵ هزار دلار ارز خریداری کرده باشد، اطلاعاتش در سامانه های اطلاعاتی سازمان امور مالیاتی  وارد می شود

تقوی نژاد با اشاره به اینکه اطلاعات خریداران ارز را مربوط به سال‌های ۹۵ و ۹۶ در اختیار داریم، اما برای سال ۹۷ با توجه به شرایط اخیر طی مکاتباتی که با بانک مرکزی داشتیم کار گروهی تشکیل شده است تا بحث و تبادل اطلاعات انجام شود، خاطرنشان کرد: کسانی که اقدام به خرید سکه یا ارز به صورت مازاد بر مصرف شخصی و با هدف کسب درآمد کرده اند باید بدانند که سازمان امور مالیاتی به سراغ آنها می رود.

پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه لنگر تصمیم ها در اقتصاد ما ارز محسوب می شود اظهار کرد: بخشی از التهابات در فضای روانی و سیاسی نیز اتفاق می افتد، علت اصلی اتفاقات بازارهای دیگر، التهابات ناشی از ارز است.
آمریکا چه دست گلی بر سر ایران زد که بخواهیم با رفتن آنها نگران باشیم ادامه داد. باید با رویکرد اقتصادی به جلو پیش برویم، دولت بازار غیر رسمی را رها کرده، لذا اساس بحث ما مدیریت موضوع ارز در اقتصاد کشور است.

وی با اشاره به اینکه سیاست ارزی دولت و بانک مرکزی تا امروز جوابگو نبوده است و باید این سیاست ها بازنگری شود تصریح کرد: باید نرخ توجیهی ارز را مدیریت کنیم، لذا اگر این فضا مدیریت نشود رانت و فساد در کشور به وجود می آید. اتفاقات ارزی اخیر در کشور ناشی از مولفه های اقتصادی اثرگذار در اقتصاد نیست، امروزه در اقتصاد کشور شرایط، عوامل و دلایلی وجود ندارد که از ارز به این اعداد و ارقام برسد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه اقتصاد مکانیزم عرضه و تقاضا است بیان کرد: برخی به ما می‌گویند علت اینکه قیمت کالاهای وارداتی بالا می‌رود را می‌دانیم اما علت افزایش کالاهای ایرانی که ربطی به دلار ندارد را نمی دانیم،۷ هزار قلم کالای وارداتی در کشور داریم و در بحث کالاهای اساسی قیمت‌ها بیشتر رعایت می شود و کنترل ها نیز در این حوزه بیشتر است، اما اگر رعایت نشود، مشخص نیست کالاها به چه قیمتی به دست مردم می رسد.

وی ادامه داد: گزارش داریم که برخی از کالاهای وارداتی در ابتدای سال ۹۷ که التهابات ارزی داشتیم به کالاهای غیر ضروری تبدیل شده است، در کالاهای بخش دوم که همانا کالاهای غیر ضروری هستند امکان نظارت وجود ندارد.

سید ناصر رایگانی سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در بخش دیگری از این برنامه طی گفت‌وگوی زنده تلفنی با اشاره به اینکه تولیدکنندگان باید قیمت کالاهایشان را با نرخ ارز دولتی در سامانه سازمان حمایت ثبت کنند و از هفته آینده مبانی کار ما به صورت نرخی خواهد بود ادامه داد: قیمت ها باید در سامانه ۱۲۴ سازمان حمایت ثبت شود.

وی با اشاره به اینکه در یک ماه و نیم گذشته هزار پرونده مربوط به خودرو که اغلب خارجی بودند داشتیم و توانستیم در ۵۰۰ پرونده رضایت مشتری را جلب کنیم، افزود: باید در بحث لوازم خانگی بحث پیشگیری و درمان را در پیش بگیریم، به طوری که در این حوزه سه جلسه با وارد کنندگان عمده برندهای رسمی برگزار کردیم.

تاجگردون در ادامه با اشاره به اینکه باید حواسمان باشد با مردم و فعالان اقتصادی چگونه می‌خواهیم رفتار کنیم گفت: دولت نباید موجب کاهش دارایی افراد فعال اقتصادی شود. ما نگران این هستیم که بازارهای سالمی چون بورس آسیب ببیند، گفت: حجم قابل توجهی از منابع و پول سالم در بورس است. با توجه به اینکه در آنجا اکنون حبابی مشاهده نمی‌شود اگر موارد ذکر شده در آنجا رعایت نشود هم بازارهای سالم را مختل خواهیم کرد.

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۴۰۲۶۹۹۰۹:۲۲:۲۵ ۱۳۹۷/۴/۴
فقط حرف حرف حرف ..
ناشناس۴۰۲۸۰۵۱۰:۰۵:۵۷ ۱۳۹۷/۴/۴
این نابخردها به امید واهی برجام نشستند و هیچ کاری نکردند! برای همه چیز منتظر برجام بودن! حتی "آب خوردن"! غافل از اینکه فناوری های پیشرفته آب شیرین کن، با انرژی هسته ای کار میکنن!
ناشناس۴۰۳۶۴۹۱۴:۳۷:۵۵ ۱۳۹۷/۴/۴
آب شیرین کن با برق (نوع RO) و یا بخار خروجی از سیکل دوم نیروگاه گازی کار می کنه (توع MED). با هزینه ساخت یک نیروگاه اتمی، میشه بالغ بر 2.000.000 مترمکعب در روز آب شیرین کن حرارتی ساخت، یا به انتهای سیکل دوم نیروگاههای گازی موجود در نقاط ساحلی اضافه کرد و مجموع راندمان رو هم به بالای 80% رسوند.
ناشناس۴۰۴۰۱۹۱۶:۴۷:۲۴ ۱۳۹۷/۴/۴
ماه گذشته دانشمندان باتری هسته‌ای درست کردند که 100سال کار میکند و ما به خاطر برجام از اینگونه تحقیقات محرومیم آینده از آن کسی است که انرژی را بهتر تولید و ذخیره و بهره برداری کند و این فن بدون انرژی هسته ای ممکن نیست
ناشناس۴۰۲۸۲۳۱۰:۱۱:۲۶ ۱۳۹۷/۴/۴
اگر چند تا از اخلال گران اقتصادی را گذاشت سینه دیوار و اعدام کرد، دیگر کسی به خودش اجازه نمی دهد که با زندگی و سرنوشت یک ملت بازی کند.
ناشناس۴۰۳۲۵۳۱۲:۵۰:۰۷ ۱۳۹۷/۴/۴
بخصوص آقازاده ها
ناشناس۴۰۳۸۴۶۱۵:۳۹:۳۲ ۱۳۹۷/۴/۴
این نابسامانی ها از قبل از خروج آمریکا برجام شروع شد. زمانی که سود بانکی رو دستکاری کردن. در دولت نهم و دهم هم همین موضوع باعث نابسامانی شده بود. متاسفانه دولتمردان و مجلس و ... هیچوقت از تجربیات گذشته درس نمیگیرن و تاوانش رو مردم باید بدن. آخه چرا؟
ناشناس۴۰۲۸۳۰۱۰:۱۴:۵۷ ۱۳۹۷/۴/۴
متاسفانه مشکلات فعلی بازار ارز و سکه ناشی از سیاست های شتاب زده ای هست که در 22 فروردین امسال اعمال شد. 1.دولت باید مدیریت تقاضا رو به درستی و فعالانه انجام بده بنحوی که از واردات کالاهای غیر ضرور و کالاهایی که مشابه داخلی اونها در کشور وجود داره جلوگیری بشه و یا نظام تعرفه ای رو در این خصوص بنحوی تعدیل کنه که تمایل به سمت مصرف و وارادات این گونه اقلام کمتر بشه. 2. امکان فعالیت صرافی های مجاز رو فراهم کنه ولی انجام هر گونه حواله ارزی رو ملزم به ارائه کد رهگیری کنه که از طریق سامانه نیما برای متقاضیان واقعی ارز صادر می شود 3.در شرایطی که بواسطه تحریم ها امکان نقل و انتقال پول از طریق سیستم بانکی میسر نیست افتتاح و پرداخت سود به حسابهای ارزی واقعا بی معنا هست و بهتر هست که متوقف بشه. 4.هر گونه خرید و فروش ارز توسط صرافی ها به اشخاص حقیقی و حقوقی بصورت اسکناس که از سامانه رهگیری کد رهگیری ندارند باید متوقف بشه 5.امکان حضور مصرف کنندگان واقعی ارز چه به صورت شخص حقیقی (برای مسافرت، دانشجویی و درمان) و چه اشخاص حقوقی که برای فعالیتهای اقتصادی خودشون نیاز به ارز دارند در سامانه نیما فراهم بشه 6.به صادرکنندگان این امکان داده بشه که در بستر سامانه نیما درصدی از درآمد صادراتی خودشون رو به قیمت دلخواهشون در اختیار متقاضیان واقعی ارز بزارن 7.ارز حاصل از صادرات نفت و درصدی از ارز صادرات غیر نفتی باید به طور مستقیم بار مبنای دلار 3800 تومن صرف نیازهای وارداتی برای کالاهای اساسی و حیاتی کشور بشه
ناشناس۴۰۲۸۳۹۱۰:۱۷:۱۴ ۱۳۹۷/۴/۴
این چه فرهنگی است که عده ای باید هر سال چند بار برای تفریح به خارج بروند، هر چند ماه یکبار گوشی موبایلشان را عوض کنند، روی چشم همچشمی ماشین شاسی بلند بخرند و..... . مشکل اصلی کشور این ها هستند. این ها هستند که با فرهنگ مصرفی و انحرافی خود، اقتصاد کشور را به نابودی رهنمون می کنند.
ناشناس۴۰۳۰۷۷۱۱:۴۰:۳۶ ۱۳۹۷/۴/۴
دوست عزیز وقتی بیش از 6000 خودرو قاچاق میاد متوسط 50000 دلار ( که بیشتره ) باشه میشه 300 میلیون دلار و این تازه یک قلمه که اتفاقا لو رفته . با ارز مسافرت و گوشی که نمیشه بازار ارز رو تکون داد
ناشناس۴۰۳۱۳۸۱۲:۰۸:۴۳ ۱۳۹۷/۴/۴
وقتی فقط 4 میلیون نفر سال گذشته به ترکیه رفته اند و اگر هر کدام حداقل 1000 دلار با خود ارز خارج کرده باشند، حساب کن چقدر در مجموع ارز از کشور خارج شده است. اگر سالی حداقل 10میلیون گوشی هر کدام با قیمت متوسط 300 دلار در کشور به فروش برسد، حساب کن چقدر ارز از کشور خارج شده است. برای واردات ماشین های لوکس خارجی، کالاهای لوکس خارجی هم اگر حساب و کتاب کنی، می فهمی که علت به قهقرا رفتن اقتصاد کشور چه است.
ناشناس۴۰۳۵۶۱۱۴:۰۷:۱۳ ۱۳۹۷/۴/۴
شما ازادی تفریح و امکانات انرا در همین ایران اجازه بده میلیون ها تن از ترکیه به ایران میایند
ناشناس۴۰۳۶۸۹۱۴:۵۳:۱۸ ۱۳۹۷/۴/۴
چرا مردم نباید مسافرت برن چرا نباید گوشی بخرن چرا نباید ماشین خوب سوار شن ؟ اصلا دولت برای چی تشکیل میشه ؟ برای فراهم کردن رفاه و اسایش همه حالا اگر اونا عرضه ندارن ملت باید ریاضت بکشن ؟ اینکه منطق نیست . توی یه شرکت اگر مدیرش عرضه اداره شرکت رو نداشته باشه باید حقوق کارکنانش رو نده و بگه شما قناعت کنید تا بتونم مدیریت کنم ؟
آریو سوئد۴۰۵۸۸۳۱۴:۱۲:۵۳ ۱۳۹۷/۴/۵
مردم برن مسافرت ولی نه با ارز دولتی. مردم گوشی بخرند ولی نه با ارز دولتی. کدوم کشوره که یک اقلیت بسیار کمی از مردمش را با ارز دولتی به مسافرت خارج میفرسته؟ کدام دولته که با ارز دولتی به مردمش گوشی تلفن میده؟ ۳۴ ساله که خارج زندگی میکنم ولی همچین چیزی ندیده ام.
ناشناس۴۰۳۷۹۹۱۵:۲۵:۵۶ ۱۳۹۷/۴/۴
کاش با همه دنیا دوست بودیم می رفتیم مثل همه مردم دنیا زندگی می کردیم راحت می رفتیم هرجای دنیا که میخواستیم وضعیت اقتصادیمون اینطوری نبود
ناشناس۴۰۴۰۲۷۱۶:۵۰:۳۰ ۱۳۹۷/۴/۴
همه جای دنیا پر شده از فلاکت و جنایت و جنگ و کشتار تا فقط چند کشور ظاهر زیبایی درست کنند حتی در امریکایی که اینهمه جنگ و جنایت به راه انداخت تا کشورش را بسازد بر اساس آمار رسمی خودشان، 50میلیون فقیر در فقر شدید وجود دارد شما در توهمات خودت باش همچنان
شیوا۴۰۴۸۸۱۰۲:۵۵:۴۵ ۱۳۹۷/۴/۵
منظورت امریکای جنوبی است.
یزدی۴۰۲۸۹۳۱۰:۴۱:۳۴ ۱۳۹۷/۴/۴
خودمان را گول نزنیم چون خود دولت ، دست و ابزار رانتخواران شده است و باید زودتر قطع شود تا ریشه کشور را کاملا در نیاورده است
ناشناس۴۰۳۶۲۰۱۴:۲۲:۰۳ ۱۳۹۷/۴/۴
برجام؛ وقتی رفت دانستیم چه بود! دیر نیست که مخالفان برجام و آنان که می گفتند برجام برای ما چه کرده است، با چراغ گردسوز، دور بیفتند و دنبال برجام بگردند. ما، قدر داشته هایمان را نمی دانیم و این، گویا برای مان عادتی تاریخی شده است.
ناشناس۴۰۴۰۳۲۱۶:۵۴:۱۴ ۱۳۹۷/۴/۴
تمام مصیبت از همین تفکری است که برجامها را به ارمغان آورده است این تفکر دست کم 20سال است که در این کشور مدیریت کرده است به اسم تنش زدایی، از بسیاری استقلالهای اقتصادی دست کشیده و نتیجه آن شده ضعف توان تولید داخلی و آسیب پذیر بودن در مقابل تحریم در سال 82 همین تیم مذاکره کرد و با اروپا و تعلیق داوطلبانه پذیرفت و اما دیگر نمیتوانست از آن خارج شود و نتیجه آن شدن چندیدن قطعنامه و تحریم و الان هم همان تفکر برجام آورد و به اهداف موهومش دست نیافت(که از اول هم روشن بود این اهداف فقط خیالپردازی ناآگاهانه است) و حال اقتصاد ناتوان و فلج مانده تحویل میدهد
ناشناس۴۰۴۳۷۸۱۹:۳۲:۳۲ ۱۳۹۷/۴/۴
عجب ۸ سال که دست ‌ما بود چه گلی زدید بر سر مردم..
ناشناس۴۰۲۹۲۹۱۰:۵۴:۴۲ ۱۳۹۷/۴/۴
وقتی در کشور نرخ سودآوری فعلالیت های مفید و مولد پایین بوده و حمایت آنچنانی از آنها به عمل نمی آید، بدیهی است که سرمایه ها (بخصوص با این محدودیتهایی که از قبل تحریمها بر کشور اعمال شده) به سوی بازارهای غیر مولد و زیان آور به حال اقتصاد کشور چون خرید ارز، سکه، ماشین و... روانه می شود.
ناشناس۴۰۲۹۳۰۱۰:۵۴:۴۸ ۱۳۹۷/۴/۴
خطا چیه اقایان حرم مرتکب شده و به وظایف بدیهی و اولیه بانک مرکزی عمل نکرده و در بانک ها و موسسات هم جلوی خاطیات را نگرفته اند
ناشناس۴۰۲۹۳۶۱۰:۵۶:۲۹ ۱۳۹۷/۴/۴
مسئولین بارها آمار داده اند که سالی 40-30 میلیارد دلار کالای قاچاق وارد ایران می شود. ارز این کالا ها از کجا تامین می شود؟ چند درصد تقاضای خرید ارز در بازار برای این امر است؟ آیا فکر نمی کنید حجم بالایی از تقاضا برای خرید ارز در بازار آزاد توسط وارد کننده های کالاهای قاچاق انجام می گیرد تا مردم عادی که برای حفظ سرمایه هایشان، مبادرت به خرید ارز می کنند؟
ناشناس۴۰۳۱۷۸۱۲:۲۶:۲۹ ۱۳۹۷/۴/۴
سود بانکها رو هزار بار گفتیم کم نکنید کسی گوش نکرد . ارز دیجیتال بین المللی درست کنید با همکاری چین و روسیه کسی گوش نکرد خوب معلوم این بلا ها سر مردم میاد
ناشناس۴۰۴۳۱۴۱۸:۳۹:۳۷ ۱۳۹۷/۴/۴
افزایش نرخ سود بانکی تا ۱۰ درصد کاهش ۵ درصدی قیمت بعضی اقلام مثل گاز و برق و بنزین و عرضه دلار و ثبت نام مجدد طلا با موعد تحویل سه ماهه و شش ماهه برای هر نفر حداکثر ۱۰ سکه طلا و همینطور ثبت نام سکه های یک گرمی و ربعی برای هر نفر حداکثر ۱۰ عدد اعلام لیست گیرندگان و شرکتهایی که ارز دریافت کرده اند ثبت نام خودرو ثبت نام حج ثبت نام عتبات کربلا و نجف ثبت نام برای عرضه زمین برای ساخت و سازهای مسکونی بصورت تعاونیهای فامیلی و ۵ نفره برای فاقدین مسکن بسیاری از این امور میتواند ضمن هدایت نقدینگی به مسیرهای مختلف جلوگیری از افزایش قیمتها و ایجاد افزایش امیددر جامعه نماید .
ناشناس۴۰۲۷۰۲۰۹:۲۴:۰۶ ۱۳۹۷/۴/۴
همانطور که معامن اول رییس جمهور دیروز در مجلس عنوان کرد، باید باور کنیم که کشور درگیر جنگ اقتصادی است و باید تمام عیار در مقابل دشمنان ایستادگی کرد. باید مردم از ریخت و پاش‌ها دوری کنند و سیاست تعمیر را به جای تعویض برگزینند
بیتا۴۰۲۸۷۰۱۰:۳۱:۵۵ ۱۳۹۷/۴/۴
مسئولین هم همچین نگری دارند با این خونه هایی که تو زندگی میکنن و بریز و بپاش هایی که دارن مگه میتونن سختی بکشن؟
هوشیار۴۰۲۹۵۴۱۱:۰۳:۲۷ ۱۳۹۷/۴/۴
شما مثل اینکه خبر نداری خیلی وقته تو جنگ اقتصادی هستیم عزیز ولی وقتی قبلا دلار گران میشد علت عدم مشور عنوان میشد ولی الان میگن جنگ اقتصادی
ناشناس۴۰۲۹۹۱۱۱:۱۳:۲۴ ۱۳۹۷/۴/۴
ایا واسه مردم چیزی مونده که بخوان از ریخت پاش کم کنن.. مردم ما روزانه درامد و هزینه زندگیشون رو دارن بدست میارن... گویا شما از قشر مرفحین بی درد هستید
مهدی۴۰۳۰۱۰۱۱:۱۹:۴۷ ۱۳۹۷/۴/۴
بنام خدا- اخوی! خبر نداری که مردم برای خرید مایحتاج روزانه توان ندارند. صحبت از مردم حاشیه نشین شهرها و یا بخش هایی از شهرها که قبلا به کم درآمد و فقیر و نسبتا کم درآمد مشهور بودند نیست. طبقه متوسط سابق الان دچار مشکل شده. طبقات کم درامد تر برای خرید یک عدد هندوانه شکسته با قیمت پائین تر ، تردید دارند که بخرند یا نخرند... مسئولا باید بفهمند که این جنگ اقتصادی را چگونه باید مدیریت کنند که نتیجه آن فنا شدن طبقات متوسط و پائین تر نباشد. فنا شدن هم فقط شکم نیست هر چند که عوارض آن برای سالهای بعد است؛ مانند زمان دفاع مقدس که آشپزی صداو سیما محدود به غذاهای نشاسته ای بود و بعد ها گفتند که برخی از بیماری ها ناشی از تغذیه های آنچنانی بوده است. اگر بهداشت را ندیده بگیرند، اگر از آموزش و تعلیم و تربیت فرزندان کم بگذارند نتیجه اش در نسل بعدی که باید این کشور را بسازد فاجعه بار خواهد بود.
ناشناس۴۰۴۰۳۶۱۶:۵۵:۴۶ ۱۳۹۷/۴/۴
چقدر هم این دولتمردان در حال ایستادگی و دوری کردن از ریخت و پاش هستند
ناشناس۴۰۲۷۰۶۰۹:۲۴:۴۸ ۱۳۹۷/۴/۴
تمام اینا حرفه تا وقتی با سیاستهای غلط قصد تعامل با دنیا را نداشته باشیم وروز به روز به جزیره ای دور افتاده تبدیل شویم وضعیت ارزی ما همین خواهد بود چون روز به روز منابع ارزی ما رو به کاهش می رود !
ناشناس۴۰۲۸۰۴۱۰:۰۵:۴۸ ۱۳۹۷/۴/۴
ما با برجام با دنیا تعامل کردیم. این آمریکا هست که زده زیر تعهداتش. البته سیاستمداران آمریکا نوکران اسراییل هستند. چطور ما می توانیم با صهیونیستهای جنایتکار گفتگو و سازش کنیم؟؟؟؟
نیومده بودم به باغت، میمردم ز داغت!۴۰۲۸۱۵۱۰:۰۸:۰۹ ۱۳۹۷/۴/۴
فعلا داریم عوارض تعاملتون با دنیا رو تحمل میکنیم!!!
ناشناس۴۰۴۰۵۷۱۷:۰۰:۱۴ ۱۳۹۷/۴/۴
نمیدانم از کدام دنیا سخن میگویی ظاهرا دنیای شما فقط امریکا است که دائما یک عده دیوانه وحشی صفت و مکارهای حیله‌گر حکومتش را به دست میگیرند و نه هیچ عهد و پیمانی را قبول دارند و نه انسانیت میفهمند همانها که سالها است میلیونها زن و کودک و پیر و جوان را به گونه ای کشتند که حتی حیوانات هم با هم اینگونه رفتار نمیکنند از نظر من انسانیت اجازه دوستی با چنین افراد خوانخواری نمیدهد
ناشناس۴۰۲۷۱۰۰۹:۲۵:۴۰ ۱۳۹۷/۴/۴
متاسفانه برخی از مردم حریص هستند. تمام پس انداز شان را دلار و سکه می‌خرند و علی‌رغم وفور نعمت، کالا در منزل انبار می‌کنند. همین امر باعث افزایش تقاضا شده و باعث بالا رفتن قیمت ها می شود.
ناشناس۴۰۲۸۱۴۱۰:۰۸:۰۶ ۱۳۹۷/۴/۴
قرار است سنگین ترین تحریمهای تاریخ بدون اجازه خود مردم بر آنها تحمیل شود، چه انتظاری غیر از این دارید؟!
ناشناس۴۰۳۰۳۶۱۱:۲۶:۴۵ ۱۳۹۷/۴/۴
این کار مردم گل به خودی زدن است.
ناشناس۴۰۲۹۰۵۱۰:۴۶:۳۰ ۱۳۹۷/۴/۴
دوست عزیز اگر ثبات اقتصادی و مالی و بیکاری کم باشه و مردم در تامین هزینه های زندگیشان دچار مشکل نباشند و نگرانی از بابت فردا و آینده خود وفرزندانشان نداشته باشند و البته دولت و مسئولین هرروز یک سناریوی جدید رو امتحان نکنند مطمئن باشید هیچکس علاقه ای به انبار کردن سکه ودلار نخواهد داشت.ضمنا بازار ارز یک اقتصاد محکم و با ثبات با خرید چند عدد سکه و چند هزار دلار از دلال و صراف متزلزل نمیشود.این رانت خواران ودلالان بزرگ هستند که با اخبار قبلی و اگاه سازی عوامل پشت صحنه دست به سوداگری میزنند . و الا کدوم شحص عادی میتونی یک هزار سکه و یا صد ها هزار دلار رو یک روزه بخره!
ناشناس۴۰۲۷۲۱۰۹:۲۸:۴۰ ۱۳۹۷/۴/۴
هدف اصلی آمریکا از اعمال مجدد تحریم ها، مردم ایران هستند تا فشارها باعث شود که مردم به ستوه بیایند و از نظام اسلامی جدا شوند. اما به فضل الهی در این توطئه نیز شکست خواهند خورد زیرا آنها مردم و مسئولان ما را همچنان نشناخته اند.
ناشناس۴۰۲۷۲۲۰۹:۳۰:۲۷ ۱۳۹۷/۴/۴
مالیات کافی نیست باید از کسانی که مبالغ کلان ارز و سکه خریدند و دلالی کرده اند مابه التفاوت با نرخ ازاد دریافت وبه عنوان مخلان امنیت اقتصادی محاکمه ومجازات شدید شوند و در موارد حاد تمام اموالشان به نفع ملت مصادره شود دولت و قوه قضاییه و مجلس قاطع باشند ما در شرایط جنک هستیم
ناشناس۴۰۲۷۳۳۰۹:۳۵:۲۷ ۱۳۹۷/۴/۴
خریداران سکه چرا باید مالیات بدهند ؟!! وقتی سکه خریدیم اعلام کردند که بدون مالیات......
ناشناس۴۰۲۸۶۳۱۰:۲۶:۵۴ ۱۳۹۷/۴/۴
حالا کی داده که گرفته که شما انقدر دستپاچه شدی. از اونای که باید مالیات بگیرن زورشون نمیرسه بگیرن، وای به حال شما خریدران محترم سکه...
ناشناس۴۰۲۷۳۷۰۹:۳۶:۵۳ ۱۳۹۷/۴/۴
خریداران دلار به ازاری هر دلار 4000 تومن سود کرده اند که طبق قانون هزارتومنش رو هم می دهند به دولت.. خب این کجاش به نفع مردمه ؟؟؟
ناشناس۴۰۲۷۴۱۰۹:۳۹:۱۵ ۱۳۹۷/۴/۴
دولت با این همه افزایش قیمتهای دلار و طلا و همچنسن عدم تحصیص ارز به 1400 قلم کالا کلی سود میکنه که در بودجه دیده نشده !! حالا باید طبق قانون به مجلس متمم بودجه را اعلام کنه ! چرا مجلس نسبت به این موضوع ساکته ؟!!!!
ناشناس۴۰۲۷۴۳۰۹:۳۹:۴۶ ۱۳۹۷/۴/۴
وقتی بانک مرکزی نرخ بهره بانک را در یک شب از 22 درصد به 10 درصد به دلیل واهی حمایت از تولید کاهش می دهد، در وهله اول حمایتش را از پول ملی با شدید ترین اقدام کاهش می دهد. واقعا" در سواد اقتصادی مسئولین باید شک کرد. البته گناه آنها نیست. بلکه گناه آنانی است که "مدرک کیلویی دکترا " صادر میکنند.
ناشناس۴۰۲۷۶۵۰۹:۴۷:۴۷ ۱۳۹۷/۴/۴
اینها هم داستان گفته اند و چیزی در چنته ندارند با باید باید کردن اقتصاد درست نمی شود. اقتصاد یک مسئله مستقل از دیگر مسائل سیاسی و اداری نیستهمه باید باهم درست شوند تا نتیجه بدهد که چقدر امکانش هست معلوم نیست! سازش با دنیا پیروی از قوانین اقتصادی استفاده از متخصصین واقعی و... شاید فرجی بشه
شهرام۴۰۲۷۷۴۰۹:۵۰:۴۴ ۱۳۹۷/۴/۴
قبول کنید که خراب کردین
ناشناس۴۰۲۷۸۴۰۹:۵۳:۵۴ ۱۳۹۷/۴/۴
اظهار نامه مالیاتی یعنی تائید روند قیمتی کنونی ووجاهت دادن به آن!!! دولت راه حل مناسب پیدا کند نه اینکه از این آشفته بازار جیب خود را پرکند
ناشناس۴۰۲۷۹۱۰۹:۵۸:۲۱ ۱۳۹۷/۴/۴
صد بار گفتیم که کل ساختار بانک مرکزی را باید کوبید و از نو ساخت اما کسی گوش نکرد. یک دانشجوی سال دوم اقتصاد هم می دانست که سیاست ارز دستوری راهگشا نیست، اما ...
ناشناس۴۰۲۸۰۱۱۰:۰۴:۵۵ ۱۳۹۷/۴/۴
خریداران ارز وسکه اقتصاد کشور را نابود کردند . لذا مفسد فی الارض هستند و باید مصادره اموال شوند
ناشناس۴۰۵۲۷۱۱۰:۲۳:۴۰ ۱۳۹۷/۴/۵
انها که مدام اسکناس چاپ کردند و ارزش پول ملی را صفر باید پیش از اعدام شکنجه هم بشوند اموالشان مصادره شود و....
ناشناس۴۰۲۸۰۸۱۰:۰۷:۰۰ ۱۳۹۷/۴/۴
آلبرت بغزیان، اقتصاددان و استاد دانشگاه: "اعتماد مردم به بانک مرکزی به اندازه اعتمادشان به بقال سر کوچه هم نیست؛ تغییر سیف امید مثبتی در مردم ایجاد می‌کند / بانک مرکزی در ماجرای سکه، دولت را هم گول زد" منبع: سایت انتخاب
ناشناس۴۰۲۸۲۵۱۰:۱۲:۳۸ ۱۳۹۷/۴/۴
از حرفهای پورابراهیمی و تاجگردون معلوم است که مجلس هم طرحی ندارد جز انتقاد به دولت اقایان شما می توانید با وضع قوانین شرایط جنک اقتصادی و نظارت بر اجرای ان موثر باشید انتقاد کار افراد عامه مردم است اما از مسولان انتظار اقدام و عمل هست
بیتا۴۰۲۸۶۸۱۰:۳۰:۳۷ ۱۳۹۷/۴/۴
جالبه دولت هم از این آب گل آلود برای خودش ماهی میگیره. سریع میخواد مالیات ببنده هیچ کس به فکر حل مشکلات مردم نیست. دولت محترم به جای اینکه به فکر مالیات و ... باشی به فکر معیشت مردم باش.
خریدار پیش خرید سکه۴۰۲۹۰۴۱۰:۴۶:۰۸ ۱۳۹۷/۴/۴
آقا من پیش خرید سکه انجام دادم اما نه چند صد تایی! در حدی خریدم برای مهریه خانمم! الان باید برای چی دقیقا مالیات بدم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ از اونایی که هزار تا هزار تا یا برای دلال بازی خریدن مالیات بگیرید! مگر درآمدی کسب کردم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ باید بدهیم که سکه می بود را کلا می دادم در قالب مهریه به خانمم !!! الان من بدبخت باید مالیات چی را بدم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ الف تو رو خدا پیگیر امثال من بیچاره هم باش!
ناشناس۴۰۳۳۹۶۱۳:۲۸:۱۶ ۱۳۹۷/۴/۴
شما باید مالیات بر طلاق بدی!!!
شهروند ایران۴۰۲۹۱۴۱۰:۴۹:۲۱ ۱۳۹۷/۴/۴
مگه میشه ارزش پول یک کشور در یک روز ده درصد پایین بیاد.؟ چرا همه سکوت کردند ؟
ناشناس۴۰۲۹۴۸۱۱:۰۰:۲۹ ۱۳۹۷/۴/۴
باید بپذیرید که باید در سیاستهای کلی کشور تجدید نظر کنید.
ناشناس۴۰۲۹۶۰۱۱:۰۶:۳۰ ۱۳۹۷/۴/۴
یعنی چه کسی در طول سال برای فرزندانش ارز میخرد و همراه مسافر به خارج میفرسته تازه باید مالیات هم بده دست بردارید بروید دنبال دانه درشت ها نه کسی که در سال 10 بیست هزار خریده و نفروخته در بازار و فرستاده به خارج تازه مگر مالیات ان چه مقدار میشود اگر هم محاسبه شود با نرخ رسمی دلار 4200 این گونه مالیات ها انقدر هم نخواهد شد و با این کار دوباره باعث گرانی بیشتر خواهید شد بروید انهائیکه میلیونی میخرند نه افرادی که نیاز دارند برای مریض و یا فرزندانشان و لاغیر
ناشناس۴۰۲۹۹۳۱۱:۱۳:۳۳ ۱۳۹۷/۴/۴
شما با یک ملت طرف هستید در در تمام ابعاد اقتصادی می خواهند حضور داشته باشند اهم از دلار ،سکه ،طلا و مسکن و .. و این ملت به این نتیجه رسیده که ارزش پول ملی در حال سقوط است و اعتمادی هم به دولت ندارند این اعتماد از دست رفته است عامل آن هم عملکرد دولتها است
ناشناس۴۰۳۰۱۶۱۱:۲۰:۵۸ ۱۳۹۷/۴/۴
دوستانه از دولتی ها و نماینده های مجلس میخام استعفا بدلیل بی لیاقتی بدن!!!1واقعا نمیدونید علت افزایش ارز چیه؟؟؟؟؟الان 2الی 3 هفته است که در سامانه نیما ارز از طرف پتروشیمی ها ارایه نمیشه یا قطره چکانی میدن!!!!لطفا خوراک ندید ب پتروشیمی ها.همین!!!!
ناشناس۴۰۳۰۳۷۱۱:۲۷:۰۳ ۱۳۹۷/۴/۴
تعجب نماینده محترم از افزایش قیمت کالاهای داخلی نشان دهنده کم اطلاعی ایشان از اقتصاد است. افزایش قیمت ها به خاطر افزایش قیمت ارز نیست. بلکه افزایش قیمت ارز و باقی اجناس ناشی از کاهش ارزش پول ملی است.
ناشناس۴۰۳۰۳۸۱۱:۲۷:۲۲ ۱۳۹۷/۴/۴
ملت را چی فرض کردید طرف سیصد در صد تا این لحظه سود کرده حال شما بیا ده یا بیست درصد هم مالیات بگیر اگه بتونی واقعا بحال خودمان باید زار بزنیم
ناشناس۴۰۳۰۴۳۱۱:۲۹:۵۰ ۱۳۹۷/۴/۴
بنده قرار داشتم آپارتمان بخرم منتها آپارتمان گرون شد و بخاطر جلوگیری از افت ارزش پولم رفتم سکه نوشتم حالا آیا شما حضرات محترم قیمت آپارتمان و برمیگردونید به قیمت سابق؟ یا میرید سراغ فروشندهای آپارتمان که مالیات بگیرید؟
مهرداد۴۰۳۰۶۷۱۱:۳۸:۴۴ ۱۳۹۷/۴/۴
نتیجه مهم است ، بانک مرکزی چه بپذیرد و چه نپذیرد که اشتباه کرده است متاسفانه مردم فقیرتر و بدبخت تر شده اند.
ناشناس۴۰۳۲۳۴۱۲:۴۳:۲۸ ۱۳۹۷/۴/۴
شما راه حلت چی ؟ همه مردم دارن پولشون رو به دلار و سکه تبدیل می کنند . تحریم میدونی چی ؟
ناشناس۴۰۳۱۷۷۱۲:۲۶:۰۸ ۱۳۹۷/۴/۴
سود بانکها رو هزار بار گفتیم کم نکنید کسی گوش نکرد . ارز دیجیتال بین المللی درست کنید با همکاری چین و روسیه کسی گوش نکرد خوب معلوم این بلا ها سر مردم میاد
ناشناس۴۰۳۱۸۳۱۲:۲۷:۰۸ ۱۳۹۷/۴/۴
ان موقعی که دولت پول بدون پشتوانه چاپ میکرد و هنوزم میکند باید فکر این روز ها را میکرد و هیچکس خلافی نکرده ارز و یا طلا خریده طبق قانون و پول داده طلا یا ارز گرفته حالا اگر سیاست شما اشتباه بوده مردم که نباید تاوان ان را بدهند 90 درصد اینها که ارز خریدن مقدارش انقدر نیست بروید به دنبال دانه درشت ها که میلیونی خرید کردند و دست از سر مردم بردارید شب میخوابیم صبح بلند میشیم یک قانون که کارایی نداره میگذارند تا اشتباهات خود را جبران کنند و یا بگویند مقصر کسی دیگر است
ناشناس۴۰۳۲۰۰۱۲:۳۲:۲۹ ۱۳۹۷/۴/۴
لطفا عددرا تصحیح کنید 27میلیارددلار درست است نه 27 هزار میلیارددلار که کل تولید ناخالص امریکاهم این رقم نمی شود
ناشناس۴۰۳۲۱۱۱۲:۳۴:۵۳ ۱۳۹۷/۴/۴
من اصلا با سیاستهای اقتصادی دولت موافق نیستم .اما ،اما اصلا با این رفتارهای مردم کشورم هم موافق نیستم که در روزی که اعلام میشه واسه ثبت نام پیش فروش سکه همه هجوم میبرند از یکی تا 38000 هزارتا یه جا ثبت نام میکنند .وقتی سایت ایران خودرو باز میشه در لحظه 375 هزار ثبت نام خودرو صفر انجام میشه .چرا مردم ما این جور شدند ؟چرا ما خودمون به خودمون رحم نمیکنیم .که اگه قراره اتفاقی بیفته همه باهم غرق میشیم همه تو یه کشتی نشستیم .مگه واجبه سکه بخریم پس انداز کنیم ؟مگه واجبه ماشین صفر ثبت نام کنیم وقتی میدونیم این ثبت نامها قیمت واقعی خودرو نیست.
ناشناس۴۰۳۲۳۱۱۲:۴۱:۵۲ ۱۳۹۷/۴/۴
برجام هیچ بود فقط نمیدونم چرا روزی که تمام شد همه چی ده برابر شد
ناشناس۴۰۳۲۴۹۱۲:۴۹:۴۲ ۱۳۹۷/۴/۴
علت افزایش قیمت خورد هیچ ربطی به نقدینگی نداره علت افزایش قیمت خودرو تحریم کشور و بالا رفتن نرخ دلار .حداقل 50% قطعات وارداتی هستن . رفتن پژو از ایران 2008 رو چند برابر کرده ؟ حالا برید ببنید چرا مردم سوئیس به یارانه ها نه گفتن و شما بله !
ناشناس۴۰۳۲۶۰۱۲:۵۲:۴۵ ۱۳۹۷/۴/۴
الان چین با سیاست درست کل شرکت های امریکایی و اروپایی رو جذب کرده و در حال تولید محصولات با کیفیت و تکنولوژی روز ، حالا ما یا داریم شعار میدهیم یا داریم از دیوار سفارت بالا میریم
سعید۴۰۳۲۷۰۱۲:۵۵:۳۸ ۱۳۹۷/۴/۴
من سکه ثبت نام کردم درحالیکه میتونستم برم از بازار بخرم،اگه ضرری بهم وارد بشه بعلت دبه کردن دولت وبانک مرکزی ،باعث وبانیش رو حلال نخواهم کرد هرچند ممکنه بهم بخندین.
ناشناس۴۰۳۲۹۱۱۳:۰۱:۴۲ ۱۳۹۷/۴/۴
خب این مالیات گرفتن هم که میشه باز کاسبی خزانه که حریصانه در حال تجمیع نقدینگی هستش ( البته راهکار فرار از مالیات و دور زدن قانون را هم چنین افرادی بلدندو از رانتهای داخل سیستم هم که الحمدلله به وفور بهره مندند) چه خیری برای مردم داره؟ هیچی! مگر در قضیه ۶۵۰۰ خودروی وارداتی چه شد؟ خزانه سود گمرکاتی و بازرگانی ۴۰۰ درصدی را دریافت کرد و دولت چشم بست و سکوت کرد! وارد کننده هم ظاهر کارش را کاملا قانونی انجام دادیعنی سایت رسما باز بود آنها رسما ثبت سفارش کردند و آوردند! بعد هم با اطلاع از تصمیمات جدید خزانه برای ارز و ممنوعیت واردات خودرو به اتکای انحصارشان در بازار التهاب راه انداختند ماشینها را به ۲ برابر فروختند! در حالیکه اگر اراده ای برای برخورد وجود داشت مثلا میشد ظرف چند روز مقرر بشود از این خودروهای لوکس بطور مستمر و ماهیانه عوارض تردد سنگین دریافت شود و عدم پرداخت منجر به توقیف در پارکینگ باشد آنگاه کسی جرات خرید این خودروها را نداشت و این موج گرانی هم به داخلی ها سرایت نمیکرد
ناشناس۴۰۳۵۶۲۱۴:۰۷:۲۶ ۱۳۹۷/۴/۴
برجام بد بود روحانی بد و .... شما خوبید با احمدی نژاد که به تحریم ها می گفت کاغذ پاره !
ناشناس۴۰۳۷۸۵۱۵:۲۳:۱۹ ۱۳۹۷/۴/۴
شما بگو از جنگ و شعار دادن چه چیزی حاصل شده ؟
ناشناس۴۰۳۸۱۷۱۵:۲۹:۴۶ ۱۳۹۷/۴/۴
امریکا هیچ فشاری روش نمیاد راحت نشسته تحریم گذاشته تا اقتصاد ایران کاملا نابود بشه.80 درصد مردم دنبال زندگیشون هستن نه چیزای دیگه
ناشناس۴۰۳۸۲۵۱۵:۳۱:۴۶ ۱۳۹۷/۴/۴
در دنیای امروز راهکار های اقتصادی و سیاسی بهم پیوند خورده اند
ناشناس۴۰۴۰۱۰۱۶:۴۳:۰۱ ۱۳۹۷/۴/۴
اظهارنامه مالیاتی که کاری نداره، مثل آب خوردن ارایه‌ش میدن. کسی که میتونه این همه طلا و سکه را یه جا خریداری کنه اظهارنامه مالیاتی براش سهله.
ناشناس۴۰۴۰۹۶۱۷:۰۸:۵۲ ۱۳۹۷/۴/۴
برجام 5 سال جلوی افزایش قیمتها رو گرفت حالا ابن قیمت ها نوش جان مخالفان برجام
م ل اراکی سوئد۴۰۴۹۱۷۰۶:۴۵:۱۴ ۱۳۹۷/۴/۵
رای داشتن یک اقتصاد صنعتی پیشرفته و توسعه آرام ،اقتصاد دلالی و سوداگری باید از بین برود. ایجاد نظم و شفاقیت در اقتصاد اولین قدم است. این بحران از زمانی شروع شد که دولت بدونه مطالعه سود بانکی را کاهش داد و باعث شد که پولهایی که در بانکها بود و دولت تا اندازه ای کنترول روی اونها داشت از بانکها خارج شود و بطرف بازار ارز و خودرو و مسکن و...برود. دولت بجای پایین آوردن سود بانکی میبایستی که به صاحبان صنایع درخواست کننده وام با ارزهای خارجی به اونها وام میداد با بهره مثلا ۵% و با همان ارز هم طلب خود را وصول میکرد. ترکیه و چند کشور دیگر اینطور عمل میکنند. همین الان بانکهای ترکیه به کسانیکه پول خود را به واحد لیر در بانک دارند ۲۰% سود میدهد. سود حساب یورو ۸-۱۱ در صد است. سود حساب دلاری و پوندی ۵-۹ در صد است و سود حساب به یوان چین و ین ژاپن ۴-۷ در صد است و بحران ایران را هم ندارند. خیلی از ترکهای مقیم سوئد هم پولهای خود را به یورو در بانکهای ترکیه پس انداز میکنند.
ناشناس۴۰۴۹۲۴۰۶:۵۸:۳۱ ۱۳۹۷/۴/۵
خیلی مسخره است دولت عوض اینکه بار گرانی را ازدوش مردم بر داره به فکر کسب درآمد از خون مردمه .
حسين۴۰۵۹۴۵۱۴:۳۶:۵۸ ۱۳۹۷/۴/۵
من دو تا خونه فروختم مالیاتش رو هم دادم یه ماشین فروختم مالیاتش رو هم دادم سهام فروختم مالیاتش رو هم دادم و با پول اینها حدود 500 سکه پیش خرید کردم اسناد هم موجوده آیا باز باید مالیات بدم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ برو یقه اونایی رو بگیر که منشا پولشون معلوم نیست...... در ضمن قیمت دلار در تاریخ 01/12/96 مبلغ 4563 تومان و یورو 5719 تومان بود. قیمت سکه هم 1480 بود. حالا طرف اومده سکه یکساله بقیمت هر سکه 1300 ثبت نام کرده یعنی حدود 16 درصد کمتر از قیمت نقدی بازار سکه اگر ده هزار تومن هم بشه طرف فقط ارزش پولشو حفظ کرده
ناشناس۴۰۶۰۴۰۱۵:۲۳:۲۰ ۱۳۹۷/۴/۵
واقعا کارهایتان مسخره است خوب مالیات بدهند چه دردی از مردم دوا می کند چرا نباید اخر حرفهایی که می زنید ببینید و کشور را به اینجا بکئید
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

    2. بازی با کلمات

    3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

    4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

    5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

    6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

    7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

    8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

    9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

    10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

    11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

    12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

    13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

    14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

    15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

    16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

    17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

    18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

    19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

    20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

    21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

    22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

    23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

    24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

    25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

    آخرین عناوین