سکوت دولت چه پیامی دارد؟

محسن مهدیان،   3970404026 ۱۰۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۲۶ تکراری یا غیرقابل انتشار
سکوت دولت چه پیامی دارد؟

رئیس جمهور محترم در روزهایی که جامعه برای طرح های راهگشا و وعده های ضدتحریمی انتظار می کشد، توچال رفته و عکس یادگاری می گیرد. چطور توجیه کنیم؟

با این جهش سرسام آور مسکن، آقای وزیر کجاست؟ چرا توضیح نمی دهد چه طرحی برای اجرا دارد؟ روند افسارگسیخته قیمت ها کمر مردم را شکسته است. چرا آقای وزیر صنعت و تجارت ساکت است؟ چرا معاونش بجای پاسخگوئی به خبرنگار توهین می کند؟ چرا وزیر اقتصاد در پاسخ به خبرنگاران جواب سربالا می دهند؟ بی اعتنائی مسئولین پولی در این روزها چه توجیهی دارد؟

مجلس کجاست؟ چرا از طرح و برنامه کمسیون و مرکز پژوهش ها خبری نیست؟ یعنی هیچ تمهیدی برای حل مشکلات کشور نداریم؟ مردم خودشان باید برای گرانی ها چاره اندیشی کنند؟ یعنی آقای لاریجانی هیچ دستوالعملی برای تهییج دولت برای حضور بین مردم و ارائه برنامه اقتصادی ندارد؟

ماجرا از چند حالت خارج نیست؛
نگاه بدبینانه اینست که نقاط موثر تصمیم گیری در دولت و غیره بنا دارند کشور را تحت فشار قرار داده تا نسبت به تهدیدات خارجی کرنش نشان دهند. هدف وادادگی و تعظیم قلدران است.

اما نگاه میانه ای وجود دارد که مرتبط به سبک زندگی طبقه نوین مسئولین جمهوری اسلامی است که برای این روزها تریبت نشده و با اولین مشکل جا زده و دچار وحشت شده اند. رفاه زدگی و عافیت اندیشی و تکاثر، این روزها خودش را نشان می دهد. با کمترین طعنه و تلنگر و تکانه خارجی خود را باخته و داشته های فردی شان را در معرض تهدید دیده اند. این استصال سیاسی و خیرگی در تصمیم گیری را تنها با رعب و وحشت فردی می توان فهم کرد. گوئی مسئولین ما چنان از اوضاع پیش آمده نگران و ماتم زده اند که قدرت تصمیم گیری شان رو به زوال رفته است.

در غیر اینصورت هیچ منطق دیگری این حال پریشان را فهم نمی کند. کمترین کار مسئولین در این روزها برنامه طریق و ارائه راهکار برای عبور از تنگناهاست. انتظار زیادی است؟

اگر گزینه اول درست است که مسئولین امنیتی کشور باید در حل وفصل اوضاع تعجیل کنند. اما اگر دومی است کمترین اقدام، تسویه دولت و حاکمیت از وجود چنین مدیران و وزرا و مسئولین است. وزیری که قدرت تصمیم گیری در شرایط سخت را کف می دهد یک ساعت حضورش در قدرت خیانت به این مردم است. وزیر ترسو، کمترین هزینه اش القای وحشت به جامعه است.

چه انکه این روزها بهت سیاسی و عاطلی و بلاتکلیفی تصمیم گیری به جامعه نخبگانی نیز سرایت کرده است و مجلس و حتا فعالان سیاسی دیگر نیز دچار مارپیچ سکوت و بیم زدگی شده اند. این کشور دهها برابر شرایط تلخ تر را پشت سر گذاشته است و البته قدرتش به مردانی بوده است که برای روزهای سخت تربیت یافته اند. شرایط امروز جامعه نیز مدیر اهل پیکار و شجاع و مقتدر می خواهد نه مسوول وحشت زده و بحران دیده و مستاصل.

 

منبع:صبح نو

دیدگاه کاربران

ناشناس۴۰۲۵۹۳۰۸:۵۰:۴۳ ۱۳۹۷/۴/۴
بی خیالی دولت این گزاره را به ذهن متبادر می کند که گویا اتفاقا یک طیف مشاوران تندرو دولت ، بدشان هم نمی اید مردم عصبانی تر شوند ...
ناشناس۴۰۲۵۹۸۰۸:۵۱:۵۱ ۱۳۹۷/۴/۴
اگه بحث ورود زنان به ورزشگاه بود ، الان دولتمردان همه در تکاپو بودند و لیست امید نامه سرگشاده می نوشت!
ناشناس۴۰۲۶۴۶۰۹:۰۸:۴۹ ۱۳۹۷/۴/۴
اگر رهبری و اقدام‌های ایشان نبود افراد منفعل در دولت و مجلس کشور را تحویل آمریکایی‌ها داده بودند، در طول تاریخ ایران ضربه‌ای که به کشور وارد شده با خیانت از داخل بوده است.
تابان۴۰۳۴۵۸۱۳:۴۵:۲۸ ۱۳۹۷/۴/۴
منفی چرا؟ راست گفته دیگه اینو معلومه
ناشناس۴۰۲۶۵۲۰۹:۱۰:۱۳ ۱۳۹۷/۴/۴
نمایندگانی که در مجلس نمی‌توانند مستقل بیندیشند و تصمیم درست بگیرند و فقط منتظر تصمیم فراکسیون می‌مانند به بلوغ سیاسی نرسیده‌اند
ناشناس۴۰۳۱۵۷۱۲:۱۸:۰۳ ۱۳۹۷/۴/۴
مساله خیلی ساده ست . دولت میخواد اونقدر مردم رو تحت فشار قرار بده که اونها به برجام صنایع دفاعی ، و برجام حضور منطقه ای ایران ، و برجام های دیگه رضایت بدن . اون بحث رفراندوم هم که چند ماه قبل توسط رئیس دولت مطرح شد دقیقا به همین منظور بود . بدنه دولت ، و مجلس ، و حتی شورای شهر ؛ همه و همه برای همچین قضیه ای بسته شده . لیستهای اونها با افرادی پر شده بود که دوباره قضایای دوره خاتمی و مجلس ششم رو تَکرار کنن . اونها میخوان کار ناتموم رو تموم کنن ...
ناشناس۴۰۳۵۴۶۱۴:۰۴:۰۱ ۱۳۹۷/۴/۴
برجام هیچ بود فقط نمیدونم چرا روزی که تمام شد همه چی ده برابر شد
ناشناس۴۰۲۶۵۶۰۹:۱۰:۴۰ ۱۳۹۷/۴/۴
آن کسانی که امروز طرح مذاکره بدون قیدوشرط با آمریکا را ارائه می‌دهند در حقیقت برای انتخابات آینده به خارجی‌ها پیام همکاری ارسال کرده‌اند، به همین دلیل آگاهانه و با هدف دست به این کار زده‌اند.
ناشناس۴۰۲۶۶۱۰۹:۱۱:۵۱ ۱۳۹۷/۴/۴
کاسبان برجام را چه شده است که دائما از واژه‌های وضعیت سخت، شرایط سخت و وضعیت بحرانی در سخنانشان استفاده می‌کنند؟ گلابی برجام چه شد که قرار بود حلال تمام بحران‌ها باشد گلابی‌ها همه کاغذی بود؟ چرا هنوز عبرت‌ نگرفته‌اند و دائم غزل‌سرایی برای برجام می‌کنند؟! مطمئن باشند تا دل در گرو جبهه کفر دارند اوضاع بدتر خواهد شد. نابسامانی‌های اقتصادی هم با دستور سامان نمی‌یابد.
ناشناس۴۰۴۸۱۳۰۱:۵۷:۵۵ ۱۳۹۷/۴/۵
شما که خیلی خوشحالی کشتی برجام به گل نشسته؛ اصلاً این یکی از آرزوهای روز و شب شماها بوده، پس چرا حالت عصبانی به خودت می گیری؟!! آروم باش عزیزم و از این فضا فعلاً لذت ببر.
ناشناس۴۰۲۶۶۴۰۹:۱۲:۳۶ ۱۳۹۷/۴/۴
مگر دولت افتخار نمی‌کند که تورم را تک‌رقمی نگه داشته است؟ و مگر اعلام نمی‌کند نباید افزایش قیمت کالاها و خدمات دولتی بیشتر از تورم باشد؟ پس چرا خود اقدام به افزایش 15 درصدی قیمت گاز مصرفی مردم کرده است؟ این بدان معناست که خود دولت هم باور دارد که تورم تک‌رقمی صحت ندارد و تورم مدتهاست به دورقمی رسیده است؟ برخی گرانی‌ها و افزایش‌ها حتی از 100 درصد هم گذشته است.
ناشناس۴۰۲۶۶۶۰۹:۱۳:۰۶ ۱۳۹۷/۴/۴
چرا حواس مجلس به گرانی‌های افسارگسیخته در بازار نیست و تمام تمرکزش روی پیوستن به معاهده‌های خارجی است که مردم اصلا شناختی نسبت به آن‌ها ندارند که نه تنها تاثیری در بهبود زندگی مردم نخواهد داشت بلکه حتی امنیت کشورشان را هم به خطر خواهد انداخت؟
ناشناس۴۰۳۱۵۹۱۲:۱۹:۳۹ ۱۳۹۷/۴/۴
مجلسی که نماینده هاش برای گرفتن سلفی با اروپاییها از سر و کول هم بالا میرن ، نمیتونه کاری بجز تقدیم دودستی مملکتش به اونها انجام بده .
ناشناس۴۰۲۶۹۵۰۹:۲۰:۳۸ ۱۳۹۷/۴/۴
آقا بحث ورود به ورزشگاه یک بحث اجتماعی وفرهنگیست اما وضعیت معیشتی یک بحث اقتصادی ! در ضمن این نهایت بی عقلیست که انتظار داشته باشید مردم عدم آزادی هایی که حقشان است را در این شرایط وفشار اقتصادی بپذیرند وزیر بار بروند!! یک سیاستمدار عاقل والبته دلسوز که ففط خود وعقاید خود را نبیند در این شرایط سعی می کند کمی هم به خواست این مردم نگاه کند وحداقل بعضی خواسته های ممکن آنها را عملی کند !
ناشناس۴۰۲۸۱۹۱۰:۰۹:۳۸ ۱۳۹۷/۴/۴
حرف دیگر نداشتی بگی
ناشناس۴۰۳۲۳۷۱۲:۴۴:۱۳ ۱۳۹۷/۴/۴
شما راه حلت چی ؟ همه مردم دارن پولشون رو به دلار و سکه تبدیل می کنند . تحریم میدونی چی ؟
ناشناس۴۰۲۶۰۳۰۸:۵۳:۳۵ ۱۳۹۷/۴/۴
سکوت علامت رضا
ناشناس۴۰۲۶۶۹۰۹:۱۳:۵۵ ۱۳۹۷/۴/۴
حسن تیم اقتصادیتو بردارو برو
ناشناس۴۰۲۶۷۸۰۹:۱۵:۳۱ ۱۳۹۷/۴/۴
لبخند رضایت بر لبشان هم دیدنی است
ناشناس۴۰۲۸۶۹۱۰:۳۱:۱۰ ۱۳۹۷/۴/۴
دقیقاً. سکوت نشانه رونق کاسب است.
ادریس۴۰۲۶۱۲۰۸:۵۶:۵۲ ۱۳۹۷/۴/۴
واکنش اصلاح طلبان به افتضاح اقتصادی که افریدند: دلار ۸۰۰۰ تومانی؟: موهای پویول! سکه ۳ میلیونی؟: موهای پویول! خروج امریکا از برجام؟: موهای پویول! لغو تحویل هواپیمای ایرباس؟: موهای پویول!
ناشناس۴۰۴۰۶۵۱۷:۰۲:۰۰ ۱۳۹۷/۴/۴
ربنای شجریان چطور شد ؟
داود۴۰۲۶۱۳۰۸:۵۷:۰۵ ۱۳۹۷/۴/۴
شاید قصدش این بودهمردم نگران نباشید ببینید ما رفتیم گردش!!!!! متاسفانه کسی مسئولیت نمی پذیرد
محمد مهدی۴۰۲۶۱۷۰۸:۵۷:۵۷ ۱۳۹۷/۴/۴
رئیس جمهور ساکت است چون میداند مجلس خاصیتی ندارد رئیس جمهور ساکت است چون شمال شهر نشین است و دغدغه معیشت ندارد مردم هم به جهنم رئیس جمهور کابینه ای پیر و اشرافی انتخاب کرده که اینها خود را ولی نعمت مردم میدانند چرا باید حرفی بزند
ناشناس۴۰۲۶۲۴۰۹:۰۰:۱۰ ۱۳۹۷/۴/۴
به قول شاعر که میفرماید: سکوتم از رضایت نیست دلم اهل شکایت نیست هزار شاکی خودش داره خودش گیره، گرفتاره
ناشناس۴۰۲۶۲۵۰۹:۰۰:۱۶ ۱۳۹۷/۴/۴
مردم مشکلات را تحمل می کنند اما بی خیالی و بی تفاوتی را هرگز.. احمدی نژاد با همه مشکلاتی که داشت ، انصافا کار میکرد ..انگیزه کار داشت...اما این دولت که بازمانده های سالخورده دولت رفسنجانی هستند ، اصلا حال کار کردن ندارد..۵ سال نشستند ببینند برجام چی میشه..الان هم کلا برنامه ای نداره...
محسن۴۰۲۶۲۷۰۹:۰۱:۲۱ ۱۳۹۷/۴/۴
البته حالت سومی هم می تواند باشد. اینکه با توجه به ۴۰ سال تصمیمات غلط همه مسولان کشور، ریال ایران توان مقابله با دلار امریکا را ندارد.
ناشناس۴۰۳۲۲۸۱۲:۴۰:۱۲ ۱۳۹۷/۴/۴
مشکل اینجاست که ما اینقدر به دلار وابسته شدیم که با کمی بالا رفتن آن اقتصاد ما لطمه می خورد.
ناشناس۴۰۴۲۰۱۱۷:۵۳:۴۴ ۱۳۹۷/۴/۴
مطلب دقیق همین است، حالا با چراغ دنبال اوباما بدوید،بهترین فرصت همان دوره بود که فرصت سوزی شد
ناشناس۴۰۲۶۳۰۰۹:۰۲:۲۱ ۱۳۹۷/۴/۴
همات دولت بی خیال درست است!
ناشناس۴۰۲۶۳۵۰۹:۰۴:۳۰ ۱۳۹۷/۴/۴
متاسفانه در حالی که به فرمایش حضرت آقا، اقتصاد ما تعریفی ندارد، رییس جمهور با لباس خارجی به توچال می رود و بعضی از مدیران و نمایندگان هم برای تماشای جام جهانی و حضور در روسیه از هم سبقت گرفته‌اند.
ناشناس۴۰۲۶۳۸۰۹:۰۶:۰۲ ۱۳۹۷/۴/۴
علی‌رغم افزایش و انفجار قیمت‌های اکثر کالاهای مایحتاج مردم چطور تورم همچنان بین 8-9 درصد است؟ جا دارد این ابتکار و معجزه دولت را بررسی کنید.
ناشناس۴۰۲۶۴۰۰۹:۰۶:۲۸ ۱۳۹۷/۴/۴
رخی از دولتمردان فرزندانشان را به خارج فرستاده‌اند و دغدغه‌ای نسبت به آنان ندارند ولی از مردم می‌خواهند مشکلات را تحمل کنند.
ناشناس۴۰۳۱۶۷۱۲:۲۲:۴۱ ۱۳۹۷/۴/۴
زن و بچه هاشون خارج تشریف دارن . حسابهای بانکی اونها هم در خارج به حد کافی پر شده . اقامت و گرین کارت و ... هم که دارن . فقط کافیه ماموریت خودشون رو تا زمانی که مسئول هستن به نفع خارجیها انجام بدن و بعد برن به سرزمین موعود .
ناشناس۴۰۳۳۸۸۱۳:۲۶:۱۶ ۱۳۹۷/۴/۴
احسنت، دقیقا. فقط موندم از آه و نفرین مردم نمی‌ترسند واقعا؟؟؟؟؟؟
ناشناس۴۰۴۵۶۶۲۱:۱۴:۳۷ ۱۳۹۷/۴/۴
دلت خوشه ها . اگه اینها به چیزی اعتقاد داشتن که این کارها رو نمیکردن
ناشناس۴۰۲۶۴۱۰۹:۰۷:۱۷ ۱۳۹۷/۴/۴
ماه گذشته تعدادی از اقلام دارویی از شمول بیمه خارج شد. در ماه آینده نیز قرار است 70 قلم داروی دیگر را از شمول بیمه خارج بکنند. مضاف بر آن شرکت‌ها و موسسات بیمه‌کننده قصد دارند سقف ریالی برای بیمه شده‌ها تعیین و ابلاغ نمایند. درد آنجاست که وزیر بهداشت به جای همدردی با بیمه‌شده‌ها به دلیل رفاهی که از آن برخوردار است و درد اقشار محروم جامعه را متوجه نمی‌شود.
ناشناس۴۰۲۶۴۴۰۹:۰۷:۴۳ ۱۳۹۷/۴/۴
گرانی رهن و اجاره در چند ماه اخیر بیداد می‌کند و این وضع و احوال زنان بی‌سرپرست خانه به دوش را بدتر از هموطنان زلزله‌زده کرده است. زلزله‌زدگان حداقل از یک کانکس برای زندگی برخوردارند.
ناشناس۴۰۲۶۴۵۰۹:۰۸:۰۱ ۱۳۹۷/۴/۴
این صد نفری که نامه مذاکره با آمریکا را امضا کردند حتما منافع شخصی برای خودشان تصور می‌کردند و الا همه می‌دانندکه منافع مردم ایران در برجام تامین نشد چه رسد به اینکه باز هم قرار باشد در مذاکره‌ای جدید با آمریکای پرروتر از گذشته داشته باشیم.
ناشناس۴۰۴۰۷۶۱۷:۰۴:۰۲ ۱۳۹۷/۴/۴
خیر انان که راضی به مذاکره نیستن منافع شخصی دارن شما در اتوبوس و مترو از مردم نظرخواهی کن و در صد موافق و مخالف مذاکره با امریکا خواهد فهمید
ناشناس۴۰۲۶۴۸۰۹:۰۹:۱۲ ۱۳۹۷/۴/۴
چاره کار انتخابات خارج از موعد و انتخاب یک نفر با عرضه و البته مدیر
ناشناس۴۰۲۶۵۹۰۹:۱۰:۵۹ ۱۳۹۷/۴/۴
سنتدرز: میلیون‌ها آمریکایی در فقر وحشتناک به سر می‌برند/ترامپ دموکراسی را در آمریکا تضعیف می‌کند گروه جهان الف، ۴ تیر ۱۳۹۷، ۰۸:۵۰ راستی چرا همه از وضع بد اقتصادی می نالند ؟!!!
ناشناس۴۰۳۹۱۹۱۶:۱۴:۴۴ ۱۳۹۷/۴/۴
حداقل حقوق آمریکا 1500 دلار است ایران 150 دلار، فقر اونا هم به همین نسبت با ما فرق داره. این هم جواب اونا که میگه آمریکا گرانتر از ایران است : حداقل حقوق ایران هزار لیتر بنزین سوپر و آمریکا دو هزار 500 لیتر بنزین سوپر
ناشناس۴۰۲۶۷۲۰۹:۱۴:۰۷ ۱۳۹۷/۴/۴
شاید دولت میخواد تو مملکت هرج و مرج بشه برای هدف هایی که ما نمی دانیم
ناشناس۴۰۲۶۸۷۰۹:۱۸:۰۸ ۱۳۹۷/۴/۴
گزینه سومی هم مطرحه اینکه شیوه اداره کشور و تعاملات سه قوه و نحوه گزینش مدیران اجرایی و اهداف بلندپروازانه و غیر منطقی کشور را دچار ورشکستگی کرده آغاز این بحران هم به حدود سال نود و افزایش لجام گسیخته قیمتها و ورشکستگیهای اقتصادی پی در پی برمیگردد که تا کنون ادامه داشته مدیران اجرایی کشور درواقع در بن بست قرار گرفته اند تحریم، گرانی ،بیکاری ، بی آبی و ... همه و همه در حال تلمبار شدن بر روی هم هستند دولت باید با مردم صادق باشد و وعده بی پشتوانه ندهد اصلاح اوضاع ایران در بهترین حالت یک دهه طول خواهد کشید
ناشناس۴۰۲۶۸۸۰۹:۱۸:۱۱ ۱۳۹۷/۴/۴
سلام شاید هم گزینه های دیگری مثل خراب کردن دولت توسط گروههای خاص در کار باشد و دولت نمی خواد با معرفی آنها اختلاف داخلی رو عریان کنه !
ناشناس۴۰۲۷۱۱۰۹:۲۶:۰۰ ۱۳۹۷/۴/۴
در نظام بین الملی نمیتوان منزوی بود
ناشناس۴۰۳۱۴۱۱۲:۰۹:۱۲ ۱۳۹۷/۴/۴
چین بود حتی از سازمان ملل هم اخراج شد امروزش رو ببین
ناشناس۴۰۳۳۳۷۱۳:۱۲:۵۶ ۱۳۹۷/۴/۴
الان با کل دنیا رابطه خوبی داره پرچم انریکا رو هم آتش نمیزنه شعار هم نمیده . نصف کارخانه های دنیا و غرب هم در چین
ناشناس۴۰۳۵۷۴۱۴:۱۰:۵۰ ۱۳۹۷/۴/۴
چین از وقتی روزگار امروزش می بینی که به نظام بین الملل پیوست . مائو انقلابی میزبان نیکسون ریس جمهور امریکا شد و دنگ شیایو پینگ اقتصاد را از قید ایدئولوژی ازاد کرد
ناشناس۴۰۲۷۱۸۰۹:۲۷:۳۸ ۱۳۹۷/۴/۴
گزینه اول همچین بدبینانه هم نیست، با توجه به نامه اصلاح طلب ها. در هر صورت نتیجه این کار همراه کردن افکار عمومی با دیدگاه خودشون هست، ولی ما خودمون باید به این باور برسیم تنها کسی که می تونه به ایران کمک کنه خودمون هستیم و از هیچ کشوری انتظار یاری نمیشه داشت بالاخره هر کشوری دنبال منافع خودش هست.
ایرانی۴۰۲۷۲۹۰۹:۳۳:۱۰ ۱۳۹۷/۴/۴
آقای محترم ، وقتی خزانه دولت خالیست چکار کنند ؟ اصلا چکار می شود کرد ؟ خدا خودش به این ملت رحم کند
محسن۴۰۲۷۴۹۰۹:۴۵:۲۷ ۱۳۹۷/۴/۴
بنظر بنده باید حالت سومی را هم مطرح میفرمودی ؛ آقای روحانی و وزیران به این نتیجه رسیده اند که هیچ کاره بوده و در تصمیم گیریها ، به بازی گرفته نمیشوند
ناشناس۴۰۳۴۶۹۱۳:۴۸:۱۸ ۱۳۹۷/۴/۴
فرار به جلو! به جهت فرار از بی کفایتی دولت اگه هیچ کاره بودن بیجا کردن دوباره بیان کاندید انتخابات بشن
سهیل روشنگر۴۰۲۷۵۱۰۹:۴۶:۱۶ ۱۳۹۷/۴/۴
هیچوقت نخاستین قبول کنین بذارید مشکلو بگم ولی امیدوارم منتشر کنید. وقتی انقلاب شد اول گفتید تعهد بر تخصص برتری داره. ملاک تعهد چی بود؟ ریش و جای مهر و پیراهن رو شلوار و مسجد رفتن. چی شد؟ آدم های با لیاقت کنار رفتن. یکسری آدم با تعهد بی سواد و یکسری آدمهایی که حقه باز بودن با ظاهر سازی وارد دستگاه ها شدن. الان ۴۰ ساله داریم چوب بی سوادی و شعارهای الکی رو میدیم تو این ۴۰ سال کی اقتصاد ما خوب بوده؟ زمان کدام رییس جمهور ارز و مسکن جهش نداشته؟ زمان اصلاحات هم که تازه اوج رابطتون با اروپا بود ارز حدود ۲ برابر شده تو ۸ سال. زمان دولت قبل ۴ برابر و الانم ۳ برابر یادمه زمان رای اعتماد به وزیر مسکن ۹۵ درصد مخالفان به نقش ایشون تو فتنه ۸۸ برای مخالفت اعتراض داشتن یکی نمیومد بگه برنامت چیه؟ الانم همتون شدین اپوزیسیون هر روز از مجلس و سایت و هر جایی دارن میگن کار اشتباهه ولی نتیجه: هیچی ۹۰ درصد مسوولامونم الان دکترن ولی همه میدونن دکتر های الکی خیلیاشون سر کلاسم نرفتن. تو سال ۲۰۱۸ نمیشه ارتباطو با دنیا قطع کرد و به تولید داخل رو آورد چون خیلی از تولید داخل هم مواد اولیش خارجیه. سیاست خارجیم که یه جناح فقط شعارهای الکی میده یه جناحم که وادادست امیدوارم منتشر بشه
علی۴۰۳۷۶۳۱۵:۱۳:۱۵ ۱۳۹۷/۴/۴
یعنی خدا وکیلی این همه حرف زدی، رو مغالطه این حرف تعهد بر تخصص اولویت داره بود و متعهد بودن رو در داشتن ریش خلاصه کردی و دیگه گازش رو گرفتی و رفتی؟! ببینم دولت روحانی متعهد بود؟ دولت خاتمی متعهد بود؟ دولت رفسنجانی متعهد بود؟ دولت بنی صدر متعهد بود؟ متعهد بودن یعنی پایبندی به قوانین اسلام از رعایت حق مردم تا مظلوم تا کاسب تا مشتری تا بازی ندادن ملت تا وعده انتخاباتی بی خود ندادن تا ..... مملکتی که 8 سال با رفسنجانی،8 سال با خاتمی ، 8 سالش هم با روحانی باشه ، مملکتی که دو سوم عمرش دست این جماعت باشه، خدا وکیلی کولاک کرده رسیده تا اینجا ، جماعتی که واسه از بین بردن از هیچ کاری دریغ نمی کنند و نخواهند کرد.
ناشناس۴۰۴۱۶۶۱۷:۳۵:۵۷ ۱۳۹۷/۴/۴
وجدانا یکی از همین مسولین دکترا، میگفت خیلی هم خوبه جوان ما دکترای فیزیک یا ریاضیات داشته باشد و راننده بیل مکانیکی باشد
مسعود۴۰۲۷۶۴۰۹:۴۷:۴۲ ۱۳۹۷/۴/۴
کجایی احمدی نژاد که بیای ببینی همون هایی که هزاران بد وبیراه به تو گفتن که اقتصاد رو نباود کردی حالا خودشون هنوز تحریم نشده صد برابر بیشتر اقتصاد رو نابود کردن
ناشناس۴۰۴۲۸۸۱۸:۲۶:۰۷ ۱۳۹۷/۴/۴
شما خودت رو زدی بخواب .دلار سال۹۱ شد ۴۰۰۰ تومن چهار برابر بفروش نفت ۱۴۰ دلاری نه ۷۰ دلاری همزمان خرج سوریه و... گردن ما بوده یه فرق دیگه هم که هست دیگه ملت فهمیدن تحریم اثر داره خوب هم داره
محمد قاسمی۴۰۲۷۷۱۰۹:۵۰:۳۰ ۱۳۹۷/۴/۴
گزینه یک به واقعیت نزدیک تره دولت با این کار کسری بودجه اش رو درست میکنه و در مقابل حاکمیت رو مجبور به مذاکره و از بین بردن قدرت دفاعی میکنه با رفتارهایی مثل سفر به توچال و گفتن جملات مهمل مردم رو بیشتر عصبانی میکنن بهرحال حتما در این موضوع دچار خطای محاسباتی میشن ما از این سخت تر رو گذروندیم
ناشناس۴۰۲۷۷۲۰۹:۵۰:۴۱ ۱۳۹۷/۴/۴
همه ارکان نظام باید برای شرایط موجود جوابگو باشند
ناشناس۴۰۲۷۸۶۰۹:۵۵:۵۹ ۱۳۹۷/۴/۴
همان نگاه اول درست است.
ناشناس۴۰۲۷۹۸۱۰:۰۳:۴۴ ۱۳۹۷/۴/۴
اندازه هوش مردم کار میکنند
ناشناس۴۰۲۷۹۹۱۰:۰۴:۰۹ ۱۳۹۷/۴/۴
شماهم ازآب گل آلود ماهی نگیرید!
ناشناس۴۰۲۸۰۷۱۰:۰۶:۵۳ ۱۳۹۷/۴/۴
آلبرت بغزیان، اقتصاددان و استاد دانشگاه: "اعتماد مردم به بانک مرکزی به اندازه اعتمادشان به بقال سر کوچه هم نیست؛ تغییر سیف امید مثبتی در مردم ایجاد می‌کند / بانک مرکزی در ماجرای سکه، دولت را هم گول زد"
ناشناس۴۰۲۸۳۳۱۰:۱۵:۳۶ ۱۳۹۷/۴/۴
مگه نمیگفتید برجام تقریبا هیچ حالا تحویل بگیرید مگه خسارت محض نبود ؟
محمد قاسمی۴۰۳۱۴۲۱۲:۱۰:۰۰ ۱۳۹۷/۴/۴
برای همین خسارت محض بود تضمینی نداشت و اجازه مبادله دلار داده نمی شد
ناشناس۴۰۳۱۹۵۱۲:۳۱:۱۷ ۱۳۹۷/۴/۴
ما به 6 سال عدم مدیریت و رها کردن اقتصاد به اسم برجام اعتراض کردیم
ناشناس۴۰۲۸۳۸۱۰:۱۷:۰۵ ۱۳۹۷/۴/۴
وادادگی و رضایت
حسام۴۰۲۸۷۶۱۰:۳۴:۰۱ ۱۳۹۷/۴/۴
کاش مردم موقع رای دادن احساساتی نشن
حسن۴۰۲۸۷۸۱۰:۳۵:۴۹ ۱۳۹۷/۴/۴
خدا به داد مردم برسه
ناشناس۴۰۲۸۸۶۱۰:۳۹:۳۸ ۱۳۹۷/۴/۴
اسلاحتلبا فاقط صلاحیت سیاسی برای اداره کشور هستن اینهم نمونش
ناشناس۴۰۲۸۹۹۱۰:۴۵:۰۲ ۱۳۹۷/۴/۴
هر دو نگاه درسته
جعفر۴۰۲۹۵۹۱۱:۰۶:۰۵ ۱۳۹۷/۴/۴
متاسفانه سستی و رخوت در مسئولین کاملا قابل مشاهده است. والا اگر همه شجاعانه بیاند پای کار و صادقانه تلاش گنند ما می توانیم مشگلات اقتصادی را به راحتی دور بزنیم. . گروهی که بیش از همه در این شرایط ضرر می کنند جوانان عزیز هستند که در این فضای مبهم و مشوش و استراس زا ، امیدشان نسبت به آینده کمتر میشود و این گونه سرمایه های انسانی با کیفیت یا از کشور خارج شده یا دچار مشکلات عدیده روحی و روانی می شودند.
ناشناس۴۰۲۹۶۹۱۱:۰۹:۱۹ ۱۳۹۷/۴/۴
دوستانه از دولتی ها و نماینده های مجلس میخام استعفا بدلیل بی لیاقتی بدن!!!1واقعا نمیدونید علت افزایش ارز چیه؟؟؟؟؟الان 2الی 3 هفته است که در سامانه نیما ارز از طرف پتروشیمی ها ارایه نمیشه یا قطره چکانی میدن!!!!لطفا خوراک ندید ب پتروشیمی ها.همین!!!!
ناشناس۴۰۴۳۸۴۱۹:۳۵:۰۵ ۱۳۹۷/۴/۴
خوبه الف درباره گزینه های دیگر از خوانندگان سایت نظر سنجی کنه
ناشناس۴۰۲۹۷۰۱۱:۰۹:۱۹ ۱۳۹۷/۴/۴
جانا سخن از زبان ما می گویی
ناشناس۴۰۲۹۹۲۱۱:۱۳:۳۳ ۱۳۹۷/۴/۴
بحث سبک زندگی طبقه نوین مسوولیتی جمهوری اسلامی نیست، شما نگاهی به آمار مهاجرت بیندازید، جدای از افرادی که آرزوی مهاجرت دارند و نمیشود، بعد میبینید این الگوی جا زدن چه شروع بالایی دارد. البته که بحث در مورد دلایل این الگو مفصل است
ناشناس۴۰۲۹۹۶۱۱:۱۳:۵۵ ۱۳۹۷/۴/۴
مسولین ژنرال ما خیلی وقت است که مشکلات مردم را درک نمی کند وقتی کسی میلیاردی سرمایه دارد این اوضاع به نفع اوست قیمت ملک و خودرو و سایر امکانات زندگی اش چند برابر شده لذا دغدغه برای دیگران ندارد
مهرداد۴۰۳۰۰۰۱۱:۱۶:۲۱ ۱۳۹۷/۴/۴
سکوت دولت نشان از دو حالت دارد 1- استیصال (موردی که خود دولت بر سر بخش خصوصی واقعی کشور و مردم آورده است و اکنون گریبانگیر هیات حاکمه شده است). 2- رضایت از وضع موجود (موردی که دولتیان را ثروتمندتر و مردم را فقیرتر میکند) جهت امکان تداوم قدرت هیات حاکمه موجود بر اساس فرضیه انگلیسی ها که مردم ایران را گرسنه نگه دار و راحت بر آنها حکومت کن.
حسینو۴۰۳۰۰۸۱۱:۱۹:۱۲ ۱۳۹۷/۴/۴
مردم دارند له میشوند زیر دست و پاها !
ناشناس۴۰۳۰۴۶۱۱:۳۰:۳۷ ۱۳۹۷/۴/۴
سکوت دولتیها یعنی ۳ قوه دهن کجی به مردم و تایید آنست.
ناشناس۴۰۳۰۷۳۱۱:۳۹:۵۰ ۱۳۹۷/۴/۴
دولت چند بار بگه ارز ۴۲۰۰ تومنه الباقی حبابه روی ابه
امیر حامد۴۰۳۱۰۳۱۱:۵۳:۰۱ ۱۳۹۷/۴/۴
اگر با مردم صادق تر باشند، مشکلات قابل حل است. مردم را دریابید. با وجود هشتاد میلیون نفر پشتیبان تمام مشکلات هیچ است.
ناشناس۴۰۳۱۳۷۱۲:۰۸:۳۰ ۱۳۹۷/۴/۴
آقای روحانی بنده هنوز هم از رای دادن به شما پشیمان نیستم. خواهش می‌کنم کاری کنید
ناشناس۴۰۳۲۵۲۱۲:۵۰:۰۳ ۱۳۹۷/۴/۴
علت افزایش قیمت خورد هیچ ربطی به نقدینگی نداره علت افزایش قیمت خودرو تحریم کشور و بالا رفتن نرخ دلار .حداقل 50% قطعات وارداتی هستن . رفتن پژو از ایران 2008 رو چند برابر کرده ؟ حالا برید ببنید چرا مردم سوئیس به یارانه ها نه گفتن و شما بله !
ناشناس۴۰۳۷۱۰۱۴:۵۹:۴۲ ۱۳۹۷/۴/۴
چرا نظر غیر منطقی میدی ؟ سال گذشته انبارهای ماشینهای وارداتی پر بود و مردم حاضر به خرید نبودن . دولت ، سایت سفارش خودرو رو بست و بعد از چند ماه بازش کرد ، وقتی که قیمت خودروها چندین برابر شده بود . سود این کار رفت توی جیب دلالها و البته دولت هم سهم خودش رو گرفت . اغلب ماشینهایی که الان با قیمت بالا به دست مردم میرسه ، اصلا با این ارز جدید وارد نشده که شما اینجوری عنوان میکنی . خیلی از اینها ماهها در گمرک و انبار وارد کننده ها خاک خورده . سوء استفاده دولت و اطرافیانش از مساله خودرو ، هیچ ربطی به تحریم و برجام نداره . حالا بازم بگو تقصیر دلاره !
ناشناس۴۰۳۴۵۹۱۳:۴۵:۵۶ ۱۳۹۷/۴/۴
باید رئیس جمهور برکنار شود
ناشناس۴۰۳۴۷۶۱۳:۴۹:۱۸ ۱۳۹۷/۴/۴
تمام اینا حرفه تا وقتی با سیاستهای غلط قصد تعامل با دنیا را نداشته باشیم وروز به روز به جزیره ای دور افتاده تبدیل شویم وضعیت ارزی ما همین خواهد بود چون روز به روز منابع ارزی ما رو به کاهش می رود !
ناشناس۴۰۳۵۲۵۱۳:۵۹:۴۵ ۱۳۹۷/۴/۴
این نابسامانی های ارز کار خود دولته تا جیب مردم خالی شه و خزانه دولت که با کسری زیادی مواجه است پر شود.کافیه فکرش رو بکنید که نفت به دلار به فروش می رسد نه به تومان
ناشناس۴۰۳۵۷۳۱۴:۱۰:۴۵ ۱۳۹۷/۴/۴
سکوت دولت یعنی خداحافظ مردم ما چمدونهامون بسته است داریم میریم اونور پیش بچه هامون . این شما و این اقتصاد فلج شده و سقوط کرده کشورتون . ممنون که به ما رای دادید . خدانگهدار . بوس بوس
sahatabar۴۰۳۵۹۴۱۴:۱۵:۱۶ ۱۳۹۷/۴/۴
مقاله: نگاه بدبینانه اینست که نقاط موثر تصمیم گیری در دولت و غیره بنا دارند کشور را تحت فشار قرار داده تا نسبت به تهدیدات خارجی کرنش نشان دهند. هدف وادادگی و تعظیم قلدران است. sahatabar: ممکن است نگاه بدبینانه باشد، ولی نتیجه اش نارضایتی عمومی است. آقایان مسئولین باید به فکر مردم باشند.
ناشناس۴۰۳۶۵۷۱۴:۴۲:۳۹ ۱۳۹۷/۴/۴
هم دولت و هم مجلس یه خبرهایی دارن و یه چیزهایی میدونن و گرنه این همه سکوت عادی نیست!!
ناشناس۴۰۳۶۶۷۱۴:۴۵:۲۶ ۱۳۹۷/۴/۴
شما شک نکنید که گزینه اول درست است. غربگراها با دولت امریکا کاملا هماهنگ هستند و قصد تسلیم نظام رو در برابر غرب دارند. حال با امتحانی که طیف اصولگرایان و اصلاح طلب دادند نوبت نیروهای انقلابی است که عنان کار رو دست بگیرن. بنده خودم به روحانی رای دادم اما اشتباه کردم
ناشناس۴۰۳۷۷۴۱۵:۲۰:۲۶ ۱۳۹۷/۴/۴
دلیل گرانی و نابسامانی‌ها هزینه‌ها و تحریم‌هایی‌ است که برای کشور‌های منطقه میشود که دولت در آن نقشی‌ ندارد
ناشناس۴۰۳۸۲۶۱۵:۳۱:۵۷ ۱۳۹۷/۴/۴
سکوت..............................................هر چه کدخدا بگوید................................................
ناشناس۴۰۳۹۹۶۱۶:۳۹:۰۰ ۱۳۹۷/۴/۴
یک استعفای شرافتمندانه بهتر از رفتن مفتضحانه است.
ناشناس۴۰۴۰۹۱۱۷:۰۶:۵۰ ۱۳۹۷/۴/۴
.هر بچه ای میدونه که وضعیت فعلی نتیجه تحریمهای آمریکاست و اگه برجام هم نبود این تحریمها با اجماع جهانی مدتها قبل اعمال شده بود و خیلی زودتر به این وضعیت رسیده بودیم.این وسط گناه روحانی چیه؟؟ میشه دقیقا توضیج بدین؟؟؟
ناشناس۴۰۴۱۴۳۱۷:۲۶:۳۷ ۱۳۹۷/۴/۴
یعنی آقای رئیس جمهور و اعضای کابینه از اینکه ۵ سال تمام بدون وقفه از صبح تا شب در داخل و خارج کشور در پاسخ به هر سئوال و مطلبی و در دفاع از هر عملکردی ، تنهای تنهای تنها توانایشان این بوده که بگویند ، در دولت قبل چنین ، در دولت قبل چنان ، در دولت قبل فلان ، در دولت قبل بهمان ، " خسته شده اند " .
علی۴۰۴۳۱۰۱۸:۳۵:۴۷ ۱۳۹۷/۴/۴
برجام داشت به آرامی مشکلات را درست میکرد که متاسفانه با آمدن ترامپ همه چیز بهم ریخت و الان باید اجازه داد تا روحانی مستقیما با امریکا کنار بیاد ولی نمی گذارند و فقط ایراد میگیرند و دولت هم میبیند که نمیگذارند . خوب چه کند ؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

  5. این صدای اقتدار ایران است ...

  6. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  7. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  8. وحدت ملی با وعده صادق

  9. ارژنگ امیرفضلی و زندگی در شرایط سختِ تورنتو

  10. یک نکته قابل‌تامل در مورد توسعه قدرت نظامی ایران

  11. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  12. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  13. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  14. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  15. کمی دیر نیست؟

  16. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  17. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  18. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  19. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  20. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  21. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  22. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  23. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  24. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  25. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  2. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

  3. این صدای اقتدار ایران است ...

  4. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  5. وحدت ملی با وعده صادق

  6. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  7. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  8. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  9. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  10. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  11. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  12. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  13. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  14. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  15. اسراییل چه باید بکند؟ 

  16. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  17. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

  18. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

  19. واکنش خاندوزی به ادعای منفعت دولت از افزایش قیمت ارز/ حمایت خاتمی از عملیات وعده صادق

  20. این تریبون به مرجعیت نمازجمعه کمک کرد؟

  21. تحلیل صالحی از حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی/ توضیحات کنعانی درباره کشتی توقیف‌شده در تنگه هرمز

  22. مشتِ آهنینِ ایران و" گنبدِ کابوسِ" اسرائیل

  23. حسین دهباشی به دادسرا احضار شد

  24. عبدالکریمی: مدافع تمام‌قد نیروهای دفاعی‌ ایران هستم

  25. احتمال تشکیل استان تهران غربی

آخرین عناوین