جهانگیری در مجلس: آمریکا جنگ اقتصادی را شروع کرده است/همه با اتحاد از این توطئه بزرگ عبور می‌کنیم

گروه سیاسی الف،   3970403058 ۳۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵۸ تکراری یا غیرقابل انتشار

معاون اول رییس‌جمهور با بیان اینکه «آمریکا به ظن خود جنگ اقتصادی جدی علیه کشور ما شروع کرده است» گفت: در چنین شرایطی لازم است همه مسئولان، نخبگان، جریان‌های سیاسی و مردم با یکدیگر متحد باشند تا بتوانیم با اقتدار و سربلندی از این توطئه بزرگ عبور کنیم.

جهانگیری در مجلس: آمریکا جنگ اقتصادی را شروع کرده است/همه با اتحاد از این توطئه بزرگ عبور می‌کنیم

به گزارش ایسنا، اسحاق جهانگیری در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس در دفاع از لایحه اصلاح بخشی از ساختار دولت، گفت: حضور بنده در مجلس برای دفاع از این لایحه است، چون تفکیک در چند وزارتخانه از ضروریات منطقی است.

وی با اشاره به شرایط فعلی کشور، گفت: متاسفانه درباره شرایط جدید پیش‌روی کشور با مجلس، دولت و مردم گفت‌وگوی شفاف و روشنی نداشتیم به همین دلیل برای خیلی از مسئولان کشور وضعیت فعلی به عنوان یک شرایط ویژه تفسیر نشده و در جریان قرار نگرفته‌اند.

جهانگیری با اشاره به برگزاری جلسه غیرعلنی مجلس برای بررسی موضوع گرانی، گفت: ‌ان‌شاءالله در جلسه‌ای که در خدمت دوستان هستیم قدری درباره شرایط جدید صحبت می‌کنیم. مهم آن است که بدانید آمریکایی‌ها به ظن خود جنگ اقتصادی جدی علیه کشورمان شروع کردند و تصورشان از این جنگ آن است که در زمینگیر کردن اقتصاد ما موفق می‌شوند تا به تعبیر رییس‌جمهور آمریکا، ایران پای میز مذاکره آید.

معاون اول رییس‌جمهور تاکید کرد: در مقطع فعلی بر همه مسئولان کشور اعم از دولت و مجلس و نخبگان و جریان‌های سیاسی و همه مردم ایران لازم است که در مقابل توطئه بزرگی که شروع شده، با هم متحد باشیم و برای عبور از این مرحله با افتخار و سربلندی برنامه‌ریزی کنیم.

جهانگیری توضیح داد: برای این کار به سازوکارهای اقتصادی نیاز است. دو وزارتخانه‌ای که امروز مورد بحث است، از جهات مختلفی برای کشور و در مقطع فعلی مورد اهمیت است. در دنیا نیز معمولا اختیارات تفکیک در سطح وزارتخانه‌ها به رییس‌جمهور داده می‌شود تا تصمیم بگیرد کابینه‌اش را با چند وزیر معرفی کند.

وی با اشاره به تاکیدات نمایندگان درباره کوچک‌سازی دولت،‌ گفت: کوچک‌سازی دولت در مبحث تفکیک وزارتخانه‌ها نمی‌گنجد. کوچک‌سازی به آن معناست که ما اکنون چند میلیون کارمند دولت، صندوق‌های بازنشستگی وابسته به دولت و نهادهایی در سطح شهرستان‌ها و استان‌ها داریم که همین‌ها دولت را فربه کرده و باید در این موارد در راستای کوچک‌سازی اقدام کنیم، لذا وزارتخانه به عنوان سیاستگذاری برای توسعه و پیشرفت است. در مقطع فعلی وزارتخانه برای مقابله با توطئه‌هایی است که علیه کشور طراحی شده است.

جهانگیری با بیان اینکه «هدف‌گیری اصلی اقتصاد کشور در مرحله اول بخش صنعت و بازرگانی است» اضافه کرد: در این دو بخش نیازمندیم که از چابکی، سرعت عمل و تصمیم‌گیری به موقع برخوردار باشیم به همین دلیل حتی یک روز تاخیر در ایجاد وزارت بازرگانی آن هم به معنای نهادی که باید هم و غم آن برای کنترل قیمت‌ها، بازار و مایحتاج مردم و کالای مورد نیاز باشد، به معنای وارد شدن فشار به زندگی مردم است. همچنین یک لحظه تردید در تعیین وزیر مشخصی به عنوان مسئول در بخش صنعت بدان معناست که در ماه‌های آینده با کارخانه‌های تعطیل شده متعددی مواجه خواهیم شد.

معاون اول رییس‌جمهور توضیح داد: اگر وزیر صنعت بخواهد موارد مربوط به بخش بازرگانی را مورد بررسی قرار دهد، بخش صنعت رها می‌شود کما اینکه اکنون فشار جدی وجود دارد که بخش صنعت و کارخانه‌ها به تعطیلی کشانده شود.

جهانگیری ضربه زدن به حمل و نقل کشور را دستور کار دیگر دشمن عنوان و خاطرنشان کرد: اولین تحریم‌ها مربوط به هواپیمایی، حمل و نقل دریایی و بیمه‌های مرتبط با حمل و نقل دریایی است. در کنار این موضوعات بخش مسکن از مهم‌ترین بخش‌هایی است که می‌توان از آن برای اشتغال کشور آن هم بدون نیاز به ارز استفاده کرد. با توجه به این دلایل از نمایندگان به عنوان یک ضرورت جدی درخواست داریم که به این لایحه رای دهند.

وی افزود: دولت به عنوان مسئول جدی مقابله با تحریم‌ها که باید کشور را در شرایط فعلی فرماندهی کند تا بتواند از این موضع عبور کند از مجلس انتظار دارد که با رای قاطع به تفکیک این سه وزارتخانه رای دهد چون مهمترین ابزاری است که در اختیار دولت قرار گرفته است. دوستانی که فکر می‌کنند دولت باید این اوضاع را مدیریت کند بدانند اکنون بخشی از این اختیار به مجلس است، دولت نیاز دارد با تفکیک وزارتخانه‌ها این امتیاز را داشته باشد تا شرایط را مدیریت کند.

وی در عین حال یادآور شد: اگر این تفکیک رخ ندهد از فردا می‌گوییم که بخش صنعت، مسکن و حمل و نقل به راحتی قابل اداره نیست و مشکل‌ساز خواهد شد. ما می‌خواهیم مجلس به این لایحه تفکیکی رای دهد تا دولت بتواند سازمان مناسب را طراحی کند.

جهانگیری در پایان اظهار کرد: ما در جلسه غیرعلنی می‌گوییم که چه سازوکارهایی را ایجاد کردیم که بتوانیم کشور را به نحو مطلوب اداره کنیم.

علیرغم دفاع جهانگیری از کلیات لایحه اصلاح بخشی از ساختار دولت با هدف تفکیک سه وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت، ورزش و جوانان، راه و شهرسازی، مجلس به این کلیات رای نداد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۴۰۰۱۸۲۱۱:۰۳:۲۹ ۱۳۹۷/۴/۳
بی خیال !!!! مردم یادتون هست که دلار هر روز گران میشد..مردم یادتون هست که صبح از خواب پا میشدید یه قیمت جدید بود !!! محمود وسط تحریمها همه چیز از دستش در رفت شما اشرافیها قبل از تحریمها !!!
ناشناس۴۰۰۸۲۶۱۴:۰۵:۱۹ ۱۳۹۷/۴/۳
ما در جلسه غیرعلنی می‌گوییم که چه سازوکارهایی را ایجاد کردیم که بتوانیم کشور را به نحو مطلوب اداره کنیم.
ناشناس۴۰۰۸۶۷۱۴:۱۵:۲۸ ۱۳۹۷/۴/۳
این بازی اشرافی کاخ نشین قدیمی شده
ناشناس۴۰۰۱۸۳۱۱:۰۴:۲۹ ۱۳۹۷/۴/۳
بخدا خسته شدیم . یک تعداد افتان تو بازار و با دلال بازی و معالات شبانه قیمت دلار و سکه رو میبرن بالا . یک تعداد از این ها رو اگر اعدام کنید اوضاع درست میشه . بخاطر 1000 نفر هشتاد میلیون ادم دارن با زجر روحی و روانی زندگی میکنن .
ناشناس۴۰۰۱۸۸۱۱:۰۶:۲۶ ۱۳۹۷/۴/۳
وقتی جهانگیری دم از حل مشکلات اقتصادی میزند مردم ایران مطمئن باشید اوضاع بدتر خواهد شد. البته همین مردم بودند که ادعا می کردند اسحاق از حسن بهتر است شاید ما ایرانیان حتما باید سرمان به سنگ بخورد
فرهاد۴۰۰۲۰۸۱۱:۱۴:۵۵ ۱۳۹۷/۴/۳
آقای جهانگیری میدانید بزرگترین امید آمریکا برای موفقیت در این جنگ چیست؟ وجود دولتی پر از مدیران بی عرضه و کم انگیزه و تنبل و رانتی پس بهترین راه مقابله در این جنگ استعفای دسته جمعی شماست والسلام
ناشناس۴۰۰۷۱۴۱۳:۴۱:۰۷ ۱۳۹۷/۴/۳
واقعا گل گفتی، کجایند مدیران کم ادعا ؟ کجایند امثال باکری ها ، چمران ها ، رجایی ها و ... که ازاعماق وجودشان دل به این انقلاب و نظام و اسلام بسته بودند،
ناشناس۴۰۰۲۲۲۱۱:۱۹:۰۴ ۱۳۹۷/۴/۳
شما برید خیلی از مشکلات خودبخود حل میشه
ناشناس۴۰۰۴۴۲۱۲:۴۱:۱۲ ۱۳۹۷/۴/۳
همین رو بگو . مشکل مملکت خود شمائین . اطرافیان شماهان . دوست و آشنای شمان . ژنهای خوب شماهان . دلال بازی شماهاست . قوانین وحشتناک شماست . مشکل شمائین .
ناشناس۴۰۰۲۳۰۱۱:۲۲:۰۶ ۱۳۹۷/۴/۳
شعار بدون عمل کشور را به نابودی کشاند.
ناشناس۴۰۰۲۳۲۱۱:۲۳:۰۲ ۱۳۹۷/۴/۳
شما جلوی فساد داخلی رو بگیرید، جنگ آمریکا پیش کش. 4000 تا ماشین رو کی ثبت سفارش کرد و آورد و بعد واردات ممنوع شد که با سود کلان بفروشه؟ آمریکا؟
ناشناس۴۰۰۲۳۶۱۱:۲۴:۳۶ ۱۳۹۷/۴/۳
اگر همه با هم مد نظر شماست پس همه با هم در مقابل قانون هم باید مساوی و مسعول باشیم پس چرا پرونده م.ج که با وثیقه آزاد است در محاکمه رسیدگی نمی شود ،پس کجاش همه با هم ....
ناشناس۴۰۰۲۵۱۱۱:۲۸:۱۶ ۱۳۹۷/۴/۳
به ظن خودش بود دلار 8000را رد کرد!!!شعار کافیه خودتون و خانوادهاتون جاتون گرمه فقط شعار میدید این همه توی انتخابات به هم بد وبیراه میگید کاشکی یکم کار میکردید
مودی۴۰۰۲۵۵۱۱:۲۸:۴۴ ۱۳۹۷/۴/۳
آقای جهانگیری گیرنده های سیاسی و اقتصادی تان با 7 سال تاخیر دریافت کرده است. جنگ اقتصادی شدید و قوی را امریکا از سال 1390 با تحریم های فلج کننده ای شروع کرد که ارزش پول ملی را در کمتر از چند هفته یک سوم کاهش داد و اگر هم نگاهی به نامگذاری عناوین سالها در طی این 7 سال بیندازید متوجه خواهید شد که این نامگذای ها در واقع نوعی هشدار و آماده باش به مسئولین و جامعه بوده است که جنگ اصلی در کدام حوزه در حال رخ دادن است..... البته جلوی ضرر رو از هر جا که بگیرید باز هم منفعت است. ما مردم با وجود تمام بی کفایتی هایی که از دولتها دیده ایم باز هم امیدواریم که این دفعه عمق خطر و بحران را به درستی درک کرده باشید و اقدامات موثری برای کم کردن آثار این جنگ اقتصادی انجام دهید.
ناشناس۴۰۰۸۴۴۱۴:۰۸:۳۷ ۱۳۹۷/۴/۳
دوست عزیز اگر دولت عمق فاجعه رو درک می کرد که آقای جهانگیری نمی گفت مشکل اصلی تفکیک نشدن وزارت خونه است. دولت بهانه ای برای توجیه این افتضاحات پیدا نکرد بجز لایحه تفکیک وزارت خونه. اگر تصویب نشه همه چی میفته گردن تصویب نشدن این لایحه. از فردا میگن چون این لایحه تصویب نشد ما نتونستیم مشکلات رو حل کنیم و نماینده ها در این قضیه مقصرند.
ناشناس۴۰۰۲۷۰۱۱:۳۵:۲۵ ۱۳۹۷/۴/۳
خدایا چطور بگیم دیگه رمقی برامون نمونده با این اوضاع چطور باید مقاومت کنیم ؟
ناشناس۴۰۰۲۹۲۱۱:۴۱:۱۹ ۱۳۹۷/۴/۳
شما که وجود دشمن و دشمنی را توهم فرض می کردید؟!!!!! از دلار 4200 تومانی شما چه خبر؟؟ از تورم تک رقمی چه خبر؟؟ بی تدبیر ترین دولت تاریخ ایران، شما اصلاحاتچی ها رقم زیدید اصلا درد مردم را حس می کنید حاکمیت 4% ها وقعا درست بود، حالا با تمام وجودم احساس می کنم جماعت بی درد ، جماعت پرخرج، جماعت بی تدبیر، جماعت بی خیال ........... مردم دارن له می شوند .....
ناشناس۴۰۰۳۰۹۱۱:۴۵:۰۶ ۱۳۹۷/۴/۳
اینقدر این آب و خاک دشمن داره که احتیاجی به دشمنی امریکا نداره. اول از خودمون شروع کنیم بعد شعار بدیم.
ناشناس۴۰۰۳۱۱۱۱:۴۵:۳۹ ۱۳۹۷/۴/۳
شما رو بگو که به آمریکا و امضای کری دل خوش کرده بودین
ناشناس۴۰۰۳۴۵۱۱:۵۶:۴۲ ۱۳۹۷/۴/۳
تو که خود سرمایه داری آقای جهانگیری
amin۴۰۰۳۶۹۱۲:۰۵:۴۲ ۱۳۹۷/۴/۳
اقا باز از مردم دارید مایه میزارید موقع مشکلاته مردم بیان تو صف مانند انتخابات..تمام شد حاجی حاجی مکه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ نه شما .. نه احمدی نژادیها...نه اصلاحاتیها ...کاری نکردین به درد کسی بخوره
ناشناس۴۰۰۳۷۴۱۲:۰۷:۳۴ ۱۳۹۷/۴/۳
مردم جنگ نمی خواهند به هرشکلی که باشه
ناشناس۴۰۰۴۵۸۱۲:۴۷:۲۱ ۱۳۹۷/۴/۳
مارا زجیب خالی میترسانی ؟
ناشناس۴۰۰۵۲۵۱۳:۰۲:۵۳ ۱۳۹۷/۴/۳
مشکل مملکت ما آمریکا است یا خودمان هستیم؟ حجم نقدینگی را آمریکا 200 درصد افزایش داد؟ مسئولان بی کفایت و آقازاده ها را آمریکا در مناصب مهم کشور قرارداد؟ اختلاس های کلان در کشور را آمریکایی ها کردند؟ موسسات مالی و پولی با نام ائمه اطهار را آمریکا در ایران تاسیس کرد؟ املاک نجومی در شهرداری تهران را آمریکا انجام داد؟ حقوق های نجومی و بدبختی مردم را آمریکا با مجوز آمریکا انجام دادند؟ و صدها سوال دیگر
پیما۴۰۰۶۱۲۱۳:۱۷:۴۲ ۱۳۹۷/۴/۳
با توجه به درآمد 90 درصد ایرانی ها نهایت قیمت دلار باید 3000 تومان باشه. تازه همین دلار 3800 تومانی نتیجه تحریم های آمریکا بود که رفع تحریم ها ارزان نشد اما با اعلام دوباره تحریم به 7000 تومان رسید!
ناشناس۴۰۰۶۳۱۱۳:۲۰:۵۲ ۱۳۹۷/۴/۳
همه میدانند که مشکل اقتصاد جز با عادی سازی روابط با دنیا حل نخواهد شد، حالا هی نسخه بپیچین، هی وزارتخونه تفکیک کنید
ناشناس۴۰۰۶۵۰۱۳:۲۵:۲۶ ۱۳۹۷/۴/۳
عبور کن
مهدی۴۰۰۶۵۹۱۳:۲۷:۴۰ ۱۳۹۷/۴/۳
تو این شرایط هی وزارتخانه اضافه کنید. هی وزارتخانه کم کنید. شورشو در آوردید
ایرانی۴۰۰۷۶۸۱۳:۵۱:۱۹ ۱۳۹۷/۴/۳
به نظرم این دولت کارش تمامه
احمد۴۰۰۸۱۵۱۴:۰۳:۲۵ ۱۳۹۷/۴/۳
آقا بسه هر چی سربلند برون اوومدیم به خدا اگه تو مملکتی که برا 80 90 میلیون آدمه، یه یه نظرم از خودشون بگیرید، جای دوری نمیره
ناشناس۴۰۰۹۷۸۱۴:۴۴:۲۸ ۱۳۹۷/۴/۳
خواهشا رو ما دیگه حساب نکنید ما دیگه نابود شدیم!
رضا۴۰۱۲۰۰۱۵:۵۳:۱۷ ۱۳۹۷/۴/۳
این شمایید که جنگ اقنصادی را با مردم شروع کردید . دیگه کسی مکدر نیست .
reza۴۰۱۳۴۰۱۶:۴۸:۱۵ ۱۳۹۷/۴/۳
ما که داریم هر روز به خودمون گل میزنیم امریکا مگه خل هست خودشو تو زحمت بندازه
بیچاره۴۰۱۴۸۷۱۷:۵۱:۰۵ ۱۳۹۷/۴/۳
شما دولتمردان حالا که متحد شدید دمار از روزگار مردم در آرید اتحادتون رو حفظ وجلو امریکا بایستید مردم نای ایستادن ندارند چه جور در جنگ واستادگی مردم مقدمند ولی در اختلاس وحقوق نجومی مسولین
ناشناس۴۰۱۵۲۱۱۸:۰۸:۰۹ ۱۳۹۷/۴/۳
آقایان دولتی دنبال فرار مسولیت خود نباشید: مملکت ضربه خورده مدیران بی کفایت است نه دشمن خارجی!!!!
ناشناس۴۰۱۷۶۲۲۰:۰۸:۵۲ ۱۳۹۷/۴/۳
قبلا بخور و نمیر بود حالا با دلار هشت هزار تومانی و بیکاری شدیم نخور و بمیر
ناشناس۴۰۱۸۳۳۲۱:۰۳:۴۸ ۱۳۹۷/۴/۳
دلار 4200 تومنی برای از ما بهترون و دلار 9000 تومنی برای بقیه!
ناشناس۴۰۱۸۹۲۲۱:۳۸:۲۶ ۱۳۹۷/۴/۳
مسئولین 100 درصد آماده اند که مردم عادی تا پای جان در برابر تحریمها مقاومت نشان دهند
ناشناس۴۰۴۹۲۹۰۷:۱۴:۳۱ ۱۳۹۷/۴/۵
فسادکه از چند دهه پیش شروع شده است هر وقت جلوی انرا گرفتید از مردم مطالبه داشته باشید
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  21. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  22. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین