اظهارات عجیب ترامپ در نشست گروه 7

گروه جهان الف،   3970326122 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار
اظهارات عجیب ترامپ در نشست گروه 7

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، دونالد ترامپ طی اظهارات خود در نشست گروه هفت در کانادا، به رییس جمهور فرانسه درباره تروریست‌های کشورش هشدار داده، شینزو آبه را به فرستادن 25 میلیون مکزیکی تهدید کرده و اقدامات رییس کمیسیون اروپا را محکوم کرده است!

به گزارش ایسنا، به نقل از اسپوتنیک، یکی از مقامات ارشد اتحادیه اروپا درباره پشت صحنه نشست‌ گروه هفت در کانادا با حضور رهبران قدرتمندترین اقتصادهای توسعه‌یافته جهان در 8 و 9 ژوئن به وال استریت ژورنال گفت: خشمی علیه ترامپ حس می‌شد اما همه طرف‌ها تلاش کردند تا رفتاری منطقی و آرام داشته باشند.

بر اساس این گزارش، دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا طی این نشست درباره مسائل تجاری و مهاجرتی با سایر طرف‌ها وارد بحث شده و تا آنجا پیش رفته که شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن را سرزنش کند.

گزارش شده است که ترامپ در این نشست خطاب به آبه گفته: شینزو، تو با این مشکل روبه‌رو نیستی اما من می‌توانم 25 میلیون مکزیکی را برایت بفرستم و تو به زودی از نخست وزیری برکنار شوی!

گزارش‌ها حاکی از آن است که اظهارات ترامپ در میانه گفت‌وگوهایی درباره مبارزه با تروریسم و ایران خطاب به امانوئل ماکرون، رییس جمهور فرانسه نیز تعجب حاضران در این نشست را در پی داشته است.

بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، ترامپ در این نشست به ماکرون گفته: امانوئل تو باید این را بدانی که همه تروریست‌ها در پاریس هستند.

همچنین گزارش شده است که رییس جمهور آمریکا در صحبت‌های خود ژان کلود یونکر، رییس کمیسیون اروپا را که از سیاست‌های تعرفه‌ای ترامپ انتقاد کرده، هدف گرفته است. او این مقام بلندپایه اروپایی را به خاطر رفتارهای اتحادیه اروپا با غول‌های تکنولوژی آمریکایی، یک "قاتل بی‌رحم" خوانده است.

با این وجود بر اساس گزارش روزنامه تلگراف، یونکر در واکنش به اظهارات ترامپ گفته است که صحبت‌های او برایش به منزله تعریف است.

اقدامات اخیر آمریکا درخصوص اعمال تعرفه‌های جدید و خروج از توافق هسته‌ای ایران که سایه خود را بر نشست کانادا افکنده بود، انتقادات شدید سایر طرف‌های حاضر در نشست گروه هفت را در پی داشته است.

به دنبال این نشست، رییس جمهور آمریکا به نزدیک‌ترین متحدان خود یعنی کانادا و کشورهای اروپایی تاخت و آنان را به تلاش برای "سوءاستفاده" از آمریکا متهم و از عدم تمایل آنان برای عمل به الزامات مالیشان در چارچوب ناتو انتقاد کرد.

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا نیز از موضع ترامپ درباره مسائل تجاری انتقاد کرد و آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان هم این نشست را پیچیده و ناامیدکننده دانست.

دیدگاه کاربران

اسدي۳۸۹۳۳۰۱۷:۰۳:۰۹ ۱۳۹۷/۳/۲۶
سلام، دید تجاری ترامپ نسبت به مسائل سیاسی امنیتی و استفاده از قدرت نظامی و اقتصادی در جهت پیشبرد اهداف خود همه معادلات معقول و حساب شده دنیا را بهم ریخته
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. کمی دیر نیست؟

  9. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  10. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  11. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  12. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  18. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  19. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  20. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  21. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  22. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  23. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  24. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  25. اسراییل چه باید بکند؟ 

آخرین عناوین