ایران - مراکش؛ جنگ جذاب با یک چشم بسته/ خروج مروارید از دل صدف!

گروه ورزشی الف،   3970325095 ۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

زنگ جام بیست و یکم برای قاره آسیا بد به صدا درآمد و خوردن پنج گل عربستان برابر روسیه گوش ها را آزار داد. حالا امید قاره کهن به ایران و مردان سفیدپوشش دوخته شده است.

ایران - مراکش؛ جنگ جذاب با یک چشم بسته/ خروج مروارید از دل صدف!

پس از چند ساعت شادی مردم روسیه به خاطر پیروزی پرگل برابر عربستان شهر به سکوت گذشته برمی گردد. به لحظاتی قبل از بازی افتتاحیه که اثری از جام جهانی در دومین شهر بزرگ روسیه دیده نمی شد. شهر دوباره آرام می شود مثل رود «نوا» که از میان آن می گذرد و بر جذابیت و زیبایی هایش افزوده است. 

درحالی که به نیمه های شب روسیه نزدیک می شویم اشعه های آفتاب را هنوز می توان در آسمان سنت پترزبورگ دید. شهر به خواب کامل نمی رود. شاید هم هیجان ایرانی هایی که خود را به این شهر رسانده اند اجازه ندهد خواب به چشم مردم سنت برود. در گوشه ای از شهر هزاران ایرانی دور هم جمع شده اند و به جشن و پایکوبی پرداخته اند و بیقرار پیروزی ایران بر مراکش هستند.

کری بین آنها و مراکشی ها که از مسکو شروع شده بود به اوجش رسیده است. دو طرف خودشان را گرم می کنند برای جدال اصلی که عصر جمعه است. در ورزشگاه زنیت که گنجایش ۶۸ هزار نفر را دارد. با صندلی هایی آبی و منظم و زیبا. ورزشگاهی مجهز و به روز که مسقف است و به بهترین شکل ممکن آماده شده است. 

آخرین تمرین تیم ملی ایران فقط ۱۵ دقیقه به روی رسانه ها باز بود که آن هم با تدبیر کی روش و همکارانش به گرم کردن و تمرینات کششی و کار با توپ اختصاص داشت تا کسی به درستی متوجه نشود در ذهن مرد پرتغالی برای بازی فردا چه می گذرد. 

کسی چه می داند شاید دوباره کارلوس بخواهد مردم ایران و تیم حریف را سورپرایز کند و یک نتیجه خوب رقم بزند. مثل چهار سال قبل در برزیل که برابر نیجریه به تساوی رسید و تا ثانیه های پایانی مقابل مسی و یارانش ایستادگی کرد. هروه رنارد در نشست خبری اش تاکید کرد که کی روش همیشه یک سورپرایز دارد و غیر از این هم نمی شود از او انتظار داشت. سرمربی مراکش هم با خیلی از ایرانیان هم عقیده است که سرمربی ایران تدبیر ویژه ای برای بازی نخست تیمش در نظر گرفته است. 

ایران و مراکش جدال مربیانی است که شناخت خوبی از هم دارند. شاید به همین خاطر است که مثل گرگ با یک چشم به تیم خود نگاه خواهند کرد و با یک چشم هم تیم حریف را زیر ذره بین خواهند داشت. این را می شد از صحبت های کی روش هم متوجه شد. انجا که تاکید کرد ما به موقع حمله هم خواهیم کرد و گل هم خواهیم زد چون به بردن نیاز داریم. 

نخستین بازی همیشه در همه تورنمنت ها سختی های خاص خودش را دارد. مخصوصا برای ایران که این بار توقع بیشتر از کسب یک امتیاز است و انتظار صعود از گروه است. این را کی روش و شاگردانش هم بارها طی روزهای گذشته تاکید کردند که به دنبالش هستند. 

مروارید کی روش که چند روزی است نمایان نشده و نگرانی ها را زیاد کرده از دل صدف بیرون می آید. اشکان دژاگه بازیکنی که به درد این بازی می خورد در آخرین تمرین حضور داشت اما مشخص نیست که برابر مراکش از ابتدا بازی خواهد کرد یا خیر. اما کی روش و اشکان برای این بازی برنامه ها دارند. اشکان هر چند مصدوم بوده اما چون مروارید خواهد درخشید. شاید این بازی روز او باشد، برخلاف دیدار با آرژانتین که بدشانس بود و توپش به گل تبدیل نشد.

اما در گروهی که سه قهرمان حضور دارند کمی سخت و دشوار است. مراکش که قهرمان آفریقاست مجموعه ای از بهترین بازیکنان شاغل در لیگ های معتبر دنیا را دارد. اسپانیا با ستاره هایش که قهرمان دنیا شده اند نیاز به تعریف ندارد و پرتغال هم با رونالدو و یارانش حریف سرسختی خواهد بود که در جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان با دو گل ایران را شکست داده است. 

با این حال این ایران است. یک تیم با ۸۰ میلیون قلب عاشق که حامی اش و دعاگویش خواهد بود. کی روش و شاگردانش نشان داده اند می توانند کارهای بزرگ انجام دهند. می توانند خنده بر روی لبان ملت بنشانند و می توانند تیم های بزرگ را هم متوقف کنند. ایران به دنبال صعود است و خوب بازی کردن و آبرو خریدن. توقع بالاست اما باید واقعیت را در نظر گرفت. 

به گزارش مهر، ایران باید برای صعود بجنگد اما اگر صعود نکرد حداقل در اعتبار و آبروی فوتبالی سقوط نکند و «عربستان بازی» در نیاورد. ایران باید اعتبار و آبروی خودش و قاره آسیا باشد. این هم با پیروزی برابر مراکش و گرفتن امتیاز حاصل می شود. 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۸۸۰۱۳۱۱:۱۶:۲۸ ۱۳۹۷/۳/۲۵
این یک بازی است و نه جنگ
ناشناس۳۸۸۰۱۵۱۱:۱۷:۳۰ ۱۳۹۷/۳/۲۵
خیلی هم بازی مهم نیست. مگه عربستان دیروز باخت چی شد. برد و باخت این ها که نون و آب برای ما نمیشه...
ناشناس۳۸۸۱۲۶۱۲:۵۱:۲۰ ۱۳۹۷/۳/۲۵
چون به ناحق و فشار اقای غفوری و حسینی حذف شدند برای من پیروزی ایران مهم نیست...
ناشناس۳۸۸۳۷۱۱۷:۳۹:۱۹ ۱۳۹۷/۳/۲۵
تا بیرانوند درون دروازه است ودفاعی ناقص داریم امیدی نیست
ناشناس۳۸۸۵۱۰۲۱:۴۹:۲۴ ۱۳۹۷/۳/۲۵
خیلی حال کردم 3 تا تیم عربی باختند امیدوارم همه بازی هاشون رو ببازند هر چند باید بگم ایران با شانس بازی رو برد و اصلا تیم کی روش هیچ برنامه ای جز دفاع نداشته و ندارد شجاعی، آزمون، انصاری فر اصلاً انگار در زمین نبودند... به هر حال بردن اعراب برایم خیلی خوشایند بود
ناشناس۳۸۸۷۵۰۰۸:۰۸:۵۶ ۱۳۹۷/۳/۲۶
چونکه ایران انقدر خوب و جذاب بازی کرد و ماهم چندتا گل جلو بودیم این گل اشتباهی بخودی اونا نتیجه را تعقییر نداد!
ناشناس۳۸۹۴۶۹۱۹:۳۲:۰۴ ۱۳۹۷/۳/۲۶
با تبریک پیروزی، اگر بخشی از فرهنگ اصیل مان را فراموش نکرده باشیم، شایسته است که از تیم ملی فوتبال مراکش و بازیکنی که اشتباهاً به دروازه خودی گل زذ، دلجوئی کنیم. راستش دوست داشتم بجای گل بخودی تیم مراکش، بچه های ما به آنها گل می زنند، اینجوری پیروزی هم برای تیم ما دلچسب تر بود و هم باخت برای تیم ملی و مردم مراکش تلخی کمتری داشت ولی خوب اینگونه رویدادها گاه و بیگاه ممکن است برای هر کسی پیش بیاید. در هر صورت پیروزی مبارک! به امید دومین پیروزی.
ناشناس۳۹۰۰۴۱۱۱:۲۳:۱۶ ۱۳۹۷/۳/۲۷
ازگل به خودی مراکشیها که اینهمه خوشحال شدین دارین میترکین! اگرما گل میزدیم چکارمیکردین؟!!!! دیگه خدارا هم بندگی نمیکردید!!! خیلی بی ظرفیتین!!!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

    2. بازی با کلمات

    3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

    4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

    5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

    6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

    7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

    8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

    9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

    10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

    11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

    12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

    13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

    14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

    15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

    16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

    17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

    18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

    19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

    20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

    21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

    22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

    23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

    24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

    25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

    آخرین عناوین