دادستان تهران مامور رسیدگی به ادعاهای یاسمن اشکی شد

گروه اجتماعی الف،   3970323134 ۱۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۸ تکراری یا غیرقابل انتشار

دادستان کل کشور دادستان عمومی و انقلاب تهران را موظف کرد ادعاهای مطرح شده در یک برنامه تلویزیونی مربوط به نوعی بیماری کمتر شناخته شده را در اسرع وقت پیگیری و نتیجه را گزارش کند.

دادستان تهران مامور رسیدگی به ادعاهای یاسمن اشکی شد

به گزارش الف به نقل از روابط عمومی دادستانی کل کشور، در پی پخش برنامه ای در تاریخ 8/3/97 در یکی از شبکه های سیمای جمهوری اسلامی ایران و طرح ادعاهایی درباره نوعی بیماری، معاونت حقوق عامه دادستانی کل کشور پس از انجام بررسی های لازم و اعمال و اعلام نظر کارشناسان و متخصصان ذی ربط درخصوص کذب بودن مطالب و ادعاهای مطرح شده در آن برنامه، گزارشی به دادستان کل کشور ارائه داده است.

به دنبال این بررسی های اولیه،دادستان عمومی و انقلاب تهران از سوی دادستان کل کشور مامور شد برابر با مقررات، در اسرع وقت و با توجه به آثار و تبعات ادعاهای مطرح شده در آن برنامه در جامعه،موضوع را پیگیری و تعقیب کند و نتیجه نیز برای عموم اعلام شود.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری همچنین دستور داد نسبت به وجوه جمع آوری شده نیز برابر مقررات اقدام و از تضییع حقوق عامه جلوگیری شود.

گفتنی است برنامه "ماه عسل" در برنامه هشتم خرداد خود، فردی به‌نام "یاسمن اشکی" را به برنامه دعوت کرد که مدعی ابتلا به بیماری ناشناخته با علائمی مشابه ایدز بود!

اشکی در این برنامه مدعی شده بود در 17سالگی به بیماری "ژنتیکی" مبتلا شده که علائمش شبیه ایدز بوده و از 140 بیمار مشابه در یک کلینیک آمریکایی، تنها او زنده مانده(؟!!) و به‌دلیل تشابه بیماری‌اش با ایدز، "نذر" کرده تا زنده است «مردم ایران» را از خطرات «ایدز» و بیماری‌های مقاربتی آگاه کند!

وی در این برنامه مدعی در پیش بودن سونامی سرطان دهانه رحم شده و از مردم خواستار تزریق واکسن HPV شده بود. وی در این برنامه از مردم درخواست کمک مالی برای تولید این واکسن شد و کمکهایی هم از سوی مردم ارسال شد . 

دکتر سهیلا آسوده؛ متخصص ژنتیک و عضو باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان در گفتگو با تسنیم گفت:برای بنده که دارای دکترای ژنتیک هستم و طی 10 سال اخیر در حال مطالعات گسترده در حوزه ژنتیک بوده‌ام، جای سوال دارد که اسم این بیماری چیست که این فرد در برنامه زنده تلویزیون حتی نامی از آن نمی‌برد و چرا تا به امروز ما در منابع مختلف علمی دنیا به چنین موردی برنخورده‌ایم!

 وی می‌افزاید :با توجه به اظهارات خانم اشکی در اعلام هماهنگی با وزیر بهداشت و انستیتو پاستور، جای این سوال وجود دارد که انستیتو پاستور و وزارت بهداشت با کدام مجوز و توجیه منطقی، یک فرد غیرعلمی و غیرپزشک را به یک برنامه زنده پرمخاطب فرستاده‌اند تا چنین فردی، خبر از در پیش بودن سونامی سرطان دهد و از مردم درخواست کمک نقدی برای ساخت واکسن HPV کند!

 این متخصص ژنتیک تاکید میکند واکسن HPV دارای عوارض بسیاری است و مصرف خودسرانه آن خطرناک است. در آمریکا، انگلیس و اسرائیل و برخی کشورهای اروپایی استفاده از  واکسن HPV به‌دلیل عوارض متعدد آن، ممنوع شده است و تزریق آن فقط در موارد خیلی خاص صورت می‌گیرد؛ متاسفانه پس از این برنامه و به‌دلیل اطلاعات دروغی که توسط این خانم در برنامه زنده به مردم داده شد، فروش این واکسن وارداتی چندین برابر شده است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۸۵۶۸۹۱۶:۳۶:۳۳ ۱۳۹۷/۳/۲۳
یعنی صدا و سیما به عنوان دارنده انحصار پخش رادیو و تلویزیونی با بودجه دولتی و با مخاطب میلیونی انقدر بی در و پیکره که به هر کسی با هر سطحی از سواد اجازه میده بیاد و توی یکی از پر بیننده ترین برنامه ها اظهار نظر کنه. اون هم در مورد سلامت مردم...
هوشیار۳۸۵۷۸۹۱۷:۱۴:۳۲ ۱۳۹۷/۳/۲۳
خبر خوشحال کننده ای هستش امیدواریم پیگیری بشه به نظر من این قضیه مربوط به شخص یاسمین فقط نیست و یک مسئله سازمان یافته هست و افرادی پشت این ماجرا هستن
ناشناس۳۸۵۸۷۴۱۸:۰۰:۳۶ ۱۳۹۷/۳/۲۳
مشکل اصلی برنامه های بی محتوا و غیر علمی "ماه عسل" است که بدون تحقیق هر کسی را در برامه زنده روی آنتن می آورند.
ناشناس۳۸۵۸۸۸۱۸:۰۷:۱۰ ۱۳۹۷/۳/۲۳
کاش صحبت های خانم مینو محرز رو هم چاپ میکردید
ناشناس۳۸۵۹۱۹۱۸:۲۳:۴۹ ۱۳۹۷/۳/۲۳
من همین الان در این خصوص جستجو کردم، متاسفانه خانم دکتر نیز اطلاعات درستی ارائه نداده اند، در آمریکا واکسن Gardasil 9 در دسترس بوده و مورد تائید FDA است، تنها کسانیکه نباید از آن استفاده کنند کسانی هستند که به تست آن واکنش آلرژیک نشان می دهند. به خانم های باردار توصیه نمی شود واگر در حال حاضر بیمار هستید (سرماخوردگی یا آنفولانزا یا ...) پس از بهبود قابل استفاده است زیرا خودش مانند بسیاری واکسن های دیگر ممکن است منجر به تب خفیف یا بدن درد شود. غیر از واکسن ذکر شده Gardasil و Cervarix نیز در بازار موجود است که مورد تائید FAD نبوده و در آمریکا غیر قانونی است. مطمئن هستم اگر در خصوص انگلیس نیز جستجو کنم به نتیجه ای تقریبا مشابه می رسم، به اسرائیل هم کاری ندارم، خلاصه اینکه اگر فردی از بحث سلامت مردم سوء استفاده کرده و کسب درآمد قطعا باید برخورد شود، ولی HPV واقعا یک مشکل جهانی است و آنقدر مطرح بوده که سالیان برای تهیه واکسن آن زمان و هزینه صرف شده، من در خصوص بیماری ژنیتیکی نادر و بی نام چیزی نمی دانم ولی HPV نه نادر است، نه بی نام، و نه واکسن آن قدغن می باشد!
ناشناس۳۸۵۹۲۵۱۸:۲۸:۰۷ ۱۳۹۷/۳/۲۳
به پژوهشگر بفرمایند که 1- این واکسن بسیار مطمئن است 2- اتفاقا HPV احتمال سرطان را بالا میبرد نه واکسن آن این هم لینک معتبر https://www.cdc.gov/vaccinesafety/vaccines/hpv-vaccine.html "The HPV vaccine is very safe, and it is effective at preventing HPV"
ناشناس۳۸۶۰۴۲۱۹:۵۶:۵۴ ۱۳۹۷/۳/۲۳
در انگلیس کماکان این واکسن استفاده میشود. از سال ۲۰۰۸ واکسن اچ پی وی به رایگان در برخی استانهای کانادا تزریق می‌شود. در انتاریو از سال ۲۰۱۵، پسران نیز به این برنامه اضافه شدند.در جاهای دیگر هم مشکل اصل تامین بودجه برای این واکسن است نه نظرات متخصصین محترم مخالف با این واکسن.
غلام۳۸۶۰۵۵۲۰:۱۰:۳۶ ۱۳۹۷/۳/۲۳
صحبت خانم دکتر در مورد واکسن HPV درست نیست و حداقل مطابق با واقعیت دستورالعمل مصرف ان در جوامع مختلف نیست ضمن انکه شیوع زکیل تناسلی هم در ایران واقعیت دارد.حرفهای خانم دکتر مینو محرز رییس مرکز تحقیقات ایدز ناقض اظهارات دکتر اسوده است.
ناشناس۳۸۶۱۶۹۲۱:۵۷:۳۱ ۱۳۹۷/۳/۲۳
"در آمریکا، انگلیس و اسرائیل و برخی کشورهای اروپایی استفاده از واکسن HPV به‌دلیل عوارض متعدد آن، ممنوع شده است" این جمله درست نیست در آمریکا و اروپا به منظور جلوگیری تزریق میشه تمام مقالات و مستنداتش هم موجوده من هم بعد زا فیلم خطر این واکسن تمام سایتهای پزشکی خارجی را جستجو کردم و این حرف غلطه
ناشناس۳۸۶۲۵۲۲۲:۵۶:۰۶ ۱۳۹۷/۳/۲۳
در کانادا این واکسن برای دختران بالای 12 سال روتین و رایگان است
ناشناس۳۸۶۳۲۱۲۳:۴۹:۲۵ ۱۳۹۷/۳/۲۳
باید معلوم شود ایشون با همکاری چه کسانی وارد صدا وسیمای جمهوری اسلامی شده آن هم در یک برنامه زنده تلویزیونی
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین