قاضی پور: پول بنز می‎دهیم، سوار پراید می‎شویم

گروه اقتصادی الف،   3970322089 ۲۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

عضو کمیسیون صنایع مجلس با اشاره به کیفیت پایین و قیمت بالای محصولات دو خودروساز بزرگ کشور گفت: پول بنز و بی ام و می دهیم، سوار پراید و پژو و پیکان می شویم.

قاضی پور: پول بنز می‎دهیم، سوار پراید می‎شویم

به گزارش تسنیم، نادر قاضی پور با تاکید بر این که از تولید داخل حمایت می کنیم ولی شرط و شروط داریم گفت: خودروسازان در قبال این حمایت هم باید قیمتها را کاهش و هم کیفیتها افزایش دهند.

وی با یادآوری این که محصولات فعلی خودروسازان کشور با قطعات با دلار 3200 تومان در آذرماه تولید شده است گفت: بنابراین آنها هیچ توجیهی ندارند که محصولاتشان را با دلار 4200 تومان یا بالاتر محاسبه کنند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی بار دیگر با تاکید بر احتکار 60 هزار دستگاه خودرو از جانب سایپا و 30 هزار دستگاه خودرو از جانب ایران خودرو و این که از محل دقیق احتکار این خودروها مطلع است گفت: با وجود این برخی مسئولان اعلام کردند فضایی برای نگهداری این تعداد خودرو ندارند در حالی که آنها در شهر و نمایندگی ها فضاهای مناسبی در اختیار دارند.

وی در عین حال با انتقاد از وزیر صنعت گفت:‌ از آقای شریعتمداری انتظار داشتیم به جای مصاحبه علیه ما و تاکید بر نبود احتکار بازرسانش را اعزام می کرد و حتی با سوال و جواب از مسئولان سابق خودروسازیها به واقعیت پی می برد.

قاضی پور یادآور شد: با گران شدن خودرو تمام اقلام مورد نیاز مردم با افزایش قیمت مواجه می شود و در حالی که وزیران مولتی میلیاردر دنبال خودروهای لوکس هستند ما معتقدیم باید برای کارگران و روستاییان و قشر کم درآمد جامعه خودروی 7-8 میلیونی تولید شود.

این عضو کمیسیون صنایع مجلس در ادامه گفت: باید وزارت صنعت، سازمان بازرسی و سازمان تعزیرات نظارت می کردند تا قیمت اقلام زیرساخت مثل فولاد آلومینیوم و سرب گران نمی شد، تا محصول نهایی با افزایش قیمت مواجه شود.

وی خاطرنشان کرد: دولت این مسائل را رها کرده و می گوید عرضه و تقاضای بازار قیمت را تعیین کند، در حالی که وقتی ما نظام تعرفه گذاری داریم یعنی حاکمیتی قیمت ها را کنترل می کنیم که اگر می خواستیم قیمتها رقابتی تعیین شود باید نظام تعرفه گذاری را نیز اعمال نمی کردیم.

به گفته قاضی پور با توقف واردات خودرو دیگر خودرویی نیز در داخل اسقاط نمی شود و ذوب آهن و فولاد کشور با کمبود خوراک مواجه است در حالی که باید در ازاء هر 4-5 دستگاه تولید خودرو در داخل یک دستگاه خودروی فرسوده را اسقاط می کردیم.

وی همچنین خواستار تدوین طرح جامعی با دستور آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهور به عنوان فرمانده ستاد اقتصاد مقاومتی شد و گفت: با این اقدام هم صنعت داخلی احیا می شود و هم دستکم 200 هزار شغل تهدید نمی شود.

بخش دیگری از سخنان این نماینده مجلس در چارچوب نبود همین طرح جامع اختصاص داشت.

قاضی پور گفت: وقتی قرارداد دوم را با پژو منعقد می کردیم تاکید داشتم که پژو باید از ملت ایران عذرخواهی کند و ضرر و زیان قبلی را جبران کند تا پس از این وارد قرارداد دوم شویم، اما بی توجه به این هشدار مجدد قرارداد امضاء شد و نتیجه اینگونه به دست آمد که مجدد دیدیم با کوچکترین تهدید آمریکا، فرانسویها ایران را ترک کردند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۸۲۷۹۴۰۹:۴۸:۳۱ ۱۳۹۷/۳/۲۲
خودتون مقصرید جناب نماینده .
ناشناس۳۸۲۸۳۱۱۰:۱۵:۵۸ ۱۳۹۷/۳/۲۲
خدا پدر ومادر این مرد باشرف را بیامرزد که حرف دل مردم را میزند واقعا حق مردم ایران است که هم از دشمن ضربه بخورند هم از دوست وزارت صنعت همیشه به فکر خیانت به مردم بوده کمی مرزها را شل کنید ببینیدخود روسازان داخلی چه خودروهای با کیفیت وبا چه قیمت پایینی به مردم تحویل میدهند
ناشناس۳۸۳۳۸۶۱۳:۵۹:۲۹ ۱۳۹۷/۳/۲۲
یادتون نرفته که همین مرد شریف!!! بود که مانع از کاهش تعرفه واردات خودرو شد و بعد ازاون گرانی ماشین شروع شد. ایشون یکی به نعل میزنه یکی به میخ و بستگی داره منافعش کجا باشه
آریابان۳۸۳۳۹۷۱۴:۰۲:۳۳ ۱۳۹۷/۳/۲۲
همونطوریکه شوربختانه الآن ناگزیریم که علاوه بر صنعت سینما ، برنج سر سفره غذامون هم هندی باشه چرا در ساخت خودرو هم از هند !!!!! الگو نمیگیریم ؟!؟!؟!؟!؟ واقعا چرا هیچکدام از این تولید کنندگان (بخوانید : مونتاژگران !!!!) اقدام به عرضه یک خودروی هندی چند میلیونی در ردیف «تاتا نانو» حتی با 105 کیلومتر هم سرعت (بیشتر از بزرگراههای ما) برای طبقات کم درآمد کارگران و روستاییان نمی کنند؟!؟!؟!؟!؟ البته طبیعیست که درآمد های بالاتر از قیمت های بسیار بالاتر عاید میشود !!!!! ؛
مهدی۳۸۲۸۶۹۱۰:۴۳:۲۶ ۱۳۹۷/۳/۲۲
سلام.یعنی 200 هزار شغل برای اینکه تهدید نشه و با حساب میانگین هر شاغل در صنعت خودرو که دارای 3 فرزند باشه میشه جمعیت 1 میلیون نفری شاغل در صنعت خودرو سازی کشور در بخش تولید قطعه ، مونتاژ و ارائه به بازار .به اسم حمایت از 1 میلیون نفر 79 میلیون نفر باید تاوان بی کیفیتی و گرانی خودروهای ساخت داخل را بدهند.به خدا من به عنوان یکی از مردم ایران راضی نیستم.به خدا این پولی که از مردم میگیرند حلال نیست.
ناشناس۳۸۲۸۷۴۱۰:۴۵:۲۱ ۱۳۹۷/۳/۲۲
خود روی هفت هشت میلیونی برای روستاییان خوب است و هم برای آقای قاضی پور چون قیمت گلابی کاهش می یابد .
رضا۳۸۲۸۷۷۱۰:۴۶:۴۱ ۱۳۹۷/۳/۲۲
قیمت امروز پراید 22 میلیون و نرخ دلار واقعی 7000 تومان است یعنی پراید 3000 دلار است میشه از ایشون که در همه علوم ازجمله ساخت هواپیما و تولید خودرو صاحب نظر است بپرسید بنز 3000 دلاری کجا می فروشند که ما هم بخریم؟
ناشناس۳۸۳۰۳۱۱۱:۵۹:۵۱ ۱۳۹۷/۳/۲۲
پس چرا تا همین پارسال که دلار 3200 تومن بو
امیر۳۸۳۰۷۱۱۲:۱۴:۱۳ ۱۳۹۷/۳/۲۲
مثال محل مناقشه نیست. با این حربه‌ها که خیلی‌ها در کشور به کار بردند و من اسمش را مغلطه می‌گذارم نمی‌توان صورت مساله را پاک کرد. خودروی تولید داخل چه نیازی به دلار دارد که با بدترین کیفیت قیمت کف آن در حال حاضر 22 میلیون است؟ پراید در رنج خودش کم کیفیت‌ترین از نظر ایمنی و راحتی در دنیا است.
امیر۳۸۳۳۴۶۱۳:۴۷:۳۴ ۱۳۹۷/۳/۲۲
مشکل اینه که پراید و با قیمت ۳۴۰۰.ساختن عزیزم یعنی ماشین ۶۰۰دلاری تقریبا .
ناشناس۳۸۳۴۴۳۱۴:۲۵:۲۶ ۱۳۹۷/۳/۲۲
مدیر عامل سایپایی؟
ناشناس۳۸۳۶۱۰۱۵:۳۳:۴۶ ۱۳۹۷/۳/۲۲
بر اساس حداقل دستمزدها قیمت پراید ۳۰/۰۰۰ دلار است نه۳۰۰۰ دلار
ناشناس۳۸۳۸۳۹۱۷:۰۰:۱۳ ۱۳۹۷/۳/۲۲
آقای مدافع !!! اگر منافع شخصیتو کنار بذاری و کمی هم به فکر مردم باشی، با کمی دقت متوجه میشی که این گفته ایشان و دیگران در مقایسه با درآمد پایه مردم در کشورهای ایران و آلمان، کاملا هم درست و منطقی است. امروز، 3000 دلار تقریبا در آمد پایه 18 ماه کارگر ایرانی است. یک آمار کوچولو از اینترنت بگیری متوجه میشی که در مقایسه، یک کارگر آلمانی با حقوق پایه خود در مدت کمتر از این هم قدرت خرید یکی از تولیدات بنز را دارد.
ناشناس۳۸۲۸۹۹۱۰:۵۶:۵۴ ۱۳۹۷/۳/۲۲
سلام بازم تشکر از غیرت و همت حاج نادر قاضی پور ... ایشاا.. بقیه هم به فکر مستضعفین و افراد کم درآمد باشند . افزایش بیسابقه سکه و طلا نشان از چیست ؟ افزایش کلیه اقلام مصرفی مردم نشان از چیست ؟
سایپا گریز۳۸۲۹۱۸۱۱:۰۳:۰۱ ۱۳۹۷/۳/۲۲
با سلام در آذر ماه سال ۹۶ شرکت سایپا یک طرح با عنوان" طرح اتوخدمت میلاد" را بمنظور فروش انواع خودروهای تولیدی شرکت سایپا اعلام نمود. این طرح شامل تمامی خودروهای شرکت سایپا و با شرایط نقد و اقساط مناسب و همچنین تخفیفهای مناسب بود. همچنین قرار بود دعوتنامه طرح در فرودین ماه ۹۷ برای ثبت نام کننده ها ارسال شود. متاسفانه با گذشت ۲ ماه از موعد مقرر همچنان دعوتنامه ای صادر نشده است. با مراجعه به نمایندگی و همچنین معاونت فروش و بازاریابی جواب قانع کننده ای در این رابطه دریافت نمی شود و می گویند شما سودتان را بگیرید.... بنابراین آقای قاضی زاده صحیح میفرمایند، شرکت سایپا با وعده سود ۱۸ درصد و تخفیفهای مناسب و سود مشارکت در تولید بخشنامه اتوخدمت میلاد... با پولهایی که در این طرح جمع آوری نموده ( طرح شامل ۲۰ هزار نفر می شود) خودروها را تولید و احتکار نموده است. والا این حجم نقدینگی چه شده است؟!!! انشاا... خداوند امثال ایشان را حفظ نماید چون ما مردم عادی که حرفمان به جایی نمی رسد لااقل ایشان کمی حال این خودرو سازان بی نظارت را می گیرد....
مازندرانی۳۸۲۹۷۴۱۱:۲۷:۴۷ ۱۳۹۷/۳/۲۲
جناب قاضی پور شما نماینده مجلس وعضو کمیسیون صنعت هستید.شما باید پاسخ بدین چرا پول بنز میدین ولی سوار پراید میشین.مگر کار شما قانونگذاری نیست؟نکنه مردم مقصرند؟یک ممیزی از عملکرد خودتان انجام بدین ببینید آیا شما برای مردم خدمت کردید یا نه؟
ناشناس۳۸۳۰۱۲۱۱:۵۳:۳۵ ۱۳۹۷/۳/۲۲
عالی گفته. «پول بنز و بی ام و می دهیم، سوار پراید و پژو و پیکان می شویم.»
ناشناس۳۸۳۰۲۹۱۱:۵۹:۳۹ ۱۳۹۷/۳/۲۲
بر روی سایت دیوار شهرستان اهواز را چک کنید ببینید با پول یک پژو ۲۰۶ چه ماشینهای پلاک اروندی را میشود خرید. مملکت را خودروسازها خراب کردند.
ناشناس۳۸۳۳۵۷۱۳:۵۱:۰۹ ۱۳۹۷/۳/۲۲
با سلام به شرفت مرد ...بله قیمت اصلی پراید در بازارهای جهانی میشه چیزی در حدود ۵۰دلارالبته اگه بخرنش حالا فکرش و بکنید چقدر ما پول مفت میدیم‌واسه فرغون
ناشناس۳۸۳۴۲۶۱۴:۱۵:۵۰ ۱۳۹۷/۳/۲۲
کاش تمامی نمایندگان مثل شما مطالبه گر حقوق ملت باشند که در این صورت هیچ متخلفی را توان مقابله با شما نخواهد بود چون ملت پشتوانه شماست.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین