زمان بهره برداری از خط ۷ مترو تهران

گروه اجتماعی الف،   3970321083 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

مدیرعامل شرکت مترو گفت: خط 7 متروی تهران به صورت کامل تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد و خط 6 مترو نیز تا خرداد ماه سال آینده افتتاح خواهد شد.

زمان بهره برداری از خط ۷ مترو تهران

به گزارش فارس، علی امام در نشست خبری درباره برنامه‌های متروی تهران اظهار داشت:متروی تهران وسایر کلانشهرها از سوی دولت و شهرداری بودجه مشخصی را دارد.

وی افزود:‌در بودجه‌ای که در دولت و در سال 96 مصوب شد 160 میلیارد تومان قرار بود به متروی تهران اختصاص یابد که این مبلغ برای توسعه خطوط مترو خط متروی اسلام‌شهر و خط متروی پرند بوده است که 63 درصد آن یعنی 101 میلیارد تومان تخصیص پیدا کرد.

امام با اشاره به اینکه مترو گرانترین حمل و نقل عمومی در دنیا محسوب می‌شود، گفت:‌مبالغی که به متروی تهران تخصیص پیدا می‌کند واقعا کم است و علیرغم حسن نیت دولت به کلانشهرها و توسعه مترو ولی مبلغ ناچیزی در این خصوص اختصاص می‌یابد.

وی گفت: در سال جاری بودجه متروی تهران از سوی شهرداری 1765 میلیارد تومان تخصیص یافت که سال گذشته این رقم 2هزار و 300 میلیارد تومان بوده است.

مدیرعامل شرکت مترو گفت: در 6 ماهه دوم سال که بررسی بودجه کل کشور آغاز می‌شود و مقارن با حضور تیم جدید در شهرداری تهران بود، فعالیت‌ها و رایزنی‌های زیادی برای متروی کلانشهرها به خصوص تهران برای افزایش اعتبار داشته‌ایم که علیرغم اینکه اتفاقات خوبی داشت رقم می‌خورد ولی در صحن مجلس این اتفاقات خوب نهایی نشد.

امام افزود:‌در نهایت 113 میلیارد تومان عدد مصوب مجلس به شهرداری تهران در سال جاری برای توسعه خطوط مترو خط متروی پرند و خط متروی اسلامشهر بودند.

وی افزود: مبلغ اختصاص یافته تاکنون تنها 75درصد آن ابلاغ شده است که جمع کل آن به 46 میلیارد تومان می‌رسد.

مدیرعامل شرکت مترو با اشاره به برنامه‌های متروی تهران گفت: خط یک تا 5 با تلاش‌های ارزنده دست‌اندرکاران مترو به بهره‌برداری رسیده است ولی تاکنون فرصت و مجال صد در صد خطوط متروی تهران فراهم نشده است و در بعضی از خطوط دارای کمبودها و مشکلاتی هستیم.

امام گفت:‌ما به عنوان شرکت متروی تهران معتقد هستیم باید نواقص خطوط بهره‌برداری شده برطرف شود.

وی اظهار داشت: دو خط مهم 6 و 8 مترو در حال تکمیل است و با حمایت‌هایی که از سوی مدیران شهری و دولت خواهیم داشت در چند فاز این خطوط به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل شرکت مترو افزود: بخشی از خط 7 متروی تهران سال گذشته با ایستگاه‌های محدودی مورد بهره‌برداری قرار گرفت و در آبان ماه با توجه به نواقص موجودیت شهری تصمیم به تعطیلی این خط گرفت تا در فاصله زمانی معقولی و با ایمنی لازم مجددا راه‌اندازی شود.

امام گفت: از نظر تامین منابع مالی با محدودیت‌هایی مواجه هستیم که این موضوع نیز با جدیت در حال پیگیری است.

وی افزود:‌بخش میانی خط 7 مترو در 6 کیلومتر و با 5 ایستگاه آماده بهره‌برداری است که تا آخر خرداد یا اوایل تیر ماه به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت مترو گفت:‌ قرار است شهردار تهران بازدیدی از خط 7 مترو داشته باشد تا در صورت صلاحدید در بازده زمانی مشخص شده بخش میانی آن در فاز اول به بهره‌برداری می‌رسد.

امام گفت: در فاز 2 و 3 نیز دیگر ایستگاه‌های خط 7 مترو افتتاح خواهد شد. کل این خط 27 کیلومتر با 22 ایستگاه است که تا آخر سال در صورت تامین منابع مالی تکمیل و بهره‌برداری خواهد شد.

وی تاکید کرد: فاز 2 این خط نیز تا شهریور ماه سال جاری افتتاح خواهد شد.

مدیرعامل شرکت مترو درباره خط 6 مترو گفت:‌این خط 32 کیلومتر است که از دولت‌آباد تا کوهسار در شمال شهر تهران در حال احداث است که پیشرفت‌های فیزیکی خوبی داشته ولی از نظر تجهیزات تنها 12 درصد پیشرفت داشته است.

امام گفت:‌امیدواریم بتوانیم خط 6 مترو را هم فاز نخست آن را تا پایان شهریور ماه که حدود 10 کیلومتر بین دولت‌آباد تا میدان امام حسین است، به بهره‌برداری برسانیم و تا پایان خرداد 98 خط 6 متروی تهران کاملا آماده افتتاح خواهد بود.

وی افزود: بعضی از خطوط متروی تهران فاقد پارکینگ است و در این زمینه عقب هستیم که مطالعات لازم در این خصوص انجام شده و امیدواریم به زودی احداث پایانه آزادگان در جنوب خط 3 مترو عملیات آن را آغاز کنیم.

مدیرعامل شرکت مترو افزود: در خط 4 مترو پایانه شهید کلاهدوز را داریم که پارکینگ آن راه‌آندازی شده است و در منتهی الیه خط 4 پایانه اکباتان هنوز به بهره‌برداری نرسیده و امیدوارم با سرعت بیشتری آن را تکمیل کنیم.

امام افزود:‌در گذشته طرح جامع حمل و نقل ریلی تهران توسط مشاور فرانسوی انجام شده است که این طرح توسط همان مشاور و مشاور دیگری از کشورمان در حال انجام و به روز رسانی است که تا آخر تابستان 97 نتایج آن به دست ما می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه خیلی از مناطق شهرداری پیگیر توسعه خطوط مترو و LRT هست، گفت:‌ منطقه 22 در حوزه حمل و نقل عمومی و مترو با مشکلاتی مواجه است و شهروندان این منطقه به حمل و نقل عمومی نیاز دارند.

مدیرعامل شرکت مترو افزود: با توجه به اینکه در سال حمایت از تولید ملی قرار داریم تلاش شده است که از تولیدات داخلی با استانداردهای لازم برای مترو استفاده شود.

امام افزود: بر اساس مصوبه شورای شهر تهران 700 میلیارد تومان با عاملیت بانک شهر اوراق مشارکت برای توسعه خط مترو  در نظر گرفته شده است که به زودی اجرایی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مصوبه شورای شهر برای توسعه خطوط مترو 2هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت بوده است، گفت: مابقی بانک‌ها نیز در انتشار این اوراق همکاری لازم را با شهرداری تهران خواهند داشت.

مدیرعامل شرکت مترو گفت: ما به دنبال فاینانس خط 6،7 و 3 مترو هستیم که باید مجوزهای آن تامین شوند.

امام به ساخت 91 دستگاه واگن در شرکت واگن‌سازی متروی تهران اشاره کرد و گفت: این 91 دستگاه به طور کامل تحویل شده است که آمادگی داریم طی مراسمی از این واگن‌ها نیز بهره‌برداری شود.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه در گذشته اعلام شده بود خط 6 مترو تا پایان شهریور ماه افتتاح می‌شود، گفت: در دوره جدید مدیریت شهری چنین حرفی زده نشده است.

مدیرعامل شرکت مترو گفت: توسعه مترو باید به نحوی باشد که شهروندان با طی 500 متر به یکی از حمل و نقل‌های عمومی در سطح شهر برسند که این موضوع فقط مختص مترو نیست و اتوبوسرانی هم جزو آن است.

امام در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر احداث خط مترو در منطقه یک و لواسانات گفت: توسعه خط سه از ایستگاه قائم تا لواسانات مطرح بوده است و مطالعات اولیه آن نیز انجام شده  که با تغییر مدیریت این بحث ابتر مانده است. با توجه به منابع موجود شهرداری بعید می‌دانم این اقدام صورت بگیرد.

وی گفت: در گذشته نیز تونل البرز برای اتصال تهران به استان مازندران مطرح بود که این موضوع در حیطه کار ما نیست و نمایندگان این موضوع را پیگیری خواهند کرد.

مدیرعامل شرکت مترو در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه بدهی مترو به پیمانکاران چه مقدار است، گفت: 170 میلیارد تومان بدهی ما به پیمانکاران است که در دوره گذشته بخشی از پیمانکاران نتوانسته بودند حقوق کارگران خود را به موقع پرداخت کنند و همین موضوع نارضایتی‌هایی را ایجاد کرده بود.

امام افزود:‌ امیدواریم در 6 ماهه اول سال پس از در اختیار قرار گرفتن منابع بتوانیم بخشی از مطالبات پیمانکاران را پرداخت کنیم و نگذاری این بدهی به حدی برسد که غیرقابل کنترل باشد.

وی درباره اتصال مترو به پایانه شهر گفت:‌خط 2 متروی تهران تا فرهنگسرای اشراق به بهره‌برداری رسیده است که 4 و نیم کیلومتر باید توسعه یابد که به پایانه شهر برسد. این موضوع در دستور کار ماست که مطالبات آن انجام شده و در نیمه دوم سال عملیات آن اجرایی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت مترو درباره خط متروی پرند گفت:‌مدیریت جدید شهری با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته و توافقات اولیه به این نتیجه رسیده است که مجری این طرح به وزارت راه و شهرسازی منتقل شود.شهرداری تهران این آمادگی را داشت که خط متروی پرند را تکمیل کند ولی با این رقم‌ها نمی‌توان این خط را تکمیل کرد.

امام در مورد خشک شدن چشمه علی در شهرری گفت:‌در این خصوص جلسه‌ای را داشته‌ایم و بنده به هیچ وجه نگفتم قطع شدن آب چشمه علی به خاطر مترو نبوده است و در آن جلسه مطرح کردم که منبع تامین آب چشمه علی از سفره آب زیرزمینی بوده است و قطعا احداث خط مترو هیچ گونه آسیبی به میراث فرهنگی نرسانده و نوسانات آب که در یک سال گذشته برای چشمه علی شروع شده یکی از عوامل آن مترو بوده است وتا 15 تیر ماه از محدده چشمه علی خارج خواهیم شد.

وی درباره موزه فرش و احداث خط 6 مترو گفت:‌هواکش موزه فرش با هماهنگی‌های میراث فرهنگی بوده است و اقداماتی صورت گرفته تا هواکش خط 6 مترو که در پیاده روی موزه فرش بوده با این موزه تقارن لازم داشته باشد.

مدیرعامل شرکت مترو درباره پیوست‌های زیست محیطی احداث مترو گفت: مترو گرانترین گزینه است و حمل و نقل مترو جایگاه خاص خود را در دنیا دارد.

امام ادامه داد: عمق تونل‌های ما بیش از 15 متر و در جاهایی به 50 متر می‌رسد که بر روی هیچ درخت و فضای سبزی آثاری نخواهد داشت.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۸۱۶۱۹۱۵:۵۹:۴۹ ۱۳۹۷/۳/۲۱
امام افزود:‌در نهایت 113 میلیارد تومان عدد مصوب مجلس به شهرداری تهران در سال جاری برای توسعه خطوط مترو خط متروی پرند و خط متروی اسلامشهر بودند. وی افزود: مبلغ اختصاص یافته تاکنون تنها 75درصد آن ابلاغ شده است که جمع کل آن به 46 میلیارد تومان می‌رسد.)) ظاهراً اعداد و درصدها اشتباه بیانی است یا چاپی و تایپی ؟؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین