ابطحی در گفتگو با الف مطرح کرد؛ ارایه آمار و اطلاعات غلط ، خارج از وظیفه اورژانس اجتماعی کشور و موجب سلب امنیت در جامعه است

گروه سیاسی الف،   3970319175 ۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با انتقاد از عملکرد رئیس اورژانس اجتماعی کشور گفت: حاشیه سازی درباره تجاوز به دختربچه افغانی در خمینی شهر از سوی رئیس اورژانس اجتماعی کشور و و تحرکات نماینده تهران و کشاندن موضوع به رسانه ها و فضای مجازی پشت پرده هایی دارد که باید مشخص شود.

ارایه آمار و اطلاعات غلط ، خارج از وظیفه اورژانس اجتماعی کشور و موجب سلب امنیت در جامعه است

سیدمحمدجواد ابطحی نماینده خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار الف با اشاره به حادثه تجاوز به دختر بچه افغانستانی در خمینی شهر و رسانه ای شدن این موضوع از سوی رئیس اورژانس اجتماعی کشور و نامه وی برای برکناری این مقام مسئول در اورژانس اجتماعی گفت: ماجرا از این قرار است که چندی پیش یک دختر بچه حدود شش ساله که ظاهرا از تبعه افغانستان است، توسط یک موتور سوار در سطح شهر رها می شود.

وی افزود: بعد از این اتفاق دادستانی و پلیس آگاهی وارد موضوع شده و در حال بررسی آن بودند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با اشاره به طرح این موضوع در رسانه ها از سوی رضا جعفری رئیس اورژانس اجتماعی کشور تصریح کرد: اینکه یک موضوع در حال بررسی است و هنوز ابعاد آن مشخص نیست بصورت ضدو نقیض در رسانه ها مطرح شود، کار نادرست و اشتباهی بود و در واقع یک نوع بی مسئولیتی است.

ابطحی با بیان اینکه خود مسئولین در خصوص این اتفاق آمارهای غلطی ارائه کردند، گفت: اورژانس اجتماعی اصفهان اعلام کرد که تجاوز توسط یک نفر صورت گرفت اما رئیس اورژانس اجتماعی کشور گفت که تجاوز توسط سه نفر انجام شده است و تجاوز حتمی بوده و توسط افراد ایرانی انجام شده است.

وی با بیان اینکه این برای بار اول نیست که رئیس اورژانس اجتماعی کشور بدون در نظر گرفتن تبعات حرفش، اطلاعات ضدو نقیض می دهد و از اینگونه حرفها می زند، افزود: فرد مذکور در 15 بهمن 96 به این سمت منصوب شد و 27 روز بعد یعنی در 12 اسفند 96 با حفظ سمت مدیرکل دفتر آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی شده است.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس افزود: این فرد سال گذشته در مصاحبه ای اعلام کرد که 16 هزار کودک آزاری روی داده در حالی که این آمار درست نبود و در سامانه سازمان بهزیستی چنین آماری وجود نداشت و عدد خیلی کمتر از این رقم حدود 200 مورد بود که در سامانه ثبت شده بود.

ابطحی افزود: دادن اینگونه آمارهای غلط نه تنها خارج از وظیفه اورژانس اجتماعی کشور است بلکه موجب سلب امنیت در جامعه و دامن زدن به شایعات می شود.

وی گفت: سوال این است که آمار غلط 16 هزار کودک آزاری موجب ایجاد امنیت در کشور می شود که وظیفه اورژانس است یا عکس آن سبب سلب امنیت و ایجاد وحشت در جامعه؟.

نماینده خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اورژانس اجتماعی کشور باید حقیقت و اخباری که صدرصد درست را بیان کند و از بیان آنچه که یقین ندارند، خودداری کنند، افزود: وظیفه اورژانس اجتماعی کشور کاهش التهابات، اضطرابها و ایجاد امنیت روانی و احتماعی در کشور است نه اینکه در کشور اتفاقی که افتاده و موضوع در دست بررسی است را بدون در نظر گرفتن تبعات اجتماعی آن، بصورت ضدو نقیض آن هم از قول یک مقام مسئول در رسانه ها مطرح شود.

ابطحی با بیان اینکه بر اینکه وظیفه اورژانس اجتماعی دامن زدن به شایعات نیست، افزود: در مورد این پرونده گزارشی داریم که تجاوز بیش از یک نفر را تائید نمی کند. ضمن اینکه اصل موضوع هم مشکوک است که این اتفاق آیا یک تسویه حساب بوده و یا اختلافات درونی بین خودشان.

وی با اشاره به نظریه پزشک قانونی در این پرونده تصریح کرد: در این پرونده هنوز چیزی اثبات نشد و باید منتظر بررسی کارشناسی و نظر دادگاه ماند .

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با اشاره به توئیت محمود صادقی نماینده تهران در خصوص این اتفاق و جواب ندادن تلفنش گفت: من در جلسه بودم که آقای صادقی زنگ زد. بعد تماس وی، به وی پیامک دادم که در جلسه هستم و با شما تماس می گیرم.

ابطحی افزود: بعد از جلسه به آقای صادقی زنگ زدم و به وی گفتم پرونده در حال بررسی است و هنوز چیزی اثبات نشده و باید صبر کرد تا نتیجه مشخص شود.

وی با بیان اینکه به صادقی گفتم نباید از ادعاهای رئیس اورژانس اجتماعی کشور دفاع کنید چرا که هنوز چیزی اثبات نشده، گفت: به آقای صادقی گفتم شما ادعا دارید حقوقدان هستید و مثل رئیس جمهور ادعای حقوقدانی می کنید اما ظاهرا الفبای حقوق را بلد نیستید.

 

نماینده خمینی شهر در مجلس اضافه کرد:هم سخنان رئیس اورژانس اجتماعی کشور و هم تحرکات محمود صادقی نماینده تهران پشت پرده دارد و آقایان مواظب اظهارات خود، عواقب و تبعات حرفهای خود نیستند.

ابطحی افزود: به نظر اینجانب اینها بهانه  است و پشت پرده اهداف دیگری وجود دارد و عده ای می خواهند تا با ایجاد فشار و جنگ روانی به اهداف شومی دست بیابند.

وی گفت: بعد از اینکه آقای صادقی با من تماس گرفت، من به وی پیامک دادم که با شما تماس می گیرم اما بلافاصله در فضای مجازی نوشت که من پاسخگو نبودم. به نظرم تحرکات صادقی در راستای تحرکات قبلی و ایجاد حاشیه سازی برای نظام است.

وی تصریح کرد: وقتی تلفنی برای آقای صادقی اصل ماجرا را توضیح دادم در جواب گفت در تهران با هم صحبت می کنیم.

بعد از رسانه ای شدن موضوع تجاوز به یک دختر بچه در خمینی شهر، ابطحی در نامه ای به رئیس سازمان بهزیستی کشور خواستار برکناری رئیس اورژانس اجتماعی شد.

محمود صادقی  نیز در توئیتی نوشت: از نامه همکارم ابطحی به رئیس سازمان بهزیستی متعجب شدم. بعلت تعطیلی مجلس در هفته جاری موفق به ملاقات حضوری با ایشان نشدم. برای اطلاع از صحت چنین نامه ای با ایشان تماس تلفنی گرفتم. پیامک هم زدم هنوز پاسخی دریافت نکردم.

نامه ابطحی درباره ابعاد حادثه خمینی شهر 

لینک

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۷۹۰۸۱۲۱:۰۱:۳۰ ۱۳۹۷/۳/۱۹
برعکس آگاه سازی و اطلاع رسانی باعث بیشتر شدن احتیاط و مواظبت از بچه ها می شه
ناشناس۳۷۹۱۳۸۲۲:۰۷:۰۷ ۱۳۹۷/۳/۱۹
نماینده خمینی شهر انگار تو کشور زندگی نمی کنند . عزیزم خیلی از آمارها ثبت نمی شود و حتی خیلی از اتفاقات گزارش نمی شود . اینکه شما به خود اجازه می دهید با یک نامه هم مسئول یک نهاد را بر کنار کنید درست نیست
ناشناس۳۷۹۲۷۵۰۰:۳۹:۵۲ ۱۳۹۷/۳/۲۰
مگر رییس اورژانس اجتماعی توسط نماینده مجلس منصوب میشه که ایشان نامه زدند برکنار بشه. ایشان باید از وزیر مسئول این فرد (احتمالا وزیر کار و تامین اجتماعی) رسیدگی کنند نه اینکه مستقیم بشند مسئول اجرای قانون. تازه اگر ادعای رییس اورژانس کذب بوده باید ازشون شکایت بشه تا مشخص بشه آیا پشت پرده ای داشتند یا نه تا اگر داشتند مجازات بشند و اگر نداشتند مردم خمینی شهر نماینده شان را بهتر بشناسند. نه اینکه صورت مساله را با یک نامه برکناری پاک کرد.
ناشناس۳۷۹۲۸۲۰۰:۴۹:۵۹ ۱۳۹۷/۳/۲۰
چه اشکال داره قضیه پیگیری بشه و واقعیت ها روشن بشه چرا این قدر روی این موضوع حساسیت هست
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین