آقای جهانگیری چرا جلسات ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی برگزار نمی‌شود؟/ چه کسانی از این تعطیلی سود می‌برند؟/ ارتباط لغو جلسات با برخورد با فساد برادر رئیس‌جمهور و معاون اول

گروه سیاسی الف،   3970319140 ۱۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس با بیان اینکه معاون اول رئیس‌جمهور باید در مورد علت تعطیلی جلسات ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی شفاف بگویند و پاسخگو باشند؛ گفت: برخورد با فساد برادر آقای روحانی و اسحاق جهانگیری برای کشور هزینه دارد که یکی برگزار نشدن همین جلسات است.

آقای جهانگیری چرا جلسات ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی برگزار نمی‌شود؟/ چه کسانی از این تعطیلی سود می‌برند؟/ ارتباط لغو جلسات با برخورد با فساد برادر رئیس‌جمهور و معاون اول

به گزارش الف، جلسات ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی که مسئولیت آن بر عهده اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری است، از ۸ ماه گذشته تاکنون برگزار نشده است؛ هرچند که به عملکرد این ستاد نقد وارد است، اما به دلیل جایگاه و عضویت از تمامی دستگاه بخصوص قوای دیگر نقش بسزایی در مبارزه با فساد اقتصادی دارد، اما در 8 ماه گذشته رئیس این ستاد که معاون اول رئیس‌جمهور است، برایش مهم نبود که این جلسات برگزار شود در حالی که  امروز مبارزه با مفاسد اقتصادی باید به‌صورت جدی پیگیری شود که  در چنین شرایطی مشاهده می‌کنیم که این ستاد مدت‌هاست تشکیل جلسه نداده است.

ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی پس از فرمان هشت ماده‌ای حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی به روسای قوای سه‌گانه در تاریخ ۱۰ اردیبهشت ۱۳۸۰ تشکیل شد و ساختار آن متشکل از معاونین اول سه قوه، وزرای اطلاعات، دادگستری و اقتصاد و امور دارایی، رئیس سازمان برنامه‌وبودجه، رئیس‌کل بانک مرکزی، رئیس سازمان بازرسی کل کشور، رئیس دیوان محاسبات، دادستان تهران و سرپرست دادسرای ویژه امور اقتصادی، رئیس کمیسیون اصل نود مجلس، سه تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به‌عنوان اعضای ناظر و دبیر این ستاد شکل گرفت که اصلی‌ترین اهداف آن شناسایی و سالم‌سازی گلوگاه‌های فساد خیز نظام اداری و اقتصادی کشور و ایجاد شفافیت و ارتقای نظارت در آن‌ها توام با تسهیل فضای کسب‌وکار و امنیت اقتصادی در کنار فرهنگ‌سازی سلامت اداری است.

عزت‌الله یوسفیان ملا نماینده مردم در مجلس و عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی با بیان اینکه حدود 8 ماه است که ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی تشکیل جلسه نداده است، از تهیه نامه‌ای خطاب به سران قوا در این مورد خبرداد، گفت: در این نامه نسبت به عدم تشکیل ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی انتقادات جدی مطرح‌شده و تاکید شده است که هر چه سریع‌تر این موضوع باید تعیین تکلیف شود؛ و از رئیس مجلس خواسته‌شده است که در جلسه سران قوا موضوع تشکیل جلسات ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی تعیین تکلیف شود.

به گزارش الف؛ هر چند خبرهایی از برگزاری جلسه این ستاد بعد از ایام ماه مبارک رمضان اعلام می‌شود؛ اما این تعطیلی که نزدید به 9 ماه جای تامل دارد که باید پساخ روشن و شفافی برای آن اعلام شود.

* آقایان وقت برای برای برگزاری جلسات ندارند/ زود می‌آیند و زود می‌روند

حسینعلی حاجی دلیگانی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس دهم در گفتگو با خبرنگار الف، در پاسخ به اینکه چرا جلسات ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی برگزار نمی‌شود، گفت: به نظرم برخی از اعضای دولت به دلیل اینکه وقت لازم را ندارند و نوع زندگی و سبک سرکار آمدن آن‌ها اجازه نمی‌دهد تعداد جلسات بیشتری در روز برگزار و داشته باشند و فرصت آن را ندارند.

وی با اشاره به برگزاری جلساتی مانند جلسه ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی، تصریح کرد: برای این نوع جلسات حداقل رئیس‌جمهور بایستی بعضی از روزها مثلاً 5 الی 6 جلسه را برگزار و اداره کند و برای اداره آن، طبیعتاً این میزان وقت شاید نداشته باشد که صرف کنند.

عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس دهم ادامه داد: شنیدیم که آقایان دیر سرکار می‌آیند و خیلی زود می‌روند و فرصتشان برای این نوع جلساتی که سرنوشت‌ساز است، قرار نمی‌گیرد؛ البته اینکه اشکال از کجا است را نمی‌دانیم حالا ممکن است مسئول دفترشان یا خودشان مقصر باشند.

حاجی دلیگانی با بیان اینکه بیشتر جلسات رئیس‌جمهور و معاون اول ایشان، خبری و نمایشی و آن‌هم با اقشار مختلف است، بیان کرد: در این جلسات به دنبال این هستند که بتواند یک سری پیام‌های خاصی به جامعه و آن قشر القا کند.

*برخورد با برادر رئیس جمهور و معاون اول هزینه داشت/ حرف از مبارزه با فساد می‌زنند اما در عمل تضاد آن را اجرا می‌کنند

وی در مورد اینکه نقش و تاثیر قوه قضاییه در برخورد با فساد بردار رئیس‌جمهور و برادر آقای جهانگیری (رئیس ستاد مبازره با مفاسد اقتصادی) در برگزار نشدن این جلسات چیست؟ پاسخ داد: قطعاً بی‌تاثیر نیست زیرا اسم این ستاد و جلسات آن مبارزه با فساد است یعنی و برای پیگیری و برخورد با مفاسد اقتصادی بزرگ برگزار می‌شود که در کشور در حال اتفاق و رخ دادن است.

این نماینده مردم تصریح کرد: البته از قبل هم گفته می‌شد که برخورد با پرونده‌های این‌چنینی و رسیدگی به آن، هزینه‌هایی برای کشور خواهد داشت ازجمله هزینه‌ها، همین تعطیلی جلسات ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی است.

حاجی دلیگانی در مورد تعطیلی جلسات ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی و شعار آقای رئیس‌جمهور و معاون اول در ایام انتخابات برای مبارزه با فساد، گفت: باید و لازم است آقای جهانگیری در مورد برگزار نشدن و تعطیلی جلسات پاسخ دهند و شفاف‌سازی کنند که چرا برگزار نکردند.

وی اضافه کرد: برگزار نشدن جلسات با آن نوع بیان و قول‌های که آقای هم روحانی و هم جهانگیری در زمان تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهور دادند در تضاد است و انتظارمان شفاف‌سازی از طرف آقای جهانگیری است که علت را شفاف بیان کنند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: از برگزار نشدن جلسات ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی فقط مافیای فساد و افرادی که پشت پرده واردات و زد و بندها و بده بستان‌های است که درواقع در چنین خللعی کار خود را انجام می‌دهند و سوءاستفاده می‌کنند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۷۸۷۴۰۱۶:۱۶:۴۴ ۱۳۹۷/۳/۱۹
وقتی در مناظره حاضر نشد ثروتش را بگوید شما تا اخرش را بخوان .
ناشناس۳۷۸۸۲۷۱۷:۰۴:۴۴ ۱۳۹۷/۳/۱۹
دست گذاشتی روی حساس ترین نقطه د رمورد فساد اقتصادی
ناشناس۳۷۹۰۲۷۱۹:۴۹:۱۵ ۱۳۹۷/۳/۱۹
با چه رویی ایشان بیاید
ناشناس۳۷۸۸۳۳۱۷:۰۷:۳۶ ۱۳۹۷/۳/۱۹
شایدم برخورد با فساد بعضیا هزینه اش باعث دستگیری برادر جهانگیری شده.
ناشناس۳۷۹۰۹۱۲۱:۱۷:۳۸ ۱۳۹۷/۳/۱۹
جمع کن بابا با این استدلال مضحک
ناشناس۳۷۸۸۴۲۱۷:۱۱:۵۰ ۱۳۹۷/۳/۱۹
نگو‌ مکدر میشن بازم هوچیگری میکنند که چرا به صالحی و ... اعتراض کردند مردم
ناشناس۳۷۸۸۷۶۱۷:۳۶:۳۸ ۱۳۹۷/۳/۱۹
حرف هایی میزنیدا... مبارزه با فساد؟؟
علی 671۳۷۸۹۴۲۱۸:۴۴:۱۰ ۱۳۹۷/۳/۱۹
دردما که یک و دوتا نیست .خوب لج کرده که چرا برادرش را به عنوان فاسد مملکتی گرفته اند .و نباید این کار را می کردند .سران دولت ما از این بهتر نمی شود
ناشناس۳۷۸۹۴۷۱۸:۴۷:۴۱ ۱۳۹۷/۳/۱۹
ای بابا ، از جهانگیری میپرسی چه کسانی سود میبرن !!! یک لحظه فکر کن ، جوابت تو خود سوالته !!!
ناشناس۳۷۸۹۶۹۱۹:۰۴:۵۴ ۱۳۹۷/۳/۱۹
من از بیگانگان هرگز ننالم........که با من هرچه کرد آن آشنا کرد خدا جواب بده اون آشناایی که باعث سرافکندگی و گوشه گیری میشه نه به اون آب و تاب ایام انتخابات نه به این سکوت مرگبار
ناشناس۳۷۹۲۵۵۰۰:۲۰:۴۹ ۱۳۹۷/۳/۲۰
دولت خودش را به اب و آتش زد تا در مورد مجوز موسسه کاسپین و بیگناهی مردم سپرده گذار این موسسه و لزوم پرداخت خسارت به سپرده گذاران و دلایل قصور بانک مرکزی چیزی در سطح جامعه عنوان نشود انوقت ما امیدواریم که جلسات ضدفساد تشکیل بشود.
ناشناس۳۷۹۲۸۷۰۰:۵۶:۴۸ ۱۳۹۷/۳/۲۰
دو دلیلش را ما می دانیم 1- برادرم 2- برادرش و بقیه را الله اعلم
ناشناس۳۷۹۴۱۶۰۷:۱۳:۲۳ ۱۳۹۷/۳/۲۰
چپ و راست در فساد با هم هیچ تضادی ندارند بحمدالله و در این مورد مثل هم عمل می کنند. فقط دعوا سر این است که من بخورم یا تو!
ناشناس۳۷۹۴۳۸۰۸:۰۱:۴۶ ۱۳۹۷/۳/۲۰
میشه بفرمایید خروجی این جلسات چی بوده تا حالا که ادامه دادنش چی باشه؟ جلوی کدوم فساد رو گرفتن؟ کدوم فساد اقتصادی گرفته شده؟ هرروز که بدتر هم شده بود؟
پیمان۳۷۹۴۵۰۰۸:۲۵:۰۰ ۱۳۹۷/۳/۲۰
مردم یادتون هست یه زمانی برادرم رو به خاطر همین فساد اقتصادی گرفتن مردم یادتون هست دختر بیچاره وزیر 200 ملیون تومان قاچاق کرد. مردم یادتون هست زمانی جلسات ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی برگزار می شد . خوب الان نمی شه الی برکت الله
ناشناس۳۷۹۴۹۲۰۹:۰۵:۰۹ ۱۳۹۷/۳/۲۰
آقای جهانگیری به خوبی می داند که اگر هر مسئولی فقط مراقب خودش و اطرافیانش باشد فساد بالکل از بین می رود و نیازی به جلسه وستاد ندارد! ... ظاهرا ایشان خودشون هم تصمیم گرفته اند روی خودشون و داداششون کار کنند -قربه الی الله! - تا بلکه فساد نابود بشود !
ناشناس۳۷۹۵۵۰۱۰:۰۶:۳۵ ۱۳۹۷/۳/۲۰
فساد اقتصادی در کشور ما سیستماتیک شده از بالا به پایین
محسن۳۷۹۸۱۷۱۲:۲۶:۲۰ ۱۳۹۷/۳/۲۰
منطق آقایان این است : مبارزه با فساد خوب است تا وقتی پای اطرافیان در میان نباشد. از دولت و مجلس حاصل تَکرار بیش از این توقعی نیست.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

  5. این صدای اقتدار ایران است ...

  6. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  7. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  8. وحدت ملی با وعده صادق

  9. ارژنگ امیرفضلی و زندگی در شرایط سختِ تورنتو

  10. یک نکته قابل‌تامل در مورد توسعه قدرت نظامی ایران

  11. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  12. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  13. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  14. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  15. کمی دیر نیست؟

  16. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  17. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  18. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  19. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  20. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  21. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  22. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  23. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  24. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  25. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  2. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

  3. این صدای اقتدار ایران است ...

  4. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  5. وحدت ملی با وعده صادق

  6. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  7. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  8. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  9. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  10. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  11. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  12. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  13. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  14. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  15. اسراییل چه باید بکند؟ 

  16. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  17. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

  18. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

  19. واکنش خاندوزی به ادعای منفعت دولت از افزایش قیمت ارز/ حمایت خاتمی از عملیات وعده صادق

  20. این تریبون به مرجعیت نمازجمعه کمک کرد؟

  21. تحلیل صالحی از حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی/ توضیحات کنعانی درباره کشتی توقیف‌شده در تنگه هرمز

  22. مشتِ آهنینِ ایران و" گنبدِ کابوسِ" اسرائیل

  23. حسین دهباشی به دادسرا احضار شد

  24. عبدالکریمی: مدافع تمام‌قد نیروهای دفاعی‌ ایران هستم

  25. احتمال تشکیل استان تهران غربی

آخرین عناوین