فوتبالیست‌هایی که پای کار فلسطین آمدند+تصاویر

گروه ورزشی الف،   3970317075 ۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

لغو دیدار آرژانتین و رژیم صهیونیستی باعث شد تا نگاهی بیاندازیم به فوتبالیست‌های سرشناسی که از فلسطین حمایت کردند و انزجارشان از اسرائیل را به نمایش گذاشتند.

فوتبالیست‌هایی که پای کار فلسطین آمدند+تصاویر

فارس: کمتر از یک هفته مانده به شروع جام جهانی 2018 روسیه و در آستانه روز جهانی قدس، رژیم صهیونیستی با ننگی بین‌المللی روبرو شد. تیم فوتبال این رژیم که قرار بود در یک دیدار دوستانه در سرزمین‌های اشغالی به مصاف آرژانتین برود، با فشار مردم آرژانتین و گروه‌های ضداسرائیلی در ستاسرجهان روبرو شد و آرزوی نتانیاهو برباد رفت.

هرچند که آرژانتینی‌ها با  انجام این دیدار سود یک میلیون و 400 هزار دلاری (در صورت بازی کردن مسی، 300 هزار دلار اضافه) به جیب می‌زدند اما عطای دیدار با صهیونیست‌ها را به لقایش بخشیدند. این اتفاق خشم مقامات اسرائیلی را برانگیخت و حتی نتانیاهو در تماس تلفنی با مائوریسیو ماکری،رئیس جمهور آرژانتین قصد داشت تا او را به انجام این دیدار مجبور کند اما رئیس جمهور آرژانتین اعلام کرده فدراسیون فوتبال مستقل است و او نمی تواند در کار این نهاد دخالت کند.

گونزالو هیگوآین ستاره آرژانتینی یوونتوس پس از لغو این دیدار عنوان کرد: «سفر نکردن به سرزمین های اشغالی و لغو بازی برابر رژیم صهیونیستی، تصمیم درستی بود که اتخاذ شد. امنیت و قضاوت منطقی، مهم تر از همه چیز هستند.»

گابریل سولانو، بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال آرژانتین نیز پس از لغو دیدار تیم ملی کشورش با رژیم اشغالگر قدس در صفحه شخصی خود این طور نوشت: فوتبال هرگز به خون فلسطینی ها آلوده نمی‌شود. هیاهوی دیدار تدارکاتی آرژانتین با اسرائیل متوقف شد.

 

 

اگرچه تا چندین سال پیش تنها فردریک کانوته بازیکن سویای اسپانیا در کنار ورزشکاران ایرانی و مسلمان، توجه مردم جهان را به جنایات صهیونیست‌ها جلب می‌کردند اما طی چندین سال گذشته ستاره‌‌های جهان به طرق مختلف  حمایتشان از فلسطینی‌ها را ابراز کردند.

به مناسبت لغو دیدار صهیونیست‌ها و در آستانه روز قدس به تعدادی از این فوتبالیست‌ها که علیه سیاست‌های صهیونیست‌ها عمل کردند، نگاهی می‌اندازیم.

 * رونالدو

کریستیانو رونالدو فوق ستاره پرتغالی رئال مادرید چندسال پیش کفش‌های طلای خود را برای حمایت از کودکان فلسطینی فروخت و درآمد آن را صرف ساخت مدرسه و مرکز خیریه در غزه کرد.

وی حتی در پایان بازی پرتغال با رژیم صهیونیستی، حاضر به تعویض پیراهنش با بازیکن تیم مقابل نشد و در پاسخ به سوال خبرنگار الجزیره ورزشی مبنی بر این که «شما در خاک اسرائیل هستید یا فلسطین؟» گفت: من در خاک فلسطینم.

رونالدو همچنین چندی پیش عنوان کرد: طرفداری از کودک فلسطینی را با حمایت رئیس‌ اسرائیل عوض نمی‌کنم.

 * بوفون

جان لوئیجی بوفون یکی از ستارگان مشهور و محبوب جهان فوتبال که به تازگی از دنیای حرفه‌ای خداحافظی کرده، در سال های گذشته دائما جز حمایت کنندگان فلسطین در برابر رژیم غاصب صهیونیستی بوده است و حتی در رقابت های سری آ با فریاد های خود نام فلسطین را به گوش جهان رسانده بود.

وی در دیدار با نماینده اسرائیل هم حاضر به دست دادن به کاپیتان حریف نشد.

  * مارادونا

دیه‌گو آرماندو مارادونا اسطوره فوتبال آرژانتین چندسال پیش حمایت خود را علنی از کشور فلسطین و مردم این سرزمین اعلام کرد و حتی پس از دریافت شال پرچم فلسطین آن را مقابل عکاسان بالای سر برد.

مارادونا همچنین گفته بود که از موضع خود کوتاه نخواهد آمد و عصبانیت دیگران برای او اهمیتی ندارد.

 * فردیناند

ریو فردیناند مدافع سرشناس منچستریونایتد انگلیس در زمان حملات گسترده اسرائیل به غزه که همزمان با شروع مسابقات جام جهانی 2014 بود در توئیترش نوشت: «آیا جام جهانی واقعا مهم‌تر از فلسطین است؟ عشق، سلامت و ایمنی این مردم، همه لغو شده است».

 

 * سفیان فغولی، اسلام سلیمانی  دیگران

بازیکنان تیم ملی الجزایر که در جام جهانی 2014 نمایش فوق‌العاده‌ای به جا گذاشتند، تمام پاداش 9 میلیون یورویی فیفا را به مردم غزه اهدا کرد. اسلام سلیمانی در این باره گفت: فلسطینیان بیش از ما به این پول احتیاج دارند.  فغولی هم در یکی از پست‌هایش از کریس رونالدو بازیکن تیم ملی پرتغال تشکر کرده و نوشت: «کریس، دوست عزیزم! از تو تشکر می‌کنم که از مردم فلسطین حمایت کردی. این کار تو سرمشق بزرگی برای دیگران است.»

  * اوزیل

* مسعود اوزیل، بازیکن آلمانی آرسنال نیز در جریان بمباران غزه توسط اسرائیل در سال 2012 ناراحتی خود را بابت مرگ یک نوجوان 12 ساله فلسطینی به نام حمید ابودغه ابراز داشت. این نوجوان با گلوله یکی از سربازان اسرائیلی در حالی که با لباس اوزیل فوتبال بازی می‌کرد، کشته شد.

این بازیکن آلمانی گفت: امیدوارم که این نوجوان در آرامش به خواب ابدی برود. من برای تمامی قربانیان بی‌گناه جنگ غزه دعا می کنم و امیدوارم که فلسطین آزاد شود.

 

 * کاکا

کاکا، بازیکن برزیلی و دوست داشتنی سابق رئال مادرید زمانی که در تیم فوتبال آث‌میلان ایتالیا بود، جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه را محکوم کرد. کاکا ضمن ضد انسانی توصیف کردن حملات ددمنشانه رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه، خواستار پایان یافتن این جنایت‌ها شد.

وی با ابراز تاسف از کشته شدن زنان و کودکان در غزه و با تاکید بر اینکه ستارگان فوتبال تنها ورزشکار نیستند، پیشنهاد کرد بازیکنان برجسته جهان برای اقامه صلح در سراسر جهان و غزه به پا خیزند. وی چندین بار با ابراز تاسف از آنچه که در غزه رخ می‌دهد، اظهار کرد: روح انسانیت از آنچه که امروز در غزه رخ می‌دهد آزرده است.

  * هازارد 

ادن هازارد ستاره بلژیکی تیم فوتبال چلسی که این روزها در جام جهانی 2018 چشم بسیاری از تماشاگران به عملکرد او و همبازی‌هایش دوخته شده، چند سال پیش به همراه یوهان کابایه از نیوکاسل و ژرمی منز از پاری سن ژرمن به برگزاری جام ملت‌های اروپا زیر 21 سال در فلسطین اشغالی اعتراض نشان دادند. آن ها و 60 نفر دیگر در طوماری خواستار تغییر میزبان مسابقات بودند. دلیل این مخالفت حملات نظامیان رژیم صهیونیستی به غزه در طول برگزاری مسابقات بود. آنها این موضوع را خلاف ارزش‌های ورزشی می‌دانستند.

  *کانتونا

اریک کانتونا، ستاره سابق منچستر یونایتد و تیم ملی فرانسه یکی از این افراد بود که در نامه‌ای انتقادآمیز به میشل پلاتینی نوشت: نژادپرستی، نقض حقوق بشر و نقض قوانین بین‌اللملی تنها نمونه‌هایی کوچک از اتفاقاتی است که توسط این کشور رخ می‌دهد. اکنون زمان آن رسیده تا جلوی جنایات این رژیم گرفته شود و صلح، آرامش، عدالت و هر آنچه براساس قوانین بین المللی نیاز است برای فلسطینیان به ارمغان آوریم.

 * تورام

لیلیان تورام، مدافع اسبق یوونتوس و بارسلونا که گل‌هایش در نیمه نهایی جام جهانی 1998 موجبات صعود این تیم به فرانسه و سپس تنها قهرمانی فرانسه درجام جهانی شد، چند سال پیش در  یکی از اردوگاه‌های پناهندگان فلسطینی با نام « قلندیا» در نزدیکی بیت المقدس رفت و به کودکان فلسطینی آموزش فوتبال داد.

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۷۵۴۷۱۱۰:۰۹:۱۷ ۱۳۹۷/۳/۱۷
اونوقت یه عده روشنفکرنما تو کشور ما میگند فوتبال رو سیاسی نکنید.شماها که همه چیز غربیا براتون الگو است این چیزاشم یاد بگیرید
امید۳۷۵۵۲۱۱۱:۱۱:۴۳ ۱۳۹۷/۳/۱۷
قابل توجه دوستان "نه غزه نه لبنانی"
ناشناس۳۷۵۶۰۶۱۲:۳۳:۱۱ ۱۳۹۷/۳/۱۷
.............رئیس جمهور آرژانتین اعلام کرده فدراسیون فوتبال مستقل است و او نمی تواند در کار این نهاد دخالت کند...........
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

    2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

    3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

    4. این صدای اقتدار ایران است ...

    5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

    6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

    7. وحدت ملی با وعده صادق

    8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

    9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

    10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

    11. کمی دیر نیست؟

    12. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

    13. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

    14. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

    15. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

    16. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

    17. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

    18. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

    19. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

    20. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

    21. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

    22. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

    23. اسراییل چه باید بکند؟ 

    24. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

    25. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

    آخرین عناوین