اژه‌ای: کسی که برای نظام مشکل ایجاد می‌کند باید برود 

گروه سیاسی الف،   3970315007 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴۸ تکراری یا غیرقابل انتشار

معاون اول قوه قضائیه گفت: رهبر انقلاب بارها تاکید کردند که به لبخندها و خوش و بش کردن‌ دشمن دل خوش نکنید چراکه این افراد با عزت و ماهیت اسلامی ما مشکل دارند و هر روز مساله‌ای مانند هسته‌ای و موشکی را بهانه می‌کنند.

 اژه‌ای: کسی که برای نظام مشکل ایجاد می‌کند باید برود 
به گزارش فارس، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ی عصر روز گذشته در مراسم گرامیداشت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) با بیان اینکه خداوند به ماه مبارک رمضان عظمت و برکت و شرافت بخشیده است، اظهار کرد: خداوند خوان خود را بر بندگانش گسترانده و سخاوتمندانه از بندگان خود پذیرایی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه اگر از این ماه درست استفاده نکنیم، متضرر می‌شویم، گفت: امام علی(ع) شخصیت بزرگ و منحصر به فردی است که متاسفانه چون درک نشد با مظلومیت به شهادت رسید.

معاون اول قوه قضاییه با بیان اینکه باید در تاریخ مرور کنیم که چه کسانی به دنبال از بین بردن حضرت علی(ع) بودند، گفت: چطور ممکن است اهل جهاد بود و به دنبال شهادت اسوه جهاد و دینداری بود؟

وی با اشاره به اینکه باید دیندار بود و در راه اعتلای آن گام برداشت، تاکید کرد: باید در این مسیر حرکت کرد و در مقابل ظالمان و مستکبران جهان ایستاد.

محسنی اژه‌ای با اشاره به قیام امام خمینی(ره) در استقرار نظام اسلامی در راستای تحقق حکومت دینی اظهار کرد: امروز بعد از 30 سال از رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، مردم ولایی و دیندار جمع شده‌اند تا با آرمان‌های امام خمینی(ره) تجدید میثاق کنند، امام بزرگی که خودباوری را در جامعه نهادینه کرد.

سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) پس از ائمه معصومین(ع) جزو شخصیت‌های برجسته تاریخ هستند، اظهار کرد: باید این شخصیت بزرگ را به افرادی که امام را ندیدند و یا در حیات ایشان جوان و کم سن و سال بودند و همینطور به آیندگان معرفی کنیم.

معاون اول قوه قضاییه با بیان اینکه امروز با زبان روزه آمدیم تا شخصیت ممتاز امام در طول تاریخ را معرفی کنیم، افزود: شخصیت امام در طول تاریخ بی‌نظیر بودند و حداقل ما نظیری برای ایشان در عصر معاصر نمی‌بینیم، امروز همه جمع شدیم که با ارزش‌ها و ولایت میثاق مجدد بسته و پایداری خود با ولایت را اعلام کنیم.

وی با تاکید بر اینکه امام یک شخصیت کاملا موحد بود، تصریح کرد: امام به درستی اسلام ناب محمدی را شناخته بودند و با این درک بالایی که از  توحید داشتند همه وجودشان را از سنین جوانی برای تحقق یک هدف بزرگ که همان تحقق اهداف اسلامی بود به کار گرفتند.

محسنی اژه‌ای با اشاره به اینکه امام با باور به وعده‌های الهی از جوانی به دنبال اهداف خدایی و پیاده‌سازی اهداف و ارزش‌های الهی بودند، ادامه داد: امام به مانند دیگر سیاستمداران به دنبال حزب‌سازی و درست کردن عده و عده نبودند، یک روش ممتاز داشتند به طوری که امام فرمود خدا خالق همه هستی است و وظیفه خود می‌دانستند که در مدار تکلیف حرکت کنند و نتیجه را به خدا سپرده بودند.

وی با بیان اینکه امام راحل به دنبال سازش با کشورها یا کار اقتصادی برای افزایش ثروت نبودند، خاطرنشان کرد: امام فرمود که یک تکلیف دارند که آن هم اطاعت از خدا، پیامبر خدا و امام معصوم و مجاهدت در این راه است و معتقد بودند که اگر به نتیجه رسیدند و یا اگر به طور کامل نرسیدند، وظیفه ما حرکت در راه خداست.

سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به اینکه وقتی امام حرکت خود را با ایمان به خدا و توکل به باورهای الهی آغاز کردند؛ از هیچ چیز جز خدا نترسید، گفت: هر آنچه غیر از خدا بود به چشم امام نمی‌آمد و خداوند نیز چنان در تمام وجود حضرت امام نفوذ پیدا کرده بودند که ایشان جز خدا نمی‌دیدند.

وی با بیان اینکه امام در سال 41 که حرکت را آغاز کردند، تنها بودند، اظهار کرد: در حوزه علمیه، طلاب، سیاستمداران و کسانی که از دین فقط نماز و روز دیدند با ایشان همراه نبودند و کسانی که با اصل اسلام مشکل داشتند به مقابله با امام برخاستند.

محسنی‌اژه‌ای افزود: امام فرمودند که حتی اگر تنها بودند به تکلیف الهی عمل خواهند کرد و حتی زمانی که ایشان را  تهدید کردند، زندانی کردند، تبعید کردند از این راه روی برنگرداند و مقاومت کردند به طوری که هر چه به فشارها افزوده شد به مقاومت امام نیز افزوده شد.

وی با بیان اینکه امام حدود 14 سال در تبعید و در خارج از کشور و به دور از دوستان و آشنایان بودند، تصریح کرد: این اتفاق ذره‌ای در اراده امام و مقاومت ایشان خللی وارد نکرد و هرچه فشارها زیادتر شد، اراده، ایمان و اخلاص ایشان نیز بیشتر شد.

سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به اینکه در عراق هم امام را تحمل نکردند، ادامه داد: در آن زمان که ایران و عراق با یکدیگر اختلافاتی داشتند، برای مقابله با امام متحد شدند و ایشان به کشور همسایه دیگری رفتند که باز هم ایشان تحمل نشد و همان اتفاق تکرار شد.

وی با اشاره به اینکه وقتی امام وارد کشور شدند هنوز نظام طاغوت بر سر کار بود و هر اقدامی علیه ایشان می‌توانستند انجام دهند، خاطرنشان کرد: خداوند همانطور که آتش نمرود را برای حضرت ابراهیم گلستان کرد و نتیجه ایمان پیامبر خدا بود، امام را نیز از آتش کینه کفار و شرق و طاغوت گذراند و به مردم ایران ارزانی داشت به طوری که ایشان در سلامت کامل در فرودگاه از هواپیما فرود آمدند.

معاون اول قوه قضاییه با بیان اینکه اختناق و خفقان در دوران طاغوت غیر قابل وصف نیست، گفت: امام یکه و تنها در مقابل استکبار و با شعار نه شرقی و غربی بدون هیچ حزب و پولی تنها با ایمان به خدا و وجود یک امت بزرگ در مقابل همه جهان کفر ایستاد.

وی اظهار کرد: امام همچون حضرت ابراهیم در مقابل نمرود، همچون حضرت موسی در مقابل فرعون و همچون پیامبر اسلام در مقابل کفار حجاز در مقابل استکبار امروز و طاغوت ایستادند.

محسنی‌اژه‌ای با بیان اینکه کفار هم می‌دانستند که امام قابل تطمیع با پول و ثروت نبود، افزود: وقتی وعده و تهدید برای رسیدن به یک توافق با امام از سوی مستکبران به نتیجه نرسیدند ایشان اعلام کردند که اگر دارش بزنند هم این توافقات را قبول نخواهند کرد.

سخنگوی قوه قضاییه با تاکید بر اینکه به همین دلیل است که امام را باید به همگان به ویژه جوانان شناساند، تصریح کرد: امام هرگز در مقابل استکبار سر خم نکرد و حتی زمانی که آمریکا برای امام پیام فرستاد که با رژیم صهیونیستی کاری نداشته باشند و هر چه می‌خواهد  به شاه بگویند، ایشان کوتاه نیامد.

معاون اول قوه قضاییه ادامه داد: حال این سوال مطرح است که رژیم غاصب صهیونیستی چقدر برای آمریکا حائز اهمیت است که حاضر است دست‌نشانده خود را قربانی کند تا امام علیه رژیم صهیونیستی سخن نگویند و از عواقب آن وحشت دارد.

وی با اشاره به اینکه امام دفاع از فلسطین را تکلیف الهی می‌دانستند، خاطرنشان کرد: امام با همان خطاب و عتاب با نظام شاهنشاهی که هنوز سر کار بود، حرف زد، ایشان تنها با تکیه به خداوند به دل دشمن زد و حاضر نشدند از ارزش‌های اسلامی یک قدم کوتاه بیاید.

محسنی‌اژه‌ای با بیان اینکه امام در مقابل توهین یک نفر به پیام اسلام فتوایی جاودانه صادر کردند، گفت: خیلی‌ها آمدند که این فتوا را امام پس بگیرند، اما ایشان بر اساس احکام اسلامی حاضر نشد هیچ گونه ملاحظه‌کاری را بپذیرند.

وی با اشاره به اینکه امام به ما آموخت که با توکل به خدا، ایمان به وعده الهی و وحدت کلمه بر همه دشمنان می‌توان پیروز شد، اظهار کرد: امام به ما آموخت که در مقابل قدرت خدا هیچ قدرتی قابل اعتنا نیست.

معاون اول قوه قضاییه تاکید کرد: امام به ما آموخت که به دشمن اعتماد نکنید و مقام معظم رهبری نیز بارها اعلام کردند که به دشمن اعتماد نکنید.

سخنگوی قوه قضاییه با بیان اینکه امام به ما آموخت که باید به اصل توجه کرد و به فرع مشغول نشد، افزود: رهبر معظم انقلاب نیز امروز تاکید می‌کند که امت و مسوولان به دستمخملین توجه نکند چراکه پشت این دست‌های مخملی، یک دست  چدنی پنهان است.

محسنی‌اژه‌ای با اشاره به اینکه اگر توجه نکنیم این دست چدنی آنچنان به سر و صورت برخورد می‌کند که ما را نابود می‌کند، تصریح کرد: رهبر انقلاب بارها تاکید کردند که به لبخندها و خوش و بش کردن‌ دشمن دل خوش نکنید چراکه این افراد با عزت و ماهیت اسلامی ما مشکل دارند و هر روز مساله‌ای مانند هسته‌ای و موشکی را بهانه می‌کنند.

وی با بیان اینکه همت امام خمینی‌(ره) این بود که چهره‌های تزویر را به ما نشان بدهند، ادامه داد: امام با دلی سوخته و قلبی حزین افرادی که از راه اسلام و انقلاب برگشتند، را کنار گذاشتند و مجبور شدند برای حفظ مصالح اسلام و کشور به این دست یازند.

معاون اول قوه قضاییه تاکید کرد: چه بسا که امروز این شرایط برای مقام معظم رهبری نیز ایجاد شده باشد و امام امروز ما از دست کسانی که روزی ادعای عدالت داشتند و امروز با دشمنان همدست شدند خون دل می‌خورد.

وی با بیان اینکه امام فرمود که حفظ اصل نظام از اوجب واجبات است، خاطرنشان کرد: امروز کسی که برای نظام مشکل ایجاد می‌کند باید برود تا نظام حفظ شود.

محسنی‌اژه‌ای گفت: وقتی عده‌ای در مقابل نظام اسلحه به دست گرفتند، همان امام رئوف حاضر به عقب‌نشینی نشد و امروز نیز مقام معظم رهبری با صلابت ایستاده و همین مساله باعث ناراحتی دشمن و برخی از افراد در داخل شده است.

وی با بیان اینکه اتفاقی در چند سال گذشته رخ داد که باعث خوشحالی دشمنان شد، گفت: با این وجود  برخی می‌گویند این اتفاق را فراموش کنید که البته امکانپذیر نیست چراکه این اتفاقات مساله شخصی نیست.

سخنگوی قوه قضاییه با بیان اینکه در دوران امام برخی گفتند که قانون را قبول نداریم که امام فرمودند قانون شما را قبول ندارد، اظهار کرد: امروز هم عده‌ای می‌گویند قانون را قبول ندارند و وقتی دادگاه حکم می‌دهند در مقابل سفارت انگلیس آن را آتش می‌زنند.

وی با اشاره به اینکه وقتی می‌گویند قانون را قبول ندارد بدعت است، افزود: زمانی برخی به نتایج انتخابات اعتراض کردند و گفتند که تقلب شده است، البته تا این مرحله مشکلی نبود چراکه می‌توانند اعتراض کنند و باید شواهد و ادله خود را ارائه دهند، اما وقتی بررسی انجام شد حتی برخی از صندوق‌ها بازشماری شد و نتایج قبلی مورد تایید قرار گرفت اعلام کردند که نتایج باید باطل شود چون ما می‌گوییم! ما این را قبول نداریم.

محسنی‌اژه‌ای تصریح کرد: تا زمانی که ولایت فقیه هست و امت پشت سر ایشان هستند هیچ اتفاقی نخواهد افتاد.

وی ادامه داد: امروز دشمن می‌خواهد از تجربه صدر اسلام استفاده کرده و امت و امام را از هم جدا کند که باید هوشیار باشیم.

معاون اول قوه قضاییه با بیان اینکه امام خامنه‌ای همواره از انقلابی بودن سخن می‌گویند، خاطرنشان کرد: دشمن به دنبال این است که انقلابی‌گری را از ما بگیرد و به اهداف خود برسد که باید در مقابل آن هوشیار باشیم و ایستادگی کنیم.

دیدگاه کاربران

بیگی29۳۷۳۱۹۵۰۸:۳۱:۱۳ ۱۳۹۷/۳/۱۵
آنها که برای نظام مشکل ایجاد میکنند،دزدان و غارتگران هستند که سلب اعتماد مردم به مسئولین میشوند.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  21. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  22. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین