واکنش شدید سردار کارگر به درخواست بازگشت بهروز وثوقی/ اگر مرد هستید از اهالی دلسوز و زحمتکش سینما حمایت کنید

گروه سیاسی الف،   3970312124 ۳۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۶۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

سردار بهمن کارگر رئیس بنیاد آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس نسبت به اظهارات برخی هنرمندان در دیدار رمضانی با رئیس جمهور واکنش نشان داد.

واکنش شدید سردار کارگر به درخواست بازگشت بهروز وثوقی/ اگر مرد هستید از اهالی دلسوز و زحمتکش سینما حمایت کنید

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا، سردار بهمن کارگر رئیس بنیاد آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس صبح امروز (شنبه 12 خرداد) در نشست خبری با اصحاب رسانه در واکنش به اظهارات برخی از هنرمندان در دیدار اخیر با رئیس جمهور مبنی بر بازگشت بهروز وثوقی گفت که من به عنوان رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس که حافظ ارزشهای انقلاب اسلامی است وظیفه دانستم یکسری مطالب را بازگو کنم.

وی در ادامه با بیان اینکه متاسفانه امروزه برخی‌ها مطالبی را در نظام اسلامی عنوان می‌کنند که باعث تحیر است، تصریح کرد: عده‌ای در کشور راه افتادند تا افراد معلوم الحال و فاسد را الگوی سینما قرار دهند. سوال این است که هدف امام و مردم چه بود که انقلاب کردند و چه کسانی در راس نظام فاسد قبلی بودند و چه کسانی کاباره‌ها را اداره می‌کردند و در آنجا مراسم لهو و لهب اجرا می‌کردند و در آن حضور داشتند. 

رئیس بنیاد آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس ادامه داد: اکنون در این میان عده‌ای به رئیس جمهور می‌گویند که بهروز وثوقی را به کشور بازگردانید، سوال ما این است که آیا اینها از شهدا و فرزندان شهدا خجالت نمی‌کشند که اینگونه مطالب را بیان می‌کنند!

سردار کارگر گفت: بهروز وثوقی وابسته به دربار بود و در بین بازیگران مشهور به فساد بود. مرحوم محمدعلی فردین هم در آن زمان راجع به او و ارتباطاتی که او با اشرف و دربار داشت مطالبی را بیان کرده بود. سوال این است که چه کسی مانع ورود او به کشور شده و چه کسی گفته از کشور خارج شود. او در اوج انقلاب از کشور خارج می‌شود و برعلیه مردم و انقلاب فیلم بازی می‌کند. از طرفی دیگر چه کسی مانع شده است که او به کشور بازگردد. او دارای پرونده قضایی و شاکی خصوصی در کشور است.

وی افزود: آیا مشکل نظام اسلامی بازگرداندن اوست، آیا مشکل سینما و هنر نبود بهروز وثوقی است؟ متاسفانه الان عده‌ای در سینما حضور دارند که به دنبال سینمای فاسد قبل از انقلاب هستند و عده‌ای از مسئولان نادان، کم بصیرت و مغرض به آنها میدان می‌دهند.

رئیس بنیاد آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس تصریح کرد: در این میان عده‌ای درصدد هستند که مرحوم ناصر ملک‌مطیعی را به عنوان اسطوره و آقای سینمای ایران معرفی کنند در حالی که آنها دارای فسادهایی در قبل از انقلاب بودند. باید برای سینمای ایران عزاداری کرد که الگوی سینمای ما این آدم‌ها باشند و اگر اینگونه باشد چه فرقی با قبل از انقلاب دارد.

سردار کارگر گفت: ما به دنبال دولت و تمدن اسلامی هستیم نه هنر و سینمای فاسد. متاسفانه در دیداری که برخی هنرمندان با رئیس جمهور چند روز پیش داشتند عده‌ای این دعوت را رد می‌کنند و عده‌ای در آن حضور دارند و جالب است مسائلی را مطرح می‌کنند و از رئیس جمهور درخواست می‌کنند که بهروز وثوقی بازگردد یعنی اگر او برگردد مشکلات مردم حل خواهد شد؟

وی گفت: هنرمندان می‌گویند که در ایران آزادی بیان نیست و نظرات ما سرکوب می‌شود سوال اینجاست که اگر آزادی نبود آیا یک نفر جرات داشت که چنین مطالب خلاف با آرمانهای انقلاب  را بگوید و بعد در فیلم و سریالها بازی کند. اگر آنها می‌خواهند ببینند آزادی وجود دارد یا نه به موزه عبرت بروند و آزادی قبل از انقلاب را در آنجا ببینند. نمونه بارز آزادی در نظام جمهوری اسلامی را می‌توان در دیدار اخیر دانشجویان با رهبر انقلاب مشاهده کرد.

رئیس بنیاد آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس گفت: برخی نیز به صدا و سیما حمله می‌کنند و می‌گویند که چرا نگذاشتید مصاحبه مرحوم ملک مطیعی از تلویزیون پخش شود، ما این موضوع را قبول داریم که انتقاداتی به صدا و سیما وارد است ولی  با پخش مصاحبه آن مرحوم چه مشکلاتی از مشکلات کشور حل می‌شد؟ روزنامه‌ها و رسانه‌هایی که سنگ اینها را به سینه می‌زنند در مقابل شهدا و مستضعفین چه پاسخی دارند.

سردار کارگر  با بیان اینکه ما انقلاب نکردیم که چنین اتفاقاتی بیفتد، تصریح کرد: ملت ایران ملتی است که 40 سال در تحریمهای مختلف بوده و سختی‌های زیادی را کشیده اما افرادی بودند که در این 40 سال در خارج از کشور دنبال عیش و نوش خود بودند و حال عده‌ای درصدد هستند آنها را اسطوره کنند. واقعا خاک بر سر هنری که اینگونه افراد اسطوره ما باشند.

وی ادامه داد:‌برخی از مسئولین هم به خاطر کسب رای یا مشکلات اعتقادی که دارند با این عده معدود همراه می‌شوند. من به آنها می‌گویم اگر مرد هستید از اهالی دلسوز و زحمتکش سینما حمایت کنید.

رئیس بنیاد آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس با اشاره به اینکه عده‌ای معدود به دنبال سینمای فاسد قبل از انقلاب و هالیوودی هستند، گفت: آنها آنقدر پررو شدند که دارند اینگونه مباحث را مطالبه می‌کنند و درصدد آن هستند که جای عقاید مردم را عوض کنند. از طرفی عده‌ای در کشور خفه شدند و سیاسی‌کاری می‌کنند. انتظار بر این است که مسئولان در مقابل آنها بایستند نه اینکه کوتاه بیایند. اکنون دشمن درصدد آن است که جمهوری اسلامی را از درون استحاله کند و انتظار این است که مسئولان در مقابل اینگونه توطئه‌های دشمن مقابله کنند.

سردار کارگر ادامه داد: البته هنوز جوانان مومن و مدافع انقلاب و از جان گذشته زیادی هستند که اگر مسئولان از این موضوعات جلوگیری نکنند آنها خودشان راسا وارد می‌شوند.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: برخی ازمسئولین که قبلا و یا اکنون دارای منصب هستند، دارند نقش اپوزیسیون بازی می‌کنند و مدام از مردم و نظام سوال می‌کنند. این سوال مطرح است که مگر شما نظام و مسئولین این نظام نبودید که اکنون دارید نظام را زیر سوال می‌برید و اگر مشکلی اکنون در کشور وجود دارد از بی‌عرضگی شماست که این اتفاقات افتاده است. خیلی از مسئولین دنبای سیاسی‌‌کاری هستند و سنگینی کار خود را روی شانه رهبری می‌گذارند و بعد از نظام طلبکارند.

رئیس بنیاد آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس در خاتمه گفت: آحاد ملت و جامعه پشتیبان نظام و تحت فرمان رهبری هستند و از مسئولین انتظار می‌رود که در این خصوص دلسوزی داشته باشند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۶۹۹۶۴۱۳:۲۵:۴۹ ۱۳۹۷/۳/۱۲
کل دغدغه اصلاح طلبان شده بازگشت وثوقی..! همین بی توجهی به مطالبات اصلی مردم باعث شده که اصلاح طلبی علیرغم حمایت گسترده سیاسی رسانه ای و بعضا مالی خارجی ، اما در بین عموم مردم فراگیر نیست..
ناشناس۳۷۰۰۲۱۱۴:۰۰:۳۰ ۱۳۹۷/۳/۱۲
دولتی ها و اصلاح طلبان چون کارنامه ای ندارند ، برای این که سبد رای خود را پر کنند ، به مطالبات هنجار شکنانه بعضی طیف ها چراغ سبز نشان می دهند.. ما از مطالبات هنجارشکنانه شما حمایت می کنیم ، در عوض شما هم برای حقوق های نجومی ، رشت الکتریک ها و تجارت ژن خوبامون از ملت بیعت بگیرید..
ناشناس۳۶۹۹۶۷۱۳:۲۷:۲۶ ۱۳۹۷/۳/۱۲
.. مانور روی ملک مطیعی و وثوقی و..به دستور اتاق فکر « تکرار» و با هدف منحرف کردن اذهان از کارنامه خراب دولت است..
امیری۳۷۰۴۰۳۱۸:۰۱:۱۲ ۱۳۹۷/۳/۱۲
سلام .الان این اقای کارگر که این بحث را باز کرده...اصلاح طلبه؟!
مجید۳۶۹۹۷۱۱۳:۲۹:۲۵ ۱۳۹۷/۳/۱۲
.. به نظرم دیگه فقط باید از خون شهدا خجالت بکشیم.
مازیار۳۷۰۰۱۹۱۳:۵۹:۳۸ ۱۳۹۷/۳/۱۲
شما در هنگام دزدی و فقر و فساد و امار طلاق و خیانت خجالت بکش نه به خاطر یک بازیگر
ناشناس۳۷۰۷۱۲۲۳:۱۵:۴۴ ۱۳۹۷/۳/۱۲
بنده لایک کردم نه برای اینکه ما مردم باید خجالت بکشیم. ما تحصیل کردگان بیکار دلیلی برای خجالت گشیدن نداریم. برادرانی که در مصدر امور هستند پول نفت و طلا و مس و بنزین و گازوییل و آلومینیوم و سنگ های قیمتی را گرفتند و خرج اموری خارج از آینده این ملت کردند باید از خون شهدا و از چشمان ناامید این ملت خجالت بکشند. بنده یه لا قبا با مدرک دکتری و بیکار چیزی برای خجالت گشیدن در خود نمی بینم
شهروند۳۶۹۹۹۲۱۳:۴۰:۰۸ ۱۳۹۷/۳/۱۲
با سلام جناب کارگر، به درست بودن یا نبودن حرف های شما کاری ندارم. اما شما نماینده مردم نیستید که از جانب مردم حرف میزنید. جنابعالی یک نظامی هستید که فقط می توانید در حیطه وظایف خودتان اظهار نظر بفرمایید.
غلام۳۷۰۳۴۷۱۷:۱۴:۳۳ ۱۳۹۷/۳/۱۲
اتفاقا حرف دل ما را زد، خیلی منطقی و واضح. دستش درد نکند. قبول کنیم جامعه هنری ما واقعا یک تلنکر لازم دارد.
احمد۳۷۰۰۰۹۱۳:۵۵:۵۸ ۱۳۹۷/۳/۱۲
حرف حساب ومنطقی.
ناشناس۳۷۰۰۲۰۱۴:۰۰:۲۳ ۱۳۹۷/۳/۱۲
شما خودتون اینهارو گنده میکنید و انگشت نما میکنیدخصوصا وقتیکه ازشون مصاحبه میگیرین بعد مانع پخشش میشین! البته یادمه این افراد مثل همه اهالی سینمای قبل از انقلاب وقتی بعد از انقلاب میخواستن حضور جدید و سالم داشته باشند امثال شما اجازه ندادین و فرصت را ازشون گرفتید درحالیکه برای سایرین این فرصت را فراهم کردید میشد این فرصت را برای حضور سالم در سینما ازشون نگرفت
ناشناس۳۷۰۴۳۳۱۸:۲۶:۳۸ ۱۳۹۷/۳/۱۲
درباره کی داری صحبت میکنی؟ ممنوع التصویری که کار اصلاح طلبایی مثل مخملباف و خاتمی بوده اصلا مطلبو خوندی بعد نظر دادی؟
مرتضی۳۷۰۴۹۳۱۹:۲۷:۴۹ ۱۳۹۷/۳/۱۲
اگه یادت باشه همین تکرار کن و اصلاحطلبها بودند اجازه ندادند که اینها فعالیت بکنند
آرمان۳۷۰۰۲۳۱۴:۰۲:۱۸ ۱۳۹۷/۳/۱۲
بسیار درست فرمودند جناب سردار کارگر. اما سئوال اینجاست که ما انقلاب نکردیم که امثال وثوقی ها به ایران بازگردند ولی آیا ما انقلاب کردیم که دزدیها و رانت خوربها و فساد در مسئولین در کشور باشد؟ فقر در کشور باشد؟ آیا ما باید فقط از این جهت شرمنده خون شهدا باشیم؟؟؟
ناشناس۳۷۰۰۵۴۱۴:۱۷:۵۸ ۱۳۹۷/۳/۱۲
مطالبی که سردار می‌گویند نه اینکه غلط باشدها . . . نه ... اما مسئله این است که برخی از همین حرفها را - که ایشان اینقدر با عصبانیت مطرح کرده‌اند- می‌توان در مورد خودشان نیز مطرح کرد: مثلاٌ اینکه الان با این مصاحبه ایشان چه مشکلی از مشکلات مردم حل می‌شود؟ نه برادر هر چیزی باید سر جای خودش باشد اگر آقای وثوقی خبط و خطا کرده و به قول شما شاکی خصوصی دارد - که این هم محل سئوال است - باید بیاید و جواب بدهد، اگر آقای ملک مطیعی شاکی خصوصی دارد باید جواب پس میداد اما اینکه شخصی قبل از انقلاب متناسب با برخی ارزش های جامعه خبط و خطاهایی داشته دلیل نمی‌شود مصاحبه او بعد از 40 سال پخش نشود اتفاقا شاید پخش این مصاحبه برای نسل جوان ما پندآموز می‌بود و قابل استفاده. بالاخره همه ما باید توجه کنیم که در جایگاه خدا ننشسته‌ایم که در مورد همه افراد اینقدر قضاوت‌های تند داشته باشیم
ناشناس۳۷۰۰۸۷۱۴:۳۷:۲۱ ۱۳۹۷/۳/۱۲
یعنی ارزشهای ما اینقدر ضعیف اند و در بین مردم مقبول نیستند که حضور یک بازیگر بعد از چهل سال باید تبدیل به بحرانی برای کشور شود؟
ناشناس۳۷۰۴۳۴۱۸:۲۸:۵۴ ۱۳۹۷/۳/۱۲
برعکس چون ارزشهای ما خیلی قوی هستند و مقبولیت بالایی هم دارند جلوی ورود و ترویج عناصر فاسد را میگیرند
ناشناس۳۷۰۱۶۴۱۵:۲۶:۴۱ ۱۳۹۷/۳/۱۲
من که علاقه زیادی به سینما ندارم اما اگه مردم بخوان برگرده چی؟
علی۳۷۰۴۰۴۱۸:۰۲:۰۰ ۱۳۹۷/۳/۱۲
مردم این مردم که میگید چطوری مشخص میشن یه عده که تو شمال شهرند یا اگه میخایید انتخابات برگزار بشه نکنه فک میکنی مردم خودتونید یاشاسین سردار
ناشناس۳۷۰۴۳۲۱۸:۲۵:۱۷ ۱۳۹۷/۳/۱۲
اگه نخوان برگرده چی؟
ناشناس۳۷۰۴۳۶۱۸:۳۰:۵۳ ۱۳۹۷/۳/۱۲
اگر مردم نخواهند چطور؟ طرف اگر خیلی علاقه به وطن و مردم داشت که با همکاری اشرف پهلوی به مردم ظلم نمیکرد و همون زمان هم فرار نمیکرد آخه نمیدونم بعضیا چه احساسی دارند وقتی از چنین آدمهایی دفاع میکنند
ناشناس۳۷۰۲۰۰۱۵:۴۹:۴۱ ۱۳۹۷/۳/۱۲
آیا بهروز وثوقی به عنوان یک ایرانی حق فعالیت با قوانین فعلی در کشور خودش را ندارد؟
ناشناس۳۷۰۴۳۱۱۸:۲۳:۵۰ ۱۳۹۷/۳/۱۲
نه خیر ندارد. چون جدای از بازیگری یک مجرم است.
نجیب۳۷۰۳۳۷۱۷:۱۰:۰۷ ۱۳۹۷/۳/۱۲
قبلا به بازیگرها, لوتی می گفتند. از لوتی جماعت چه انتظاری دارید؟ یک زمانی لوتی بودن ننگ بود علتش هم همین فساد اخلاقی اون ها بود که الان هم دوباره دارند خودی نشون میدهند. باید دولت و نظام با یک تودهنی محکم به بدنه فاسد سینما رو اصلاح کنه و گند زدایی بکنه که بوی .. داره کشور رو میگیره.
ناشناس۳۷۰۳۷۲۱۷:۴۰:۲۶ ۱۳۹۷/۳/۱۲
چند هفته پیش یک خبرنگار ایرانی در پاریس مورد اصابت گلوله پلیس قرار گرفت. کسی از این گروه نامه نوشت؟ اگر در این مورد نامه بنویسند دیگر ویزای شنگن نمی توانند بگیرند.
ناشناس۳۷۰۳۸۹۱۷:۵۳:۵۵ ۱۳۹۷/۳/۱۲
شما چرا... به جای مردم صحبت می کنید؟
ناشناس۳۷۰۳۹۹۱۷:۵۸:۲۹ ۱۳۹۷/۳/۱۲
ملاک حال افراد است نه گذشته انها حتی اگر قرار باشد که ملاک گذشته باشد باید تمامی مطبوعات فعال در زمان شاه بخاطر جانبداری و تبلیغ رژیم گذشته بسته و ممنوع الا انتشار شوند
سهراب۳۷۰۵۸۹۲۰:۵۳:۳۳ ۱۳۹۷/۳/۱۲
چرا خجالت؟ صرفنظر ازاینکه اقای وثوقی هنرمند بودند ومحبوب ولی ایران مال همه است هرایرانی که جرمی علیه کشورش مرتکب نشده حق زندگی در وطن خویش دارد وکسی حق صلب ملیت کسی را ندارد این کار خطرناکی است یک عده فقط کشور را مال خودشان مدانند مشگل مشگل وثوقی ها نیست مشگل این تفکر است وثوقی ها خیلی پاکتر از انهایی هستند که دارن اختلاس وفساد ورانت خواری وغیره می کنند وثوقی نه اخنلاس کرده نه فساد
کاوه دادخواه۳۷۰۷۵۷۰۰:۲۲:۲۰ ۱۳۹۷/۳/۱۳
نه اینکه الان وضع سینمای ما خیلی گل و بلبل هسش،نوش فساد اخلاقی نیس!!!راحت نیس،باند بازی نیس...
سعید۳۷۰۷۸۴۰۰:۵۰:۵۳ ۱۳۹۷/۳/۱۳
در توبه و بازگشت همیشه باید با باشه مگر پیغمبر مکه رو فتح کرد انتقام گرفت یا بخشید
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین