آیت‌الله علم‌الهدی:اقتصاد مقاومتی معنایش نخوردن و نپوشیدن نیست/متاسفانه مسئولان در اجرای این نسخه رهبری کوتاه آمدند/بازار کشور، بازار کالای غیرایرانی شده است

گروه سیاسی الف،   3970311108 ۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی با بیان اینکه مسئولان باید فداکاری کرده و روز و شب دوندگی کرده و مشکلات اقتصادی مردم را حل کنند. با انتقاد شدید از از واردات بی‌رویه، گفت: بازار نباید بازار کالای غیرایرانی باشد اما بازار ما بازار کالای غیرایرانی شده و واردات از مسیر قاچاق و مسیر غیررسمی صورت می‌گیرد.

آیت‌الله علم‌الهدی:اقتصاد مقاومتی معنایش نخوردن و نپوشیدن نیست/متاسفانه مسئولان در اجرای این نسخه رهبری کوتاه آمدند/بازار کشور، بازار کالای غیرایرانی شده است

به گزارش تسنیم، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در نمازجمعه مشهد در جوار بارگاه منور رضوی اظهار داشت: کلام ما در خطبه نخست در موضوع شیطان‌شناسی از نگاه قرآن بود، یکی از شگردهای وسوسه شیطانی، روش‌های انحرافی معرفی شده است.

وی بیان کرد: شیطان روش‌های انحرافی را در پیش پای مردم می‌گذارد، وقتی می‌خواهیم عملی صورت دهیم باید اندیشه کنیم که بهره‌برداری شیطان از عمل ما چقدر است و سهم خدا چه اندازه است؟ این روش‌های انحرافی در آیات قرآن هم در حوزه برنامه‌های مثبت و هم در حوزه برنامه‌های منفی معرفی شده است. مبذرین از نگاه قرآن برادران شیطان هستند.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به معنای مبذر از نگاه راغب اصفهانی ادامه می‌دهد: تبذیر و اینکه بذر تبذیر می‌شود به معنای تضییع بذر است؛ یعنی کسی که قرار است محصول برداشت کند اگر این بذر را تضییع کرد تبذیر رخ داده، یعنی کشاورز نمی‌داند در چه شرایطی باید این بذر را بکارد و عده‌ای نیز در دنیا این گونه هستند یعنی مالشان را در جایی مصرف می‌کنند که نتیجه‌اش را نمی‌دانند.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی تصریح کرد: یکی از کارهای شیطان این است که وی را وسوسه می‌کند که در برنامه‌ای حاضر شود که نتیجه آن برنامه برای خود شخص مشخص نیست و نمی‌داند آخرش چه چیزی را برداشت می‌کند. تبذیر همان ریخت و پاش است. نتیجه اینها را شیطان برداشت و از آن بهره برداری صورت می‌دهد.

آیت‌الله علم‌الهدی عنوان کرد: توجه کنید ما اگر بنا شد هزینه‌سازی زندگی ما مدیریت نداشته باشد فقط دچار خسارت مالی نمی‌شویم بلکه خسران دیگری نیز در پی دارد. از نظر آخرت نیز ضربه می‌خوریم و از نظر دین و معنویت نیز دچار خسارت می‌شویم.

وی ادامه داد: هزینه‌سازی صرفا پول خرج‌کردن و هزینه زندگی روزمره نیست؛ گاهی این هزینه‌سازی در شخصیت و آبرو است و انسان آخر کار را نیز در نظر نگرفته است که آیا برای دینش و یا دنیایش نتیجه بخش است. عمله جریان سیاسی قرار گرفتن نیز یک نوع هزینه است.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به میلاد امام حسن مجتبی(ع) و تبریک این روز اظهار داشت: نام امام حسن(ع) با عنوان مظلومیت آن هم یک مظلومیت فوق‌العاده اسرارآمیز تداعی می‌کند. این مظلومیت تابلویی از سیمای مظلومیت پدر بزرگوارش است که اول مظلوم عالم است.

آیت‌الله علم‌الهدی بیان کرد: انگیزه این مظلومیت آیا فقط ظالمان آن روز و جریان ستمگر بنی‌امیه بود؟ ریشه مظلومیت ایشان در بی‌بصیرتی مردم بود و بی‌بصیرتی کار حجت بالغه الهی را در یک جامعه به کجا می‌رساند؟

وی خاطرنشان کرد: توجه داشته باشید ملاک در مقام شناخت افراد باید برای ما مشخص باشد. برخی این طرف میز هستند و یک مرتبه آن طرف میز می‌روند. این طرف میز با رهبری هستند و آن طرف خیر و زمان امام حسن مجتبی(ع) نیز همین‌گونه بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی افزود: در جامعه ما این از این طرف میز به آن طرف رفتن پیامدهای زیادی دارد و یک تحول سیاسی ایجاد می‌کند؛ این مشکل ایجاد می‌کند و امروز شرایط ما از این نظر بسیار حساس است و در یک چنین وضعی دچار هستیم زیرا ‌آمریکا یک عنصر تفاله شکست خورده در همه مبارزات و توطئه‌هاست.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به اینکه کارنامه 40 ساله آمریکا برابر انقلاب ایران سراسر شکست است، اظهار داشت: کارش به جایی رسیده که امروز روی کره زمین مملکتی نیست که پرچم آمریکا را آتش نزند؛ قدرتی می‌گوید من رئیس دنیا هستم و بعد فروپاشی شوروی دنیا همه کاره من هستم اما در کارنامه‌اش همه‌اش شکست است.

وی تاکید کرد: این ابرقدرتی که نمی‌تواند حرکت نظامی صورت دهد به انواع توطئه‌ها متوسل می‌شود و تحریم و حصر اقتصادی صورت می‌دهد و نفوذ جاسوسی می‌کند و انواع توطئه‌ها را صورت می‌دهد و در این شرایط بی‌بصیرتی مردم مشکل‌ساز است. مشکل دیگر همان از این طرف میز به آن طرف رفتن است.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به نسخه اقتصاد مقاومتی در مقابل حصر اقتصادی تصریح کرد: متاسفانه در اجرای این نسخه رهبری برخی مسئولان کوتاه آمدند. بازار نباید بازار کالای غیرایرانی باشد اما بازار ما بازار کالای غیرایرانی شده و واردات از مسیر قاچاق و مسیر غیررسمی صورت می‌گیرد. میزان مصرف کالای خارجی چقدر پائین آمده است؟ مسئله کالای قاچاق برخورد جدی‌تر می‌خواهد.

وی افزود: عزیزان اینکه مقام معظم رهبری می‌فرمایند اقتصاد مقاومتی این با ریاضت فرق دارد. کشورهای اروپایی مردم را به ریاضت دعوت می‌کنند اما مقام معظم رهبری مردم را به مقاومت دعوت کرده تا جریان هزینه خود را مدیریت و جریان مصرف را تنظیم کنند و مسئولان نظام هم در حل مشکلات مردم مجاهده کرده و مدیریت جهادی پیاده شود.

آیت‌الله علم‌الهدی تاکید کرد: اقتصاد مقاومتی معنایش نخوردن و نپوشیدن نیست بلکه به معنای مدیریت هزینه است. مسئولان هم باید فداکاری کرده و روز و شب دوندگی کرده و مشکلات اقتصادی مردم را حل کنند. اگر بنا شد مردم در تحمل برخی شدائد مقاومت کردند اما مسئولان درصدد حل مشکلات برنیامدند این تبدیل به اقتصاد ریاضتی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در این مملکت هشت سال دفاع مقدس داشتیم و تمامی تدارکات به وسیله همین اتحادیه کامیون‌داران انتقال یافت و حمل و نقل هشت سال دفاع مقدس را اتحادیه کامیون‌داران آن روز عهده‌دار بودند و کامیون‌های اینها زیر بمب بود اما اینها برنگشتند و هشت سال دفاع مقدس این‌ها جلودار بودند. جبهه امروز هم هست؛ چطور شد آنجا ایستادید و زیر بمباران مقاومت خود را ادامه دادید و اکنونی که دشمن اقتصاد ما را هدف قرار داده دست به اعتصاب می‌زنید؟ این معنای اقتصاد مقاومتی است؟ اگر بنا شد ما مشکلات را تحمل کنیم و مسئولان هم جهاد کردند می‌توان همیشه در مقابل آمریکا ایستاد.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: نکته مقام معظم رهبری مطالبه‌گری و مطالبه آرمان‌ها است. آیا آرمان‌ها از خود نظام باید مطالبه شود یا از مسئولان؟ این نظام ابزار تحقق آرمان‌های انقلاب است. اگر بخواهیم از نظام مطالبه کنیم صحیح نیست. این نظام باید آرمان شما را محقق کند و مطالبه آرمان از کسانی است که مسئول هستند. اگر بنا شد بنده مسئول باشم این را از بنده مطالبه کنید و چرا به سراغ ستون خیمه نظام می‌روید؟

آیت‌الله علم الهدی تصریح کرد: مطالبه آرمان باید از مسئولان باشد، از افرادی که نماینده هستند باید باشد. از نظام که نباید مطالبه کنید، مقابله باید در مقابل نهاد مسئول باشد و نه مقابله در مقابل نظام. دشمن می‌خواهد همه خرابی‌ها را به پای نظام بریزد؛ ما نباید گول دشمن را بخوریم، این توطئه دشمن است و نباید نظام را زیرسئوال ببریم.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۶۹۳۶۶۲۳:۲۳:۲۹ ۱۳۹۷/۳/۱۱
فرمایش ایشان بسیار ناقص است اقتصاد داخلی با انزوا و دیوارکشی تقویت نمیشودچون قطع ارتباط اقتصاد داخلی با مراکز خارجی منجر به پوسیدگی اقتصاد داخلی میشود صادرات یک کشور تنها و همیشه در قبال واردات است که عملیاتی وباعث شکوفایی اقتصاد داخلی میشود اتفاقا بالا بودن قابلیت انعطاف پذیری و تعامل شناور با اقتصاد خارجی علامت قدرت مدیریت اقتصاد داخلیست لذا واضح است که مقدمه راه افتادن موتور محرک اقتصاد بسمت خوداتکایی و تقویت زیربنای اقتصاد نه دیوارکشی دور عرصه اقتصاد داخلی بلکه نظم و ساماندهی به سازو کار اداری و اقتصاد کلان کشوراست مهمترین ابزار ساماندهی اقتصاد مقاومتی داخلی ( شفافیت ) است که مسدود سازی منافذ ریزش و اسراف و غارت درآمد و بودجه عمومی منجمله حذف مراکز ویژه خوار از سفره عمومی را عملیاتی میکند نه مقاومت و مخالفت با تعامل اقتصادی با خارج.
ناشناس۳۶۹۵۹۹۰۹:۰۰:۲۴ ۱۳۹۷/۳/۱۲
اگر عدالت اجتماعی و دوستی واقعی دولتمردان ما با مردم برقرار باشد، حتما مردم از همه چیز می گذرن، اما الان نوبت مقاومت اقتصادی ژن های خوب و دولتی هاست، بعد مقاومت مردم.
ناشناس۳۶۹۶۸۰۱۰:۱۵:۴۵ ۱۳۹۷/۳/۱۲
پس ژاپن وچین وبقیه کشورهای پیشرفته چی اول درب های مملکت رابستندو بعد که خودکفاشدند درب کشور رابرای صادرات باز کردند همه اش می خواهید واردکننده باشید اول باید روی پای خود بایستید
ناشناس۳۶۹۳۹۶۰۰:۰۸:۰۸ ۱۳۹۷/۳/۱۲
من کاری به گفته های آقای علم الهدی ندارم فقط این رو می دونم اون چیزی که دولت داره به اسم اقتصاد مقاومتی اجرا میکنه اقتصاد ریاضتی هست که همون رو هم بسیار بد و بدون پشتوانه علمی و کارشناسی انجام میده
ناشناس۳۶۹۵۱۹۰۷:۱۲:۰۶ ۱۳۹۷/۳/۱۲
کاری که دولت میکنه دچار یه مشکل مهم و اون هم بزرگ بودن دولت و دولت نمیتونه از همه خرج ها بر بیاد... به فرض صدا وسیما نباید نیاز به بودجه داشته باشه و مثل اکثر شبکه ها باید بتونه خرج خودش رو بده... صدا وسیما به دلیل سیاسی خصوصی نمی تونه بشه و افزایش کانال ها مفهوم نداره... دولت می تونه یه کانال داشته باشه که وظیفه اش پخش مجلس و اطلاع رسانی و ... تلویزیون باید بتونه خرج خودش رو بده یا باشگاهای ورزشی که دلیل نداره پولش رو دولت هزینه بکنه... و باید از طریق اسپانسر پول خودش رو تهیه بکنه و دولت می تونه با کم کردن مالیات به فرض تا ۵ سال به این ها کمک بکنه مستقل بشند... هزینه های مانند مسکن مهر و ... بی معنیه چون این ها باید به صورت طبیعی بازار و تقاضا مشکل خودش رو حل کنه و بانک ها می تونند با دادان وام سی ساله به متقاضی کمک کنند و دولت هم میتونه به راحتی از هر پروژه مالیات و یا بخشی از اپارتمان ها رو به جای مالیات به خانواده های بده که نیاز مند هستند... یا زمین رو بخره و ساخت رو به شرکت خصوصی بده و بخشیش رو به عنوان کمک استفاده کنه... پروژهای زیادی هست که دولت می تونه ازشون بیرون بکشه و در ضمن دلیل نداره سپاه در پروژهای اقتصادی شرکت کنه و به جاش در مسائل نظامی شرکت کنه حضور سپاه خصوصی شدن رو دچار مشکل کرده..
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  21. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  22. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین