لاریجانی: مذاکره با آمریکا در برجام به تقاضای خود آمریکایی ها بود/ برای جلوگیری از فشار به مردم برنامه داریم

گروه سیاسی الف،   3970310196 ۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: برای جلوگیری از فشار وارده از اقدامات آمریکا به مردم برنامه داریم.

 لاریجانی: مذاکره با آمریکا در برجام به تقاضای خود آمریکایی ها بود/ برای جلوگیری از فشار به مردم برنامه داریم

به گزارش مهر، علی لاریجانی بعد از ظهر پنج شنبه در همایش بزرگداشت قیام ۱۵ خرداد در شهرستان پیشوا که در تالار «قرآن» حرم امام زاده جعفر(ع) این شهرستان برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: باید از فرصت معنوی ماه رمضان بهترین استفاده را کنیم.

وی با بیان این که افزود: حرکت ارزشمند ۱۵ خرداد در ایران و منطقه یک تحولی ایجاد کرد و باید این حرکت را به احسن وجه به عنوان یادگار نگاه داریم و حفظ کرده و در بین جوانان رشد دهیم، باید از مردم این منطقه تقدیر کرد، که در آن زمان از یک رشد عمیق سیاسی و دینی برخوردار بودند، اگر به تاریخ آن زمان بنگریم، می بینیم، که وقتی امام(ره) در سال ۴۱ و ۴۲ حرکت خود را آغاز کرد، شرایط بسیار سخت بود.

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این که امام(ره) در آن زمان هنوز آن وجهه را در بین مسلمانان ایران و جهان نداشت، گفت: یارانی که در آن شرایط بتوانند، امام(ره) را کمک کنند، زیاد نبودند، شاه نیز اقداماتی را به عنوان انقلاب سفید انجام داد، از جمله حضور زنان در رای دادن و در اجتماع و اصلاحات ارضی را انجام داد، خیلی ها نیز از او دفاع کردند، اما بینش امام(ره) به قدری بود، که از پشت چهره این اصلاحات دروغین ایستادگی کرد.

وی با بیان این که برخی برای ایستادگی به امام(ره) اعتراض می کردند، گفت: آن ها می گفتند، چرا در برابر اصلاحات ارضی و حضور زنان در جامعه و انجمن های ایالتی و ولایتی ایستادید، اما امام(ره) همان زمان پاسخ دادند، که ما با حضور زنان در جامعه و یا اصلاحات در زمینه های کشاورزی مخالف نیستیم، ولی می دانیم که این ها واقعی نیست و در کشوری که آزادی بیان و انتخابات واقعی نیست، چطور می توان به اصلاحات اینچنینی اعتماد کرد، امام(ره) حرکت را به صورت عمیق تری می نگریست، به همین دلیل در صحنه حضور پیدا کرد.

مبارزه با اسراییل و زورگویی های امریکا از اصول اولیه سیاسی امام بود

لاریجانی افزود: در ادبیات سیاسی امام(ره) در آن زمان روی چند عنصر تاکید داشتند، یکی از این موارد اسراییل بود، که امام(ره) تاکید می کند، که چطور رژیم ایران اسراییل را پذیرفته است، می آمدند و می رفتند و قرارداد می بستند، امام(ره) روی ضدیت رژیم با دین تاکید داشتند، به طوری که در عصر عاشورا در سخنرانی خود بیان کردند، که سیستم امنیتی شاه چند روحانی را خواسته و به آن ها تذکر داده که علیه شاه، اسراییل و بی دینی در کشور چیزی نگویند،در حالی که همین ۳ چیز نکات مهم کشور است.

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به روز قدس، گفت: امام(ره) همواره روی مساله مبارزه با اسراییل تاکید داشتند، درست هم تشخیص دادند، آن زمان تازه شروع جریان اسراییل بود، اما ایشان توجه داشتند، که این یک غده سرطانی برای منطقه شده و منطقه را ناآرام خواهد کرد، امروز اسراییل نقش اول را در به هم ریختگی منطقه دارد.

وی به وضعیت رژیم شاه در آن زمان اشاره کرد و گفت: قبل از پهلوی رژیم قاجار بر سر کار بود، قاجاری ها دیکتاتور بودند، سیستم آن ها هم طوری بود، که به همان وضع سنتی خود، به صورت موروثی حکومت می کردند، اما رژیم پهلوی علاوه بر دیکتاتوری، ویژگی وابستگی به بیگانه را بسیار پررنگ داشت، رضاشاه را انگلیس ها بر سر کار آوردند و خود آن ها نیز در شرایط سخت اشغال ایران، رضاشاه را بردند و پسرش را آوردند، آمریکا و انگلیس در مقدرات کشور و در ابعاد مختلف دخالت داشتند، چه در حوزه نظامی و دفاعی و چه حوزه اقتصادی نقش داشتند و دخالت می کردند.

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این که حدود ۶۰ هزار مستشار آمریکایی در ایران در بحبوحه انقلاب حضور داشتند، گفت: در زمان قاجار نفت به آن معنا نبود و در زمان پهلوی نفت استخراج شد، البته نقش آنچنانی نداشت، انگلیس ها نفت را می بردند و مبلغ ناچیزی به دولت وقت می دادند، که صرف مسائل مختلف خود حکومت می شد و وضعیت مردم تغییری نمی کرد، رژیم وابسته این گونه است، تمام تلاش امام(ره) این بود، که از این وابستگی خارج شویم.

لاریجانی گفت: پایگاه بزرگ آمریکا در کشور ما بود، زمانی که رژیم سرنگون شد، کمر آمریکایی ها شکست، رییس اسراییل نیز انقلاب اسلامی را بزرگ ترین زلزله سیاسی منطقه دانست، تنها کشور مسلمان منطقه که با اسراییل ارتباط داشت، رژیم شاه بود، که این امر فضاحتی برای کشور ما و عالمان بزرگ این کشور و مردم مومن ایران بود، که حاکمان دون این کشور را پایگاه آمریکا و رژیم صهیونیستی قرار دهند.

مذاکره با آمریکا در برجام به تقاضای خود آمریکایی ها بود

وی با بیان این که قیام مردم پیشوا در ۱۵ خرداد نشان داد، که بیداری در اعماق قلوب و افکار مردم ایران وجود دارد، گفت: این قیام برای مردم این منطقه بسیار افتخار است، بسیاری از شهرهای دیگر این شجاعت و سلحشوری را برای دفاع از امام(ره) نداشتند، این حرکت ۲ وجه داشت، اول پیام برای رژیم بود، که بداند این بیداری در لابلای افکار مردم ایران به وجود آمده است، این ضربه بزرگ روحی برای رژیم بود، دوم این که افتخاری برای مردم این منطقه که جلودار بودند و نهضت را خوب درک کردند، است.

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این که حرکت امام(ره) به واقع پشت آمریکا را شکست و زلزله بزرگ سیاسی بود، تاکید کرد: این برای مردم ایران افتخاری است، که در غوغای دیکتاتوری بین المللی که آمریکایی ها در دنیا راه انداختند، یک کشور مانند ایران وجود دارد، که زیر بار این زور نرفته و پاسخ منفی به این ادعا می دهد، زمانی که خود را با کشورهای بزرگ تر، پولدارتر و پر جمعیت تر مقایسه می کنیم، می بینیم، که جرات ندارند، پاسخ رییس جمهور آمریکا را وقتی چیزی از آن ها می خواهد، ندهند، با گستاخی می گوید که ما در منطقه حضور داریم، اما پول این حضور را باید شما بدهید، کشتی های خود را به منطقه می فرستند، سلاح و سرباز می فرستند و پول آن را از کشورهای منطقه می گیرند، این رییس جمهور جدید آمریکا پرده اخلاق را نیز کنار گذاشته و ساده و روشن حرف می زند و این کشورهای اسلامی را تحقیر می کند.

لاریجانی گفت: یک فرد بی سروپا این ها را تحقیر کرده و توی سر آن ها می زند، در یک کنفرانس این ها جمع شده بودند، علیه ایران حرف بزنند، جدای از آن که صدها میلیون دلار از این ها بلند کرد و برد، به آن ها گفت، اگر این اقدامات را از ما در سوریه می خواهید باید پول آن را بدهید، در غیر این صورت نیروهای خود را بیرون می کشیم، پول را گرفت و چند بمباران کرد، مایه تاسف است، که این کشورهای پولدار اسلامی در برابر این فرد و آمریکا تسلیم هستند، این عزتمندی برای ملت ایران است، که ایستاده و جواب محکم به آن ها می دهد.

وی ادامه داد: اگر ستیز با ملت ایران دارندف به دلیل روحیه ایستادگی و غیرت ملی و دینی و انقلابی ملت ایران است، بهانه گیری می کنند، اما دغدغه آن ها این بهانه ها نیست، آن ها به خوبی می دانند، ما به دنبال سلاح هسته ای نیستیم، مشکل آن ها ایستادگی ما در برابر آمریکا است، می خواهند در افغانستان، عراق و ... گروه های تروریستی ایجاد کنند و امنیت ما را به خطر بیندازند، اما رهبران سیاسی ایران ورزیده هستند و جلوی آن ها را می گیرند، ماجراجویی آن ها در مساله هسته ای بهانه است، درد چیز دیگری است.

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: خود این ها تقاضای مذاکره با ایران سر مساله هسته ای را داشتند، چند بار هم تقاضا کرده و سلطان قابوس را واسطه کردند، ایران شرط های گذاشت و پذیرفتند و ما نامه رییس جمهور آمریکا را مبنی بر پذیرفتن حق غنی سازی ایران داریم و پس از پذیرفتن این شروط مذاکره انجام شد.

باید از فرصت به وجود آمده برای تقویت ظرفیت تولید داخل بهره بگیریم

وی سپس بر استقامت ملت ایران تاکید کرد و گفت: باید کلید اقتصاد را به دست مردم داد، امروز، روز اختلافات جزئی نیست، باید جریانات و گروه های سیاسی و افراد موثر در کشور مردم را برای ایستادگی هم دل کنند، محور این ایستادگی تولید و اقتصاد کشور است، مسئولین اجرایی کشور باید در خدمت مردم باشند، تا تولید فعال شود، در این منطقه بخش کشاورزی و دامداری قوی است، باید این توانمندی ها را گسترش داد، سال گذشته در مجلس مصوبه ای برای آبادی در روستاها داشتیم و رهبری معظم کمک کردند، که ۱.۵ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی قرض گرفتیم و همین مقدار هم بانک ها گذاشتند، که وامی که به کشاورز یا کارآفرین داده می شود، با کارمزد ۵ درصد باشد.

لاریجانی افزود: باید از این ظرفیت برای سیستم های گلخانه ای بهره برد، برای امکانات صنعتی، معدنی، توریستی و اشتغال زایی در روستا از این تسهیلات استفاده کنید، امسال برای توسعه روستاها منابعی در بودجه دیده شده است، البته متناسب با شرایط فرآیندهای تصمیم گیری را عوض کردیم، که از رفتار ناصواب آمریکایی ها به مردم فشاری نیاید، برای کالاهای اساسی مردم فکر شده و ظرفیتی به وجود آمده که به تولید داخل توجه کنیم و به همین نیروی انسانی تحصیل کرده خود توجه کرده و امکانی فراهم کنیم، تا تولید داشته باشند، در پس این سختی ها یک بلوغ سیاسی برای کشور به وجود آمده است، رهبری وظیفه ما را مشخص کرده اند و آن توجه به تولید داخل است.

وی در ادامه به مسائل و مشکلات شهرستان پیشوا اشاره کرد و گفت: این که بیمارستان ندارید، را می دانم، نیازهای کشاورزی و دامداری منطقه را می دانم، سفارش لازم را برای حل این مشکلات خواهم کرد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۶۸۳۲۶۲۰:۴۶:۵۷ ۱۳۹۷/۳/۱۰
شاید ایران اولین کشوری شود که پیروز مقابله با آمریکا شود منظور حمله نظامی است گرچه از نظر تسلیحات 15 تا 20 سال از سایر کشورها جلوتر است و بودجه نظامی اش برابر جهان است ولی شجاعت ملت ایران را ندارد
ناشناس۳۶۸۴۷۱۰۰:۳۳:۱۹ ۱۳۹۷/۳/۱۱
با افزایش 6درصدی حقوق کارمندان ، از مردم در برابر تحریمها دفاع می کنید ؟
ناشناس۳۶۸۵۹۲۰۴:۴۵:۳۱ ۱۳۹۷/۳/۱۱
معلوم نیست قراره برنامه هاتون برای جلوگیری از فشار برمردم! رو دقیقا چه زمانی اجرا کنید. و شاید فکر می کنید در حال حاضر بر مردم فشاری وارد نمیاد
ناشناس۳۶۸۸۰۴۱۲:۰۰:۰۱ ۱۳۹۷/۳/۱۱
مجلس و دولت باید بی درنگ در عمل پاسخگوی مطالبات مردم باشند --- آقای لاریجانی رئیس محترم مجلس منتخب مردم!!! مردم از این وعده های همیشگی بی پشتوانه ی بی حاصل که سالها است دولت و مجلس می دهند و از آنها بازده مثبتی برای ضرورتهای معیشتی و حیاتی صاحبان اصلی کشور که خود مردم اند دستگیر آنان نمی شود خسته شده اند. مردم وفادار ایران اسلامی بسیار علاقمند اند بدانند مجلس و دولت منتخب خود که با سوگند در محضر خداوند حسابگر به قدرت رسیده اند باید بگویند برای اولیای نعمت خویش چه ارمغانها و برنامه های اصولی کار آمد علمی با دوامی که بر اصول عدالت محور نظام اسلامی مبتنی باشد در چنته دارند و چه و قت و با چه ابزارهای علمی این برنامه ها را پیاده خواهند کرد. دولت و مجلس با داشتن چهل سال تجربه ی تعامل با خارج باید دانسته باشند بستن امید به رسیدن خیر از آمریکا و اروپا ، که هیچ گاه در حال توان از دشمنی و ضربه زدن به ایران اسلامی دریغ نکرده اند ، بجز پشت کردن به نیروی لایزالی خداوند و فراموش کردن نعمتهای کلان طبیعی و انسانی که خداوند در اختیار ایران اسلامی قرار داده است چیز دیگری نیست.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین