پیام تحریم های جدید آمریکا به اروپا و ایران

گروه جهان الف،   3970309228 ۳۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

به نظر می رسد در دوران ترامپ مانند زمان اوباما استفاده از ابزار تحریم فعلاً به اصلی ترین راهبرد این کشور برای مهار قدرت، انزوا، تغییر رفتار و ساختار ایران تبدیل شده است. همچنین آمریکا با تحریم های پیاپی بدنبال ارسال سیگنال هایی به کشورهای اروپایی ، سیستم سیاسی و مردم ایران می باشد.

پیام تحریم های جدید آمریکا به اروپا و ایران

به گزارش الف، وزارت خزانه‌داری آمریکا دیروز 9 شخص و نهاد ایرانی را در لیست تحریم‌های خود قرار داد. بر اساس بیانیه‌ای که وزارت خزانه‌داری آمریکا منتشر کرده در فهرست جدید تحریم ها نام هایی چون عبدالصمد خرم‌آبادی( معاون دادستان کل و دبیر کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه) ابوالحسن فیروزآبادی( رئیس شورای عالی فضای مجازی)، حسین الله اکرم( رئیس شورای هماهنگی حزب‌الله)،  ... وجود دارند.

این تحریم ها در حالی اعلام شده اند که هفته گذشته نیز دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا، به عنوان اتاق جنگ اقتصادی آمریکا علیه ایران 3 فرد و 6 شرکت مرتبط با خطوط‌های هوایی ماهان، معراج، کاسپین و پویا را به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرد. کمی قبل تر نیز وزارت خزانه‌داری آمریکا ولی الله سیف، رئیس بانک مرکزی ایران و معاون بخش بین‌الملل وی را به اتهام پشتیبانی مالی از حزب‌الله لبنان تحریم کرده بود.

بیشتر بخوانید:

آمریکا رئیس صدا و سیما و پنج شخصیت ایرانی دیگر را تحریم کرد

هواپیمای تشریفات دولت ایران در فهرست تحریم‌های آمریکا

آمریکا سیف را تحریم کرد

 اهداف ترامپ از تحریم های جدید

به نظر می رسد در دوران ترامپ همانند زمان باراک اوباما استفاده از ابزار تحریم در قبال ایران به اصلی ترین راهبرد این کشور برای مهار قدرت و انزوای ایران و تغییر رفتار و ساختار آن تبدیل شده است. اخیراً کتابی توسط ریچاردنفیو طراح تحریم های ایران در زمان باراک اوباما منتشر شده که نشان می دهد تحریم ها به ابزاری محبوب در سیاست خارجی ایالت متحده آمریکا تبدیل شده و می تواند در آینده برای سایر قدرت های جهانی نیز به ابزاری مطلوب تبدیل شود. بر اساس این کتاب، راهبرد تحریم ها بر یک بنیان اصلی استوار است؛ یعنی ترکیب فشارهای مختلف را می توان بر یک کشور اعمال کرد تا بر استقامت آن فائق آمده و او را وادار به تغییر سیاست کرد. از دید نفیو شناسایی نقطه بهینه ای که در آن فشار تحریم ها و استقامت کشور از یک توازن کافی برای رسیدن به سازش برخوردار است بسیار سخت خواهد بود.

تحریم های جدید و پیاپی آمریکایی ها در هفته های اخیر در راستای ارسال سیگنال هایی به کشورهایی اروپایی ، سیستم سیاسی و مردم ایران می باشد. در واقع بعد از خروج آمریکا از برجام، دونالد ترامپ با این تحریم ها در پی این است تا تلاش کشورهای اروپایی را برای نجات برجام با شکست مواجه کند و از سوی دیگر شرکت های خارجی را نیز ترغیب به خروج از ایران کند و یا اینکه آنها را از برقراری ارتباط تجاری و مالی با ایران بازدارد.

چند روز قبل وب‌سایت واشنگتن فری‌ بیکن نیز با ادعای اینکه ایران در حال برنامه‌ریزی برای دور زدن تحریم‌های جدید با کمک متحدان واشنگتن است، به نقل از مقامات آمریکا نوشت وزارت خارجه این کشور برای مقابله با تلاش‌های ایران به منظور دور زدن تحریم ها، گروه «ضدائتلاف» را تشکیل داده است تا تهران یا هر کشوری که به آن در این راه کمک می کند را منزوی کند.

همزمان دولتمردان کاخ سفید تلاش دارند تا دو پیام نیز به مقامات و مردم ایران ارسال کنند؛ به عبارتی آنها بدنبال این هستند که اگر شرایط اعلامی توسط مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا برای توافق جدید مورد قبول واقع نشوند ایران باید آماده این که هر از گاهی با تحریم های جدید مواجه شود، باشد. شرایط پمپئو نیز بر این مبنا بود که ایران باید در سیاست های منطقه ای و موشکی خود تجدید نظر کند، بخشی از بندهای برجام تغییر کند، شهروندان آمریکایی زندانی در ایران را آزاد کند و ...

به طور کلی از نگاه مقامات کاخ سفید افزایش فشارها به ایران می تواند در نهایت منجر به انعقادی توافق نامه ای بهتر با شمولیت مسائل بیشتر و خنثی کردن مولفه های راهبردی قدرت ایران باشد.

بیشتر بخوانید:

آمریکا خبر داد: اعزام تیم‌هایی به اقصی نقاط جهان برای اطمینان از اجرای دقیق تحریم‌ها 

طرح پیشنهادی در کنگره آمریکا برای جلوگیری از اقدام اروپایی‌ها در دور زدن تحریم‌های ایران

دولت آمریکا در پی است تا فضایی روانی بوجود آورد و مردم ایران را نسبت به آینده نااطمینان و دچار نگرانی کند و به احساس اجتماعی تحریم‌شدگی بیشتر دامن بزند. در واقع آنها خواهان این هستند تا مردم به این باور برسند که ماه های و سال های سختی پیش رو دارند و این گونه با ایجاد شکاف به تقابل دولت و ملت دامن بزنند. از نگاه آمریکایی ها در این صورت ایران توانایی استقامت چندانی در مقابل خواسته های واشنگتن نخواهد داشت.

البته سیاست ترامپ برای افزایش مداوم تحریم ها ممکن است در طولانی مدت عواقبی نیز به همراه داشته باشد؛ چرا که در حال حاضر با وجود این که شرکت های خارجی از انجام مبادله با ایران دچار تردید شده اند اما از آنجا که این تحریم ها به صورت یک جانبه در نظر گرفته شده و مبتنی بر اجماع بین المللی نمی باشد نارضایتی هایی را در بین متحدان و  رقبای آمریکا بوجود آورده و حتی می تواند موجبات کاهش اثرگذاری ابزار تحریم شود.

 به گزارش الف، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، 18 اردیبهشت ماه علی رغم تائید پایبندی 11 بار ایران به توافق هسته ای توسط آژانس بین المللی انرژی اتمی ، ضمن اعلام خروج یک جانبه از برجام عنوان کرد که  تحریم‌هایی را مجددا علیه تهران اعمال می‌کند. اما ایران و اتحادیه وارد مذاکراتی شده اند که در صورت امکان با حفظ برجام زمینه انتفاع تهران نیز فراهم شود.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۶۷۵۲۱۱۰:۴۴:۱۱ ۱۳۹۷/۳/۱۰
متاسفانه ترامپ با اعمال فشار و تحریم احتمال موفقیت دارد
نجیب۳۶۷۵۹۶۱۱:۳۷:۱۶ ۱۳۹۷/۳/۱۰
روزی رسان خداست نه ترامپ. اما وصع مردم ایران این است که غالبا به خدا هیچ اعتقادی ندارند.
ناشناس۳۶۸۱۱۲۱۶:۳۵:۴۷ ۱۳۹۷/۳/۱۰
نظرت خیلی بی منطق وبیربطه،توکل که بخداست ولی همون خدا به انسان عقل هم داده
ناشناس۳۶۸۱۲۴۱۶:۴۵:۳۸ ۱۳۹۷/۳/۱۰
ترامپ هیچ غلطی نمی تواند بکند. خداوند بزرگ پشتیبان ملت ایران است.
ناشناس۳۶۸۶۷۸۰۹:۵۳:۵۱ ۱۳۹۷/۳/۱۱
هدف ترامپ دقیقا ایجاد همین روحیه و احساس ضعف است.به خود باور داشته باشید مطمئن باشید ترامپ نمی تواند تحریمی سختر از دوران اوباما ایجاد کند.در زمان ان ملعون وی توانست با استفاده از موقعیت خاص کل دنیا را علیه ما متحد کند ولی الان این امکان وجود ندارد در ثانی ما تجارب خوبی در مقابله با تحریم داریم و مثل دوره قبل تازه کار نیستیم .تنها حربه دشمن ایجاد ترس و یاس است که شماها اگر واقعا دغدغه ایران را دارید باید از دامن زدن به ان پرهیز کنید
ناشناس۳۶۷۵۲۲۱۰:۴۴:۳۱ ۱۳۹۷/۳/۱۰
این تازه اول بسم الله است. ترامپ بخوبی میداند که با این تحریم ها چه به سر ایران و ایرانی خواهد آمد. نتایج آن هم از اول سال 97 بشدت قابل لمس است.
نجیب۳۶۷۶۶۸۱۲:۲۸:۱۷ ۱۳۹۷/۳/۱۰
چه قدر زود خودت رو باختی. اینها چهل سال هیچ غلطی نتونستند بکنند ...
تبریزی۳۶۷۹۸۴۱۵:۱۰:۴۸ ۱۳۹۷/۳/۱۰
ظاهرا از نظر شما غلط یعنی فقط جنگ. یه نگاه به تحریم های جور وا جور و وضع اقتصادی و به تبع اون وضع اجتماعی و فرهنگی کشور و وضعیت روحی و روانی مردم و میزان امیدشون به آینده و اعتبار پاسپورت ایرانی و ... بندازی می فهمی که تونستن غلطی بکنن یا نه.
ناشناس۳۶۸۷۰۱۱۰:۱۴:۳۰ ۱۳۹۷/۳/۱۱
چطور نتوانستند کاری بکنند مگر کره ۴۰ سال پیش از ما جلو بود مگر ترکیه جلو بود ووو پس چرا ما عقب افتادیم فقط و فقط در افتادن با این و ان و شعارهای تو خالی
ناشناس۳۶۸۷۲۴۱۰:۲۷:۴۸ ۱۳۹۷/۳/۱۱
راست می گوییم..آمریکا هیچ غلطی نمی کند..
شیبانی۳۶۹۴۶۷۰۲:۲۲:۲۶ ۱۳۹۷/۳/۱۲
دلار 7 تومانی را 8000 تومان کردند باز هم میگی هیچ غلطی نمیتوند بکنند؟
کاوه دادخواه۳۶۷۵۸۸۱۱:۳۴:۵۴ ۱۳۹۷/۳/۱۰
اروپا نیز بالاخره با آمریکا همراهی میکند و سر ایران بی کلاه میماند
ناشناس۳۶۷۷۳۴۱۳:۰۷:۱۲ ۱۳۹۷/۳/۱۰
عجب دنیایی، این مرد آنجا عطسه می کند اقتصاد ما زلزله 8 رشتری می گیرد. چرا این همه وابستگی به اقتصاد امریکا وجود دارد چرا این همه وابستگی به شخص نامردی چون ترامپ را از قبل درمان نکردند این همه گناه برعهده کدام مسئول ایرانی است مردم ایران به جای زندگی راحت باید به فکر مقابله با تورم وگرانی باشند چرا؟؟؟؟؟
ناشناس۳۶۷۸۱۵۱۳:۵۰:۱۴ ۱۳۹۷/۳/۱۰
از دوستان اصلاح طلب بپرسید!
فرشید۳۶۸۰۰۹۱۵:۱۹:۰۳ ۱۳۹۷/۳/۱۰
اصلاح طلبان که هیچگاه از واقعیتهای اقتصادی دنیا فرار نکردند.بهتره دلواپسان عزیز اگه راهکاری برای مقابله دارند ارائه کنند.البته راهکار نه شعار.
ناشناس۳۶۷۸۲۶۱۳:۵۲:۰۸ ۱۳۹۷/۳/۱۰
ظاهرا شما هنوز متوجه نشدید که اقتصاد دنیا بدون سوئیفت قابلیت تجارت ندارد؟ این شعارها رو تمام کنید
ناشناس۳۶۸۳۴۵۲۱:۰۶:۰۹ ۱۳۹۷/۳/۱۰
اقتصاد ما که عددی نیست اقتصاد اروپا و چین و حتی این روسیه با اینهمه قلدرم بلدرم به امریکا وابسته است .
ناشناس۳۶۹۵۳۰۰۷:۴۳:۰۵ ۱۳۹۷/۳/۱۲
از ماست که ماست ...الکی ژست ادمهای مظلوم را نگیرید لطفا..
ناشناس۳۶۷۷۷۹۱۳:۳۱:۱۶ ۱۳۹۷/۳/۱۰
در هر کشوری اولویت باید تولید داخل باشه..متاسفانه این وضعیت در کشور ما برعکسه..توی این مدت هم که آمریکا مثلا در برجام بود پشت پرده مانع تراشی میکرد طوری که عملا ایران نتونست از منافع برجام بهر مند بشه وهمون شرکتهایی هم که تو این مدت اومدند بجچای اینکه ما علم وتکنولوژی بگیریم صرفا مصرف کننده بودیم.اقتصاد ما تو این مدت فرق چندانی با قبل از برجام نداشت ومنتظر خارجی بود تا ببینه اوضاع داره به کدوم سمت میره. مشکل کشور یکی وجود رانت وفساد و دیگری عدم توجه به تولید داخل .یعنی میشه این دو مورد در کشور ما حل بشه؟؟
ناشناس۳۶۷۹۹۳۱۵:۱۴:۰۷ ۱۳۹۷/۳/۱۰
فرض کنیم تولید کردیم بعد این تو لیدات داخل رو اگه موفق بشیم چکارش میخاهیم بکنیم!
غلام۳۶۸۰۷۸۱۶:۰۹:۰۲ ۱۳۹۷/۳/۱۰
نه نمیشه. اصلا. یک سوال جدید؛ میشه من خودم را تغییر بدهم؟
ناشناس۳۶۷۸۳۵۱۳:۵۷:۴۰ ۱۳۹۷/۳/۱۰
دست خدا بالاتر از همه دستهاست .
محسن۳۶۸۷۸۳۱۱:۳۹:۰۵ ۱۳۹۷/۳/۱۱
تا الان 43 نفر اعتقادی به بزرگی خدا ندارند یعنی ترامپ را از خدا بزرگتر می دونن و بعید میدونم اینا مسلمون باشند اما اگر مسلمان و ایرانی هستند و از تهدیدات آمریکا نگران ؛ توصیه می کنم مصاحبه شهید نوجوان مهرداد عزیزاللهی که بعد از یک عملیات موفق صورت گرفته را حتما; دانلود کرده و ببینید حتما دلتون آرام می گیره !
ناشناس۳۶۷۹۷۵۱۵:۰۸:۰۹ ۱۳۹۷/۳/۱۰
اگر روزی رسید که از گرسنگی داشتیم جون مدادیم شاید تسلیم شدیم البته اون موقع حداقل با موشکهامو ن ارتش اسرائیل رو که مسبب این مشکلات هست با خاک یکسان می کنیم
ناشناس۳۶۸۰۶۲۱۵:۵۹:۰۹ ۱۳۹۷/۳/۱۰
نشتن دست روی دست گذاشتن وهر روز تهدیدات آمریکا را شمردن . هی آمریکا ال کرد بل کرد. دردی را دوا نمیکند فقط با این نوشتار وگفتار مسئولین. دل ملت ایران را بیشتر خالی میکنید فقط با حرفها ونوشته های خود کمک به جنگ روانی دشمنان میکنید.مسئولین باید یک کاری بکنند مثلا فشار در منطقه به نیروها وکشتیهای دشمنان وحمله سایبری و اخلال در صنعت نفت عربستان و آمریکا حداقل جواب آنها را بدهید. کدام کار آمریکا قانونی است که شما از قانون میترسید
ناشناس۳۶۸۱۰۳۱۶:۲۷:۲۵ ۱۳۹۷/۳/۱۰
این امریکا اگر عرضه داشت جلوی گرانی دلار خودش و میگرفت دلارش تو عرض چند سال هفت برابر گرانتر شده
ناشناس۳۶۸۳۱۴۲۰:۱۱:۱۲ ۱۳۹۷/۳/۱۰
اسراییل واعراب با استفاده از دو اهرم امریکا و روس در حال افزایش فشار بر ما هستند وما به اشتباه فکر میکنیم شاید اروپا امریکا را به ما ترجیح دهد وراه حل خروج از بحران بسیار واضح وروشن است ولی چون نزد مسئولین کشور گوش شنوایی ندارد گفتن آنها نیز بیمورد است هرچند آنها خود بهتر از ما میدانند
بهرام۳۶۸۳۶۱۲۱:۳۶:۲۷ ۱۳۹۷/۳/۱۰
این سیاست زور امریکا را اگر سایر کشورها مخالفت کنند هرگز موفق نخواهند بود بطورمثال شرکت توتال در صورت نقض قردارداد با کشوری به دستور امریکا پیروی کند و از کار سرباز کند سایر کشورها ی نفت خیز پشت هم باشندو با این شرکت قرارداد نبندند انوقت است که توتال و امریکا فاتحه اش خوانده است این بهترین راه مبارزه است
محمد۳۶۸۷۹۹۱۱:۵۷:۵۳ ۱۳۹۷/۳/۱۱
خوب است فتر ریاست جمهوری هم اقداماتی را که بعد خروج امریکا از برجام تا کنون انجام داده اند ا علام کند
مهرداد۳۶۹۱۶۷۱۸:۳۲:۰۹ ۱۳۹۷/۳/۱۱
شکاف بین دولت و ملت به علت فسادها ، انحصارهای دولتی، تبعیضات ناروا و ... وجود داشته است که فشارهای اقتصادی و آسیب های اجتماعی ناشی از آن بر فرد فرد مردم محسوس بوده است اما اعمال تحریم ها از جانب دولت امریکا موجب فشارهای مضاعف و شدیدتر بر فرد فرد مردم خواهد شد. به نظر میرسد تنها راهکار جلوگیری از ورود فشارهای بیشتر بر فرد فرد مردم، مبارزه قاطع با فسادها و انحصارها و تبعیضات نارواست که در مرحله اول لازم است از جانب حاکمیت حتی با تغییرات اساسی در قوانین و ساختارها صورت گیرد و اگر سریع اقدام نشود آینده حتی در کوتاه مدت نیز غیرقابل پیش بینی خواهد بود.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  21. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  22. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین